Αμα το μπράτσο γλιστράει...

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,658
Λύσεις
1
Πόντοι
3,578
Χτες ήταν μια μέρα αποκάλυψης για εμένα. Κουφάθηκα (με την καλή έννοια) και πρέπει να πω τον πόνο μου.

Παραδοσιακά προτιμώ τα λεπτά στην αίσθηση μπράτσα με 12αρα ακτίνα (radius), σαν τα Gibson '60s SlimTaper ας πούμε.

Έχω πέντε κιθάρες και αν με ρωτήσεις θα σου πω πια απ' όλες έχει το πιο βολικό και γρήγορο μπράτσο ενω για τις άλλες θα πω κάποιο άλλο πλεονέκτημα, που είναι και ο λόγος ύπαρξής τους στην μικρή συλλογή μου.

DSC02215 (1).JPG

Αγόρασα ένα παχύμετρο και μπήκα στη διαδικασία να μετρήσω τις διαστάσεις των μπράτσων που με ενδιέφεραν, απο όλες τις κιθάρες μου.

Τα αποτελέσματα είναι στο διάγραμμα. Οι δυο πρώτες διαστάσεις είναι πλάτος και οι άλλες τρεις πάχος.

Guitar neck sizes.jpg

Αυτό που παρατηρώ λοιπόν είναι πως η Squier έχει το στενότερο αλλά παχύτερο και η Zephyr το φαρδύτερο.

Οι δυο Gibson και η Yamaha έχουν ίδιες διαστάσεις με τη διαφορά ότι η Yamaha έχει πλατύτερη ταστιέρα 14" έναντι 12" των άλλων.

Κι εδω είναι που κουφαίνομαι!

Όλες έχουν τελείως διαφορετική αίσθηση. Ακόμα κι αυτές με τις ίδιες διαστάσεις!

Σε κάποιες παίζω πιο γρήγορα και κάποιες με περιορίζουν σε πιο συγκεκριμένα παιξίματα. 

Η 335 με οδηγεί να παίζω αργά αλλά με ακρίβεια και βγάζει πεντακάθαρη νότα.

Η Yamaha μου δίνει μια εύκολα προσβάσιμη ευχέρεια που προέρχεται απο την επίπεδη ακτίνα της.

Η Epiphone Zephyr είναι η πιο φιλική κι είναι σε αυτή που πετάνε συγκριτικά τα χέρια μου.

Ώπα... κι είναι η πιο φαρδιά; Και δεν είναι λεπτό μπράτσο;?

Αν με ρωτούσατε πριν μετρήσω, θα σας έλεγα πως η Zephyr έχει το λεπτότερο!

Αυτή είναι η αίσθηση που μου δίνει.

Αρα τι είναι αυτό που δίνει αυτή την αίσθηση;

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι το φινίρισμα του μπράτσου.

Η κιθάρα αυτή έχει βαμμένο μαύρο μπράτσο με λούστρο από πάνω. Γλιστράει αφάνταστα.

Η Les Paul έχει μια αίσθηση πορώδη, πιθανώς απο το ελαφρύ χερι  χρώματος πάνω στο μαόνι. Κολλάει το χέρι.

Το ίδιο και η 335 αλλά αυτή έχει περισσότερο satin θα έλεγα.

Οι δε υπόλοιπες είναι με σχεδόν τίποτα. Ίσως κάποιο filler. Μπορεί και να κάνω λάθος όμως.

Δεν ξέρω βρε παιδιά. Τι μπορεί να συμβαίνει εδω;

Συζητάμε για ξύλο ταστιέρας, radius, τάστα, κλίμακες αλλά τι γίνεται με το φινίρισμα του μπράτσου ή μήπως είναι κάτι άλλο;

Είναι τόσο σημαντικό τελικά; Δεν ξέρω... γηράσκω αει διδασκόμενος.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
.

Δεν ξέρω βρε παιδιά. Τι μπορεί να συμβαίνει εδω;
Εγώ ξέρω.

