• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Προβληματισμοί αναβάθμισης home studio. Μερος 1

μ αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι...

α και κάτι άλλο, είδα ότι η RME στο τοταλμιξ που δίνει έχει δυνατότητα loopback που την βρίσκω εξαιρετικά χρήσιμη και μάλλον δεν την έχει η audient. Δηλαδή να γυρίζεις πίσω το daw in που παίρνεις από τον υπολογιστή - ιντερνετ - γιουτουμπ - σποτυ - τινταλ - πίσω στο μιξ.

Από την άλλη η RME βαράει στα αυτιά τα πάντα όλα από χαρακτηριστικά. Το θέμα είναι, τα ακούς? Τα παίρνεις στις χαζο μίξεις της κρεβατοκάμαρας που κάνουμε? ¨Η τελικά είναι τόσο εξωπραγματικά που μένουν μόνο στα χαρτιά? Και αράζουμε στα κιλά μας με μια κλαρετ με usb ή audient...

Είναι και φρέσκια η ρημάδα η μπειμπυ...

(σε είπα ευχαριστώ? Δε σε είπα)

 
RME... τοταλμιξ...


Είναι κι αυτό το totalmix... ποτέ μου δεν το σκέφτομαι να το αναφέρω, γιατί το θεωρώ τόσο δεδομένο πια, λες και το έχουν όλες οι κάρτες. Δεν είναι μόνο το loopback, είναι ελεύθερη ανάθεση ΟΛΩΝ των εισόδων και εξόδων της κάρτας. Οποιοδήποτε σενάριο δρομολόγησης σκεφτείς, με το totalmix γίνεται. Σώζεις και snapshots, τα ανακαλείς, μεγάλη δουλειά. Φοβερό ατού.

Για την ποιότητα στις εξόδους και τα specs δεν μπορώ να έχω γνώμη. Ούτε έχω αυτιά ελέφαντα να συγκρίνω αν ακούω το θόρυβο στα -91 dBFS έναντι των -93, ούτε και τα ηχεία, ούτε και την τεχνική γνώση.

Για προενισχυτές όμως... Εκεί υπάρχουν διαφορές. Η rme έχει τους πιο καθαρούς κατ' εμέ. Πολλές φορές νιώθω ότι είναι τόσο καθαροί, που σε μερικά κομμάτια κάτι πρέπει να κάνω στο σήμα για να το βρωμίσω βρε αδερφέ. Η motu 8pre, έχει αισθητότερα πιο μουντές προενισχύσεις, πιο ζεστές. Η Sapphire 26i/o πάλι έχει αυτό το απαστράπτον της focusrite (του σπάρκλι). Και οι δύο έχουν αισθητό θόρυβο σε σχέση με την RME. Εγώ όλα τους αυτά τα χαρακτηριστικά τα θέλω, ανάλογα την περίσταση. Αλλά αν μου έλεγες κράτα ένα, θα κράταγα την RME (που την είχα πάρει και πρώτη) για να έχω όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα, και το χρώμα και τον χαρακτήρα ας τον παλέψω στο DAW. Είναι μετά και τα μικρόφωνα, ποιά παντρεύονται όμορφα με ποια κάρτα, είναι πολλά, και σχεδόν όλα για εμένα υποκειμενικά.

Και ο θόρυβος. (Αν και τη σήμερον ημέρα είναι περιττή αυτή η κουβέντα με τα 24bit και το επίπεδο των προενισχυτών) Αν έχεις θόρυβο, σε ένα τρακ δε φαίνεται. Σε 20, θα αρχίσει σιγά σιγά να την κάνει τη δουλίτσα του, ύπουλα. Γι' αυτό και κυνηγούν πολλοί το πιο χαμηλό κατώφλι. Για εμένα, και κρίνοντας νηφάλια το επίπεδό μου μουσικά, ηχοληπτικά και παραγωγικά, είναι πολύυυυ ψιλά γράμματα. Χίλια πράγματα μπορώ να βελτιώσω στις εγγραφές μου πριν μου φταίξει ο θόρυβος του εξοπλισμού μου.

Όμως, ξέρεις τι γίνεται; Είναι σαν τα όργανα αυτά τα μαραφέτια καμιά φορά. Το καλό το όργανο σε εμπνέει, και δεν το σκέφτεσαι καν ότι υπάρχει ως υλικό. Το έχεις, το παίζεις σαν επέκταση του εαυτού σου, και το ξεχνάς. Μόνο όταν σου λείψει νιώθεις την απουσία του. Αυτά.

