Ταμπλατούρα και παρτιτούρα

Οριστε, αμα οντως δεν τρολαρει.

IMG_20250120_120207.jpg


Τα πανω ορνιθοσκαλισματα :ROFLMAO: ειναι η περιφημη ασκηση που η καημενη η παρτιτουρα δεν μπορει να απεικονισει. Οι αριθμοι στους κυκλους, ως γνωστον στους αδελφους εν ωδειω, δειχνουν σε ποια χορδη παιζουμε τη νοτα. Αυτο σε συνδυασμο με το τονικο υψος των μουσικων φθογγων δινει μια και μονο μια θεση στην ταστιερα.


Στα κατω ορνιθοσκαλισματα :ROFLMAO: εχουμε το κυκλωμενο σημειο του Paganini. Με την ενδειξη 8va πανω απο τους φθογγους, δειχνουμε στον εκτελεστη οτι οι φθογγοι αυτοι θα πρεπει να ακουστουν μια οκταβα πανω. Η εκταση της κιθαρας, που σε μια 24ταστη κιθαρα φτανει τις 4 οκταβες ( και οχι βεβαια τις καταλληλες μονο για νυχτεριδες και σκυλους 12 που ελεγε το τρολλλλ ε συγνωμη, ο bassicaly ηθελα να πω). Κατα συνεπεια ειναι ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΟ, ειδικα σε κατι solo που ανεβαινουν στο θεο, να "επιστρεφει" το κλειδι στη φυσικη του γραφη, μην ξεχναμε οτι το Σολ κλειδι της κιθαρας ειναι μεταφερομενο, ακουγεται μια οκταβα χαμηλοτερα, η εκταση της σοπρανο που αντιστοιχει στη 15η ξερω γω θεση της κιθαρας δε θα μπορουσε να γραφτει ετσι.

Τωρα για τον τριτο του προβληματισμο, καλο ειναι να μπει σε φορουμ οφθαλμιατρικης.
 
Δε νομίζω να τρολάρει γράφοντας σεντόνια και παραθέτοντας παραδείγματα με εικόνες. Δεν αξίζει τον κόπο και τον χρόνο.
Το έκανα εγώ παλιά σε άλλα site. Σεντόνια για αλλά θέματα Για τα troll αξίζει γιατί αυτό τους θρέφει.
 
Το είχαμε εξηγήσει στον Basically, και εγώ και ο manosx και άλλοι, πολλαπλές φορές στο παλαιότερο thread για το γνώμονα ΦΑ, ότι στην παρτιτούρα υπάρχει κάλλιστα τρόπος να δείξεις και σε ποια θέση, και σε ποια χορδή και με ποιό δάχτυλο θα παιχθεί μια νότα.

Δεν μιλάμε καν για κάτι προχωρημένο ή περίεργο ή δε ξέρω τι, είναι standard notation αυτά τα πράγματα και είναι πραγματικά αδιανόητο ότι κάποιος θα έχει μελετήσει παρτιτούρες για κιθάρα για πάνω απο 10 λεπτά και δε θα έχει πάρει χαμπάρι ότι υπάρχουν σημειώσεις (όπου χρειάζονται) για θέσεις, χορδές και δαχτυλοθεσίες.
 
Εγω ενα πραγμα δεν μπορω να καταλαβω:

Τι ακριβως νομιζουν οτι μαθαινεις στο ωδειο, πλεξιμο;
 
1ον: αδυνατεί να δειξει αυτη την απλη ασκηση σε καποιον, (αφου από τις 12 Μι χωράει μονο τις 2, άντε κι αλλες 2 με χρηση 100 βοηθητικων γραμμων πανω και κατω απο το πλαίσιό της),
Δεν είναι 12 η Μι, 4 είναι. Απλά κάποιες μπορείς να τις παίξεις σε διαφορετική θέση στην ταστιέρα αλλά είναι η ίδια νότα.

Ποιος ηλίθιος έγραψε αυτή την ταμπλατούρα? Είναι αδύνατο να παιχτεί από φυσιολογικό άνθρωπο
 
Εγω ενα πραγμα δεν μπορω να καταλαβω:

Τι ακριβως νομιζουν οτι μαθαινεις στο ωδειο, πλεξιμο;
Καλά. Και εγώ έμαθα πολλά για την αρμονία και σύνθεση και αλλα εκτός ωδείου αλλά σίγουρα όσοι έχουμε πάει δεν επιδιδομεθα εις τέτοιες.... παραδοξολογιες😀
 
Καλά. Και εγώ έμαθα πολλά για την αρμονία και σύνθεση και αλλα εκτός ωδείου αλλά σίγουρα όσοι έχουμε πάει δεν επιδιδομεθα εις τέτοιες.... παραδοξολογιες😀


Ρε cos, ξερεις γιατι το λεω;


Γιατι η δακτυλοθεσια, και γενικα το ΠΩΣ θα παιξεις αυτο που θα παιξεις, ειναι το Α και το Ω. Δηλαδη ειτε ωδειο ειτε μη ωδειο, εβλεπα τους Beatles συνεντευξη και επαιρναν λεει το λεωφορειο να πανε στου διαολου, να τους δειξει ενας φιλος τους ενα ακκορντο πως το πιανεις στην κιθαρα.

