Ταμπλατούρα και παρτιτούρα

Κανεις δε θα σου δωσει λογαριασμο για το πως θα παιξει τη μουσικη σου, αν φυσικα φτιαξεις μουσικη τοσο αξιολογη που να ασχοληθει καποιος αλλος εκτος απο σενα.

Το καλοκαιρι, το ξαναεγραψα καπου, επαιζα slayer με ρυθμο salsa και τετοια σε ενα arranger για να γελαω, αν θελουν ας μου κανουν μηνυση.

Φυσικα, αν η μονη μελετη που ειχα κανει ηταν ταμπλατουρα και σε ποιο ταστο παιζεται το south of heaven, θα εχανα το χαβαλε. Και απειρως ωραιοτερα πραγματα επισης.

Ακομα και οι slayer παντως, την παρτιτουριτσα τους τη βγαζανε. Αλλα αυτοι ΟΝΤΩΣ ειχαν οπαδους, δε φαντασιονταν να τους παρακαλανε για transcriptions και αυτοι να τσινανε στο στυλ "ΟΧΙ, ΜΟΝΟ σε ταμπλατουρα θα κυκλοφορησει το magnum opus των 12 οκταβων μου, η παρτιτουρα δεν ειναι αρκετη"


Α ρε περουκα στο δοξα πατρι που θα επεφτε στα 1700ies.
 
Μπορουμε να εχουμε αξιες στη ταμπλατουρα:

Προβολή συνημμένου 50018
Οι ταμπλατουρες είναι άχρηστες σε περίπτωση που: 1) Έχεις 6χορδη κουρδισμενη σε πχ drop-c 2) Έχεις 7 η 8χορδη, 3) Έχεις οποιοδήποτε άλλο όργανο εκτός από 6χορδη κιθάρα.
Επίσης δεν μπορείς να καταλάβεις 1)σε ποια κλίμακα είναι γραμμένο το κομμάτι (σε αντίθεση με την παρτιτούρα, όπου άμεσα μπορείς βάσει του οπλισμού),
2)τις Σωστές αξιες.
Κατανοώ την ύπαρξη τους ως βοήθημα παράλληλα με το πεντάγραμμο, όμως για να σταθούν μόνες τους ως καταγραφή της μουσικής και του τρόπου παιξίματος, απλά δεν είναι εφικτό με τις παραπάνω ελλείψεις που έχουν.
 
Εργαλεια ειναι ολα, και ολα μπορουν να αξιοποιηθουν. Δεν υπαρχει καμια κοντρα στην ουσια.

Απλα το πενταγραμμο ειναι εργαλειο για ολες τις δουλειες, και η ταμπλατουρα εργαλειο για μια υποπεριπτωση της υποπεριπτωσης ενος οργανου. Οποιος αφηνει το πρωτο για χαρη του δευτερου ειναι μεγαλο κοροιδο αδελφακι μου.
 
Καλές είναι οι ταμπλαδουρες, μια φορά στο στρατό έβγαλα 2 ώρες πρόγραμμα στη λέσχη αξιωματικών, φουλ εντεχνολαικα με μια βδομάδα πρόβες ανάμεσα σε σκοπιές. Με παρτιτούρες ήμασταν χαμένοι, ευτυχώς που είχαμε το βιβλίο με τις ταμπλαδουρες του μαέστρου. Ταμπλαδουρες βέβαια εννοώ τους στίχους του κομματιού με τις συγχορδίες πάνω από τις λέξεις, αυτό το εξάχορδο σχεδιάγραμμα με τους αριθμούς δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ
 
Αγιε κρυβε λογια, εδω εχει γκαριξει για την παρτιτουρα μην τυχον και παιξουμε κανα Μι σε αλλη χορδη και χαλασει η μανεστρα, αμα μαθει και για τα real book θα κανει κανα χαρακιρι.
 
Μοιράσου τες εδώ. Είσαι ανάμεσα σε φίλους. Δεν στις κλέβουμε. Εκτός αν δεν μας θεωρείς αξιους να τις ακουσουμε, εμένα δηλαδή για να μη χρησιμοποιω πληθυντικό. Εγω πιστεύω πως το λες γιατί δεν έχεις να επιδείξεις καμία σύνθεση κσι όσο τρολσρεις εσύ για την ανωτεροτητα της ταμπλατουρσς εγώ θα είχα γράψει κανα δύο 🤣🤣🤣


1ον: οχι, δεν σάς εμπιστεύομαι, είστε ξένοι.

