Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?

John Goumis

The Doomguy
Μηνύματα
2,090
Πόντοι
423
...και δεν μιλάω για φθηνές κιθάρες, αλλά για τις ακριβές.

Έχω διαβάσει πολλά θέματα, στα οποία κάποιοι έχουν βγάλει ακριβά όργανα (πάνω του 1000ρικου) ''κουπιά''  ,για παράδειγμα, σε Gibson (-unfriendly-) conversations έχω διαβάσει ότι π.χ. κάποιο ποσοστό LP Standard ''δεν παίζει'', o τάδε (γνωστός γνωστού) πήρε μια VOS signature από Αμερική (χωρίς να την δοκιμάσει) και όταν του ήρθε Ελλάδα έκλαιγε , ο άλλος πήρε την τάδε πανάκριβη και δεν ''έπαιζε'' κ.τ.λ. κ.τ.λ.

Έχω πιάσει προς το παρόν αρκετές κιθάρες. Από των 100 μέχρι 3000 euro (προσοχή, δεν θέλω να ανοίξω υπ'αριθμόν 12587 θέμα με κινέζικες vs αμερικάνικες). Δεν είναι το θέμα οι φθηνές κιθάρες. Έχω πιάσει φθηνά όργανα που δεν έπαιζαν, έτριζαν παντού κ.τ.λ. αλλά με μια γρήγορη ματιά φαίνονται ότι είναι εντελώς ασετάριστες, άκυρο nut, κάποιες ατέλειες στα τάστα κ.τ.λ. Δεν τις κρίνω όμως παρόλα αυτα, γιατί ξέρω ότι αν τις είχα στην κατοχή μου θα τις πήγαινα για σετ-απ ή και πιο εξειδικευμένα πράγματα (αν κάποια τάστα έχουν πρόβλημα κ.τ.λ.), θα τις έφερνα στα μετρα μου και θα τις έκανα τουλάχιστον να έχουν playability. Δηλαδή, δεν τις κρίνω εφόσον δεν είμαι κάτοχός τους εφόσον δεν είμαι σίγουρος ότι έτσι όπως είναι βγάζουν το 100% της απόδοσής τους ως προς εμένα.

Φυσικά ξέρω ότι το πρόβλημα δεν σταματάει στο σετ-απ, αφού κάποιες υστερούν σε ηλεκτρικά, hardware κλπ (οι λεγόμενες ''αναβαθμίσεις'') αλλά η αίσθηση δεν αλλάζει με τίποτα, η αίσθηση δηλαδή ότι πιάνεις μια φθηνή κιθάρα, αρκετές με έναν τόνο φινίρισμα-λούστρο, το μη-φροντισμένο μανίκι (έχω πιάσει και no-name στρατ που το μανίκι είχε πιο πολύ βάρος από το σώμα που λέει ο λόγος, σαν να ''γέρνει'' προς τα αριστερά).  

Το νόημα του ποστ ξεκινάει από εδώ και πέρα: Όταν δώσεις 1000-1500+ ευρώ, που υποτίθεται ότι 2 ίδιες κιθάρες που έχουν τα ίδια υλικά (μαγνήτες, hardware, finish) τί κάνει την μια ''κουπί'' και την άλλη κιθαράκλα? Διαβάζω το φόρουμ 2 χρόνια...και δεν έχω βγάλει ακριβής εξήγηση. Οποιαδήποτε ακριβή κιθάρα έχω πιάσει και ασετάριστη να είναι (που σπάνια είναι ασετάριστη, διότι οι περισσότεροι φίλοι μου που ασχολούνται με το σπορ και εχουν ακριβό όργανο -και ενισχυτή- τις έχουν κάνει ''πύραυλο'') μου φάνηκαν εκπληκτικές, τόσο στην αίσθηση, στην αφή, στον ήχο, στα πάντα. Ναι, καλό είναι να τις δοκιμάζουμε για να δούμε αν μας αρέσει ο ήχος αλλά κυρίως το πως μας κάθεται στο χέρι, με 2 λόγια: αν μας κάθονται τα specs...Πάντως όπως πολλάκις έχει αναφερθεί εδώ, σπάνια μια κιθάρα να έχει κατασκευαστικά προβλήματα σήμερα, και όλα είναι θέμα σετ-απ. ΟΚ, δεκτόν. Με αυτή τη λογική γιατί να ''κωλώσω'' να παραγγείλω μια κιθάρα από Αμερική ή από Γερμανία, από τη στιγμή που έπαιξα εδώ το ίδιο ακριβώς μοντέλο και με άρεσε?

