- Μηνύματα
- 4,495
- Πόντοι
- 638
Όσο ο Harilatron περιμένει τα κομμάτια για να φτιάξει τη δικιά του (http://www.noiz.gr/index.php?topic=185756.0), θα ήθελα να παρουσιάσω εδώ την δικιά μου καινούργια Warmoth (super?) Strat, που ολοκληρώθηκε πριν λίγο καιρό.
Σαν να ακούω τους πιο παλιούς: "άσε μας ρε TGL... εσύ δεν έλεγες πως δεν θα ξαναφτιάξεις partcaster?"
Κοιτάξτε παιδιά... κάθε σπίτι χρειάζεται μια Strat... και εξάλλου έχω ξαναπεί ότι είμαι αδυνάτου χαρακτήρος και παρασύρομαι. Good enough?
Το thread αυτό λοιπόν –ελπίζω να- έχει διπλό νόημα: από τη μία, ένα μέλος του forum μοιράζεται τη χαρά του με φίλους, από την άλλη ίσως υπάρχει και ένας «διδακτικός» χαρακτήρας. Πολλοί φίλοι ρωτάνε συχνά για partcasters και καμμιά φορά παρασύρονται, ειδικά αν είναι η πρώτη φορά. Επομένως θα ήμουν ευτυχής αν το παρόν χρησίμευε και σαν ένας «οδηγός» για το πως θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να οργανώνουμε «στρατηγικά» ένα τέτοιο εγχείρημα.
Πάμε λοιπόν...
Στόχος: δεν είχα στο μυαλό μου μια τυπική, vintage Strat.Είχα φτιάξει τέτοιες στο παρελθόν και, συν τοις άλλοις, υπάρχουν διαθέσιμες έτοιμες σε εξαιρετικές τιμές και ποιότητα.
Ο σκοπός ήταν να φτιαχτεί μια modern Strat, που θα βρισκόταν πιο κοντά στα χωράφια... εχμμμ... αντιγραφέων (που μετά... αντέγραψε η 7ender) όπως ο Suhr, o Anderson και ο Tyler. Προσοχή: δεν μιλάω για εφάμιλλη «ποιότητα» (όπως και να την αντιλαμβάνεται κάποιος) αλλά για ίδια «συνταγή». Πιο all-around όργανο λοιπόν, με μια μείξη παραδοσιακών και μοντέρνων στοιχείων και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που με εξυπηρετούν προσωπικά.
Εξ’αρχής είχα αποφασίσει για τύπο ξύλων, χρώματα, ηλεκτρικά και λοιπά περιφερειακά. Είχα επίσης αποφασίσει να αγοράσω τα βασικά από τη Warmoth. Ωστόσο, επειδή τα λεφτά πλέον, σε αντίθεση με τις Στρατ, δεν φυτρώνουν στα δέντρα, έκανα υπομονή ελέγχοντας κάθε τόσο το showroom της Warmoth, και περιμένοντας αυτό που ήθελα. Σε περίπτωση που αγόραζα κατόπιν παραγγελίας ό,τι χρειαζόμουν, θα πλήρωνα τουλάχιστον ένα 20% παραπάνω.
Το μπράτσο το είχα σταμπάρει και ευχόμουν να μην προλάβει άλλος... και μια μέρα, που μάλιστα ήμουν ταξίδι στην επαρχία, βρέθηκε και το σώμα! Ήταν καιρός να βγει η πιστωτική...
Σώμα: Swamp Ash, βάρους 3lb 9oz, με heel contour και σε χρώμα Candy Tangerine! Αυτό που έψαχνα ακριβώς, και πολύ ελαφρύ! Check.
Μπράτσο: Maple, με Pau Ferro ταστιέρα, 9,5’’ radius και ’59 contour. Το nut είναι το «φαρδύ» 1 11/16", όπως το ήθελα. Εδώ δεν θα με πείραζε να είναι 12άρι το radius, αλλά δεν έχω πρόβλημα και με αυτό. Είχα όμως πρόβλημα να πάρω Warmoth Pro μπράτσο, λόγω του φόβου ότι το βαρύ trussrod θα είχε επιπτώσεις στον ήχο. Επίσης είχα μια αμφιβολία για compound radius (υπήρχε εξίσου ωραίο, κατά τα άλλα ίδιο μ'αυτό που πήρα).