2ον: σε ολο το νημα σχολιαζω πολυ ηπια και χωρις ειρωνίες, και εισπραττω μονο ειρωνίες κι εξυπνακισμούς. Προφανως ειστε προκατηλειμμενοι απο τα άλλα, ασχετα νηματα και πλησιαζετε και αυτο έχοντάς μου προσδωσει υφος που δεν εχω. (Αν μέ διαβασετε με αλλη διαθεση απο τη αρχη της συζητησης, θα παρατηρησετε επαναλήψεις της μετριοπαθους δηλωσης "κατα τη γνωμη μου" και διαθεση για ανάλαφρους αστεϊσμούς οταν εγραφα οτι "ρε παιδια θα το πώ δεν βγαζω άκρη σε ποιά γραμμή ειναι η βουλίτσα"). Με αυτο το επιπεδο φανατισμου, μονομέρειας και προκαταληψης, που σάς οδηγει να ειρωνευεστε κατ' εξακολουθηση καποιον που δεν ειρωνευεται και απλως καταθετει την άποψή του, και επιπεδου Μοτσαρτ συνθεση να ανεβαζα, θα τή μειώνατε, είναι βέβαιον. Ποιό το νόημα λοιπόν;

3ον: θελετε στ' αληθεια να γυρισουμε τη κουβέντα στις συνθετικες μου ικανοτητες; Τόσο απελπισμένοι να αλλάξετε την ατζεντα ειστε που γραφετε τόσο ξεδιάντροπα off topic; Άς ειναι. Εμένα μού αρκει που ο ίδιος ο @manosx απέδειξε τα λεγόμενά μου, α) παραθέτοντας μία παρτιτουρα που προσπαθουσε να αγγιξει την σαφηνεια της αποδοσης της ταμπλατουρας αλλα κι αυτο με πολλες υποσημειωσεις και διευκρινιστικά σχόλια και β) όταν, απογοητευμενος απο την μειωμένη σαφηνεια της παρτιτούρας, τό εριξε στο "οχι, να ψαξει καποιος μονος του πώς θα τό παιξει, ετσι πρεπει να συμβαινει". Άλλα λογια να αγαπιόμαστε δηλαδη.


Κανεις δε θα σου δωσει λογαριασμο για το πως θα παιξει τη μουσικη σου, αν φυσικα φτιαξεις μουσικη τοσο αξιολογη που να ασχοληθει καποιος αλλος εκτος απο σενα.

Οχι, φίλτατε: δεν είπα οτι θα "απαγορευσω καποια διαφορετικη εκτελεση": τιμή μου να μέ διασκευάσουν! Ειπα απλως, οτι αν καποιος θελησει να παιξει κατι δικο μου, χαρη στα ταμπλατουρα θα μπορεσει να το παιξει με ασφαλεια οπως ακριβως τό εγραψα. Επειτα, οπως ΔΕΝ διαβασατε, πρωτα ανεφερα τον εαυτο μου ("να το παιζω ετσι κι εγω ο ιδιος καθε φορα που παιζω") πχ στο στουντιο ή σε live. Θελω να τό παιζω καθε φορα ιδιο.Φυσικα τό αγνοήσατε ομως, προκειμενου απλως να επιτεθειτε και να μέ ειρωνευτείτε γι' αλλη μια φορα

Αγιε κρυβε λογια, εδω εχει γκαριξει για την παρτιτουρα μην τυχον και παιξουμε κανα Μι σε αλλη χορδη και χαλασει η μανεστρα, αμα μαθει και για τα real book θα κανει κανα χαρακιρι.
Εδω υπαρχουν μελη που δεχεστε οτι ακουν διαφορά στον ηχο μιας χορδης Σολ μεταξυ των διαστασεων 0,15 και 0,13 (στη συζητηση για το σετ χορδων 10-38), ή μέλη που ακουν διαφορά στον ηχο της χορδης σε 8 ωρες παιξιματος και 10 ωρες παιξιματος, και θα μου στερησετε το δικαιωμα να προτιμω τον ηχο της νοτας σε μια χορδη με τελειως διαφορετικο παχος;

Φυσική διδαχθηκατε;

("Αν φυσικα ασχοληθει καποιος αλλος με τη μουσικη σου", "εδω εχει γκαριξει", κλπ πότε θα σταματησουν οι απροκλητες ειρωνιες; Δεν μπόρεσες να τό αντιληφθεις, ομως δεν ειρωνευτηκα κανεναν και απαντω σε ολο το νημα με σεβασμο και ηπιο τονο, λαμβανοντας συνεχως ειρωνιες. Κάπου μπάστα.)
 
