Facebook Privacy

Λοιπόν, ορίστε ένα paper στο οποίο είμαι ένας από τους συγγραφείς, το οποίο και έχει δημοσιευτεί και παρουσιαστεί στο SAMT 07 στην Γένοβα.

http://samt2007.ge.imati.cnr.it/program.html

Είναι αρκετά εξειδικευμένο και προφανώς δεν μπορεί να γίνει πλήρως κατανοητό από τους μη γνώστες, αλλά αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για τις νέες εφαρμογές στην προσωποποίηση χρηστών.

virtual_museums.pdf

 

Attachments

bloody_sunday είπε:
πχ. το http://suicidemachine.org/ (edit: λίγες μέρες πριν δούλευε, από ότι βλέπω το "εξαέρωσαν")

Πάντως, για όσους ενδιαφέρονται να διαγραφεί πλήρως ο λογαριασμός τους στο φέις μπουκ, υπάρχει αυτό εδώ το λινκ

http://www.facebook.com/group.php?gid=16929680703

(το δίνει στο λινκ στο οποίο αναφέρει ο φίλος μπλάντι σάντει μιας και το φέις μπουκ κινήθηκε νομικά κατά του σουισάιντ μασίν και δεν μπορούν να βοηθήσουν πια στο να διαγράψεις τον λογαριασμό σου)

 
Ενδιαφέρον το paper και διάβασα μέχρι αρκετό μέρος του ώστε να δω πως γίνονται οι συσχετίσεις.

Αλλά όπως είπα και πιο πριν αλλά όπως ξέρεις και εσύ πολύ καλά, ανάλογα με το τι υλικό ή πληροφορία, ανεβάζω ή διαβάζω ή επιλέγω να υποστηρίξω στο facebook ανάλογα συμπεράσματα θα βγάλει κάποιος.

Δηλαδή το ότι μου αρέσει ο Αστερίξ πχ πόσο πραγματικά επικίνδυνο είναι;

Και τι εννοώ, σημαντικότερες πληροφορίες πέραν του ενδιαφέροντός μου για τον κάθε Αστερίξ δεν μπαίνουν στο fb. Οπότε ο κίνδυνος και πάλι δεν είναι εν γνώση του χρήστη;

Δεν είναι κακό το ότι πχ ενημερωνόμαστε για το ένα και το άλλο, αλλά επιμένω πως είναι και στη λογική του καθενός να βγάζει ότι προσωπικό του ή ότι δε θεωρεί ότι πρέπει να ξέρει ο καθένας στο facebook.

Περί της πλήρους διαγραφής λογαριασμού, θα μιλήσω με ένα δυο γνωστούς μου που πρόσφατα διέγραψαν το λογαριασμό τους να μου πουν κάποια πράγματα για τη διαδικασία :)

 
Μα το θέμα δεν είναι αν είναι επικίνδυνο ή όχι, αλλά αν είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε το δικαίωμα σε κάποιους να κάνουν ότι θέλουν με τα δεδομένα μας (δεδομένα που έχουμε δηλώσει ή δεδομένα που έχουν προκύψει από την παρακολούθησή μας όσο είμαστε ενεργοί χρήστες) ακόμα και αν αυτό είναι για αθώα χρήση.

Ή να το θέσω κάπως αλλιώς.

Φαντάσου τον εξής διάλογο.

- Λοιπόν, σύμφωνα με τα δεδομένα Έυη είσαι τσιγκούνα, εγωίστρια και σου αρέσουν οι φακές.

- Μα δεν με ξέρεις, ούτε εσύ μα ούτε και τα δεδομένα, πως μπορείς να με λές εγωίστρια;

- Εγώ δεν λέω τίποτα, η ανάλυση των δεδομένων το λέει.

- Άσε που δεν έχω γράψει πουθενά οτι μου αρέσουν οι φακές.

- Σου αρέσουν όμως;

- Εεεε..... ναί.

;)

 
theoctapus είπε:
αλλά αν είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε το δικαίωμα σε κάποιους να κάνουν ότι θέλουν με τα δεδομένα μας
Μα θα επαναλάβω, ότι για να μην το κάνεις πιά αυτό, θα πρέπει να μην ζείς σε αυτό τον κόσμο.