Δεν ξέρω τι είναι καλλίτερο, όποιο σε βολεύει εσένα.

Αλλά ξέρω ότι τέτοια νήματα και τέτοιες φώτος, μου ανοίγουν την όρεξη να ασχοληθώ και εγώ με τις κιθάρες μου.

Αυτά μου αρέσουν να διαβάζω στο noiz και δόξα τω Θεώ υπάρχουν αρκετά.....

Όχι μιζέριες....και γκρίνιες. 

 
Πρώτον, χαίρομαι που βρίσκω άλλον έναν "μετρησάκια"..

Όλες έχουν τελείως διαφορετική αίσθηση. Ακόμα κι αυτές με τις ίδιες διαστάσεις!


Δευτερον, εκτος από το φινιρισμα αυτές οι κιθάρες έχουν και διαφορετικά προφίλ μπράτσων, οπότε μήπως το χέρι σου καταλαβαίνει και αυτό και έχει κάποια προτιμηση?

ΥΓ: το αναφέρω γιατι το δικό μου το κουλό και ανώμαλο αριστερό χέρι παραείναι επιλεκτικό και σε παχος/πλατος (αν δεν ειναι οδοντοφλυφίδα δεν) και σε προφίλ. Αλλα και το αναποδο, εχω παιξει Musicman με μπρατσο που για τα γουστα μου ηταν για μπεηζμπολ αλλά το ασυμμετρο αν θυμαμαι καλά άρεσε τοσο στο χερι μου που δεν την αφησα αμεσως κάτω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το θέμα που προκύπτει δεν είναι με αυτές που έχω αλλά με αυτές που θα ψάχνω.?


Άμα δεν βάλεις δάχτυλο ασούμε .... ποτέ δεν ξέρεις πώς θα είναι.

 
Από αυτά που λες Γιάννη συμπεραίνω: 

Α) Τα χέρια σου δεν ιδρώνουν. Γι' αυτό και γλυστρούν τα δάκτυλά σου πιό εύκολα στην Epi που έχει gloss finish. ΄Οσοι ιδρώνουν βολεύονται καλύτερα με satin finish καθώς με τα gloss κολλάει το χέρι τους. Εγώ που δεν ιδρώνω καθόλου προτιμώ πολύ καλύτερα την αίσθηση των glossy necks!

B) Παίζει τεράστιο ρόλο το προφίλ του μπράτσου! Ακόμα και μπράτσα με το ίδιο πάχος έχουν τελείως διαφορετική αίσθηση αν είναι 'round C', 'modern C', 'soft V' ή 'U'.. 

Γ) Και φυσικά το scale της κιθάρας. Άλλο το 24,75'' 'αλλο το 25'' και άλλο το 25,5''. Εντελώς διαφορετική αίσθηση σε συνδιασμό με το neck profile! 

 
Δεν ξέρω βρε παιδιά. Τι μπορεί να συμβαίνει εδω;


Νομίζω ότι είναι πιο πολύπλοκο το πράγμα από το να blame the βερνίκι.

Κατ' αρχήν νομίζω ότι δεν είναι όλα τα 12άρια radius ίδια.

Έχω κιθάρες με 12άρι, και μου φαίνονται η μέρα με την νύχτα μεταξύ τους.

Από εκεί και πέρα, προσωπικά θα πω το εξής κουφό.

Έχω μια Gidson SG Special Faded της οποίας το μπράτσο λατρεύω.

Έχω παίξει με ένα σωρό Gibson SG, ακόμα και το ίδιο μοντέλο με το δικό μου.

Αυτό το μπράτσο δεν το έχω συναντήσει σε καμία, όλες είχαν διαφορετική αίσθηση, ακόμα και το ίδιο μοντέλο.

