Blind Test - Εννιάρες vs Δεκάρες Χορδες

και γω λεω οι πρωτες οι 10ρες...

αλλα το θεμα ειναι τι βολεύει...

εκτος αν πας σε αλλα λημερια...

 
Είχα δεκάρες. Και αρχικά δεν ήξερα καν τι είναι το gauge κλπ.

Και κάποτε διάβασα ότι ο evh έχει 9άρες. Και δοκίμασα και γω.

Ε, ναι λοιπόν, evh ΔΕΝ έγινα ? Όμως τα δάχτυλά μου ένιωσαν αλλιώς την ταστιέρα, τα πράγματα έγιναν πιο ήρεμα και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ μπορούσα να κάνω όσα whole-step bends ήθελα!  Ένας νέος υπέροχος κόσμος!

 
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια με τιμάτε! Δε μου απαντάτε όλοι όμως στο ερώτημα ? ποιες είναι ποιες? Και επίσης όσοι ακούτε διαφορές, τι διαφορές ακούτε? 

 
έχω να πω το εξής:

όπως είπα οι πρώτες σε κάθε ζευγάρι από λικς μου φάνηκαν για 10άρες.

Φυσικά δυστυχώς άκουσα με το κινητό, πλήν όμως έχω την εντύπωση ότι ήταν καθαρή η διαφορά.

Πιστεύω ότι με 10άρες δεν χάνεις την δυνατότητα στα σηκώματα τόσο πολύ.

Αν όμως παίζεις καιρό με παράξενο τρόπο, πχ fingerpicking όπως εγώ στο 90% αντί για πένα ίσως δεις ότι οι 9άρες αλλά και οι 10άρες ακόμα υποχωρούν στο χέρι περισσότερο από όσο πρέπει.

Αλλά για τα δείγματα που βαζεις θα έλεγα το αποτέλεσμα είναι σχεδόν ίδιο, οπότε διαλέγεις αυτό που θες.

 
Ωραία, επειδή δεν βλέπω άλλες συμμετοχές ας το πάρει το ποτάμι...

Οι πρώτες είναι οι δεκάρες και οι δεύτερες είναι οι εννιάρες. Συγχαρητήρια σε όσους το βρήκαν (φίλε JJ κανόνι είσαι! ?) αλλά και όσοι δεν το βρήκαν δεν τους αδικώ, αφού οι διαφορές (όπου υπάρχουν) είναι απειροελάχιστες. Κι εγώ άνετα θα μπερδευόμουν.

Το προσωπικό μου συμπέρασμα είναι πως στα περισσότερα θέματα δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά, σε δύο-τρία riffs υπάρχει μια μικρή διαφορά της τάξεως του 2-3% (πχ στο θέμα στο 1,20), και το μόνο σημείο στο οποίο είναι ευδιάκριτη η διαφορά είναι τα καθαρά στο τέλος (φαντάζομαι από εκεί το βρήκατε οι περισσότεροι ε?)

Περίμενα οι εννιάρες να ακούγονται αρκετά πιο thin και ψόφιες, το ενδιαφέρον όμως, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά, είναι πως ούτε ακούγονται πιο λεπτές, αλλά ίσα-ίσα μου ακούγονται πιο "ζωντανές", λίγο πιο "σκαστές" (ίσως λόγω της διαφοράς τάσης δονούνται περισσότερο??) και με λίγη περισσότερη "χορδίλα" σε κάποια ημιβρώμικα/βρώμικα. Επίσης, είναι περίεργο το ότι σε σημεία (όπως πχ στο πρώτο-πρώτο riff) oι εννιάρες ακούγονται πιο intonated παρόλο που η κιθάρα είναι σεταρισμένη για δεκάρες.

Αν θα μπορούσα λοιπόν να προσδιορίσω την ηχητική διαφορά, θα κατέληγα στο ότι οι εννιάρες είναι λίγο πιο snappy και λίγο πιο bright, χωρίς να υστερούν σε "πάχος νότας", πλην των καθαρών ακόρντων όπου όντως ακούγονται ελάχιστα πιο "λεπτές".

Διαφορές δηλαδή ουσιαστικά τόσο μικρές (όπου υπάρχουν), που μπορούν εύκολα να εκμηδενιστούν με ελάχιστη χρήση EQ.

Συνεπώς, άνετα καταλήγω στις εννιάρες, αφού μπορώ να έχω ακριβώς τον ίδιο ήχο με τις δεκάρες (και ίσως καλύτερο σε κάποιες περιπτώσεις) με πολύ λιγότερο κόπο! ?

Αυτό που δεν ξέρω βέβαια, είναι σε βάθος χρόνου πόση διάρκεια ζωής θα έχουν οι εννιάρες, πόση αντοχή σε σπασίματα και πόσο θα κρατάνε κούρδισμα. Μένει να το διαπιστώσω.

