αν ήσουν δισκογραφική...

blue είπε:
... ποιά εγχώρια ονόματα θα προσέγγιζες?

Μια απλή ερώτηση με πολλές παγίδες  ;D

Στόχοι θέματος :

1) η δισκογραφική εταιρία, όντας εμπορική επιχείρηση, ανεξάρτητα από την ηθική της αντιμετώπιση απέναντι στη μουσική, πρέπει να έχει κάποια έσοδα, άρα πρέπει να απευθύνεται σε κάποιο αγοραστικό κοινό. Ποιοί αγοράζουν δίσκους και πάνε σε live?

2) να διαπιστώσουμε οτι οι προτάσεις που αξίζουν είναι λίγες και δεν πρέπει να το παίζουμε μουσικό zeitgeist με κάθε επιφώνημα ενός ραδιοφωνικού παραγωγού. O ενθουσιασμός ενός blogger (και στη συνέχεια ενός ανεξάρτητου-ψαγμένου μουσικού παραγωγού) δεν λειτουργεί με διαφορετικές διαδικασίες από αυτές που υποκινούν τον αθώο δικό μας (ενθουσιασμό) που εκθειάζει τα καινούρια μας πετάλια (φυσικά εμού συμπεριλαμβανομένου).

3) να γνωρίσουμε πραγματικά νέες προτάσεις unsigned ή πρωτοεμφανιζόμενες ή ελάχιστα δημοφιλείς, καθώς σε σχετικό, παλιότερο θέμα αντί να προτείνουμε μουσικούς που θεωρούμε οτι αξίζουν βάζαμε λινκς των δικών μας γκρουπ.

Σοβαρά, βάλτε τον εαυτό σας στη θέση αυτού που πλερώνει και όχι αυτού που κρίνει δωρεάν και προτείνετε βαριά ονόματα, καλύτερα από αυτά που μας παρουσιάζει ο κακός τύπος.
+1 (Πολυ ωραια τοποθετηση)

Κατα την αποψη μου οι δισκογραφικες εταιρειες ειχαν νοημα οτνα τα μεσα προβολης και ο εξοπλισμος ηταν προνομιο των λιγων

Σημερα η ηχογραφηση ενος αλμπουμ σε ενα στουντιο, η προωθηση και αποκτηση φαν ειναι πιο ευκολη και φτηνη οσο ποτε αλλοτε.

1. Το κοστος του εξοπλισμου, αν το συγκροτημα κανει την ηχογραφηση μονο του, η κλεισει ενα στουντιο ειναι μηδαμινο πια, με τις τιμες των στουντιο να ειναι σημαντικα χαμηλοτερες απο αυτη της diy ηχογραφησης.

2. Η παραγωγη cd-vinyl καποτε επρεπε να γινει μαζικα και σε εργοστασια, αλλα τωρα πια ο καθενας μπορει να κανει αντιτυπα.

3. Η ενημερωση των φαν εχει γινει ολο και πιο ευκολη (δεν εννοοω spaming καθε μερα)

4. Το μονο που παρεμεινε ιδιο ειναι η αποκτηση κοινου, αυτο εκανε μια δισκογραφικη προκειμενου να κανει αποσβεση στην επενδυση.

Το αρχικο κοστος επενδυσης σημερα ειναι εφικτο απο οποιαδηποτε μουσικο συγκροτημα αρκει να

1. Εχει στοχο απο την αρχη

2. Να ειναι εργατικο και να κανει συνεχως προβες

3. Να παιζει σε συναυλιες προκειμενου να αποκτησει περισσοτερους φαν και οχι για να βγαλει λεφτα με την πρωτη εμφανιση

4. Να μην εχει ψευδαισθησεις οτι ο καλυτερος εξοπλισμος θα το κανει καλυτερο μουσικα και πιο δημιουργικο, η συνεχης επαφη με τα υπολοιπα μελη ειναι που μετραει και η ανταλλαγη ιδεων

Πιστευω οτι η ευκολια αποκτησης εξοπλισμου με την online αγορα απλα εχει εκτροχιασει μερικους μουσικους και εχουν χασει την ουσια. Εχω δει πολλες συναυλιες οπου ανατριχιασα με την συμμετοχη του κοινου και τα χειροκροτηματα διχως να παιζει ρολο ο εξοπλισμος.

