Αυτό είναι το νέο Yamaha Montage?

Πάντως όλο αυτό το παραπάνω που έγραψες με τις λευκές πολύχρωμες σφαίρες, θα ήθελα να σε ηχογραφήσω να το λες με μιά ανάσα και να το βάλω intro σε ένα κομμάτι που φτιάχνω.. Υπαρκτός σουρεαλισμός.
Πες το εσύ κσι γράψτε με εφέ 

 
Ωραίο,με μια πρώτη φευγαλέα ματιά βλέπω τα βασικά χαρακτηριστικά όπως soundengines  λιγο πολύ αναμενόμενα(βελτιωμένα δηλαδή), συνηθίζουν να διπλασιάζουν τη waveform σε καινούριες εκδόσεις και εαν αναλογιστεί κανείς την ποιότητα των δειγμάτων της yamaha, φαντάζεται το αποτέλεσμα
To original Montage (και τα MODX/MODX+) διαθέτουν 5,67 GB με 6,347 waveforms, ενώ η κάθε waveform μπορεί να αποτελείται από ως και 128 waves. Τώρα το Montage M έρχεται με 9,97 GB με τρέχα γύρευε πόσες waveforms. Τέτοια waveform memory απλά δεν υπάρχει σε κανένα άλλο synth. Εξαιρώ τα Kronos/Nautilus τα οποία ίσως να διαθέτουν περισσότερες waveforms (αλλά όχι presets) λόγω του ότι ενσωματώνουν SSD. Αλλά το SSD έχει τα θεματάκια του στη φόρτωση των waveforms/samples, ενώ το Montage δουλεύει με flash memory, που σημαίνει ότι άπαξ και φόρτωσες κάτι στην -3,8 GB user- μνήμη του, αυτό ανακαλείται/παίζεται άμεσα με 0 χρόνο φόρτωσης.

128 elements? Διαβασα καλά; Τα γνωστά elements ?
Το Montage ήταν 16-part multitimbral και δούλευε πάντα σε performance mode, αυτό σημναίνει ότι δεν είχε voices/patches. Το κάθε performance μπορούσε να έχει από 1 έως 16 parts (με διαφορετικό MIDI κανάλι το καθένα) που στην ουσία παίζουν τον ρόλο των παλιών voices/patches, με τη διαφορά ότι το κάθε part δεν είχε σχέση με κανένα άλλο part από διαφορετικό performance. Μέγιστη μαγκιά την οποία έχω εξηγήσει σε παλιότερο post. Σε κάθε performance λοιπόν, τα 8 πρώτα parts μπορούν να παιχτούν από το ίδιο το Montage και τα υπόλοιπα 8 από κάποιες εξωτερικές MIDI devices. Τώρα λογικά αυτό άλλαξε και προφανώς το νέο Montage μπορεί να διαχειρίζεται και τα 16 parts χωρίς την ανάγκη κάποιας εξωτερικής MIDI συσκευής, εξού και το 128-element AWM2 architecture που γράφουν.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό? Λαμβάνοντας υπόψη ότι το κάθε element είναι στην ουσία ένα ολοκληρωμένο synth που έχει oscillator, ξεχωριστές περιβάλλουσες για amp/filter/pitch, φίλτρο (18 τύποι) και LFO, και λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι το καθένα από τα 16 parts ενός performance μπορεί να έχει από 1 έως 8 elements, φτάνουμε να έχουμε έως και 8 oscillators, 9 LFOs (8+1 common), 8 φίλτρα, 8 Amp/Filter/Pitch περιβάλλουσες για κάθε part. 

Πολλαπλασιάστε τώρα όλα αυτά x16, και φτάνουμε στο σημείο να έχουμε ένα performance το οποίο αποτελείται ουσιαστικά από 128 ανεξάρτητους ήχους, που στην περίπτωση του Montage σημαίνει...128 synths ταυτόχρονα με το πάτημα ενός πλήκτρου.? Και για να ψαρώσουμε λίγο περισσότερο, μιλάμε για 128 oscillators / 128 filters / 128 amp envelope generators / 128 filter envelope generators / 128 pitch envelope generators και 144 LFOs ταυτόχρονα! ? 

