Άλλος ένας πουλάει τα δικαιώματα του

Και για να μην είμαι (είμαστε ) και εκτός θέματος.

1ον το internet (όποια πλατφόρμα και αν είναι) σαφώς βοήθησε τους νέους καλλιτέχνες και τους έκανε γνωστούς (όσο τους έκανε) στο ευρύτερο κοινό, μιας και αλλιώς δεν θα είχαν καμία τύχη- πρόσβαση στην tv  ή στο radio.

2ον Ακόμα και να έπεσαν λόγω Internet οι αμοιβές , αυτός δεν είναι λόγος να μην γράφεται και σήμερα καλή μουσική , μιας και ο μουσικός δεν είναι τζουκ μποξ ήτοι να παίζει ανάλογα με τα κέρματα που του ρίχνεις.

Ο Μουσικός (ο πραγματικός) θα βγάλει αυτό που έχει να βγάλει ούτως ή άλλως (πληρωθεί δεν πληρωθεί, θησαυρίσει δεν θησαυρίσει).

3ον Πάντα , σε όλα τα επαγγέλματα, στην πτώση τους ξεκαθάριζαν τα πράγματα και μένουν όσοι πραγματικά το ήθελαν και φεύγουν  οι αλεξιπτωτιστές που είδαν φως και μπήκαν.

4ον Όλα σχεδόν τα επαγγέλματα έχουν κάποιο τέλος, και ακόμα και αν δεν εξαλειφθούν αλλάζουν τόσο πολύ τα χαρακτηριστικά τους που είναι σαν να μιλάμε για ένα νέο / διαφορετικό επάγγελμα.

 
Αυτό που βλέπω εγώ να άλλαξε είναι πρώτον, ότι η ηχογραφημένη μουσική είναι σήμερα τσάμπα, δεν υφίσταται πλέον δηλαδή σαν έσοδο για τον μουσικό. Μπορεί να κοστίζει 7-8 ευρώ το μήνα στον ακροατή, αλλά ο μουσικός, εκτός ένα πολύ μικρό ποσοστό, δεν παίρνει τίποτε. Ακόμα και οι λίγοι δημοφιλείς μουσικοί που πληρώνονται, παίρνουν ψίχουλα μπροστά σε αυτά που θα έπαιρναν 20 χρόνια πριν.

Τα άλμπουμ πλέον γίνονται για άλλους λόγους, και για αυτό φθίνουν, και αντικαθίστανται από singles, EP, βίντεος κτλ.

Όσον αφορά δε την έκθεση μέσω internet, συνήθως δεν μεταφράζεται σε οικονομικές απολαβές. Είναι επίσης διαφορετικός κλάδος, με διαφορετικές απαιτήσεις το να παίζει κανείς λάιβ με και για κόσμο, και σπίτι του με backing track και edit μπροστά σε μια κάμερα. Το να κρίνει κανείς τους μουσικούς του YouTube από τους 100 πιο γνωστούς που βλέπει, είναι σαν να θεωρεί ότι κανονικοί επαγγελματίες μουσικοί είναι οι 100 πιο διάσημοι recording artists στον κόσμο. Που καμιά σχέση, υπάρχουν χιλιάδες μουσικοί που βιοπορίζονται παίζοντας και δεν τους ξέρει κανείς, πράγμα που δεν υφίσταται online.

Όπως σε όλους τους κλάδους, αν ένα επάγγελμα υποβιβάζεται σε ερασιτεχνική απασχόληση, το επίπεδο μοιραία πέφτει. Άλλο να ασχολείται κανείς 24 ώρες το 24ωρο με κάτι, άλλο 2. Άλλο να αφιερώνει τη ζωή του, άλλο ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου του..

 
Όπως σε όλους τους κλάδους, αν ένα επάγγελμα υποβιβάζεται σε ερασιτεχνική απασχόληση, το επίπεδο μοιραία πέφτει. Άλλο να ασχολείται κανείς 24 ώρες το 24ωρο με κάτι, άλλο 2. Άλλο να αφιερώνει τη ζωή του, άλλο ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου του..


πάνω που έψαχνα να βρω ψυχίατρο....

νάσαι καλά... γλύτωσα την επίσκεψη!

 
Όπως σε όλους τους κλάδους, αν ένα επάγγελμα υποβιβάζεται σε ερασιτεχνική απασχόληση, το επίπεδο μοιραία πέφτει. Άλλο να ασχολείται κανείς 24 ώρες το 24ωρο με κάτι, άλλο 2. Άλλο να αφιερώνει τη ζωή του, άλλο ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου του..
Εγώ και σε αυτό διαφωνώ, διότι και δεν είναι ακριβώς έτσι , αλλά και έτσι να το πάρεις πάλι μπορώ να διαφωνήσω.