Εαν καποιος ευθυνεται για την ελλειψη διαδοσης της μουσικης μας ειμαστε εμεις οι μουσικοι και οχι οι δισκογραφικες και η μουσικη βιομηχανια (αλλωστε αυτες την δουλεια τους κανουν γι'αυτο και λεγονται βιομηχανιες, αλλιως θα ηταν αφιλοκερδεις οργανισμοι)

Εαν δεν πιστευουμε εμεις στην μουσικη μας και δεν ειμαστε διατεθιμενοι να δουλεψουμε-πληρωσουμε δεν προκειται κανεις να μας 'υπογραψει' με τους δικους μας ορους. Η δυναμη του συγκροτηματος ηταν ειναι και θα συνεχισει να ειναι το κοινο του. Ας προσπαθησουμε να το αποκτησουμε κας ασ μην κοιταμε ολα τα μεγαλα φτασμενα συγκροτηματα γιατι και αυτα απο το μηδεν ξεκινησαν

Νικος

 
Θα έγραφα το επιχειρηματικό μου πλάνο αλλά φοβάμαι μην το δει και το εφαρμόσει κάποιος που έχει 2,000,000 να ξοδέψει  :P

Απ'τη στιγμή που έβαλες την συγχρηματοδότηση ΕΕ, σημαίνει ότι η ήδη αποδεχθείσα πρόταση έχει χρονοδιάγραμμα και παραδοτέα που συμβαδίζουν με τους στόχους της ΕΕ για την προώθηση του πολιτισμού, την αυξημένη πρόσβαση των πολιτών στον πολιτισμό χωρίς διακρίσεις και τη δημιουργία υποδομών.

Αν το 2,000,000 είναι το ΣΥΝΟΛΙΚΟ θα θεωρήσω οτι η συγχρηματοδότηση είναι 50%, άρα 1,000,000 είναι δικό μας.

Το 1,000,000 της συχρηματοδότησης έχει κάποιους περιορισμούς, δηλαδή δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να προσελκύσεις το Ρουβά π.χ. με συμβόλαιο 5,000,000 Ευρώ για 5 χρόνια και προκαταβολή το 1,000,000 της ΕΕ με την υπογραφή (you get my drift). Λογικά θα υπάρχει και όριο στο subcontracting.

Προσωπικά θα ακολουθήσω "αθλητική" τακτική, δηλ. θα "ελληνοποιήσω" καλλιτέχνες που είναι στο τελείωμα της καριέρας τους π.χ. SCORPIONS μιας και πρακτικά είναι περισσότερο στην Ελλάδα παρά στη Γερμανία. Θα προσλάβω τον Β. Παπακωνσταντίνου να πείσει τους Grave Digger να αποκτήσουν ελληνική ιθαγένεια (δε θέλουν και πολύ αυτοί είναι πορωμένοι) και να υπογράψουν σε μας. Έτσι καλύπτουμε το αγγλόφωνο και αποκτούμε αμεσα πωλήσεις και στο εξωτερικό.

Για το ελληνόφωνο, το budget δε φτάνει να προσελκύσω μεγάλα εγχώρια ονόματα. Μεγάλος ο πειρασμός να ακολουθήσω την πεπατημένη της προσθετικής στήθους και του autotune για την νικήτρια του next top model. Εδώ η ΕΕ θα μου βάλει χέρι πριν προλάβω εγώ να βάλω εγώ οπότε χρειάζομαι κάτι άλλο...

Ας είναι καλά το έντεχνο. Θα βρω μερικά βαθέως προβληματιζόμενα παιδιά με φράντζες και μακριές βλεφαρίδες που δείχνουν ωραία με ovation πάνω στη σκηνή. Εγγυημένη επιτυχία.

