The 200 Greatest Singers of All Time- Η RS εκδοχή

Δεν θα είναι καλύτερη, ούτε χειρότερη. Θα είναι υπαρκτή (ως αντίθετο του "ανύπαρκτη"). Επιτρεψέ μου ένα παράδειγμα... έβλεπα πρόσφατα μία ελληνική σειρά, όπου αναφέρει ένας (και καλά, καθηγητής μουσικής) μία σύντομη λίστα μεγάλων συνθετών κλασσικής μουσικής. Μετά, επιδιώκει να αναφέρει μία αντίστοιχη λίστα ελλήνων συνθετών και αναφέρει Χατζηδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο, Λοϊζο. Όχι Σκαλκώτα. Όχι Βαγγέλη. Όχι Χρήστου. Δεν τους ΞΕΡΕΙ ο άνθρωπος, και όπως δεν τους ξέρει αυτός, δεν θα τους ξέρει και το ανήψι μου, μέχρι να τους δει σε μία τέτοια λίστα. Οπότε, από αυτή την άποψη, είναι χρήσιμες - αυτό πιστεύω.
Έχω την εντύπωση πως λέμε το ίδιο περίπου πράγμα με άλλο τρόπο. Αλλά θα το θέσω διαφορετικά. Ένας τέτοιος κατάλογος θα ήταν χρήσιμος για όλους, αν είχε τη μορφή μητρώου. Κατηγοριοποίηση με βάση το είδος μουσικής κτλ. Και φυσικά θα πρέπει να είναι ανοιχτός ώστε να είναι δυνατές οι προσθήκες. Καταγραφή δηλαδή όσων έχουν π.χ. ηχογραφηθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Άσε τους ακροατές να αποφασίσουν ποιοί είναι οι καλύτεροι. 
Το μόνο (ας πούμε) αντικειμενικό κριτήριο για αριθμητική κατάταξη, είναι οι πωλήσεις, το οποίο φυσικά δεν αντικατοπτρίζει σε καμμία περίπτωση το ταλέντο και τις ικανότητες του κάθε καλιτέχνη. Απλά μια εμπορική κατάταξη σε πωλήσεις προϊόντων. Κάτι τέτοιο προσωπικά το ποσπερνάω χωρίς να δίνω την παραμικρή σημασία.
Υ.Γ.: Τον κατάλογο του ΡΣ δεν τον έχω δει καν...

 
Ακούστε εδώ τι είπε χτες ο Πετρίδης
Αγαπάμε Πετρίδη και τη δουλειά του, όμως ας μην ξεχνάμε πως μαζί με άλλους πρωταγωνίστησε στην καθιέρωση της ιδέας πως πρέπει να παρακολουθούμε τα τσαρτ και όλες αυτές τις σαχλαμάρες, όχι μόνο δίνοντάς τους περίοπτη θέση στα ραδιοφωνικά του προγράμματα, αλλά αναδημοσιεύοντάς τα στο ΠΟΠ και ΡΟΚ, την ίδια περίοδο που άλλοι μουσικοδημοσιογράφοι προειδοποιούσαν ότι αυτό το πράγμα θα οδηγήσει στην... σημερινή κατάσταση.

Αυτές οι... κατατάξεις, αργότερα ή νωρίτερα καταλήγουν στις "πωλήσεις" επειδή ακριβώς είναι το μόνο αντικειμενικό κριτήριο, άρα η καλλιτεχνική αξία και όποια άλλη ουσία έχουν πετάξει από το παράθυρο. Απομένει μόνο η ενημερωτική διάσταση και - όπως είπα - αν έστω και ένας μάθει την Αρήθα Φράνκλιν από κάτι τέτοιο, τότε καλώς υπάρχει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θυμασαι κατι συγκεκριμενο;
Το σύνολο των μουσικοδημοσιογράφων που έγραφαν στην Μουσική και τον Ήχο, δεν έχαναν ευκαιρία να ρίξουν τη μπηχτή τους. Δεν έχω πια τα τεύχη όμως. Διάβαζες μουσικό Τύπο (ελληνικό) εκείνη την εποχή;

 
Οχι.

