Ενισχυτες- τεχνικες ερωτησεις.

Status
Not open for further replies.
myster_maze είπε:
Ποσους single ended class A ενισχυτες κιθαρας γνωριζεις?! Γιατι εγω κανενα! 
οι αρχαιοι Fender Champ (5C1 κυκλωμα) ηταν SE Class A.

 
...μερικες πληροφοριες σχετικα με τις ταξεις:

Ενα πραγματικο class AB τελικο σταδιο ουσιαστικα λειτουργει σε ταξη Α μεχρι το 10% περιπου της συνολικης του ισχυος, ενω ενα πραγματικο class A το παει μεχρι τερμα...

Μετασχηματιστες που φτιαχτηκαν για class AB λειτουργια δεν μπορουν να δουλεψουν σε class A, παρολο που το ευρος της class A λειτουργιας τους μπορει να διευρυνθει με τη χρηση variac που θα ριξει την Β+ και με προσεκτικη αναπροσαρμογη (αυξηση) του Βias voltage...

Τελος να επισημανω οτι στα θεματα των λαμπατων ενισχυτων υπαρχουν τοσες γνωμες, οσοι και οι "γνωστες" του αντικειμενου...  8)

Τουλαχιστον εγω αυτο εχω διαπιστωσει οποτε προσπαθω να μαθω οσο πιο πολλα μπορω, ετσι ωστε να καταλαβαινω λιγο τι παιζεται και ποιος λεει τα δικα του και ποιος οχι...  ;)  Θελει πολλη δουλεια ομως...

Αγαπητοι babtua και myster, παρακαλω κατεβαστε λιγο το ...bias.  ;D

Η συζητηση ειναι σε υψηλο επιπεδο και θα ειναι κριμα να το κανουμε κοντρα του στυλ "εγω ξερω πιο πολλα"...

peace ;)

 
alderbody είπε:
οι αρχαιοι Fender Champ (5C1 κυκλωμα) ηταν SE Class A.
& ΟΛΟΙ σχεδον οι 5αρηδες κινεζικοι που εχουν κατακλυσει την αγορα (Harley Benton,Epiphone,Crate etc) single ended class A ειναι...

:)

παντως προσωπικα προτιμω class ab ενισχυτες. ;)

 
alderbody είπε:
οι αρχαιοι Fender Champ (5C1 κυκλωμα) ηταν SE Class A.
& ΟΛΟΙ σχεδον οι 5αρηδες κινεζικοι που εχουν κατακλυσει την αγορα (Harley Benton,Epiphone,Crate etc) single ended class A ειναι...
Τοτε γιατι κλιπαρουν και μαλιστα ασυμμετρα?

Η απαντηση βρισκεται εδω...

Ενα πραγματικο class AB τελικο σταδιο ουσιαστικα λειτουργει σε ταξη Α μεχρι το 10% περιπου της συνολικης του ισχυος, ενω ενα πραγματικο class A το παει μεχρι τερμα...
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να ρωτησω και εγω ο ασχετος, δηλαδη οι class a παραγουν τον πιο αχρωματιστο και εν τελει πιο αντιπροσωπευτικο ηχο των χορδων?

 
Aυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε, ότι οι λαμπάτοι γενικά (και όχι οι Class A περισσότερο ή λιγότερο από άλλους) χρωματίζουν τον ήχο με τέτοιο τρόπο που είναι εξαιρετικά φιλικός προς το ανθρώπινο αυτί, και επίσης ο ψαλιδισμός τους/παραμόρφωση είναι αυτή που αγαπάμε και εμπιστευόμαστε. Σαν το καλό λάδι.

Αν άκουγες τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας σου αχρωμάτιστο θα απογοητευόσουν. Πχ. βάλτην σε έναν solid state (αναλόγως και τον solid state, βέβαια) ή καρφί σε μια κάρτα ήχου και άκουσέ την σκέτη, χωρίς εφφέ. Μετά βάλτην σε έναν έστω αξιοπρεπή λαμπάτο και άκου τη διαφορά (και συχνά δεν είναι ανάγκη καν να τον τσιτώσεις, απλά σε μια ένταση λίγο πιο πάνω από αυτή της συζήτησης).