Γι αυτό σου έφερα τα (μαζικά) παραδείγματα του Σουπερμαρκετ και του Κοτσόβωλου (και δεν είναι καθόλου τυχαία τα παραδείγματα). Τέτοιου τύπου καταστήματα, έχουν ακόμα πιο εξελιγμένα συστήματα από του FB.

 
Ωραία λες να μου βάζουν διαφημίσεις για τα πιο φτηνά προϊόντα σε φακές και μη στο προφίλ μου μετά από αυτό;

Όπως λέει και ο μάραθον με τις εγγραφές μας σε ebay, youtube, αγορές από διάφορα online μαγαζιά διάφορα συμπεράσματα βγαίνουν και πολύ πιο ασφαλή από αυτά στο facebook.

Έτσι πχ πιο πολύ η ευθύνη πέφτει σε αυτούς που θα κάνουν τις συσχετίσεις, και τα στερεότυπα. Του στυλ, μου αρέσουν οι φακές, ο Νταλί και ο Καζατζίδης => ασφαλές συμπέρασμα περί του χαρακτήρα μου ή των επιλογών μου σε θέματα πιο ουσιαστικά.

Το να βγάλουν το συμπέρασμα ότι μου αρέσουν και οι ελιές πχ δε με απασχολεί και πολύ.

Ή δες και αυτό. Πολλά περιοδικά/ εφημερίδες κάνουν διάφορες δημοσκοπήσεις. Δεν με προβληματίζει εάν αυτές γίνουν σαφώς ευκολότερα μέσω facebook, άσε που θα είναι και σαφώς πιο ρεαλιστικές.

Ή πχ ας το χοντρύνω, λέμε τώρα εάν δοθεί μια δυνατότητα μιας πλατφόρμας έκφρασης απόψεων και δημοψηφισμάτων. (όχι απαραίτητα από το facebook) Εμένα για καλό μου ακούγεται και φέρνει πολύ πιο κοντά μια πιο άμεση έκφραση απόψεων σε μια κοινωνία.

Εγώ γενικά βλέπω τη δυνατότητα της περισσότερης επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων (και όχι δεν αναιρεί την ουσιαστικότερη επικοινωνία, δεν φταίει το facebook αν πολλοί άνθρωποι έχουν κλειστεί στον εαυτό τους) και τη δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων ή ενημέρωσης με ευκολότερο, και αμεσότερο τρόπο μόνο ως κάτι καλό.

 
Evilnye είπε:
Έτσι πχ πιο πολύ η ευθύνη πέφτει σε αυτούς που θα κάνουν τις συσχετίσεις, και τα στερεότυπα.
Ούτε και αυτό είναι σωστό...η ευθύνη πάντα θα είναι σε εσένα. Η ευθύνη είναι πάντα δική σου στο να "χτίσεις" τις άμυνές σου. Κανείς δεν σε υποχρεώνει να αγοράσεις φακές (εάν δεν τις χρειάζεσαι), όταν βλέπεις τη συγκεκριμένη διαφήμιση. Εάν σου αρέσουν όμως, και είναι ευκαιρία, (με λίγα λόγια αποφασίσεις εσύ το πότε και το γιατί), γιατί όχι?

 
Μπα δεν εννοώ αυτό. Σ αυτό που λες συμφωνώ.

Απλά πχ θεωρώ λάθος να δημιουργήθει πχ στερεότυπο =>φακές+καζατζίδης+Νταλί = πιθανή εγκληματική φυσιογνωμία :D

 
marathon είπε:
Μα θα επαναλάβω, ότι για να μην το κάνεις πιά αυτό, θα πρέπει να μην ζείς σε αυτό τον κόσμο.