Χρησιμοποιήθηκαν χορδές D'addario, Kemper και η κιθάρα είναι μια Yamaha EG 112 με έναν Τonezone στη γέφυρα (που στα περισσότερα θέματα με bridge μαγνήτη ακούγεται σπλιταρισμένος).

 
Οι χορδες ηταν καινουριες και στα δυο σετ?

 
OK, αυτο ηθελα να μαθω απο την αρχη.

Τυχερος παντως που δεν ακους τη διαφορα. Θα παιζεις ξεκουραστα.

 
OK, αυτο ηθελα να μαθω απο την αρχη.

Τυχερος παντως που δεν ακους τη διαφορα. Θα παιζεις ξεκουραστα.


Εσυ ακους σημαντικες διαφορες? Και αν ναι τις ακους στα συγκεκριμενα που ανεβασα η γενικα? Που τις εντοπιζεις?

 
το μόνο σημείο στο οποίο είναι ευδιάκριτη η διαφορά είναι τα καθαρά στο τέλος (φαντάζομαι από εκεί το βρήκατε οι περισσότεροι ε?)


Υπάρχει και ευδιάκριτη διαφορά στο βιμπράτο σου στα σηκώματα.

Με τις 9άρες ακούς σήκωμα στο θεό, κράτημα της νότας και έντονο βιμπράτο πριν ξαναγυρίσει στην θέση της η χορδή.

Με τις δεκάρες όχι τόσο ευδιάκριτο βιμπράτο στο σήκωμα και κράτημα.

Αλλά ναι, τα καθαρά στο τέλος είναι καραμπίνα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχει και ευδιάκριτη διαφορά στο βιμπράτο σου στα σηκώματα.

Με τις 9άρες ακούς σήκωμα στο θεό, κράτημα της νότας και έντονο βιμπράτο πριν ξαναγυρίσει στην θέση της η χορδή.

Με τις δεκάρες όχι τόσο ευδιάκριτο βιμπράτο στο σήκωμα και κράτημα.


Πιθανό, ναι. Αν και προσπάθησα με τις εννιάρες να το κάνω παρόμοιο και πιο "στενό" για να μοιάζει αλλά εκ φύσεως δεν γίνεται να είναι ολόιδιο.

 
Εσυ ακους σημαντικες διαφορες? Και αν ναι τις ακους στα συγκεκριμενα που ανεβασα η γενικα? Που τις εντοπιζεις?
Απο το πρωτο Lick ακουγεται η διαφορα, οπως και σε ολα.

Η πιο εμφανης διαφορα ειναι οτι οι 9αρες δεν φερουν την ιδια "αντισταση" στη πενα σου οπως οι 10αρες και ο ηχος τους ακουγεται πιο "πλαδαρος", ή χανεται το "λουκι" (οπως το λεω εγω) στις strat style κιθαρες στα παιξιματα στο 12ο ταστο (ή ενιοτε "λασπωνει", οχι στα δικα σου κλιπ παντως).

Αυτο αλλες φορες ειναι επιθυμητο και αλλες οχι (για μενα παντα μιλαω).

Δεν λεω οτι ειναι ασχημες οι 9αρες (κι εγω παιζω με 9αρες, οπως και με 10αρες και 11αρες και 12αρες στην ακουστικη), αλλα σε συγκριση με τις 10αρες δεν ειναι το ιδιο καλες σε καποια παιξιματα.

Για μεταλοσρεντοκατασταση ειναι οτι πρεπει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Απο το πρωτο Lick ακουγεται η διαφορα, οπως και σε ολα.

Η πιο εμφανης διαφορα ειναι οτι οι 9αρες δεν φερουν την ιδια "αντισταση" στη πενα σου οπως οι 10αρες και ο ηχος τους ακουγεται πιο "πλαδαρος" (και ενιοτε "λασπωνει", οχι στα δικα σου κλιπ παντως).

Αυτο αλλες φορες ειναι επιθυμητο και αλλες οχι (για μενα παντα μιλαω).

Δεν λεω οτι ειναι ασχημες οι 9αρες (κι εγω παιζω με 9αρες, οπως και με 10αρες και 11αρες), αλλα σε συγκριση με τις 10αρες δεν ειναι το ιδιο καλες σε καποια παιξιματα.


Εγώ πραγματικά στον ήχο ακούω ελάχιστες διαφορές και σε λίγα μόνο ριφφς. Ίσως να φταίνε τα monitors, ίσως ο χώρος μου, μα πιο πιθανό τα αυτιά μου...?

