Ηχογράφηση κιθάρας με εφέ χωρίς καθυστέρηση

Κατάλαβες ποια είναι η διαφορά μας τώρα; Είσαι τυχερός.


συγνώμη που θα ρωτήσω κι όλας

αλλά πόσο είναι αυτό το latency που βάζει ο υπολογιστής σου που το αντιλαμβάνεσαι κι όλας?

Εντελώς ακαδημαϊκά ρωτάω.

 
Η καθυστέρηση που προκύπτει απο το ταξίδι της πενιάς (έχει ψηλό attack και για αυτό ενοχλεί περισσότερο απ' ότι μια φωνή) που φεύγει απο την κάρτα για τον υπολογιστή, για να επεξεργαστεί με μια σουίτα το σήμα και μετα να το στείλει πάλι πίσω, δεν εξαφανίζεται όσο καλή κι αν είναι μια κάρτα. Γιατι δεν είναι δικό της πρόβλημα!


Στην καλύτερη περίπτωση θα ήταν να τρέχεις με 32 ASIO buffer size για 13ms, που δεν είναι όταν τρέχεις φορτωμένο project και για τα 128, είναι 21ms. Ειναι βεβαι και ο συνδυασμός όλου του hardware που παίζει ρόλο αλλά στην καλύτερη αυτό είναι.

H Apollo με τους δικους της επεξεργαστές έχει 2ms.

 
H Apollo με τους δικους της επεξεργαστές έχει 2ms.


Σαν να παίζεις με πεταλιέρα ένα πράγμα.

Μηδαμινό latency, και εσωτερικά εφφέ.

 
Και φυσικά αν δεν χρησιμοποιήσεις τη δική της σουίτα και βάλεις μια Apollo στον ίδιο ρόλο με μια άλλη κάρτα (δηλαδή να παίξεις με μια εξωτερική σουίτα τυπου s-gear, guitar rig, amplitube, bias fx) και αυτή καθυστέρηση θα έχει.

 
Στην καλύτερη περίπτωση θα ήταν να τρέχεις με 32 ASIO buffer size για 13ms, που δεν είναι όταν τρέχεις φορτωμένο project και για τα 128, είναι 21ms. Ειναι βεβαι και ο συνδυασμός όλου του hardware που παίζει ρόλο αλλά στην καλύτερη αυτό είναι.

H Apollo με τους δικους της επεξεργαστές έχει 2ms.


η RME λέει στο manual 1.5 σε 64 buffer.

Θυμάμαι με την focusrite καταλαβαινα διαφορά, με την rme όχι.

Το θέμα είναι για μένα περισσότερο τι μπορεί να αντιληφθεί το αυτί, που είναι αυτό που σε ενοχλεί. Και νομίζω το τελευταίο που θυμάμαι να είχα διαβάσει ήταν γύρω στα 10ms, αλλά δεν παίρνω και όρκο. Το τι ενοχλεί τον καθένα είναι διαφορετικό.

 
Να διευκρινίσω (παρασύρθηκα), πως το πρόβλημα υφίσταται ως επι το πλείστον σε εξωτερικές κάρτες USB λόγω τεχνικών προδιαγραφών.

Και ενω διαφέρει η συμπεριφορά απο ASIO driver σε driver, μιας και κάποιες εταιρίες χρησιμοποιούν generic υλοποιήσεις και κάποιες γράφουν δικές τους, η πραγματική συμπεριφορά στο latency για να είναι σταθερό το περιβάλλον, απαιτεί λειτουργία στα 128 - 256 buffer.

Πχ η SPL Crimson - Creon δίνει 6.49ms (96k, 32 sample buffer) που θα ήταν μια χαρά, μιας και θεωρητικά καταλαβαίνουμε καθυστέρηση στα 13ms και πάνω, σε real world ηχογράφηση όμως απαιτείται μεγαλύτερο buffer.

Για την δε RME Babyface ,το νούμερο που αναφέρεις είναι εξωπραγματικό εκτός και αν είναι Thunderbolt 3. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για την δε RME Babyface ,το νούμερο που αναφέρεις είναι εξωπραγματικό εκτός και αν είναι Thunderbolt 3. 


usb 2.0 είναι.

Μπορεί να φαίνεται εξωπραγματικό, αλλά αυτό είναι και εκεί είναι η ποιότητα των drivers.

άλλωστε η babyface έχει ακριβώς το ίδιο engine με την ucx.

