Σκέψεις

Spiros Poullos

Μέλος
Μηνύματα
1,833
Πόντοι
48
Φέτος έκλεισα 3 χρόνια στη μεγαλύτερη εταιρεία backline της Ελλάδας και των Βαλκανίων.

Εχω άμεση προσβαση στον καλυτερο εξοπλισμό.

Δεν έχουμε budget sets όπως Yamaha Stage Custom, Pearl Export κλπ όπως αντίστοιχα δεν έχουμε budget κιθάρες κλπ. Γενικά έχουμε τις ναυαρχιδες όλων των εταιρειών.
Έχουμε κάποια budget προϊόντα και μηχανήματα αλλά αποτελούν μικρό ποσοστό του συνόλου όπως budget πιατίνια κλπ.

Και 3 χρόνια μετά έχω καταλήξει στα εξής:

Μπορεί η Yamaha PHX ή η Pearl Reference να κόβουν κώλους. Πραγματικά θερίζουν τα σετ.
Αλλά σε καμία περίπτωση δεν ακούγονται 5 ή 10 φορές πιο ακριβές από μια Stage Custom ή από ένα αντιστοιχο σετ του 1000αρικου. Ειδικά σε live κατάσταση. Δεν μπορώ στα αυτιά μου να δικαολογήσω διαφορές 5.000 και 10.000 ευρώ στα αυτια μου.

Στο στούντιο και στα πιατινια αλλάζει το πράμα αλλά δε δικαιολογώ τις ακραίες διάφορες στην τιμή.
Αν ηχογραφούσα ποτέ, εκμεταλλευόμενος την πρόσβασή μου σε αυτό τον εξοπλισμό θα έφτιαχνα ένα ποτ πουρι:

Kicks Sonor Designer ή Gretsch New Classic
Toms Yamaha Recording Custom
Floor Toms Pearl Reference

Ο λόγος που καλλιτέχνες και ηχολήπτες ζητάνε πανάκριβα μηχανήματα (και μη με παρεξηγείτε δεν το λέω κακοπροαίρετα) είναι γιατί μπορούν και γιατί κάποιος άλλος τα πληρώνει.

Εάν δεν υπήρχε εταιρεία παραγωγής απο πίσω να καλύψει τα έξοδα ενοικίασης και μεταφοράς εξοπλισμού, οι drummers θα έφερναν ένα set βεληνεκους Stage Custom, οι μπασίστες και οι κιθαρίστες θα είχαν το καλό όργανο στο σπίτι ή στο στουντιο και στο live με ένα πιο οικονομικό. Οι ηχοληπτες θα ήταν με μια M32 και τα βασικά mics που δουλεύουν πάντα.

Για να μην πιάσω το κομμάτι του RF που πλέον όλοι θέλουν Shure Axient ή της κονσόλας που ζητάνε Digico και Midas HD ή Avid.

Οι συνεργάσιμοι ηχολήπτες και μουσικοί που έχουν το know how βολεύονται και με τα budget.
Οι μη-συνεργάσιμοι και γκρινιάρηδες έχουν συνήθως τα πιο υψηλά στανταρντς και πάντα θα βρίσκουν κάτι να πουν. Ό,τι και να τους φέρεις.
Αν πέσεις σε κάποιον που σου πει “εγώ δεν παίζω με stage custom, M32” κλπ κατά πάσα πιθανότητα έχεις πέσει σε μαλάκα, και ας είναι καλός στη δουλειά του.

Ο ακροατής ούτε ξέρει, ούτε καταλαβαίνει τί εξοπλισμό χρησιμοποιεί μια μπάντα.

Καλύτερα Stage Custom με δερματα σε καλή κατασταση, παρά Recording Custom με κακή κατάσταση δερμάτων.
Τα καλυτερα πεταλια είναι αυτά που κάθονται καλυτερα στα ποδια σου. Τα πιο versatile είναι τα eliminator.
Το χειροτερο hardware είναι της Ludwig.
To καλύτερο είναι της Tama & της Yamaha
Το χειροτερο hardware είναι της Ludwig.
Υπάρχουν πιάτα όπως τα Paiste PST7 τα οποία είναι ε-ξαι-ρε-τι-κά για τα λεφτά τους.


