Marshall SC20C JCM800 - Παρουσίαση

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,124
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Marshall SC20C JCM800

1703019603034.jpg

Έπεσε στα χέρια μου πριν λίγες μέρες ο μικρός JCM800. Έκανα μια ανταλλαγή με έναν φίλο, όπου είχε στην κατοχή του τον εν λόγω ενισχυτή, καθώς και τον mini jubilee 2525c. Για πολλές ώρες έπαιζα και με τους δύο ώστε να μπορέσω να αποφασίσω, και εν τέλει επέλεξα τον JCM (θα αναφερθώ παρακάτω στη σύγκριση μεταξύ των δύο). Θα εστιάσω στον ήχο του, και θα προσπαθήσω να περιγράψω τον τρόπο λειτουργίας του.

Πρώτες εντυπώσεις

Ο sc20c έχει αρκετά μαζεμένο σουλούπι για την κατηγορία του. Έχει λίγο μικρότερο μέγεθος από τον Origin 20, και πολύ μικρότερο από τον mini jubilee. Ακόμα και το βάρος του που αγγίζει τα 15 κιλά, δεν είναι υπερβολικό. Αρκετά μανιτζέβελος ενισχυτής. Το 10ιντσο V-type της Celestion δείχνει υπερβολικό μέσα στην semi- closed καμπίνα του ενισχυτή, η οποία χωράει άνετα ένα 12ιντσο (όχι που δεν θα το δοκίμαζα…).

1703019603012.jpg

Για 20 watt, ο ενισχυτής είναι πάρα πολύ δυνατός. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το ατελείωτο headroom. Ειδικά στο high input, και με gain στο 25%, η ένταση των καθαρών ξεπερνάει κατά πολύ άλλους 20άρηδες ενισχυτές. Δεν θα ανησυχούσα μη μου λήψει το headroom σε καμία περίπτωση, σε μικρά και μεσαία events. Με τον origin 20, τον rocker terror 15,  θα ήμουν πολύ οριακά. Με τον JCM τους ξεπερνώ, για πλάκα, ακόμα και στα 5 watt, με τον ήχο να είναι ελαφρώς σπασμένος.

Επίσης, μου έκανε εντύπωση πόσο καλή πλατφόρμα είναι για κάθε είδους πετάλι (σε αντίθεση με τον jubilee). Ειδικά στο low input, που έχει πιο ουδέτερο καθαρό ήχο, μπορούν ακουστεί τέλεια οποιοδήποτε pedalboard. Κάποιος θα μπορούσε να τον αγοράσει τον ενισχυτή αυτόν μόνο για το low input, άλλωστε.

Το άλλο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι το πόσο καλά μπορεί να παίξει σε πολύ χαμηλή ένταση, ακόμα και στο high input. Στο low μπορείς να παίξεις στα 20 watt με gain και master στη μέση, χωρίς να ενοχλήσεις το δίπλα διαμέρισμα. Στο high παίζεις με master στο 2, και ο ήχος είναι ο σχεδόν ίδιος με το master στο 8.

Τα βρώμικα του ενισχυτή αρκούν μετά βίας για Old school heavy metal, με hot διπλούς. Με ένα od πετάλι να σπρώχνει, απλά σε πάει στον παράδεισο. Τα bell-like καθαρά είναι εξαιρετικά και λαμπερά. Με έπεισαν γρήγορα ότι πρόκειται για ενισχυτή που δεν “ντρέπεται" για τον καθαρό του ήχο.

MAR-SC20C_2.jpg

Ήχος

Ενδιαφέρον έχει το πόσο καλά λειτουργεί το master volume. Ανοίγοντάς το, η ένταση ανεβαίνει γραμμικά μέχρι το τέλος. Ο ήχος δεν διαφοροποιείται, αλλά δίνει την αίσθηση ότι αποκτά λίγο παραπάνω μπάσο, μετά το 7 (ίσως είναι και η ιδέα μου). Το σημαντικό είναι ότι ο ήχος έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το master σε όλες τις θέσεις, κάτι που κάνει τη διαφορά για κάποιον που θέλει να παίζει σε χαμηλή ένταση. Λόγω του master volume, μπορείς να δουλεύεις σε χαμηλές εντάσεις, χωρίς να θυσιάζεις ποιότητα ήχου.