Δεν ξέρω που μπορεί να οφείλεται αυτό, αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο, και με προβληματίζει το γεγονός ότι αν την χάσω, δεν θα καταφέρω ποτέ να έχω αυτό το μπράτσο ούτε αγοράζοντας το ίδιο μοντέλο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αρα τι είναι αυτό που δίνει αυτή την αίσθηση;


Αυτό που δίνει την αίσθηση είναι το σχήμα του μπράτσου, και το πόσο καλά εφαρμόζει (το τελευταίο) στην παλάμη κατά το "χουφτωμα". Και από slimtaper σε slimtaper υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην αίσθηση. Αλλάζει το σχήμα, το χέρι νιώθει "πίεση" σε συγκεκριμένα σημεία, και αυτό δυσκολεύει στο παίξιμο.

Η ύπαρξη λούστρου είναι σημαντική, αλλά όχι τόσο, νομίζω. Προτιμώ satin finish, καθώς το χέρι κινείται ελεύθερα και δεν κολλάει.

Από 9,5 έως 12 ιντσες δεν έχω δει τεράστια διαφορά στην αισθηση, σε ίδιου τύπου κιθάρες. Από την άλλη, το τάστα κάνουν όλη τη διαφορά στο playability, αρκεί να μη με δυσκολεύει το σχήμα του μπράτσου.

Για τις μετρήσεις, να πω ότι δεν έχουν σημασία. Μια κιθάρα που μου φαίνεται πολύ πλατιά (epi les paul), είναι ακριβώς το ίδιο σε μέτρηση με μια άλλη που μου φαίνεται πολύ λεπτή. Το σχήμα κάνει όλη τη διαφορά.

 
... και κάτι ακόμα. Το ύψος και πάχος των τάστων παίζει σημαντικό ρόλο στο 'γλύστρημα' του χεριού!?
Και βέβαια πόσο στρογγυλεμένα είναι στο άκρο τους. 

Για μένα κάνει μεγάλη διαφορά στην αίσθηση παρόλο που γενικά δεν ακουμπάμε συνέχεια εκεί. 

 
Η ύπαρξη λούστρου είναι σημαντική, αλλά όχι τόσο, νομίζω. Προτιμώ satin finish, καθώς το χέρι ΜΟΥ κινείται ελεύθερα και δεν κολλάει.




Από αυτά που λες Γιάννη συμπεραίνω: 

Α) Τα χέρια σου δεν ιδρώνουν. Γι' αυτό και γλυστρούν τα δάκτυλά σου πιό εύκολα στην Epi που έχει gloss finish. ΄Οσοι ιδρώνουν βολεύονται καλύτερα με satin finish καθώς με τα gloss κολλάει το χέρι τους. Εγώ που δεν ιδρώνω καθόλου προτιμώ πολύ καλύτερα την αίσθηση των glossy necks!

B) Παίζει τεράστιο ρόλο το προφίλ του μπράτσου! Ακόμα και μπράτσα με το ίδιο πάχος έχουν τελείως διαφορετική αίσθηση αν είναι 'round C', 'modern C', 'soft V' ή 'U'.. 

Γ) Και φυσικά το scale της κιθάρας. Άλλο το 24,75'' 'αλλο το 25'' και άλλο το 25,5''. Εντελώς διαφορετική αίσθηση σε συνδιασμό με το neck profile! 


  • Η αλήθεια είναι πως δεν έδινα ποτε σημασία στο φινίρισμα του μπράτσου αλλά κάποια glossy Stratocaster μπράτσα με είχαν απωθήσει παλιά. Θεωρούσα πως και σκέτα να ήταν το κακό που θα συνέβαινε θα ήταν πως θα μαύριζαν από τον ιδρώτα. Λάθος μάλλον.
  • Τα προφίλ των κιθαρων μου είναι χοντρικά "modern C" όλα, οπότε δεν εστίασα εκεί αλλά σίγουρα κάποιες μικροδιαφορές υπάρχουν φυσικά.
  • Οι 4 στις 5 είναι κοντές αρα κοινές και αντιπαρέρχομαι τη διαφορά tension στην Strat με 9,5αρες χορδές αντι για 10 στις άλλες.