Επέλεξα λοιπόν τελικά ένα Vintage Modern, με απίθανα νερά στο Pau Ferro και τους ζήτησα να βάλουν Tusq XL nut να ανοίξουν τις τρύπες για Sperzel tuners και να εγκαταστήσουν jumbo frets.
Μαζί αγόρασα ένα pickguard 8-hole conversion (γιατί δε μου αρέσουν οι δεκάδες τρύπες για βίδες στο σώμα), σε Vintage White χρώμα, ανισομεγέθεις βίδες για το μπράτσο και neck plate. Οι τύποι στην Warmoth ήταν εξυπηρετικότατοι ακόμα και όταν τα ταχυδρομεία μας κάνανε μια πατάτα στην εισαγωγή tracking data στο σύστημα, με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι το δέμα μου είχε πάει... στην Πελοπόνησο... : Μου έστειλαν όλα τα χαρτιά με email άμεσα και γενικώς ήταν κοντά στον πελάτη από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή. High marks και μπράβο τους.
Το hardware (ότι δεν είχα ήδη στο σεντούκι) αγοράστηκε από τον Stewmac, με την ευκαιρία παραγγελίας και κάποιων αναλλώσιμων και λοιπόν εργαλείων. Διάλεξα Sperzel locking tuners, σε satin chrome, αποδεδειγμένα καλά κλειδιά αν και ίσως όχι τα πιο σύγχρονα σήμερα. Για tremolo, κατόπιν σκέψης και έρευνας, κατέληξα στο Goton/Wilkinson VSVG:
http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar_tremolos/Wilkinson_Gotoh_VSVG_Vintage_Tremolo.html?actn=100101&xst=3&xsr=75754
Πρόκειται για ένα tremolo που ακολουθεί την παραδοσιακή συνταγή, με 1-2 έξυπνες αναβαθμίσεις. Καταρχάς έχει bent steel σελάκια... μόνο που είναι 2-3 φορές μεγαλύτερα από τα μίζερα vintage της Strat . Αυτό μεταφράζεται σε πολύ καλύτερο sustain χωρίς να θυσιάζεται ο ήχος με έντονο κομπρεσσάρισμα. Επίσης τα σελάκια κλειδώνουν με έναν απλό μηχανισμό. Push in arm και steel block (με staggered τρύπες για τις χορδές) ολοκληρώνουν την εικόνα. Για τους φίλους του Andy Timmons, είναι αυτό που φοράει η signature Ibanez του.
Μια απόδειξη ότι μπορούν να βρεθούν απλές και φτηνές λύσεις στην επιλογή υλικών, πήρα αυτά τα strap buttons:
http://www.stewmac.com/shop/Hardware,_parts/Electric_guitar:_Strap_buttons/Gripper_Strap_Buttons.html?actn=100101&xst=3&xsr=226
No need for locking straps here…
Και πάμε στην καρδιά της κιθάρας.
Από τα Χ"γεννα που ο θείος Bill είχε ένα special sales, είχα προμηθευτεί ένα σετ L-280/L-280/L-290 μαγνητών. Μαζί ήρθε σαν δωράκι και ένα Q-Filter.
Για το Q-Filter έχουμε συζητήσει ξανά στο forum. Για περισσότερες πληροφορίες, αναζήτηση. Επίσης, σ’αυτή τη σελίδα:
http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/2992/Q-filter-What-does-it-do-exactly?page=1
Αν και το Q-Filter είναι ένα πανέξυπνο κύκλωμα, η χρήση του συνιστάται κυρίως σε hot μαγνήτες. Ωστόσο αποφασίστηκε η ενσωμάτωσή του, τόσο ελέω πειραματισμού, όσο και γιατί είχα το προαίσθημα ότι θα έδινε το κάτι παραπάνω στις τονικές επιλογές (και δεν διαψεύσθηκα).