Οι κιθαριστικοί ενισχυτές είναι από τα μηχανήματα που πληρώνουμε επιδιώκοντας ακριβώς αυτόν τον χρωματισμό και όχι την απουσία του.

 
Τοτε γιατι κλιπαρουν και μαλιστα ασυμμετρα?
Γιατί πολύ απλά οι λυχνίες δεν είναι γραμμικές! Ορίστε (είναι για τρίοδο αλλά παρόμοια καμπύλη έχουν όλες οι λυχνίες)

image1uyi.jpg


Σε έναν single ended class A ενισχυτή, η πόλωση πρέπει να γίνεται στο μέσον περίπου της καμπύλης (ή αλλιώς στο σημείο που μας δίνει το μεγαλύτερο εύρος). Και νά το πρώτο πρόβλημα: στη συγκεκριμένη λυχνία, έχουμε ένα εύρος τάσης στο πλέγμα (άξονας Χ) από 0 εως περίπου -3,5V (σε τάση ανόδου 250V). Αν πολώσουμε το πλέγμα μας λοιπόν στο μέσον (δηλαδή στα -1,75V), για τις τιμές εισόδου από 0 εώς -2,3V είμαστε οκ, στη γραμμική περιοχή και το σήμα μας ενισχύεται χωρίς καμία παραμόρφωση με ρεύμα ανόδου από 0,7mA (στα -2,3V) εως 5,8mA (στα 0V).

Για κάποιον που δεν μπορεί να διαβάσει το γράφημα, παίρνουμε την τάση πλέγματος που μας ενδιαφέρει (ας πούμε -1V στον κάτω άξονα) και ακολουθούμε την κάθετη γραμμή που ξεκινάει από αυτήν. Όταν συναντήσουμε την καμπύλη, ακολουθούμε την οριζόντια πλέον γραμμή από το σημείο εκείνο της καμπύλης και βρίσκουμε πού συναντάει τον δεξιό κάθετο άξονα. Εκεί είναι και η τιμή σε mA της ανόδου, που μας ενδιαφέρει. Για το παράδειγμα -1V στο πλέγμα, βρίσκουμε 3,2mA στην άνοδο.

Τί γίνεται όμως για τάσεις πλέγματος μικρότερες από -2,3V; Η κλίση της καμπύλης αλλάζει και μάλιστα μη-γραμμικά, με σταδιακή μείωση. Αυτό σημαίνει ότι για ίδια διαφορά τάσης στο πλέγμα, πλέον θα έχουμε όλο και μικρότερη διαφορά ρεύματος στην άνοδο, δηλαδή soft clipping. Άρα η λυχνία για τάσεις στο πλέγμα μεγαλύτερες από περίπου 4,5V peak to peak (πλάτος ~2,3V) θα κλιπάρει και μάλιστα ασύμμετρα, αφού αυτό συμβαίνει μόνο από τη μια μεριά του σημείου πόλωσης.

Εγγενώς δηλαδή όλες οι λυχνίες κλιπάρουν ασύμμετρα και μάλιστα με soft clip.

Σε ενισχυτή κιθάρας δε μας πειράζει και μάλιστα είναι και επιθυμητό. Σε ενισχυτή HiFi όμως αυτό θα ήταν απαράδεκτο, και η σωστή πόλωση θα ήταν στο μέσο της γραμμικής περιοχής της λυχνίας, δηλαδή περίπου στο -1V.