... και κάτι ακόμα. Το ύψος και πάχος των τάστων παίζει σημαντικό ρόλο στο 'γλύστρημα' του χεριού!?
Αυτό! Ναι στις 4 είναι γκουμουτσέ, jumbo medium ενω στην Epi σίγουρα είναι λεπτότερα και χαμηλότερα.

Ισως ο συνδυασμός gloss και χαμηλών τάστων τελικά να μου δίνει αυτή την αίσθηση.

Το περίεργο για μένα είναι η σχεδόν μηδενική διαφορά που προέκυψε στις μετρήσεις συγκριτικά με την αίσθηση που είχα στα χέρια και γι αυτό τα έγραψα αυτά. Άλλο τι νομίζεις (όσα και να γνωρίζεις) και άλλο τι συμβαίνει στις διαστάσεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι στις 4 είναι γκουμουτσέ, jumbo medium ενω στην Epi σίγουρα είναι λεπτότερα και χαμηλότερα.

Ισως ο συνδυασμός gloss και χαμηλών τάστων τελικά να μου δίνει αυτή την αίσθηση.


Λοιπόν ενώ οι περισσότεροι "ορκίζονται" σε jumbo τάστα, και δεν προτιμούν τα μικρά, εγώ δεν μπορώ καν να παίξω με jumbo.

Τα medium jumbo της Gibson μου φαίνονται μια χαρά, αλλά πολύ θα ήθελα να παίξω με μια custom fretless wonder.

Νομίζω ότι θα μου φανεί σούπερ.

 
Λοιπόν ενώ οι περισσότεροι "ορκίζονται" σε jumbo τάστα, και δεν προτιμούν τα μικρά, εγώ δεν μπορώ καν να παίξω με jumbo.
 Με jumbo τάστα αν το πάτημα δεν είναι γατίσιο το φάλτσο είναι μοσχαρίσιο...

 
Τα ταστα παιζουν μεγαλο ρολο στην αισθηση. Medium jumbo και fretless wonder πχ. ειναι δυο διαφορετικοι κοσμοι, ακομα και με ιδιο action απο την κορυφη των ταστων. Και η ευαισθησια μιας κιθαρας παιζει ρολο, μια κιθαρα που "ακουει" καλα θα φανει πιο ευκολη απο μια μουγκη με ιδιο setup.

 
Είμαι υστερικός με τα προφίλ και τα πάχη, μετά απο τόσα χρόνια κι αμέτρητες κιθάρες, να πω οτι τελικά η κιθάρα ως όλον παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο, ενώ σε όλα τα ενδιαφέροντα που κατέθεσαν οι συζητητές για τα μπράτσα θα ήθελα να προσθέσω τον πιο καθοριστικό παράγοντα κατα τη γνώμη μου, τους "ώμους", shoulders της κάθε πρότασης. Ένα μεσαίο μπράτσο με τονισμένους ώμους φαίνεται πολύ παχύτερο στο χέρι και το αντίθετο. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό σε μπράτσα τύπου V (warmoth boatneck για παράδειγμα) όπου ενώ οι αριθμοί τρομάζουν η πραγματικότητα διαφέρει ριζικά. Υπάρχουν κάποιες σταθερές όπως ας πούμε το φαρδύτερο μπράτσο μάλλον θα φανεί λεπτότερο αλλά το παιχνίδι παίζεται στα shoulders.

@fusiongtr Κι εγώ είχα παίξει στον Νάκα μια sg που με συνεπήρε τόσο το μπράτσο που πήγα μετά απο λίγες μέρες να την αναζητήσω  και είχε πουληθεί..θα την έπαιρνα μόνο γι αυτό. Στις Γκίμπσον πάντως δεν είναι παράδοξες οι διαφορές αφού το τελικό sanding αλλά και το αρχικό shaping γίνεται με το χέρι (έτσι λενε τουλάχιστον) οπότε δικαιολογημένα βλέπεις διαφορές στο ίδιο μοντέλο και κάποιες φορές μάλιστα έντονες.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top