Blind Test - Amplitube vs the real thing

Ποιο από τα δύο samples σας άρεσε περισσότερο;

  • 1

    Ψήφοι: 23 62.2%
  • 2

    Ψήφοι: 14 37.8%
  • Και τα δύο το ίδιο

    Ψήφοι: 0 0.0%

  • Σύνολο ψηφοφόρων
    37
Mistral είπε:
JazzJoker πραγματικά πολύ καλή δουλειά! Από την πλευρά μου υπέθεσα πως το 1, ακριβώς επειδή μου ακογόταν καλύτερα θα ήταν και το ψηφιακό. Το πρόβλημα με σένα, όπως και με τα video στο youtube με comparison - blind test μεταξύ Joyo - DRRI είναι πως καταρρίπτεις αυτό το μύθο περί 'Real thing κλπ κλπ'. Την ερώτηση δηλαδή που κάνουν όλοι οι 'περίεργοι', 'γιατί να συμβιβαστώ με έναν ενισχυτή 1000Ε που να με περιορίζει, όταν μπορώ να έχω σχεδόν ίδιο αποτέλεσμα με λιγότερα'. Προφανώς αναφέρομαι γενικότερα σε modulation vs real thing. Όπως και να έχει congrats και πάλι!
+10
Προσωπικά συμπεράσματα:

1. Η ψηφιακή προσομοίωση έχει πάει τόσο μπροστά που ακούγεται και βρωμικότερη  :D του λαμπάτου, θορυβώδους κυκλώματος (αρνητικό για μένα).

2. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι στη λεπτομέρεια.

3. Ο Σπύρος κάνει "...και γαμώ τις ηχογραφήσεις"! Τόσο που πολλοί θεωρήσαμε αυτήν σαν Hi - Fi προσέγγιση. (υπήρξαν βέβαια κανα διό κλικ στην ηχογράφηση... ;) ) Το δε βάθος του ενισχυτή απλά με εξέπληξε καθώς δεν είμαι ο μεγαλύτερος φαν του ελατήριου. (διευκρίνιση: υποθέτω πως δεν πρόσθεσες ψηφιακό βάθος στη μείξη.)

 
marathon είπε:
Γιατί δεν είναι "λιγότερα"...Εάν ένας ενισχυτής θέλει 1000Ε, παραδίπλα θέλεις υπολογιστή, κάρτα ήχου, καλά monitors και software...δηλ μπορεί και παραπάνω ;)
βέβαια υπολογιστή μάλλον ήδη έχει κανείς, οπότε επιβαρύνεται από τα υπόλοιπα μόνο

και το λογισμικό προσομειώνει πολλούς ενισχυτές (και εφέ), όχι έναν

;)

 
marathon είπε:
Γιατί δεν είναι "λιγότερα"...Εάν ένας ενισχυτής θέλει 1000Ε, παραδίπλα θέλεις υπολογιστή, κάρτα ήχου, καλά monitors και software...δηλ μπορεί και παραπάνω ;)
Ναι αλλά ο υπολογιστής δεν είναι one-trick-pony. Θα πάρεις υπολογιστή μόνο για να τρέχεις προσομειώσεις ή μόνο για recorder ή μόνο για effects processing, ή για όλα μαζί ταυτόχρονα; ::)

Φυσικά και η ψηφιακή τεχνολογία σου δίνει πολλαπλάσια ισχύ, το ίδιο ή καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα με σαφώς λιγότερα χρήματα απ' ό,τι ένας dedicated ενισχυτής, ένα dedicated DAW, εξωτερικά εφέ, κονσόλες και πάει λέγοντας. Το μόνο που λείπει από ένα υπολογιστικό σύστημα είναι ο hands-on έλεγχος, το οποίο κι αυτό αντισταθμίζεται με τα κατάλληλα εργαλεία (aka slider/fader box/controller).

 
user2014 είπε:
Φυσικά και η ψηφιακή τεχνολογία σου δίνει πολλαπλάσια ισχύ, το ίδιο ή καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα με σαφώς λιγότερα χρήματα απ' ό,τι ένας dedicated ενισχυτής, ένα dedicated DAW, εξωτερικά εφέ, κονσόλες και πάει λέγοντας.
Mαζί σου...απλά για να τα έχεις όλα αυτά το θέλεις το 1.500 minimum

