• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Ηχογράφηση κιθάρας με εφέ χωρίς καθυστέρηση

  • Thread starter Thread starter Yameth
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 47
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 4K
Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,649
Solutions
1
Πόντοι
123
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τραγούδι
Αν είσαι άλλος ένας απο εμάς σε διαμέρισμα και θες να ηχογραφήσεις κιθάρα με ήχο παραμορφωμένου ενισχυτή χωρίς να ξεσηκώσεις τους γείτονες και να ακούσεις αρνητικές ευχές, έχεις τέσσερεις επιλογές:

  1. Να βάλεις μικρόφωνο μπροστά στο ηχείο σε χαμηλή ένταση.
  2. Να βάλεις Loadbox / Attenuator / Speaker simulator όπως Two Notes Torpedo Captor ή Boss WAZA Tube Amp Expander μετα τον ενισχυτή σου.
  3. Να πάρεις προενισχυτή με Speaker simulator. Απο πεταλιέρα των 150 ευρώ μέχρι Kemper των 2000.
  4. Να πάρεις κάρτα ήχου UAD Apollo με software amp simulations και μηδενική καθυστέρηση.


Λίγο πολύ τα αποτελέσματα είναι γνωστά στους περισσότερους που έχουν μπει στην διαδικασία να ηχογραφήσουν.

Στο 1 δεν θα υπεροδηγήσεις τις λάμπες και δεν θα έχεις τον ήχο για τον οποίο πήρες λαμπάτο ενισχυτή.

Στο 2 θα οδηγήσεις σωστά τον ενισχυτή με gain και θα γράψεις καρφί στην κάρτα ήχου, χωρίς την απαραίτητη ένταση που απαιτείται. Αλλά θα έχεις μια προσομοίωση καμπίνας στην φτηνή έκδοχή, σ' αρέσει - δεν σ' αρέσει. Τα Boss Tube Amp Expander και UA Ox προσφέρουν φοβερές δυνατότητες και επιλογές. Στα 1200 ευρώ όμως.

Captor-X-OX-box-Marshall.jpg

Στο 3 υπάρχουν φανατικοί των Profiling Kemper που φωτογραφίζει τον ήχο κάποιου συνδυασμού ενισχυτή και καμπίνας αλλά και αυτοί του modeling του Line 6 Helix και Boss GT1000 μεταξύ άλλων. Κορυφαίες τεχνολογίες και οι δύο. Υπάρχουν και οι ταπεινότερες πεταλιέρες των 150-300 ευρώ που επίσης κάνουν τη δουλειά μια χαρά για όσους δεν έχουν χρυσά αυτιά και με σωστές ρυθμίσεις πετυχαίνουν πάρα πολλά.

kemper-profilerheadremwh-kmr.jpg

Στο 4 η UAD παίζει μόνη της. Είναι μια ανωτέρας ποιότητας κάρτα ήχου σε ότι αφορά τις προδιαγραφές, με onboard επεξεργαστή για να διαχειρίζεται το δικό της software που απαρτίζεται απο μεγάλη γκάμα εφέ και προενίσχυσης. Κι επειδή δεν εξαρτάται απο τον υπολογιστή οπότε δεν κάνει το ταξίδι πηγαιν' έλα, δεν έχει καθυστέρηση (latency) όταν γράφεις μια κιθάρα μεσα απο μια προσομοίωση Marshall π.χ. Επιπροσθέτως διατείνεται πως δεν κάνει προσομοιώσεις με "φωτογραφήσεις" κάποιου συνδυασμού αλλά φτιάχνει μια ψηφιακή εκδοχή του αρχικού σχεδίου κυκλώματος των μηχανημάτων που αντιγράφει. Πολύ ενδιαφέρον κατα την άποψη μου καθώς θα λειτουργεί πιστά και με μηδαμινές αποκλίσεις σε κάθε ρύθμιση, κάτι που δεν κάνει π.χ. το profile που έχει μια στατική απεικόνιση.

5_UA_Apollo_Twin.jpg

Εγω έχω δουλέψει τους 3 πρώτους τρόπους σε διάφορες εκδοχές και σχεδόν πάντα πέτυχα τελικά ένα αποδεκτό ήχο. Μπορεί και να μην ήταν όμως αυτός που είχε αρχικά ηχογραφηθεί αλλά έγινε μετά απο επεξεργασία in the box.

