Tεχνική ...η groove

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
2,098
Ο λογος που αποφασισα  να ανεβασω αυτό το thread είναι κατά βαση μια απαντηση σε μια ερωτηση που ειχε δωσει ο Stewart Copeland στο forum  του site του .

Η ιστορια εχει ως εξης. Τον ειχαν καλεσει να παιξει σε ένα σεμιναριο που συμμετειχαν οι οι μεγαλοι ντραμμερς - superstars , και αφου ειχαν βγει ολοι και ειχαν παιξει ότι μπορει να παιχτει σε  τεχνικο επιπεδο…, βγηκε ο  Stewart στο τελος.

Τους επαιξε ένα απλο  ροκ  beat  χωρις breaks και στολιδια για 3 λεπτα…και μετα τους καληνυχτησε.

Καποιοι γελασαν – νομιζαν ότι ο γερος τρελαθηκε…και κατεληξαν να τον ρωτησουν στο φορουμ του ,  γιατι τους επαιξε κατι τοσο απλο..και εφυγε..

Η απαντηση του ηταν η εξης. «Αν δεν μπορεις  να groov-αρεις κατι τοσο απλο ,και να το κανεις να βγαλει μουσικη…τι να την κανεις την τεχνικη?» 

Ομολογω ότι πραγματικα ταυτιστικα με τον Stew που ειπε τοσα πολλα  και εδωσε τοσο πολύ ¨food for thought¨ στο τριλεπτο σεμιναριο του.. λεγοντας ουσιαστικα ..μονο μια προταση.

Θα ηθελα να συζητησουμε λοιπον.. ένα πολύ σοβαρο θεμα  που αφορα ολους μας και εχει  να κανει με την πολύ λεπτη γραμμη που υπαρχει..αναμεσα στη τεχνικη και το groove

Είναι κοινως αποδεκτο ότι ολοι μας ειμαστε σε μια διαρκης κατασταση μελετης – αναπτυξης της τεχνικης μας…και ολοι μας προσπαθουμε για το καλυτερο.

Σιγουρα η τεχνικη  καταρτιση χρειαζεται  ,και σιγουρα ολοι μας πρεπει να δινουμε ιδιαιτερη σημασια στα χερια και τα ποδια μας.

Αυτό που μου κανει εντυπωση όμως…είναι ότι εχω δει  ντραμμερ που ενώ παιζουν ένα groove για 5 λεπτα…το μυαλο τους και η πληρης τους συγκεντρωση  …είναι στο Ενος δευτερολεπτου break τους που θα εκαναν στο φιναλε του κομματιου. Και το groove του κομματιου να είναι χαλια. Κρυες αξιες αραδιασμενες χωρις ψυχη.

Μηπως ολη αυτή η υπερπροσπαθεια  λοιπον…και η συνεχης αναζητηση γνωσης –αναπτυξης της τεχνικης ,  μας βγαζει εκτος στοχου ..Mηπως πρεπει να σταματησουμε να σκεφτομαστε πως θα γινουμε superstar  μεσα από τα drums και να γυρισουμε πισω..στο πως θα δημιουργησουμε ομορφη μουσικη..με ανιδιοτελεια?

Μηπως εν ετη 2011 το πραγμα εχει φυγει από τα «κοιτα με ποσο γρηγορα ξερω να παιξω»  παιξιματα  των 80ς ,και εχει εξελιχτει σε μια ΑRT και πιο “Less is More” προσεγγιση της μουσικης?

Μου εχει τυχει να παω σε πιστα με πολύ γνωστα ονοματα και ενώ η μπαντα επαιζε ένα απλο τσιφτετελι για τον κοσμο να χορεψει…ο drummer σκεφτοταν και εκτελουσε..το πρωτο του σεμιναριο-dvd για drums πανω στη δικαση!  Αυτά τα παιξιματα κατά τη γνωμη μου είναι ανεπιτρεπτα. Οσο και αν θεωρουμε  {η είναι..}ευτελης την μουσικη που παιζουμε , η δουλεια μας είναι να την συνοδεψουμε..και να την εξιψωσουμε..Και πρεπει επιτελους να καταλαβουμε  και να χωνεψουμε ότι όταν  παιζουμε σε ένα γεματο μαγαζι…το 99,9% του κοσμου εχει ερθει να ακουσει τη φωνη και το τραγουδι. Δεν εχει ερθει δηλαδυ να ακουσει τυμπανα .

Δεν τον νοιαζει ουτε ποσο καλος είναι  ο drummer , ουτε ποσο γρηγορα φτανει τα διπλα του χτυπηματα. Τον ενδιαφερει να ακουσει μουσικη.Ειτε είναι τσιφτετελια ειτε είναι ροκ τον ενδιαφερει να ακουσει ένα σταθερο ρυθμο που θα τον βοηθησει να ακουσει την μελωδια της φωνης η ένα σολο ..ΑΠΕΡΙΣΠΑΣΤΟΣ.