Στα ηλεκτρικά λοιπόν, υπάρχει ένα master volume και ένα master tone. To Volume είναι push/pull, και στην πάνω θέση βάζει τον bridge μαγνήτη σε ο,τιδήποτε υπάρχει στον επιλογέα. Έτσι γίνονται διαθέσιμες οι θέσεις bridge+neck και όλοι οι μαγνήτες μαζί. Αρκετά συνηθισμένο σαν μόντα. Αμφότερα τα pots είναι 250άρια και στο volume υπάρχει (φυσικά) treble bleed.
Υπάρχει επίσης ένας τριθέσιος διακόπτης, που ελέγχει το Q-Filter, και το συνδέει με το tone control. Παραθέτω link από το φόρουμ του Παππού, που εξηγεί την λειτουργία στις 3 θέσεις:
http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/10371/3-tone-options-with-one-mini-switch-and-q-filter
Στην μία θέση λοιπόν, το tone λειτουργεί ως είθισται (boooring… ειδικά από τη στιγμή που ο L-290 και το ice-pick είναι μαλωμένοι... οπότε μόνο σαν ειδικό εφφέ έχει νόημα, kateme... ή για να παίζεις jazz με το neck ).
Στη μεσαία θέση, το tone εμπλέκει το Q-Filter και λειτουργεί, πολύ χονδρικά, σαν ένα είδος παραμετρικού EQ. Τελείως ανοιχτό το tone, δεν έχει καμμία επιρροή. Στην τελείως κλειστή θέση, ο ήχος είναι σαν να προέρχεται από μαγνήτες ακουστικής κιθάρας (!), ειδικά αν έχουν επιλεγεί και οι τρεις μαγνήτες μαζί (που δίνει ένα πεσμένο σήμα). Ενδιάμεσα είναι που συμβαίνουν τα μαγικά πράγματα, καθώς ολόκληρη η τονική συμπεριφορά του μαγνήτη αλλάζει, με ομαλό τρόπο μεν, ευδιάκριτα δε.
Στην τρίτη θέση, το tone λειτουργεί σαν ένα ρυθμιστικό εμπέδησης. Με απλά λόγια, είναι σαν να αφαιρείς τυλίγματα από το μαγνήτη. Το σήμα λοιπόν αδυνατίζει, αλλά όχι με τον τρόπο που κάνει ένα τυπικό volume control. Ο χαρακτήρας του μαγνήτη είναι σαφώς ευδιάκριτος. Πρακτικά μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί το tone control σαν «ανάποδο booster» σ’αυτή τη θέση.
Σαν να ακούω τους πιο παλιούς: "άσε μας ρε TGL... εσύ δεν έλεγες πως δεν θα ξαναφτιάξεις partcaster?"
Κοιτάξτε παιδιά... κάθε σπίτι χρειάζεται μια Strat... και εξάλλου έχω ξαναπεί ότι είμαι αδυνάτου χαρακτήρος και παρασύρομαι. Good enough?
Το thread αυτό λοιπόν –ελπίζω να- έχει διπλό νόημα: από τη μία, ένα μέλος του forum μοιράζεται τη χαρά του με φίλους, από την άλλη ίσως υπάρχει και ένας «διδακτικός» χαρακτήρας. Πολλοί φίλοι ρωτάνε συχνά για partcasters και καμμιά φορά παρασύρονται, ειδικά αν είναι η πρώτη φορά. Επομένως θα ήμουν ευτυχής αν το παρόν χρησίμευε και σαν ένας «οδηγός» για το πως θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να οργανώνουμε «στρατηγικά» ένα τέτοιο εγχείρημα.
Πάμε λοιπόν...
Στόχος: δεν είχα στο μυαλό μου μια τυπική, vintage Strat.Είχα φτιάξει τέτοιες στο παρελθόν και, συν τοις άλλοις, υπάρχουν διαθέσιμες έτοιμες σε εξαιρετικές τιμές και ποιότητα.
Ο σκοπός ήταν να φτιαχτεί μια modern Strat, που θα βρισκόταν πιο κοντά στα χωράφια... εχμμμ... αντιγραφέων (που μετά... αντέγραψε η 7ender) όπως ο Suhr, o Anderson και ο Tyler. Προσοχή: δεν μιλάω για εφάμιλλη «ποιότητα» (όπως και να την αντιλαμβάνεται κάποιος) αλλά για ίδια «συνταγή». Πιο all-around όργανο λοιπόν, με μια μείξη παραδοσιακών και μοντέρνων στοιχείων και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που με εξυπηρετούν προσωπικά.