Για να γράψω στα Windows καρφί στην κάρτα, με κάποια κιθαριστική σουίτα είναι εκτός θέματος, μιας και η όποια καθυστέρηση με ξενερώνει αφάνταστα και δεν βοηθάει στο παίξιμο.

Αναρωτιέμαι και με τρώει η τσέπη μου λοιπόν, μιας κι εχω ακούσει πολύ καλούς ήχους του software out of the box στις Apollo.

Καρφί στο instrument input με έναν Fuchs στην οθόνη και έβγαλες ήχο. Μια βόλτα στο Youtube, πείθει.

Η τιμή είναι κάπως αλμυρή στα 1100 για την Apollo Twin αλλά απο προδιαγραφές hardware είναι κορυφή.

Εχω αντίστοιχων προδιαγραφών κάρτα της SPL χωρίς το software.

Μήπως όμως εξυπηρετεί καλύτερα την κιθάρα η Apollo;

Τι λένε οι έχοντες και κατέχοντες;

 
Ενα παρακλαδι της λυσης 2 ειναι ενας ενισχυτης με ενσωματομενο loadbox και emulated output.

Επισης, ενας αλλος τροπος ειναι να ηχογραφησεις σε σχετικα υψηλη ενταση τον ενισχυτη, αλλα να τον σκεπασεις με μια κουβερτα/φλοκατη. Συμφωνα με τον sf κοβει 30-40 db. 

Τελος, υπαρχουν καποια ειδικα κουτια, ηχομονωμενα, οπου βαζεις μεσα την καμπινα και ανεβαζεις ενταση με περισσοτερη ανεση.

Ωραιο θέμα!

 
Δουλεύω αποκλειστικά τις λύσεις 3 και 4 από την μέρα 1.

Δεν είχα κανένα πρόβλημα. Πάντα είχα έναν ήχο που με εξέφραζε (και τους άλλους κατά γενική ομολογία)

 
αλλα να τον σκεπασεις με μια κουβερτα/φλοκατη. Συμφωνα με τον sf κοβει 30-40 db. 


Φλοκατη και κσερο ψωμί.

Για δείγματα στο soundcloud μου...έχω γράψει 2-3....εκατοντάδες  κοματΓια :)

Με τον μετρητη του κινητού τα 103db γινονται 67db (μετράω σε ear level  1,5 μέτρο μπροστά στον ενισχυτή)

Τη μέθοδο αυτή την χρησιμοποιώ χρόνια ακόμα και πριν φτιάξω πλήρως ηχομονωμενο home studio

16269867807511750163435600427577.thumb.jpg.15398b4e20bae1c41bcd8589dd684ed6.jpg

16269868234871531589117116273311.thumb.jpg.311d2ead51bb12c09ae3302c7cd12b6f.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι λένε οι έχοντες και κατέχοντες;




1.Τιποτα δεν συγκρινεται με το μικροφωνο μπροστα στον ενισχυτη και δεν χρειαζεται φυσικα να τον εχεις τερμα για να "οδηγησεις τις λαμπες",παιρνεις εναν ενισχυτη με λογικα βαττ (λιγοτερα απο 20) και λαμπατο rectifier ωστε να εχει "shag" και μετα το 2 με 2,5 οι λαμπες κανουν παρτυ ,ετσι κι αλλιως και φουλ να τον ανοιξεις δεν δυναμωνει τοσο πολυ η ενταση οσο κομπρεσσαρει περισσοτερο. Σε διαμερισμα βαΝεις....φλοκατη ? 

2.Εχω δουλεψει το "βοδι".....ειναι απλα Η λυση, εχει το 99% του ηχου που εχει ενας σωστα μικροφωνιαΖμενος ενισχυτης.Δεν ειναι τυχαιο που χρησιμοποιειται πλεον στο Nashville & στο LA σχεδον οσο και τα μικροφωνα. Προσωπικα εγω αυτο θα επαιρνα γιατι δεν χανεις την ΑΙΣΘΗΣΗ που σου δινει το παιξιμο μεσα απο ενισχυτη.

3.Για βρωμικο ηχο ειναι μια χαρα (πιανει το 80%-90% ενος πραγματικου ενισχυτη) για καθαρο ηχο δυστυχως close but no cigar

4.Το δουλευω συχνα γιατι το χρησιμοποιει ενας συνεργατης μου,ειναι εξαιρετικο ,καλυτερο απο το "3", ξανα ομως μονο για βρωμικο ηχο....βεβαια και ο συνεργατης μου μολις απεκτησε κορυφαιο  ενισχυτη το ξαναγυρισε στο μικροφωνο (χωρις φλοκατη γιατι μενει εις τας εκΣοχασ) 

γενικα μιλωντας αν ζητας ΒΡΩΜΙΚΟ ηχο και ΞΕΡΕΙΣ τι να κανεις ΚΑΙ με τις 4 μεθοδους θα παρεις μια χαρα αποτελεσματα που μεσα σε ενα μιξαρισμενο track δεν θα πολυδιαφερουν...