Δηλαδη στο ωδειο τι στο διαλα θα κανεις, θα καπνιζεις 5
την πιπα του Γκανταλφ και θα φιλοσοφεις για το που παει η τεχνη ναουμ;
 
Οριστε, αμα οντως δεν τρολαρει.

Προβολή συνημμένου 50016

Αρα... ΑΚΟΜΗ περισσότερες σημειώσεις, υποσημειώσεις και διευκρινιστικά σχόλια πάνω στη παρτιτούρα, για κάτι που η ταμπλατούρα κάνει απλά με εναν αριθμο...
 
Αρα... ΑΚΟΜΗ περισσότερες σημειώσεις, υποσημειώσεις και διευκρινιστικά σχόλια πάνω στη παρτιτούρα, για κάτι που η ταμπλατούρα κάνει απλά με εναν αριθμο...

Αυτο φιλε ειναι το συμπερασμα απο το νεουδι, που θελει στρατα στρατουλα και βοηθητικες ροδες.


Ο κιθαριστας ο σωστος ο προστυχος λεει " ωραια, παρτιτουρα με σημειωσεις, αν θελω τις ακολουθω, αν παλι οχι τις αγνοω και ΕΡΜΗΝΕΥΩ την ΟΥΣΙΑ και το ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ τη μουσικης, που ειναι οι μουσικοι φθογγοι, με τον ΔΙΚΟ ΜΟΥ τροπο και τα δικα μου εργαλεια στην κιθαρα που ειναι η δαχτυλοθεσια και ολα τα υπολοιπα"


Κανει και ενα micdrop και αντε γεια.
 
Δηλαδη, με αλλα λογια, ειναι η ιδια ιστορια:

Απεξω απο το χορο, λενε διαφοροι για το ποσο περιοριστικη ειναι η κλασσικη- ωδειακη- σοβαρη και τεκμηριωμενη προσεγγιση.


Αν ομως κανεις τον κοπο και την ακολουθησεις, διαπιστωνεις οτι στην πορεια οχι μονο δεν ειναι περιοριστικη, αλλα σου ανοιγει δρομους εκει που δεν εβλεπες οτι υπαρχουν.
 
θελει στρατα στρατουλα και βοηθητικες ροδες.

Ο κιθαριστας ο σωστος ο προστυχος

Κανει και ενα micdrop και αντε γεια.
Αυτο ειναι απλώς ενα σόφισμα.

Η απλοποίηση των πραγμάτων και η διευκόλυνση της καθημερινότητας ειναι η ουσία της εξέλιξης της ανθρωπότητας: πχ εφευρέθηκε ο τροχός για να μήν είναι ο άνθρωπος ο "σωστος και προστυχος με το micdrop" που θα "περπατήσει 300χλμ για μαγκιά". Για τον ιδιο λόγο εφευρέθηκε το αμάξι. Για τον ίδιο λογο εφευρέθηκε το υδραυλικο τιμονι για να μήν είναι ο άνθρωπος ο "σωστος και προστυχος με το micdrop" που θα παλευει με το τιμονι. Ετσι και τα ηλεκτρικά παράθυρα, και, και, και.

Ετσι εφευρεθηκε κι η παρτιτουρα, για να μήν είναι ο άνθρωπος ο "σωστος και προστυχος με το micdrop" που θα αναγκαζεται να βγαλει με το αυτί το καθε τί. Ειπωθηκε και νωριτερα στο νημα, οτι χωρις παρτιτουρες δεν θα ειχαμε συνθεσεις του παρελθοντος.

Αρα, αν ο κιθαριστας θελει να είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ο "σωστος και προστυχος με το micdrop" που δεν χρειάζεται βοηθήματα...

...δεν θα χρειαζόταν καν παρτιτουρα.

Να η μαγκιά.

Ομως χρειαζεται.

Και παλευει να διευκολυνει τη ζωή του με βοηθητικες γραμμες εξω απο τη παρτιτουρα, αριθμους που δηλωνουν χορδες (αριθμους; Τί μού θυμιζει αυτο;...), και άλλα.

Αρα, οχι: η ανωτέρω εικονα που παρεθεσες ειναι απλως η προσπαθεια της παρτιτουρας να γινει συγκεκριμενη και σαφης οπως η ταμπλατουρα.
 
Κοιτα: Ανοιξες ενα θεμα, που ελεγε το παρακατω


Η κιθάρα πχ έχει 12 Μι ενώ η παρτιτούρα ΜΟΛΙΣ δύο.

