καλό θα ήταν να μπερδέψετε το sustain με τα overtones, γιατί στην ανάλυση σήματος, είναι
σαφέστατο οτι όταν τροποποιείται το ένα δεν μπορεί να μην τροποποιηθεί και το άλλο.
Το να δούμε το ίδιο φαινόμενο σε δύο διαφορετικά πεδία (στο πεδίο του χρόνου και στο πεδίο συχνοτήτων) δεν αλλάζει το φαινόμενο, αλλά την οπτική μας γωνία (blue, 2011 ;D)
Aναφέρατε τις flat χορδές : η διαφορά που έχουν στο sustain σε σύγκριση με τις roundwound είναι δεδομένη και γνωστή σε όλους. Τη διαφορά τους μπορούμε να τη δούμε και στο φάσμα τους (τη συχνοτική απεικόνιση). Σαφέστατα είναι πιο φτωχές συχνοτικά από τις round. Εξαιτίας αυτού έχουν και λιγότερο sustain. Γιατί η κατασκευή τους επιτρέπει την ταλάντωσή τους σε διαφορετικά (και λιγότερα) modes από αυτά που επιτρέπει η κατασκευή των round. Νομίζω οτι : διεγείρω χορδή (δίνω ενέργεια) => η ενέργεια κατανέμεται στους διάφορους τρόπους ταλάντωσης που επιτρέπει η κατασκευή της χορδής (κ.α. παράγοντες) =>ο κάθε τρόπος φθίνει διαφορετικά (για αυτό το λόγο δεν είναι ποτέ σταθερή μια νότα στο συχνοτικό της περιεχόμενο)=> οι τρόποι της flat συνολικά φθίνουν πιο γρήγορα από τους τρόπους της round=> έχουμε μικρότερη διάρκεια στη νότα.
εδώ τα καλά λινκς για το τι είναι οι τρόποι ταλάντωσης :
http://www.phys.unsw.edu.au/jw/strings.html (δεν το διάβασα, αλλά είδα τις "ζωγραφιές" και νομίζω είναι οκ ;D)
Όμοια, βάζοντας distortion ή comp ή κάτι αλλο που πειράζει την κυματομορφή μιας νότας της κιθάρας, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ, αλλάζει ΚΑΙ το αρμονικό περιεχόμενο της νότας (τα συστατικά που της δίνουν τη χροιά της) ΚΑΙ η διάρκειά της.
Αν μετράμε τον ήχο με πάχος, τότε ο παχύσαρκος ήχος έχει άπειρο sustain (blue, 2011 ;D ;D)
Κατά δεύτερον :
Στην ανάδραση (feedback) ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ αρμονικοί ΔΕΝ αφαιρούνται (Τέρενς Κουίκ, 1453
)
Kαι το overtone είναι αυτό που λέμε αρμονικός, δηλαδή ένα πολλαπλάσιο της θεμελιωδούς συχνότητας, είναι αυτό που κάνει έναν ήχο να είναι νότα, ΔΕΝ είναι αυτό στο οποίο "μεταπίπτει" (εκφυλίζεται/μετατρέπεται/.../μετασχηματίζεται) μια νότα.
Ξέρω τι εννοείς (oτι κατά το feedback μπορεί να απουσιάζει η θεμελιώδης συχνότητα και έτσι είναι), αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα. Η θεμελιώδης συχνότητα ΔΕΝ είναι η νότα και τα overtones είναι συστατικά της νότας. Δεν με καίει τόσο η ακριβολογία, αλλά βλέπω οτι μαλώνετε για διαφορετικά πράματα, γιατί μιλάτε άλλη γλώσσα
ΥΓ. back ontopic, εγώ επιλέγω μια κιθάρα πρώτα βάσει χρώματος ;D