Van Halen πριν 41 χρόνια (1978) LIVE

ηλεκτρική λέγεται το είδος της κιθάρας, και Θεϊκή η τεχνική του, αν ρωτάς για αυτό.


Ρωτησα κατι?   :classic_biggrin:

Νομιζω παντως οτι λεγεται heavy metal/hard rock κιθάρα ? ως κιθαριστικο είδος...και ΚΑΓΚΟΥΡΟκιθαρα ως καθεαυτό οργανο (οι ΑΛΛΕΣ κιθαρες, οι ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ,αν ειχαν φΩνη θα της έλεγαν "πως εισαι ετσι σαν  κοκκορετσι?"  :classic_biggrin:  )

Ειμαι σιγουρος οτι η τεχνικη του ειναι θεϊκη πάντως...τοσες πολλες ΝΟΤΕΣ σε τοσο λιγο χρονικο διάστημα ούτε ο ΠαγκανινιΣ δεν επαιζε... τι στο καλο με τη ΝΟΤΑ τον πλΕρωνανΕ ? ?

Εξω απο την πλακα,κατανοώ,παραδεχομαι  και σέβομαι τους VH απλά ΕΜΕΝΑ δεν μου λενε απολυτως τιποτα,οπως και το ειδος της μουσικης τους  .. (ειναι από τα ελάχιστα είδη μαζι με το hip hop & το "έντεχνο" που δεν αντέχω να ακούω)

Εξω απο την πλακα (part 2) ο Eddie ειναι οντως ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟΣ ρυθμικος κιθαριστας. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φοβερη μπαντα, ντραμμερ, rhythm section, frontman, τα ειχαν ολα. Ο Eddie ειναι θρυλος, ειδικα στην αμερικη. Εκτος tapping και whammy bar, προχωρησε και τη γλωσσα της ρυθμικης ροκ κιθαρας πολυ, βαζοντας, ειτε με arpeggio ειτε/και πνιχτα πολυ πιο προχωρημενα πραγματα στο hard rock παιξιμο απο το power chord στυλ που ευδοκιμουσε στο χωρο μεχρι τοτε. Γενικα η ενεργεια της μπαντας στα πρωτα αλμπουμ δε παιζεται, ημουν πολυ φαν, τα εχω ολα σε βινυλια ?  Αυτο που λενε, οτι την ιδια μερα που κυκλοφορησε το Van Halen I αλλαξε το προσωπο της ροκ κιθαρας ισχυει. Ειναι καπως οπως οταν εσκασε ο Malmsteen με τους Alcatraz στην αμερικη.. ?

 
Εγω πλεον ακολουθω το ΕΙΔΩΛΟ μου (με ΚΟΚΚΙΝΟ βελος στο βιντεο) οσον αφορα τους "καυγαδες"  :classic_biggrin:

https://www.youtube.com/watch?v=iY0P4orJz9A
φραπε εχεις; ή φρεδο;

Φοβερη μπαντα, ντραμμερ, rhythm section, frontman, τα ειχαν ολα. Ο Eddie ειναι θρυλος, ειδικα στην αμερικη. Εκτος tapping και whammy bar, προχωρησε και τη γλωσσα της ρυθμικης ροκ κιθαρας πολυ, βαζοντας, ειτε με arpeggio ειτε/και πνιχτα πολυ πιο προχωρημενα πραγματα στο hard rock παιξιμο απο το power chord στυλ που ευδοκιμουσε στο χωρο μεχρι τοτε. Γενικα η ενεργεια της μπαντας στα πρωτα αλμπουμ δε παιζεται, ημουν πολυ φαν, τα εχω ολα σε βινυλια ?  Αυτο που λενε, οτι την ιδια μερα που κυκλοφορησε το Van Halen I αλλαξε το προσωπο της ροκ κιθαρας ισχυει. Ειναι καπως οπως οταν εσκασε ο Malmsteen με τους Alcatraz στην αμερικη.. ?
εγω μονο το πήδα ξερω.... και μου αρεσει 

ιδιως το σολο συνθ

 
φραπε εχεις; ή φρεδο;




Αυτο που πινω το λέω "καφέ Κορακάκης" ?...

Εχω έναν Ελληνα φίλο στη Γερμανία ( Κορακακης λεγεται)   (οπου φυσικά αν πεις οτι θες παγωμενο καφε σε κοιτανε όπως κοιταζε ο Σοϊμπλε τον ΜΠαρουφακη ? ) ....o oποίος κάνει το εξης ΘΕΪΚΟ κολπο:

Bαζει ενα ποτηρι με νερο (στα 1/3 του ποτηριου) στην ΚΑΤΑΨΥΞΗ και οταν θελει καφε το βαζει κατευθειαν κατω απο την εσπρεσιερα (εγω εχω Didiese Frog αλλα δουλευει και με Nespresso) ρίχνει μεσα 2 shots espresso.

Περιμενεις μετα 3 λεπτα να λοιωσει λιγο ο παγος και να ανεβει ενα...ΤΕΡΑΣΤΙΟ παγακι στην επιφανεια και απολαμβανεις ΑΝΕΡΟΤΟ παγωμενο espresso χωρις χτυπηματα και αηδιες... 

Δουλευει το ιδιο καλα ,και καλυτερα,και με ΓουϊΣκια.... 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτο που πινω το λέω "καφέ Κορακάκης" ?...

Εχω έναν Ελληνα φίλο στη Γερμανία ( Κορακακης λεγεται)   (οπου φυσικά αν πεις οτι θες παγωμενο καφε σε κοιτανε όπως κοιταζε ο Σοϊμπλε τον ΜΠαρουφακη ? ) ....o oποίος κάνει το εξης ΘΕΪΚΟ κολπο:

Bαζει ενα ποτηρι με νερο (στα 1/3 του ποτηριου) στην ΚΑΤΑΨΥΞΗ και οταν θελει καφε το βαζει κατευθειαν κατω απο την εσπρεσιερα (εγω εχω Didiese Frog αλλα δουλευει και με Nespresso) ρίχνει μεσα 2 shots espresso.

Περιμενεις μετα 3 λεπτα να λοιωσει λιγο ο παγος και να ανεβει ενα...ΤΕΡΑΣΤΙΟ παγακι στην επιφανεια και απολαμβανεις ΑΝΕΡΟΤΟ παγωμενο espresso χωρις χτυπηματα και αηδιες... 

Δουλευει το ιδιο καλα ,και καλυτερα,και με ΓουϊΣκια.... 
δε σπαει το ποτηρι;

 
Αν το '78 ήμουν νέος/έφηβος θα άκουγα (post) punk, NWOBHM ή και τα δύο, αναφέρω μόνο τα μουσικά ροκ που ήταν νέα τότε. Φυσικά υπήρχαν και άλλα είδη μουσικής και αρκετές δεκαετίες πίσω να ψαχτείς. Ο EVH μ' αρέσει πρώτα για τα ρυθμικά μέρη που έγραψε και δεύτερον για τον τότε ήχο του. Αυτό που συμβαίνει με τα κομμάτια τους είναι (κάποια) να αρχίζουν με riffαρες και μόλις μπαίνουν τα φωνητικά να αλλάζει όλο το κομμάτι και να πηγαίνει προς τον χαβαλέ. Ίσως αν είχα μεγαλώσει στη Καλιφόρνια και είχα φράγκα να μου άρεσαν αλλά δε μπόρεσα ποτέ να συνδεθώ μαζί τους, αμερικανιά είναι η λέξη που μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω DLR. Προ internet έλεγα ότι ο DLR έπρεπε να είναι comedian στο Vegas και βλέπω ότι αρκετοί λένε το ίδιο. Θα συμφωνήσω για τον Alex, δεν τον θεωρώ μεγαθήριο αλλά μ' αρέσει το παίξιμο του και ο ήχος του στο ταμπούρο.

Επιδραστικότητα στους κιθαρίστες είχε πιο πολύ ο yngwie.. Απο τα πρώτα τερατάκια του Mike Varney και εκείνης της εποχής γενικότερα, οι περισσότεροι μιμούνταν το Yngwie και όχι τον Eddie. Βασικά μόνο ο Vai έμοιαζε περισσότερο με Eddie, οι υπόλοιποι (Paul Gilbert, Bouillet , Jason Becker, Marty Friedman, Vinnie Moore, MichealAngelo Batio, η λίστα είναι ατελείωτη) έπαιζαν πιο κοντά στον τρελο-σουηδό. Το tapping άρχισε να γίνεται δημοφιλές τέλη του 80 (1989+).

Το no parole from rock'n'roll αν και απο μια μπάντα σαφώς κατώτερη, (πιο κυριλάτη και σαλονάτη, δηλ λιγότερο αμερικανική) των VH, είχε περισσότερη κιθαριστική επίδραση από ότι ο πρώτος VH.

(κατά τι και μόνο, μην παρεξηγηθώ απο τον Θεό EVH και είμαι και προχω ηλικίας!!!, λατρεύω EVH το ίδιο!)

Για μένα αυτος ο 1ος δίσκος των alcatraz είναι αριστούργημα. Και ακόμη ο ινγκι έπαιζε για την ομάδα, πριν χάσει το μέτρο στην μετέπειτα καριέρα του.


Η λίστα δεν είναι ατελείωτη, είναι πολύ μικρή. Όλοι αυτοί που ανέφερες (ο μικρόκοσμος του Varney δηλαδή) είχαν επιρροές και απ' τους δύο (και άλλους), η διαφορά είναι ότι ο EVH επηρέασε όχι μόνο τη shred σκηνή αλλά σχεδόν όλους τους ροκ κιθαρίστες,  π.χ. Billy Corgan. Οι VH σα μπάντα είχαν πιο εμπορικές συνθέσεις από τον Malmsteen, τους άκουγαν πολλοί στην Αμερική ενώ τον Σουηδό πόσοι? Το αν ο δίσκος των Alcatrazz είχε μεγαλύτερη επιρροή από τον πρώτο των VH το αφήνω ασχολίαστο. Υπάρχουν εκατοντάδες κιθαριστικά forums online, κάνε polls και δες αν έστω σε ένα θα υποστηρίξουν τη γνώμη σου. Άλλο το προσωπικό γούστο, άλλο η πραγματικότητα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οποιος μπορεί να παίξει σωστα καθαρα και on time το  Hot for teacher, (το ρυθμικο, όχι την εισαγωγη και τα σολα που ειναι ευκολα), ας μου γραψει.

Και όχι όγδοα λάσπη.

Κανονικά, σουιγκατα.

 
Η λίστα δεν είναι ατελείωτη, είναι πολύ μικρή. Όλοι αυτοί που ανέφερες (ο μικρόκοσμος του Varney δηλαδή) είχαν επιρροές και απ' τους δύο (και άλλους), η διαφορά είναι ότι ο EVH επηρέασε όχι μόνο τη shred σκηνή αλλά σχεδόν όλους τους ροκ κιθαρίστες,  π.χ. Billy Corgan. Οι VH σα μπάντα είχαν πιο εμπορικές συνθέσεις από τον Malmsteen, τους άκουγαν πολλοί στην Αμερική ενώ τον Σουηδό πόσοι? Το αν ο δίσκος των Alcatrazz είχε μεγαλύτερη επιρροή από τον πρώτο των VH το αφήνω ασχολίαστο. Υπάρχουν εκατοντάδες κιθαριστικά forums online, κάνε polls και δες αν έστω σε ένα θα υποστηρίξουν τη γνώμη σου. Άλλο το προσωπικό γούστο, άλλο η πραγματικότητα.


O Varney είχε την αφρόκρεμα η οποία εξ ορισμου αποτελεί ένα πολύ μικρο ποσοστό σε σχέση με την συνολική διάθεση και προσφορά, 1,000,000 κιθαρίστες υπήρχαν λέει στο LA στα μέσα του 80, κάνε τις πράξεις. Αν σε χαροποιεί να συγκαταλέγεις Gilbert και Becker σε κάποιον "μικρόκοσμο" δικαίωμά σου.

Για το παίξιμο του yngwie στον 1ο δίσκο των alkatraz , νομίζω ακριβολόγησα, μίλησα για ΚΙΘΑΡΙΣΤΙΚΗ επιρροή, όχι για γενικό στυλ.

Θα το θέσω πολύ απλά. Ο μέσος ροκούλης του 80, το μισό eruption (απο τα πιο γνωστά σόλο του EVH) μπορούσε να το βγάλει κουτσα στραβα με πολύ προσπάθεια και ένα τόνο παραμόρφωση. Πόσα σόλο απο το no parole from rock'n'roll ?

Θεός ο EVH, το λέω και παραπάνω, απλά πιστεύω ο YJM ήταν πιο δυσκολος και ψαρωτικός ενώ έκανε εκατομύρια κιθαρίστες να θέλουν να τον μιμηθούν .

Απλά τον ανέφερα στο τοπ 3, εκει που άλλοι έβαζαν Χεντριξ και δεν ξερω γω... Απλά πραματάκια. Μην το ζαλίζουμε χωρίς λόγο, και χαλάμε και το νήμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δε σπαει το ποτηρι;


Οχι (αν εχεις αξιοπρεπη καφετιερα ο εσπρεσσο δεν ειναι ποτε παραπανω απο 90 άντε 95 βαθμΟΙ...αλλα για καλο και για κακο ξεκινα με χοντροφλουδο ποτηρι ,ο παγος κατεβαζει τη θερμοκρασια αμεσα πάντως) 

 
Ενδιαφέρον θρεντ. Στο ένα ποστ διαβάζω για ινγκβι και βαναλεν και στο άλλο για εσπρέσσο. Λογικό

 
Θεός ο EVH, το λέω και παραπάνω, απλά πιστεύω ο YJM ήταν πιο δυσκολος και ψαρωτικός ενώ έκανε εκατομύρια κιθαρίστες να θέλουν να τον μιμηθούν
Πιο δυσκολος ηταν αλλα αυτο δεν σημαινει και πολλα και το κυριοτερο... ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΚΡΟΑΤΗ παρα μονο τον μικροκοσμο στον οποιο ζουμε εμεις οι κιθαριστες!!!(το δυσκολο ειναι θεμα μηχανικο καθαρα.... ΤΥΧΑΙΝΕΙ στη μουσικη να ειναι οι πολλες νοτες... θα μπορουσε να ειναι η ΜΙΑ ΝΟΤΑ!!! Τοσο απλα! ) Δυστυχως για τους σρενταδες... Ο Cobain και ο Iommi έκανε περισσοτερους!  ?

Υγ. Φυσικα ρισπεκτ στους σρενταδες και μακάρι να μπορούσα και γω ο ΚΟΥΛΟΣ να παίξω ετσι.  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
'Η θα πάμε με βάση το "κοινό", ή θα πάμε με βάση τους κιθαρίστες και εν γένει τους μουσικούς.

Αν πάμε με το κοινό, VH, Iommi, Cobain κλπ είναι ιερά τέρατα της κιθάρας, αλλά από την άλλη κάτι Holdsworth, Gambale και λοιποί είναι ΑΜΠΑΛΟΙ ?

Αν πάμε με τους κιθαρίστες, o Malmsteen είναι ξεκάθαρα και με διαφορά ο επιδραστικότερος όλων, χωρίς βέβαια και ο VH να υστερεί ιδιαίτερα σε αυτό τον τομέα.

Κατά τη γνώμη μου, ιερό Τέρας ο Van Halen, τρομερά τα ρυθμικά του (και τα leads φυσικά) αλλά ο Σουηδός ήταν απλά ΟΔΟΣΤΡΩΤΗΡΑΣ ?. Και στα σημεία που ήθελε να είναι μελωδικός, ήταν πιο μελωδικός από κάθε άλλον. Το ότι πάρα πολλοί δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά στο note choice αλλά και στην τεχνική του από άλλους "γρηγορους" κιθαρίστες δεν είναι δικό του φταίξιμο ?

 
'Η θα πάμε με βάση το "κοινό", ή θα πάμε με βάση τους κιθαρίστες και εν γένει τους μουσικούς.

Αν πάμε με το κοινό, VH, Iommi, Cobain κλπ είναι ιερά τέρατα της κιθάρας, αλλά από την άλλη κάτι Holdsworth, Gambale και λοιποί είναι ΑΜΠΑΛΟΙ ?

Αν πάμε με τους κιθαρίστες, o Malmsteen είναι ξεκάθαρα και με διαφορά ο επιδραστικότερος όλων, χωρίς βέβαια και ο VH να υστερεί ιδιαίτερα σε αυτό τον τομέα.

Κατά τη γνώμη μου, ιερό Τέρας ο Van Halen, τρομερά τα ρυθμικά του (και τα leads φυσικά) αλλά ο Σουηδός ήταν απλά ΟΔΟΣΤΡΩΤΗΡΑΣ ?. Και στα σημεία που ήθελε να είναι μελωδικός, ήταν πιο μελωδικός από κάθε άλλον. Το ότι πάρα πολλοί δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά στο note choice αλλά και στην τεχνική του από άλλους "γρηγορους" κιθαρίστες δεν είναι δικό του φταίξιμο
Συμφωνω σε οτι λες ομως σε αλλο κοινό απευθύνεται ο Malmsteen και σε αλλο κοινο ο Cobain... Ο κάθε ενας ειναι πιο πολυ επιδραστικός στο κοινο που απευθύνεται...

Ο Malmsteen ειναι απίστευτα επιδραστικός όσον αφορά  τους βιρτουόζους κιθαρίστες και απειρως τεχνικότερος απο τον χψ Κομπέιν... 

Ο Κομπέιν απο την αλλη δεν είναι καθόλου επιδραστικός στους βιρτουόζους κιθαρίστες εχει ομως τρομερή επιρροή σε ΟΛΗ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.Κατα συνέπεια ο ενας έκανε 10 να πιάσουν κιθαρα ο άλλος 100.Ο ενας πήγε πολυ παραπέρα την κιθαρα σαν όργανο και λιγο τη μουσικη και ο άλλος δεν πήγε καθόλου παραπέρα την κιθαρα ομως πήγε πολυ παραπέρα τη μουσικη... 

Ο καθένας το βλεπει όπως θέλει. Αλλιως βλεπεις απο μακρια και αλλιως μεσα απο το μικροσκόπιο του "κιθαρίστα". Γι αυτο αυτές οι συζητήσεις καταλήγουν να μπλέκουν γιατι για αλλο πράγμα μιλάει ο ενας και αλλο ο άλλος...   ?

 
Οχι (αν εχεις αξιοπρεπη καφετιερα ο εσπρεσσο δεν ειναι ποτε παραπανω απο 90 άντε 95 βαθμΟΙ...αλλα για καλο και για κακο ξεκινα με χοντροφλουδο ποτηρι ,ο παγος κατεβαζει τη θερμοκρασια αμεσα πάντως) 
εννοω το ποτηρι στην καταψυξη με το νερο

 
Συμφωνω σε οτι λες ομως σε αλλο κοινό απευθύνεται ο Malmsteen και σε αλλο κοινο ο Cobain... Ο κάθε ενας ειναι πιο πολυ επιδραστικός στο κοινο που απευθύνεται...

Ο Malmsteen ειναι απίστευτα επιδραστικός όσον αφορά  τους βιρτουόζους κιθαρίστες και απειρως τεχνικότερος απο τον χψ Κομπέιν... 

Ο Κομπέιν απο την αλλη δεν είναι καθόλου επιδραστικός στους βιρτουόζους κιθαρίστες εχει ομως τρομερή επιρροή σε ΟΛΗ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.Κατα συνέπεια ο ενας έκανε 10 να πιάσουν κιθαρα ο άλλος 100.Ο ενας πήγε πολυ παραπέρα την κιθαρα σαν όργανο και λιγο τη μουσικη και ο άλλος δεν πήγε καθόλου παραπέρα την κιθαρα ομως πήγε πολυ παραπέρα τη μουσικη... 

Ο καθένας το βλεπει όπως θέλει. Αλλιως βλεπεις απο μακρια και αλλιως μεσα απο το μικροσκόπιο του "κιθαρίστα". Γι αυτο αυτές οι συζητήσεις καταλήγουν να μπλέκουν γιατι για αλλο πράγμα μιλάει ο ενας και αλλο ο άλλος...   ?


Δεν διαφωνώ σε τίποτα από όσα λες. Όλα εξαρτώνται από ποια οπτική τα βλέπεις, και αυτό ήθελα να επισημάνω.

Το μόνο που ίσως αξίζει να σταθούμε είναι πως πιθανώς οι 100 που έπιασαν κιθάρα λόγω Cobain έγιναν κιθαρίστες σαν κι αυτόν, ενώ οι 10 που είχαν ως πρότυπο τον Malmsteen ίσως έκαναν το "κάτι παραπάνω", αλλά κι αυτό είναι απλά μια δική μου εικασία. 

 
Last edited:
Σαν επιρροή στον τρόπο που παίζεται η ηλεκτρική κιθάρα στην συνολική μουσική βιομηχανία, προσωπικά ψηφίζω VH. 

Ναι εννοειται ότι ο Malmsteen είναι πιο τεχνικος και σαρωτικος, αλλά η επιρροή του στην μουσική περιορίζεται σε κάποιες neoclassical metal μουσικές, μέχρι εκεί.

O VH εκτός από τις τεχνικές, έβαλε την  ηλεκτρική κιθάρα στην ποπ μουσική, την έκανε ακόμα πιο mainstream... Και δεν  μιλάω μόνο για το "Beat It" αλλά για άπειρα τέτοια pop κομμάτια που έχουν τέτοια σόλο. Άλλαξε τον ήχο και τον τρόπο που παίζεται το όργανο και το έκανε πιο relevant και μοντέρνο. Και εμένα μου αρέσει ο Σουηδος πιο πολύ, αλλά δεν είναι και ιδιαίτερα μεγάλο το κοινό που στο οποίο απευθύνεται, ούτε αυτός ούτε η κληρονομιά που έχει αφήσει στο όργανο.

Εξάλλου ο VH, όπως και ο Hendrix είναι αναγνωρισιμα pop culture icons ακόμη και από κόσμο που δεν ασχολείται ιδιαίτερα με την ροκ μουσική... 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top