Είδα και μπάντα (μεγαλη) με ολόκληρο αναλογικό σεταπ (class a high voltage preamps) σε φεστιβάλ και με αναλογική κονσόλα που χρειαστήκαμε 8 άτομα να τη σηκώσουμε και ο ήχος ήταν σκατά.

Στην υγεία μας
 
Καλύτερα Stage Custom με δερματα σε καλή κατασταση, παρά Recording Custom με κακή κατάσταση δερμάτων.
Ο γιος μου (Δευτέρα δημοτικού) ξεκίνησε τύμπανα με ένα σετ ΤΑΜΑ, δε θυμάμαι μοντέλο, αλλά έκανε 888€ από Thomann, και ενώ ακούγεται εκπληκτικά για τα χρήματα του, τα δέρματα έχουν χαλάσει λες και τα κοπανάει μεγάλος άνθρωπος. Έχεις πρόταση για δέρματα;
 
Ο γιος μου (Δευτέρα δημοτικού) ξεκίνησε τύμπανα με ένα σετ ΤΑΜΑ, δε θυμάμαι μοντέλο, αλλά έκανε 888€ από Thomann, και ενώ ακούγεται εκπληκτικά για τα χρήματα του, τα δέρματα έχουν χαλάσει λες και τα κοπανάει μεγάλος άνθρωπος. Έχεις πρόταση για δέρματα;
Remo Encore
 
Δεν μπορώ στα αυτιά μου να δικαολογήσω διαφορές 5.000 και 10.000 ευρώ στα αυτια μου.
Αυτό ισχύει (και το έχουμε αναφέρει πολλάκις) και στα έγχορδα, για διαφορές στις τιμές που δεν φτάνουν στα αυτιά.
Ο ακροατής ούτε ξέρει, ούτε καταλαβαίνει τί εξοπλισμό χρησιμοποιεί μια μπάντα.
Η συντριπτική (tone deaf) πλειοψηφία των ακροατών ανάθεμα και αν καταλαβαίνει τι ακούει γενικότερα θα συμπλήρωνα. 😄

ΥΓ: Sonor δεν βλέπω, που σε επίπεδο hardware (αν και λίγο "στριφνό") την είχα περί πολλού.
 
Η συντριπτική (tone deaf) πλειοψηφία των ακροατών ανάθεμα και αν καταλαβαίνει τι ακούει γενικότερα θα συμπλήρωνα. 😄
Μου θυμιζεις τον αείμνηστο τον Χ.Ζώτο που έλεγε "ο κοσμος δεν καταλαβαινει τι κανουμε στη μουσικη. Αν καταλαβαινε, θα μας σταματούσε". :ROFLMAO:
 
Σε ολα τα πραγματα, απο αυτοκινητα και κινητα μεχρι τσαντες :ROFLMAO: απο μια τιμη και πανω δεν αγοραζεις καποια ουσιαστικη πρακτικη διαφορα, αλλα μονο "μουρη".

Ειναι καλυτερα να κυκλοφορει το χρημα παρα να καθεται, οποτε ας τα σκασουν. Εφοσον υπαρχουν και ωραιες εναλλακτικες λογικου κοστους για τους σοβαρους ανθρωπους :ROFLMAO:, ολα καλα
 
Επι του θέματος, είναι γνωστο το παραπάνω αλλά εγώ προσωπικά ως ένα σημειο το θεωρώ οκ. Δηλαδή αν το backline μου παρέχει τη δυνατοτητα να νοικιάσω έναν μεγάλο και ακριβό ενισχυτή, θα το κάνω. Όχι απο αναγκη προφανώς, απλά για να ικανοποιήσω την περιέργεια μου και για ικανοποιηση. Μπορώ προφανώς να κανω τη δουλεια μου και με Blues Junior. Αλλά ειναι ακριβως αντιστοιχη περιπτωση του να θες να νοικιάσεις αυτοκινητο στην Κρήτη ή στη Θεσσαλονικη.