Τα τέσσερα χειριστήρια για το eq, επιδρούν στον ήχο, όπως θα περίμενε κάποιος. Αποτελεσματικά και με ακρίβεια. Το middle έχει πολύ μεγάλη επίδραση στο voicing. Ρίχνοντάς το, και έχει κάποιος πιο μοντέρνο scooped rock ήχο. Ανεβάζοντας το, γίνεται πιο vintage και bluesy o ήχος.

MG-Product-Template-800x800-73.jpg

Low input

Το εύρος ήχων του sc20c, που μπορεί να υποστηρίξει σε υψηλή ένταση, κυμαίνεται μεταξύ sparkling καθαρού ήχου, και mid to high gain ήχου, ιδανικού για classic rock. Αναλυτικότερα, το low input, έχει κρυστάλλινα καθαρά, ενώ με τέρμα το gain ο ήχος γεμίζει “σώμα” και, ανάλογα με τους μαγνήτες, πλησιάζει στα όρια του breakup. Παραμένει καθαρός, βέβαια, και ιδανικός για να υποδεχθεί κάθε λογής πετάλι. Το master volume λειτουργεί γραμμικά και ανεβάζει την ένταση αρκετά δυνατά (σίγουρα αρκετά για να ακουστούν πάνω από έναν “χερά” drummer. Απ’ όσο έχω διαβάσει (δεν το έχω διασταυρώσει), κατά τη χρήση του low input δουλεύει μια προενισχύτρια λάμπα λιγότερη, και έτσι εξηγείται η πολύ χαμηλότερη ένταση, και ο πιο καθαρός ήχος σε σχέση με το high input. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι με master στο 2, και gain στη μέση, η ένταση υπερκαλύπτεται από την ομιλία. Με master και gain στο 5, η ένταση είναι σχετικά δυνατή για υπνοδωμάτιο, και εάν ενεργοποιήσουμε κάποιο distortion πετάλι, είμαστε στα άνω όρια του bedroom level. Όλα τα παραπάνω αφορούν τη ρυθμιση στα 20 watt. Στα 5 watt είναι ελαφρώς πιο χαμηλή η ένταση.

High input

Στο high input, και με το gain στο 2, ο ήχος είναι καθαρός αλλά με λίγο διαφορετικό voicing σε σχέση με το low. Οι ψηλές συχνότητες είναι πιο έντονες, και ήχος λίγο πιο bright. Χρειάζεται να χαμηλώσει αρκετά το treble και το presence, αλλά και πάλι ο ήχος είναι διαφορετικός, με περισσότερο χαρακτήρα Marshall, κάτι που γίνεται αισθητό και όταν βάλουμε πετάλια μπροστά από τον ενισχυτή. Ο ήχος από πιο στρογγυλός (στο low input) γίνεται πιο αγριωπός και πριμάτος. Πολλοί χρήστες προτιμούν αυτόν τον καθαρό ήχο για να συνδέσουν τα εφέ τους.

Ανάλογα με τους μαγνήτες, ο ήχος αρχίζει και σπάει μετά το gain στο 3. Με gain στο 5 υπάρχει ελαφρύς crunchy ήχος, ενώ με gain στο 10 υπάρχει έντονο overdrive, σε επίπεδα distortion. Ήχος εξαιρετικός για ρυθμικά, αλλά θέλει “σπρώξιμο” για έναν σωστό lead ήχο. Η ένταση στο high input είναι αρκετά ψηλότερη σε σχέση με το low input. Με gain στο 3 και master στο 3, η ένταση είναι ήδη πολύ πάνω από το bedroom level. Με το master στη μέση, υπάρχει headroom για ένα δυνατό live. Ανεβάζοντας κι άλλο το master, ανακαλύπτει κανείς ότι ο sc20c έχει τεράστια αποθέματα έντασης, με τον ήχο να είναι ακόμα καθαρός. Με τέρμα το master, χρειάζεσαι ωτοασπίδες (σε κλειστό χώρο), και ακόμα το gain είναι στο 3. Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα αντέξει το 10ιντσο μεγάφωνο, εάν αρχίσουμε να ανεβάζουμε και το gain.