Πολλά έγραψα πάλι. Δε χρειάζεται να με ευχαριστείς. Νιώθω και λίγο άβολα γιατί δε μιλάει και κανένας άλλος να προτείνει, και νιώθω σαν το διάβολο που έχει έρθει δίπλα και σου ψιθυρίζει στο αυτί "Πάρε coca-cola, πάρε coca-cola."?

 
Μετα την ενδελεχή συνεισφορά του Ali Barout θα πω κι εγω δυο λόγια ειδικά για την SPL μιας και ρωτήθηκα προσωπικά, καθότι κάτοχος.

Η SPL δεν ενθουσιάζει. Είναι σαν το ψυγείο. Κάνει τη δουλειά της καλά.

Αρκεί να σε εξυπηρετούν οι είσοδοι - έξοδοι. Εννοώ να μην χρειάζεσαι περισσότερες γιατί έχει 4 inputs κατά την εγγραφή (6 με το SPDIF).

Οτι έχει πάνω της λειτουργεί σωστά και είναι αξιόπιστη με σταθερούς drivers.

Εχει ποιοτικά αναλογικά ποτενσιόμετρα και διακόπτες.

Μπορεί να λειτουργεί χωρίς PC ως μείκτης και δεν έχει ειδικό software.

Στα αρνητικά τα λίγα meter leds για τον έλεγχο του σήματος.

 
Last edited by a moderator:
φίλε Ali Barout  υποκλίνομαι...  χαρά στο κουράγιο σου... πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ τι άλλη πληροφορία θα μπορούσες να του δώσεις... μόνο το serial number των συσκευών έμεινε... ?

πέραν των αναλυτικών εργονομικών σου αναφορών και στις "ηχητικές" περιγραφές των καρτών παρότι πραγματικά είναι φοβερά δύσκολο να μεταφέρεις "αίσθηση ήχου", έδωσες μια αξιοποιήσιμη συμπερασματικά εικόνα των διαφορών (παρεμπιπτόντως, εν γένει πολύ κοντά και στις δικές μου εντυπώσεις)...

μια οποιαδήποτε RME, δεν ήταν (και είναι) τυχαία η must semi proffesionall (spro τυπικά, όχι στην πράξη) επιλογή... προσωπικά ήμουν ευτυχής που την συναντούσα συχνά μπροστά μου όταν έπρεπε να χειριστώ κάποιο σεταπ πέρα από τα δικά μου, καθότι ήξερα ότι θα δουλέψω απροβλημάτιστα σε όλα τα επίπεδα, προσεγγίζοντας το δυνατόν πιο εύκολα αυτό που κάθε φορά είχα στο μυαλό μου (και σε δικό μου σχήμα έπαιξε χρόνια η πασπαρτού HDSP 9652 ως ιδανική παρέα με κάποιες από τις πρώτες ψηφιακές κονσόλες της Yamaha)...

η μόνη μου "ένσταση" στην περίπτωση του φίλτατου μας Δημήτριου, δεν είναι τόσο οι transparent προενισχυτές που με την εμπειρία καθίστανται πολύ πιο χρήσιμοι από άλλους με "χαρακτήρα" και πιο "εντυπωσιακούς" σε πρώτο χρόνο... έχει να κάνει μόνο με τον ήχο των dac, που ναι μεν είναι κι αυτός υποδειγματικά "καθαρός" και με άψογες δυναμικές, αλλά σε σχέση με κάποια Lynx (που εγώ προτιμώ) ή ακόμα και με την SPL και την Audient σε μικρότερο βαθμό, είναι λίγο πιο thin και "κλινικός"... κι όταν λέμε λίγο εννοούμε λίγο, αλλά επειδή ο φίλος μας ακούει με hi end μηχανάκια οι διαφορές μεγεθύνονται...

δεν ενθουσιάζει


στην επισήμανση του Γιάννη για την SPL, είναι (ίσως) τελικά και το point για την τελική απόφαση του Δημήτρη... μπορεί να κάνω (μεγάλο) λάθος, αλλά η εντύπωση που μου έχει δώσει όλο τον καιρό που νταλαβεριζόμαστε εδώ, είναι γενικά ότι το θέλει το "χρωματάκι" του για να ικανοποιηθεί το αυτί του... πράγμα θεμιτό μεν, αλλά φοβάμαι μην "απογοητευτεί" (έστω και οριακά) αποκτώντας μια RME... βέβαια, μπορεί να ανησυχώ υπερβολικά, αλλά επειδή παράλληλα ξέρω ότι οι εποχές δεν είναι για οικονομικά ανοίγματα που δεν εμπεριέχουν ως προαπαιτούμενο την απόλυτη σιγουριά για τους περισσότερους εξ ημών, θα πρότεινα όσο δύσκολο και να είναι να προσπαθήσει να "ακούσει" συγκριτικά πριν επιχειρήσει την αγορά...