1ον Τα περισσότερα καλά albums καλλιτεχνών είναι η πρώιμη δουλειά τους , που και δεν τα είχαν πιάσει  ακόμα και είχαν την δίψα.

2ον Όταν κάνεις τέχνη, και έχεις και άλλη δουλειά, ΔΕΝ κάνεις συμβιβασμούς και εκπτώσεις , μιας και δεν εξαρτάσαι βιοποριστικά από αυτό. Παράδειγμα;  Ο σκηνοθέτης Τσαφούλιας, ο οποίος από άλλο επάγγελμα βιοπορίζεται , και έκανε σκηνοθετικά πράγματα που πήγαν τις Ελληνικές παραγωγές σε άλλα επίπεδα. 

3ον Τρανό παράδειγμα ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο είναι  ότι ακόμα και σε ερασιτεχνικό επίπεδο (υπό την έννοια του μη βιοπορισμού από αυτό) έχουμε γεμίσει βιρτουόζους σε όλα τα όργανα (που παλιά σε  καμιά περίπτωση δεν υπήρχαν...)  . Αυτό το πράγμα  απαιτεί χιλιάδες εργατοώρες μελέτης. Εκ του αποτελέσματος συμπεραίνουμε ότι αυτές οι  εργατοώρες προφανώς αφιερώθηκαν , άσχετα αν είχαν ή δεν είχαν αντίτιμο.

4ον Η τέχνη , θέλει δύο πράγματα. Ταλέντο και Έμπνευση.

Τίποτα από αυτά τα 2 δεν απαιτεί χρόνο.

Τώρα, αν κάποιος ατάλαντος και χωρίς έμπνευση , ίσως με πολύ αφιέρωση, μπορεί  να βγάλει π.χ σε 1 χρόνο ότι θα έβγαζε ένας άλλος στην στιγμή (με ταλέντο και έμπνευση) .....μπορεί. Να το δεχτώ. Αλλά αυτόν αν τον πετάξει  έξω το σύστημα λόγω μη αποκλειστικής αφιέρωσης του στην τέχνη και επειδή αναγκαστικώς απασχολείται  και σε κάτι άλλο.....ε δεν θα χάσει και η Βενετιά βελόνι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
4ον Η τέχνη , θέλει δύο πράγματα. Ταλέντο και Έμπνευση.

Τίποτα από αυτά τα 2 δεν απαιτεί χρόνο.

Τώρα, αν κάποιος ατάλαντος και χωρίς έμπνευση , ίσως με πολύ αφιέρωση, μπορεί  να βγάλει π.χ σε 1 χρόνο ότι θα έβγαζε ένας άλλος στην στιγμή (με ταλέντο και έμπνευση) .....μπορεί. Να το δεχτώ. Αλλά αυτόν αν τον πετάξει  έξω το σύστημα λόγω μη αποκλειστικής αφιέρωσης του στην τέχνη και επειδή αναγκαστικώς απασχολείται  και σε κάτι άλλο.....ε δεν θα χάσει και η Βενετιά βελόνι.
κάτσε ρε Λάκη τώρα....

που δεν απαιτεί χρόνο....

χρόνια απαιτεί

 
κάτσε ρε Λάκη τώρα....

που δεν απαιτεί χρόνο....

χρόνια απαιτεί
Αν περιμενεις χρόνια να σου έρθει η έμπνευση έχεις σοβαρότερα προβλήματα από το σποτιφάι.. πως το λένε.

 
Αν περιμενεις χρόνια να σου έρθει η έμπνευση έχεις σοβαρότερα προβλήματα από το σποτιφάι.. πως το λένε.
Εμπνευση εχουν 5 6 7 θεματα σε καθε συμφωνία του Μπετοβεν. Μεχρι να γινουν συμφωνιες περνουσαν χρόνια 

 
Εμπνευση εχουν 5 6 7 θεματα σε καθε συμφωνία του Μπετοβεν. Μεχρι να γινουν συμφωνιες περνουσαν χρόνια 
Α τώρα την πήγαμε στον Μπετόβεν τη συζήτηση.

Νόμιζα ότι για τήν ποπ ροκ μιλουσαμε.....

Δηλαδή ο apice είναι κάτι σαν τον Μπιτοβεν αλλά φταίει το σποτιφάι που δεν έγραψε την 9 με τους βανίλια φατζ 

 
Αν περιμενεις χρόνια να σου έρθει η έμπνευση έχεις σοβαρότερα προβλήματα από το σποτιφάι.. πως το λένε.
Συμφωνώ με τα περισσότερα που γράφει ο Λάκης (άρα διαφωνώ στα περισσότερα με τον Dimsonic...?).

Η έμπνευση είναι κάτι που "εκπαιδεύεται". Με τη σημερινή τεχνολογία αποθηκεύεται, ανασύρεται και αναπλάθεται κατά το δοκούν-εύκολα-)...Μιλάω από επαγγελματική θέση (με 40 χρόνια εμπειρία) που έρχεται κάποιος και σου λέει  "ο πελάτης θέλει αύριο ένα ραδιοφωνικό 24" που να μιλάει για την ωφέλεια του λιναρόσπορου με μουσική υπόκρουση Max Middleton!)...Ναι, υπάρχουν και τέτοια επαγγέλματα!!!

Για να επανέλθουμε λοιπόν...καλά έκανε ο Μπίπερ και πούλησε. Μικρός είναι θα δουλέψει, θα φτιάσει κι άλλα και θα ξαναπουλήσει. Και ο κάθε Μπίπερ....

...πάω να δώ τον Τσιτσιπά τώρα....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνώ με τα περισσότερα που γράφει ο Λάκης (άρα διαφωνώ στα περισσότερα με τον Dimsonic...?).
Ε καλα...το εμπεδωσαμε αυτο....

Αμα ψαξω τους συμφωνουντες ταξι δεν γεμιζουμε

 
Συμφωνώ με τα περισσότερα που γράφει ο Λάκης (άρα διαφωνώ στα περισσότερα με τον Dimsonic...?).

Η έμπνευση είναι κάτι που "εκπαιδεύεται". Με τη σημερινή τεχνολογία αποθηκεύεται, ανασύρεται και αναπλάθεται κατά το δοκούν-εύκολα-)...Μιλάω από επαγγελματική θέση (με 40 χρόνια εμπειρία) που έρχεται κάποιος και σου λέει  "ο πελάτης θέλει αύριο ένα ραδιοφωνικό 24" που να μιλάει για την ωφέλεια του λιναρόσπορου με μουσική υπόκρουση Max Middleton!)...Ναι, υπάρχουν και τέτοια επαγγέλματα!!!

Για να επανέλθουμε λοιπόν...καλά έκανε ο Μπίπερ και πούλησε. Μικρός είναι θα δουλέψει, θα φτιάσει κι άλλα και θα ξαναπουλήσει. Και ο κάθε Μπίπερ....

...πάω να δώ τον Τσιτσιπά τώρα....
Όταν ασχολουμουν με συγκροτήματα και τέτοια (μιλάμε για το 1989-1990-1991) είχαμε μια μπάντα.

Όταν ήταν να διασκευάσουμε ενα τραγούδι:

Εγω το έπαιρνα , το ακουγα 3 μερες και προσπαθουσα να το καταλάβω....μετά το δοκίμαζα , μετα ρωτουσα και καναν πως και τι..... τεσπα, σε μια εβδομάδα το είχα.

Ο άλλος ο κιθαρίστας που είχαμε, τα έξυνε.... ερχόταν η ωρα της πρόβας, το άκουγε 5 λεπτα πριν το παίξουμε και το έπαιζε καλλιτερα απο εμένα (αυτό λέγεται ταλέντο, μουσικό αφτί.... αντίληψη....κάπως ετσι).

Όταν γραφαμε δικά μας.

Εγώ προσπαθούσα να θυμηθω τι ξερω να παίζω, εβαζα και λίγο από αυτό που άκουσα μεχρι τότε.....κουτσα -στραβα έβγαινε κατι.

Ο άλλος που είχαμε στα πλήκτρα, σου επαιζε 2 -3 ακορντα και έψαχνες να καταλάβεις από που σου ηρθε η σφαλιάρα (αυτό λέγεται εμπνευση).

Όταν ασχοληθηκα μονος μου πλέον , είχα να παρουσιάσω πολυ πιο ολοκληρωμενες δουλειές και από τους δύο......γιατι εγω είχα απλά εργατηκοτητα....υπομονή και πειθαρχία.

Όταν καταλαβεις τα προτερήματα και τα ελαττώματα σου, θα καταλάβεις και τι/ ποιός φταίει στα πάντα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άλλο να ασχολείται κανείς 24 ώρες το 24ωρο με κάτι, άλλο 2. Άλλο να αφιερώνει τη ζωή του, άλλο ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου του..
Και άλλο να ασχολείται δύο ώρες αλλά να θέλει να αμοίβεται σα να ασχολείται 24 ώρες, αυτό δηλαδή στο οποίο προσδοκούν όλοι οι λεγόμενοι καλλιτέχνες, αλλά ελάχιστοι το καταφέρνουν. Σόρυ που το υποβαθμιζω έτσι, αλλά εσύ έκανες την αναγωγή σε χρόνο απασχόλησης... προφανώς δύο ώρες ενός, μπορεί να μην ισοφαρίζονται από δύο δεκαετίες του άλλου.

Άλλωστε - και πάλι σόρυ - δεν είδα εγώ να έχουμε και κανένα φοβερό και τρομερό μουσικό έργο στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της απίστευτης οικονομικής άνεσης που απολάμβαναν κάμποσοι ντόπιοι μουσικοί την εποχή της αστακομακαρονάδας.

 
Μα και στο φινάλε τί συζητάμε τώρα;

Ότι πρέπει π.χ να αμοίβεται ένας συνθέτης ....... και για τον χρόνο που έκανε να μάθει κιθάρα ή μουσική ή πιάνο ή αρμονία;

Σαν να λέμε ότι και ο λογοτέχνης πρέπει να αμοίβεται για τον χρόνο που έκανε να μαθει γραμματική και συντακτικό.

Δηλαδή όλοι θα ξεκινησουν με +12 χρόνια αμοιβόμενης προυπηρεσίας.

Αν μου αρέσει το τραγούδι σου, θα το πάρω το cd (και ούτε με νοιάζει αν το έγραψες σε 5 λεπτά ή 5 έτη, αν είναι αποτέλεσμα μελέτης ή σου ρθε ουρανοκατέβατο). Το ίδιο και το βιβλίο σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και για να βάλουμε κάποια πράγματα σε σειρά.

1. Εδώ μιλάμε για μουσική βιομηχανία (σύμβαση έργου) , ήτοι βγάζω ένα δισκο και στον πουλάω ........τόσο.

Δεν μιλάμε ούτε για δημοσίους υπαλλήλους , ούτε για μισθωτούς, που ενδεχομένως η προϋπηρεσία τους ή το ωράριο απασχόλησής τους να επηρεάζει τον μισθό τους.

2. ΚΑΝΕΝΑΣ κατά κανόνα στο στάδιο της εκπαίδευσής του και για τς ωρες που αφιερώνει σε αυτή ΔΕΝ αμοιβεται. Τουναντίον πληρώνει.

3. Τέλος αν κάποιος συγκεκριμένα πιστεύει ότι αν είχε ασχοληθεί παραπάνω χρόνο με κάτι θα είχε καλλίτερο αποτέλεσμα (γιατί θα ηταν παραπάνω δεξιοτέχνης ή καλλίτερος συνθετικά ή ξέρω γω) , αλλά δεν το κάνει γιατί πιθανολογεί ότι δεν θα αμοιφθεί εφάμιλα για τον χρόνο του ή γιατί αναγκάζεται να εργαστεί αλλού, είναι σε λάθος δουλειά. Ας πάει υπάλληλος σε σουπερ μαρκετ και να ζητά υπερωρίες που κανε βάρδια παραμονή  της πρωτοχρονιάς.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην Ελλαδα αστακομακαροναδα μονο οι σκυλαδες. Ε, μια χαρα σκυλαδικα εχει η Ελλαδα, αν σου αρεσουν τα σκυλαδικα η Ελλαδα ειναι παραδεισος.

 Και το ταλεντο σκετο θα σου δωσει please please me, αν δε βαλεις δουλεια sg pepper δεν εχει. Piper at the gates θα παρεις, dark side οχι. Kill em all θα παρεις, master of puppets αποκλειεται. Αν δεν υπαρχει τροπος να ζει το ταλεντο απο την τεχνη, η ιδια η ζωη θα το αναγκασει να τα παρατησει. Εκτος αν νομιζει καποιος οτι μπορει να δουλευει κανονικα 8 και 10 ωρες, και να τρεχει ταυτοχρονα ενα γκρουπ στο μεγεθος των Φλόιντ και των Μπιτλς. Hint: Δεν μπορει.

 Δεν πειραζει ομως, εχουμε bad bunny, και look at my horse, my horse is amazing, give it a lick, it tastes like raisins, σταφιδες δηλαδη, πληρωνεις σταφιδες, η μαλλον πληρωνεις φιστικια, αγοραζεις μαιμουδες, ο νομος της αγορας σκοτωνει τον σοσιαλισμο, ακομα να το μαθουμε στο Ελλαδισταν, εχουμε ομως Παολα και Βερτη να ξεχνιομαστε.