Μεγάφωνο

Με το εργοστασιακό V-type ο ήχος είναι αρκετά bright, και στερείται λίγο από μπάσα, αν και γενικότερα δεν είναι μπασάτος ενισχυτής (ίσως λόγω καμπίνας). Επίσης, το breakup έρχεται λίγο νωρίτερα σε σχέση με το 12άρι, το οποίο και έχει πληρέστερο ήχο. Δοκίμασα ένα Celestion G12-35XC (κάτι μεταξύ greenback και G12-H30) και δένει εξαιρετικά. Πάντως, και με το εργοστιακό μεγάφωνο, η δουλειά γίνεται και με το παραπάνω.

1703019603022.jpg

Αρνητικά σημεία

Το κύριο αρνητικό σημείο είναι ότι με το fx loop ενεργοποιημένο, υπάρχει ένα αισθητό volume drop. Ευτυχώς, υπάρχει κουμπάκι που το απενεργοποιεί. Το ίδιο συμβαίνει και στον SV20.  To 10άρι μεγάφωνο δεν είναι αρκετό, ενώ υπάρχει χώρος για 12άρι, αλλά καταλαβαίνω ότι έτσι είναι η πολιτική του τμήματος μάρκετινγκ της Marshall. Τουλάχιστον, αφήνουν χώρο να μπει 12άρι…

Διαφορές με τον mini Jubilee 2525c

Συγκρίνοντας τους δύο combo, θυμάμαι ότι δυσκολεύτηκα να αποφασίσω ποιος μου άρεσε περισσότερο. Από τη μια ο δικάναλος 2525c έχει πιο “έτοιμο” ήχο, που δεν χρειάζεται κάποιο πετάλι για να αναδειχθεί, αλλά πάντα κάτι του έλειπε, ηχητικά. Από την άλλη ο SC20C είχε αυτό το bell like καθαρό ήχο, που έλειπε από τον άλλον, αλλά είχε εντελώς “στεγνό” ήχο. Ήθελε compressor για να μπορεί να είναι συγκρίσιμο. Επίσης, ο mini jubilee με 12αρι μεγάφωνο και τεράστιο όγκο καμπινας του, είχε αρκετά πιο γεμάτο, αλλά και σκοτεινό ήχο. Είναι έτσι το voicing του. Υποτίθεται ότι ο jubilee είναι hot-rodded jcm, αλλά δεν μπορούσε να φτάσει τον sc20c σε καθαρότητα. Το middle knob έκανε πολλά παραπάνω από το αντίστοιχο του jcm. Άλλαζε εντελώς το voicing, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλούς διαφορετικούς ήχους, σε σχέση με τον jcm, που κάνει μόνο μια δουλειά, αλλά την κάνει υποδειγματικά.

Δεν τον προτίμησα για τρεις βασικούς λόγους. Με χαμηλά το master volume ακούγονταν αναιμικός. Μόλις περνούσε το 7, λες και έπεφτε μια “σφαλιάρα” στον ενισχυτή και μεταμορφώνοντας σε άγριο θηρίο. Γέμιζε με μπάσα, κομπρεσάρισμα, και απογειώνονταν η ένταση. Ακατάλληλος για σπίτι.

Ένα άλλο μεγάλο μειονέκτημα, είναι ότι είναι επίσης ακατάλληλος για χρήση με πετάλια. Έχει “έτοιμο” ήχο από μόνος του, και το μόνο που χρειάζεται είναι ένα καθαρό boost ή ένα tube screamer σε ρύθμιση για καθαρό boost. Οτιδήποτε άλλο μου ακούγονταν χάλια. Ακόμα και στο καθαρό κανάλι, τα πετάλια μου ακούγονταν κάπως. Ανεκτός ο ήχος, αλλά όχι αυτό που θα έπρεπε. Τα ίδια πετάλια στον sc20c ακούγονταν θεϊκά. Ακόμα και όταν ενεργοποιούσα το ενσωματωμένο boost, μέσω του push-pull pot, ο ήχος χαλούσε πολύ. Ειδικά σε high gain συνθήκες (έχει πολύ gain ο ενισχυτής) ο ήδη πλαδαρός ήχος, έχανε όλη την εστίαση, λες και κάποιος χρησιμοποίησε για clean boost ένα fuzz.

Επίσης, ήταν τεράστιος, σχέση με τον sc20c, και 5 κιλά βαρύτερος. Θέλει λίγο προσπάθεια στη ρύθμιση για να βγάλει σωστό ήχο.