YG.Eγώ δεν έχω καν ενισχυτή ;)

 
marathon είπε:
Γιατί δεν είναι "λιγότερα"...Εάν ένας ενισχυτής θέλει 1000Ε, παραδίπλα θέλεις υπολογιστή, κάρτα ήχου, καλά monitors και software...δηλ μπορεί και παραπάνω ;)
Όχι απαραίτητα. Κι αυτό καθώς δεν αναφέρομαι σε χρήση υπολογιστή αποκλειστικά. Στο link που παρέθεσα σε κάποιο άλλο σημείο του thread, εξεπλάγην προσωπικά με το joyo. Μάλιστα αν δείτε το video, όλοι στα σχόλια τον μπερδεύουν με το Real Thing! Οπότε εκεί μιλάμε για ένα κόστος της τάξης των 40Ε, εκτός κι αν θες το 'αυθεντικό' και δώσεις 200.

Προς θεού. Δεν προσπαθώ να πω 'Βουρ όλοι για modulation, υπολογιστές κλπ'. Απλά συμμερίζομαι του yameth το πρώτο συμπέρασμα. Η ψηφιακή προσομοίωση είναι τόσο μπροστά πλέον, που ίιιιιιισως θα πρέπει να απομυθοποιήσουμε κάποια πράγματα. Και να τονίσω πως είμαι υπέρμαχος του ενισχυτή ακόμα  ;D

 
RayDTutto είπε:
Να σημειώσω ότι ψήφισα έτσι επειδή, αντίθετα με την κοινή λογική στο Noiz, το πρώτο μου φαινόταν πιο ψεύτικο και το δεύτερο πιο αληθινό.

Άρα - φανατικός οπαδός του modelling πλέον - ψήφισα ως αληθινό το modelling καθώς πλέον πιστεύω ότι πρέπει να είσαι πολύ γάτα sound engineer για να πιάσεις *ηχογραφημένο* ήχο καλύτερο του modelling.

Ο JJ βέβαια μια χαρά ηχογράφηση έκανε για ερασιτέχνη, αλλά η σύγκριση γίνεται με επαγγελματικά πρότυπα. Και επαναλαμβάνω ότι πάντα μιλάμε για ηχογραφημένο ήχο.
Ray δε διαφωνώ ως προς το θέμα της ηχοληψίας και του ερασιτεχνισμού μου αλλά εδώ το θέμα δεν ήταν να πετύχω τον καλύτερο δυνατό ήχο από ηχογράφηση με μικρόφωνο αλλά να εξομειώσω τις συνθήκες πραγματικής ηχογράφησης με αυτές του amplitube.

Εξ ου και η ηχογράφηση με ένα μικρόφωνο (εγώ γράφω πάντα με τουλάχιστον δύο) και η τοποθέτηση (το amplitube δε με άφηνε να βάλω το μικρόφωνο εκεί που το βάζω κανονικά οπότε άλλαξα τη θέση του πραγματικού μικροφώνου στον ενισχυτή).

Αν ήθελα να τεστάρω το amplitube και κατά πόσο μπορεί να αναπαράγει πιστά (ή και να ακουστεί καλύτερο από) ήχο που μπορώ να πετύχω σε ηχογράφηση, θα χρησιμοποιούσα ως σημείο αναφοράς τον ήχο που μπορείς να ακούσεις εδώ π.χ.: https://soundcloud.com/jazzjoker/blue.

Αυτό βέβαια δεν ήταν δυνατό διότι τα μικρόφωνα και οι τοποθετήσεις που χρησιμοποιώ, δεν υπάρχουν στο amplitube.

Με άλλα λόγια, προκειμένου να γίνει το τεστ, προσάρμοσα τις πραγματικές συνθήκες στις ψηφιακές και όχι το αντίθετο. Ίσως ένα απολύτως αξιόπιστο τεστ που θα έβγαζε και  πρακτικά συμπεράσματα θα περιελάμβανε ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο software το οποίο θα είχε τη δυνατότητα να αναπαραγάει ψηφιακά όλες τις παραμέτρους μιας πραγματικής ηχογράφησης, με απόλυτη λεπτομέρεια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
marathon είπε:
Mαζί σου...απλά για να τα έχεις όλα αυτά το θέλεις το 1.500 minimum