Να διευκρινήσω είναι one way, όχι round trip. Δεν ξέρω το νούμερο για την apollo που δίνεις τι είναι.

 
Οταν γράφεις και ακούς ταυτόχρονα την επεξεργασία, είναι πηγαιν' έλα.

Γραφεις δηλαδή κιθάρα μεσω κιθαριστικής σουίτας σε φορτωμένο με tracks, project με 64 buffer χωρίς πρόβλημα και το έχεις μόνιμα σε αυτη την ρύθμιση θες να πεις;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οταν γράφεις και ακούς ταυτόχρονα την επεξεργασία, είναι πηγαιν' έλα.

Γραφεις δηλαδή κιθάρα μεσω κιθαριστικής σουίτας σε φορτωμένο με tracks, project με 64 buffer χωρίς πρόβλημα και το έχεις μόνιμα σε αυτη την ρύθμιση θες να πεις;
το ξέρω.

Το είπα επειδή έγραψες ότι η apollo έχει 2. Δεν διευκρίνησες τι είναι το 2 (απλό ή με επιστροφή).

Το 1.5 που σου έγραψα είναι από το manual.

Δεν μετράω συνήθως, ιδίως από τοτε που πήρα την RME, έπαψε να με απασχολεί το θέμα των μετρήσεων και του latency γενικότερα. Αυτό που λέω είναι ότι είτε θα χρησιμοποιήσω το παλιό μου v amp που έχει επάνω του shark επεξεργαστές και κάνει "προϊστορικές" προσομοιώσεις, αλλά για μένα χρήσιμες, είτε πλέον με το s-gear που δεν μου δίνει αίσθηση καθολου latency, ενώ αυτό γινόταν με άλλα λογισμικά. (και φυσικά αγόρασα το s-gear αφού διαπίστωσα ότι δεν με ενοχλούσε καθόλου το θέμα latency)

Δυστυχώς δεν έχω άποψη για την apollo πέραν της ερευνας που έκανα πριν 1-1.5 χρόνο, όταν τελικά κατέληξα στην RME μετά από την απόφαση να μην δεσμευτώ με τα ακριβά Plugin της twin (θεώρησα ότι εφ όσον υπήρχαν θα με έβαζαν σε ένα ακριβό λούκι), τον σαφή προσανατολισμό της προς mac και όχι προς windows και επίσης ότι ο Νάκας είχε την RME ετοιμοπαράδοτη.

Σίγουρα και οι δυό είναι καλές κάρτες και αν για σένα το ζητούμενο είναι τα plugin ίσως είναι μονόδρομος.

 
και εγω λατρης της κουβερτας τυγχανω..και καποιες φορες οταν δεν το επιτρεπουν οι συνθηκες..πεταλιερα.(ευσεβης ποθος ειναι το ua ox βεβαια)

θα μπορουσαμε να βαλουμε κ την isolation cab σαν πιθανη επιλογη;η ισως λογω κατασκευης-χωρου δεν ενδεικνυται για σπιτικη ηχογραφηση;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν διευκρίνησες τι είναι το 2 (απλό ή με επιστροφή).


Μιλάει για τα onboard fx, στα οποία δεν υπάρχει ping pong σήματος.

 
Μιλάει για τα onboard fx, στα οποία δεν υπάρχει ping pong σήματος.


δεν νομίζω.

Για onboard ακόμα και το 2 είναι πολύ.

Αλλωστε σου είπα οι καλές κάρτες όπως αυτές που συζητάμε γύρω στο 2 παίζουν

 
Αφεντικό έχεις ενισχυτάρες και πεταλάρες. Πάρε ένα Torpedo Captor X με μερικά πακέτα καμπινών και το θέμα κλείνει δια παντός. Δε θα έχεις latency, θα χρησιμοποιείς και το κανονικό σου signal chain έως την καμπίνα και θα έχεις studio tones όλες τις ώρες της μέρας. Δε βρίσκω κάποιο αρνητικό.





Στα λέω αυτά ενώ σκέφτομαι κι εγώ να πάω προς Apollo μόλις το επιτρέψουν τα οικονομικά. Απλά θεωρώ ότι είναι κρίμα να μη συνδυάσεις το υπάρχον gear σου με κάτι τόσο απλό και σχετικά οικονομικό όπως το Captor. Για μένα είναι ιδανική λύση για κόσμο που παίζει με λαμπάτους στο σπίτι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δεν νομίζω.

Για onboard ακόμα και το 2 είναι πολύ.