Πολλοί θα πουν όμως ότι και ίδιας μέρας να είναι 2 κιθάρες, μπορεί να έχουν διαφορετικό ήχο (προσωπικά ποτέ δεν μου έχει τύχει να παίξω 2 τέτοιες, ουτέ καν δυο ίδια ακριβώς μοντέλα ίδιας περίπου ηλικίας στον ίδιο ενισχυτή...) οπότε και πάλι πρέπει να τις δοκιμάσεις...τί είναι αυτό που κάνει όμως 2 κιθάρες που έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, γεωμετρία, λεπτομέρειες, υλικά, hardware μαγνήτες και ολόιδιο σετ-απ (δηλ. να έχεις μετρήσει τις χορδές με ακρίβεια mm  από τους μαγνήτες) να παίζουν διαφορετικά? Μιλάμε για την εποχή που φτιάχνονται όλες με μηχανήματα...ακόμα και προχειροδουλειά να κάνει κάποιος στο χειροποίητο μέρος, δεν διορθώνεται αυτό σε μάστορα? Ένα αυτοκίνητο, που έχει απείρως περισσότερους παράγοντες γιατί είναι το ίδιο με ένα άλλο (ατυχές παράδειγμα ίσως)? Μήπως τελικά το ξύλο (που είναι ο μόνος μεταβλητός παράγοντας στο όργανο) είναι η αιτία που η τάδε (sn:m3456) κιθάρα ήταν πνιγμένη στα μπάσσα κ.τ.λ. σε σχέση με την άλλη (sn:m3457) που ακούγονταν πιο ζωντανή κ.τ.λ.?

Sorry για την αναφορά στα ξύλα (το μόνο πράγμα που δεν θέλω είναι να γίνει συζήτηση κίνα vs usa και ξύλα vs ξύλα, το ερώτημά μου είναι ΠΟΛΥ ΣΑΦΕΣ, περιμένω να γίνει μια ωραία κουβέντα), sorry για το μεγάλο ποστ (δεν γινόταν να ξεδιπλώσω αλλιώς τον ειρμό της σκέψης μου), άντε να γίνει μια ωραία συζήτηση σε σχέση με το άλλο ''βαρύ'' thread....

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

pisw-ta-koupia.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Lord_Goumis είπε:
...τί είναι αυτό που κάνει όμως 2 κιθάρες που έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, γεωμετρία, λεπτομέρειες, υλικά, hardware μαγνήτες και ολόιδιο σετ-απ (δηλ. να έχεις μετρήσει τις χορδές με ακρίβεια mm  από τους μαγνήτες) να παίζουν διαφορετικά?
Ο ενισχυτής τους, ο παίχτης, η στιγμιαία διάθεση, η συγκεκριμένη ώρα της ημέρας....μπορώ να σκεφτώ ένα εκατομμύριο άλλα πράγματα εκτός από τα ξύλα

να αυτοκίνητο, που έχει απείρως περισσότερους παράγοντες γιατί είναι το ίδιο με ένα άλλο (ατυχές παράδειγμα ίσως)? Μήπως τελικά το ξύλο (που είναι ο μόνος μεταβλητός παράγοντας στο όργανο)
ειδικά με τα σημερινά βιομηχανικά standars...ένα χέρι sealer, ένα χρώμα, άλλο ένα βερνίκι, κρέμες, βούρτσες...μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την αναπνοή τους ;)

είναι η αιτία που η τάδε (sr:m3456) κιθάρα ήταν πνιγμένη στα μπάσσα κ.τ.λ. σε σχέση με την άλλη (sr:m3457) που ακούγονταν πιο ζωντανή κ.τ.λ.?
και τότε, τι κάνουμε? Αλλάζουμε μαγνήτες και καθαρίζουμε! ;D

Για μένα, δεν υπάρχουν κουπιά κιθάρες, υπάρχουν κουπιά παίχτες

 
marathon είπε:
Για μένα, δεν υπάρχουν κουπιά κιθάρες, υπάρχουν κουπιά παίχτες
Προσκυνώ... ;D

What he said :D

Εγώ πάλι αδυνατώ να καταλάβω διαφορά από κιθάρα σε κιθάρα (μη την προυπόθεση να παιζουν στον ίδιο ενισχυτή),μόνο τους μονους από τους διπλούς καταλαβαίνω ;D

 
Mike G είπε:
Προσκυνώ... ;D
Δεν χρειάζεται...πάρε παράδειγμα τον Ηλία Ζαϊκο που μας κάνει τη τιμή να μας συμβουλεύει. Έχει μία κορεάτικη Εastwood, της άλλαξε τους μαγνήτες για να φέρει τον ήχο που θέλει...η συγκεκριμένη δεν έχει καν σύστημα για intonation...αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να είναι από τους κορυφαίους κιθαρίστες εδώ μέσα...

