Blind Test - Εννιάρες vs Δεκάρες Χορδες

Προσωπικά άκουσα μεγαλύτερη ευκρίνεια/λεπτομέρεια στα δεύτερα δείγματα εξ ου και μάντεψα ότι εκεί είναι οι εννιάρες. Το βασικότερο όλων βέβαια στα gauges είναι φυσικά η αίσθηση στο χέρι της πένας και αν μας βολεύει η τάση. Εγώ παίζω με 11 στις στρατ για αυτόν ακριβώς το λόγο. Στην τέλε όμως οι 11 αφαιρούν υπερβολικά πολύ από το χαρακτήρα των μαγνητών και έχω αναγκαστικά 10. Νομίζω ότι αν με βόλευε η τάση, θα είχα παντού 9 πάντως.


Κι εγω πιο κοντα σε εσενα ειμαι, και ηταν πολυ ευχαριστη εκπληξη που ενω περιμενα να απογοητευτω απο τις εννιαρες, αντιθετως στα κλιπς που ειναι πιο αισθητη η διαφορα (πλην των καθαρων στο τελος) ο ηχος τους μου αρεσει περισσοτερο.

 
Μιας και μιλαμε για 9αρες, να δοκιμασω να βαλω 9αρες σε les paul ή θα παιζει πολυ πλαδαρα? Παιζω παντου με 9αρες εκτος την lp. Και οποτε την πιανω δεν ειμαι ανετος...

 
Μιας και μιλαμε για 9αρες, να δοκιμασω να βαλω 9αρες σε les paul ή θα παιζει πολυ πλαδαρα? Παιζω παντου με 9αρες εκτος την lp. Και οποτε την πιανω δεν ειμαι ανετος...


Εδώ ακούς μια LP με 7αρες





Δεν τον βλέπω να έχει πρόβλημα πλαδαρότητας...

 
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Φανταστικα παιζει ο ατιμος.

Υπαρχει περιπτωση με τις 7αρες που φορα να παιζει στο 12ο ταστο, και πανω, και να μην ακουγονται σκαστες οι νοτες? Μπορει παιξει καθαρα δλδ στην 7αρα?

(Θα βαλω 9αρες, ειναι κριμα να μη χαιρομαι την κιθαρα)

 
βάλε 8ρες.

να τα βρείτε στη μέση

κρίμα να χαλάσει η δουλειά

 
βάλε 8ρες.

να τα βρείτε στη μέση

κρίμα να χαλάσει η δουλειά


Βρε να μαθω να παιζω τα μισα απ' οτι ο billy, και ας φορεσω 11αρες...

 
Φανταστικα παιζει ο ατιμος.

Υπαρχει περιπτωση με τις 7αρες που φορα να παιζει στο 12ο ταστο, και πανω, και να μην ακουγονται σκαστες οι νοτες? Μπορει παιξει καθαρα δλδ στην 7αρα?

(Θα βαλω 9αρες, ειναι κριμα να μη χαιρομαι την κιθαρα)


Δεν τον έχω ακούσει ποτέ στη ζωή μου να παίζει καθαρά ?

ΕΝΑΝ ήχο έχει ..




 
Και ένα κρίσιμο ερώτημα: Εάν δεν υπήρχε ζήτημα σύγκρισης, δηλαδή το τεστ δεν ήταν εννιάρες vs δεκάρες, αλλά απλώς ανέβαζα ένα παίξιμο και ρωτούσα "αυτό είναι παιγμένο με εννιάρες ή με δεκάρες?" θα μπορούσε κάποιος να το βρει? Νομίζω πολύ δύσκολο. Και βέβαια εάν ήταν μέσα σε κάποιο mix, ακόμα περισσότερο.


To θεμα δεν ειναι αν θα βρισκαμε με τι παιζεις, αλλα οτι δεν θα ακουγαμε κατι που ισως ειχε καλυτερο ηχο.

Θυμαμαι οταν πηρα την prs του 1987, ειχε απο τη μανα της στο bridge εναν prs hfs.

Μια χαρα μου ακουγοταν. Ολη η κιθαρα πεταγε γενικα.

Μεχρι που σε ενα ταξιδι μετα απο κανα χρονο, απο το ταρακουνημα xalase o hfs.

Τον αντικατεστησα με εναν JB που ειχα διαθεσιμο, και τοτε καταλαβα ποσο εχανε το οργανο με αυτον τον μαγνητη.