Last edited:
Οι ταμπλατουρες είναι άχρηστες σε περίπτωση που: 1) Έχεις 6χορδη κουρδισμενη σε πχ drop-c 2) Έχεις 7 η 8χορδη, 3) Έχεις οποιοδήποτε άλλο όργανο εκτός από 6χορδη κιθάρα.
Επίσης δεν μπορείς να καταλάβεις 1)σε ποια κλίμακα είναι γραμμένο το κομμάτι (σε αντίθεση με την παρτιτούρα, όπου άμεσα μπορείς βάσει του οπλισμού),
2)τις Σωστές αξιες.
Κατανοώ την ύπαρξη τους ως βοήθημα παράλληλα με το πεντάγραμμο, όμως για να σταθούν μόνες τους ως καταγραφή της μουσικής και του τρόπου παιξίματος, απλά δεν είναι εφικτό με τις παραπάνω ελλείψεις που έχουν.
Μπορεις να σημειωσεις οποιο κουρδισμα θελεις στη κιθαρα και μπορεις να γραψεις ταμπλατουρα για οποιοδηποτε εγχορδο οργανο.
 
Bassically Guitarist, απο εμενα κανενα προβλημα. Με ολη μου την καρδια και τις καλυτερες προθεσεις, σου ευχομαι να συνεχισεις την πορεια σου με τα εργαλεια που επελεξες.
 
Ταμπλαδουρες βέβαια εννοώ τους στίχους του κομματιού με τις συγχορδίες πάνω από τις λέξεις
Αυτό δεν ειναι για κανενα λογο τροπος αποτυπωσης μιας συνθεσης, αυτό δηλαδή που συζητάμε εδώ, ειναι απλως ενας οδηγός συνοδείας μιας συνθεσης. Ειναι η απλοϊκοτερη μορφη οδηγού: το ονομα της συγχορδίας επανω απο το φθογγο του στιχου οπου "μπαινει" η συγχορδια.

Οποιοσδηποτε μπορει να πιασει τη "Em", πχ οταν η φωνη πεί τη λέξη "Φιλία", πχ. Καθως παιζεις τη "Em" πχ, μεχρι να τελειωσει η φραση ριχνεις μια ματια στο ποιά συγχορδία χρειάζεται για την επόμενη φραση που θα πει η φωνή κι ετσι γνωριζεις εκ των προτέρων ποιά συγχορδία προκειται να πιασεις. Και στο ποδι γινεται, χωρις ιδιαιτερη προετοιμασια. Απλά κάνεις άμεσα ο,τι βλεπεις.

Οι ταμπλατουρες είναι άχρηστες σε περίπτωση που: 1) Έχεις 6χορδη κουρδισμενη σε πχ drop-c 2) Έχεις 7 η 8χορδη, 3) Έχεις οποιοδήποτε άλλο όργανο εκτός από 6χορδη κιθάρα.
Επίσης δεν μπορείς να καταλάβεις 1)σε ποια κλίμακα είναι γραμμένο το κομμάτι (σε αντίθεση με την παρτιτούρα, όπου άμεσα μπορείς βάσει του οπλισμού),
2)τις Σωστές αξιες.
Μπορεις να σημειωσεις οποιο κουρδισμα θελεις στη κιθαρα και μπορεις να γραψεις ταμπλατουρα για οποιοδηποτε εγχορδο οργανο.
Κιθάρα standard tuning:

e--
B--
G--
D--
A--
E--

Κιθάρα drop d tuning:

e--
B--
G--
D--
A--
D--

4-χορδο μπάσσο:

G--
D--
A--
E--

5-χορδο μπάσσο:

G--
D--
A--
E--
B--

6-χορδο μπάσσο:

C--
G--
D--
A--
E--
B--

Γιουκαλίλι:

A--
E--
C--
g--

Κλπ.

Κατά τα λοιπά, πχ στη ταμπλατούρα του "Nothing Else Matters" που ανέβασα, οπως βλεπετε σημειωθηκε ο ρυθμος (6/8), τα διαστηματα οπου θα παιξουμε τα έξι αυτά όγδοα, το ποιες νότες είναι όγδοα, ποιές δέκατα-έκτα, κλπ, τα πάντα. Κατι που δε φαινεται σε αυτο που ανεβασα, ειναι και το τεμπο: πανω αριστερά πριν τη ταμπλατουρα δηλωνουμε πόσο διαρκει το τέταρτο, πχ 4ο(συμβολο τετάρτου) = 120

Ολες οι πληροφοριες ειναι παρουσες.

