το θέμα γίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον αν και ξεφεύγουμε λιγάκι...
η αρχική ερώτηση ήταν:
σε τι μηχανημα γραφουμε και σε τι προγραμμα επεξεργαζομαστε μετα?
εγώ σ αυτό προσέθεσα και το τι εξοπλισμός χρειάζεται ΠΡΙΝ το αποθηκευτικό μέσο.
έγραψα εκείνη τη λίστα στην προηγούμενη σελίδα, την οποία δεν είδα να σχολιάζει/συμφωνεί/διαφωνεί κανείς...
"σε τι πρόγραμμα" --> όπως και αν γραφτεί ο ήχος πρέπει με κάποιο τρόπο συνχρονιστεί και να μονταριστεί μαζί με την εικόνα.
Αυτό το κάνει συνήθως ο μοντέρ{+βοηθός} στο σύστημα που θα χρισιμοποιήσει για το μονταζ. Εκεί ίσως γίνει ένα προμιξάζ και για το τελικό, ο ηχός θα πρέπει να φύγει απ το μοντάζ και να πάει στο μίξινγκ στούντιο {σε σένα δλδ} Protools παίζουν πολύ σ αυτά τα στούντιο τα οποία μπορούν να διαβάσουν και OMF {δεν μπαίνω σε λεπτομέριες, αν σου χρειαστεί τότε τα ξαναλέμε} Όμως η δουλειά{μιξάζ - σάουντντιζάην} μπορεί να γίνει και με nuendo ή ακόμα και με ένα οποιοδήποτε φρηγουερ πολυκάναλο. Ό,τι σηκώσει το budget σας δλδ.
+1 για το μπούμαν μπαλαρίνα
+1 για τους άπειρους ηθοποιούς {αλλά και που να βρούν την εμπειρία όταν στην Ελλάδα έχουν ελάχιστες ευκαιρίες για κινηματογράφο}
πρόσφατα όμως, ήμουν παρόν, όταν για γνωστή εμπορική Ελληνική ταινία πέρασαν οι 5 βασικοί ηθοποιοί ξανά απ το στούντιο για να ντουμπλάρουν πολλά σημεία τους.
----------------------
πάμε τώρα και λίγο πιο οφτόπικ. τώρα που μάθαμε τι είναι το emulsion, ποιά είναι η πρακτική χρησιμότητα του να χεις timecode πάνω στο φίλμ;
αφού για να μονταριστεί θα πρέπει να γίνει τελεσινέ. Το οποιό δε θα χε επάνω τον κώδικα του φιλμ ώστε να βγει μετά cut list για να κοπεί το αρνητικό;
επίσης είχα την απορία, ποιό μηχάνημα μπορεί να διαβάσει το timecode απ το φιλμ και να το στείλει στα tapes του telecine?
{ξεφεύγουμε αρκετά, αλλά δουλεύω ως μοντέρ και με ενδιαφέρει να μάθω όλο το θέμα < το οποίο δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να μάθω αλλού/αλλιώς}