 
Babtua είπε:
Η τάξη Α πολώνει τις λυχνίες στο μέσο περίπου του συνολικού εύρους τάσης που μπορούν να αποδώσουν. Έτσι σε κατάσταση ηρεμίας η έξοδος της λυχνίας είναι μια σταθερή DC τάση - προσοχή, όχι η έξοδος του μεγαφώνου, μιλάω για την έξοδο της λυχνίας. Αυτή η DC τάση είναι ουσιαστικά η τάση πόλωσης της λυχνίας πολλαπλασιασμένη με την απολαβή της. Στο μεγάφωνο δε φτάνει γιατί παρεμβάλλεται ο Μ/Σ εξόδου που αποκόπτει τις DC τάσεις (πράγμα που μπορεί να προσμετρηθεί ως μειονέκτημα στην τάξη Α, αφού αυτή η συνεχής DC τάση καταπονεί τον Μ/Σ εξόδου υπό τη μορφή παραμένοντος μαγνητικού φορτίου στον πυρήνα του με τα χρόνια - που ίσως τελικά να είναι και καλό, γιατί δίνει mojo στον Μ/Σ. Δεν είναι του παρόντος αλλά μπορώ να επεκταθώ επί του θέματος αν θέλετε).

Βάζοντας λοιπόν τη λυχνία με πόλωση στο μέσο του εύρους τάσεων που μπορεί να αποδώσει, εκμεταλλευόμαστε όλο το εύρος αυτό, αφού έχουμε ίσο πλάτος επάνω και κάτω απο την "κεντρική γραμμή πόλωσης" πριν η εκάστοτε ημιπερίοδος βγει εκτός εύρους και παραμορφωθεί.
Οταν αρχιζει η παραμορφωση φιλε Babtua, το λες και μονος σου, εχουμε ηδη μπει σε περιοχες ταξης Β.

Αρα ο ενισχυτης δεν μπορει σε αυτη την περιπτωση να θεωρηθει pure class A!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και για να τελειώνουμε και με το άλλο θεματάκι που έχει δημιουργηθεί, εγώ ποτέ δεν είπα ότι το όλο θέμα με mojo, Μ/Σ, εναπομείνασες μαγνητίσεις πυρήνα κλπ είναι δικές μου θεωρίες. Παρέθεσα απλά πράγματα που διάβασα από παρατηρήσεις/μετρήσεις/συμπεράσματα άλλων για κάποια εξαρτήματα (προφανώς και εμφανώς όχι όλα!) και ενδεχομένως (όχι πάντα, υπό κάποιες συνθήκες - παλαιότητα, γήρανση, κόπωση κλπ). Και είναι θεωρίες και ενδείξεις, όχι αποδείξεις.

Προσωπικά από τα όσα διάβασα αλλά και από δικές μου εμπειρίες, τείνω να συμφωνήσω με το γενικό πλαίσιο αυτών των θεωριών. Δικαίωμά μου και δικαίωμα του καθενός να μη συμφωνήσει. Εξαρχής άλλωστε είχα δηλώσει το γεγονός ότι πρόκειται για θεωρία:

Babtua είπε:
Αυτή η DC τάση είναι ουσιαστικά η τάση πόλωσης της λυχνίας πολλαπλασιασμένη με την απολαβή της. Στο μεγάφωνο δε φτάνει γιατί παρεμβάλλεται ο Μ/Σ εξόδου που αποκόπτει τις DC τάσεις (πράγμα που μπορεί να προσμετρηθεί ως μειονέκτημα στην τάξη Α, αφού αυτή η συνεχής DC τάση καταπονεί τον Μ/Σ εξόδου υπό τη μορφή παραμένοντος μαγνητικού φορτίου στον πυρήνα του με τα χρόνια - που ίσως τελικά να είναι και καλό, γιατί δίνει mojo στον Μ/Σ. Δεν είναι του παρόντος αλλά μπορώ να επεκταθώ επί του θέματος αν θέλετε).

