Tεχνική ...η groove

vagelism είπε:
Πολυ καλο επισης θα σας κανει να χρησιμοποιητε το μετρονομο σαν double time -triple time , half time whole note time.

Δοκιμαστε αυτους τους μετρονομους παιζοντας ενα απλο beat να δειτε ποσο δυσκολο ειναι..ειδικα οταν τον προσεγγιζεις προς τα πισω σαν  half & whole time.
Χαζή ερώτηση αλλα θα την κάνω... Τι είναι αυτό και πως γίνεται? :-[ :-[ :-[

 
Θα σου απαντήσω με παράδειγμα το απλό παλιό κλασσικό τέλειο ροκ γκρουβ  ;D

Θεωρώντας λοιπόν μέτρο 4/4, δηλαδή και 4 κλικ του μετρονόμου ανα μέτρο.

Whole time: Kick on 1,3 και Snare on 2 ,4.

Half time: Μισή ταχύτητα. Δηλαδή. Kick on 1, Snare on 3.

Double time: Διπλάσια ταχύτητα. Kick on 1,2,3,4 και Snare στα 8th notes.

Απλό παράδειγμα half time το pre-chorus του Enter Sandman. (Αυτό μου ήρθε πρώτο στο μυαλό).

 
oxi παιδια.Το καταλαβατε λαθος.

Εστω ενα απλο Beat κασσα - ταμπουρο - κασσα - ταμπουρο με το μετρονομο στο 60 και Ογδοα στο hihat.Αυτο δεν αλλαζει..

Βαλτε τωρα το μετρονομο στο 120 [doyble time} συνεχιστε να παιζετε το groove στην ιδια ταχυτητα αλλα τωρα ο μετρονομος σας χτυπαει 8α..

Μετα βαλτε τον 240 [διπλο το 120} Τωρα σας χτυπαει τα 16α του 60 [triple time}

Tωρα ξαναβαλτε τον στο 60 και αφου παιξετε λιγη ωρα γυριστε τον στο 30

Τωρα σας παιζει τα Ημισυ του 60 {Ηalf time} Σας χτυπαει το 1 και το 3..

και τελος βαλτε τον στο 15

Τωρα σας παιζει τα ολοκληρα του 60 το 1 δηλαδυ

Το beat δεν εχει φυγει απο το 60..απλα αλλαζει ο μετρονομος που ακουτε

 
Δάσκαλε απλό μου ακούγεται, διαβάζοντάς το.  ;D Το απόγευμα που έχει practice θα σου πώ αν μου είναι και τόσο απλό...

 
οταν ανεβαινει ο μετρονομος και σου χτυπαει 8α η 16α γινετε πιο ευκολο.

Το μπερδεμα ξεκιναει οταν παει πισω...στο ημισυ και στο ολοκληρο

Το μυστικο ειναι ΚΑΛΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ των αξιων η του ιδιου του groove.

Αν δεν το βαλεις μεσα σου δεν προκειται να βγει.

 
Α οκ σορυ. Λάθος δικό μου τότε.

Εγώ κατάλαβα half time κ double time στο παίξιμο και όχι στον μετρονόμο.

Ίσως να χρησιμοποιώ  λάθος όρο.   :)

 
Εγω το βαλα ενα βημα πιο περα με πολυπλοκο ρυθμικο κ whole note time σε μόνα με 3ηχα κ 6ηχα.Νομιζω εκει μπορεις να χασεις την μπαλα αν δεν συγκεντρωθεις.Τα αλλα παιζονται ευκολα κ κλειδωνεις γρηγορα αν οχι με την πρωτη.