Μηπως επιτελους  πρεπει να μαθουμε…τι παιζουμε…που το παιζουμε..και με ποιον παιζουμε ? Πολλες φορες εχω δει τον Vinnie η τον Weckl  να δινουν τεχνικες ,και στο τελος να λενε.. “do not even try to play this ..in a Top20 hit.”

Γιατι ομως ξεχναμε το νοημα και το βασικο μας ρολο που αυτό είναι να φτιαξουμε ένα solid groove  . Νομιζω ότι το μεγαλυτερο βαρος αυτου του προβληματος πεφτει σε όλα αυτά τα drum videos που μας εχουν κατακλυσει την τελευταια 20ετια.Σε αυτά και στο Youtube .

Σε  αυτα καταλογιζω τη μεγαλυτερη ευθυνη  σε αυτό το off target που εχουμε βγει κατά καιρους ολοι μας.   

Κατι που λεω στους μαθητες μου και κατι που θα πω και σε εσας ..ειναι ότι πρεπει ολοι οι ντραμμερ να χωνεψουμε καποια στιγμη στη ζωη μας.. ποιος ειναι ο ρολος μας.

Θελουμε δεν θελουμε πρεπει να καταλαβουμε  ότι κατά  99% της θητειας μας σαν ντραμμερ..θα ειμαστε το χαλι που θα πατησουν ολοι πανω.

Δεν λεω ότι είναι λαθος να δινουμε βαρυτητα στο 1%  της καριερας μας σαν σολιστικο οργανο..αν και μονο εάν εχουμε κατανοησει πληρως το ρολο μας σαν συνοδευτικο οργανο και μελος ενός συνολου .Η μερα που θα εχουμε χωνεψει κατι τετοιο…θα είναι η μερα που θα ειμαστε στο σωστο δρομο για να γινουμε σωστοι drummers.

B.Μουλακάκης.

 
vagelism είπε:
Η μερα που θα εχουμε χωνεψει κατι τετοιο…θα είναι η μερα που θα ειμαστε στο σωστο δρομο για να γινουμε σωστοι drummers.
Εμείς οι μπασίστες,  θα σας περιμένουμε υπομονετικά  ;D

 
Βαγγέλη έχω δει μεγάλους drummers(superstars) που χρονια μελετανε παπαδες και παιζουν σε διαστημικές ταχύτητες να σου λένε στο τέλος, μην δίνεις τόσο εμφαση στην ταχύτητα, βελτίωσε το groove σου, την μουσικότητα σου.

Προσωπικά πιστευω ότι η τεχνική είναι ένα μέσον και είναι απαραίτητη αρκεί να μην σου γίνει εμμονή.Καλή τεχνικη εξάλλου είναι η τεχνικη που μπορείς να παίξεις άνετα χωρίς να

ζορίζεσαι.

Απο εκεί και πέρα πιστευω ότι η χρυση τομή είναι η δύσκολη και έχει να κάνει καθαρά με την ιδιοσυγκρασία του καθενός.

Προσωπικά πια προτιμώ να παίζω απλα πράγματα σε υψηλό επίπεδο(accents, ghost notes) παρά πολυπλοκα πράγματα(πολυρρυθμιες κτλ) σε μέτριο επίπεδο.

Εξξαλου ως δάσκαλος πρωτος από όλους γνωρίζεις τις διαφόρες πτυχες και την λογική σειρά εκμάθησης για να γίνει κάποιος καλός drummer.

 
καλα τα λες φιλε!το κακο ειναι οτι αυτη η λογικη κυριαρχει σε πολους νεους μουσικους..Ολοι παιζουν ωρες σπιτι τους αυξανοντας την τεχνικη τους και οταν παιζουν μουσικη με αλλους...ΜΗΔΕΝ..Οπως εχει πει και ο Τζιμακος "η μουσικη δεν ειναι γυμναστικη"

πιστευω οτι αυτη η νοοτροπια πρεπει να αλλαξει σε ολους τους σημερινους μουσικους ειτε αυτοι ειναι drumers ειτε ειναι κιθαριστες..μπας και ακουσουμε επιτελους μουσικη και οχι επιδειξη δεξιοτεχνιας!

 
χιλιοειπωμενα κ θα ειναι παντα θεματα των μουσικων μιας κ ολοι εχουν τον κάλο της επιδειξης.

(μουσικη=groove=τεχνικη)=αποψη-μουσικοτητα-απωτερος στοχος

Η μουσικοτητα ειναι αποτελεσμα κ αποψης κ συνδιασμου των ανωτερο.Ειναι η αποψη το που θα μπει το καθε τι ξερεις πανω στο οργανο σου.

Ολοι οι μεγαλοι το ξερουν κ το λενε απλα εμεις δεν κοιταμε εκει αλλα στα ποδια κ στα χερια.

Υ.Γ.Η συζητηση ειναι ατελης κ μπορει να οδηγησει σε λούπα.Καλη συνεχεια

 
Συμφωνώ και επαυξάνω με αυτά που είπε ο Vangelis.