YG.Eγώ δεν έχω καν ενισχυτή ;)
Όταν ξεκινάς από την αρχή και δεν έχεις τίποτα εκτός από μία κιθάρα ή ένα μπάσο, σαφώς και το κόστος είναι υψηλό, αλλά και πάλι μη συγκρίσιμο από το να πάρεις dedicated εξωτερικά μηχανήματα. Αν το κόστος για να στήσεις έναν υπολογιστή για μουσική είναι κοντά στα 1500, πόσα θες για ενισχυτή, recorder, fx κλπ; Θεωρώ ότι χρειάζεσαι περισσότερα.

 
user2014 είπε:
Μπλέκουμε, έχω την εντύπωση, το παίζω μουσική με το παίζω ΚΑΙ ηχογραφώ μουσική...

 
Mistral είπε:
Προφανώς αναφέρομαι γενικότερα σε modulation vs real thing. Όπως και να έχει congrats και πάλι!
Εννοείς modelling, άλλο πράγμα το modulation.  ;)

Να πω κι εγώ για το πως άκουσα το test...

Καταρχήν έχω την τύχη να έχω παίξει με τον συγκεκριμένο ενισχυτή του JJ, έστω και 3-4 φορές, ξέρω όμως πάνω κάτω πως ακούγεται μέσα στο δωμάτιο που ηχογραφεί.

Έχω επίσης την τύχη να έχω και το amplitude.

Αν και δήλωσα ποιό είναι ποιό, ψήφισα "και τα δύο το ίδιο", γιατί μέσα σε ένα mix δεν ξέρω ποιό θα ταίριαζε πιο πολύ. (θα εξαρτιόταν μάλλον απο το ίδιο το mix και απο τον ρόλο που θα θέλαμε να παίξει η συγκεκριμένη κιθάρα μέσα σε αυτό.)

Το decisive point όμως για να σιγουρευτώ για το ποιό είναι ποιό, ήταν αυτό που έχει ήδη αναφέρει ο JJ.

Το capturing του reverb του ενισχυτή.

Ξέρω, απο την όποια προσωπική πείρα έχω, ότι ένα close miking με ένα δυναμικό δεν πρόκειται να σου δώσει στο ηχογραφημένο track το reverb του ενισχυτή όπως το ακούς την ώρα που παίζεις δίπλα του.

Όσες φορές στις ηχογραφήσεις μου ήθελα να βασιστώ μόνο στο reverb του ενισχυτή συνήθως αναθεωρούσα και πρόσθετα έξτρα reverb στην μίξη γιατί το reverb του ενισχυτή δεν "πέρναγε" στην ηχογράφηση όπως το άκουγα.

Επίσης, μην ξεχνάμε (το λέω για τους φίλους που υποστήριξαν "γιατί λοιπόν να δώσω 1000 ευρώ για πραγματικό ενισχυτή;") ότι ο μουσικός δεν είναι συνεχώς κλεισμένος σπίτι του ηχογραφώντας, κάποια στιγμή θα ανέβει και σε ένα stage να παίξει live.

(Υπάρχει modelling που μπορεί να σε βγάλει live όμως κοστίζει όσο και οι καλοί ενισχυτές)

 
yameth είπε:
διευκρίνιση: υποθέτω πως δεν πρόσθεσες ψηφιακό βάθος στη μείξη
Εννοείται πως όχι.

 
Συγχαρητήρια για το τεστ.To μόνο σχόλιο που έχω να κάνω επί της εκτέλεσης είναι ότι θα ήταν καλύτερο να φέρεις το amplitube κοντά στον ήχο του πραγματικού ενισχυτή,και όχι να το βάλεις απλά στις ίδιες ρυθμίσεις,γιατί είναι δεδομένο ότι θα συμπεριφέρεται διαφορετικά το ένα από το άλλο.

Την πάτησα και εγώ και θεώρησα το 1 amplitube και το 2 real.Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ενδιαφέρον...Η πλειοψηφία διάλεξε τη λάμπα αλλά δεν εμπιστευόταν ότι ήταν λάμπα...