Και όλα αυτά είναι απλά η βάση της AWM2 engine, αφήνοντας απ'έξω τις FM και VA engines και τις χιλιάδες settings των arpeggiators/motion sequencer/effects κλπ κλπ. Η synth ισχύς του νέου Montage είναι απλά τρομακτική, τώρα το αν κάποιος ασχοληθεί με όλα αυτά ή απλά αράξει με τα χιλιάδες preset performances και τα performances τρίτων που μπορεί να αγοράσει και φορτώσει, είναι μια άλλη ιστορία. Η ουσία είναι ότι το Montage M είναι killer.

1) Το motion control engine εξακολουθει να υφισταται, πολυ δυνατο εργαλειο.
Δεν θα μπορούσε να μείνει απ'έξω ένα τέτοιο εργαλείο.

2) Η 16 πολυφωνια του anx δεν εντυπωσιαζει ΑΛΛΑ θα ειναι ΠΟΛΥ σημαντικο να μπορει να χρησιμοποιηθει η μηχανη σε multitimbral mode.
Φαντάζομαι ότι αυτό θα γίνεται, όπως γίνεται και με τις άλλες δύο engines.

3) Αυτος ο διαχωρισμος της AWM πολυφωνιας σε user και preset, μπερδευει λιγο τη φαση. Ελπιζω οτι η yamaha θα παρεχει extra βιβλιοθηκες με καθε κατηγοριας ηχο για να μπουν στα user banks, ωστε να αξιοποιειται αυτη η πολυφωνια απο τον καθενα
Αυτόν τον διαχωρισμό πρώτη φορά τον βλέπω, και όντως ακούγεται λίγο μπερδεμένο. Τις έξτρα βιβλιοθήκες ήχων από την Yamaha και τρίτους να τις θεωρείς δεδομένες. Φαντάζομαι ότι το νέο Montage θα ακολουθεί τα βήματα του original Montage το οποίο μπορούσε να φορτώσει όλες τις βιβλιοθήκες της Motif σειράς και φυσικά όλες τις βιβλιοθήκες του DX7. 

Και μια προσωπικη λεπτομερια, απο οτι λενε τα αρρωστακια στα αγγλοφωνα καταγωγια το action του 88key θα ειναι balanced, το GAS μου λοιπον μηδενιστηκε, ευτυχως ? θα αρχιζα και εγω να παραληρω οπως ο cos για το native ?, παιρνω λοιπον pop corn και αραζω να παρακολουθω τις εξελιξεις ?
Το πληκτρολόγιο αυτό ήταν αναμενόμενο, οτιδήποτε πιο κοντά στο πιάνο θα ανέβαζε -την ήδη πολύ υψηλή- τιμή του 88-key μοντέλου. Με ένα synth/workstation έχουμε να κάνουμε εδώ, όχι με κάποιο digital/stage πιάνο. Πάλι καλά να λέμε που η Yamaha το κυκλοφορεί σε 3 versions για να ικανοποιήσει την συντριπτική πλειονότητα των πληκτράδων και των αναγκών τους, ελάχιστες εταιρείες το κάνουν αυτό. Yamaha, Roland και Korg οι σίγουρες, άντε και καμιά Clavia ίσως? 

Τώρα στην απορία του trolley γιατί να υπάρχει βαρυκεντρισμένο 88ρι keybed σε ένα synth, η απάντηση είναι απλή. Σε τέτοιου είδους synths/workstations τα οποία κουβαλάνε έναν σκασμό από ακουστικούς κ' ηλεκτρικούς/ηλεκτρονικούς ήχους κάθε είδους, το να υπάρχει και 88-key μοντέλο είναι μονόδρομος. Η Yamaha (αλλά και οι Roland/Korg/Clavia/Kurzweil) έχουν ξοδέψει τεράστια ποσά και περάσει δεκαετίες ολόκληρες σαμπλάρωντας πανάκριβα concert πιάνα, και αυτοί οι ήχοι φυσικά δεν μπορούν να παιχτούν σοβαρά από κανένα 61-key synth με synth action keybed. Αν το Montage M διέθετε μόνο τις FM-X και AN-X engines, να είστε σίγουροι ότι στην αγορά θα έβγαινε μόνο το 61-key μοντέλο.

