Γεια χαρά, το control room κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι σχετικά στεγνό δηλαδή να έχει γύρω στο μισό δευτερόλεπτο χρόνο αντήχησης, αλλά να μην είναι και πακτωμένο με ηχομονωτικά γιατί μετά περνάς στο άλλο άκρο που κάνει ένα control αφύσικα στεγνό, δεν έχει καμία σχέση μετά με έναν κανονικό χώρο ακρόασης. Αυτά βέβαια, αφού έχουμε φτιάξει προβλήματα εξίσου βασικά, όπως τα στάσιμα, το flutter echo κλπ.
Το μισό δευτερόλεπτο αφορά όλες τις συχνότητες (ή τέλος πάντων τις χαμηλότερες δυνατές) και αυτό είναι εύκολο να το λέμε αλλά δύσκολο να το κάνουμε γιατί αν αρχίσουμε τις κοινές ηχο-απορροφήσεις τύπου ricofon θα έχουμε ικανοποιητική απορρόφηση στις μεσαιουψηλές συχνότητες, με τα μπάσα όμως να γυροφέρνουν το δωμάτιο ανεξέλεγκτα..
Οπότε, χρειαζόμαστε απορροφητές ευρέως φάσματος. Αν γνωρίζεις για αυτά τα πράγματα μπορείς απλά να μείνεις στο περί μισού δευτερολέπτου.
Τώρα για το vocal booth, αν το θέλεις για σπηκάζ μόνο σε διαφημίσεις και ταινίες, τότε ίσως θέλεις ακόμη και μικρότερο χρόνο αντήχησης για να αντισταθμίσεις το hypercompression που είναι "απαραίτητο" σε τέτοιες περιπτώσεις και που κάνει περισσότερο εμφανή την αντήχηση του χώρου.