Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, για να πετύχει μια δισκογραφική, πρέπει πλέον να κάνει κάτι διαφορετικό.
Και όταν λέμε "διαφορετικό" εννοούμε κάτι με ευρύτερους ορίζοντες ως μπίζνα (δηλαδή δεν πουλάω μονο δίσκους, αλλα πουλάω και υπηρεσίες παραγωγής, ηχοληψίας, προβάδικων, live, αργοτερα franchise (λαιβάδικων? προβάδικων?), ραδιόφωνο και internet. Δεν είμαι κατ ανάγκη μια εταιρεία, αλλά ενδεχομένως 2-3.
Οχι ότι όλα αυτά δεν τα έχει σκεφτεί (πανω - κατω) ο κάθε επαγγελματίας του χώρους, αλλά... πάμε μεταξύ σοβαρού και αστείου:
Στη θεωρητική περίπτωση που είχα προυπολογισμό 2.000.000 και ήμουν υποχρεωμένος να τα ξοδέψω στην Ελλάδα, θα έκανα τα ακόλουθα:
Πρώτος και βασικός στόχος, θα ήταν να
δημιουργήσω το κοινό για κάτι το οποίο μπορώ να ελέγξω. Η πρώτη ύλη θα ήταν νέοι μουσικοί με μη-παραδοσιακό ήχο (όχι metal, όχι blues, όχι 80ς, όχι hard rock, όχι ελληνική ροκ μπαλάντα, όχι -πολλές δισκευές). Ελληνικό ή Αγγλικό στίχο.
Για να πετύχω αυτό τον βασικό στόχο, (δηλαδή να πουλήσει ο blue) θα έκανα στρατηγικές συμμαχίες με ραδιοφωνικούς σταθμούς (δηλαδή θα τους πλήρωνα), μαγαζιά, λαιβάδικα. Επίσης θα πλήρωνα κόσμο να ασχολείται με την κοινωνική δικτύωση και θα πλήρωνα για να παίζουν οι μπάντες αυτές σε τοπ μαγαζιά (τα οποία επίσης θα πλήρωνα). Γενικώς θα ξοδευα το 80% του προϋπολογισμού σε ενέργειες για να καταστήσω το "προϊόν μου" mainstream. Αν χρειαζόταν, (που θα χρειαζόταν) θα έστηνα και 2-3 λαιβάδικα (φτηνό ποτό/είσοδος, κάποιας μορφής "πόρτα", δεκάδες όμορφα κορίτσια και 1500 like στο facebook μετά από κάθε live).
Θα προχωρούσα με περίπου 40 μπάντες. Τα μέλη τους (όλα) θα έπρεπε
1)Να ξέρουν να μιλάνε και να φέρονται.
2)Να έχουν 20-30 ευχάριστα κομμάτια και 2-3 "δυνατά".
3)Να γνωρίζονται καλά μεταξύ τους και να τους συνδεουν περισσότερα απο την τρέχουσα επαγγελματική ευκαιρία.
4)Να είναι εμφανίσιμοι/ες και να έχουν καλλιεργημένη αισθητική.
5)Να ξέρουν να παίζουν.
Θα προσελάμβανα ενδυματολόγο και personal trainer για τον blue και θα πλήρωνα τον marathon να μου βρεί τρόπο να κλαίνε μπροστά του (του blue) τουλάχιστον 30 κόρες σε κάθε του εμφάνιση.
Σε όρίζοντα 2ετίας, θα περίμενα να αρχίσουν να μου αποδίδουν τα συμβόλαια με τους 3 από τους 40 ενώ κάμποσοι ακόμα απο τους 40 θα συνέχιζαν να βγάζουν το μεροκάματο αξιοπρεπώς και να συντηρούν την συγκεριμένη αγορά.
Μέσα σε όλο αυτό το μπούγιο, οι άλλες μου εταιρείες (καταστήματα με μουσικά είδη, μοντέρνα ωδεία, διαφημιστική κλπ) θα αντιστάθμιζαν τη χασούρα της προωθητικής επένδυσης.