TEST: mp3 vs lossless audio αρχείου

npap είπε:
προαιρετικό είναι Μανώλη μου, αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ θα είναι καλύτερα για το όλο εγχείρημα αν δεν περιοριστεί στην επιλογή του ασυμπίεστου...

από την στιγμή που εντοπίζει διαφορές και επιλέγει το καλύτερο σε πρώτο χρόνο, σίγουρα σε δεύτερο χρόνο θα έχει άποψη και για τα υπόλοιπα, οπότε αν το επιθυμεί κι ίδιος ιδανικό θα ήταν να την μοιραστεί μαζί μας...
Θα ελεγα οτι η επιτυχία ειναι να βρει καποιος το καλύτερο και το χειρότερο. Αν και καταπώς φαίνεται θα γινει Βατερλό.

 
1. 128

2. wav

3. 320

4. vbr

Κι ο Θεος βοηθος.

Edit

Τα εβαλα σε ενα cubase και τα ακουσα με καρτα digidesign mbox2 σε μονιτορακια  yamaha ΗS-5

 
Πολύ ωραίο τεστ το οποίο με παρέσυρε να παίξω παρότι είμαι παγκοσμίως γνωστός για την αδυναμία μου να διακρίνω τέτοια πράγματα.  ;D

Με την πρώτη ακρόαση είχα σαφή προτίμηση στα 1 και 4 τα οποία υπέθεσα ότι είναι τα original wav και mp3 στα 320. Αν και δεν έχω reference για το πώς ακούγεται ένα VBR σε σχέση με τα υπόλοιπα, θεώρησα αυθαιρέτως ότι τοποθετείται μεταξύ 320 και 128. Οπότε αν τα τοποθετούσα με βάση την ποιότητα, για τα δικά μου αυτιά, η σειρά έχει ως εξής:

1 (ασυμπίεστο)

4 (mp3 320)

2 (VBR)

3 (mp3 128)

Οι παρενθέσεις των 4 και 2 μπορεί να είναι και ανάποδα. Αν και η μεγαλύτερη πιθανότητα φυσικά είναι ότι τα έχω όλα λάθος.

 
Τα άκουσα κι εγώ.

Αντί όμως να προσέχω την ποιότητα, βρέθηκα να προσέχω το κομμάτι και την μπάντα.

Τα πνευστά, τα τύμπανα, το μπάσσο.

Τι ωραία, σφιχτά που παίζουν!

Διαφορές δεν άκουσα ιδιαίτερες, αλλά δεν με νοιάζουν κιόλας γιατί είναι παντελώς ασήμαντες στα αυτιά μου.

Από το να ακούω 2 ώρες ένα σημείο για να ξεχωρίσω (λέμε τώρα) το αν είναι 128 ή 320 στις λεπτομέρειες (που μπορεί να είναι και στο κεφάλι μου, γιατί μου το είπαν ότι δεν είναι ίδια, αν δεν μου το έλεγαν δεν θα το υποψιαζόμουν), προτιμώ αυτό το δίωρο να ακούω διαστήματα, συγχορδίες, κλπ, έτσι ώστε να μάθω να τις ξεχωρίζω.

Αφού όμως μπήκα στο τριπάκι ας γίνω κι εγώ ρόμπα, μιας και δεν είμαι καν μουσικός, πόσο μάλλον ηχολήπτης.

Λοιπόν

1. 320

2. 128

3. VBR

4. WAV

Η πλάκα είναι ότι ακόμα κι αν δεν είναι έτσι, εγώ έτσι τα ακούω. :D

Και δεν πα να κοροδεύετε όσο θέλετε. ;D ;D

Α ξέχασα.

Τα πέταξα κι εγώ στο cubase, και τα άκουσα μέσω της Alesis IO|14 με ακουστικά της πλάκας.

 
Όλα καλά ρε παιδιά, αλλά θα κερδίσουμε τίποτα, ή θα μείνουμε με το εμπιτρία στο χέρι? ;D ;D ;D ;D

Παίζει να βρούμε κανένα σύνθετο (τα δύο πρώτα)?

Φορκάστ έχω το 4-1 καραμπίνα, το γράφει και το "γκανιάν".

;D ;D ;D ;D

Spyros Delta είπε:
Κι ο Θεος βοηθος.
Όχι σήμερα Σπύρε μου, βαριέμαι. ;D

 
μην μου ενδρέπεσθε λαίμαι... δεν δίνομεν εξετάσεις... αμάν...  :P

θα έχουμε πολλά ενδιαφέροντα να ειπούμε από την άλλη Δευτέρα με τα αποκαλυπτήρια (αν δεν έχω παράσταση σε δίκη) ;D ;D ;D...

το να φορτώνετε όπως ο Σπύρος τα κομμάτια στο DAW σας και να ακούτε με τους asio της κάρτας σας είναι μια καλή λύση...

μάλιστα η πιο επισταμένη πρακτική, είναι να τα απλώσετε σε ένα τρακ με ένα εμφανές κενό μεταξύ τους και αφού αρχικά τα ακούσετε μια φορά γραμμικά, ακολούθως να κάνετε (με το μικρότερο zoom) τυχαίες προσπελάσεις από το ένα στο άλλο εν είδει συνέχειας... τέλος να βάλετε markers στο ίδιο σημείο στο καθένα και να ξεκινάτε συγκριτικές ακροάσεις μικρών χρονικών διαστημάτων από αυτά...

όμως επειδή επαναλαμβάνω ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ το ιδανικό για την συζήτηση μας είναι να ακούτε ΧΑΛΑΡΑ στο mood που θα  ήσασταν ακούγοντας μουσική (το δυνατόν)...

YΓ τέλος να επαναλάβω όσοι μπορείτε πλέον του ασυμπίεστου να μας αναφέρετε έστω το 128 κατά την γνώμη σας για να βοηθήσετε περισσότερο στα όποια συμπεράσματα... καλά πάμε και αναμένομεν και άλλους... thanks again :-* :)

 
Sorry παιδιά κι εγώ δεν μπορώ να ρίξω ψήφο τύχης για να μην χαλάσω το στατιστικό.

Άκουσα αποσπάσματα από όλα τα δείγματα τουλάχιστον από 20 φορές το καθένα.

Μετά τα πήγα στο Sonar τα άπλωσα, έβαλα μια λούπα να παίζει και ανοιγόκλεινα κανάλια. Μετά προσπάθησα να εστιάσω σε μια παράμετρο κάθε γύρου (πχ, άκουγα μόνο πνευστά, μόνο sax, μόνο μπάσο κ.ο.κ., ή προσπάθησα να αντιληφθώ αλλαγές σε accents ή δυναμικές, ή κάποιο κομπρεσάρισμα). Τζίφος. Μου ακούγονται όλα το ίδιο (καλά, αν η γνώμη μου έχει σημασία). Γενικά ξέρω να ξεχωρίζω ένα φτωχό από άποψη συχνοτικού και δυναμικού εύρους audio ή sample ή κιθάρα κ.ο.κ. Όταν το επίπεδο φεύγει απ' το "φτωχό" τα πράγματα δυσκολεύουν αντιστρόφως ανάλογα με την υποτιθέμενη ποιότητα/πιστότητα.

Χρησιμοποίησα ΑΚG K171ακουστικά και ALESIS IO/2 κάρτα.

Θα είχε ενδιαφέρον, με τα αποτελέσματα, να υπάρξει και η σχετική ανάλυση-πχ, τι διαφοροποιεί το original από το 128άρι σε επίπεδο σύγκρισης ( αν υπάρχει κάτι τέτοιο ) και πού θα μπορούσε να εστιάσει κανείς ώστε να κατανοήσει τις διαφορές...

Πάω να ακούσω καμιά ταστιέρα maple να σκάει, τώρα...

 
...

θα έχουμε πολλά ενδιαφέροντα να ειπούμε από την άλλη Δευτέρα με τα αποκαλυπτήρια

(αν δεν έχω παράσταση σε δίκη)

...

;D ;D ;D ;D ;D

 
Πνοή και Νύξη είπε:
προσπάθησα να αντιληφθώ αλλαγές σε accents ή δυναμικές, ή κάποιο κομπρεσάρισμα). Τζίφος.

τι διαφοροποιεί το original από το 128άρι σε επίπεδο σύγκρισης ( αν υπάρχει κάτι τέτοιο ) και πού θα μπορούσε να εστιάσει κανείς ώστε να κατανοήσει τις διαφορές...

Πάω να ακούσω καμιά ταστιέρα maple να σκάει, τώρα...
Να σε βοηθήσω εγώ, μιλώντας στην γλώσσα σου. 8)

Αν η ταστιέρα maple που ακούς να σκάει, ήταν σε μπράτσο maple (που κι αυτό σκάει), θα ήταν ίδιο το σκάσιμο απ' ότι αν ήταν σε μπράτσο maple με mahogany λωρίδα στην μέση (που μειώνει το σκάσιμο)?

Όχι βέβαια. :D

Ε λοιπόν, οι διαφορές στα διαφορετικά φορμά εδώ, (στα αυτιά μου πάντα) είναι ακόμη λιγότερο εμφανείς. ;D ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ε λοιπόν, οι διαφορές στα διαφορετικά φορμά εδώ, (στα αυτιά μου πάντα) είναι ακόμη λιγότερο εμφανείς. ;D ;D ;D
Tι λέμε τώρα, μέρα με τη νύχτα. Σαν να ακούω δύο μανίκια maple φτιαγμένα από το ίδιο δέντρο, με κομμάτι παρμένο από διαδοχικά και γειτονικά σημεία στον κορμό, βαλμένα στο ίδιο mahogany/σκοτεινό σώμα, με το ίδιο σετάπ και στην ίδια θερμοκρασία και υγρασία. Ε, το βορεινό κομμάτι "σκάει" καλύτερα ρε παιδί μου, είναι γνωστά αυτά, μην τα ξαναλέμε...

(sorry για το off topic, μια προσπάθεια να διασκεδάσω την κουφαμάρα μου ήταν...)

 
npap είπε:
μάλιστα η πιο επισταμένη πρακτική, είναι να τα απλώσετε σε ένα τρακ με ένα εμφανές κενό μεταξύ τους και αφού αρχικά τα ακούσετε μια φορά γραμμικά, ακολούθως να κάνετε (με το μικρότερο zoom) τυχαίες προσπελάσεις από το ένα στο άλλο εν είδει συνέχειας... τέλος να βάλετε markers στο ίδιο σημείο στο καθένα και να ξεκινάτε συγκριτικές ακροάσεις μικρών χρονικών διαστημάτων από αυτά...
Εγω τα εβαλα το ενα κατω απο το αλλο και ακουγα solo ενα ενα.

Μετα Looping σε διαφορα χαρακτηριστικα σημεια του κομματιου, για εναλλαγη απο το ενα Track στο αλλο,  ωστε να ακουσω διαφορές μεταξυ τους (ογκο, καθαροτητα, ακρες, οτι μπορεσω)

Γιατι απλωμενα σε ενα track? τι ηχητικη διαφορα παιζεται ετσι?

ΥΓ Δυστυχως δεν ειχα χρονο να το κανω πολυ ωρα και σε μεγαλη ενταση (μεσημερι). Κανα 5λεπτο προλαβα κι ασχοληθηκα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Spyros Delta είπε:
Γιατι απλωμενα σε ενα track? τι ηχητικη διαφορα παιζεται ετσι?

ΥΓ Δυστυχως δεν ειχα χρονο να το κανω πολυ ωρα και σε μεγαλη ενταση (μεσημερι). Κανα 5λεπτο προλαβα κι ασχοληθηκα.
καμία...καθαρά λόγοι εργονομίας (άμεση random μετακίνηση με το ποντίκι ή άμεση "ορισμένη" σύγκριση μέσω markers) και το θέμα της "συνέχειας" ...

η χαμηλή ένταση δεν ενδεικνύεται... είναι εύκολο να παραπλανηθείτε...  ίδια στάθμη και αρκετά δυνατά... τέλος όχι πάνω από 20 λεπτά- μισή ώρα... διάλειμμα και ξανά αν θέλετε να επιμείνετε...

ΥΓ. το πρώτο άκουσμα στο όλον είναι για να γνωρίσετε το υλικό... τις διαφορές "ιδανικά" θα έπρεπε να τις ακούτε στα πρώτα λεπτά και φυσικά να μπορείτε να τις "ακούτε" πάντα χωρίς "αμφιβολία" ξανά και ξανά μετά από μια και πάνω επανάληψη...

καλώς ή κακώς standards όπως σε ένα μελετημένο live blind test εκ των πραγμάτων εδώ δεν μπορούμε να έχουμε (ας ελπίσουμε το φθινόπωρο να καταφέρουμε να έχουμε ένα πρώτο δείγμα με  "κλινικά" αποτελέσματα που θα κοσμεί το noiz)...

εδώ (δεν θα κουραστώ να το επαναλαμβάνω) πρόκειται για μια συμμετοχική διαδικασία σε μια δημιουργική ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα συζήτηση...  ;) :)

 
Εντελώς πρόχειρα και με αστείο εξοπλισμό (ταμπλετ ,foobar, audiotechnica ακουστικά) διαλέγω σαν wav το 4.

Τα υπόλοιπα είναι ΠΆΡΑ ΠΟΛΎ ΚΟΝΤΆ  με το 4 και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να ζήσω μαζί τους.

Απλά ένεκα το ...χουι, πότε δεν έχω ριπαρει σε mp3.....πάντα σε wav και αν υπήρχε ανάγκη τα εκανα  mp3 320αρια.

Νίκο τα σέβη μου!!

 
εγώ και απαίδευτα αυτιά έχω και μέτριο εξοπλισμό για τις ακροάσεις μου

Και μόνο καλό μπορώ να θεωρήσω ότι μου ακούστηκαν όλα ίδια  ;D

Δεν έχω το άγχος ότι χάνω κάτι άκρως ποιοτικό , ειδικά αν δεν ξέρεις τι θεωρείτε ως τέτοιο , καταλαβαίνετε  ;)

Συγχαρητήρια για το εγχείρημα, για το "φιλολογικό" του πράγματος, αν και εντελώς αδιάφορο για μένα προσωπικά. Δεν παύει να είναι όμως πολύ προσεγμένο τεστ και σίγουρα χρήσιμο ( και ενδιαφέρον)  για τους περισσότερους

 
Εγώ σας το είπα.

1-4 το δίδυμο, 4-1 το φορκάστ.

Όποιος ξέρει, πάει ταμείο. ;D ;D

EDIT: Μόνο μην τα παίξετε ξερά, και σας βάλω στον κουβά.

Παίξτε και την κάλυψη.

Εγώ τα βλέπω.

Εσείς?

Ξέχασα, και ημίχρονο-τελικό 2-4 (στο ημίχρονο κέρδιζε το 2, αλλά στην λήξη  θα κερδίσει το 4).

Πληρώνει άντερα. ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τα κομμάτια τα άκουσα στην δουλειά κατευθείαν από site,και σε ηχεία τις πλάκας (genius), δεν τα έκανα καν download, 1ο άκουσμα όσο διάβαζα το θέμα (σιγά σε ένταση) και δεύτερη φορά τα άκουσα σε μεγαλύτερη ένταση (την ένταση που έχει ένα τηλ όταν χτυπάει). δεν άκουσα καμιά  μα καμιά διαφορά.

 
Καλημέρα και από μένα..

Έβαλα τα αρχεία στο audacity και τα άκουσα από τα φτηνοηχεία του υπολογιστή μου (κάτι genius - δε γνωρίζω παραπάνω πληροφορίες, γι' αυτά).

Λοιπόν, για μένα το χειρότερο αρχείο ήταν το 1 και το καλύτερο το 2.

Γενικά, η σειρά, από το καλύτερο προς το χειρότερο, θεωρώ ότι πάει ως εξής:

2>3>4>1.

O0

 
έτσι απλά μια υπενθύμιση, μια και την Δευτέρα θα γίνουν τα "αποκαλυπτήρια", μήπως υπάρχει και κανένας ακόμα που αντί να απολαύσει μια παραλία, θα ήθελε να μας πει τη γνώμη του...  8)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top