1) Αν πηγαινω μια φορα το χρονο για προσωπικη μου υποθεση μπορει να θελω να νοικιάσω Volvo Xc90 γιατι μου το προφέρουν σα δυνατότητα. Εννοειται οτι δεν ειναι απαραιτητο.
2) Αν πηγαινω καθε βδομάδα 2 φορές για προσωπικη μου υποθεση, το volvo δε με συμφερει, και θα νοικιάσω toyota aygo. Μια χαρά θα την κανω τη δουλεια μου.
3) Αν πληρώνει αλλος, θα παρω οτι μου δώσουν.

Αντιστοιχα και με τα οργανα.

Τώρα ενταξει αυτο με την αναλογική κονσόλα ήταν υπερβολή απο μέρους τους.
 
@Spiros Poullos συμφωνώ στην ουσία όλων όσων λες. Κρίμα που δεν υπάρχουν και περισσότερα topics για drums στον χώρο, κατά τη γνώμη μου ο ήχος των drums είναι το 70% μιας παραγωγής.

Νομίζω ότι με ένα κιτάκι rims της gewa των 20€, ψάξιμο με τα δέρματα να ταιριάζουν στο στυλ και καλή γνώση κουρδίσματος, ακόμη κι ένα κιτ από αυτά που πουλιούνται 200€ στις αγγελίες στέκεται, ίσως να ακούγεται και πολύ καλύτερα από ένα ακριβό κιτ που ο drummer δεν ξέρει να κουρδίσει ή δεν ξέρει από δέρματα κι απλά βάζει πάνω ότι να 'ναι.

Που διαφωνώ:

1. Τα όργανα τα αγοράζουμε για να τα βλέπουμε, να τα παίζουμε και να τα ακούμε εμείς στην καθημερινότητά μας. Όχι για τα 100 live που θα κάνουμε ή για τα 5 άλμπουμ που θα ηχογραφήσουμε οι περισσότεροι σε όλη μας τη ζωή. Εκεί λοιπόν, μπορεί να έχουν νόημα τα πανάκριβα drum σετ ή οι ακριβές κιθάρες κι ενισχυτές, παρόλο που σε μια συναυλία ή μια παραγωγή δε θα καταλάβει κάποιος τη διαφορά χρημάτων.

2. Τα καλά μηχανήματα κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Ναι, είναι ίσως πιθανόν να κάνεις και τον φθηνό εξοπλισμό να ακουστεί καλά αν είσαι ο υπερμάστορας ηχολήπτης, η μουσικάρα κλπ κλπ. Αλλά το καλό μικρόφωνο στην καλή ντραμς ακόμη κι εγώ μπορώ να το στήσω και να πάρω αποτέλεσμα σε 2 λεπτά. Επειδή έχω παιδευτεί δεκαετίες, αν μπορούσα να στείλω μήνυμα στον 15χρονο εαυτό μου, θα του 'γραφα πρώτα θα αγοράσει ένα Neumann U87 & ένα ζευγάρι Neuman KM184 και μετά οτιδήποτε άλλο.

3. Υπάρχει το σύνολο όλων αυτών των διαφορών που λειτουργεί σωρευτικά. Έστω ότι:
-η Gretsch USA Custom δεν ακούγεται 10 φορές καλύτερη από την Yamaha Stage Custom
Gibson ή η Fender δεν ακούγονται 10 φορές καλύτερες από την Epiphone ή τη Squier
-ο Matchless ή ο Boogie δεν ακούγεται 10 φορές καλύτερος από έναν Fender με πετάλια ή ένα modeler
-το Neumann δεν ακούγεται 10 φορές καλύτερο από το sE Electronics,
-η Neve δεν ακούγεται 10 φορές καλύτερη από την Behringer

Όταν όμως συγκρίνεις όλα μαζί τα ακριβά από τη μία & τα VFM από την άλλη, η διαφορά είναι πασιφανής.
 