Αυτό που ξέρω ΣΙΓΟΥΡΑ είναι οτι δεν θα ανακατευτεί ΚΑΘΟΛΟΥ ο SUPERFUNK. Με πρακτικές τύπου "χορδές με παραπάνω από 10 ώρες παιξίματος είναι ΠΑΛΙΕΣ" θα μου το κλείσει το μαγαζί  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Πρότυπο:



[greeklish]

Λίστεν, λίστεν άι μπι φορ γιου δε πλάμπερ, άι φιξ γιου ολ δε τόιλετς γιου γκιβ μι Εμ Σι Χάμερ  ;D

[/greeklish]

 
..τιμώντας περισσότερο το 3) των στόχων του θέματος, θα υπέγραφα τις Carbonated Lemonade και τους ΤΖΟΥΜ. Και με κριτήρια καθαρά αφελή, ήτοι:

blue είπε:
Παρόλ'αυτά, θα ήμουν περήφανος αν "έβγαζα" μπάντες όπως οι...
 
Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, για να πετύχει μια δισκογραφική, πρέπει πλέον να κάνει κάτι διαφορετικό.  :P

Και όταν λέμε "διαφορετικό" εννοούμε κάτι με ευρύτερους ορίζοντες ως μπίζνα (δηλαδή δεν πουλάω μονο δίσκους, αλλα πουλάω και υπηρεσίες παραγωγής, ηχοληψίας, προβάδικων, live, αργοτερα franchise (λαιβάδικων? προβάδικων?), ραδιόφωνο και internet. Δεν είμαι κατ ανάγκη μια εταιρεία, αλλά ενδεχομένως 2-3.

Οχι ότι όλα αυτά δεν τα έχει σκεφτεί (πανω - κατω) ο κάθε επαγγελματίας του χώρους, αλλά... πάμε μεταξύ σοβαρού και αστείου: ;)

Στη θεωρητική περίπτωση που είχα προυπολογισμό 2.000.000 και ήμουν υποχρεωμένος να τα ξοδέψω στην Ελλάδα, θα έκανα τα ακόλουθα:

Πρώτος και βασικός στόχος, θα ήταν να δημιουργήσω το κοινό για κάτι το οποίο μπορώ να ελέγξω. Η πρώτη ύλη θα ήταν νέοι μουσικοί με μη-παραδοσιακό ήχο (όχι metal, όχι blues, όχι 80ς, όχι hard rock, όχι ελληνική ροκ  μπαλάντα, όχι -πολλές δισκευές). Ελληνικό ή Αγγλικό στίχο.

Για να πετύχω αυτό τον βασικό στόχο, (δηλαδή να πουλήσει ο blue) θα έκανα στρατηγικές συμμαχίες με ραδιοφωνικούς σταθμούς (δηλαδή θα τους πλήρωνα), μαγαζιά, λαιβάδικα. Επίσης θα πλήρωνα κόσμο να ασχολείται με την κοινωνική δικτύωση και θα πλήρωνα για να παίζουν οι μπάντες αυτές σε τοπ μαγαζιά (τα οποία επίσης θα πλήρωνα). Γενικώς θα ξοδευα το 80% του προϋπολογισμού σε ενέργειες για να καταστήσω το "προϊόν μου" mainstream. Αν χρειαζόταν, (που θα χρειαζόταν) θα έστηνα και 2-3 λαιβάδικα (φτηνό ποτό/είσοδος, κάποιας μορφής "πόρτα", δεκάδες όμορφα κορίτσια και 1500 like στο facebook μετά από κάθε live).

Θα προχωρούσα με περίπου 40 μπάντες. Τα μέλη τους (όλα) θα έπρεπε

1)Να ξέρουν να μιλάνε και να φέρονται.

2)Να έχουν 20-30 ευχάριστα κομμάτια και 2-3 "δυνατά".

3)Να γνωρίζονται καλά μεταξύ τους και να τους συνδεουν περισσότερα απο την τρέχουσα επαγγελματική ευκαιρία.

4)Να είναι εμφανίσιμοι/ες και να έχουν καλλιεργημένη αισθητική.

5)Να ξέρουν να παίζουν.

Θα προσελάμβανα ενδυματολόγο και personal trainer για τον blue και θα πλήρωνα τον marathon να μου βρεί τρόπο να κλαίνε μπροστά του (του blue) τουλάχιστον 30 κόρες σε κάθε του εμφάνιση.

Σε όρίζοντα 2ετίας, θα περίμενα να αρχίσουν να μου αποδίδουν τα συμβόλαια με τους 3 από τους 40 ενώ κάμποσοι ακόμα απο τους 40 θα συνέχιζαν να βγάζουν το μεροκάματο αξιοπρεπώς και να συντηρούν την συγκεριμένη αγορά.  

