Σετάρισμα κιθάρας...

Πιστεύω ότι τις έχω περάσει σωστά (έχω προσέξει να τυλίξω τη σολ αρκετές φορές για καλύτερη γωνία με το nut χωρίς να υπάρχει επικάλυψη μεταξύ των τυλιγμάτων). Ιδού μια φωτογραφία:

headstock.JPG


Νομίζω πως όντως είναι σφιχτά τα αυλάκια. Για αυτό δεν ακούγεται και το τριξιματάκι άλλωστε?

Το θέμα είναι ότι υπάρχει φόβος να καταστρέψω το nut ακόμη και με τις ειδικές λίμες?

Τελικά τα στενά αυλάκια επηρεάζουν τόσο το κούρδισμα???

 
το τριξιματάκι όντως απο το nut πρέπει να προέρχεται δοκίμασε το καθάρισμα και το μολυβάκι.

νομίζω ότι το παράκανες :D λιγάκι με τις στροφές στη σολ,5 στροφες αρκουν όχι 100 :D όπως νομίζω ότι βλέπω!

για δοκίμασε να αλλάξεις μια σολ χορδή (θα στην "κεράσω" εγω αν δεν λυθεί το πρόβλημα του ξεκουρδίσματος :wink: ) και κάνε 4-5 στροφες.

το σωστα κομμενο nut είναι το Α & το Ω για ένα καλό σετ απ!

κριμα που δε μένεις Αθήνα να το επισκευάζαμε παρέα!

 
Το παράκανα λες ε??? :lol: :lol:

Οι χορδές είναι ολοκαίνουριες (PYRAMID μάλιστα...) οπότε δε νομίζω να βοηθήσει η αλλαγή χορδής. Θα κάνω αυτό που λες με το μολύβι και θα σου πω τι έγινε...

Νομίζω Superfunk πρέπει να φτιάξεις κανένα site του στυλ www.superfunk.gr για να βοηθάς εμάς τους αδαείς!

Όντως κρίμα :cry: που δεν είμαι Αθήνα γιατί θα χαιρόμουν πολύ να μου έδειχνες πως σετάρεται σωστά μια κιθάρα.......

 
μπορείς να βγαλεις τη χορδη και να την ξαναβάλεις με λιγοτερες στροφές.(μια και είναι ατύλιχτη δεν υπάρχει φόβος να χαλάσει...)

αν οι χορδες είναι Pyramid 010-046 τότε απο τη μάνα τους παίζουν πιο μαλακα (σχεδόν σαν εννιάρες) οπότε δεν θα σε κουράσουν καθόλου.

 
Έβγαλα τη χορδή όπως μου είπες, και πέρασα με μολυβάκι τα slots. Είδα μια μικρή βελτίωση, αλλά μου φαίνεται ότι πρέπει τελικά να παραγγείλω αυτές τις λίμες.

Πάντα ο φόβος να καταστρέψω το nut παραμονεύει όμως... :?

 
Ρε παιδιά, εδώ και κάνα 4μηνο εχω αρχίσει να ακούσω τριξίματα στην e, την Β, και G, έβγαλα και έβαλα μολυβάκι στον Nut, καθάρισα και έτριψα τα τάστα, έφτιαξα "υποτίθετε" το trusrod, αλλά αυτό το τρίξιμο εξακολουθεί να παραμένει, τι να κάνω ρε παιδιά;

επίσης ένα δεύτερο ερώτημα, το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο; η αναλόγως το πόσο χρειάζεται ώστε να περνάει η medium πένα sto 7o-8o τάστο-όπως αναφέρει ο superfunk στο πολύ καλό άρθρο του σχετικά με το σετάρισμα.

Θα ήθελα αν είναι δυνατόν να γίνει μια αναφορά για τα τριξίματα, στο τι μπορεί να φταίει, και τι πρέπει να γίνει για να λυθεί το πρόβλημα με σειρά βημάτων, πρώτα αυτό, μετά εκείνο, μετά το άλλο κλπ.

Η κιθάρα είναι μια Ηλεκρ/στική Cort cjx10, και οι χορδές που έχει πάνω είναι D'adario ΕΧΡ 16 12-53.