Γι αυτό και το έκανα blind test, για να δω τι ακούτε όλοι χωρίς προκαταλήψεις. Όντως αυτό με την αντίσταση στην πένα είναι λογικό να ισχύει. 

Οι διαφορές που ακούς στα δικά μου κλιπς πιστεύεις πως εξισώνονται με χρήση Eq? Ρωτάω επειδή πραγματικά με ενδιαφέρει η γνώμη σου.

 
Οι διαφορές που ακούς στα δικά μου κλιπς πιστεύεις πως εξισώνονται με χρήση Eq?
Σιγουρα μπορεις να κανεις πολλα πραγματα με το eq κλπ*, αλλα αυτη τη διαφορα που κανει το παχος της χορδης, δεν το εχω καταφερει με eq.

* πχ ακομα και αν εχω ηχογραφησει με καμπινα 4χ12, να το κανω να ακουγεται λες κι εχω γραψει με ενα 8αρι.

Αλλα μονο να "κοβω" μπορω, οχι να "προσθετω". Δλδ το 8αρι δεν γινεται 4χ12.

 
Για να το διευκρινίσω περισσότερο, δεν είναι πως δεν ακούω καθόλου διαφορές μεταξύ των κλιπς. Αυτό που συμβαίνει (πέρα από τα δύο-τρία κλιπς που έχω αναφέρει ήδη που οι διαφορές είναι λίγο πιο εμφανείς), είναι πως οι διαφορές που ακούω δεν είναι αυτές που θα περίμενε κάποιος σε μια τέτοια σύγκριση. Δεν ακούω δηλαδή το ένα κλιπ να είναι πιο "fat" από το άλλο. Ακούω απλώς πολύ λίγο "διαφορετικούς" τους ήχους, όχι πιο fat ή πιο big τις δεκάρες.

Αλλά αυτό το "διαφορετικό" είναι τόσο ανεπαίσθητο, που δεν αξίζει κάποιος να ασχοληθεί, επειδή δεν είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα (δηλαδή να είναι "λεπτές" οι εννιάρες). Είναι απλώς ένα ελάχιστα διαφορετικό tone, το οποίο μπορεί να διαμορφωθεί περαιτέρω πάρα πολύ εύκολα με post-proccesing.

Στα καθαρά-καθαρά βέβαια, είναι αρκετά πιο ξεκάθαρο.

Και ένα κρίσιμο ερώτημα: Εάν δεν υπήρχε ζήτημα σύγκρισης, δηλαδή το τεστ δεν ήταν εννιάρες vs δεκάρες, αλλά απλώς ανέβαζα ένα παίξιμο και ρωτούσα "αυτό είναι παιγμένο με εννιάρες ή με δεκάρες?" θα μπορούσε κάποιος να το βρει? Νομίζω πολύ δύσκολο. Και βέβαια εάν ήταν μέσα σε κάποιο mix, ακόμα περισσότερο.

 
Και ένα κρίσιμο ερώτημα: Εάν δεν υπήρχε ζήτημα σύγκρισης, δηλαδή το τεστ δεν ήταν εννιάρες vs δεκάρες, αλλά απλώς ανέβαζα ένα παίξιμο και ρωτούσα "αυτό είναι παιγμένο με εννιάρες ή με δεκάρες?" θα μπορούσε κάποιος να το βρει?


Εγώ νομίζω ότι το κρίσιμο ερώτημα είναι "γιατί να σε ενδιαφέρει αν θα μπορούσε κάποιος να το βρει?"

Το θέμα δεν είναι (κατά την γνώμη μου) το blind test ήχου.

Είναι ο συνδυασμός ήχου με αίσθηση παιξίματος, κάτι που δεν καταλαβαίνει άμεσα ο ακροατής.

Αν εσένα σου κάνει, τελείωσε.

Βρίσκεις και τις κατάλληλες για σένα ρυθμίσεις σε ενισχυτή και εφφέ (όχι για να προσεγγίσεις τον ήχο από τις 10άρες, αλλά για να σου αρέσει το τελικό συνολικό αποτέλεσμα), και είσαι άρχοντας.

Για να καταλάβεις πόσο σημασία έχει αυτό που ρωτάς, είναι αντίστοιχο πχ με το blind test δύο πεταλιών eq, ενός ακριβού/καλού, και ενός φθηνού/όχι τόσο καλού.

Κάποια διαφορά ίσως υπάρχει.

Και ρωτάς λοιπόν "αν έβαζα μόνο το φθηνό πετάλι, θα το καταλάβαινε κανείς?"

Έχει σημασία?

 
  • Like
Reactions: John Goumis
Εγώ νομίζω ότι το κρίσιμο ερώτημα είναι "γιατί να σε ενδιαφέρει αν θα μπορούσε κάποιος να το βρει?"