Μέσα σε όλο αυτό το μπούγιο, οι άλλες μου εταιρείες (καταστήματα με μουσικά είδη, μοντέρνα ωδεία, διαφημιστική κλπ) θα αντιστάθμιζαν τη χασούρα της προωθητικής επένδυσης.

 
΄Μάλλον γι αυτό δεν έχεις 2 μιλιούνια ,ή έστω 1 για να καλύψεις τη συγχρηματοδότηση  ;D

Κάποιος που έχει τόσα λεφτά διαθέσιμα ,δεν ασχολήτε με μαγαζιά ,γκρουπ,στυλίστες,προβάδικα και ραδιοφωνικούς σταθμούς ,τα ρίχνει στην αγορά επισφαλιών και καθαρίζει .........με τους τόκους πάει ταξίδια στις πιο χοτ πρωτεύουσες του κόσμου και βλέπει ζωντανά πρώτο τραπέζι πίστα όλα τα κορυφαία ονόματα της σώου μπιζ ,συντροφιά με αλφαδιασμένα ααααααααααβάδιστα 

 
harilatron είπε:
και θα πλήρωνα τον marathon να μου βρεί τρόπο να κλαίνε μπροστά του (του blue) τουλάχιστον 30 κόρες σε κάθε του εμφάνιση.
θέλεις να κλαίνε στ αλήθεια οι κόρες ή στα ψέματα?...υπάρχει διαφορά στο κοστολόγιο ;)

 
Θα έκλεινα αμέσως τη δισκογραφική,θα τα επένδυα σε χρυσό,πλατίνα και σε δυό τρεις άλλες αγορές και αν όλα πήγαιναν καλά,με τα κέρδη (τον "αέρα" με άλλα λόγια) θα άνοιγα μιά δισκογραφική για να παριστάνω τον David Geffen... ;D

Οι δισκογραφικές έχουν πεθάνει εδώ και πάρα πολύ καιρό...Μείναν τα δυο τρία μεγαθήρια(που και αυτά αιμορραγούνε) και οι υπόλοιπες είναι θυγατρικές τους.  

 
Θα έκλεινα αμέσως τη δισκογραφική,θα τα επένδυα σε χρυσό,πλατίνα
αστα αυτα εχουν ταβανιασει...ρυζι και σιταρι ειναι φετος τα καυτα προϊοντα για σπεκουλα... ;D

 
Superfunk είπε:
αστα αυτα εχουν ταβανιασει...ρυζι και σιταρι ειναι φετος τα καυτα προϊοντα για σπεκουλα... ;D
Κλείσε τότε εισιτήρια για Κίνα και Ιαπωνία και...φύγαμε! (να δω τα δύο "μύρια" ποιος θα μας τα δώσει...)  ;D

 
Τωρα ειδα οτι το ποσον ειναι...2 εκατομμυρια ευρω!

Τοση ωρα νομιζα οτι ηταν 2 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ευρω...(μια και μεχρι τοσα οποιοσδηποτε μη παρανοϊκος ανθρωπος θα.... "επενδυε" σε κατι τοσο πασέ οσο μια...δισκογραφικη....)

ακου 2 εκατομμυρια...

δεν παμε καλα μου φαινεται...καλυτερα να τα φαω σε πακοτινια... ;D

 
Superfunk είπε:
Τωρα ειδα οτι το ποσον ειναι...2 εκατομμυρια ευρω!

δεν παμε καλα μου φαινεται...καλυτερα να τα φαω σε πακοτινια... ;D
Σε ρύζια και σιτηρά θες να πεις... ;D

 
Superfunk είπε:
Τωρα ειδα οτι το ποσον ειναι...2 εκατομμυρια ευρω!

Τοση ωρα νομιζα οτι ηταν 2 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ευρω...
Μην είσαι ανόητος...ο Blue άνοιξε το θέμα...του Υπουργείου Πολιτισμού...τι να λέμε τώρα ;D

 
Jasemeister

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Superfunk είπε:
αστα αυτα εχουν ταβανιασει...ρυζι και σιταρι ειναι φετος τα καυτα προϊοντα για σπεκουλα... ;D
Ο χρυσός έχει ακόμα. Δεν βλέπεις τι συζητήσεις γίνονται στο Αμέρικα;

 
Εγώ θα έπαιζα το σονέτο "ντόπιος καναλάρχης" με λιγοστές παραλλαγές - βελτιώσεις.