ευχαριστώ πολύ  εκ των προτέρων για όποιες απαντήσεις.

Βασίλης

 
το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο; η αναλόγως το πόσο χρειάζεται ώστε να περνάει η medium πένα sto 7o-8o τάστο-όπως αναφέρει ο superfunk στο πολύ καλό άρθρο του σχετικά με το σετάρισμα.
Οσο πιο ισιο γινεται,το ιδανικο ειναι να μην εχει σχεδον καθολου relief αλλα για αυτο χρειαζεσαι ΠΟΛΥ καλη ταστοδουλεια,σε ακουστικη κιθαρα ειναι ανεκτο ενα 0.10 mm -0.25 mm στην ΜΙ ΜΠΑΣΑ στο εκτο-εβδομο ταστο (πατωντας τη χορδη μετα 14ο και πισω απο το 1ο (νοτα ΦΑ)  

μια τυπικη business card εχει παχος γυρω στα 0.23mm

Οσο πιο δυνατα βαρας φυσικα τοσο περισσοτερο relief χρειαζεσαι ειδικα αν η κιθαρα σου δεν εχει τελειο fret leveling & εχεις χαμηλο action.

 
vasilios είπε:
Ρε παιδιά, εδώ και κάνα 4μηνο εχω αρχίσει να ακούσω τριξίματα στην e, την Β, και G, έβγαλα και έβαλα μολυβάκι στον Nut, καθάρισα και έτριψα τα τάστα, έφτιαξα "υποτίθετε" το trusrod, αλλά αυτό το τρίξιμο εξακολουθεί να παραμένει, τι να κάνω ρε παιδιά;

επίσης ένα δεύτερο ερώτημα, το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο;
επειδή χρησιμοποιείς τη λέξη 'τριξίματα', δεν είμαι σίγουρος αν μιλάμε σίγουρα για ταστάρισμα ή αν το ψάχνουμε

αν είναι ταστάρισμα τότε κατά πάσα πιθανότητα θα πρεπε να εμφανίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές της ταστιέρας (πχ από το 7ο μέχρι το 12ο τάστο ή από το 12ο και μετά ή στα πρώτα 5 τάστα κτλ - τυχαία παραδείγματα)

δεν βλέπω να αναφέρεις κάποια συγκεκριμένη περιοχή που να έχει το πρόβλημα, συμβαίνει αυτό;

αν δε είμαστε σίγουρα ότι είναι ταστάρισμα τότε μπορεί να έχει ελάττωμα κάποια χορδή ή να έχει κάποιο πρόβλημα στο καβαλάρη ή γύρω από τα κλειδιά και απλώς να συγχρονίζει όταν παίζεις κάποιες άλλες χορδές οπότε να μην καταλαβαίνεις ότι το πρόβλημα είναι σε μία και εκεί που συγχρονίζει να χτυπάει κάπου και να κάνει τρίξιμο

έλεγξε κάθε χορδή μεμονωμένα κρατώντας τις υπόλοιπες και επίσης ελεγξε με το χέρι σου να κρατάει τις χορδές μεταξύ κοκκαλου και κλειδιών (στο headstock δηλαδή)

επίσης αν δεν έχεις αλλάξεις τις χορδές (επομένως αποκλείεται να είναι εκεί το πρόβλημα) έλεγξέ τες και οπτικά για εμφανή ελαττώματα

έλεγξε κάθε κινητό κομμάτι με το χέρι σου βασικά μήπως υπάρχει κάπου πρόβλημα

όσο για το μπράτσο, είναι λίγο σχετικά τα πράγματα

μπορεί να σου πει κάποιος το σωστό και να στο αποδείξει μηχανικά

αλλά τι γίνεται αν δεν υπάρχει κάποιος να το εφαρμόσει; άρα πας στο 'σωστό' δηλαδή εφαρμόσιμο, έτσι δεν είναι;

το σωστό είναι να υπάρχει relief (καμπύλη δηλαδή) στη κεντρική περιοχή (διαφορετικής έκτασης αναλόγως της κιθάρας - (μιλάμε για ελάχιστη καμπύλη έτσι, δύσκολο να τη διαπιστώσεις με το μάτι από το πλάι... - όσοι το ισχυρίζονται αυτό ή λένε σαχλαμάρες ή έχουν κάνει τη κιθάρα τόξο...))