Το γιατί 88 βαρυκεντρισμένα πλήκτρα και όχι 88 synth action πλήκτρα, που θα μείωνε κατά πολύ και το τελικό κόστος, η απάντηση είναι προφανής, οι ήχοι πιάνου θέλουν βαρύ πλήκτρο για να παιχτούν σωστά, η αίσθηση των πλήκτρων πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην αίσθηση των πλήκτρων ενός ακουστικού πιάνου. Προσωπικά τα βαρυκεντρισμένα πληκτρολόγια δεν με καλύπτουν καθώς δεν είμαι πιανίστας, και δεν ενδιαφέρομαι κιόλας για τους ήχους πιάνου. Το ιδανικό πληκτρολόγιο που θα ήθελα να υπάρχει σε όλα τα synths μου είναι ένα ημι-βαρυκεντρισμένο, σαν το εξαιρετικό (και waterfall) Fatar TP8o που διαθέτουν τα περισσότερα Hammond μοντέλα αλλά και τα περισσότερα Hammond clones. Όταν αρχίσεις να παίζεις με αυτό δύσκολά περνάς σε άλλο keybed. 

Τέλος πάντων, σε αναμονή για τις νέες high res φωτογραφίες, τα full specs και τα manuals του Montage M. Θέλω να βεβαιωθώ ότι το sequencer έχει αυτή τη φορά και linear mode, αν δω μoνο step/pattern modes πραγματικά θα πηδηχτώ απ'το παράθυρο.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Ωραια τα λεει ο waterfall.

 Οσο αφορα τα 128 elements, απο οτι λενε οι users του προηγουμενου montage, υπαρχει η εξης βασικη χρησιμοτητα:

 Υπηρχαν καμποσοι "μονοι" ηχοι στο montage, κατι καλα πιανο και τετοια,   που απαιτουσαν πολλαπλα slots στο performance, διοτι αποτελουνταν απο παραπανω απο 8 elements.

 Οποτε τωρα αυτοι οι ηχοι λογικα θα μπορουν να ειναι κομπλε σε ενα μονο part, και ετσι η multitimbral λειτουργια θα ειναι ομορφη και τακτοποιημενη.

 Για λεπτομερειες και επιβεβαιωση απευθυνθειτε στι waterfall που ειναι χρηστης του modx.

 Οπως και να εχει ομως, με 128 elements φτιαχνεις οχι απλα παπαδες, φτιαχνεις αρχιεπισκοπους ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολλαπλασιάστε τώρα όλα αυτά x16, και φτάνουμε στο σημείο να έχουμε ένα performance το οποίο αποτελείται ουσιαστικά από 128 ανεξάρτητους ήχους, που στην περίπτωση του Montage σημαίνει...128 synths ταυτόχρονα με το πάτημα ενός πλήκτρου.? Και για να ψαρώσουμε λίγο περισσότερο, μιλάμε για 128 oscillators / 128 filters / 128 amp envelope generators / 128 filter envelope generators / 128 pitch envelope generators και 144 LFOs ταυτόχρονα! 
Είναι άκρως εντυπωσιακό. Αλλά είναι ακριβώς έτσι;  Δηλαδή θα μπορούσε να βγει ήχος πιάνο με 128 velocity zones? 

 
Υπηρχαν καμποσοι "μονοι" ηχοι στο montage, κατι καλα πιανο και τετοια,   που απαιτουσαν πολλαπλα slots στο performance, διοτι αποτελουνταν απο παραπανω απο 8 elements.

Οποτε τωρα αυτοι οι ηχοι λογικα θα μπορουν να ειναι κομπλε σε ενα μονο part
Xλωμό το βλέπω  να αυξήθηκαν τα elements του κάθε part από 8 σε...128.?  Το πιο πιθανό είναι να έγινε αυτό που έγραψα, δηλαδή το νέο Montage να μπορεί πλέον να παίζει και τα 16 parts χωρίς τη βοήθεια κάποιας εξωτερικής MIDI συσκευής/controller κλπ. Τώρα βέβαια αυτό το "128-element AWM2 architecture" με βάζει σε σκέψεις. Ποιο το νόημα να το γράψουν?? Καλά, αν όντως το έκαναν αυτό και υπάρχει πλέον η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε ως και 128 elements ανά part, τι να πω? Θα εντυπωσιαστώ πραγματικά. 