Έχω διαβάσει κατά καιρούς αρκετά αρθράκια για Μ/Σ σήματος και παραμένοντα μαγνητικά φορτία στον πυρήνα τους, και πώς αυτό επηρεάζει το σήμα. Δυστυχώς δεν έχω λινκς από όλα, παραθέτω όμως αυτό που έχω πρόχειρο και ίσως είναι και το πιο χαρακτηριστικό και κατανοητό. Αναφέρεται βέβαια σε πηνίο και όχι Μ/Σ, και μάλιστα για Wah, αλλά το αυτό ισχύει ως ένα βαθμό και σε ένα Μ/Σ εξόδου. Ή τουλάχιστον, όπως έγραψα, πολλοί ισχυρίζονται ότι ισχύει και προσδίδει mojo και γενικά μάλλον τείνω κι εγώ προς αυτήν την άποψη. Ειδικά εφόσον υπάρχει και τεκμηρίωση για το φαινόμενο καθώς και εμπειρία (τα παλιά εξαρτήματα είναι αλλιώς, όπως λένε...)

Είπα ότι ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ κάποιοι με ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ κλπ να εμφανίσουν τέτοια φαινόμενα και αυτό είναι κυρίως χαρακτηριστικό των class A single ended αφού έχουν μεγάλο DC offset στο πρωτεύον που "βοηθάει" σε αυτό.
Ίσως να έκανα κακή σύνταξη κάποιες φορές και παρεξηγήθηκαν τα λεγόμενά μου ή μπορεί να έκανα υποθέσεις για τις λεπτομέρειες (τις οποίες κι εγώ δεν ξέρω αφού δεν είναι δικές μου οι θεωρίες), ζητώ συγγνώμη γι αυτό. Πάντως είτε έτσι είτε αλλιώς, μέχρι στιγμής δεν υπήρξε άποψη τεκμηριωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να με κάνει να αναθεωρήσω τις απόψεις μου για αυτές τις θεωρίες.

 
myster_maze είπε:
Οταν αρχιζει η παραμορφωση φιλε Babtua, το λες και μονος σου, εχουμε ηδη μπει σε περιοχες ταξης Β.

Αρα ο ενισχυτης δεν μπορει σε αυτη την περιπτωση να θεωρηθει pure class A!
Η τάξη ενός ενισχυτή καθορίζεται από την πόλωσή του σε κατάσταση ηρεμίας, δεν αλλάζει συνεχώς. Τουλάχιστον αυτό ορίζει η ηλεκτρονική θεωρία. Τώρα αν τα τζιμάνια οι μαρκετίστες βρήκαν τρόπο να πουλάνε ενισχυτές χαρακτηρίζοντάς τους "pure class A" και καλύτερους από "impure class A"  και άλλα τινά, αυτό είναι απλά μάρκετινγκ.

Φίλε myster_maze, παίζεις με τις λέξεις. Το ζητούμενο είναι να δούμε γιατί οι ενισχυτές που προαναφέρθηκαν ενώ είναι class A, κλιπάρουν ασύμμετρα. Ναι, σύμφωνα με την ηλεκτρονική θεωρία είναι class A single ended και ναι, κλιπάρουν ασύμμετρα.

 
Διακρίνω ότι πλατειάσαμε σε ένα θέμα πολύ θεωρητικό και δεν ξέρω πόσοι είναι ικανοί να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο μάθημα ηλεκτρονικών. Κι όμως ειδικά στις λυχνίες τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και στους ενισχυτές κιθάρας ακόμα περισσότερο.*

Babtua η καμπύλη είναι σχετικά ίδια σε τριόδους οι τέτροδοι και οι πέντοδοι δεν συμπεριφέρονται το ίδιο.

Αν δεν ήταν έτσι δεν θα υπήρχαν σήμερα ούτε MESA, ούτε RIVERA κλπ όλοι αυτοί που ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ έκαναν τις δοκιμές τους για να θαυμάζουμε σήμερα το έργο τους.