Μακαρι να μπορουσε να γινει το ιδιο και με τον ΚΑΘΑΡΟ ηχο..?   

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Shelter
Δουλεύω αποκλειστικά τις λύσεις 3 και 4 από την μέρα 1.


Έχεις Apollo?

Γιατί αυτό ρωτάει ο Γιάννης.

Τον τρώει η τσέπη του είπε ο άνθρωπος, και θέλει από όσους έχουν άποψη για την συγκεκριμένη κάρτα μαζί με το πακέτο των πλαγκινίων της, να την συγκρίνουν με τις υπόλοιπες λύσεις που παρέθεσε, σχετικά με την ηχογράφηση distorted κιθάρας.

 
4.Το δουλευω συχνα γιατι το χρησιμοποιει ενας συνεργατης μου,ειναι εξαιρετικο ξανα ομως μονο για βρωμικο ηχο.


Εχει σημασία όμως πιο software χρησιμοποιεί ο συνεργάτης σου και τι παίζει.

Κι εγω αν μου έδινες έναν triple rectifier κανονικό hardware, θα σου έλεγα "καλό για μεταλ αλλά δεν μου κάνει..."

Με τις γενικεύσεις δύσκολα καταλήγουμε σε σωστό συμπέρασμα.

 
Εχει σημασία όμως πιο software χρησιμοποιεί ο συνεργάτης σου και τι παίζει.

Κι εγω αν μου έδινες έναν triple rectifier κανονικό hardware, θα σου έλεγα "καλό για μεταλ αλλά δεν μου κάνει..."

Με τις γενικεύσεις δύσκολα καταλήγουμε σε σωστό συμπέρασμα.


Cubase.

Τα παντα παιζει απο σκυλαδικα μεχρι μεταλ (στουντιο εχει).

Ειναι πολυ καλα τα standalone  UAD plugins (εγω ακουω διαφορα και στους compressors και στα eq σε σχεση με τα Waves)  

Αυτο το ΙF εχει

https://www.uaudio.com/audio-interfaces/apollo-x8.html

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άλλο λέω. Τι ενισχυτή έπαιξε οταν άκουσες και έκρινες;

Διότι αν δεν έχουν διαφορά ο ένας απο τον άλλον, τοτε τι νόημα έχει.

 
θεωρώ ότι η apollo δεν ανακάλυψε την αμερική.

Ήταν ανάμεσα στις υποψήφιες όταν πήρα την RME αλλά από πολλούς διάβασα ότι τα plugin της ήταν ταυτόχρονα και δυνατό και αδύνατο χαρτί.

Επίσης η αδυναμία της να συνεργαστεί με κάτι άλλο πλην mac ήταν άλλος λόγος.

Δουλεύω όμως με τα plugin σε delay, rev, κλπ που έχει η RME που είναι ανάλογης ποιότητας και για προσομοίωση τα εξαιρετικά Plugin της s-gear που κατα τη γνώμη μου είναι πολύ καλύτερα από ό,τι έχω δει, αλλά εντάσσω επίσης στην κατηγορία 4.

Δεν κατάλαβα αν ήταν αυτό το ερώτημα δηλαδή άμεσα σχετιζόμενο με apollo , οπότε δεν έδωσα ευθεία απάντηση.

 
Κατά την γνώμη μου, το θέμα είναι ότι για μην έχεις latency, αναγκαστικά παντρεύεσαι τα εσωτερικά πλαγκίνια της UAD.

Το αν είναι καλά ή όχι, δεν έχει τόσο σημασία (καλά θα είναι), όσο το αν σου κάνουν εσένα, και αυτό μόνο με hands on μπορείς να το διαπιστώσεις.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: dimsonic and Yameth
και μια και το ανέφερα δοκιμάστε το s-gear για ένα μήνα πλήρες.

Και η τιμή του είναι πολύ χαμηλή.

Κάτι guitar rig, amplitube, bias fx τα τρώει για πρωϊνό.