Εξ’αρχής είχα αποφασίσει για τύπο ξύλων, χρώματα, ηλεκτρικά και λοιπά περιφερειακά. Είχα επίσης αποφασίσει να αγοράσω τα βασικά από τη Warmoth. Ωστόσο, επειδή τα λεφτά πλέον, σε αντίθεση με τις Στρατ, δεν φυτρώνουν στα δέντρα, έκανα υπομονή ελέγχοντας κάθε τόσο το showroom της Warmoth, και περιμένοντας αυτό που ήθελα. Σε περίπτωση που αγόραζα κατόπιν παραγγελίας ό,τι χρειαζόμουν, θα πλήρωνα τουλάχιστον ένα 20% παραπάνω.
Το μπράτσο το είχα σταμπάρει και ευχόμουν να μην προλάβει άλλος... και μια μέρα, που μάλιστα ήμουν ταξίδι στην επαρχία, βρέθηκε και το σώμα! Ήταν καιρός να βγει η πιστωτική...
Σώμα: Swamp Ash, βάρους 3lb 9oz, με heel contour και σε χρώμα Candy Tangerine! Αυτό που έψαχνα ακριβώς, και πολύ ελαφρύ! Check.
Μπράτσο: Maple, με Pau Ferro ταστιέρα, 9,5’’ radius και ’59 contour. Το nut είναι το «φαρδύ» 1 11/16", όπως το ήθελα. Εδώ δεν θα με πείραζε να είναι 12άρι το radius, αλλά δεν έχω πρόβλημα και με αυτό. Είχα όμως πρόβλημα να πάρω Warmoth Pro μπράτσο, λόγω του φόβου ότι το βαρύ trussrod θα είχε επιπτώσεις στον ήχο. Επίσης είχα μια αμφιβολία για compound radius (υπήρχε εξίσου ωραίο, κατά τα άλλα ίδιο μ'αυτό που πήρα).
Επέλεξα λοιπόν τελικά ένα Vintage Modern, με απίθανα νερά στο Pau Ferro και τους ζήτησα να βάλουν Tusq XL nut να ανοίξουν τις τρύπες για Sperzel tuners και να εγκαταστήσουν jumbo frets.
Μαζί αγόρασα ένα pickguard 8-hole conversion (γιατί δε μου αρέσουν οι δεκάδες τρύπες για βίδες στο σώμα), σε Vintage White χρώμα, ανισομεγέθεις βίδες για το μπράτσο και neck plate. Οι τύποι στην Warmoth ήταν εξυπηρετικότατοι ακόμα και όταν τα ταχυδρομεία μας κάνανε μια πατάτα στην εισαγωγή tracking data στο σύστημα, με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι το δέμα μου είχε πάει... στην Πελοπόνησο... : Μου έστειλαν όλα τα χαρτιά με email άμεσα και γενικώς ήταν κοντά στον πελάτη από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή. High marks και μπράβο τους.
Το hardware (ότι δεν είχα ήδη στο σεντούκι) αγοράστηκε από τον Stewmac, με την ευκαιρία παραγγελίας και κάποιων αναλλώσιμων και λοιπόν εργαλείων. Διάλεξα Sperzel locking tuners, σε satin chrome, αποδεδειγμένα καλά κλειδιά αν και ίσως όχι τα πιο σύγχρονα σήμερα. Για tremolo, κατόπιν σκέψης και έρευνας, κατέληξα στο Goton/Wilkinson VSVG:
http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar_tremolos/Wilkinson_Gotoh_VSVG_Vintage_Tremolo.html?actn=100101&xst=3&xsr=75754
Πρόκειται για ένα tremolo που ακολουθεί την παραδοσιακή συνταγή, με 1-2 έξυπνες αναβαθμίσεις. Καταρχάς έχει bent steel σελάκια... μόνο που είναι 2-3 φορές μεγαλύτερα από τα μίζερα vintage της Strat . Αυτό μεταφράζεται σε πολύ καλύτερο sustain χωρίς να θυσιάζεται ο ήχος με έντονο κομπρεσσάρισμα. Επίσης τα σελάκια κλειδώνουν με έναν απλό μηχανισμό. Push in arm και steel block (με staggered τρύπες για τις χορδές) ολοκληρώνουν την εικόνα. Για τους φίλους του Andy Timmons, είναι αυτό που φοράει η signature Ibanez του.