Πιστεύω ότι λίγο πολύ όλοι έχουμε ξεφύγει από το νόημα και ασχολούμαστε με τεχνικές, ταχύτητες κλπ. Και τελικά βλέπεις μια μέρα ενα DVD του Clapton με Steve Gadd, και ακους το groove και μένεις άφωνος. Τελικά αυτό πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος, και μετά όλα τα υπόλοιπα.

Το σκεφτόμουνα και γω σήμερα όταν άκουγα το Highway to hell. Πόσοι μπορούν να σκουστούν τόσο groov-ατοι. Μπαίνει ο ντραμερ και λες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! Και όντως, δεν υπάρχει! Και τι παίζει; Το πρώτο beat που μάθαμε όλοι...

 
... αυτό που δεν καταλαβαίνω εγώ,είναι γιατί η τεχνική είναι αντίθετη με το groove!

  Και αυτό το περι χαλιού επίσης δεν το αντιλαμβάνομαι.Το ίδιο δε θα κάνει ο μπασίστας.ο ρυθμικός κιθαρίστας,ο κιμπορτίστας?Τί είναι αυτό το πράγμα πια και οι εμμονές με τα χαλιά και τα ποσοστά των 99% και του 1%.Είπε ποτέ κανένας ντραμμίστας οτι θα κάνει το σόλο του κιθαρίστα ή του σαξοφωνίστα?Ήμαρτον μ αυτά τα θέματα πια που βγάζουν συμπλεγματική συμπεριφορά του στυλ πάρτε το χαμπάρι είμαστε το χαλί που θα πατάει ο τάδε και ο τάδε ...Μας αρέσει το όργανο,μας εκφράζει και δεν γουστάρουμε να είμαστε ούτε χαλιά,ούτε φλοκάτες αλλά ένα μέρος του συνόλου που παράγει μουσική.Thats all!

 
αμ τι περασε εσυ το τριγκα ντε τα νε σωστο?Τυχαιο ειναι το τριγκα? :P :P :P

 
Βαγγέλη, γενικά συμφωνώ με το ποστ σου. Ο βασικός ρόλος του ντραμσετ σε ένα μεγάλο μέρος της σύγχρονης δυτικής (και όχι μόνο) ποπ είναι να δίνει ένα καλό γκρουβ. Τώρα βέβαια, αν καταφέρεις να χώσεις ένα μουράτο, καθαρά ντραμιστκό fill σε ένα τσιφτετέλι, χωρίς να "ενοχλήσεις" το κομμάτι, δεν τρέχει και τίποτα.

Κατά τα άλλα, οι επιδείξεις τεχνικής και οι πολλές νότες καλό είναι να μένουν για τα jazz/fusion/progressive κ.λπ. σχήματα, των οποίων το κοινό και τις καταλαβαίνει και τις περιμένει.

 
Το σκεφτόμουνα και γω σήμερα όταν άκουγα το Highway to hell. Πόσοι μπορούν να σκουστούν τόσο groov-ατοι. Μπαίνει ο ντραμερ και λες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! Και όντως, δεν υπάρχει! Και τι παίζει; Το πρώτο beat που μάθαμε όλοι...
+1000



;D

 
The more technique you have, the less you have to worry about it. The more technique there is, the less there is.

Pablo Picasso.

 
Προτασεις σας για βελτιωση του groove?

Για μενα η βασικη ασκηση βελτιωσης του groove ...ειναι το να παιζουμε πανω σε cd -δισκους -ηχογραφησεις -play alongs..οτιδηποτε μουσικη περασει απο τα χερια μας...Πως ομως?

Το μυαλο μας πρεπει να ειναι 100% συγκεντρωμενο στο beat του κομματιου...στην διαθεση που βγαινει και στις δυναμικες.

Τα breaks...ειναι μια αλλη ιστορια.

Πολυ καλο επισης θα σας κανει να χρησιμοποιητε το μετρονομο σαν double time -triple time , half time whole note time.

Δοκιμαστε αυτους τους μετρονομους παιζοντας ενα απλο beat να δειτε ποσο δυσκολο ειναι..ειδικα οταν τον προσεγγιζεις προς τα πισω σαν  half & whole time.

Περιμενω εξυπνες ασκησουλες

 
audiokostas είπε:
The more technique you have, the less you have to worry about it. The more technique there is, the less there is.

Pablo Picasso.
We learn technique, so we don't have to think about technique when we play.

 
vagelism είπε:
Δοκιμαστε αυτους τους μετρονομους παιζοντας ενα απλο beat να δειτε ποσο δυσκολο ειναι..ειδικα οταν τον προσεγγιζεις προς τα πισω σαν  half & whole time.
Είχα λίγο χρόνο, και το δοκίμασα για κανά μισάωρο. Με έβαλες σε μεγάλους μπελάδες! ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top