Κι η εικονα οπως ειπα ειναι η ιδια, με μονη διαφορα οτι όπου η παρτιτουρα εχει βουλιτσες, η ταμπλατουρα εχει αριθμους.


με τα εργαλεια που επελεξες.
Δεν "επέλεξα" τη ταμπλατούρα: χρησιμοποιώ και τα δυο, παρτιτουρα και ταμπλατούρα, το ανέφερα κιολας. Απλως, οπως ειπα και στο εναρκτήριο ποστ μου, οπως θεωρω οτι πχ στη παρτιτουρα φαινονται πιο ευκολα Τριαδες, κλπ, κατα τη γνώμη μου στη ταμπλατουρα αποτυπωνεται ευκολα με μεγαλυτερη σαφηνεια το πού παιζουμε τί, εκεί για 'μένα υπολείπεται η παρτιτούρα της ταμπλατούρας. Για 'μενα, το ιδανικο ειναι παρτιτουρα επανω και παραλληλα ταμπλατουρα κατω.
 
Δεν "επέλεξα" τη ταμπλατούρα: χρησιμοποιώ και τα δυο, παρτιτουρα και ταμπλατούρα, το ανέφερα κιολας. Απλως, οπως ειπα και στο εναρκτήριο ποστ μου, οπως θεωρω οτι πχ στη παρτιτουρα φαινονται πιο ευκολα Τριαδες, κλπ, κατα τη γνώμη μου στη ταμπλατουρα αποτυπωνεται ευκολα με μεγαλυτερη σαφηνεια το πού παιζουμε τί, εκεί για 'μένα υπολείπεται η παρτιτούρα της ταμπλατούρας. Για 'μενα, το ιδανικο ειναι παρτιτουρα επανω και παραλληλα ταμπλατουρα κατω.

Τωρα μιλας σωστα.

Και εγω οταν ετοιμαζα σοβαρες σημειωσεις για στουντιο και τετοια, σε τετοια τετραδια τις εγραφα, γιατι μια δευτερη καταγραφη ειναι οτι καλυτερο.
 
Μπορεις να σημειωσεις οποιο κουρδισμα θελεις στη κιθαρα και μπορεις να γραψεις ταμπλατουρα για οποιοδηποτε εγχορδο οργανο.
Εδώ ακριβώς είναι το πρόβλημα. Στην αδυναμία ενσωμάτωσης των υπολοίπων. Άρα στο να γινει κοινή γλώσσα με όσους ΔΕΝ ειναι έγχορδοι.

Κι η εικονα οπως ειπα ειναι η ιδια, με μονη διαφορα οτι όπου η παρτιτουρα εχει βουλιτσες, η ταμπλατουρα εχει αριθμους.
Το οποίο αν θέλεις να παρακολουθείς την κίνηση των φωνών ή τα διαστήματα είναι κάπως προβληματικό. Απο κάποιο σημείο και μετά η ανάγνωση παρτιτούρας γίνεται σχηματικά και βλέποντας παρακάτω. Όχι σημειακά.

Η συζήτηση δεν εχει ιδιαίτερο νοημα για το γεγονός ότι η ταμπλατούρα είναι εξίσου παλιά όσο και η παρτιτούρα απλά αφορούσε συγκεκριμένες ομάδες οργάνων και όχι το σύνολο (αντίθετα απο την παρτιτουρα) και γιατι τελικά το σύνολο των μουσικών επέλεξε γλώσσα επικοινωνίας. Σήμερα βγαζουμε τα μάτια μας μεταγράφουμε τις μεσαιωνικές ταμπλατούρες σε παρτιτούρες και τσακωνόμαστε για τις υποθέσεις που κάνουμε για τις πληροφορίες που λείπουν.

Αυτά για τη λόγια μουσική γιατί αν μιλάμε για ταμπλατούρες whitesnake τότε προσωπικά δεν έχω δει ποτέ συζήτηση για τις ερμηνευτικές επιλογές του John Sykes. Μονο ανθρώπους που θέλουν να δουν που πανε τα δάχτυλά τους.
 
Γενικα η ολη φαση εχει να κανει με τη λογια μουσικη. Διοτι αν παμε στη λαικη μουσικη, που η ηλεκτρικη κιθαρα στην ουσια λαικο οργανο ειναι, τοτε τσαμπα παιδευομαστε.

