Σπασμένο Gibson Headstock

Oldtimer είπε:
Αν πρόσεξες στο βίντεο κοπάναγε μόνο το σώμα.
Φίλοους και χωρίς παρεξήγα και να τη χαίρεσαι τη Γίπσον, αυτούνος τη πετάει και σκάει όπως λάχει, εδώ ακούμε για σπασίματα μέσα στις θήκες και κοπανιματάκια κατά λάθος. Κάπου είχα διαβάσει κάτι για τη γωνία που κάνει το headstock  αλλά ότι και να συμβαίνει, είναι απαράδεκτο για όργανα χιλιάδων .

Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδικός, ούτε ποτέ είχα Γίπσον, κουβέντα να γίνεται  :D

 
samy paraga είπε:
Δλδ τι παραπάνω είχε ο Πιτ και δεν έσπαγε τπτ όταν τις κοπάναγε-πέταγε κλπ.......κάτι δεν πάει καλά με το θέμα Γίπσον τα τελευταία χρόνια, ή ιδέα μου είναι ?


Παιδια αλλο πραγμα οι 70's οι Gibson (Norlin εποχη)! Με three piece maple neck δεν καταλαβαιναν Χριστο, αλλα το one piece μαονι απο τα 80's και μετα, σπαει τι να κανουμε!

 
otto## είπε:
To νιώθεις όταν παίζεις? Δηλαδή έχει καθόλου "αγριέψει" το σημείο ή περνάει και νίτρο?
Οχι βεβαια, τιποτα δεν καταλαβαινεις ειδικα με την αφη! Αλλα και οτι μεινει οπτικα που δεν κρυβεται τοσο ευκολα το περναει ο μαστορας ενα μικρο sunburst, με χρωμα παραπλησιο αλλα πιο σκουρο οπως στην φωτο πιο πανω, και ειναι σαν να μην εσπασε ποτε!

 
vonserke010780 είπε:
Οχι βεβαια, τιποτα δεν καταλαβαινεις ειδικα με την αφη! Αλλα και οτι μεινει οπτικα που δεν κρυβεται τοσο ευκολα το περναει ο μαστορας ενα μικρο sunburst, με χρωμα παραπλησιο αλλα πιο σκουρο οπως στην φωτο πιο πανω, και ειναι σαν να μην εσπασε ποτε!
Εμένα η gibson είναι άσπρη άσπρη σαν το χιόνι. Εκεί τι κάνεις άμα γίνει η στραβή?

 
otto## είπε:
Εμένα η gibson είναι άσπρη άσπρη σαν το χιόνι. Εκεί τι κάνεις άμα γίνει η στραβή?
Εάν παραμένει κάτασπρη, γιατί το νίτρο κιτρινίζει με το καιρό, τότε είναι ακόμα πιο εύκολο. Στο εργαστήριο του που πήγα σήμερα είδα μια επισκευασμένη άσπρη. Συνήθως το πίσω μέρος της κιθάρας που το βλέπει λιγότερο ο ήλιος, κιτρινίζει λιγότερο.

 
Oldtimer είπε:
Εάν παραμένει κάτασπρη, γιατί το νίτρο κιτρινίζει με το καιρό, τότε είναι ακόμα πιο εύκολο. Στο εργαστήριο του που πήγα σήμερα είδα μια επισκευασμένη άσπρη. Συνήθως το πίσω μέρος της κιθάρας που το βλέπει λιγότερο ο ήλιος, κιτρινίζει λιγότερο.
Τι εννοείς? Πως θα κάνει sunburst στο άσπρο ή στο κιτρινισμένο άσπρο?

 
Αυτο λεει ο Oldtimer οτι δεν χρειαζεται sunburst σε αδιαφανη φινιρισματα, οπως το μαυρο και το ασπρο, γιατι ειναι ευκολο να κρυψεις τη δουλεια σου απο κατω! Τωρα αν το θελεις ακομη πιο λευκο βαζεις λουλάκι  ;D!

 
vonserke010780 είπε:
Αυτο λεει ο Oldtimer οτι δεν χρειαζεται sunburst σε αδιαφανη φινιρισματα, οπως το μαυρο και το ασπρο, γιατι ειναι ευκολο να κρυψεις τη δουλεια σου απο κατω! Τωρα αν το θελεις ακομη πιο λευκο βαζεις λουλάκι  ;D!
Α ναι ρε παιδιά. Σόρρυ ήμουν ζαλισμένος από τη δουλειά. Μη βαράτε.

Δε θα με χαλούσε ένα ροζουλί burst.

 
vonserke010780 είπε:
Παιδια αλλο πραγμα οι 70's οι Gibson (Norlin εποχη)! Με three piece maple neck δεν καταλαβαιναν Χριστο, αλλα το one piece μαονι απο τα 80's και μετα, σπαει τι να κανουμε!
+10000000

o Pete επαιζε με Les Paul DELUXE (1968-1985) που στην αρχη ειχε 3 piece mahogany neck & μετα 3 piece maple neck με Volute.