τώρα αν δεν τα καταφέρει, επίσης σίγουρο είναι ότι αποκτώντας μια RME δεν θα χάσει και με απόλυτα κριτήρια θα έχει κάνει μια πολύ καλή αγορά (που στην τελική οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον μπορεί αν θελήσει κάτι παραπάνω να αναβαθμίσει στο επίπεδο του dac, διατηρώντας και την υψηλή εργονομία και τους πολύ καλούς για την κατηγορία pre)...

 
Last edited by a moderator:
γράφετε εσεις και εγώ σημειώνω!

το θέμα της καθαρότητας της RME το έχω υπο σκέψη, αν και στη φάση αυτή είναι απαραίτητο να βρώ όλα αυτά που χρειάζομαι σε μιά ολοκληρωμένη λύση που να κρατήσει αρκετά και να μη με δεσμεύσει.

Η καθαρότητα σίγουρα μπορεί να βρωμίσει αν θες, η βρωμιά κι ο χαρακτήρας όμως φοβάμαι ότι δεν δίνει εύκολα διαζύγιο.

 
Πέρασαν αρκετές μέρες, οπότε μπορούμε πλέον να κλείσουμε το πρώτο θέμα αναβάθμισης.

Ο κύβος ερίφθη και εδώ και λίγες μέρες η RME Babyface proFS μπήκε στο σύστημα και ηχογραφεί το πρώτο Project.

Να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά τον Ali Barout    που με διαφώτισε ιδιαίτερα καθώς και τους άλλους φίλους που βοήθησαν με τις υποδείξεις τους.

 
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Με  'γεια! Μινιμαλιστική, απλή κι απέριττη επιλογή που πιάνει μικρό οικόπεδο στο γραφείο και εύκολη στην εξωτερική ηχογράφηση.

 
1.Με  'γεια!

2.Μινιμαλιστική, απλή κι απέριττη επιλογή

3.που πιάνει μικρό οικόπεδο στο γραφείο

4.και εύκολη στην εξωτερική ηχογράφηση.


1. θενκς

2. οπτικά σίγουρα

3. στην πράξη υπάρχει θεματάκι με τα καλώδια να βγαίνουν από 3 μεριές, ήδη τα πλαϊνά αντικαταστάθηκαν με άλλα γωνιασμένα, ευτυχώς είχα, το μόνο που παρήγγειλα ήταν ένα γωνιασμένο toslink με 2 ευρώ...

4. Δεν προβλέπεται, αλλα ποτέ μη λες ποτέ.

(στην πράξη ήρθα αντιμέτωπος με την ανυπαρξία της ελληνικής αγοράς, πχ ήθελα 2 καλώδια από θηλυκό xlr σε αρσενικά 6.3 mm balanced TRS για τα μόνιτορ και δεν υπήρχαν σε λογικά χρήματα, όταν ο Θωμάς τα δίνει 12 ευρώ, πουθενά ή έφτανες τα 40 και βάλε ευρώ. Και μια και θα ήταν και πάλι προσωρινή λύση μέχρι να έρθουν άλλα μόνιτορ τα έφτιαξα μόνος μου από υλικά που είχα). Και ευτυχώς είχα γωνιασμένα καρφιά, αλλιώς καλώδια κλπ μπορούν κάλλιστα να σου ανεβάσουν πχ 15-20%, που σε φτηνή κάρτα μπορεί να γίνει και 35-40% της τιμής)

 
Πέρασαν αρκετές μέρες, οπότε μπορούμε πλέον να κλείσουμε το πρώτο θέμα αναβάθμισης.

Ο κύβος ερίφθη και εδώ και λίγες μέρες η RME Babyface proFS μπήκε στο σύστημα και ηχογραφεί το πρώτο Project.


ΩΩΩΩ! Καλορίζικα, καλορίζικα!

 
Μεγειές και καλές δημιουργίες dim.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: dimsonic
καλοτάξιδη, καλοτάξιδη... και αναμένομεν εναγωνίως τα νέα σου πονήματα με αυτήν, ώστε να διαπιστώσουμε στην πράξη και τις διαφορές και στον ήχο και στην εργονομία που βίωσες στο πέρασμα σε αυτήν από την φτωχή πλην τίμια focusrite...

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: dimsonic

Trending...

Νέα θέματα