Ι) TV / ραδιόφωνο / internet / φυλλάδα: μπαίνω με φόρα και αγοράζω ότι παραπαίει, αρπάζω και 2 - 3 domain names και στρώνομαι στη δουλειά.

Εξετάζω το σενάριο (και τελικά το προχωρώ) να υπάρχει κοινή (απαραιτήτως "χαριτωμένη" / ψευτοψαγμένη) ονομασία - logo σε όλες τις εταιρείες του εκκολαπτόμενου ομίλου: Spastic Monkey, Dizzy Lemon, Frozen Lava, Lianokladi Megatrons, δεν ξέρω, διαλέξτε εσείς.

Πριν απ' αυτά όμως αγοράζεται πολύς διαφημιστικός χωροχρόνος σε ήδη δυνατά γειτονικά μέσα, ώστε και τα ερεισματάκια μου να έχω και να θολώσω τα νερά ως προς τις τελικές μου προθέσεις.

ΙΙ) Θέλω δύο χώρους για άνετα studio: Προς βορράν προτιμώ Χολαργό για να βρεθώ υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ(Τ), προς νότο είμαι πιό ανοιχτός σε προτάσεις. Αναθέτω καθήκοντα στησίματος των στουντίων σε Fleamail και Νικόδημο για να ασχοληθώ ξένοιαστος με τα υπόλοιπα ενώ οι δυο τους θα τρώγονται. ;D

III) Λαηβάδικο με πολύ χώρο, ήχο - μηχανήματα ΑΑΑ, και προσωπικό που θα οντισιονάρω προσωπικά: Σαν παλιός σερβιτόρος και σαν κιθαρίστας που έχει ανέβει μερικές φορές στο σανίδι έχω μια ιδέα για τα συνηθισμένα λάθη και δε θα ρισκάρω.

Φυσικά στο συγκεκριμένο κομμάτι η οικονομική αιμορραγία είναι πιό σίγουρη απ' τα άλλα μέτωπα, αλλά αν δουλευτεί σωστά θα μου δίνει καλά λεφτά μετά από λίγο καιρό - όταν τα κάγκελα του Κορυδαλλού θα είναι ορατά. ;D ;D

Θα προτιμούσα για maitre τον Χαρίλαο, και θα ήθελα ο trolley να κοιτάει τα λογιστικά στον λίγο ελεύθερο χρόνο του.

Όπως έχει ήδη γίνει σαφές η δισκογραφική θα βρισκόταν σε διαρκή λήθαργο αν κάποιο / κάποια απ'τα παραπάνω "έπιαναν".

Με τα λεφτά που θα περίσσευαν θα τραπέζωνα το Noiz στο Βαρούλκο, όπου θα τρώγαμε με τα χέρια και θα ρευόμασταν με πάταγο.

Για το λογαριασμό θα έλεγα "θα μιλήσετε με το λογιστή μου από Δευτέρα", έχοντας φροντίσει η κράτηση να έχει γίνει από πολιτικό γραφείο πρωτοκλασάτου υπουργού της οποιασδήποτε κυβέρνησης θα είναι πάνω τότε.

Τη Δευτέρα τα τηλέφωνά μου θα βούϊζαν κι εγώ θα βρισκόμουν σε καϊκι με προορισμό κάπου στις Δαλματικές ακτές, με πλαστό διαβατήριο Πριγκηπάτου του Μονακό.

Είμαι γεννημένος για τη μεγάλη ζωή.

 
Από το ποστ μου επιμείνατε στο χαβαλεδιάρικο budget βλεπω...

Συγκρατώ :

-την κομματάρα από τα ημιζ και την αθλητική λογική!

-να κοιτάξω τους ΤΖΟΥΜ (καλά πόσους σωστούς θα βγάλουν οι Σέρρες? Τι γίνεται? Μας ψεκάζουν! ;D) Δώσε λινκ πλιζ .

- οτι έχει αλλη τιμή το full analog δάκρυ από το κροκοδείλιο. Λογικό, αλλά δεν το είχα σκεφτεί.