Πώς θα γράψουμε πχ στη παρτιτούρα το παρακάτω, ώς άσκηση εξοικείωσης με τη ταστιέρα;

(Κατ' αρχάς, και ΜΟΝΟ που μπορώ να κάνω το παρακάτω, να ΔΕΙΞΩ δηλαδή πού ακριβώς βρίσκεται η κάθε νότα, οφείλεται στη ταμπλατούρα, κάτι αδιανόητο για τη παρτιτούρα)

Οπως σου απεδειξα σε μισο λεπτο με ενα μπακαλοπενταγραμο, εσυ ελεγες αστηριχτα σοφισματα, και μια χαρα "διανοημενο" ειναι για την παρτιτουρα να σημειωσει "που ακριβως πεφτει καθε νοτα".

Τωρα, πεφτεις στη λογικη πλανη της "μετακινησης του στοχου", η πιο κοινως "το γυριζω σε καλαματιανο", και μιλας για το τι ειναι ΒΟΛΙΚΟΤΕΡΟ, μια ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικη συζητηση με ΕΝΤΕΛΩΣ υποκειμενικες προσλαμβανουσες, διοτι αν ο αλλος ειναι πριμαβιστακιας της παρτιτουρας πιστεψε με, για αυτον ειναι βολικοτερη η παρτιτουρα και τουμπαλιν.

Οπως και να εχει ειναι μια ΑΛΛΗ συζητηση, οπου θα σου εδινα και ΑΛΛΕΣ απαντησεις, διοτι, ας μην το ξεχναμε, στην τελικη και η παρτιτουρα εχει ορια, βολευει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ σε επτατονες- common practice καταστασεις, αλλα οταν φευγεις απο αυτα τα πλαισια, υπαρχουν και εναλλακτικες προσεγγισεις, και η ταμπλατουρα ειναι μια απο αυτες, που μπορουν να βολεψουν καλυτερα.

Αλλωστε αυτα τα περι σαφηνειας ειναι δικοπα μαχαιρια, ας πουμε στην ασκηση που εβαλες, με ποιο συστημα γραφης φαινεται πιο ευκολα και με μεγαλυτερη σαφηνεια οτι ολες οι νοτες ειναι Μι; Α μπραβο, και μαλιστα μπορει να το καταλαβει οποιοσδηποτε μουσικος ξερει τα βασικα στο πενταγραμμο, ακομα και αν δεν εχει δει ποτε κιθαρα στη ζωη του, ΑΥΤΗ ειναι σαφηνεια, οχι κιες.
 
Last edited:



Kαλο :ROFLMAO:


Στο παραπανω πλαισιο του χαβαλε, επισυναπτω παλαιοτερη δημοσιευση μου


Παντως παιδια χρειαζονται και οι ταμπλατουρες. Χρειαζονται. True story για να γελασουμε: Εχει βγει slayer season in the abyss, μας εχουν πεσει τα σαγονια, εχουμε βαρεσει επιληψια.

Επομενο πλανο, οι καφροι στο μουσικο οικο, αγοραζουν την παρτιτουρα.

Πρωτο κομματι war ensemble. Τα ριφ οκ, κατανοητα. Το beat 220, παω να δω το σολο, τι να δω, δε φτανει που ηταν 16α στα 220, ειχε μια θαλασσα απο αλλοιωσεις, σενμπεργκ να διαβαζα πιο διατονικος θα ηταν, αμαν, ειπαμε οχι και ετσι, τι μουσικαρες ειναι αυτοι, δεν την παλευω, κατσε να δω τι λεει η ταμπλατουρα.

Ταμπλατουρα: 12-13-15, επομενη χορδη 12-13-15, επομενη χορδη 12-13-15, επομενη χορδη 12-13-15 ?

Και μια που μιλαμε θεωρητικα, η αποθεωση: Παμε την παρτιτουρα στο δασκαλο, μπετοβεν τωρα στον τοιχο, πιανο και τετοια, τη βλεπει, την ανοιγει, "γρηγορο ειναι εεε;", γελακια εμεις, και ξεκιναει ενα war ensemble στο πιανο πριμα βιστα, τυφλα να εχει ο kerry king, να ναι καλα εκει που ειναι.


Απο εδω

https://forum.noiz.gr/threads/allayi-dhaskalou.62009/


Σε αυτην τη true story χαβαλοιστορια, φαινονται και οι δυο οψεις του νομισματος: Και πως η ταμπλατουρα μπορει να φανει χρησιμη, αλλα και πως η παρτιτουρα ενωνει ΟΛΟΥΣ τους μουσικους, πραγματικα εχω ακουσει και σε live τους Slayer, και εγω εχω παιξει με γαματους ενισχυτες καφροτραγουδα, αλλα αυτο το πραγμα, να σπαει ο αρχιμαστορας το grand πιανο με war ensemble, αυτο το ακουσμα, δεν το ξαναακουσα απο τοτε, ποτε.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top