Αυτα τα παιχνιδια με μετρονομο ειναι πολυ καλα.Και μετα πολυπλοκα ρυθμικα με τετοιους μετρονομους κ βλεπεις οτι ολοι οταν πανε να κανουν τπτ εφετζιδικο γινεται πανηγυρακι.Κουφαλες ντραμμερς :P

 
str.drummer είπε:
Το σκεφτόμουνα και γω σήμερα όταν άκουγα το Highway to hell. Πόσοι μπορούν να σκουστούν τόσο groov-ατοι. Μπαίνει ο ντραμερ και λες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! Και όντως, δεν υπάρχει! Και τι παίζει; Το πρώτο beat που μάθαμε όλοι...
Το πρώτο beat που έμαθα ήταν το Μέρες Αργίας απ' τα Διάφανα Κρίνα και ήταν το πρώτο beat που έπαιξα ολοκληρωμένα στα τύμπανα. ;)

Στα σοβαρά, η τεχνική και το groove δεν είναι δύο έννοιες ξεχωριστές. Η μία καλύπτει και συμπληρώνει την άλλη. Υπάρχει άτεχνο groove? ή αgroove-άριστη τεχνική;  8)

Στην εκμήθηση των τυμπάνων, έχω την ταπεινή γνώμη ότι, ο μαθητής πρέπει να κατανοήσει (όπως και εγώ) ότι η τεχνική δουλεύεται/εξελίσσεται/προοδεύει/βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου και με απλές μεθόδους και αρκετή μελέτη. Δεν γίνεσαι παίκτης με 3 μήνες μελέτης.

Το groove είναι εκπληκτικά σημαντικό στο παίξιμο ενός drummer και η τεχνική που το συνοδεύει εξίσου ιδιαίτερη. Άρα αυτά τα δύο πάνε μαζι και πρέπει να διδάσκονται και μαζί.

 
vagelism είπε:
oxi παιδια.Το καταλαβατε λαθος.

Εστω ενα απλο Beat κασσα - ταμπουρο - κασσα - ταμπουρο με το μετρονομο στο 60 και Ογδοα στο hihat.Αυτο δεν αλλαζει..

Βαλτε τωρα το μετρονομο στο 120 [doyble time} συνεχιστε να παιζετε το groove στην ιδια ταχυτητα αλλα τωρα ο μετρονομος σας χτυπαει 8α..

Μετα βαλτε τον 240 [διπλο το 120} Τωρα σας χτυπαει τα 16α του 60 [triple time}

Tωρα ξαναβαλτε τον στο 60 και αφου παιξετε λιγη ωρα γυριστε τον στο 30

Τωρα σας παιζει τα Ημισυ του 60 {Ηalf time} Σας χτυπαει το 1 και το 3..

και τελος βαλτε τον στο 15

Τωρα σας παιζει τα ολοκληρα του 60 το 1 δηλαδυ

Το beat δεν εχει φυγει απο το 60..απλα αλλαζει ο μετρονομος που ακουτε
Ναι, κι εγώ αυτό κατάλαβα, και μάλιστα επειδή έβαλα μετρονόμο από τον υπολογιστή, τον προγραμμάτισα ώστε να μην πρέπει να σταματάω για να αλλάξω το τέμπο (δηλαδή ουσιαστικά τις αξίες), και να μπορώ να περνάω απ' ευθείας από το ένα στο άλλο όσο παίζω. Μεγάλη πίκρα, αλλά αν αρχίζεις να το έχεις είναι όντως εξαιρετική άσκηση  (αφού πρώτα σου στραμπουλίξει το μυαλό...).

----------------

Διονύση, +1.

 
dionisissab είπε:
Το πρώτο beat που έμαθα ήταν το Μέρες Αργίας απ' τα Διάφανα Κρίνα και ήταν το πρώτο beat που έπαιξα ολοκληρωμένα στα τύμπανα. ;)

Στα σοβαρά, η τεχνική και το groove δεν είναι δύο έννοιες ξεχωριστές. Η μία καλύπτει και συμπληρώνει την άλλη. Υπάρχει άτεχνο groove? ή αgroove-άριστη τεχνική;  8)

Στην εκμήθηση των τυμπάνων, έχω την ταπεινή γνώμη ότι, ο μαθητής πρέπει να κατανοήσει (όπως και εγώ) ότι η τεχνική δουλεύεται/εξελίσσεται/προοδεύει/βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου και με απλές μεθόδους και αρκετή μελέτη. Δεν γίνεσαι παίκτης με 3 μήνες μελέτης.

