• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Fender Twin reverb overhaul stage 1

δικιο εχεις...

κοιτουσα το περιγραμμα και το mounting και δεν ειδα οτι ειναι 9πινες  :-[

αυτες εχουν shield?

 


Ok τελείωσα, τις έβαλα (θέλω τις αντιστάσεις μόνο και είμαι οκ) τις πήρε μαμά....

Να δω και μιά αντίσταση μετά την δίοδο των Bias και είμαι κομπλέ.

 
Α ρε φωτιά μου άναψες.... έγινε τρομερός πλέον...

Βάζω χέρι και τον Super6Reverb κι έρχομαι..... πάω να αλλάξω όλες τις βάσεις (και μου μένουν και άλλες 14 καβάτζα)....

Ακολουθούν φωτό προ εγχειρησης και φυσικά μετά....

;)  ;)  ;)  ;)  ;)

 
Τελικά η αλλαγή βάσεων - έλεγχος υλικών ήταν μια δουλειά που έπρεπε να γίνει....

Να ευχαριστήσω τον AlderBody για την ιδέα - παρακίνηση - υποστήριξη, ήδη οι Super Reverb & Super Six Reverb έχουν κυριολεκτικά ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ηχητικά - οπτικά αλλά από ότι πιστεύω μπορεί να έκοψα τιμή από έναν Vintage ενισχυτή όμως του έδωσα άλλα 20 χρόνια ζωής.

Σειρά έχει ό προτελευταίος της παρέας ένας Super Twin Reverb ο οποίος θα μου "φάει" τις μισές βάσεις (έχει έξι τελικές - 6L6 GC) και είμαι super Jet

μερικές φωτο πριν την "εγχείρηση", μετά δεν έβγαλα διότι στην τρέλα μου πάνω, και στις δοκιμές ξεχάστηκα και το έκλεισα γρήγορα-γρήγορα για να τον "παίξω".....



 
αν και ειναι λιγο σκοτεινες οι φωτο, νομιζω οτι ειδα bias pot πανω στο σασι και οχι στο back panel, αρα αυτος (ο super six?) ειναι καπως πιο early silver, ετσι?

βλεπω στις 470Ω εβαλες 5W...  heavy duty!...  ;)

χαιρομαι που βρηκες καλυτερο ηχο.

βγαλε κι εκεινο το master και θα δεις!....  ;)

 
Έχει και πάνω στο σασί για τις προενισχύτριες και πίσω στο Back Panel για τις τελικές.

Ο SuperReverb παίζει καλά για 5 λεπτά και μετά βραχνιάζει....

Το σημάδι αυτό μιλάει είτε για κοκκίνισμά λυχνιών που δεν υφίστατε ή για πεσμένες προενισχύτριες. Το πιθανότερο..

 
Να πω μόνο πως παρακολουθώ με δέος αυτό το thread (έχει γίνει sticky αλήθεια?).

Χίλια μπράβο!  ;) :)

 
Xε xε βλεπω τα κολλητηρια εχουν παρει φωτια( το δικο μου ειναι μονιμως στην πριζα αλλα δεν εχω χρονο να ποσταρω τα project  , θα γινει συντομα!!). Οσον αφορα το master volume κ εγω το εχω αφαιρεσει (χανει δυναμικες κ γινεται αδυναμο το σημα γιατι στην ουσια ειναι ενας διαιρετης τασης που λειτουργει κ σαν συχνοτικο φιλτρο)) αλλα σε μια κεφαλη bassman που πειραματιζομαι εβαλα postpi master volume οπως κ σε ενα plexi με πολυ καλα αποτελεσματα! Δεν ειναι δα κ τρισκαταρατα!!!! ;D ;D ;D Στον twin βεβαια δεν βλεπω τον λογο να υπαρχουν!! Καλες κολλησεις αδελφια!!!

 
Marillion είπε:
Οσον αφορα το master volume κ εγω το εχω αφαιρεσει (χανει δυναμικες κ γινεται αδυναμο το σημα γιατι στην ουσια ειναι ενας διαιρετης τασης που λειτουργει κ σαν συχνοτικο φιλτρο)
...οπως επισης στην περιπτωση αρκετων "handwired" (βλ. fender) ολη η εξτρα καλωδιωση ειναι και μια πολυ καλη κεραια που "ψαρευει" θορυβο. (οκ, βαζουν shielded καλωδιο, αλλα οσο να'ναι...)

αλλα σε μια κεφαλη bassman που πειραματιζομαι εβαλα postpi master volume οπως κ σε ενα plexi με πολυ καλα αποτελεσματα! Δεν ειναι δα κ τρισκαταρατα!!!! ;D ;D ;D
οχι βεβαια. Αν σου "κανουν δουλεια" ειναι ευπροσδεκτα παντου.

 
Θα μπορουσα να το ανοιξω σε ξεχωριστο thread αλλα δεδομενου οτι το παρον ειναι αρκετα τεχνικο θα ηθελα να κανω τις εξης ερωτησεις:

Για ποιους λογους (παρακαλω οι απαντησεις να ειναι τεχνικου περιεχομενου και οχι "γιατι ετσι ακουγονταν καλυτερα") τα master volume που ξεκινησαν στα design των 70's Fender ενισχυτων χαλανε τη συνταγη του καλου ηχου ( και το desirability) τους?

Παρομοιως τι ακριβως συμβαινει σε εναν ultralinear ενισχυτη και γιατι και αυτο πρακτικα λειτουργει αρνητικα για την ποιοτητα του ηχου? (γιατι αν καταλάβα καλα απ οτι διαβασα σχετικα οι προθεσεις μαλλον αγαθες ηταν).

 
fenderiarhs είπε:
Για ποιους λογους (παρακαλω οι απαντησεις να ειναι τεχνικου περιεχομενου και οχι "γιατι ετσι ακουγονταν καλυτερα") τα master volume που ξεκινησαν στα design των 70's Fender ενισχυτων χαλανε τη συνταγη του καλου ηχου ( και το desirability) τους?
To master ειναι ουσιαστικα ενα ποτενσιομετρο που μπαινει πριν τον Phase inverter και τροφοδοτει το output stage με ενα μερος του σηματος, με σκοπο βεβαια να πετυχει χαμηλοτερη ενταση.

Μ' αυτο τον τροπο ομως (παρεμβολη resistive element) το σημα χανει μερος των δυναμικων του και κατα καποιο τροπο υποκειται σε μορφοποιηση του συχνοτικου περιεχομενου.

Μια "λυση" που μπορει κανεις να κανει ειναι να βαζει το master στο 10, αλλα και παλι αυτο δεν εχει τα ιδια αποτελεσματα γιατι το σημα ταξιδευει μεσα απο συμπλεγμα καλωδιων, επαφων, του ιδιου του ποτενσιομετρου, και μετα περναει στο Output stage εχοντας υποστει αλλοιωση.

Τα καλωδια, αν και μονωμενα στους fender, παντα "ψαρευουν" θορυβο, συν το γεγονος οτι η θωρακιση "κοβει" πριμα...

Παρομοιως τι ακριβως συμβαινει σε εναν ultralinear ενισχυτη και γιατι και αυτο πρακτικα λειτουργει αρνητικα για την ποιοτητα του ηχου? (γιατι αν καταλάβα καλα απ οτι διαβασα σχετικα οι προθεσεις μαλλον αγαθες ηταν).
Οι UL μετασχηματιστες εχουν την ιδιοτητα να μην "σπανε" και να μην "βρωμιζουν" υπο σχεδον καμια συνθηκη...

Δεδομενου οτι η "μαγεια" στον ηχο ενος κιθαριστικου σηματος ειναι η "οποια" παραμορφωση, οταν μια UL διαταξη την αφαιρει λογικο ειναι να ακουγεται ο ηχος (σε καποιους) "αποστειρωμενος" και στεγνος.

Οι προθεσεις των μηχανικων της CBS (fender) ηταν οντως αγνες γιατι ηθελαν να δημιουργησουν τους απολυτα "καθαρους" ενισχυτες.

Αντιστοιχα αγαθες ηταν οι προθεσεις τους οταν θελησαν να απαλαξουν τους μουσικους απο τον "μπελα" του tube matching και εκαναν αυτες τις αλλαγες στο biasing των τελικων, αλλα το αποτελεσμα αν και εξυπνο στη θεωρια, στην πραξη αποδειχτηκε κακο ως προς την ποιοτητα του ηχου.

Αυτο που ολοι κατελογισαν στη CBS ηταν οτι οι μηχανικοι της (ολοι αποφοιτοι του ΜΙΤ) αν και εξαιρετικοι επιστημονες, δεν ηταν μουσικοι!...  :)

 
alderbody είπε:
(οκ, βαζουν shielded καλωδιο, αλλα οσο να'ναι...
Τα shielded κάποιες φορές είναι το πρόβλημα και όχι η γιατρειά. Το μπλεντάζ ενίοτε λειτουργεί σαν κεραία και όχι σαν ασπίδα.

Η πλέξη και η σωστή τοπολογία είναι καλύτερες λύσεις.

 
audiokostas είπε:
Τα shielded κάποιες φορές είναι το πρόβλημα και όχι η γιατρειά. Το μπλεντάζ ενίοτε λειτουργεί σαν κεραία και όχι σαν ασπίδα.

Η πλέξη και η σωστή τοπολογία είναι καλύτερες λύσεις.
πολυ σωστα.

Το πλεξιμο (με φροντιδα να δημιουργουνται καθετοτητες στα καλωδια) ειναι τεχνικη που εφαρμοστηκε απο τον fender εξαρχης, αλλα στις CBS εποχες το "sloppy wiring και layout" δημιουργησε προβληματα...

 
alderbody είπε:
Οι UL μετασχηματιστες εχουν την ιδιοτητα να μην "σπανε" και να μην "βρωμιζουν" υπο σχεδον καμια συνθηκη...

Δεδομενου οτι η "μαγεια" στον ηχο ενος κιθαριστικου σηματος ειναι η "οποια" παραμορφωση, οταν μια UL διαταξη την αφαιρει λογικο ειναι να ακουγεται ο ηχος (σε καποιους) "αποστειρωμενος" και στεγνος.

Οι προθεσεις των μηχανικων της CBS (fender) ηταν οντως αγνες γιατι ηθελαν να δημιουργησουν τους απολυτα "καθαρους" ενισχυτες.
Εχεις καποιες  πληροφοριες για τον τροπο λειτουργιας των UL fender? Η λειτουργια των UL βασιζεται αποκλειστικα στον transformer η εχει να κανει και με τροποποιησεις στο βασικο κυκλωμα των ενισχυτων και στη δρομολογηση του σηματος?

Οντως οι ul σχεδιαστηκαν με το headroom κατα νου, εντουτοις αυτο γεννα καποιες αλλες αποριες:

ενας fender twin ουτως η αλλωστε εχει σχεδιαστει ωστε να μην εχει ευκολο breakup και γι αυτο ειναι γνωστοι και αγαπητοι. Οι UL fender twin θεωρητικα θα επρεπε να ειναι υπερ-αγαπητοι λογω του ακομα πιο δυσκολου break up, κατι τετοιο ομως δεν συμβαινει. Ειναι θεμα mojo η οντως υπαρχει καποιος βασιμος λογος γι αυτο?

 
Yπάρχει το breakup - ελαφρύ overdrive και υπάρχει και ο κορεσμός των λαμπών, ακόμη κι όταν μιλάμε για ένα κοπάδι 6L6. Δεν είναι το ίδιο... το ελαφρύ breakup γίνεται σχετικά εύκολα αντιληπτό (εν ανάγκη βάζουμε και ωτασπίδες) ενώ ο κορεσμός όχι και τόσο εύκολα. Προσωπικά συμπαθώ οπωσδήποτε τον ελαφρύ κορεσμό αλλά όχι το breakup, εκτός αν μου δοθεί η πολυτέλεια να έχω και δεύτερο ενισχυτή επί σκηνής αποκλειστικά για αυτόν το ρόλο. Aυτό το λέω έχοντας κατορθώσει να φτάσω σε αυτό το επίπεδο (εγώ ή συμπαίκτες μου) ακόμη και με... Τwin (και με HiWatt, επίσης - ψάχνω κι αυτόν τον 200ρη Orange, πού θα μου πάει...  ;D ). Η αναισθησία ενός ενισχυτή μπορεί να φτάσει σε υπερβολικά επίπεδα & δεν είναι πάντοτε πανάκεια - είτε είναι θέμα ψυχρού bias είτε θέμα σχεδιασμού κυκλώματος.

 
audiokostas είπε:
Τα shielded κάποιες φορές είναι το πρόβλημα και όχι η γιατρειά. Το μπλεντάζ ενίοτε λειτουργεί σαν κεραία και όχι σαν ασπίδα.

Η πλέξη και η σωστή τοπολογία είναι καλύτερες λύσεις.
Γιαυτο Κωστη γειωνουμε την μια πλευρα του μπλενταζ! ;)

 
bloody_sunday είπε:
Yπάρχει το breakup - ελαφρύ overdrive και υπάρχει και ο κορεσμός των λαμπών, ακόμη κι όταν μιλάμε για ένα κοπάδι 6L6. Δεν είναι το ίδιο... το ελαφρύ breakup γίνεται σχετικά εύκολα αντιληπτό (εν ανάγκη βάζουμε και ωτασπίδες) ενώ ο κορεσμός όχι και τόσο εύκολα. Προσωπικά συμπαθώ οπωσδήποτε τον ελαφρύ κορεσμό αλλά όχι το breakup, εκτός αν μου δοθεί η πολυτέλεια να έχω και δεύτερο ενισχυτή επί σκηνής αποκλειστικά για αυτόν το ρόλο. Aυτό το λέω έχοντας κατορθώσει να φτάσω σε αυτό το επίπεδο (εγώ ή συμπαίκτες μου) ακόμη και με... Τwin (και με HiWatt, επίσης - ψάχνω κι αυτόν τον 200ρη Orange, πού θα μου πάει...  ;D ). Η αναισθησία ενός ενισχυτή μπορεί να φτάσει σε υπερβολικά επίπεδα & δεν είναι πάντοτε πανάκεια - είτε είναι θέμα ψυχρού bias είτε θέμα σχεδιασμού κυκλώματος.
Με ψυχρά Bias, χαμηλή προενίσχυση, καλό διαμορφωτή και μεγάλα μεγάφωνα δεν "σπάει" ευκολα ο ήχος, η λύση είναι τα αντίστροφα από αυτά έτσι ώστε να φέρουμε τις λυχνίες σε κοντά στον κορεσμό, καλύτερα με μεγαλύτερη τάση σε προστατευτικό και άνοδο παρά με λιγότερα αρνητικά. Θα ψαχτώ λίγο με τις προενισχύτριες και το προστατευτικό καθώς επίσης και με το "Master" που έγραψε ο AlderBody να δώ αποτελέσματα (στον SR).

Στο μυαλό μου έχω και μια μετατροπή των τελικών από 6L6 σε EL504 που είναι HiFI λυχνία και πολύ μεγαλύτερη σε ισχύ, πρέπει να βρώ έναν διαμορφωτή (Transormer) θα τον τυλίξω εδώ στην γειτονιά μου και θα δώ τα αποτελέσματα....

Αν και νομίζω ότι έχω έτοιμο (από Dublex 100άρη) για την δοκιμή.....  ;)

 
bloody_sunday είπε:
...ακόμη κι όταν μιλάμε για ένα κοπάδι 6L6...
Σπύρο με τη φράση αυτή μου θύμισες άμεσα Χάρυ Κλυνν τσοπάνη με τα πρόβατα  ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top