Γι αυτό σου έφερα τα (μαζικά) παραδείγματα του Σουπερμαρκετ και του Κοτσόβωλου (και δεν είναι καθόλου τυχαία τα παραδείγματα). Τέτοιου τύπου καταστήματα, έχουν ακόμα πιο εξελιγμένα συστήματα από του FB.
να προσθεσω στη διαμορφωση της αποψης σας για εμενα, οτι αρνουμαι εδω και χρονια να βγαλω καρτα στα σουπερμαρκετ :)

Με 1000 ποντους θα κερδιζα ενα σαφριδι, αλλά προτιμησα να μην υπαρχει αμεση συνδεση του ονοματος μου με την καταναλωση μου σε γαριδακια ;D

Ξερω δεν κανω κατι σπουδαιο ουτε χεστηκε κανεις για τα προσωπικα μου δεδομενα (συγκεκριμενα και μεμονωμενα), αλλα το τι βρακι φοραω προτιμω να το μοιραζομαι με ανθρωπους λιγοτερο judgemental ;D

 
blue είπε:
αλλα το τι βρακι φοραω προτιμω να το μοιραζομαι με ανθρωπους λιγοτερο judgemental ;D
Αγοράζεις βρακί από σουπερμάρκετ;  :P

 
blue είπε:
να προσθεσω στη διαμορφωση της αποψης σας για εμενα, οτι αρνουμαι εδω και χρονια να βγαλω καρτα στα σουπερμαρκετ :)
Ναι αλλά πάς στον Κοτσόβωλο και ψωνίζεις από το Ebay...άρα (μάλλον) έκανες μια τρύπα στο νερό...και ναι μπορώ να σου πώ τι βρακί φοράς, όπως και το ότι σε 9 μήνες από τώρα, θα με κερνάς μπύρα!!!!!!

 
marathon είπε:
Μα θα επαναλάβω, ότι για να μην το κάνεις πιά αυτό, θα πρέπει να μην ζείς σε αυτό τον κόσμο.

Γι αυτό σου έφερα τα (μαζικά) παραδείγματα του Σουπερμαρκετ και του Κοτσόβωλου (και δεν είναι καθόλου τυχαία τα παραδείγματα). Τέτοιου τύπου καταστήματα, έχουν ακόμα πιο εξελιγμένα συστήματα από του FB.
Όχι δεν έχουν πιο εξελιγμένα συστήματα. Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω συγκεκριμένη αλυσίδα καταστημάτων (ονόματα δεν λέμε) που ανάθεσε σε μια εταιρία μια παρόμοια ανάλυση δεδομένων, τα αποτελέσματα της οποίας μας έγιναν γνωστά μέσω ενός καθηγητή μας στο πανεπιστήμιο ο οποίος άνηκε στην ομάδα ανάλυσης, το βάθος της ανάλυσης καθώς και η επιλογή του υποσυνόλου των επιθυμητών δεδομένων έγινε με πολύ συγκεκριμένα και περιορισμένα κριτήρια. Ένας επιπλέον λόγος της περιορισμένης ανάλυσης ήταν και το πλήθος των δεδομένων που δεν επέτρεπε περαιτέρω συμπερασματολογία.

Το ξαναλέω, το πλήθος και το βάθος των δεδομένων που υπάρχει στο facebook δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο. Οι δυνατότητες ανάλυσης δεν μπορούν να συγκριθούν ούτε κατά διάνοια με τις δυνατότητες ανάλυσης που έχουν τα μεγάλα εγχόρια και τα περισσότερα του εξωτερικού supermarket και πολυκαταστήματα. Η διαφορά είναι πολλές τάξεις μεγέθους.

Και το ξαναματαλέω, ακόμα και αν είμαστε καταδικασμένοι να ξέρουν άλλοι πράγματα για εμάς, αυτό δεν λέει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει να επιτρέπουμε στον οποιοδήποτε να μαθαίνει από εμάς για εμάς. Το αντίθετο μάλιστα, πρέπει να είμαστε διπλά επιφυλακτικοί. Εκτός βέβαια αν δεν μας νοίαζει ή θεωρούμε απαραίτητο εργαλείο το εκάστωτε σύστημα. Τότε το marketing έκανε πολύ καλά την δουλειά του.

Αυτά περί ευρύτερης επικοινωνίας, εντός ή εκτός εισαγωγικών, είναι όντως ένα πολύ σημαντικό θέμα με προεκτάσεις πολύ μεγαλύτερες από το facebook. Μην ξεχνάμε ότι το facebook είναι το κοινωνικό όπιο του σήμερα, αύριο θα προκύψει κάτι άλλο. Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω καταλήξει σε κάποιο προσωπικό συμπέρασμα, ούτε και η επιστημονική κοινότητα, για το όλο θέμα το οποίο είναι αρκετά βαθύ, πολύπλοκο και πολυδιάστατο για μια απλή συζήτηση.