Ο λογος που οι καλλιτεχνες ζητουν οτι καλυτερο μπορουν ειναι προφανης, κανεις δεν θα δουλεψει με χειροτερα μηχανηματα αν μπορει να πληρωσει κατι καλυτερο. Ποιος εχεις την εντυπωση οτι πληρωνει την εταιρια παραγωγης, οι καλλιτεχνες φυσικα. Πληρωνουν και για ποιοτητα και για καλη κατασταση. Αν βγαλεις αυτο το 10 φορες, παραμενει το "το Neumann ακούγεται καλύτερο από το sE Electronics" που ειναι και ο λογος που το προτιμουν οταν μιλαμε για επαγγελματικα σχηματα.

Πως θα διαλεξεις με ποια εταιρια backline θα συνεργαστεις? Πειρα, επαγγελματισμος και ποιοτητα μηχανηματων φυσικα. Σε ολους τους κρικους της ηχητικης αλυσιδας, μουσικοι, sound crew, μηχανηματα, χωρος, διοργανωση, υπαρχει το κακο το μετριο και το καλο. Οι διαφορες και οι αποστασεις ειναι παντα σαφεις.
 
τα δέρματα έχουν χαλάσει λες και τα κοπανάει μεγάλος άνθρωπος. Έχεις πρόταση για δέρματα;
Στα τομς της TAMA ταιριάζουν καλύτερα μονά δέρματα: Remo Ambassadors Coated / Clear.

Στην μπότα Evans EMAD ή Aquarian Superkick αν παίζει οτιδήποτε εκτός από Jazz.

Ταμπούρο είναι καθαρά προσωπικό. Eμένα συνήθως μου αρέσουν τα Remo Ambassador ή Emperor στα μεταλλικά ταμπούρα και τα Evans UV1 ή UV2 στα ξύλινα. Στα picollo ταμπούρα Evans HD Dry.

Αν προτιμάς τη μεγάλη ανθεκτικότητα, τότε toms & ταμπούρο Evans UV2. Απλά τα ΤΑΜΑ ακούγονται λίγο πιο "κλειστά" με τέτοια διπλά δέρματα. Αλλά κι αυτό έχει τα καλά του, πχ ο πιο μαζεμένος ήχος αποδίδει καλά στα μικρόφωνα.
 
Υπηρχαν, υπαρχουν και θα υπαρχουν 3+1 κατηγοριες μηχανηματων.

Beginner/ Amateur - Advanced/ Prosumer- Expert/ Professional.

Καποια μηχανηματα πεφτουν αναμεσα στις κατηγοριες, δηλαδη ενα καλο beginner οργανο μπορει να καλυψει και εναν advanced player, και ενα καλο prosumer μηχανημα μπορει να γινει χρησιμο σε επαγγελματικες εφαρμογες.

Κατα την ταπεινη μου αποψη, σε φορουμ και τετοια ενδιαφερον παρουσιαζει η μεσαια κατηγορια. Αυτος που ξεκιναει ετσι και αλλιως θα παρει κατι πολυ φτηνο, και καλα θα κανει γιατι μπορει να μην ασχοληθει καν και να τα παρατησει. Ο δε επαγγελματιας εχει την αναγκη να παρεχει υπηρεσιες που τον οδηγουν στα αντιστοιχα στανταρ μηχανηματα. Οποτε, η μεσαια κατηγορια ειναι που εχει ενδιαφερον, και που εξ ορισμου παρεχει τις ευκαιριες για πραγματικα best buy αγορες. Και best buy σε καμια περιπτωση δεν ειναι το φτηνοτερο ΑΛΛΑ αυτο που δινει τα περισσοτερα για τα λεφτα του, συνεπως ενα μηχανημα στην prosumer κατηγορια, που μπορει να δωσει ενα πολυ καλο αποτελεσμα, ειναι ενα ειδος ευκαιριας που μπορει να μαθει κανεις μεσα απο μια συζητηση και μια online προταση.


Τωρα, υπαρχει και η +1 κατηγορια. Αυτη ειναι τα status symbol μηχανηματα. Εδω δε μιλαμε απλα για στανταρ επαγγελματικα μηχανηματα και τιμες, εδω μιλαμε για ακροτητες :ROFLMAO: Κατι κιθαρες 15 χιλιαρικα, κατι μικροφωνα με 10 κλπ.