Είναι άκρως εντυπωσιακό. Αλλά είναι ακριβώς έτσι;  Δηλαδή θα μπορούσε να βγει ήχος πιάνο με 128 velocity zones? 
EDIT: διαφορετικά velocity zones παίζουν ήδη σε waveform επίπεδο. Τα 128 velocity zones είναι φαντάζομαι εφικτά για οποιονδήποτε ήχο αποτελείται από 128 elements. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το πιο πιθανό είναι να έγινε αυτό που έγραψα, δηλαδή το νέο Montage να μπορεί πλέον να παίζει και τα 16 parts χωρίς τη βοήθεια κάποιας εξωτερικής MIDI συσκευής/controller κλπ.
Τι εννοείς;

Να μπορεί να παίξει σε ένα performance 16 διαφορετικά patches ταυτόχρονα;

Αυτό δεν το κάνει ήδη το Montage ?

 
 Παντως ειδικα για το πιανο, ενας ηχος με 128 velocity zones το βρισκω χλωμο να γινει. Κατι τετοιο θα απαιτουσε δυο πραγματα: Πρωτον, 128 sampled layers απο πιανο, που θα ειχαν ογκο Σκορτσιανιτη. Αλλα αυτο ειναι εφικτο. Να υπαρχει παλι πιανιστας που να μπορει να παιξει με συνεπεια 128 διαφορετικες δυναμικες στο πιανο για να τις σαμπλαρουν οι τεχνικοι, αυτο το βλεπω οχι χλωμο, ΚΑΤΑΛΕΥΚΟ το βλεπω. Μονο με κανα ρομποτ και αν.

 Για αυτο λατρευουμε τα physically modeled pianos.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Με αρ#|£|@ συνεπεια παιζουμε ? αλλα τουλαχιστον τα "σκαλοπατια", τα αφυσικα sustain, οι αποτομες μεταβασεις στη χροια and all that jazz ειναι παρελθον με το modelling, και χωρις να θες 200 giga για ενα πιανο ?

 
Τι εννοείς;

Να μπορεί να παίξει σε ένα performance 16 διαφορετικά patches ταυτόχρονα;

Αυτό δεν το κάνει ήδη το Montage ?
Όπως έγραψα παραπάνω, τα Montage/MODX/MODX+ μπορούν να παίξουν σε κάθε performance τα 8 πρώτα parts και τα υπόλοιπα 8 από κάποιες εξωτερικές MIDI devices. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα parts δεν είναι απλά patches όπως σε όλα τα άλλα synths, κάθε part μπορεί να αποτελείται από ως και 8 elements, όπου element = ολοκληρωμένο synth με δικό του oscillator/filter/3 EGs και LFO. Aκόμα και με 8 parts σε κάθε performance υπερέχει από αντίστοιχα 16-patch combis άλλων synths. (και) Τα 8 τελευταία parts ενός performance αν δεν κάνω λάθος μπορούν να παιχτούν κανονικά από τα arpeggiators του οργάνου.

 
@Waterfall-K

Περίεργο. Γιατί στο Fantom για παράδειγμα παίζεις και τα 16 parts ανεξάρτητα τον ήχο.

Είχα την εντύπωση πως το Montage παίζει κανονικά και τα 16 parts. Το θεωρούσα δεδομένο.

Όπως επίσης και τα MODX.

Δηλαδή full multitimbrality

 
Περίεργο. Γιατί στο Fantom για παράδειγμα παίζεις και τα 16 parts ανεξάρτητα τον ήχο.

Είχα την εντύπωση πως το Montage παίζει κανονικά και τα 16 parts. Το θεωρούσα δεδομένο.
Είπαμε, ένα part μπορεί να αποτελείται από ως και 8 elements, όπου element = ολοκληρωμένο synth με δικό του oscillator/filter/3 EGs και LFO.  Ένα μόνο element δηλαδή είναι από μόνο του ένα ολοκληρωμένο patch. Τα Parts της Yamaha δεν είναι όπως τα τυπικά patches του Fantom ή άλλων synths.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Οταν παιζεις μπαλα με sequencer, νομιζω οτι δεν εχεις προβλημα να εχεις 16 tracks.