Το θέμα δεν είναι (κατά την γνώμη μου) το blind test ήχου.

Είναι ο συνδυασμός ήχου με αίσθηση παιξίματος, κάτι που δεν καταλαβαίνει άμεσα ο ακροατής.

Αν εσένα σου κάνει, τελείωσε.

Βρίσκεις και τις κατάλληλες για σένα ρυθμίσεις σε ενισχυτή και εφφέ (όχι για να προσεγγίσεις τον ήχο από τις 10άρες, αλλά για να σου αρέσει το τελικό συνολικό αποτέλεσμα), και είσαι άρχοντας.

Για να καταλάβεις πόσο σημασία έχει αυτό που ρωτάς, είναι αντίστοιχο πχ με το blind test δύο πεταλιών eq, ενός ακριβού/καλού, και ενός φθηνού/όχι τόσο καλού.

Κάποια διαφορά ίσως υπάρχει.

Και ρωτάς λοιπόν "αν έβαζα μόνο το φθηνό πετάλι, θα το καταλάβαινε κανείς?"

Έχει σημασία?


Εχεις απολυτο δικιο. Απλα επειδη εχω πεσει κι εγω πολλακις στην παγιδα των προκαταληψεων περι ηχου (tube vs digital κλπ) κι επειδη ολοι λιγο πολυ κρινουμε και με τα ματια, ηθελα να βεβαιωθω πως δε μου ακουγονται "λεπτες" οι εννιαρες και πως θα μπορω να εχω τον ηχο που εχω συνηθισει τοσα χρονια.

Κι επειδη το αποτελεσμα μου φανηκε ενδιαφερον, το μοιραστηκα με το φορουμ μηπως μπορεσω να σωσω εκτος απο τους δικους μου τενοντες και κανενος αλλου ?

 
εχω πεσει κι εγω πολλακις στην παγιδα των προκαταληψεων περι ηχου (tube vs digital κλπ)


Α γειά σου, όλοι μας λίγο-πολύ.

Tube vs digital, Squier strat vs Fender strat (δηλαδή αν ακούσει κάποιος μια strat θα καταλάβει αν είναι fender ή squier?), κλπ.

Εγώ πάντως δεν παίρνω το ένα για να προσπαθήσω να το κάνω να ακουστεί σαν το άλλο.

Το θέμα είναι να μου αρέσει, και να θεωρώ ότι μπορεί να με ικανοποιήσει με αυτά που κάνει.

Τώρα αν είναι κοντά στο άλλο ή μακριά ... αν μου κάνει δεν με ενδιαφέρει.

Πχ, δεν θα πάρω ψηφιακό για να προσομοιώσω την λάμπα.

Αν μου αρέσει ο ήχος του, δεν με νοιάζει καθόλου αν μοιάζει με λάμπα ή όχι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Α γειά σου, όλοι μας λίγο-πολύ.

Tube vs digital, Squier strat vs Fender strat (δηλαδή αν ακούσει κάποιος μια strat θα καταλάβει αν είναι fender ή squier?), κλπ.

Εγώ πάντως δεν παίρνω το ένα για να προσπαθήσω να το κάνω να ακουστεί σαν το άλλο.

Το θέμα είναι να μου αρέσει, και να θεωρώ ότι μπορεί να με ικανοποιήσει με αυτά που κάνει.

Τώρα αν είναι κοντά στο άλλο ή μακριά ... αν μου κάνει δεν με ενδιαφέρει.

Πχ, δεν θα πάρω ψηφιακό για να προσομοιώσω την λάμπα.

Αν μου αρέσει ο ήχος του, δεν με νοιάζει καθόλου αν μοιάζει με λάμπα ή όχι.


Σωστος! Να φανταστεις, τωρα παιζω με την ιδια κιθαρα και τους ιδιους ηχους, και μου ακουγεται πολυ thin ο ηχος, επειδη ειναι πολυ πιο ευκολη στα χερια και κυριως επειδη τωρα ΞΕΡΩ πως εχει εννιαρες ?

 
Last edited:
Προσωπικά άκουσα μεγαλύτερη ευκρίνεια/λεπτομέρεια στα δεύτερα δείγματα εξ ου και μάντεψα ότι εκεί είναι οι εννιάρες. Το βασικότερο όλων βέβαια στα gauges είναι φυσικά η αίσθηση στο χέρι της πένας και αν μας βολεύει η τάση. Εγώ παίζω με 11 στις στρατ για αυτόν ακριβώς το λόγο. Στην τέλε όμως οι 11 αφαιρούν υπερβολικά πολύ από το χαρακτήρα των μαγνητών και έχω αναγκαστικά 10. Νομίζω ότι αν με βόλευε η τάση, θα είχα παντού 9 πάντως.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα