για ηχο σε φιλμ....

stakis

Νέο μέλος
Μηνύματα
9
Πόντοι
1
..καταρχας συγνωμμη αν βρισκομαι σε λαθος τμημα του φορουμ, απλα δεν ηξερα που να το ενταξω. Μου ζητηθηκε απο φιλους που θα γυρισουν ταινια μικρου μηκους (σε φιλμ), να βοηθησω με τον ηχο. Δεν εχω γνωση του αντικειμενου οσον αφορα τον ηχο σε ταινιες, εχω ακουσει οτι γραφουν ή στη καμερα (δεν ιχσχυει στη συγκεκριμενη περιπτωση, ειναι φιλμ), ή σε dat. Ξερει κανενας σε τι μηχανημα γραφουμε και σε τι προγραμμα επεξεργαζομαστε μετα? καποιο καλο λινκ ισως?

 
Υπαρχουν πολοι τροποι να γραψεις το θεμα ειναι να μπορουν να συνχρονιστουν μετα.Με οποιο τροπο και να γραψεις πρεπει απλα να υπαρχει κλακετα ετσι ωστε να συνχρονιστουν δηλαδι- συνχρονιζεις το καρε της ταινιας (εκτος και αν γραφουν ψηφιακα) που κληνει η κλακετα κε τον ηχο της κλακετας που εχεις γραψει. Επισης την στιγμη τις κλακετας πρεπει να γραφεις και τα λογια του κλακετιστα που θα λεει σε ποιοα σκηνη και ποιο πλανο εισαι. Απο προγραματα θα βρεις πολλα αλλα νομιζω πως το καταληλοτερο για ταινιες ειναι τα pro tools. Φυσικα μπορεις να γραψεις και cubase. Εγω παντος οταν εκανα ταινια μικρου μικους ειχα γραψει σε mini disk.

 
Γνωμη μου ειναι, πως εφ'οσον θα γυριστεί σε φιλμ, θα ήταν καλύτερα να απευθυνθούν σε κάποιον σχετικότερο απο εσένα...

Σε γενικές γραμμές, έχεις ιδέα ποια μηχανή λήψης θα χρησιμοποιηθεί ? γιατί ανάλογα με τη μηχανή λήψης, διαμορφωνεται και ο τρόπος δουλείας σου... Σε γενικες γραμμές, αυτα με την κλακέτα που προειπώθηκαν είναι σωστα...

 
koxcygr είπε:
Εγω παντος οταν εκανα ταινια μικρου μικους ειχα γραψει σε mini disk.
OXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

συγνώμη κιολας, αλλά...

η χειρότερη λύση ειναι το MD.

το DAT είναι κλασσική λύση, μάλλον η επικρατέστερη.

 
WrTsXxx είπε:
OXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

συγνώμη κιολας, αλλά...

η χειρότερη λύση ειναι το MD.

το DAT είναι κλασσική λύση, μάλλον η επικρατέστερη.
Aν μας εξηγησεις και για ποιο λογο ειναι καλυτερο το dat?????(οχι απλα να πεταμε ενα οοοοχχχχιιι ανεξηγητα)

Επισης φιλε μου οπως σου ειπα και πριν μπορεις να γραψεις οπου σε βολευει και αν πρεπει να πανε σε καποιον ποιο σχετικο που λεει και ο φιλος απο πανω δεν ειναι δικο σου προβλημα αλλα δικο τους (αυτοι δεν σου ειπανε να πας να βοηθησεις?),να πας με τα 1000.

 
συγνώμη για το αφοριστικό μου όχι, αλλά απο MD έχουμε δει πολλά προβλήματα {να θυμίσω κ αυτό http://www.noiz.gr/index.php?topic=154933.0)

ως φορμά γράφει με συμπίεση, δεν παρέχει time code και θα χρειαστεί να γίνει αναλογικό capture {ενώ τα σύγχρονα DAT γράφουν σε δίσκο/κάρτα}

εσύ ΓΙΑΤΙ επέλεξες το MD για μια τέτοια δουλεία; τι πλεονεκτίματα βρήκες στο φορμά του; πως το χειρήστηκες/επεξεργάστηκες μετά;

 
E βεβεα θα χρειαστει να γινει αναλογικο capture και συγουρα δεν χρεαζεται time code γιατι σου ειπε οτι θα γραφει σε φιλμ και μαλλον σε 8μμ αν δεν κανω λαθος που δεν υπαρχει time code.

WrTsXxx είπε:
εσύ ΓΙΑΤΙ επέλεξες το MD για μια τέτοια δουλεία; τι πλεονεκτίματα βρήκες στο φορμά του; πως το χειρήστηκες/επεξεργάστηκες μετά;
Τι ενοεις πως το χειρηστικα μετα??? Μια χαρα εκανα την δουλεια μου.Και στην τελικη εκει που θελω να καταληξω ειναι αυτο το ΟΟΟΟΟΧΧΧΧΙΙΙΙΙΙΙ --- Καλα ρε τοση διαφορα ποια εχει το DAT με το minidisk ελεος ετσι οπως το ειπες αν ημουνα στην θεση του παιδιου και ειχα minidisk μεχρι που θα το πεταγα για να παρω DAT να κανω την δουλεια μου.

 
koxcygr είπε:
Καλα ρε τοση διαφορα ποια εχει το DAT με το minidisk ελεος ετσι οπως το ειπες αν ημουνα στην θεση του παιδιου και ειχα minidisk μεχρι που θα το πεταγα για να παρω DAT να κανω την δουλεια μου.
Ναι. Το DAT με το minidisk είναι η μέρα με τη νύχτα. Το  minidisk έχει αντίστοιχη ποιότητα με το MP3 καθώς είναι συμπιεσμένο φορμά της Sony.
Τώρα αν πας να κάνεις μια ερασιτεχνική δουλειά μπορείς να την κάνεις και με κασσετόφωνο που λέει ο λόγος. Κανένα πρόβλημα. Το αποτέλεσμα σίγουρα δεν θα είναι χολυγουντιανή παραγωγή, θα ταλαιπωρηθούμε παραπάνω, αλλά θα έχουμε κάνει κάτι.  ;)

 
ξεκινούσα να γράψω για ATRAC audio data compression αλλά με πρόλαβε/καλυψε ο yameth{συμφωνώ σε όλα}.

επειδή όμως μιλάμε για γύρισμα σε φιλμ, μιλάμε για αρκετά λεφτά και αρα υπέθεσα σοβαρή παραγωγή. Ποιός ρισκάρει σε "λεπτομέριες" όταν έχει στήσει ένα ολόκληρο φίλμ γύρισμα;

koxcygr είπε:
Τι ενοεις πως το χειρηστικα μετα??? Μια χαρα εκανα την δουλεια μου.
ρωτούσα πώς έκανες τη δουλειά σου. Που έγινε το μοντάζ, που/πως φορτώθηκαν οι ήχοι, μετατροπές κλπ.

ΥΓ: εννοείται ότι στο φιλμ δεν υπάρχει timecode, αλλά για να μονταριστεί θα μεταφερθεί σε βίντεο. εκτός εάν μοντάρουν με τον πολύ παραδοσιακό "στον αέρα" τρόπο  ;)  8) 8)

 
Αυτο που θελω να πω εδω και ωρες ειναι οτι " Δεν έχει σημασία τι έχεις, αλλά τι κάνεις με αυτό "  ;)

Τωρα εαν το DAT ειναι καλυτερο ΕΙΝΑΙ ΝΑΙ!!!!! Τωρα για το αν ειναι παραγωγη μεγαλη οπως λεει και ο φιλος και δεν θα " κολλησουμε " στις λεπτομεριες τοτε υπαρχουν way far καλυτερα αποτελεσματα και απο το Dat!!!!

 
μπορω να πω οτι καλυφθηκα αρκετα (ακομα και οι διαφωνιες εχουν αποτελεσμα), σκεφτομουν ηδη για dat, καθως και ενα sqn μιξερακι, βεβαια κανονικα φανταζομαι χρειαζεται και ενας κομπρεσορας εφοσον μιλαμε για εξωτερικα κυριως γυρισματα. Τα παιδια εχουν εξασφαλισμενο εξοπλισμο, και απο κει και περα ειναι low budget παραγωγη, οποτε με μερικα tips στη τσεπη το βλεπω σαν μια καλη εμπειρια (δε παιζει φαση με φραγκα). Μια τελευταια απορια που εχω ειναι αν το dat που εχετε χρησιμοποιησει καποιοι απο σας ειναι φορητο ή θα πρεπει να το εχω καπου στημενο, και αν ισχυει το δευτερο πως θα καλυψω ηχο σε κινηση?

 
Λοιπον, αν η καμερα που εχουν οι φιλοι σου ειναι non-sync, τοτε θα εχεις πολυ μεγαλο προβλημα στο συγχρονισμο του ηχου μετά. Eπιπλέον, o μηχανισμος της κάμερας κανει αρκετό θορυβο, ο οποίος αναπόφευκτα θα περασει στη ληψη σου. Οι περισσότερες φθηνες 8ρες και 16ρες καμερες ειναι non-sync, οποτε κοιταξτε πρωτα αυτο, και κατόπιν το ζήτημα του μέσου ηχογραφησης. Το DAT ειναι φορητό, αλλά ΦΥΣΙΚΑ δε μπορεις να το χεις επάνω σου και να κανεις και boom, θα χρειαστεις σιγουρα κι εναν γι αυτη τη δουλειά.

 
Το πιο πιθανό είναι πως η κάμερα θα είναι ή Arri SR3 (16mm) ή καμία 535BL (35mm),Το χειρότερο θα ήταν η Αrri 35 III (35mm) καθώς κάνει σαν τρακτέρ αλλα δεν το νομίζω να τη νοικιάσουν. Ναι μεν κάνουν θόρυβο αλλα παίρνεις ένα δείγμα οταν τρέχει και το "ακυρώνεις" μετα στο ποστ. Επίσης συνήθως έρχονται με μια κουκούλα (hood) για να τις "ντύνεις", η οποία βοηθάει πολύ την κατάσταση.

Τώρα αν χρησιμοποιούσαν την 435 Xtreme της Arri, θα είχε timecode καθώς βγάζει έξοδο για world clock και αποτυπώνει το timecode στο emulsion.

8mm δεν χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια πλεον, ακόμη και στην ελλάδα.

Αυτα..

 
Από τα λεγόμενα του φίλου, και λαμβάνοντας υπ'οψη ότι θα κάνει ήχο κάποιος σχετικά άπειρος, θεώρησα πως η παραγωγή θα είναι εξαιρετικά φθηνή, υποθετικά με 16-ρες τυπου Krasnogorsk στην καλύτερη :P . Δε φαντάστηκα οτι θα νοικιάσουν εξοπλισμό, θα έχουν κρου, και δε θα έχουν ηχολήπτη εμπειρο on - set...

 
μιας και προχωράει το θέμα και γίνεται ενδιαφέρον, μπορεί κάποιος να μας πει ένα στανταρ σετ απ για ηχοληψία σε γύρισμα φίλμ;

συγκεντρώνωντας τα παραπάνω, έχουμε:

1. μικρόφωνο {φαντάζομαι ένα μόνο, κατευθυντικό/gun, που θα δουλέψει κυρίως σε boom}

2. μακρύ καλώδιο (φαντάζομαι balanced, καμία 10αριά μέτρα σίγουρα, για να κάνει άνετα τις κινήσεις του ο booman)

3. μιξεράκι sqn (αυτό, εφόσον έχουμε ένα μονο μικρόφωνο, είναι απαραίτητο; ίσως για fantom power;}

4. κομπρέσσορας (δεν είναι καλύτερα να γραφτεί ο ήχος χωρίς κομπρέσορα -αλλά με προσοχή- και να μπεί στο μιξάζ;)

5. DAT/ αποθηκευτικό μέσο --> ας γίνει μια λίστα εδώ με πιθανές συσκευές (σε πρόσφατη δουλειά που μοντάρισα μου έφεραν ήχο απο DAT που όμως έγραφε σε memory card!)

σχολιάστε/προσθέστε/αφαιρέστε απ την παραπάνω λίστα.

dizzypsycho είπε:
κάνουν θόρυβο αλλα παίρνεις ένα δείγμα οταν τρέχει και το "ακυρώνεις" μετα στο ποστ.
με αντιστροφή φάσης γίνεται αυτό;

α, και τι ειναι το emulsion?

 
Εχει δoκιμασει κανεις να κανει ολο τον ηχο μιας ταινιας dublaz??? Απ οτι γνωριζω στις επαγγελματικες ταινιες (Αμερικη συνηθος) ολος ο ηχος ειναι ξαναγραμενος σε ειδικα studio. Τι αποψεις εχετε πανω στο θεμα?????

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top