Και κάτι ακόμα. Οι άμυνες είναι κάτι σχετικό. Θα εκπλαγείτε το πόσα πράγματα μπορεί να μάθει κανείς απλά παρατηρώντας την χρήση ενός online συστήματος χωρίς να πάρει χαμπάρι ο χρήστης και το κυριότερο χωρίς ποτέ να είναι σε θέση να καταλάβει ότι αυτό που κάνει την στιγμή που το κάνει μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως.

 
theoctapus είπε:
Όχι δεν έχουν πιο εξελιγμένα συστήματα. Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω συγκεκριμένη αλυσίδα καταστημάτων (ονόματα δεν λέμε) που ανάθεσε σε μια εταιρία μια παρόμοια ανάλυση δεδομένων, τα αποτελέσματα της οποίας μας έγιναν γνωστά μέσω ενός καθηγητή μας στο πανεπιστήμιο ο οποίος άνηκε στην ομάδα ανάλυσης, το βάθος της ανάλυσης καθώς και η επιλογή του υποσυνόλου των επιθυμητών δεδομένων έγινε με πολύ συγκεκριμένα και περιορισμένα κριτήρια. Ένας επιπλέον λόγος της περιορισμένης ανάλυσης ήταν και το πλήθος των δεδομένων που δεν επέτρεπε περαιτέρω συμπερασματολογία.
Όταν μιλάω για Κοτσόβωλο, εννοώ Dixxons (να μην ξεχνιόμαστε).

Οι δυνατότητες ανάλυσης δεν μπορούν να συγκριθούν ούτε κατά διάνοια με τις δυνατότητες ανάλυσης που έχουν τα μεγάλα εγχόρια και τα περισσότερα του εξωτερικού supermarket και πολυκαταστήματα. Η διαφορά είναι πολλές τάξεις μεγέθους.
Προφανώς, αλλά υπέρ των Supermarket...μία ματιά στούς ισολογισμούς τους, θα σε πείσει!!!

Οι άμυνες είναι κάτι σχετικό.
Σωστό, αλλά είναι κυρίως θέμα, "εσωτερικής" εκπαίδευσης και κουλτούρας...και δεν εννοώ μουσικής κουλτούρας.

 
Evilnye είπε:
Αγοράζεις βρακί από σουπερμάρκετ;  :P
Η κυβερνηση blue αρνειται οποιαδηποτε χρησατοοικονομικη δοσοληψια με αλυσιδες καταστηματων τροφιμων που εμπορευονται και εσωρουχα. Ο κύριος blue ντυνεται μόνο με προτασεις υψηλης ραπτικης, καθώς τυγχάνει σπάνιας δερματικης ασθένειας. "Δεν είχα ιδέα οτι στα Carrefour παίρνεις 4 μποξεράκια για 10€. Ειναι δελεαστικο εν μεσω οικονομικής κρίσης, αλλα διαθέτουμε και ένα κάποιο όνομα", δηλωσε φανερα ενοχλημενος.

 
theoctapus είπε:
Και το ξαναματαλέω, ακόμα και αν είμαστε καταδικασμένοι να ξέρουν άλλοι πράγματα για εμάς, αυτό δεν λέει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει να επιτρέπουμε στον οποιοδήποτε να μαθαίνει από εμάς για εμάς. Το αντίθετο μάλιστα, πρέπει να είμαστε διπλά επιφυλακτικοί. Εκτός βέβαια αν δεν μας νοίαζει ή θεωρούμε απαραίτητο εργαλείο το εκάστωτε σύστημα. Τότε το marketing έκανε πολύ καλά την δουλειά του.
Μα δεν το επιτρέπουμε όπως είπα είναι στο χέρι του χρήστη τι πληροφορίες θα ανεβάσει και ποιές είναι διαθέσιμες σε όλους ή συγκεκριμένα σε ποιούς ναι και σε ποιούς όχι.