Επομένως επαναλαμβάνω ότι θα πρέπει να ρυθμιστούν οι 2 ήχοι ώστε να μοιάζουν ακόμα περισσότερο μεταξύ τους για να εξαλειφθεί ο παράγοντας του "δεν επέλεξα τη λάμπα επειδή δεν ήταν τόσο καλά ρυθμισμένος ο ήχος σε σχέση με την προσομοίωση/ήταν διαφορετικός λόγω διαφορετικών μικροφώνων,συμπεριφοράς amp knobs, κτλ"

 
longshadow είπε:
Το capturing του reverb του ενισχυτή.
Πώς είναι δυνατόν να γίνεται έστω και απόπειρα σύγκρισης μεταξύ ενός μονοφωνικού reverb σε οποιονδήποτε ενισχυτή, με ένα στερεοφωνικό (ή surround) reverb που μπορείς να έχεις, χρησιμοποιώντας μία υψηλής ακρίβειας και ποιότητας προσομείωση ενός legendary μηχανήματος όπως ένα lexicon ή κάτι άλλο;

 
longshadow είπε:
Εννοείς modelling, άλλο πράγμα το modulation.  ;)
yes yes ευχαριστώ για την διόρθωση!  ;)

Επίσης, μην ξεχνάμε (το λέω για τους φίλους που υποστήριξαν "γιατί λοιπόν να δώσω 1000 ευρώ για πραγματικό ενισχυτή;") ότι ο μουσικός δεν είναι συνεχώς κλεισμένος σπίτι του ηχογραφώντας, κάποια στιγμή θα ανέβει και σε ένα stage να παίξει live.

(Υπάρχει modelling που μπορεί να σε βγάλει live όμως κοστίζει όσο και οι καλοί ενισχυτές)
Πάλι ανοίγεις ένα άλλο μεγάλο θέμα, αλλά ξεφεύγει από την συζήτηση και κρίμα να χαλάσουμε το όλο θέμα. Αναφέρομαι προφανώς σε χρήση πεταλιέρας (ή πεταλακίου modelling  ;D ) καρφί σε κονσόλα. Το έχω ακούσει κι έχω μείνει έκπληκτος. Φυσικά γνωρίζω τί απαντήσεις θα δώσεις (και θα συμφωνήσω κατά βάση μαζί σου). Όπως είπα, δεν το ανέφερα για να ξεκινήσει η συνηθισμένη χαοτική συζήτηση, απλά ως ένα σημείο εντυπωσιασμού 'Ρε για κοίτα που έχει φτάσει το...modelling!' (Αν το μπέρδεψα πάλι, βάλε λίγο delay και θα έρθει στα ίσια του :) )

JazzJoker περιμένουμε και τα υπόλοιπα ! :)

 
user2014 είπε:
Πώς είναι δυνατόν να γίνεται έστω και απόπειρα σύγκρισης μεταξύ ενός μονοφωνικού reverb σε οποιονδήποτε ενισχυτή, με ένα στερεοφωνικό (ή surround) reverb που μπορείς να έχεις, χρησιμοποιώντας μία υψηλής ακρίβειας και ποιότητας προσομείωση ενός legendary μηχανήματος όπως ένα lexicon ή κάτι άλλο;
Στο συγκεκριμένο τέστ πάντως και τα 2 αρχεία είναι mono.

Αναφέρομαι προφανώς σε χρήση πεταλιέρας (ή πεταλακίου modelling  ;D ) καρφί σε κονσόλα. Το έχω ακούσει κι έχω μείνει έκπληκτος. Φυσικά γνωρίζω τί απαντήσεις θα δώσεις (και θα συμφωνήσω κατά βάση μαζί σου).
Ε τότε τι να απαντήσω...  ;D

 
Η γνώμη ενός ούτε καν ερασιτέχνη: Μου άρεσαν και τα δύο, ψήφισα όμως το πρώτο γιατί μου φάνηκε ένα τσικ (όσο πατάει η γάτα δηλαδή) πιο γλυκός/ζεστός ήχος. Αυτό με έκανε να πιστέψω ότι πρόκειται για τη λάμπα. Διευκρινήσεις:

1. Είμαι πανασχετίδης όσον αφορά ηχογραφήσεις, προγράμματα modelling, πληθώρα διαφορετικών ενισχυτών (με ή χωρίς modelling),  και τα ρέστα (ειδικά με τα δύο πρώτα πιο άσχετος δεν παίζει  :P). Η εμπειρία μου είναι σχεδόν μηδέν σε σύγκριση με όσους έχουν γράψει στο θέμα.