Να πώ και κάτι ακόμα ξέρει κανείς σας πως συμπεριφέρεται σε τάξη ΑΒ ένας λαμπάτος ενισχυτής με Ground Screen?AlderBody να ένα καλό πειραματάκι για σένα.  ;)

(Βabtua o όρος Η τάξη ενός ενισχυτή καθορίζεται από την πόλωσή του σε κατάσταση ηρεμίας. Τουλάχιστον αυτό ορίζει η ηλεκτρονική θεωρία. είναι πολύ γενικός, αόριστος και ερμηνεύεται εσφαλμένα

 
Babtua είπε:
Φίλε myster_maze, παίζεις με τις λέξεις. Το ζητούμενο είναι να δούμε γιατί οι ενισχυτές που προαναφέρθηκαν ενώ είναι class A, κλιπάρουν ασύμμετρα. Ναι, σύμφωνα με την ηλεκτρονική θεωρία είναι class A single ended και ναι, κλιπάρουν ασύμμετρα.
Δυστυχως (ή ευτυχως) δεν παιζω με τις λεξεις. Προσπαθω να σας πω οτι ο ορος ταξη Α ειναι μυθος στους ενισχυτες κιθαρας! Γιατι υποτιθεται οτι ονομαζεις ταξη ταδε τον ενισχυτη σε πληρη ισχυ.

Η τάξη ενός ενισχυτή καθορίζεται από την πόλωσή του σε κατάσταση ηρεμίας, δεν αλλάζει συνεχώς. Τουλάχιστον αυτό ορίζει η ηλεκτρονική θεωρία. Τώρα αν τα τζιμάνια οι μαρκετίστες βρήκαν τρόπο να πουλάνε ενισχυτές χαρακτηρίζοντάς τους "pure class A" και καλύτερους από "impure class A"  και άλλα τινά, αυτό είναι απλά μάρκετινγκ.
Η ταξη ενος ενισχυτη δεν καθοριζεται μονο απο την πολωση σε κατασταση ηρεμιας. Αλλα και απο το πως συμπεριφερεται σε πληρη ισχυ. Αλλιως και η ταξη ΑΒ σε ηρεμια ειναι ταξη Α. Αν δεν υπεροδηγησεις την λυχνια ωστε να αρχισει να παραμορφωνει, ταξη Α δεν θα ειναι?

Και ναι η ταξη μπορει να αλλαζει συνεχως απο Α σε ΑΒ (και Β) και αναποδα.

Απο τη στιγμη που εχει αρχισει να παραμορφωνει ο ενισχυτης, η ταση στο grid της λυχνιας εχει βρεθει εκτος ταξης Α. Ταξη ΑΒ δεν σημαινει οτι η μια ημιπεριοδος ειναι ολοκληρη και η αλλη κλιπαρει σε καποιο σημειο? Αυτο που μολις περιεγραψες παραπανω απο το σημειο που αρχιζουν οι παραμορφωσεις και μετα, ειναι το τι συμβαινει στην ταξη ΑΒ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω απλα θελω να παρατηρησω, οτι ενω παρακολουθουσα μια χαρα το -ομολωγουμενως ωραιο- thread μεχρι ενα σημειο, οταν αρχισατε να 'ψειριζετε" τις κλασεις λειτουργιας, το εχασα το θεμα...

So, mister mods, δε το χωριζετε να γινουν δυο διαφορετικα θεματα? :)

Εdit: Καντε και ενα sticky, γιατι εχει πολυ ωραιο πραμα μεσα.

 
Βασικα νομιζω οτι αν διαχωριστουν τα θεματα θα χαθουν τα αυγα και τα πασχαλια, καθοτι μιλαμε για αλληλενδετα θεματα. Το θεμα ως εχει εχει παραπολλες χρησιμες πληροφοριες για ολους. Οι περισσοτεροι απλα ισως να θελετε να "πηδηξετε" τα καθαρα τεχνικα ποστ (κανουν μπαμ απο μακρια)...αστε τα εκει για να μπορει να τα βρει καποιος αν τα ζητησει, χωρο εχουμε. Νομιζω ο διαχωρισμος περισσοτερο κακο παρα καλο θα κανει.

 
odis13 είπε:
...Νομιζω ο διαχωρισμος περισσοτερο κακο παρα καλο θα κανει.
+1.19

 
myster_maze είπε:
Η ταξη ενος ενισχυτη δεν καθοριζεται μονο απο την πολωση σε κατασταση ηρεμιας. Αλλα και απο το πως συμπεριφερεται σε πληρη ισχυ. Αλλιως και η ταξη ΑΒ σε ηρεμια ειναι ταξη Α. Αν δεν υπεροδηγησεις την λυχνια ωστε να αρχισει να παραμορφωνει, ταξη Α δεν θα ειναι?