 
Αυτη ειναι η τυπικη ελληνικη νοοτροπια, που υποτιμα τις τεχνες περισσοτερο σχεδον απο οποιοδηποτε αλλον τομεα της ανθρωπινης δραστηριοτητας, κανοντας μας την μοναδικη ευρωπαικη χωρα χωρις ανωτατη εκπαιδευση σε μουσικη, χορο, θεατρο κτλ. Θεωρωντας οτι μεχρι και ο υδραυλικος αξιζει να ζει απο τη δουλεια του, αλλα οχι ο καλλιτεχνης, και αλλα παρεμφερη ρομαντικα..

 
Εγώ νομίζω φίλε @Alter

πως η τυπική Ελληνική νοοτροπία είναι αυτό που περιγράφεις εσύ.

Ήτοι πανεπιστήμια για τα πάντα.

Ειδικά ο υδραυλικός , που χρησιμοποιείς στο παράδειγμά σου (και μάλλον υποτιμητικά;;  - σχωρα με αν το καταλαβα λάθος ) και εν γένει η τεχνική και τεχνολογική εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι αυτά που πάσχουν.

Τους κάναμε όλους πανεπιστήμονες...... να κάνουμε και τους μουσικούς και τους χορευτές; , Καμία αντίρριση και από μένα.

Στην Ελλάδα γεμίσαμε με καθηγητάδες πανεπιστημίου , επί παντός επιστητού, και το θεάρεστο έργο που παράγουν είναι ότι εκπαιδεύουν εκπαιδευόμενους για να γίνουν και  οι τελευταίοι.... εκπαιδευτές.(Να προσθέσουμε και τους μουσικούς σε αυτον τον φαύλο κύκλο; Γιατί όχι).

Από την άλλη υδραυλικός γίνεται ένας εμπειροτέχνης (χωρίς καμία εκπαίδευση).

Και αναλογίσου εσύ τώρα τη ζημιά που μπορείς να πάθεις από μια εσφαλμένη θερμο-υδραυλική εγκατάσταση και συνεκρινέ τη με τη ζημιά που θα πάθεις  από μια φάλτσα νότα.....ή μια ατυχή πιρουέτα.

Τέλος εγώ , αλλά και πολλοί στην ίδια γραμμη με εμένα, δεν υποτιμούμε  κανέναν καλλιτέχνη, απλά αναφερόμαστε σε τύπους σαν τον ντραμμερ (Appice) , τη δήλωση  του οποίου σχολιάζουμε, που έμαθε να ζει με μυρια για επιτυχία που έκανε  πριν 40 έτη ....και κανένα πανειστήμιο μουσικό δεν τελείωσε. (Ναι για αυτόν εχω ξεκαθαρη άποψη, σίγα και τι έκανε για να έχει 7 μύρια net worth) . Δεν τα χω με κανεναν καλλιτέχνη που παλεύει για τα προς το ζην του....μαζί του είμαι.

Άλλωστε η άποψή μου είναι ότι αυτό που ο ντράμμερ στηλιτευει, ήτοι το Internet, είναι αυτό που λειτουργεί υπέρ των νεων καλλιτενων (και πολύ καλά κάνει),

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Α τώρα την πήγαμε στον Μπετόβεν τη συζήτηση.

Νόμιζα ότι για τήν ποπ ροκ μιλουσαμε.....

Δηλαδή ο apice είναι κάτι σαν τον Μπιτοβεν αλλά φταίει το σποτιφάι που δεν έγραψε την 9 με τους βανίλια φατζ 
Νομιζω δεν εχουμε βαση για συζητηση οταν καποιοι εδω ακουσατε ενα ονομα χτες οταν ειναι πολυ γνωστο απο 50 χρόνια τουλαχιστον

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν υποτιμω κανενα επαγγελμα, οι δε τεχνες εχουν φυσικα αυτο το διπλο προσωπο: και την εμπειρικη πρακτικη, αλλα και την εκπαιδευτικη (η οποια ομως απουσιαζει απο την ελληνικη ανωτατη εκπαιδευση).

Λογικο να συμφωνουμε και να διαφωνουμε σε διαφορα, αυτη ειναι και η βαση μιας καλης συζητησης εξαλλου! Ιδανικα θα επρεπε να γινεται με μπυρες σε συναξη του νοιζ, αλλα ακομη δεν εχω αξιωθει, παντα δουλευα η ελειπα...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top