 Γενικα η ολη φαση με τα 8 parts απο οτι εχω καταλαβει εχει να κανει και με το seamless transition. Αν δηλαδη θελεις να μην κοβονται οι "ουρες", εμενες στα 8 parts και εισαι τζιτζι.

 
Γενικα η ολη φαση με τα 8 parts απο οτι εχω καταλαβει εχει να κανει και με το seamless transition.
Όχι, δεν έχει να κάνει με αυτό. Απλά η AWM2 αρχιτεκτονική διαφέρει κατά πολύ από των άλλων synths. Στα Motif XF/MOXF για παράδειγμα, στα οποία υπήρχε ακόμη η έννοια patch (voice στη γλώσσα της Yamaha), το κάθε patch μπορούσε να έχει πάλι από 1 ως 8 elements, αλλά τα performances είχαν "μόνο" 4 parts (voices/patches), κι ας διέθεταν σαν όργανα 16-part multitimbrality. Σε sequencer/mix mode όμως οι ήχοι/patches/parts ήταν κανονικά 16.

Ένα element όπως έχω γράψει παραπάνω δεν είναι μόνο ένα oscillator , είναι ένα ολοκληρωμένο synth. Ένας 3-element ήχος ενός Motif XF ή Montage δεν είναι το ίδιο με ένα 3-oscillator ήχο οποιουδήποτε άλλου synth, στην πραγματικότητα έχουμε ένα είδος multitimbrality μέσα στον ίδιο τον ήχο/patch.
Εδώ ισχύει το "Less Is More". 

Ένα παράδειγμα παρακάτω με ένα 4-part performance ενός Motif XF και ένα 10-part combi ενός Korg M3.

Motif XF 4-part performance:
32 oscillators
36 LFO
32 filters
32 envelope generators
32 pitch envelope generators
32 filter envelope generators

Korg M3 10-part combi/performance:

20 oscillators
50 LFO
40 filters
20 envelope generators
20 filter envelope generators
10 pitch envelope generators

Η ανωτερότητα της αρχιτεκτονικής της Yamaha νομίζω είναι εμφανής. Σε sequencer/mix mode όπως είπα τα 4-part performances πάνε περίπατο και εκεί έχουμε να κάνουμε πλέον με 16 parts/ήχους κανονικά.

 
 Ωραια πραγματα.

 Τα specs του καινουργιου μιλανε για μεγαλυτερη ευελιξια στην AWM. Αυτο θα ηταν καλο.

 Διοτι απο οτι καταλαβαινω η συγκεκριμενη δομη δεν επιτρεπει σχηματα οπως 4 oscillators μιξαρισμενα να περνανε απο ενα κοινο filter section, το οποιο filter section να αποτελειται απο δυο παραλληλα φιλτρα, σωστα; Δηλαδη τα elements εχουν ενα συγκεκριμενο signal path, και δεν μπορεις να εχεις αλλους συνδυασμους και συνδεσεις.

 Ισως να "ανοιξε" η αρχιτεκτονικη απο αυτην την αποψη, αλλα ολα αυτα θα τα δουμε οταν διαβασουμε το manual.

 
Διοτι απο οτι καταλαβαινω η συγκεκριμενη δομη δεν επιτρεπει σχηματα οπως 4 oscillators μιξαρισμενα να περνανε απο ενα κοινο filter section
Το κάθε element έχει το δικό του ξεχωριστό φίλτρο. Αν θες 4-osc ήχο περασμένο από το ίδιο φίλτρο, απλά διαλέγεις τον ίδιο τύπο φίλτρου (και με τα ίδια settings) για κάθε element. Η αρχιτεκτονική αυτή είναι πολύ πιο πολύπλοκη, και προφανώς είναι προτιμότερο να έχουμε 4 oscillators με τα δικά τους ξεχωριστά φίλτρα/envelopes/LFO/EQ/ins. effects κλπ παρά 4 oscillators περασμένους όλους μαζί από το ίδιο φίλτρο, την ίδια EG και το ίδιο LFO. Η διαφορά είναι χαοτική. 