Η Gibson το ΔΙΟΡΘΩΣΕ το προβλημα αλλα οι ΠΕΛΑΤΕΣ της δεν την ΗΘΕΛΑΝ τη  λυση μια και το volute & το 3 piece MAPLE neck δεν τους αρεσε...και ετσι προς χαριν του vintage correctness... ::)...επεστρεψε στην original συνταγη

ΟΛΕΣ οι κιθαρες με One piece Mahogany Μπρατσο ΦΥΣΙΚΑ και θα σπασουν αν πεσουν κατω δεν ειναι προνομοιο των Gibson...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΟΛΕΣ οι κιθαρες με One piece Mahogany Μπρατσο ΦΥΣΙΚΑ και θα σπασουν αν πεσουν κατω δεν ειναι προνομοιο των Gibson...
Νικόλα θέμα κατασκευής των lp στο συγκεκριμένο σημείο είναι,δεν φταίει το μαόνι.

Σε prs πχ έχω ακούσει για απίστευτες βουτιές και ποτέ δεν έχω δεί σπασίματα τέτοιου βαθμού.

Σίγουρα όλες οι κιθάρες που είναι φτιαγμένες απο ξύλο δεν είναι αδύνατον να σπάσουν, αλλά όχι τόσο εύκολα.

Επίσης το maple είναι σκληρότερο μεν απο το μαόνι αλλά και πάλι...maple με maple και μαόνι με μαόνι πάλι μπορεί να έχουν αρκετή διαφορά.

 
Καλα εκανες και την πηγες στον Κακανιάρη.Δεν εχω παει απο το μαγαζι του ουτε μια φορα ουτε τον εχω μπατζανακη αλλα ανθρωπος εχει φοβερη εμπειρια και με εχει βοηθησει κ εμενα σε καποιες κατασκευες μου με συμβουλες δια τηλεφωνου.Υπηρξε ακομα και περιπτωση που του προτεινα δουλεια και με καθοδηγησε πως να το κανω μονος μου και με γλυτωσε απο (αρκετα...)εξοδα.Χεστηκα αν θεωρηθει διαφημιση...οταν κατι ειναι καλο το διαφημιζουμε...εχω και εγω μια Gibson les paul classic custom antique natural

http://www.noiz.gr/index.php?topic=192860.0

και μια φοβια για το χεντστοκ την εχω παντα στο πισω μερος του μυαλου μου...

 
Νικόλα θέμα κατασκευής των lp στο συγκεκριμένο σημείο είναι,δεν φταίει το μαόνι.
αλλο το ΒΑΡΟΣ του σωματος της LP και αλλο της PRS,επισης αλλη η ΓΩΝΙΑ της LP & αλλη της PRS.... ;)...οποτε ειναι μεν θεμα "κατασκευης" αλλα χωρις αυτη την κατασκευη η Gibson  δεν θα ακουγονταν σαν Gibson  ;) ;)

 
Superfunk είπε:
αλλο το ΒΑΡΟΣ του σωματος της LP και αλλο της PRS,επισης αλλη η ΓΩΝΙΑ της LP & αλλη της PRS.... ;)...οποτε ειναι μεν θεμα "κατασκευης" αλλα χωρις αυτη την κατασκευη η Gibson  δεν θα ακουγονταν σαν Gibson  ;) ;)
To ίδιο λέμε  ;D  ;D  ;D

 
Καλησπερίζω το forum.

Gibson το 'χουν το θεματάκι τους όσον αφορά το ευαίσθητο σημείο τους. Το γιατί δεν το διορθώνουν, είναι όπως ειπώθηκε, θέμα κολλήματος στο παραδοσιακό, το οποίο δυστυχώς, υπαγορεύεται από τις προτιμήσεις των κατά κανόνα 'πιουριστών' μουσικών.

Οι Gibson λοιπόν σπάνε εύκολα στο ίδιο σημείο για τους εξής λόγους συνδυαστικά:

1) Τρόπος κατασκευής μανικιού. One-piece, που σημαίνει ότι όλο σύστημα μανίκι-headstock είναι φτιαγμένο από ένα κομμάτι μαονιού (δεν εννοώ τα laminated multi-piece μανίκια). Αυτό συνεπάγεται στην ύπαρξη grain runout στην περιοχή του headstock έως και τo nut. Grain runout σημαίνει ότι τα νερά του ξύλου κονταίνουν ανησυχητικά στην περιοχή.

Grain%20neck.gif


Επίσης, η μεγάλη γωνία κλίσης του headstock δρα προσθετικά στο φαινόμενο και το κάνει πιο έντονο. Ενώ στις PRS που αναφέρθηκαν, για παράδειγμα, αυτή ακριβώς η γωνία κλίσης είναι πολύ μικρότερη με αποτέλεσμα λιγότερο grain runout.