Ηχητικά samples

Τα παρακάτω δείγματα ήχου είναι με το 12ιντσο μεγάφωνο

Low input με στρατ (gain/master στη μεση).

JCMstrat low.mp3

 






High input καθαρός ήχος με στρατ.

jcmstrat high.mp3

 






Τέρμα gain με LP

jcmlphighfull.mp3

 






Tέρμα gain και boost με boss 0D-3 με LP

jcmlphighfullboost.mp3

 






Low input με distortion pedal

jcmteleHHlowAT+.mp3

 






Με διάφορα πετάλια, modulation, fuzz κλπ

jcm12FUZZMOD.mp3

 




Δείγμα με το εργαστασιακό 10ιντσο

jcm2.mp3

 




Στιγμιότυπο οθόνης (74).png

Στιγμιότυπο οθόνης (75).png

 

Attachments

με γειες............... καταπληκτικο review.

ακουγεται σαν επιτυχημενη επιλογη.

Ο ενισχυτης λογικα ειναι εργαλείο. Το καλο ειναι οτι παιζει καλα και καθαρα.

Να τον χαρεις

 
Καλά παιξίματα με το εργαλείο Γιώργη.

Για το review δε χρειάζεται να πούμε τίποτα ?

 
Αυτός είναι ήχος Γιώργο! Καλά παιξιματα και με γεια 

 
Γιώργο καλόπαιχτος ο ενισχυτής, ακούγεται φοβερός, καμία έκπληξη γιατί μιλάμε για κλασική συνταγή με την οποία δε χάνεις.

Χίλια μπράβο για το review, καταπληκτικό πραγματικά. Έχεις ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη σε αυτή την ενότητα και κρατάς τη σημαία ψηλά.

 
Εξαιρετικό review, τώρα θέλω να τον δοκιμάσω και εγώ ?

Νομίζω ότι η Marshall πλέον έχει ένα εξαιρετικό line up ενισχυτών όπου μπορείς να βγάλεις εξαιρετικό ήχο σε κάθε κατηγορία τιμής ανάλογα με τα γούστα σου και τις ανάγκες σου. 

 
Πρόσθεσε και μια κλειστή καμπίνα 8Ω και θ' ακούσεις και τα μπάσα που λέιπουν. ?


Τον δουλεψα με κλειστή καμπίνα 1x12,  πριν αλλάξω το μεγάφωνο. Ειχε λιγα μπάσα παραπάνω, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Προφανώς θα εννοείς 2x12 και άνω.

Ίσως δοκιμάσω να του βάλω το g12-65, που έχω στον origin. Έχει παραπάνω μπάσο, αν και σε υψηλή ένταση έχει πιο αισθητά μπάσα. Δεν θέλω πολλά μπάσα έτσι και αλλιώς.

 
Αυτός είναι ήχος Γιώργο! Καλά παιξιματα και με γεια 
Καταλαβαίνεις τώρα γιατί τον έχω αδυναμία τον συγκεκριμένο ενισχυτή;?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τον δουλεψα με κλειστή καμπίνα 1x12,  πριν αλλάξω το μεγάφωνο. Ειχε λιγα μπάσα παραπάνω, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Προφανώς θα εννοείς 2x12 και άνω.

Ίσως δοκιμάσω να του βάλω το g12-65, που έχω στον origin. Έχει παραπάνω μπάσο, αν και σε υψηλή ένταση έχει πιο αισθητά μπάσα. Δεν θέλω πολλά μπάσα έτσι και αλλιώς.
Και το ηχείο του (ανοιχτό πίσω) και extra καμπίνα. Συνδυασμός δηλ ανοιχτό με κλειστό ηχείο. Θ’ ακούσεις full spectrum. 

 
Εχουν περασει απο τα χερια μου 2 800αρηδες των 100 βατ που ηταν θηρια εννοειτε αλλα αφου τους πουλησα γιατι αντικειμενικα δεν σου χρειαζεται ενα τετοιο θηριο πηρα τον 20βατ κεφαλι μαζι με μια καμπινα 1936 vintage (celestion vintage speakers).
Συμφωνω με οτι εχει γραψει ο @gkourmoul1 και ειδικα για το ποσο versatile ειναι ο ενισχυτης. Μπορεις να παιξεις οτι μα οτι θες. 
Τον χρησιμοποιω με τα παρακατω πεταλια:
Greer Southland Overdrive
Catalinbread Belle Epoch 
Earthquaker Devices Ghost Echo
Dunlop Jerry Cantrell Wah