Γι αυτο ρωταω
Δυστυχώς δεν έχω πλέον τα τεύχη, αλλά και αν τα είχα, μάλλον δεν είμαστε γείτονες. Υπήρχε τέλος πάντων η νοοτροπία του Πετρίδη, ότι τα τσαρτς είναι κάτι που μπορούμε να απολαμβάνουμε, και η νοοτροπία άλλων που ανέκαθεν πίστευαν ότι η καλύτερη μουσική βρίσκεται μακρυά από τα τσαρτς. Αυτό όλο έβγαινε σε κείμενα, δισκοκριτική και πολλές μικρές ή μεγαλύτερες νύξεις.

Υπήρχαν (και υπάρχουν) άνθρωποι που θα αποφύγουν να ακούσουν κάτι, μόνο και μόνο επειδή είναι εμπορικά επιτυχημένο - είναι (δικαίως) καχύποπτοι.

 
Τη νοοτροπια του Πετριδη τη γνωριζω γιατι τον ακουω εδω και πολλα χρονια στο ραδιοφωνο. Επισης τονιζω οτι εμενα αυτη η νοοτροπια μονο καλο μου εχει κανει γιατι οπως ειπες και παραπανω παρειχε πολλη συγκεντρωμενη πληροφορια πολυτιμη για αφετηρια. (Κι αν ειχε ελλειψεις δεν ετρεχε και τιποτα)

Απλως ειμαι περιεργος ποιοι στα τελη του 70 ειχαν προβλεψει τη σημερινη κατασταση και μαλιστα την ευθυνη των charts γι αυτη

 
Υπήρχε τέλος πάντων η νοοτροπία του Πετρίδη, ότι τα τσαρτς είναι κάτι που μπορούμε να απολαμβάνουμε, και η νοοτροπία άλλων που ανέκαθεν πίστευαν ότι η καλύτερη μουσική βρίσκεται μακρυά από τα τσαρτς. Αυτό όλο έβγαινε σε κείμενα, δισκοκριτική και πολλές μικρές ή μεγαλύτερες νύξεις.
Υπήρχε και υπάρχει η νοοτροπία του Πετριδη "Ωραίο είναι, αλλά δεν είναι Beatles"...κι εγώ έχω τρελλό κόλλημα με το psychedelic stoner αλλά δεν το θεωρώ και ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η μουσική ανά τους αιώνες...
Ο Πετρίδης έχει τα "μπόσικα" να το κάνει βέβαια αυτό, αφού αυτός αποφασίζει τι θα παίξει στις εκπομπές του. Φανταστείτε τώρα τι γίνεται με τους λιγότερο γνωστούς radio djs που τα παίρνουν όλα έτοιμα από τις εταιρείες...
Κάτι σαν αυτό για παράδειγμα τόλμησε ποτέ κανένας να το βάλει σε εκπομπή του; Σε ποιά θέση μπαίνει αυτή η φωνή στον κατάλογο του ΡΣ; Ξέρουν ποιοί είναι;




 
Απλως ειμαι περιεργος ποιοι στα τελη του 70 ειχαν προβλεψει τη σημερινη κατασταση και μαλιστα την ευθυνη των charts γι αυτη
Ε, δεν είναι και τόσο δύσκολο να "προβλέψεις" πως όταν όλες οι αξίες ισοπεδώνονται για να αναδυθεί η εμπορική διάσταση (οποιουδήποτε ζητήματος), τότε έρχονται χειρότερες ημέρες. Δεν είχαν προβλέψει την ταχύτητα με την οποία θα συνέβαινε όλο αυτό (δεν ήξεραν πως θα υπάρχει ίντερνετ), αλλά εσύ π.χ. δεν μαντεύεις ποια θα είναι η εμπορική μουσική σε 10 χρόνια από σήμερα - εννοώ, ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της;

 
Ε, δεν είναι και τόσο δύσκολο να "προβλέψεις" πως όταν όλες οι αξίες ισοπεδώνονται για να αναδυθεί η εμπορική διάσταση (οποιουδήποτε ζητήματος), τότε έρχονται χειρότερες ημέρες. Δεν είχαν προβλέψει την ταχύτητα με την οποία θα συνέβαινε όλο αυτό (δεν ήξεραν πως θα υπάρχει ίντερνετ), αλλά εσύ π.χ. δεν μαντεύεις ποια θα είναι η εμπορική μουσική σε 10 χρόνια από σήμερα - εννοώ, ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της;
Θεωρω οτι σημερα ειναι ευκολοτερο. Επισης αλλο 10 αλλο 40 χρονια.

Το να δεις 40 χρονια μπροστα τη δεκαετια του 70 στην Ελλαδα δεν ηταν και τοσο απλο, γι αυτο μου εκανε εντυπωση και θα ηθαλα να μαθω ποιοι ηταν αυτοι οι μουσικοκριτικοι που το επισημαναν

 
Η νοοτροπια των τσαρτς εννοειται δεν οδηγησε στην καταντια του σημερα. Οδηγησε η νοθεία τους με τα κλικς.

Οσο δεν συνεβαινε αυτο στα τσαρτς διακρινονταν οι καλοι..

Καποια στιγμη θα σας ανεβασω τα 100 καλυτερα του ΝΜΕ μεχρι το 1974 για να δειτε πως ηταν τοτε οι λιστες και τα περιοδικα.

Btw το ποπ κ ροκ ήταν μια θλιβερη φυλλαδα γι αυτο πιστευω ηταν μικρη η συμμετοχη του Πετριδη και η "κοντρα" του. Οι πιο σωστες κριτικες ηταν παντα στον Ηχο

 
Btw το ποπ κ ροκ ήταν μια θλιβερη φυλλαδα γι αυτο πιστευω ηταν μικρη η συμμετοχη του Πετριδη και η "κοντρα" του. Οι πιο σωστες κριτικες ηταν παντα στον Ηχο
Όχι οτι οι άλλοι ήταν καλύτεροι, αλλά έχω φάει κάτι σούπες από προτάσεις του Ήχου - Ζήλου & co.

Θυμάμαι βέβαια και τον αχαρακτήριστο Κωσταντέα με τις κριτικές του και κάτι Γ+ που είχε βάλει στο Rattus Norvegicus και άλλα ευτράπελα.

 
Πιο σωστες ειπα.

Πιο.

Παντως εγω τις πιο προχωρημένες μουσικες τις ακουσα απο τον Πετριδη.

Και μιλαμε για προχωρημενες.

 
Πιο σωστες ειπα.

Πιο.

Παντως εγω τις πιο προχωρημένες μουσικες τις ακουσα απο τον Πετριδη.

Και μιλαμε για προχωρημενες.
Δλδ ο Πετρίδης έχει παίξει αυτά;



να απαντήσω από μόνος μου ότι αποκλείεται και σε καμία περίπτωση;...ακόμα κι αν το έκανε (?) θα έγινε επειδή κάποιος τον "ανάγκασε"...
Ο Περίδης παίζει αυτά που νομίζει αυτός ότι είναι προχωρημένα και καλά κάνει. Έχεις την ίδια άποψη με αυτόν δλδ; Σε όλα;...σπάνιο πράγμα για να μην πω αδύνατο και γίνω απόλυτος....
Δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι, αλλά θα το ξαναπώ... κανένας δεν έχει τη δύναμη να σε κανει να τον ακολουθείς και να πιστεύεις ότι λέει, εκτός και του την δώσεις εσύ ο ίδιος...
Περί ορέξεως κυρίες (αλήθεια που είναι;!) & κύριοι... κολοκύθια λίστες και 'influencers'...Πετρίδηδες και λοιποί δεν πρόκειται να με κάνουν ποτέ να αποφασίσω...όποιος έχει απορίες, ας διαβάσει το προφίλ μου.
Ευχαριστω και πάλι για την υπομονη σας κι όπως έχω αναφέρει ξανά στο παρελθόν, οι απόψεις είναι σαν τις "πωποτρυπίδες"...όλοι έχουν τουλάχιστον μια....?

 
Δεν μπορεις να εχεις αποψη απεχοντας
Για τον Πετρίδη ειδικά, δεν με ενδιαφέρει να έχω καμία απολύτως επαφή...γενικά τώρα, οι radio/tv djs είναι ότι πιο χάλια υπάρχει, ειδικά στην Ελλάδα...πάτε να δείτε Mad Wars, να ακούσετε Πετρίδηδες... εγώ ο φτωχός, άμυαλος και άσχετος θα ακούσω αυτό τώρα...
Αλήθεια, το ΡΣ σε ποιά θέση τις έχει;....διόρθωση: τις έχει;




 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top