Μια απόδειξη ότι μπορούν να βρεθούν απλές και φτηνές λύσεις στην επιλογή υλικών, πήρα αυτά τα strap buttons:
http://www.stewmac.com/shop/Hardware,_parts/Electric_guitar:_Strap_buttons/Gripper_Strap_Buttons.html?actn=100101&xst=3&xsr=226
No need for locking straps here…
Και πάμε στην καρδιά της κιθάρας.
Από τα Χ"γεννα που ο θείος Bill είχε ένα special sales, είχα προμηθευτεί ένα σετ L-280/L-280/L-290 μαγνητών. Μαζί ήρθε σαν δωράκι και ένα Q-Filter.
Για το Q-Filter έχουμε συζητήσει ξανά στο forum. Για περισσότερες πληροφορίες, αναζήτηση. Επίσης, σ’αυτή τη σελίδα:
http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/2992/Q-filter-What-does-it-do-exactly?page=1
Αν και το Q-Filter είναι ένα πανέξυπνο κύκλωμα, η χρήση του συνιστάται κυρίως σε hot μαγνήτες. Ωστόσο αποφασίστηκε η ενσωμάτωσή του, τόσο ελέω πειραματισμού, όσο και γιατί είχα το προαίσθημα ότι θα έδινε το κάτι παραπάνω στις τονικές επιλογές (και δεν διαψεύσθηκα).
Στα ηλεκτρικά λοιπόν, υπάρχει ένα master volume και ένα master tone. To Volume είναι push/pull, και στην πάνω θέση βάζει τον bridge μαγνήτη σε ο,τιδήποτε υπάρχει στον επιλογέα. Έτσι γίνονται διαθέσιμες οι θέσεις bridge+neck και όλοι οι μαγνήτες μαζί. Αρκετά συνηθισμένο σαν μόντα. Αμφότερα τα pots είναι 250άρια και στο volume υπάρχει (φυσικά) treble bleed.
Υπάρχει επίσης ένας τριθέσιος διακόπτης, που ελέγχει το Q-Filter, και το συνδέει με το tone control. Παραθέτω link από το φόρουμ του Παππού, που εξηγεί την λειτουργία στις 3 θέσεις:
http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/10371/3-tone-options-with-one-mini-switch-and-q-filter
Στην μία θέση λοιπόν, το tone λειτουργεί ως είθισται (boooring… ειδικά από τη στιγμή που ο L-290 και το ice-pick είναι μαλωμένοι... οπότε μόνο σαν ειδικό εφφέ έχει νόημα, kateme... ή για να παίζεις jazz με το neck ).
Στη μεσαία θέση, το tone εμπλέκει το Q-Filter και λειτουργεί, πολύ χονδρικά, σαν ένα είδος παραμετρικού EQ. Τελείως ανοιχτό το tone, δεν έχει καμμία επιρροή. Στην τελείως κλειστή θέση, ο ήχος είναι σαν να προέρχεται από μαγνήτες ακουστικής κιθάρας (!), ειδικά αν έχουν επιλεγεί και οι τρεις μαγνήτες μαζί (που δίνει ένα πεσμένο σήμα). Ενδιάμεσα είναι που συμβαίνουν τα μαγικά πράγματα, καθώς ολόκληρη η τονική συμπεριφορά του μαγνήτη αλλάζει, με ομαλό τρόπο μεν, ευδιάκριτα δε.
Στην τρίτη θέση, το tone λειτουργεί σαν ένα ρυθμιστικό εμπέδησης. Με απλά λόγια, είναι σαν να αφαιρείς τυλίγματα από το μαγνήτη. Το σήμα λοιπόν αδυνατίζει, αλλά όχι με τον τρόπο που κάνει ένα τυπικό volume control. Ο χαρακτήρας του μαγνήτη είναι σαφώς ευδιάκριτος. Πρακτικά μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί το tone control σαν «ανάποδο booster» σ’αυτή τη θέση.