Πάντως οι στόχοι του thread δεν επετεύχθησαν. Ελπίζω να προστεθούν ονόματα που αξίζει να ακούσουμε, αυτό θα ήταν κάτι χρήσιμο πέρα από την πλάκα :)

Earendil είπε:
Lianokladi Megatrons

Με τα λεφτά που θα περίσσευαν θα τραπέζωνα το Noiz στο Βαρούλκο, όπου θα τρώγαμε με τα χέρια και θα ρευόμασταν με πάταγο.

Για το λογαριασμό θα έλεγα "θα μιλήσετε με το λογιστή μου από Δευτέρα", έχοντας φροντίσει η κράτηση να έχει γίνει από πολιτικό γραφείο πρωτοκλασάτου υπουργού της οποιασδήποτε κυβέρνησης θα είναι πάνω τότε.

Τη Δευτέρα τα τηλέφωνά μου θα βούϊζαν κι εγώ θα βρισκόμουν σε καϊκι με προορισμό κάπου στις Δαλματικές ακτές, με πλαστό διαβατήριο Πριγκηπάτου του Μονακό.

Είμαι γεννημένος για τη μεγάλη ζωή.
Νομίζω οτι είμαστε αδερφια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
blue είπε:
...

Πάντως οι στόχοι του thread δεν επετεύχθησαν. Ελπίζω να προστεθούν ονόματα που αξίζει να ακούσουμε, αυτό θα ήταν κάτι χρήσιμο πέρα από την πλάκα :)

...
Πάντως πραγματικά, το τι θα έκανα αν ήμουν "δισκογραφική" δεν έχει μεγάλη σχέση με την αναζήτηση της υπερφανταστικής μοναδικοτεράστιας μπάντας. Νομίζω ότι έχει περισσότερη σχέση με την δημιουργία των συνθηκών για να απευθυνθεί η μπάντα σ' εσένα.  ;D

 
blue είπε:
Από το ποστ μου επιμείνατε στο χαβαλεδιάρικο budget βλεπω...
Not me, love...

Πάντως οι στόχοι του thread δεν επετεύχθησαν.
Εμ, πως; Συμφωνήσαν όλοι ότι η ελληνική σκηνή δε σώζεται ούτε με 2 εκ/ρια ευρώ...

(Me too, love...)

 
harilatron είπε:
Πάντως πραγματικά, το τι θα έκανα αν ήμουν "δισκογραφική" δεν έχει μεγάλη σχέση με την αναζήτηση της υπερφανταστικής μοναδικοτεράστιας μπάντας. Νομίζω ότι έχει περισσότερη σχέση με την δημιουργία των συνθηκών για να απευθυνθεί η μπάντα σ' εσένα.  ;D
Διαφωνω : μια σοβαρή δισκογραφική (όπως η δική μου) πρέπει να έχει scouters που να λιώνουν όλη μέρα σε live-άδικα, festivals κλπ για να βρουν τον επομενο καλλιτέχνη με τον οποιο θα συνεργαστουν.

Εξάλλου, το παρόν θέμα δημιουργήθηκε με αφορμή το θέμα για τη Μόνικα, η οποία αν θυμάμαι καλά εντοπίστηκε από τη δισκογραφική της και οχι το ανάποδο. Το ίδιο συνέβη και με άλλα ονόματα που τυχαίνει να γνωρίζω.

Προσωπικά, συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με τις επιλογές αυτών των δισκογραφικών και θέλω να δείξω οτι δεν λειτουργούν με τις ίδιες super-market νοοτροπίες που έχουμε συνηθίσει από άλλες εποχές και είδη.

edit : Λοβ, σε μια από τις συζητήσεις που διαδραματίζονται στο παρόν θέμα, έχω απαντήσει στις θέσεις σου, μπορουμε να συνεχίσουμε αυτή την κουβέντα μάλλον :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Χμμμμ.... Ίσως η υποστήριξη της "στρατηγικής" ( :P) μου είναι off topic μια και -απ ότι καταλαβαίνω- το θέμα συζήτησης δεν είναι το τι θα κάναμε για να σιγουρέψουμε την επένδυση αλλά πιο καλλιτεχνικό.....  ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top