Μην ξεχνάμε ότι το facebook είναι το κοινωνικό όπιο του σήμερα, αύριο θα προκύψει κάτι άλλο. Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω καταλήξει σε κάποιο προσωπικό συμπέρασμα, ούτε και η επιστημονική κοινότητα, για το όλο θέμα το οποίο είναι αρκετά βαθύ, πολύπλοκο και πολυδιάστατο για μια απλή συζήτηση.
Το ιντερνετ θα μπορούσα να πω συγκεκριμένα. Έχει αντικαταστήσει την τηλεόραση στο καθημερινό κάψιμο. Αλλά έχει πλάκα το άτιμο και έχει πάει την επικοινωνία και πληροφόρηση σε εντελώς άλλα επίπεδα :D

Και κάτι ακόμα. Οι άμυνες είναι κάτι σχετικό. Θα εκπλαγείτε το πόσα πράγματα μπορεί να μάθει κανείς απλά παρατηρώντας την χρήση ενός online συστήματος
Όπως και πριν με ενδιαφέρει να μάθω. Τι μπορεί να μάθει κάποιος από αυτό;

Μη γίνεσαι judgemental
Δεν κρατήθηκα σόρυ :D :D

Η κυβερνηση blue αρνειται οποιαδηποτε χρησατοοικονομικη δοσοληψια με αλυσιδες καταστηματων τροφιμων που εμπορευονται και εσωρουχα. Ο κύριος blue ντυνεται μόνο με προτασεις υψηλης ραπτικης, καθώς τυγχάνει σπάνιας δερματικης ασθένειας. "Δεν είχα ιδέα οτι στα Carrefour παίρνεις 4 μποξεράκια για 10€. Ειναι δελεαστικο εν μεσω οικονομικής κρίσης, αλλα διαθέτουμε και ένα κάποιο όνομα", δηλωσε φανερα ενοχλημενος.
lol!

 
marathon είπε:
Τότε, πρέπει να κόψεις όλα τα μεγάλα Supermarkets, Fnac, Κοτσόβολους...και να ψωνίζεις από το μπακαλικάκι της γειτονιάς σου....ξέχασα και το Ebay!
Aκριβώς. Τα προσωπικά σου στοιχεία είναι διαθέσιμα ανά πάσα χρονική στιγμή από τη στιγμή που βγαίνεις στο διαδίκτυο, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Καταλαβαίνω το σκεπτικισμό σου και τους έχω συζητήσει άπειρες φορές (Εύη δεν είναι τρομοποστ αυτά τύπου Λουκά, μην τα υποβαθμίζεις έτσι) αλλά γνωρίζεις πως δεν μπορείς να αποφύγεις την έκθεσή σου. Πχ http://www.ipnow.org/ ή:

dfs302937.jpg


 
bloody_sunday είπε:
Τα προσωπικά σου στοιχεία είναι διαθέσιμα ανά πάσα χρονική στιγμή από τη στιγμή που βγαίνεις στο διαδίκτυο, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό.
Και οι συνήθειές σου, τις δηλώσεις δεν τις δηλώσεις...καταραμένες βάσεις δεδομένων...αυτές φταίνε για όλα...

 
bloody_sunday είπε:
(Εύη δεν είναι τρομοποστ αυτά τύπου Λουκά, μην τα υποβαθμίζεις έτσι)
Δεν είπα συγκεκριμένα για το ότι μπορεί κάποιος να συλλέξει πληροφορίες για εμένα, αλλά οι πληροφορίες που συλλέγει αλήθεια είναι ιδιαίτερα επουσιώδεις και δεν βλέπω πως ακριβώς θα με ελέγχει κάποιος με την Οργουελική έννοια επειδή έχω λογαριασμό στο facebook.

Πχ η πιτσαρία της γειτονιάς μου έχει πολύ πιο ουσιαστικές πληροφορίες για εμένα, όπως πλήρη στοιχεία και διατροφικές συνήθειες...

 
Θα ήθελα να πω και το άλλο.

Πολλούς από εσάς σας έχω γνωρίσει, ξέρω ποιοι είστε, τα ονόματά σας, μέχρι και το που μένετε μερικοί και αν έδινα και βάση μπορεί να θυμόμουν και το αυτοκίνητό σας.

Τις απόψεις σας τις διαβάζω καθημερινά. Χωρίς να έχω κάνει καμία ιδιαίτερη προσπάθεια ανάλυσης δεδομένων και συμπεριφορών έχω βγάλει πάρα πολλά συμπεράσματα για τους χαρακτήρες και προτιμήσεις των περισσότερων.

Αυτό σας πειράζει;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top