Δε νομιζω οτι περα απο τη "μουρη", δινουν κατι ουσιαστικο παραπανω τετοιες αγορες, δηλαδη αν δεν μπορεις να παρεις τοπ ηχο με το 87αρι ή μια καλη αμερικανα fender, ουτε το μικροφωνο φταιει ουτε η κιθαρα. Και βεβαια, οσο κανει ηδη ενα 87αρι κλεινεις κανονικο στουντιο να γραψεις, δεν ειναι για το σπιτι και για demo/ project ηχογραφηση ουτε καν το 87αρι, εκει θα αρκεσει ενα πολυ πιο φτηνο μικροφωνο.
 
Όταν όμως συγκρίνεις όλα μαζί τα ακριβά από τη μία & τα VFM από την άλλη, η διαφορά είναι πασιφανής.
Ένας δάσκαλος μας έλεγε πως καλο ειναι η αλυσίδα μας να είναι 1 προς 1.

Από το όργανο μέχρι την προενισχυση. Και μην ξεχνάμε τον παράγοντα του χώρου.

Δεν έχει νόημα να έχεις ένα drum room σαν το δικό μου και να είσαι με API και Neve preamps και κονβερτορες audient. Οι προενισχύσεις τέτοιου τύπου δεν θα καταφέρουν ποτέ να σου δώσουν αυτό που μπορούν με budget κονβερτορες ειδικά σε ένα δωμάτιο που ηχητικά έχει ένα ταβάνι "κοντό"

Άρα σε αυτή τη περίπτωση πάσες σε preamps convertors audient ή ανάλογου βεληνεκούς.
 
Αν βγαλεις αυτο το 10 φορες, παραμενει το "το Neumann ακούγεται καλύτερο από το sE Electronics" που ειναι και ο λογος που το προτιμουν οταν μιλαμε για επαγγελματικα σχηματα.
Alter θα ήθελα πάρα πολύ να δω αυτους που ισχυρίζονται πως το Α μηχανημα/όργανο ακουγεται καλύτερα από το Β, σε blind test. Ε ρε γλέντια...
 
ΥΓ: Sonor δεν βλέπω, που σε επίπεδο hardware (αν και λίγο "στριφνό") την είχα περί πολλού.
Απαράδεκτη εταιρεία. Έχουμε 35-40 κομμάτια Designer και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. Είναι discontinued η σειρά και θεώρησαν φρόνιμο στην επόμενη γενιά (SQ2) να φτιάξουν νέα parts μη συμβατά με τη Designer. Δηλαδή ρε φίλε ουτε τα lugs ούτε τα floor tom brackets ούτε τίποτα. Αυτό δε συμβαίνει με εταιρείες όπως Tama, Yamaha, DW και άλλες.
 
Στα τομς της TAMA ταιριάζουν καλύτερα μονά δέρματα: Remo Ambassadors Coated / Clear.

Στην μπότα Evans EMAD ή Aquarian Superkick αν παίζει οτιδήποτε εκτός από Jazz.
ούτε καν...(σόρρυ) μια χαρά παίζει ότι και να της βάλεις. την έχω ακουσεί με όλα τα mainstream δερματα
Ambassador, Emperor, G1, G2 (clear, coated) UV2, EC2S. Εξαιρετικά versatile kit. Έχουμε μοντελο παλιό (20ετίας+) Made in Japan
 
Ένα πανάκριβο σετ με κακά δέρματα θα ακούγεται πάντα, μα πάντα χειρότερα από ένα starter set με ολοκαίνουργια, καλά σεταρισμένα και κουρδισμένα δέρματα. Είναι σαν να έχεις μια κακά σεταρισμένη, ακούρδιστη κιθάρα με σκουριασμένες χορδές και φαγωμένη πένα. Δεν πα να ναι Majesty, χάλια θα ακούγεται.