Είμαι σίγουρος ότι δοκίμασε 20 Eastwood για να διαλέξει τη δικιά του ;)

 
marathon είπε:
Δεν χρειάζεται...πάρε παράδειγμα τον Ηλία Ζαϊκο που μας κάνει τη τιμή να μας συμβουλεύει. Έχει μία κορεάτικη Εastwood, της άλλαξε τους μαγνήτες για να φέρει τον ήχο που θέλει...η συγκεκριμένη δεν έχει καν σύστημα για intonation...αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να είναι από τους κορυφαίους κιθαρίστες εδώ μέσα...

Είμαι σίγουρος ότι δοκίμασε 20 Eastwood για να διαλέξει τη δικιά του ;)
Η οποία είναι κουπί.  ;D

Απλά τυγχάνει ο Ηλίας να είναι κωπηλάτης Ολυμπιακών προδιαγραφών. ;)

 
Lord_Goumis είπε:
Μήπως τελικά το ξύλο (που είναι ο μόνος μεταβλητός παράγοντας στο όργανο) είναι η αιτία που η τάδε (sn:m3456) κιθάρα ήταν πνιγμένη στα μπάσσα κ.τ.λ. σε σχέση με την άλλη (sn:m3457) που ακούγονταν πιο ζωντανή κ.τ.λ.?
Άλλο παράδειγμα...έφτιαξα την Fiber

http://www.customshop.gr/?btp_work=the-fiber-guitar

AKΡΙΒΩΣ για να έχω μία θέση στο συγκεκριμένο θέμα. Στη συγκεκριμένη κιθάρα ο παράγοντας σώμα δεν είναι μία μεταβλητή αλλά μία σταθερή αξία...Η αλλαγή λοιπόν στους μαγνήτες της μου έδωσε 2 διαφορετικά όργανα. Και για να είμαι σίγουρος για την υποκειμενικότητα (ή έστω ακόμα μία άποψη), την έχω δώσει για ηχητικά δείγματα στον Μarillion...ελπίζω μέχρι την άλλη εβδομάδα να τα έχω...(γιατί είναι τεμπελαράς) ;)

Η οποία είναι κουπί.  ;D
Όχι στα χέρια του Ηλία...στα δικά μας ;D Στα λόγια μου έρχεσαι ;) Εάν όμως ήταν κουπί, ένας παίχτης σαν τον Ηλία, δεν θα την αγόραζε...

Απλά τυγχάνει ο Ηλίας να είναι κωπηλάτης Ολυμπιακών προδιαγραφών.
...και το καλύτερο παράδειγμα γι αυτά που γράφω ;)

 
Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?
Οταν ο κιθαριστας δεν ξερει να παιζει (ολο το πακετο δηλ. και τεχνικη και γνωση του πως να βγαλει ηχο) , οταν ειναι ασεταριστη (παλι ολο το πακετο) και οταν εχει πολυ κακους μαγνητες (σπανιοτερο αυτο).

Εχω παρα πολλα χρονια να δω ...κιθαρα κουπι εκ.... κατασκευης...,στην εποχη μας κατασκευαζονται οι καλυτερες κιθαρες ever....  

 
Superfunk είπε:
Οταν ο κιθαριστας δεν ξερει να παιζει (ολο το πακετο δηλ. και τεχνικη και γνωση του πως να βγαλει ηχο) & οταν ειναι ασεταριστη (παλι ολο το πακετο).
και τότε...ναί...του φταίνε τα ξύλα ;D

 
Superfunk είπε:
οταν ειναι ασεταριστη (παλι ολο το πακετο) και οταν εχει πολυ κακους μαγνητες (σπανιοτερο αυτο).
Ισχύει αυτό.Η λες πολ σπέσιαλ που έχω αξίας 100 ευρώ σεταρισμένη παίζει πολύ καλά και οι μαγνήτες της είναι για κλαματα αλλά μια χαρά ήχο βγάζω από αυτήν.