Και ναι η ταξη μπορει να αλλαζει συνεχως απο Α σε ΑΒ (και Β) και αναποδα.

Απο τη στιγμη που εχει αρχισει να παραμορφωνει ο ενισχυτης, η ταση στο grid της λυχνιας εχει βρεθει εκτος ταξης Α. Ταξη ΑΒ δεν σημαινει οτι η μια ημιπεριοδος ειναι ολοκληρη και η αλλη κλιπαρει σε καποιο σημειο? Αυτο που μολις περιεγραψες παραπανω απο το σημειο που αρχιζουν οι παραμορφωσεις και μετα, ειναι το τι συμβαινει στην ταξη ΑΒ.
Παιδιά, μην τρελαθούμε τελείως, ανοίξτε βιβλιογραφία ηλεκτρονικής και διαβάστε. Παραθέτω ίσως όχι και το καλύτερο, αλλά σίγουρα το πιο εύχρηστο και άμεσα διαθέσιμο: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier

Η τάξη ενός ενισχυτή αναφέρεται ξεκάθαρα στο πού ακριβώς πολώνεται. Ένας ενισχυτής τάξης Α είναι τάξης Α και τέλος, δεν αλλάζει κατά τη λειτουργία (εκτός αν έχει σχεδιαστεί να αλλάζει η τιμή πόλωσης, υπάρχουν και κάναδυο τέτοιες σχεδιάσεις). Ναι, όταν επικάθεται το σήμα στην πόλωση, η τάση στο πλέγμα αλλάζει θέση από τη θέση ηρεμίας (την πόλωση δηλαδή). Αυτό δε σημαίνει ότι αλλάζει τάξη ο ενισχυτής! Ο ενισχυτής είναι ονομαστικά Α, Β, ΑΒ, C κλπ τάξης και that's it. Κάτι παρόμοιο με την εμπέδηση, ένα μεγάφωνο αν πούμε ότι έχει ονομαστική εμπέδηση 4Ω, μπορεί κατά τη χρήση και ανάλογα τη συχνότητα και το swing να έχει διαφορετική εμπέδηση, αλλά δε λέμε: "τώρα είανι 6Ω, τώρα 3,4Ω, τώρα 4,1Ω, τώρα 15Ω, τώρα 1Ω!" Μιλάμε για τη nominal εμπέδηση, την ονομαστική, για να ξέρουμε με τί έχουμε να κάνουμε. Στον ενισχυτή η τάση εισόδου αλλάζει συνεχώς την τάση στο πλέγμα γύρω από μια καθορισμένη τιμή, την πόλωση. Αυτή η τιμή πόλωσης καθορίζει την κλάση ενός ενισχυτή, απλά και σταράτα. Ηλεκτρονική θεωρία στα πρώτα της κεφάλαια. Μην τρελαθούμε κιόλας. Δείτε και το παραπάνω λινκ της Wikipedia, διαβάστε και όσα βιβλία ηλεκτρονικής θεωρίας θέλετε (προτμήστε Malvino, απλός και κατανοητός).

Όχι φίλε studio54GR, δεν είναι καθόλου γενικός και δεν ερμηνεύεται εσφαλμένα ο όρος - είναι ξεκάθαρος, εκτός αν θέλει κάποιος οπωσδήποτε να βγάλει τη δικιά του θεωρία για το πώς έχουν τα πράγματα. Αν όχι, στείλτε στη Wikipedia (σε πρώτη φάση, αργότερα και σε όλους τους συγγραφείς ηλεκτρονικής θεωρίας) διορθωτικά σημειώματα. Παρακαλώ μην προσπαθήσετε να με πείσετε για το αντίθετο, γιατί τότε απλά πρέπει να διαγράψω τη Wikipedia και να κάψω όλα τα βιβλία θεωρίας ηλεκτρονικών, συν όλη μου την θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση επί του αντικειμένου. Εκτός αν έχετε κι εσείς επίσημα έγγραφα και βιβλία θεωρίας που λένε το αντίθετο - σε αυτήν την περίπτωση δεν το λύσανε οι αυθεντίες, θα το λύσουμε εμείς;