Όμως.
Τα φθηνά σετ έχουν θέματα quality control λόγω μαζικής παραγωγής. Ένα εσωτερικό ελάττωμα στα shells μπορεί να καταστρέψει εύκολα μια μεμβράνη, να ξεκουρδίζει εύκολα, να μην πάνε οι βάσεις εκεί που θες, ή ακόμα και να πέφτουν, κτλ. Τα ακριβά σετ είναι ακριβά γιατί είναι πολύ καλά ελεγμένα ένα ένα, έχουν καλό hardware, δεν ξεκουρδίζουν εύκολα, οπότε η πιθανότητα να σε "αφήσει" σε ένα live ή ακόμα και σε μια περιοδία είναι πολύ λιγότερες από ένα φθηνό σετ.

Επίσης να πούμε ότι συγκεκριμένα στα drum sets, οι εταιρίες γλιτώνουν χρήματα με το να βάζουν πολύ φθηνές μεμβράνες σε μέτρια-καλά σετ. Μπορεί ένα σετ να κάνει 800 ευρώ αλλά αν είχε καλές μεμβράνες πάνω/κάτω, θα έκανε +200-300 ευρώ.
 
ούτε καν...(σόρρυ) μια χαρά παίζει ότι και να της βάλεις
Κατ' αρχάς πιστεύω ότι ο @Nekkon έχει κάποιο σύγχρονο σετ κι όχι κάποια MIJ Superstar των 80s που είναι ένα εντελώς διαφορετικό drum set.

Επίσης δεν εννούσα ότι αν βάλεις επάνω διαφορετικά δέρματα δε θα παίξει. Απλά θεωρώ ότι οι σύγχρονες ΤΑΜΑ είναι πιο "μαζεμένα" στον ήχο σετ και ωφελούνται από τα πιο ανοικτά δέρματα. Αυτό είναι το προσωπικό μου γούστο, αυτό το σετ μου ακούγεται καλύτερα στη δική μου Tama Superstar SK του 2005. Και η ίδια όμως η Tama στα ακριβά σετ της, αυτόν τον συνδυασμό προτείνει.

Αλλά φυσικά η επιλογή δερμάτων έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες, το χτύπημα, το γούστο, τη μουσική που παίζει κάποιος κλπ.
 
Last edited:
Δεν έχει νόημα να έχεις ένα drum room σαν το δικό μου και να είσαι με API και Neve preamps και κονβερτορες
Εννοείται και +1000 από εμένα. Ειδικά αν πρόκειται για τύμπανα πρέπει εξ' αρχής να κλείσεις για recording τον κατάλληλο χώρο και να μην ασχοληθείς καθόλου με το να γράψεις κάπου που τα τύμπανα θα ακούγονται μάπα ό,τι και να κάνεις.

Αυτό είναι μία περίπτωση όμως. Όταν πχ θες να γράψεις άλλα όργανα, το δωμάτιο μπορεί να μετράει πολύ λιγότερο από το υπόλοιπο signal chain. Ακόμη και στα τύμπανα υπάρχουν εξαιρέσεις, αν πχ πηγαίνεις για ήχο Μotown, 70s κλπ μπορεί να μην παίζει τόσο μεγάλο ρόλο το δωματιο όσο το signal chain.
 
By the way, να πω τον μικρό να μη βαράει τόσο; Έχει δυνατό χέρι, αλλά πιστεύω τα χάλασε όσο θα τα χαλούσα κι εγώ, ίσως και περισσότερο
 
By the way, να πω τον μικρό να μη βαράει τόσο; Έχει δυνατό χέρι, αλλά πιστεύω τα χάλασε όσο θα τα χαλούσα κι εγώ, ίσως και περισσότερο
Αγόρασε του UV2 της Evans αν θες να μη τα χαλάει τόσο εύκολα. Το πόσο δυνατά θα πρέπει αν παίζει ή να μην παίζει καλύτερα να του το πει ο δάσκαλός του.

Επίσης τί δέρματα φορούσε τώρα η drums? Αν φορούσε τα εργοαστασιακά ή τίποτα encore φθηνά, φυσιολογικό να χάλασαν γρήγορα. Είναι μόνο για να δοκιμάζει κάποιος στο κατάστημα.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top