Μήπως παίζει βέβαια και ρόλο στο πως ο καθένας αντιλαμβάνεται στον ''καλό ήχο'' σαν έννοια?

 
Marathon και Superfunk, σίγουρα έχετε πιάσει άπειρες κιθάρες και έχετε πολλά χρόνια εμπειριας, αλλά επίσης συμμετέχετε στο φόρουμ πολύ καιρό οπότε σίγουρα έχετε διαβάσει αυτά που αναφέρω στο αρχικό μου ποστ -π.χ. διάλεξα την τάδε κιθάρα ανάμεσα στις (ολόιδιες) άλλες και αυτή ήταν ''καλύτερη''- άρα υποθέτω ότι, αν εγώ έχω μια κιθάρα που την πιάσατε και ''τρελαθήκατε'' από αυτήν παικτικά και ηχητικά, θα πάτε αύριο να παραγγείλετε την ίδια από τον thomann χωρίς να περιμένετε ότι είναι τυχόν ''καλύτερη'' ή ''χειρότερη'' από αυτή που παίξατε σπίτι μου.

Επομένως περιμένω και την ''αντίπαλη'' άποψη (την οποία πολλάκις έχετε διαβάσει εδώ στο φόρουμ) να κάνει τα σχόλιά της  8)

Σημειώνω ότι εγώ δεν υποστηρίζω την μια ή την άλλη άποψη, γι'αυτό και άνοιξα το συγκρεκριμένο thread  8)

 
Η αληθεια ειναι οτι δεν μπορω να διαφωνησω με τους προλαλησαντες...

κι εγω δεν εχω δει κακη κιθαρα κατασκευαστικα στις μερες μας(περα απο τις ibanez μαζικης

παραγωγης που μετα απο 1 χρονο ειναι σαν 30αιτιας και βαλε)το μονο που μπορω να φανταστω ειναι συμφωνα με το γουστο του καθενος μια κιθαρα να εχει πιο ωραιους μαγνητες απο μια αλλη,που κι αυτο παλι ειναι υποκειμενικό.Κατασκευαστικα κακη κιθαρα δεν νομιζω να υπαρχει,ολα ειναι θεμα γουστου και "love at first sight"

 
Guys,νομίζω βγαίνουμε λίγο εκτός θέματος. Παρακαλώ μην μένετε στην δεύτερη παράγραφο του αρχικού μου ποστ. Ότι δηλαδή μια φθηνή κιθάρα (που εξαρχής είπα ότι δεν αφορούν το θέμα) μπορούμε να την κάνουμε να παίζει καλά και απλά υστερεί στα ηλεκτρικά, ή ότι δεν υπάρχουν σήμερα κατασκευαστικές ατέλειες. Χιλιοειπωμένα θέματα, όλοι συμφωνούν νομίζω.

Το θέμα είναι: Τυγχαίνει και σας περισσεύουν 1-2 χιλιάρικα. Ένας φίλος σας έχει μια καινούργια π.χ. LP Standard (ή βάλτε όποια μάρκα θέλετε). Την παίζετε, σας βολεύει, σας αρέσει, τρελαίνεστε με το όργανο. Πάτε και παραγγέλνετε την ίδια από τον thomann (που δεν μπορείτε να δοκιμάσετε την κιθάρα που θα σας έρθει) ή δεν το κάνετε γιατί φοβάστε μην πέσετε σε ''κουπί''. Αν επιλέγετε το δεύτερο, αιτιολογήστε την απάντησή σας  :)

 
Πάλι στο βάρος των ξύλων θα πάει η κουβέντα, που είναι και ο πιο τυχαίος παράγοντας.

Στις les paul πχ ξέρουμε οτι κόβονται τα σώματα, ζυγίζονται και ανάλογα με το βάρος τους

μπαίνουν στα διάφορα μοντέλα. Στις vos τα περιθώρια βάρους είναι πολύ στενά όποτε

περιορίζονται πάρα πολύ οι ηχητικές διαφορές. Επίσης, περνάνε απο plek, ελαχιστοποιώντας

και τις διαφορές σε playability. Στις φτηνότερες σειρές είναι πιο χύμα τα πράγματα.