Θα πιασει ο bluesman απο το μισσισιπι να ριξει τα μαμπεμπιζγκονικα που λεει και ο αλλος, και εμεις να τσακωνομαστε για παρτιτουρες; Αμαρτια απο το θεο
 
μονομέρειας και προκαταληψης, που σάς οδηγει να ειρωνευεστε κατ' εξακολουθηση καποιον που δεν ειρωνευεται και απλως καταθετει την άποψή του, και επιπεδου Μοτσαρτ συνθεση να ανεβαζα, θα τή μειώνατε, είναι βέβαιον. Ποιό το νόημα λοιπόν;
Λες για προκατάληψη ενώ ουσιαστικά δηλώνεις πως είσαι ΕΣΥ προκατειλημμένος.
Εσύ ειρωνεύεσαι και χαρακτηρίζεις και απαξιώνεις με κάθε ευκαιρία μέλη ή άλλα μουσικά θέματα. Είναι σπαρμένο το φόρουμ από τα γραπτά σου που το αποδεικνύουν.
ΕΣΥ, ΕΣΥ, ΕΣΥ, ΕΣΥ! :ROFLMAO:

Είσαι θύτης και μόλις παίρνεις απαντήσεις κάνεις το θύμα.
Τυπική συμπεριφορά troll.
Θύμωσα. :mad: Εγώ αποχωρώ από το thread και πολλά έγραψα και θα σε κάνω μπλοκ να μη βλέπω, αφού απαξιώνεις το να μοιραστείς τη μουσική σου μαζί μου. :mad::mad:
Όλα αυτά είναι θα έλεγα εκτός κλίματος και noizο- παράδοσης.
Adios. :mad:

Είναι λάθος να θεωρείς ότι η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας
Είναι λάθος ΛΑΘΟΣ ΛΑΘΟΣ ΛΑΘΟΣ!!!😡
Δεν είναι άτσαλα μπαλωμένες οι νότες!😡
Δεν είναι ότι να ναι!😡
Άτσαλη εικόνα η παρτιτούρα στην περίπτωση του Paganini.
Ούτε στα πρωινάδικα δεν λένε πια τέτοιες αρλούμπες. :ROFLMAO:

Ξέσπασα και φεύγω. Είχα καιρό να ξεσπάσω έτσι. Προσπαθώ να ακολουθήσω το νέο κλίμα και τους κανόνες του φόρουμ αλλά αυτά που γράφεις ανά καιρούς με υποτροπιάζουν :mad::love:
 
Bassically, αμα ανεβασεις κομματι, θα ανεβασω και εγω κομματι που καταστρεφω το he shall purify του handel διαβαζοντας τις γραμμες των φωνων με ηλεκτρικη κιθαρα, θα κανω και ανασκαφη να βρω την παρτα, να μη λενε και διαφορα οι διαφοροι :ROFLMAO:αν δεν την εχουν φαει τα ποντικια βεβαια :ROFLMAO:

Ποιο ρεζιλι απο αυτο αποκλειεται να γινεις :ROFLMAO: Θα τα παρω πανω μου τα φωτα, μεχρι ο Ευαγγελατος θα με βγαλει στο mega :ROFLMAO:
 
piano roll

Εγώ ούτε αυτό μπορώ, με μπερδεύει. Όταν (σπανίως βέβαια) πρόκειται να γράψω parts για vst instruments, πάλι παρτιτούρα χρησιμοποιώ. Όλη η πληροφορία που χρειάζομαι είναι εκεί.
 
Αν γραφεις με το ποντικι, πολυ καλα κανεις.

Για τους ατυχους απο εμας :ROFLMAO: που παιζουμε πληκτρα ομως, η κατασταση δεν ειναι τοσο απλη, διοτι το παιξιμο εχει, και ΠΡΕΠΕΙ να εχει εδω που τα λεμε, ενα βαθμο "ανθρωπιας" :ROFLMAO:

Oποτε μετα, αν πας να το δεις το score αστο, τριηχα 256εκτου μονο σε τετοιες φασεις εχω δει :ROFLMAO:

Οποτε λες χεστο, πας στο πιανο roll, πας, ξαναπας, και καταληγεις με τετραγωνα ματια 🤣
 
Λες για προκατάληψη ενώ ουσιαστικά δηλώνεις πως είσαι ΕΣΥ προκατειλημμένος.
Εσύ ειρωνεύεσαι και χαρακτηρίζεις και απαξιώνεις με κάθε ευκαιρία μέλη ή άλλα μουσικά θέματα. Είναι σπαρμένο το φόρουμ από τα γραπτά σου που το αποδεικνύουν.
ΕΣΥ, ΕΣΥ, ΕΣΥ, ΕΣΥ! :ROFLMAO:
Κωστάκης, παρ' το και εσύ λίγο χαλαρά όμως...
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top