Το groove είναι εκπληκτικά σημαντικό στο παίξιμο ενός drummer και η τεχνική που το συνοδεύει εξίσου ιδιαίτερη. Άρα αυτά τα δύο πάνε μαζι και πρέπει να διδάσκονται και μαζί.
φυσικα και δεν ειναι δυο διαφορετικες εννοιες και προς θεου..δεν ειπα ποτε κατι τετοιο.Η βασικη μου διαφωνια ειναι οτι καμια φορα ξεχναμε ποσο λεπτη ειναι η γραμμη αναμεσα στην τεχνικη και το groove ...και για ικανοποιησουμε την ματαιοδοξια μας πεφτουμε σε σοβαρες "παγιδες τεχνικης και μελετης"{Πιστεψτε με .. εγω εχω πεσει πρωτος..}Αυτο θελει ιδιαιτερη προσοχη..Τεχνικη και groove πρεπει να ανατραφουν ταυτοχρονα, χωρις ομως  το ενα να καπελωνει το αλλο. Παρτε εδω και ενα μαεστρο της τεχνικης σε μια πολυ groove και Art προσεγγιση.

 
O λόγος για τον οποίο ο Harvey Mason είναι ο πιο αγαπημένος μου ντράμερ, είναι το groove του.

Η τεχνική είναι προυπόθεση να παίξει κάποιος καλά, αλλά δέν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός.

Η ιστορία με το groove, ειναι άλλη. Η  το αισθάνεσαι ή όχι. Έχω παίξει με αρτιότατους μουσικούς, με φοβερή τεχνική κατάρτιση, αλλά απο groove άστα να πάνε.

Και με ακριβώς το αντίθετο.

Προτιμώ το αντίθετο  8)

 
Αρχικα μπραβο Βαγγελη για το θεμα γιατι και εμενα με προβληματιζει καθημερινα καθως αφιερωνω περισσοτερο χρονο σε ασκησεις τεχνικης σε χερια και ποδια ξεχωριστα παρα σε groove. Σωστη και η παρατηρηση σου οτι πολλες φορες πεφτουμε στην παγιδα του να βαλουμε οτι μαθαινουμε πανω σ ενα κομματι με αποτελεσμα οταν το βλεπουμε ή το ακουμε να λεμε τι μ....ς ειμαι.(για εμενα μιλαω  :P) Σωστες και οι παρατηρησεις ολων των μεγαλων drummer που αναφερες. Ομως πιθανον να ειναι ενα απλο σταδιο ανωρυμοτητας το οποιο να πρεπει να περασουμε οι περισσοτεροι αν οχι ολοι. Εγω πιστευω πως οοοοοτι και να μελετησεις ,απο τι στιγμη που μελετασ σωστα δεν προκειται να παει χαμενο, το αν καποια πραμματα ειναι υπερβολικα και πολλες φορες οντως  αγανακτεις με μερικους εγω το χρεωνω στην ελλειψη δουλειας του κομματιου , γιατι αν απλα ακουσεις το κομματι πολλες φορες και το δουλεψεις ακομα περισσοτερες θα σε παει απο μονο του και οπου πρεπει να μπει κατι πιο τεχνικο ορθα θα μπει. Παντως πολυ ωραια και η ασκηση σου αλλα και καποιες ασκησεις ανεξαρτησιας του Gavin Harrison που τον ακους και νομιζεις οτι εχει κι εναν ακομα ανθρωπο διπλα του που απλα παιζει σ'ενα πιατινι 4α η 8α ....χαμος  :) Επαναλαμβανω, πολυ ωραιο θεμα 

 
Τεχνική:



Όλα απο τον ίδιο άνθρωπο. Αυτό το λάιβ είχα στο μυαλό μου Βαγγέλη,

αλλά άλλο κομμάτι ;)

Πάντως απο το αρχικό σου ποστ, συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα του Stewart...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top