(αναγκαστικά θα υπάρχει λίγο αντίστροφη τάση στα τελευταία τάστα για αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η κατασκευή του οργάνου)

όποιες διαφορές προκύπτουν από τάστο σε τάστο κανονικά θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της κλίσης του μπράτσου και όχι της διαφορετικής διαμόρφωσης των τάστων

η τελευταία (κανονικά...) πρέπει να γίνεται όταν υπάρχουν μεμονωμένα/εμφανή προβλήματα ή δεν υπάρχει τρόπος να έρθει σωστά η κιθάρα με τίποτα (παλιά κιθάρα πχ)

αυτός ο τρόπος είναι ρεαλιστικός για ένα πολύ καλής κατασκευής (μηχανικά) όργανο

για πάρα πολλούς λόγους όμως, ξεκινώντας από την κατασκευή του οργάνου ή προηγούμενη εργασία σε αυτό η οποία μπορεί να προδιαγράψει ένα φαύλο κύκλο (βλέπετε παρακάτω), η επιλογή στην οποία καταφεύγουν πολλοί, είναι η αντίστροφη

δηλαδή να αντιπαλέψουν όλα τα θέματα λαιμού, χορδών, τάστων με απευθείας διαμόρφωση των τάστων (που είναι και το τελικό σημείο που ενδιαφέρει το κιθαρίστα) διατηρώντας το λαιμό 'ίσιο' (με χορδές πάνω αυτό δεν είναι δυνατό σε καμμία περίπτωση αλλά έστω)

αφού τελειώσει η διαμόρφωση τάστων, η κιθάρα παίζει τέλεια αφού τα τάστα είναι ουσιαστικά το τελικό σημείο που ενδιαφέρει το κιθαρίστα και αν διαμορφωθούν σωστά απλά λειτουργεί τέλεια

αλλά αυτό κρύβει αρκετά προβλήματα (μη γράφω κι άλλο...) τα οποία αν δεν γίνει σωστά το σετάρισμα τότε μάλλον θα λυθούν με επανα-διαμόρφωση των τάστων :) (εδώ είναι ο φαύλος κύκλος που ανέφερα)

έτσι λοιπόν ανάλογα με τις επιλογές που υπάρχουν, άλλες φορές σωστά και άλλες καθ' υπερβολή, η διαμόρφωση τάστων έχει γίνει ρουτίνα και πολλοί κιθαρίστες/τεχνίτες επιλέγουν πιο 'ίσιο' μπράτσο γνωρίζοντας ότι χρειάζεται διαμόρφωση τάστων

ιδανικά, μια κιθάρα που δεν έχει προβλήματα σε κάποια τάστα, δηλαδή αυλάκια κτλ κτλ, δεν πρέπει να χρειάζεται διαμόρφωση τάστων σε καμμία περίπτωση, ότι χρειάζεται έχει γίνει από τη βιοτεχνία/εργοστάσιο κατασκευής

μερικά ακόμη:

πιάσε το λαιμό και σπρώξε απαλά (σαν να έφτιαχνες το truss rod) όταν τρίζει - φεύγει το τρίξιμο;

πόσο χαμηλό είναι το action;

δες τα τάστα σου από το πλάι, μήπως έχει πεταχτεί κάποιο έξω από τη θέση του;

αυτά για τώρα, ελπίζω να βρεις λύση

 
ιδανικά, μια κιθάρα που δεν έχει προβλήματα σε κάποια τάστα, δηλαδή αυλάκια κτλ κτλ, δεν πρέπει να χρειάζεται διαμόρφωση τάστων σε καμμία περίπτωση, ότι χρειάζεται έχει γίνει από τη βιοτεχνία/εργοστάσιο κατασκευής
Ακριβως...ΙΔΑΝΙΚΑ....στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ζωη η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαρων φευγουν απο τα εργοστασια με μετριο leveling & crowning κατι που ειναι οκ για μεσαια και υψηλα action & κιθαρες με αρκετο relief οχι ομως για χαμηλο και πολυ χαμηλο action και λιγο relief,αν καποιος τα θελει αυτα πρεπει να παει σε καποιο τεχνιτη για να τα...αποκτησει. 