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier

http://www.tpub.com/neets/book7/25e.htm

http://www.duncanamps.com/technical/ampclasses.html (ίσως από τα πιο επεξηγηματικά για τον αρχάριο)

http://en.wikipedia.org/wiki/Biasing_(electronics)

http://www.allaboutcircuits.com/vol_3/chpt_4/9.html

http://www.aikenamps.com/Biasing.html

Προσέξτε ότι πουθενά δεν αναφέρει για shifting (αλλαγή) της τάξης του ενισχυτή εν ώρα λειτουργίας ή κάτι σχετικό. Αντίθετα, αναφέρουν τρόπους και θεωρίας πόλωσης των active στοιχείων (λυχνίες, τρανζίστορ, opamps) σε κάποιο συγκεκριμένο class λειτουργίας, το οποίο είναι και το ονομαστικό του ενισχυτή.

Και με ακόμα απλούστερα λόγια: η τάξη λειτουργίας ενός ενισχυτή καθορίζεται από την αρχική σχεδίαση (δεν προκύπτει εν ώρα λειτουργίας) και είναι ανεξάρτητη από το σήμα που θα του βάλουμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Babtua είπε:
Ο ενισχυτής είναι ονομαστικά Α, Β, ΑΒ, C κλπ τάξης και that's it.

Και με ακόμα απλούστερα λόγια: η τάξη λειτουργίας ενός ενισχυτή καθορίζεται από την αρχική σχεδίαση (δεν προκύπτει εν ώρα λειτουργίας) και είναι ανεξάρτητη από το σήμα που θα του βάλουμε.

Πανω που ειχα αρχισει να αμφιβαλλω για οτι εχω μαθει μεχρι τωρα ;D

 
Babtua είπε:
η τάξη λειτουργίας ενός ενισχυτή καθορίζεται από την αρχική σχεδίαση
Αυτό θυμάμαι και εγώ από τη σχολή.

Τονίζω πάντως ότι, για μια ακόμη φορά, την καταστροφή στη συζήτηση έφερε μια mojo θεωρία. ;D ;D

 
Δηλ. λόγου χάριν σε έναν ενισχυτή θα έχω τάξη Α μόνο αν έχω -4,5V αρνητική τάση στο οδηγό 250V προστατευτικό και 400V στην άνοδο???

Και αν εγώ θελήσω να έχω -200V οδηγό, Ο προστατευτικό και 400V ανοδικά δεν θα ξαναέχω τάξη Α?

 
Τελικα οι μυθοι δεν γκρεμιζονται ευκολα!  ;D

Θα προσπαθησω λιγο ακομη....

Babtua είπε:
Και με ακόμα απλούστερα λόγια: η τάξη λειτουργίας ενός ενισχυτή καθορίζεται από την αρχική σχεδίαση (δεν προκύπτει εν ώρα λειτουργίας) και είναι ανεξάρτητη από το σήμα που θα του βάλουμε.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥ ΒΑΛΟΥΜΕ

ΠΟΙΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑ*Λ* ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΝ ΩΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ?*

*Φιλε Babtua μην λες λογια που δεν ειπα! Ελεος... το κανεις απο την αρχη της κουβεντας...

Babtua, μιας και εισαι ο ειδικος του θεματος ταξης ενισχυτη.

Τελικα ο Vox τι ειναι ταξη Α ή ταξη ΑΒ?

Και αλλη μια χαρη, μολις λυσεις αυτο το προβλημα θα ηθελα να μου απαντησεις και στην ερωτηση.

Ο Champ τι ταξη ειναι?

Και μην ξεχασεις..... η μελετη σου πρεπει να γινει at full power!

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα