ελπίζω Χάρη μ' να μην περίμενες ως reference κάνα ημιθανές θύμα του loudness war με μονοψήφια δυναμική περιοχή?...
αυτό δεν "απειλείται" θεωρητικά και πρακτικά από κανέναν απωλεστικό αλγόριθμο συμπίεσης... την όποια ζημιά την έχει κάνει ήδη αυτοκαταστροφικά στον εαυτό του.... ;D
Απλά αναρωτήθηκα αν ισχύει αυτό που έγραψα στο οποίο απαντάς παρακάτω:
αυτό δεν "απειλείται" θεωρητικά και πρακτικά από κανέναν απωλεστικό αλγόριθμο συμπίεσης... την όποια ζημιά την έχει κάνει ήδη αυτοκαταστροφικά στον εαυτό του.... ;D
Σκεφτόμουν ότι το πλούσιο φασματικά μεταβατικό περιεχόμενο (π.χ. ένα snare) θα ήταν πιο εύκολο να ακουστεί αλλοιωμένο αν το κομπρεσάρισμα κρατούσε μαζεμένες τις δυναμικές (και με τον τρόπο αυτό ίσως) αναδεικνύοντας τα προβλήματα φάσης στο ψηλό μέρος του φάσματος.
Από την άλλη βέβαια αν χαθεί η σαφής σχέση μεταξύ συχνοτήτων (πλάτη-φάσεις) στα peak θα αλλοιωθεί και η σαφήνεια του peak. Δεν ξέρω τι πρέπει να ακούσω. Αυτά προσπαθώ να διακρίνω αλλά δεν τα καταφέρνω.
Έχω και μια γενική ερώτηση, θα την κάνω όμως μετά τα αποκαλυπτήρια γιατί μπορεί να απαντήσεις έτσι κι αλλιώς.
οι φίλοι μας harilatron, RayDTutto, Πνοή και Νύξη, chiego, Vartanis ακούγοντας τα δείγματα θεώρησαν ότι δεν υπήρξε κάποια αξιόλογη διαφορά.
τέλος τα του poll είναι πλέον ορατά στο πάνω μέρος...
αν μου ξέφυγε κάποιος ή έκανα κάποιο λάθος σε νούμερο διορθώστε με...
αφού σας ευχαριστήσω θερμά όλους κάποιες γενικές παρατηρήσεις...
1. τα αποτελέσματα γενικά συνάδουν με αυτά και πιο ειδικών tests που έχω κάνει κατά καιρούς (και μάλιστα με υψηλής ποιότητας monitoring σε θέσεις sweet spot των υποκειμένων σε σωστά διαμορφωμένους χώρους και αυστηρά standards ως προς την διαδικασία)...
μην μου άγχεστε λοιπόν... ακόμα και τα ακουστικά που χρησιμοποιήσατε πολλοί, δεν ενδεικνύονται (από μόνα τους) καθότι δεν προσφέρουν στον εγκέφαλο τις συνήθεις συνθήκες και πολλές φορές τον μπερδεύουν συν ότι τον κουράζουν πιο γρήγορα...
ένας καλός αλγόριθμος συμπίεσης (ειδικά στον μικρότερο λόγο παρεμβατικότητας του) δεν γίνεται εύκολα αντιληπτός στην πλειοψηφία των ακροατών (πόσω μάλλον σε "ανέμελες" συνθήκες ακρόασης)...
και αυτό είναι κατά την γνώμη μου, που πρέπει "γενικά" να μας μείνει από το εγχείρημα... ειδικά τώρα κουβεντιάζουμε όσο θέτε... :-* ;D
2. όπως επισημάνθηκε και από τον Γιάννη, κυκλοφορούν πολλά "κακής ποιότητας" συμπιεσμένα αρχεία εκεί όξω και πρέπει να δίνετε προσοχή όσοι έχετε ένα ενδιαφέρον και για τον ήχο πέραν της καλλιτεχνικής αξίας ενός μουσικού έργου...
εδώ θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή, γιατί για μερικά είδη μουσικής η ποιότητα του ήχου είναι ΑΠΟΛΥΤΑ εξαρτώμενη με την απόλαυση που δύναται να μας προσφέρει (να τον βράσω εγώ τον κορυφαίο μαέστρο, αν δεν μπορώ να απολαύσω ένα μεγάλο μέρος του συναισθήματος μέσω του ιδιαίτερου χειρισμού του στις μικροδυναμικές της ορχήστρας του πχ)... τώρα βέβαια αν πάρετε ένα wav στα 16/44 και δεν ακούτε διαφορές στο σύστημά σας από ένα hd που θα σας πουλάνε στην διπλάσια τιμή, "σεμνά" και τα ρέστα σουβλάκια... ;D
3. η τέρψη είναι ο ορισμός της υποκειμενικότητας... θα παρατηρήσετε κάποιες "λογικά οξύμωρες" επιλογές αλλά δεν ισχύει η συνθήκη... όπου δεν τίθεται ψυχοακουστικό τερτιπάκι του μάγκα εγκεφάλου μας, προφανώς υπάρχουν φίλοι μας που άκουσαν το 128άρι ως καλύτερο, προφανώς γιατί η μικρή "σκληρότητα" στο άκουσμα μπορεί να τους αρέσει περισσότερο ή οι προσλαμβάνουσες τους ως reference τους οδήγησαν σε αυτό το συμπέρασμα... άλλωστε περί κολοκυθόπιτας...
4. πολλοί (ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΤΑΤΑ) πέσατε θύμα και της κούρασης από την "υπερπροσπάθεια" να διακρίνετε σώνει και καλά διαφορές ή το αντίθετο εστιάζοντας χαλαρά σε "εντυπώσεις"... όπως έχω επισημάνει αρκετές φορές ακόμα και η ψυχολογία μας παίζει μεγάλο ρόλο στην εστίαση της ακοής... και να μην ξεχνάμε ότι η ακουστική μνήμη δεν φημίζεται για την ικανότητα να συσχετίζεται με σύνθετους ήχους...
τώρα που ξέρετε τα αρχεία, όποιοι έχετε όρεξη πάρτε μόνο το wav και το 128 και αφού ακούσετε αρκετές φορές μόνο το πρώτο, βάλτε ένα φίλο να σας τα εναλλάσσει τυχαία... λογικά μπορεί να αλλάξει η πρώτη σας εντύπωση και σίγουρα θα ναι πιο εύκολο κάποιοι αυτά τα δύο να τα ξεχωρίζετε ανιχνεύοντας την υποσημαινόμενη έστω "σκληρότητα" (πάντα συγκριτικά μιλώντας)...
αυτά σε πρώτη φάση και αναμένω και τις δικές σας παρατηρήσεις που λογικά θα υπάρχουν...
σας παραθέτω και δυο ενδεικτικές απεικονίσεις των αρχείων σε σειρά την πρώτη σε σχέση με την ένταση και την δεύτερη σε σχέση με την συχνότητα...
ΥΓ. συγχωρήστε μου ορθογραφικά, συντακτικά και λοιπά ικά... είμαι λιώμα ήδη από την συγκέντρωση των επιλογών σας... όπως παρατηρήσατε ούτε 2 bold ανα πρόταση δεν χρησιμοποίησα... ω μοντιέ!!!....φαντάζομαι ότι αυτή την στιγμή δεν θα διέκρινα ούτε 8μπιτη έκδοση του αρχείου... ;D ;D ;D
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.