Και ακουγεται απιστευτα καλα. Ειναι απο τους ενισχυτες που σε εμπνεουν να παιξεις κιθαρα. Επισης πρεπει να σημειωθει οτι μπορει να γινει πραγματικος Bedroom amp καθως το μαστερ του ακομα και στο 2 ακουγεται μια χαρα. 
Ειχα και τον 2525 τον 20αρη και εχω επισης και τον Πλεξι τον 20αρη. Με κλειστα ματια προτεινω οποιος ειναι σε επιλογη αγορας μεταξυ των τριων να χτυπησει τον 800 και δεν θα το μετανιωσει.

 
Χαιρετίζω το θάρρος σου να καίς λάμπες εν έτει 2023
Δοκίμασε και EV για μεγάφωνο, εκεί να δεις headroom 
Τα Celestion τα έχω βγάλει απο παντού...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην προσωπική μου εμπειρία τα μπάσα προέρχονται από την καμπίνα και έχουν να κάνουν με τον όγκο της, το υλικό κατασκευής της και την τοποθέτηση του μεγαφώνου. Μια μόνο 1x12 καμπίνα με ικανοποιητικά μπάσα έχω συναντήσει στη ζωή μου, την TAD Oversized 1x12 Solid Pine. Μέχρι σήμερα το ότι την πούλησα είναι το ένα από τα δύο λάθη που μετανοιώνω περισσότερο μιας που δεν τη βγάζει πλέον (το άλλο ήταν το πρώτο Fulltone '69 που είχα-  ήταν πολύ inconsistent η παραγωγή του Fuller και δεν ξαναβρήκα κάποιο Fuzz Face Ge που να παίζει σαν κι αυτό ούτε από άλλον κατασκευαστή). 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πρέπει να ακούσεις τι μπάσα έχει ο μικρός ac10 που έδωσα για να πάρω αυτον. Κλείνεις τέρμα το bass και βουίζει όλο το σπίτι. Δεν μπορείς να βάλεις μπασάτο πετάλι, διότι γίνεται ένας ηχητικός αχταρμας. 10αρι μεγάφωνο σε μικρή καμπίνα. Παίζει και το κύκλωμα τη σημασία του.

 
Πρέπει να ακούσεις τι μπάσα έχει ο μικρός ac10 που έδωσα για να πάρω αυτον. Κλείνεις τέρμα το bass και βουίζει όλο το σπίτι. Δεν μπορείς να βάλεις μπασάτο πετάλι, διότι γίνεται ένας ηχητικός αχταρμας. 10αρι μεγάφωνο σε μικρή καμπίνα. Παίζει και το κύκλωμα τη σημασία του.
Ναι, δεν ξέρω βέβαια αν με τον όρο "μπάσα" εννοούμε το ίδιο πράγμα. Εγώ εννοώ να έχει πραγματικό όγκο χαμηλά, τον οποίο -χωρίς να έχω ακούσει τον συγκεκριμένο ενισχυτή και με πάσα επιφύλαξη- αμφιβάλλω κατά πόσον μπορεί να το έχει ένα 10άρι μεγάφωνο σε αυτή την καμπίνα. Το να έχει resonance στην περιοχή που ξεκινάνε τα χαμηλομεσαία (κάπου στα 200hz) και να μπουκώνει (όπως οφείλει σαν Vox), αυτό μου φαίνεται πιο πιθανό, ειδικά αν έχει καλό floor coupling όπως έχουν πχ οι μικρές καμπίνες της Orange.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για εμενα το νουμερο ενα πραγμα που κανει εναν τετοιο ενισχυτη πετυχημενο ή οχι ειναι το ποσο καλα παιζει σε χαμηλες εντασεις. Εχω απειρα παραδειγματα ανθρωπων που πηραν ενισχυταρες, που δοκιμαζοντας τους σε συνθηκες πολεμου ενθουσιαστηκαν κ μετα δεν ξαναεπαιξαν ποτε σε τετοιες εντασεις κ τελικα τους πουλησαν.

Ο μικρος στην προκειμμενη περιπτωση, φαινεται πως το κανει πολυ καλα αυτο. Αφου σε ικανοποιουν κ τα καθαρα του, ειναι σουπερ επιλογη.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top