Αλλωστε σου είπα οι καλές κάρτες όπως αυτές που συζητάμε γύρω στο 2 παίζουν
Προς τι ο προβληματισμος;

 
1 ώρα πριν, BillTrantos είπε

Αφεντικό έχεις ενισχυτάρες και πεταλάρες. Πάρε ένα Torpedo Captor X με μερικά πακέτα καμπινών και το θέμα κλείνει δια παντός. Δε θα έχεις latency, θα χρησιμοποιείς και το κανονικό σου signal chain έως την καμπίνα και θα έχεις studio tones όλες τις ώρες της μέρας. Δε βρίσκω κάποιο αρνητικό.




Για πες αρχηγέ...μήπως έχεις συγκρίνει το  "βοδι" με το torpedo;

 
Προς το παρόν το signal chain μου είναι ενισχυτής->motherload elemental (reactive attenuator)->mooer radar με φορτωμένα celestion IRs.

Ως τώρα με αυτό το signal chain έχω ασθητά καλύτερο ήχο από οποιαδήποτε σουϊτα ενισχυτών έχω δοκιμάσει, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται αυτές τις Neural DSP και της Softube, τις οποίες εγώ βρήκα πιο πειστικές. Πολύ σημαντικός ο ρόλος των IRs της Celestion. Είναι τα πρώτα που πραγματικά συμπάθησα. 

Στους ενισχυτές που έχουν υποβληθεί σε αυτό το treatment συμπεριλαμβάνονται οι Matchless Chief, Marshall JCM 4104, Vox AC15HW, Orange TH30 & Teisco Checkmate 25.

Κάποια στιγμή σκέφτηκα να κάνω την αναβάθμιση, αλλά οι κριτικές για τα UAD δεν με ενθουσίασαν. To ΟΧ για αρχή θεωρείται φοβερό για direct recording αν σου αρέσει ο ήχος του OX, δεν έχει όμως καλές κριτικές σαν attenuator που κρατάει τον ήχο του ενισχυτή σου. Εκεί υπερέχει ξεκάθαρα απ ότι φαίνεται το Tone King Iron Man II. Αλλά το Tone King δεν έχει IR loader, οπότε δεν θα ήταν σημαντική η αναβάθμιση για μένα απ το motherload. 

Και για τις Apollo το είχα σκεφτεί, απλά το προηγούμενο μοντέλο είχε κακές κριτικές σε ότι αφορούσε preamps και A/D conversion και δεδομένου ότι μου αρέσουν υπερβολικά οι προενισχυτές της παλιάς μου Focusrite Forte, έμεινα με αυτήν. Τώρα τα καινούργια μοντέλα "Χ" υποτίθεται τα έχουν βελτιώσει αυτά, αλλά και πάλι δε νομίζω ότι οι software amps θα μου δώσουν κάτι παραπάνω απ αυτό που έχω.

Επίσης πλέον υπάρχει το Fractal FM3 στα 1200 ευρώ περίπου και με δεδομένο αυτό, αν θες απλά software amps, πας εκεί. Η συζήτηση αυτή είναι πολύ πιο έγκυρη για τις Apollo, αν θες να ηχογραφείς και φωνητικά πχ στο σπίτι σου χωρίς να χρειαστεί να αγοράσεις ξεχωριστό signal chain (compressor - eq).

Όσον αφορά κουβέρτες, παπλώματα, κιλίμια και καρπούζια όλα με το μαχαίρι, εγώ σε καταστάσεις close micing με iso box και γενικότερα χωρίς ανακλάσεις απ το room, δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι έχω βγάλει καλύτερο ήχο απ αυτόν που βγάζω τώρα. Μάλλον πολύ χειρότερο. Σε πλήρη ηχογραφηση σε στούντιο με room mics, ηχοληπταρά να με γράφει κλπ, ναι οκ είναι άλλη φάση. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για πες αρχηγέ...μήπως έχεις συγκρίνει το  "βοδι" με το torpedo;


Είναι 2 παρόμοιες συσκευές που κάνουν τα ίδια πράγματα. Πρέπει να παίξει κανείς και με τα 2 για να δει ποιο τον βολεύει καλύτερα από πλευράς workflow και από πλευράς ήχου. Η Two Notes υπερτερεί στην ποικιλία καμπινών που προσφέρει σίγουρα, όπως και στο ότι έχει λίγο καλύτερο attenuation system.

Το OX έχει δικό του ήχο με ωραίο reverb, αλλά εμένα δε μου έλεγε κάτι αυτό γιατί χρησιμοποιώ δικά μου reverbs στο post έτσι κι αλλιώς.