Και μια και μιλήσαμε για φίλτρα, τα Montage/MODX (και φαντάζομαι και το νέο Montage) διαθέτουν καμιά 20ριά φίλτρα να διαλέξουμε, και υπάρχουν και κάποια άλλα στις effect units του οργάνου. Τα φίλτρα είναι βασικά τεσσάρων τύπων (low pass, high pass, band pass και band emimination) σε διάφορες παραλλαγές ή συνδυασμούς. 

Έτσι για το κάθε element έχουμε να διαλέξουμε ένα από τα παρακάτω:

LPF, LPF24D, LPF24A, LPF18, LPF18s, HPF, HPF24D, HPF12, BPF12D, BPF6, BPFw, BEF, BEF12, BEF6, Dual LPF, Dual HPF, Dual BPF, LPF12 + HPF12, LPF6 + HPF6, LPF12 + BPF6.

Μόνο με τα φίλτρα και τα settings τους να αρχίσεις να παίζεις και το Δρομοκαΐτειο δεν το γλυτώνεις.? Και όλα αυτά που συζητάμε τώρα είναι απλά ένα "ξύσιμο της επιφάνειας" του Montage. Σκέψου ότι δεν μιλάμε ποτέ για την FM engine του. Και ούτε πρόκειται, μ'αυτήν θες τον γιατρό δίπλα σου.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Το οτι εχει διπλα φιλτρα ως επιλογες ειναι πολυ καλο.

 Απο την αλλη, αν τα φιλτρα παρουσιαζουν μη- γραμμικη αποκριση, αν εξομοιωνουν δηλαδη τα αναλογικα φιλτρα, το να εχεις τρια oscillators μιξαρισμενα πριν το φιλτρο θα δωσει αλλο ηχοχρωμα σε σχεση με το καθενα μονο του σε ενα ιδιο φιλτρο.

 Επισης και με τα modulations, θα μπορουσες ας πουμε να εχεις πολλαπλα lfo στο ιδιο element κλπ.

 Οπως και να εχει αυτα ειναι ψιλοθεωρητικα, ειδικα αφου μπαινει και η virtual analog στο παιχνιδι, υπαρχει ηδη και η FM και η motion μηχανη, καληνυχτα, 45 ζωες δε θα σου φτανουν, βαζεις και ενα laptop και χαιρετας κανονικα, πρεπει να τα παρατησεις ολα και να πας στο Αγιο Ορος για να το λιωσεις το μηχανημα.

 
Από τη στιγμή που δεν θα τα χρησιμοποιήσει (ή δεν ξέρει να τα χρησιμοποιήσει) κάποιος όλα αυτά, απλά μένουν στη θεωρία.

Κοινώς, όπως έλεγε κι ένας πολύ καλός μου φίλος, κάτι τέτοια είναι αναπτήρας πούρου στο πίσω κάθισμα.

 
Πολλά LFOs στο ίδιο element είναι too much, τα περισσότερα synths δεν έχουν καν ξεχωριστό LFO για κάθε oscillator. Στα Montage/MODX υπάρχουν δύο τύποι LFO, ο "απλός" τύπος που επηρεάζει τα pitch/amp/filter ενός element και το common LFO που επηρεάζει όλα (ή όποια εμείς διαλέξουμε) τα elements. Εκεί γίνεται τρελό παιχνίδι καθώς μεταξύ άλλων υπάρχει και η User LFO επιλογή όπου φτιάχνεις custom LFO με παλαβά αποτελέσματα. 

Τα Montage, και γενικότερα τα digital synths, δεν πρέπει να τα κρίνουμε με κριτήρια αναλογικών synths και από το πως αυτά διαμορφώνουν τον ήχο τους, μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικά είδη synths με χαοτικές διαφορές.

image.png

Τέσπα, πάω για κάνα μπάνιο και έξω για ποτό γιατί βλέπω να το ξημερώνουμε με το Montage.?

Από τη στιγμή που δεν θα τα χρησιμοποιήσει (ή δεν ξέρει να τα χρησιμοποιήσει) κάποιος όλα αυτά, απλά μένουν στη θεωρία.
Ε, ας περάσει στην πράξη, ποιος τον εμποδίζει? Το μηχάνημα είναι εκεί, το πως θα το χρησιμοποιήσει ο καθένας είναι άλλη ιστορία. 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top