Γιαυτο χρειαζεται η συγκριση.

Και νομιζω οτι γενικοτερα ολα αυτα που τα πειραματα που κανουμε με τον εξοπλισμο μας (απο αλλαγη μαρκας χορδων, μεχρι αλλαγη ολοκληρης της κιθαρας), γινονται για αυτο το λογο, δλδ μηπως και βελτιωσουμε τον ηχο μας.

Ενιοτε βεβαια και για προβληματα οπως αυτο που αντιμετωπιζεις με το χερι σου.

ΥΓ Ο ηχος του Gibbons παντως σε συγκριση με τον ηχο του παλιοτερα .... καμια σχεση.

Με το pocket pod βγαζω παρομοιο (για να μη πω καλυτερο) ηχο.

Ενα μεγαλο μερος της εκτιμησης μου προς αυτον, ωφειλεται στον παλιο του ηχο.

Αν ομως τον ακουγα πρωτη φορα σημερα με αυτον τον ηχο, θα ελεγα ενας συμπαθητικος μπλουζμαν με "καθημερινο" ηχο και μακρυα μουσια και μαλλον θα τον ξεχναγα ή θα τον θυμομουν μονο για τα μουσια.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Nομίζω στο συγκεκριμένο βίντεο η ποσότητα βαφής είναι μεγαλύτερη του ταλέντου

3 ώρες πριν, Superfunk είπε



Εδώ ακούς μια LP με 7αρες



 
δεν ξέρω αν σου είναι χρήσιμη, αλλά θα σου πω και μια γνώμη Δημήτρη από την πλευρά μου ως ηχολήπτης όμως, όχι σαν κιθαρίστας (για την οποία φαντάζομαι σε έχουν υπερκαλύψει οι φίλοι μου ήδη)... οπότε δεν θα αναφερθώ καθόλου στην επίδραση-διαφορά στο χέρι σου (πράγμα που δεν ενδιαφέρει κιόλας την πλευρά μου... σφίξου λίγο, μάτωσε, αλλά εγώ τον ήχο θέλω να γράψω "σωστά"... τα υπόλοιπα είναι δικό σου πρόβλημα ως session ?)*...

δεν συμμετείχα εξ αρχής γιατί στα συγκεκριμένα δείγματα η διαφορά ήταν εμφανέστατη χωρίς να χρειάζονται ακριβά μόνιτορ για να ξεχωρίσεις ποια είναι ποια και νόμιζα ότι θα το βρουν άνετα οι περισσότεροι... όπως και έγινε νομίζω γιατί δεν πρόλαβα να διαβάσω όλο το θέμα επισταμένα (τώρα σε κινητό δεν ξέρω τι να σου πω... εκεί ίσως τα πράγματα να αλλάζουν λόγω της περιορισμένης συχνοτικής απόκρισης του)...

στις δεκάρες των δειγμάτων σου (σε άλλα σεταπ τα δεδομένα διαφοροποιούνται συγκριτικά ανάλογα τη φύση τους) η συνολική συχνοτική ισοροπία, ο όγκος και το "σώμα" στις χαμηλές είναι η βασική διαφορά καθώς εκτός από πιο "γεμάτο" τους δίνουν κι ένα πιο "στρογγυλό" συνολικό άκουσμα που επεκτείνεται "ψυχοακουστικά" ως αρμονικός πλούτος εμφανής σε όλο το φάσμα που καλύπτουν...

στις εννιάρες τώρα λόγω της "απουσίας" των παραπάνω χαρακτηριστικών μέσω του roll off τους στις χαμηλές, η συχνοτική "ενέργεια" συγκεντρώνεται επί το πλείστον στην μεσαία περιοχή και το αυτί του κάθε κιθαρίστα (με εξαίρεση αυτούς της jazz) είναι λογικό να "γοητεύεται" από το φαινόμενο "διακριτότητας" σε πολυφωνικά σύνολα καθώς και συγκριτικής ευκρίνειας, μια και είναι εκ κατασκευής από τον γιαραμπή περισσότερο ευαίσθητο σε αυτή...

* με το EQ, να θυμάσαι ότι μπορούμε να επέμβουμε σε υπάρχουσες στο σήμα συχνότητες και να τις τονίσουμε ή να υποβιβάσουμε την παρουσία τους... όχι όμως να "δημιουργήσουμε" κάποιες που λείπουν...

επίσης μια κλασική πρακτική για να πετύχουμε τον τονισμό κάποιων συχνοτήτων, είναι αντί να επέμβουμε απ ευθείας σε αυτές αυξητικά, να υποβιβάζουμε κάποιες άλλες με αποτέλεσμα το αυτί να επικεντρώνεται στις πρώτες με πιο φυσικό (και στην περίπτωσή μας "μουσικό") τρόπο... συμπερασματικά με ένα σετ δεκάρες και τηρουμένων αναλογιών, μπορούμε σχετικά εύκολα να προσεγγίσουμε τον τελικό ήχο (όχι ακριβώς και όχι την αίσθηση στο παίξιμο φυσικά) ενός σετ με εννιάρες αλλά όχι το αντίθετο (χωρίς την χρήση γεννητριών αρμονικών ή αλλαγή του υπόλοιπου σεταπ με αμφίβολα και πολλές φορές αφύσικα αποτελέσματα όταν αυτά είναι επιθυμητά)...

σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν , όταν ρωτάνε την γνώμη μου ειδικά ανάμεσα στα δύο σετ (δεν είναι ένα θέμα που απασχολεί μόνο εσένα) , προτείνω (κατά κανόνα βέβαια γιατί όπως ματάπα παραπάν', ανάλογα και το σεταπ και το είδος μουσικής το θέμα γίνεται πιο πολύπλοκο και δεν χωράει μονοδιάστατες απαντήσεις), τις δεκάρες για studio και κάθε είδους ηχογραφήσεις και τις εννιάρες για μελέτη και live (όπου πλέον η σημασία της "λεπτομέρειας" χάνεται σε μη απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες και προέχει η εργονομία και η υποκειμενική αίσθηση στο χέρι σου)...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νίκο, θα ήθελα την γνώμη σου και πάνω στις ακουστικές κιθάρες στο θέμα gauge.

Τι θα πρότεινες καθαρά ηχοληπτικά.

 
Νίκο, θα ήθελα την γνώμη σου και πάνω στις ακουστικές κιθάρες στο θέμα gauge.

Τι θα πρότεινες καθαρά ηχοληπτικά. 


αν εξαιρέσεις ότι ανεβαίνουμε σε διάμετρο δεν αλλάζει η λογική... πρέπει να έχουμε τον κατά δυνατόν πιο "πλούσιο ήχο" ώστε να μας επιτρέπεται να λειτουργήσουμε επιλεκτικά το λιγότερο δυνατόν επεμβατικά για να τον ενσωματώσουμε αρμονικά σε ένα mix, ελαχιστοποιώντας έτσι την πιθανότητα να χρειαστεί να επαναλάβουμε την ηχογράφηση με άλλο σεταπ...

γενικά πάντως είναι πιο εύκολο να βρεις τι σου ταιριάζει γιατί σπάνια ένας καλός φυσικός ήχος μιας ακουστικής κιθάρας δεν "κάθεται" αν ηχογραφηθεί σωστά... βασικό όπλο εδώ πέραν από την επιλογή των mics και της χωροθέτησης τους, οι σωστές πένες και το να μην "σκάβει" ο μουσικός... επίσης κατά κανόνα απαραίτητη και η επιμελής χρήση κάποιου transparent  high pass φίλτρου... τέλος δεν παίζουμε με καινούργιες χορδές που θυμόμαστε να αλλάξουμε στο studio (εκτός αν μας αρέσει ως άποψη αυτός ο χαρακτηριστικός ήχος και τα έντονα συρσίματα... αν όχι, την πάμε αφού τις έχουμε "στρώσει" εκ των προτέρων "τόσο όσο" ώστε να μας δώσουν το sweet spot του ήχου που μπορούν να παράγουν με το συγκεκριμένο όργανο που τις ταιριάξαμε)...

εγώ πάντως γενικά προτιμώ medium phosphor bronze sets στο πλείστον των περιπτώσεων... αλλά περί ορέξεως...?

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: fusiongtr
Οι δεκάρες ακούγονται πιο γεμάτες όταν η κιθάρα είναι μόνη της όπως τώρα. Πιστεύω όμως ότι μέσα στο mix, oi εννιάρες θα γράψουν με πιο πολλή ευκρίνεια.
Ωραίος!

 
Νίκο, θα ήθελα την γνώμη σου και πάνω στις ακουστικές κιθάρες στο θέμα gauge.