Να σημειωθεί ότι το OX το δοκίμασα ενδελεχώς τώρα που πήγα σε ένα boutique μαγαζί στη Χάγη, ενώ με προϊόντα της Two Notes έχω περάσει πολύ καιρό και σε δική μου χρήση στο σπίτι, αλλά και στον καθηγητή μου που έχει χρόνια το Torpedo Live.

Συμπερασματικά, δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις λάθος με κάποια από τις 2 επιλογές. Εγώ έτυχε και συνήθισα το workflow και τον ήχο της Two Notes και έχω μείνει εκεί. Αν το Ox είχε βγει πρώτο μπορεί να ήμουν εκεί τώρα. Και με τα 2 είχα φανταστικό ήχο.

 
Μάλλον πολύ χειρότερο




Κατι λαθος κανεις τοτε.

Ενα μοναδικο ταπεινο 57αρι τοποθετημενο σωστα στο sweet spot του μεγαφωνου  αρκει.

Kαι οσο λιγοτερες ...ανακλασεις εχεις στο close miking τοσο το καλυτερο 

Η ροκ (και η soul & η funk και η jazz)  ιστορια αλλωστε το εχει αποδειξει πολλακις.

Καλα και τα room mics & οι...ανακλασεις και το double miking ,αλλα βασικα πολυ κακο για το τιποτα (τα εκανα πιτσιρικας και πιο πολυ βαβουρα παρα αποτελεσμα εφερναν)

Set it,forget it & rock on.

YMMV & opinions are like A-holes of course....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατι λαθος κανεις τοτε.

Ενα μοναδικο ταπεινο 57αρι τοποθετημενο σωστα στο sweet spot του μεγαφωνου  αρκει.

Η ροκ (και η soul & η funk και η jazz)  ιστορια αλλωστε το εχει αποδειξει πολλακις.

Καλα και τα room mics & οι...ανακλασεις και το double miking ,αλλα βασικα πολυ κακο για το τιποτα (τα εκανα πιτσιρικας και πιο πολυ βαβουρα παρα αποτελεσμα εφερναν)


Μπορεί να κάνω και κάτι λάθος. Οι bandmates που με ανέχονται τα τελευταία 10 χρόνια φαίνεται να συμφωνούν ως προς την επιτυχία των πρόσφατων direct εγχειρημάτων μου, για ότι αυτό μπορεί να λέει.

Φυσικά δεν απαρνούμαι το 57άρι (για το Sennheiser πάλι, παρόλο που λόγω format ήθελα πολύ να μου αρέσει, δεν...). Ττα room mics έχουν τη χρήση τους για συγκεκριμένους ήχους. Απ' τους Zeppelin, τους Sex Pistols μέχρι αλλά και ειδικά στα πιο Ambient μπορεις να τα ακούσεις. Δεν χρειάζονται όμως πάντα.

Αλλά γιατί τέτοια απέχθεια στα impulse repsonses? Έχεις δοκιμάσει τα Celestion παρεμπιπτόντως; 

 

 
Φυσικά δεν απαρνούμαι το 57άρι (για το Sennheiser πάλι, παρόλο που λόγω format ήθελα πολύ να μου αρέσει, δεν...).


Εχω και τα δυο και το 57αρι ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ (για ΑΝΤΙΒΑΡΟ στη βαση που ΔΕΝ κραταει το Ε906 μια και δεν χρειαζεται...? εξω απο την πλακα το Ε906 τρωει το 57αρι για πρωινο,μαλλον το Ε609 δοκιμασες που οντως δεν ειναι τοσο καλο)

Αλλά γιατί τέτοια απέχθεια στα impulse repsonses? Έχεις δοκιμάσει τα Celestion παρεμπιπτόντως; 


δεν ξερω καν ΤΙ ειναι αΦτα τα πραματα του διαΒΟλου εγω θελω να αναβω τον ενισχυτη και την πεταλιερα να βαΝω την κιθαρα  και να παταω record ουτε impulse ουτε ξιμπλαλσ ?

αΦτο κΣερω,αΦτο εμπιστευομαι ?

Έχεις δοκιμάσει τα Celestion παρεμπιπτόντως; 


Φυσικα, ο 1974Χ εχει ενα φοβερο "aged" greenback,δεν το αλλαζω με τιποτα ειναι μαλλον ειδικα φτιαγμενο για tele και twang  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top