2) To υπερμεγέθες truss rod nut σκάψιμο. Εκεί έχει αφαιρεθεί σημαντικά μεγάλη ποσότητα ξύλου για να χωρέσει η βίδα του truss rod και το σχετικά μεγάλο παξιμάδι του. Αυτό από μόνο του αποτελεί σημείο αδύναμο το οποίο όμως με την παρουσία...

3) ...neck volute (όπως προαναφέρθηκε) θα βελτιωνόταν αισθητά η στιβαρότητα της περιοχής.

gibsonneckcrosssection.jpg


Eπίσης, όπως αναφέρθηκε, το μαόνι είναι μεν λιγότερο πυκνό υλικό από το maple πχ. αλλά αυτό από μόνο του δεν αποτελεί αιτία τυχόν σπασίματος.

Η επισκευή καθεαυτή μπορεί να είναι από πολύ εύκολη, έως αρκετά πολύπλοκη ή αδύνατη σε ορισμένες περιπτώσεις.

Η δυσκολία έρχεται στον τρόπο που αυτή θα 'μασκαριστεί' ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο διακριτική/αόρατη. Και εκεί είναι και το μεγαλύτερο κόστος της. Ακόμα και σε φαινομενικά 'εύκολα' χρώματα, όπως πχ. μαύρο ή λευκό, είναι εξαιρετικά δύσκολο το blend του χρώματος-βερνικιού με το υπόλοιπο. Σε περιπτώσεις χρειάζεται σκίαση (sunbursting) όπως στην Epi που παρατέθηκε. Σε άλλες χρειάζεται καλή σχέση με την παρασκευή χρώματος αλλά και το tinting του βερνικιού ώστε να ταιριάξει με το κιτρίνισμα του υπάρχοντος λόγω παλαιότητας. Σε πολλές περιπτώσεις η βαφή ολόκληρου του μανικιού μπορεί να είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση.

Σε κάθε περίπτωση, μια εκτενής κουβέντα με τον τεχνικό, είναι αρκετή για να καθοριστεί ο τρόπος επισκευής αλλά και τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

1017405_580349682017072_2067290521_n.jpg


1004459_580349798683727_1691110604_n.jpg


1014460_740631385988900_3569598514399448084_n.jpg


10154202_740631459322226_2018203033125661125_n.jpg


Επίσης, όσον αφορά τις σκληρές θήκες, αυτές προστατεύουν μεν από χτυπήματα, αλλά σε περιπτώσεις έντονων κραδασμών ή σύνθλιψης δεν μπορούν να κάνουν θαύματα. Καλό είναι στη σκληρή θήκη, στο pocket του headstock, να τοποθετήσουμε ένα κομμάτι πανί, πάνω στο οποίο θα 'κάθεται' το headstock χωρίς όμως να το πιέζει. Αυτό θα απορροφήσει τυχόν έντονο κραδασμό (πχ. πτώση) ο οποίος σε άλλη περίπτωση, θα είχε εκτονωθεί στο 'ελεύθερο' σημείο του οργάνου, που είναι το headstock.

 
Ευχαριστώ τον φίλο "Πνοή και Νύξη" , ήταν πολύ κατατοπιστική η παρέμβασή του και οι συμβουλές του.

QUIZ: Υπάρχει αγγελία στο ΝΟΙΖ για Gibson Les Paul με εμφανή σημάδια επισκευής από σπάσιμο headstock χωρίς όμως να αναφέρεται στην περιγραφή του ή να μεταφράζεται σε οικονομικότερη τιμή.

Ας μην αναφέρουμε το όνομά του, αλλά ας  διορθώσει την αγγελία του.

 
Oldtimer είπε:
Ευχαριστώ τον φίλο "Πνοή και Νύξη" , ήταν πολύ κατατοπιστική η παρέμβασή του και οι συμβουλές του.

QUIZ: Υπάρχει αγγελία στο ΝΟΙΖ για Gibson Les Paul με εμφανή σημάδια επισκευής από σπάσιμο headstock χωρίς όμως να αναφέρεται στην περιγραφή του ή να μεταφράζεται σε οικονομικότερη τιμή.

Ας μην αναφέρουμε το όνομά του, αλλά ας  διορθώσει την αγγελία του.
το ιδιο κ για αλλη μια αγγελια που αφορα μια superstrat...

 
διάβασα αυτό το τοπικ χθες και ονειρεύτηκα ότι έσπασε το headstock και από τη δική μου Les Paul!  :o εφιάλτης!  :'(

 
mkm είπε:
Ένα quartersawn μπράτσο όμως δεν θα μείωνε αρκετά το θέμα του grain runout?
Παλικάρι κάνε και τη μετάφραση να καταλαβαίνουμε κι εμείς στο Ελλάντα..

Ευχαριστώ

 

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top