 
  • Like
Reactions: BillTrantos
Άλλο λέω. Τι ενισχυτή έπαιξε οταν άκουσες και έκρινες;

Διότι αν δεν έχουν διαφορά ο ένας απο τον άλλον, τοτε τι νόημα έχει.




Ολοι οι "ενισχυτες" ειναι εξαιρετικοι (ειδικα ο Plexi ,ο Diesel & o Fuchs αλλα και ο 55αρης Deluxe) και μια και εχω δουλεψει και με τους πραγματικους (πλην του Fuchs) συμπεριφερονται πολυ πιστα και ΔΕΝ ακουγονται ολοι ιδιοι.

Αλλα στα βρωμικα μονο, στα καθαρα αυτον τον γεματο λαμπατο vintage twangy ηχο που προσωπικα ψαχνω δεν τον πετυχαινουν ουτε στο 80% ,run of the mill καθαρα για fusion,jazz,funk & metal μια χαρα εχουν φυσικα.

Για παραδειγμα ο Plexi (της UAD) εχει εξαιρετικο "full on " βρωμικο ηχο αλλα τα κρυσταλλινα 3D ΚΑΘΑΡΑ που εχει το real thing στο 2-3 δεν τα εχει,ακουγεται πλαστικος.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
και latency εγώ δεν καταλαβαίνω.

Κατά την γνώμη μου, το θέμα είναι ότι για μην έχεις latency, αναγκαστικά παντρεύεσαι τα εσωτερικά πλαγκίνια της UAD.

Το αν είναι καλά ή όχι, δεν έχει τόσο σημασία (καλά θα είναι), όσο το αν σου κάνουν εσένα, και αυτό μόνο με hands on μπορείς να το διαπιστώσεις.


για μένα πριν 1.5 χρόνο αυτό ακριβώς ήταν το πρόβλημα. Διότι σε τιμή ήταν κοντά στο budget μου τότε.

Συν το γεγονός ότι τα plugins ήταν ακριβά και κατα κάποιο τρόπο σε βάζουν στο λούκι να πάρεις αυτά, όταν ήδη έξω ο κόσμος μπορεί να εξελιχτεί με αντίστοιχες λύσεις σε σοφτ

 
και latency εγώ δεν καταλαβαίνω.
Κατάλαβες ποια είναι η διαφορά μας τώρα; Είσαι τυχερός.

Το θεμα δεν εχει να κανει με ποιο κιθαριστικό πακέτο (εχω δοκιμάσει ΚΑΙ τα s-gear) αλλά με την αίσθηση κατα την ηχογράφηση και ο ήχος που σου δίνει ο πραγματικός ενισχυτής.

 
και μια και το ανέφερα δοκιμάστε το s-gear για ένα μήνα πλήρες.

Και η τιμή του είναι πολύ χαμηλή.

Κάτι guitar rig, amplitube, bias fx τα τρώει για πρωϊνό.


Να πω κάτι άσχετο με το θέμα εδώ, αφού μου δίνεται η ευκαιρία.

Το s-gear έχει δώσει την μεγαλύτερη σημασία και προσοχή στον καθαρό ήχο σε σχέση με όλες αυτές τις σουίτες (που έχουν δώσει μεγαλύτερη σημασία στον βρώμικο ήχο).

Και αυτό φαίνεται από μακριά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: BillTrantos
Κατάλαβες ποια είναι η διαφορά μας τώρα; Είσαι τυχερός.

Το θεμα δεν εχει να κανει με ποιο κιθαριστικό πακέτο (εχω δοκιμάσει ΚΑΙ τα s-gear) αλλά με την αίσθηση κατα την ηχογράφηση και ο ήχος που σου δίνει ο πραγματικός ενισχυτής.
παω πασο

 
Το θεμα δεν εχει να κανει με ποιο κιθαριστικό πακέτο (εχω δοκιμάσει ΚΑΙ τα s-gear) αλλά με την αίσθηση κατα την ηχογράφηση και ο ήχος που σου δίνει ο πραγματικός ενισχυτής.




Εγω στη θεση και με την ενισχυΤΑΡΑ που εχεις θα ειχα ηδη βγει να πΣαχνω για ΦΛΟΚΑΤΗ.

Τις πουλανε και μιση τιμη τωρα το καλοκαιρι ακουΓω ? 

 
Τις πουλανε και μιση τιμη τωρα το καλοκαιρι ακουΓω ? 
αν βγεις στο μπαλκόνι τώρα περνάει ο Δημητράκης, "το καλό παιδί"

 

Trending...

Νέα θέματα