2. Η ακρόαση έγινε στο λαπτόπι με κάτι JVC ακουστικά ψείρες των 15-20€ περίπου. Άκουσα τις ηχογραφήσεις καμιά 10αριά φορές μέχρι να καταλήξω να ψηφίσω το 1

Αυτά  :)

 
samy paraga είπε:
Δεν θα πω πιο με αρέσει καλύτερα, γιατί δεν ασχολούμαι με Στραβοκάστερ ;D, έχω όμως την αμυδρά εντύπωση,πως στο πρώτο δείγμα ακούγεται ένα φύσημα, που δεν το ακούω τόσο έντονα στο δεύτερο δείγμα και υποθέτω εξ αυτού, πως στο πρώτο δείγμα είναι ο ενισχυτής .

Σημασία δεν έχει με τι έγραψες, αλλά το αποτέλεσμα, το οποίο όμως διαφέρει ανάλογα και με τις συνθήκες ακρόασης. Άλλο είναι να ακούς μια εγγραφή και άλλο κάτι ζωντανά, τέλος πάντων  :)
Νομίζω πως από την αρχή είχα βρει τη διαφορά κι ας μην ασχολούμαι με Στραβοκάστερ ήχους, ενισχυτών τάδε μονδέλου και ριβέρμπ σαν τους υπόλοιπους αλαφροίσκιωτους ;D

Το ίδιο αποτέλεσμα πιστεύω θα ακουγόταν για μένα και ακόμη πιο έντονα, αν ακούγαμε τα take ζωντανά στο χώρο και όχι από μανιετόφωνο ;D .

Τελικά ήταν το μαχογκάνι της καμπίνας  ;D

Πωλείται Στραβοκάστερ κερδισμένη σε διαγωνισμό, κατάστασις αρίστη, δεκτός κάθε έλεγχος.  8)

 
Οπότε η αρχική μου εντύπωση από το λαπτοπ ήταν σωστή που βασίστηκε στο ότι στο δεύτερο κάτι έλειπε από τα ψηλά  και η καθαρότητα του μου θύμισε προσομοίωση.

ενώ η δεύτερη από τα monitor λανθασμένη που βασίστηκε στην δυναμική του distortion που ήταν μεγαλύτερη.

Συμπέρασμα ...για άλλη μια φορά .... μην εμπιστεύεστε τα μόνιτορ σας !

Τα yamaha HS80 χάνουν κάτι από τα ψηλά είμαι  πλέον 200% σίγουρος ,όποτε ηχογραφώ, "μιξάρω" κάτι και μετά το ακούω στο λαπτοπάκι ....μου ακούγεται τούμπανο στις υψηλές συχνότητες . Έχω αλλάξει τις ρυθμίσεις πίσω από τα μόνιτορ αλλά τίποτα μπορεί να είναι και θέμα διαμόρφωσης χώρου αλλά δεν νομίζω.ίσως είναι και στις ρυθμίσεις της hd της realteck.

Μπράβο στο amplitude επειδή μου άρεσε και δεν το περίμενα λολ

Επειδή έχω το joyo ,πιστεύω θα το καταλάβω αμέσως .... έχει κάτι το χαρακτηριστικό άσχημο  που το άκουσα και πρόσφατα και σε ένα κλιπάκι που είχε ανέβει .

αν θες Jazzjoker μπορείς να κάνεις ένα ptr scr του setting στο amplitube και να το ανεβάσεις.

 
Insectius είπε:
αν θες Jazzjoker μπορείς να κάνεις ένα ptr scr του setting στο amplitube και να το ανεβάσεις.
Από κάτω.

Άσχετο αλλά παρατηρώ ότι κάποιοι πονηροί συνεχίζουν να ψηφίζουν.  ;D

Νομίζω πως από την αρχή είχα βρει τη διαφορά κι ας μην ασχολούμαι με Στραβοκάστερ ήχους, ενισχυτών τάδε μονδέλου και ριβέρμπ σαν τους υπόλοιπους αλαφροίσκιωτους
Samy στο συγκεκριμένο μάλλον ήσουν τυχερός περισσότερο. Σε ενημερώνω ότι το amplitube έχει κανονικότατο hum αλλά όχι στην συγκεκριμένη ηχογράφηση. Με άλλα λόγια, αν είχα γράψει δυνατότερα το amplitube και πιο σιγά τον ενισχυτή, περισσότερο φύσημα θα άκουγες από το amplitube.

gamotoarxeiometoidioonoma.JPG

gamotoarxeiometoidioonoma2.JPG

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top