Τι θα πρότεινες καθαρά ηχοληπτικά.


Εγώ είμαι άλλος Νίκος, αλλά εδώ το πράγμα αλλάζει,αν το αντέχει η κιθάρα σου όσο βαρύτερο τόσο καλύτερα.

Τουλάχιστον 12αρες πάντως για εμένα.

Μιλάμε για ακουστικό όργανο βλέπεις και οι πολύ λεπτές χορδές το αδειάζουν..

Για ηλεκτρικό όργανο θα διαφωνήσω με τον συνονόματο από επάνω ?

μια και ήχος είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ και όχι "καλύτερος"

Μη ξεχνάμε ότι ΜΕΣΑ στη ΜΙΞΗ μπορεί να δουλεύει καλύτερα το ένα η το άλλο gauge ανάλογα με το είδος.

Όπως και το ίδιο το είδος πολλές φορές επιβάλλει το gauge...  αν θέλεις twang θέλεις και ελαφρύτερες wound χορδές..

Εγώ ας πούμε θέλω να ... γυρίσω πίσω στο χρόνο ? και να ξαναηχογραφησω ΟΛΕΣ τις κιθάρες που έχω παίξει στη ζωή μου με το 10-38 σετ που χρησιμοποιω τώρα αντί για το 10-46 ,η διαφορά στο twang και στην ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ των single lines στις τυλιχτες χορδές που συνήθως παίζω lead αλλά και στα ακκορντα που τις συμπεριλαμβανουν είναι τεράστια...κάτι ήξερε ο Hendrix....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
Επανέρχομαι στο "πείραμα", για να δούμε κατά πόσο με λίγο EQ μπορούν να εκμηδενιστούν οι διαφορές.

Επισυνάπτω λοιπόν τέσσερα δείγματα που μου περίσσεψαν από το αρχικό τεστ (σόρρυ για τα sloppy παιξίματα), στα οποία έχω πειράξει με EQ τις εννιάρες. Η σειρά δεν ακολουθεί μοτίβο όπως στο προηγούμενο, αλλά είναι διαφορετική σε κάθε κλιπ, οπότε θα πρέπει να μαντέψετε για το κάθε ένα ξεχωριστά,  έτσι ώστε ένα κλιπ που είναι πιο προφανές να μην "δίνει" και όλα τα υπόλοιπα.

Πραγματικά μου έκανε εντύπωση η ακοή κάποιων από εσάς (εξακολουθώ να ακούω διαφορές της τάξης του 2% πλην των τελευταίων καθαρών στο προηγούμενο) που βρίσκετε τις διαφορές τόσο σημαντικές και προφανείς και θέλω να σας δυσκολέψω λίγο...?

Περιμένω απόψΗΣ ? από όλους, για να δούμε κατά πόσο το EQ μπορεί να εξισώσει την  απώλεια μάζας των χορδών ή τουλάχιστον να "θολώσει" τα νερά...

Προβολή συνημμένου string gauge 9 vs 10 plus.mp3

 
1 9-10

2 10-9

3 9-10

4 10-9

Απο το κινητο το ακουσα. Οι διαφορες που ακουσα ηταν στην ατακα των χορδων, στις αρμονικες και στο vibrato λιγο.

Εννοειται οτι ειναι ελαχιστες οι διαφορες. Τοσο ελαχιστες οπου πιθανοτατα να κανω λαθος. Το εφερες ωραια με το eq.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ψύλλοι στ άχυρα....

 
1 9-10

2 10-9

3 9-10

4 10-9

Απο το κινητο το ακουσα. Οι διαφορες που ακουσα ηταν στην ατακα των χορδων, στις αρμονικες και στο vibrato λιγο.

Εννοειται οτι ειναι ελαχιστες οι διαφορες. Τοσο ελαχιστες οπου πιθανοτατα να κανω λαθος. Το εφερες ωραια με το eq.


Το ακουσα παλι στο αμαξι και αναθεωρω...

1.  10-9

2    9-10  

3    9-10 

4    9-10 

Οι διαφορες που ακουσα στα ηχεια του αυτοκινητου ηταν λιγο η ατακα και οι αρμονικες, και πιο εντονα οι διαφορες στo eq. 

Οι 9αρες ηταν πιο bright και με λιγοτερο μπασο σε μεσαιες και ψηλες νοτες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα