ΤοP 20 Greatest drum sound of all time.

Πολύ σωστό και επιμορφωτικό video απο τον Rick ως συνήθως. Αυτό που μ'αρέσει πάνω σε αυτό το θέμα είναι το εύρος απόψεων και προτιμήσεων που συναντάει κανείς και ήδη σε αυτό το thread εχει μαζευτεί πολύ καλό υλικό. Παραθέτω λοιπόν και εγώ ορισμένους απο τους δικούς μου αγαπημένους ήχους τυμπάνων, με έμφαση στα room sounds!




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
3 ώρες πριν, Marugen είπε

Πολύ σωστό και επιμορφωτικό video απο τον Rick ως συνήθως. Αυτό που μ'αρέσει πάνω σε αυτό το θέμα είναι το εύρος απόψεων και προτιμήσεων που συναντάει κανείς και ήδη σε αυτό το thread εχει μαζευτεί πολύ καλό υλικό. Παραθέτω λοιπόν και εγώ ορισμένους απο τους δικούς μου αγαπημένους ήχους τυμπάνων, με έμφαση στα room sounds!


Σκέφτηκα αρκετά και Karnivool, αλλά είχα ήδη ποστάρει όλα αυτά τα video! Φανταστική παραγωγή στα drums και πολύ ωραίες ιδέες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:




αν και δεν είμαι φαν της μπάντας, ολόκληρο αυτό το άλμπουμ τους έχει υποδειγματική παραγωγή των τυμπάνων για τις ανάγκες του κάθε κομματιού...

 
2 ώρες πριν, npap είπε


Oι παραγωγές του με τους Peppers έχουν αφήσει εποχή. Εξακολουθώ να δίνω περισσότερο credit στον παραγωγό και όχι στον παίκτη. (που είναι δεδομένο ότι πρέπει να εχει chops). Ίσως ο αγαπημένος μου (δεν έβαλα τυχαία και τον Petty)

 
Δεν το πιστευω οτι πιασαμε δευτερη σελιδα και δεν το εβαλε κανενας




 
Oι παραγωγές του με τους Peppers έχουν αφήσει εποχή. Εξακολουθώ να δίνω περισσότερο credit στον παραγωγό και όχι στον παίκτη. (που είναι δεδομένο ότι πρέπει να εχει chops). Ίσως ο αγαπημένος μου (δεν έβαλα τυχαία και τον Petty)
Eχει ενδιαφερον αυτο που λες..

Με τη σειρα μου θα ηθελα να ρωτησω την αποψη ηχοληπτων/παραγωγων που μας διαβαζουν..

Ποιο πιστευετε οτι ειναι το ποσοστο του drummer στην επιδραση του συνολικου ηχου του..??

Τι εννοω,

Σε τι ποσοστο κατα τη γνωμη σας  επιδρα το χτυπημα, το κουρδισμα αλλα και το σετ drums που εχει ενας drummer, στο συνολικο του ηχο.?

Με κινδυνο να ξεκινησω εμφυλιο αναμεσα στους drummer...πιστευω οτι ο συνολικος ηχος του drummer εχει να κανει 50 το πολυ 60%  ΜΕ  το drummer.

To υπολοιπο νομιζω εχει να κανει με τον ηχοληπτη, τον παραγωγο , το room , τα μικροφωνα αλλα και τον τροπο ηχογραφησης.

Και το λεω αυτο...γιατι στις περισσοτερες παραγωγες που εγω γουσταρω {τα τυμπανα}...παιζουν συνεχεια 2-3 ηχοληπτες...

Brendan o Brien, Andy WallaceHugh Padgham..Μου κανει εντυπωση.. 

Ποια ειναι η αποψη σας? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ποιο πιστευετε οτι ειναι το ποσοστο του drummer στην επιδραση του συνολικου ηχου του..??

Τι εννοω,

Σε τι ποσοστο κατα τη γνωμη σας  επιδρα το χτυπημα, το κουρδισμα αλλα και το σετ drums που εχει ενας drummer, στο συνολικο του ηχο.?


τα ποσοστά είναι παρακινδυνευμένα έστω και κατά προσέγγιση, γιατί ο τελικός ήχος είναι πάντα συνισταμένη πολλών παραγόντων, της οποίας οι συνιστώσες δεν αλληλεπιδρούν γραμμικά ώστε να τις ποσοτικοποιείς εύκολα έστω και στο περίπου...

μπορώ βέβαια να αναφέρω μερικές αξιωματικές παραδοχές οι οποίες (ελπίζω) μπορούν να βοηθήσουν τον καθένα να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα...

  • - ενώ πανεύκολα μπορεί ένα καλό φυσικό όργανο να ηχογραφηθεί "χάλια" για χίλιους λόγους, από την άλλη ένα με κακή ποιότητα κατασκευής και ανάλογα "κακά" πρωτογενή υλικά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δώσει ένα καλής ποιότητας ηχογραφημένο δείγμα του... στην περίπτωσή μας π.χ. με κάποια "τηγάνια" για hi hat άντε να τηγανίσουμε καμιά σαρδέλα για μεζέ στο ουζάκι μας... τον καλό ήχο τον ξεχνάμε και όσο καλύτερα μέσα ηχογράφησης χρησιμοποιούμε τόσο χειρότερο θα είναι το αποτέλεσμα βγάζοντας αντιστρόφως ανάλογα τις όποιες αδυναμίες στην επιφάνεια...
  • - ενώ πανεύκολα  ένας κακός μουσικός μπορεί να κάνει ένα καλό όργανο να ηχεί (και κατά συνέπεια να ηχογραφηθεί) "χάλια", ένας καλός μουσικός το καλύτερο που μπορεί να καταφέρει είναι ένα κακό όργανο να ηχεί λιγότερο "χάλια" αλλά σε καμιά όμως περίπτωση σαν ένα καλό... το ίδιο ισχύει και για τον καλό-κακό ηχολήπτη...
  • - κατά κανόνα και σε οποιαδήποτε περίπτωση ένα κακοκουρδισμένο καλό όργανο ακόμα και σε άριστη εκτέλεση θα ηχήσει χειρότερα από ένα  έστω μέτριο αλλά καλοκουρδισμένο...


αν ρωτήσει κάποιος εμένα μέσα από τα 30 plus χρόνια του προσωπικού μου πάντα βιώματος, θα προτιμούσα με σειρά προτεραιότητας: ένα καλοκουρδισμένο, καλό όργανο, εκτελεσμένο από έναν καλό μουσικό, ηχογραφημένο από έναν καλό ηχολήπτη, με καλά μηχανήματα, σε έναν καλό χώρο...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΥΓ1 όταν αναφερόμαστε στην ηχογράφηση-παραγωγή ενός σετ τυμπάνων ως μέρος ενός συνόλου οργάνων που εκτελεί ένα συγκεκριμένων μουσικών αναγκών έργο, τα δεδομένα πολλές φορές εκποιούνται αλά καρτ ακόμα και σε Black Friday... :classic_biggrin: πχ ένας μέτριος ντράμερ μπορεί απριόρι να "εξυπηρετήσει" ΑΡΙΣΤΑ ένα απλό χασάπικο...

ΥΓ2 ως έμπειρος ηχολήπτης με γνώσεις μουσικής, δύναμαι (έστω και επίπονα) σε αρκετές περιπτώσεις να παίρνω ικανοποιητικότατα αποτελέσματα από έναν μέτριο ντράμερ πάνω σε ένα καλό σετ ελέγχοντας (με τον λόγο αλλά και μηχανικά) τις δυναμικές που απαιτούνται...  μικροδυναμικές όμως που μόνο ένας καλός μουσικός μπορεί να εμπνευστεί-εκτελέσει κάνοντας την διαφορά που θα διεγείρει το θυμικό, δεν δίδω (ούτε και δραχμάς βεβαίως)... :classic_biggrin:

ΥΓ3 να λύσω μια και καλή (λέμε τώρα) και μια όχι σπάνια ακόμα και στα χρόνια μας "παρεξήγηση"... η επιθυμητή καλή παραγωγή δεν έχει σκοπό να καπελώσει το εμπνευσμένο καλοπαιγμένο μουσικό δρώμενο... αντιθέτως έρχεται να το συμπληρώσει και ειδικά σε κάποια απαιτητικά είδη να το απογειώσει (και συναισθηματικά πλέον της στείρας τεχνολογικής οπτικής)... το ότι εύκολα μπορούμε να "συγκινηθούμε" αναλόγως του περιεχομένου και με μια κακή παραγωγή όπως είναι το ορθό επιχείρημα κάποιων φίλων, δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε να αναζητούμε το κάτι καλύτερο και σε αυτό το επίπεδο όταν και καθόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες (και φυσικά να μην δίνουμε άλλοθι σε κακές δουλειές λόγω τσαπατσουλιάς ή ημιμάθειας ή αμφοτέρων)...

ΥΓ4 καιρό είχα να αραδιάσω μπόλικα από τα αγαπημένα μου υστερόγραφα... thanx Βαγγέλη again για την ευκαιρία... :classic_cool:

 
Σε τι ποσοστο κατα τη γνωμη σας  επιδρα το χτυπημα, το κουρδισμα αλλα και το σετ drums που εχει ενας drummer, στο συνολικο του ηχο.?


80% και λίγο λέω

Είναι απίστευτη η διαφορά από ντράμερ σε ντράμερ στο ΙΔΙΟ σετ με τα ΙΔΙΑ μικρόφωνα στον ΙΔΙΟ χώρο.

Αν δεν ξέρει να τα στουμπιξει καλά ότι και να κάνει ο παραγωγός.....

 
Το ιδιο ισχυει και για το κουρδισμα (αν ο Bohnam ειχε μια 22αρα κασα τιγκα στο muffling και με τρυπα στο μπροστινο δερμα  , 10αρι τομ και 14αρι βαθυ με Evans hydraulics  , 13αρια hi hat ,20αρι ride & 16αρια crash ΔΕΝ θα ακουγονταν ετσι)  αλλα και φυσικα για το drum set (άλλο ηχο εχει μια 3 ply Ludwig Legacy,αλλο μια 6 ply Gretsch,αλλο μια YAMAHA RC & αλλο μια  12 ply SONOR )

Γενικα μιλωντας ,οταν ενας παραγωγος "ψωνιζει" ντραμμερ ζηταει ΟΛΟ το πακετο απο αυτον (chops,χτυπημα,ηχο και φυσικα ΜΟΥΣΙΚΗ και ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΤΙΚΗ "ικανοτητα" ωστε να ΥΠΗΡΕΤΕΙ το τραγουδι)

Για αυτα τα τηλεφωνα καποιων ντραμμερ δεν σταματανε ποτε να χτυπουν ενω καποιων αλλων μενουν βουβα.....

Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι τα ιδια και τα ιδια ονοματα εμφανιζονται στα credits των δισκων δεκαετιες τωρα...ουτε βεβαια οτι οι....πλεον "επιφοβοι" για "αποχωρηση" οταν ενα γκρουπ μπαινει για ΠΡΩΤΗ φορα στο στουντιο ειναι οι ατυχοι ΝΤΡΑΜΜΕΡ.....(δεκαδες ειναι τα γκρουπ που εχουν  χρησιμοποιησει session drummers αντι για τους δικους τους στα πρωτα τους αλμπουμ μια και ο ντραμμερ τους "didn't cut the mustard")...

Πως να το κανουμε....τα ντραμς ΕΙΝΑΙ το 70% της παραγωγης.....ΠΡΕΠΕΙ να ειναι ΤΕΛΕΙΑ.....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ πάλι από τη μεριά μου θεωρώ ότι ένας κακός παραγωγός δεν θα μπορέσει να κάνει τη ντραμάκλα να ακούγεται (και δεν είναι μόνο η επιλογή χώρου, προενισχύσεων, ηχητικής αλυσίδας, μικροφώνων, τοποθέτησης, ηχογράφησης και μίξης. Είναι η στρατηγική και το ηχοτοπίο που θέλει να δώσει, σε συγκεκριμένο κομμάτι ή σε ολόκληρο album). Yποθέτω ότι πολλές φορές, για να ακουστεί ίδιο ένα σετ σε όλο το album, ακολουθούνται διαφορετικές τεχνικές και προσέγγιση, γιατί αλλάζει (και) το υπόλοιπο. Δεν είναι τόσο απλά όσο "κουρδίζω, επιλέγω drumset και πιάτα, έχω και τσοπς-πάμε να σκίσουμε".

Αντιθέτως ένας καλός παραγωγός θα καταφέρει να στήσει ωραίο drumtrack (με ό,τι κι αν χρειαστεί αυτό, ακόμη και samples εξ' ολοκλήρου ή βοηθητικά) με έναν μετριοκαλό ( υπάρχουν μέτριοι που είναι κακοί και μέτριοι που είναι καλοί ) ντραμερ. Και υπάρχουν χιλιάδες πολύ ωραίες ηχογραφήσεις με τέτοιους. Δεν μιλάμε για μαϊμού με μπακέτες αλλά δεν χρειάζεται να είσαι και ο σούπερ σεσιονάς για να σε βγάλει μούρη ένας τσάκαλος ηχολήπτης.

Τα ποσοστά όντως είναι σχετικά αλλά προσπαθώ να κρίνω παίρνοντας τον μέσο όρο και όχι την κορυφή της μουσικής βιομηχανίας.

 
Και υπάρχουν χιλιάδες πολύ ωραίες ηχογραφήσεις με τέτοιους


Δεν υπαρχουν.

Μπορει οι περισσοτεροι ντραμμερ που παιζουν σε γνωστα συγκροτηματα (ειδικα αν ειναι πολυ εμπορικα) να μην ειναι και ο Steve Gadd τεχνικα και μουσικα  αλλα ΑΥΤΟ που ΠΡΕΠΕΙ να κανουν το κανουν ΠΟΛΥ καλα. (ακου ας πουμε τον ντραμμερ των Coldplay που ΔΕΝ ειναι ντραμμερ ο ανθρωπος αλλα κιθαριστας  :classic_biggrin:  ή φυσικα  οποιονδηποτε δισκο του Lenny Kravitz που παιζει παλι καποιος που δεν ειναι "κανονικος" ντραμμερ )

Απο την αλλη "κακοι" παραγωγοι ειδικα στα επιπεδα για το οποια μιλαμε παραπανω ΕΠΙΣΗΣ δεν υπαρχουν....(ασε που εδω διαπρατουμε μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ αδικια γιατι τις πιο πολλες φορες δεν ηταν/ειναι οι παραγωγοι που βγαζουν τον ηχο αλλα οι ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΗΧΟΥ ) 

Επισης ξεχναμε και τον βασικοτερο παραγοντα,τις περισσοτερες φορες τα ντραμς ακουγονται τοσο "καλα" γιατι ΟΛΑ τα ΥΠΟΛΟΙΠΑ οργανα ειναι ετσι μιξαρισμενα και παιγμενα ωστε να τα αφηνουν να ακουγονται  :classic_smile:

Καποτε ειχα ανεβασει ενα drum mixing tutorial οπου αρχιζα με τα ντραμς σκετα και μετα τους προσεθετα εφε και η ουσια ηταν οτι παρολο που ειχε "βελτιωθει" ο ηχος τελικα δεν ειχε αλλαξει και πολυ....( αν υπαρχει κανεις ειδικος στις ανασκαφες ισως το βρει...) 

Τελος υπαρχουν χιλιαδες δισκοι (ειδικα πριν το 1965) που εχουν ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ τυμπανα και ΚΑΘΟΛΟΥ "παραγωγη" (ακου ας πουμε τους πρωτους δισκους του Elvis που ουσιαστικα ειναι 2 καναλια .)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνώ με τη σχέση παραγωγού/μηχανικού ήχου και συνήθως είναι δεδομένο ότι ένας παραγωγός είναι και καταρτισμένος σε τεχνικά θέματα (και το ανάποδο πολλές φορές όπου ο ηχολήπτης καλείται να παίξει το ρόλο του παραγωγού. βλ. Ελλάδα) Οι καλύτεροι παραγωγοί πάντως είναι και τα τρία (μουσικοί, ηχολήπτες και καθοδηγητές). Γι' αυτό ανέφερα και τη μίξη στην εξίσωση. Ίσως το απλοποίησα πάντως, τείνω να συμφωνήσω με τον Haris εν τέλει. Ότι κάθε ήχος είναι καλός γι' αυτό που είναι κι αν ήταν αλλιώς (ακόμη και καλύτερος) δεν θα ήταν αυτό που είναι. (δεν ήπια καφέ ακόμη :classic_biggrin: ). Δεν μπορώ να έχω έναν ήχο αναφοράς, αλλά αυτόν που κάθε φορά χρειάζεται. Και όλα όσα έχουν παρατεθεί είναι καλά.

 
τον αφησα για τον τελος..

Για μενα το μεγαλυτερο σημειο αναφορας ως προς ηχογραφηση και παιξιμο..τον εχει βγαλει ο weckl σε αυτο το δισκο..το 1992.

και επειδη τον παρακολουθω...ουτε ο ιδιος δεν εχει κατα τη γνωμη μου ξεπερασει αυτο τον ηχο..ακομα κα σημερα.

Αυτος ο δισκος θα με στοιχειωνει για παντα.




 
9 λεπτά πριν, vagelism είπε

τον αφησα για τον τελος..

Για μενα το μεγαλυτερο σημειο αναφορας ως προς ηχογραφηση και παιξιμο..τον εχει βγαλει ο weckl σε αυτο το δισκο..το 1992.

και επειδη τον παρακολουθω...ουτε ο ιδιος δεν εχει κατα τη γνωμη μου ξεπερασει αυτο τον ηχο..ακομα κα σημερα.

Αυτος ο δισκος θα με στοιχειωνει για παντα.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μάλλον δεν θα το πει κανένας, αλλά μου αρέσει ο ΄ήχος και φυσικά το παίξιμο του ντράμμερ των Guess Who. Δεν θυμάμαι τ' όνομά του.

 
Δεν υπάρχουν πολλά δείγματα online από το άλμπουμ Vital Tech Tones 2, οπότε βάζω αυτό που βρήκα... Steve Smith μεγάλος μάστορας στο θέμα.

https://www.nicovideo.jp/watch/sm14377839

Όσο για τον Weckl, θεωρώ ότι ηχητικά εξελίχθηκε κι άλλο από εποχές "Tower Of Inspiration". Κι εδώ δείγματα δεν βρίσκεις από τα στουντιακά online, οπότε βάζω άλλο ένα live από το Drummers Collective.





 
80% και λίγο λέω


πάντως εγώ Νικόλα (επειδή μάλλον είμαι και λίγο (?) χαζούλης) , δεν έχω καταλάβει πλέον των υποκειμενικών αποσπασματικών θεωρήσεων ποιο είναι το σταθερό point reference ως μετρήσιμο μέγεθος που καθορίζει αυτό το ποσοστό (ή και οποιαδήποτε άλλο έστω και στο περίπου), κόντρα στην ανθρώπινη φύση ως καταλύτη και την "ακουστική σκίαση" (εν τω συνόλω φυσικά) ως το φαινόμενο που πριμοδοτεί μέσω της "τεχνικής" κυρίως χειραγώγησης του, το αποτέλεσμα σε μια μίξη...

επίσης αν τα τσουβαλιάζουμε όλα συλλήβδην, δεν καταλαβαίνω γιατί να σπάμε τα κεφαλάκια μας σε αυτό το θέμα να βρούμε κομμάτια και να μην αναφέρουμε απλά καμιά δεκαριά καλούς ντράμερ και σεσιοναδες, τις μπάντες  τους και σύσσωμη την δισκογραφία τους, να καθαρίσουμε... :classic_rolleyes:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top