 
εγώ δεν έχω παίξει ΠΟΤΕ με κιθάρα κουπί...πολλές που δεν με βόλεψαν αλλά καμία που να ακουγόταν σκ@τ@ ότι και να την έκανα...φυσικά και ακούω τρομακτικές διαφορές μεταξύ τους...και κάποιες για διάφορους λόγους μου αρέσουν περισσότερο...αλλά και με την αυτή των 100$ έβγαζα live...(κουρδίζοντάς την βέβαια καθε 20 sec.)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε αυτό με το βάρος συμφωνώ είναι ίσως ο μόνος αστάθμητος παράγοντας.Βεβαια μερικοί θα σου πουν ότι δε τους κάθεται η ίδια κιθάρα στο χέρι όπως αυτή που δοκίμασαν πχ.Προσωπικά,εκτός και αν φτάχνονται στο χέρι,πιστεύω ότι είναι λιγάκι Pavlov's dog αυτό.

 
Δυστυχώς ισχύει αυτό που λες, για αυτό είναι πάντα καλό να δοκιμάζεις. Τώρα γιατί όλοι αυτοί που ασχολούνται σοβαρά με το παίζειν λένε ότι όλες οι κιθάρες είναι διαφορετικές και διαλέγουν πολύ προσεχτικά το όργανό τους.

Φυσικά και όλες οι κιθάρες είναι διαφορετικές, και δύο κομμάτια ξύλο από το ίδιο δέντρο είναι διαφορετικά.

Εγώ που δεν βάζω τον εαυτό μου ούτε στους ημισοβαρούς παίχτες σαν κουπί εννοώ τις κιθάρες που δεν ανταποκρίνονται στο παίξιμό μου, που τις νιώθω σαν να έβαλα χορδές στο τραπέζι μου. Τώρα αν έχεις ορεξη να ψάχνεις μαγνήτες, καλή τύχη :) Και φυσικά συμφωνώ ότι είναι πιο σημαντικό το παίξιμο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τα άλλα είναι ίδια.

marathon είπε:
Για μένα, δεν υπάρχουν κουπιά κιθάρες, υπάρχουν κουπιά παίχτες
-1

Για αυτό και όλοι οι σοβαροί παίχτες διαλέγουν το όργανο τους προσεχτικά :)

 
skantzos είπε:
Για αυτό και όλοι οι σοβαροί παίχτες διαλέγουν το όργανο τους προσεχτικά :)
Συμφωνώ...γι αυτό έδωσα το παράδειγμα του Ζαϊκου ;)

 
Μπορεί να μην υπάρχουν κιθάρες για πέταμα,αλλά σίγουρα υπάρχουν ακριβές κιθάρες που δεν αξίζουν τα λεφτά τους.

Εγώ είχα παίξει με Gibson lp standard που ήταν χειρότερη απο epiphone.

 
Να το πω ακομα πιο ξεκαθαρα... ;D...δεν εχω πιασει ποτε μου κιθαρα την οποια σεταρα ΕΓΩ... ;D που να ηταν κουπι,διαφορες υπαρχουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ μεταξυ διαφορετικα ΣΕΤΑΡΙΣΜΕΝΩΝ κιθαρων και εκει την πατανε πολλοι,αν ειχα ενα ευρω για καθε...."χαλια" κιθαρα που μεταμορφωσα στη ζωη μου σε "φοβερη" με ενα καλο σετ απ,φρεσκιες χορδες και σωστη ρυθμιση (ή και αλλαγη) των μαγνητων...θα ημουν.....πλουσιος... ;D

Αναφερθηκε καπου το βαρος....εχω παιξει και πολυ βαριες κιθαρες που ηταν εξαιρετικες (και ταιριαζουν μαλιστα κατα τη γνωμη περισσοτερο σε παιχτες που χρησιμοποιουν πολυ γκαζι και βρωμικο ηχο απο τα πουπουλα που συνηθως μου αρεσουν....)...απλα εχουν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ (και οχι αναγκαια χειροτερο ηχο )

Αν καποιος βρισκει μια κιθαρα...κουπι....ας ισιωσει το μπρατσο,ας κοιταξει τα ταστα και το intonation ,ας ρυθμισει το action συμφωνα με τα ΓΟΥΣΤΑ του και ας γυρισει και καμμια ...βιδα στους μαγνητες (δεν χαλανε... ;D)....ΜΟΝΟ αν συνεχισει να ειναι....κουπι ας την αποριψει.... ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top