 
Superfunk είπε:
Ακριβως...ΙΔΑΝΙΚΑ....στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ζωη η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαρων φευγουν απο τα εργοστασια με μετριο leveling & crowning κατι που ειναι οκ για μεσαια και υψηλα action & κιθαρες με αρκετο relief οχι ομως για χαμηλο και πολυ χαμηλο action και λιγο relief,αν καποιος τα θελει αυτα πρεπει να παει σε καποιο τεχνιτη για να τα...αποκτησει.  
το 'ιδανικά' που έγραψα δεν αναφέρεται σε ιδανική κιθάρα αλλά στην ιδανική λογική σεταρίσματος (είναι εμφανές αφού μιλάω για 'αυλάκια')δηλαδή, λέω πως ιδανικά (δηλαδή το καλύτερο είναι να), ρυθμίζεται το μπράτσο σωστά και τα τάστα να πειράζονται μόνο όταν υπάρχει πρόβλημα, πχ αν έχει αυλάκια στα τάστα

το 'αυλάκια' είναι συγκεκριμένο, άλλο αυλάκια κι άλλο μέτριο leveling

δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει κιθάρα από το εργοστάσιο με αυλάκια - αν γίνει κάτι τέτοιο τότε ο πελάτης πρέπει να τη στείλει πίσω

τότε τι είναι το 'μη ιδανικά'; όπως είπα και πριν, μπορεί απλώς να μην υπάρχει άνθρωπος που να ξέρει πως να κάνει σωστά τη δουλειά, τι να κάνουμε αναγκαστικά πας για fret job τότε, προφανώς καμμία αντίρρηση

και αργότερα θα πρέπει να διορθώσεις πάλι με νέο fret job αφού δεν γίνεται να επιστρέψεις σε μη φαγωμένα τάστα και πάλι δε λέω ότι είναι κουλό - όντως έτσι είναι

αυτή η λογική δηλαδή υπάρχει και χρησιμοποιείται και χρειάζεται αλλά ο ιδανικός τρόπος είναι αυτός που είπα

αλλά και το μέτριο leveling & crowning θέλει πολύ συζήτηση για να δούμε ποιος και κυρίως πώς το διαπιστώνει

γιατί αν μιλάμε για το τι ισχυρίζονται πολλοί και διάφοροι τεχνίτες τότε πολύ απλά μιλάμε για τους ίδιους ανθρώπους που περιέγραψα πριν δηλαδή αυτούς που ούτως ή άλλως δεν ξέρουν καν πως ρυθμίζεται σωστά το μπράτσο και καταφεύγουν απευθείας σε fret job εκεί που δεν υπάρχει πρόβλημα τάστων αλλά απορρύθμισης μπράτσου (το οποίο για τις περισσότερες κιθάρες είναι δεδομένο ότι θα γίνει αφού βγει από το εργοστάσιο μια κιθάρα, για πολλούς λόγους)

μιας και πιάσαμε την κουβέντα, να εξηγήσω και γιατί είναι έτσι τα πράγματα, για να μη νομίζει κανείς πως τα κατεβάζω από το μυαλό μου, και ότι αποκαλώ άσχετους τεχνίτες που θεωρούνται έμπειρους (οπότε δεν θα είχα και καμμιά διαφορά από αυτούς)

το leveling στο εργοστάσιο, στους κατασκευαστές που το κάνουν με τα χέρια (και δεν είναι τόσοι, όσοι το ισχυρίζονται - και σωστά), γίνεται με το μπράτσο αλφάδι

όχι μόνο είναι δύσκολο να γίνει λάθος με αυτό τον τρόπο αλλά είναι επίσης σχεδόν αδύνατο να ξαναγίνει τόσο εύκολα από οποιοδήποτε τεχνίτη μετέπειτα καθώς το μπράτσο δεν πρόκειται ποτέ ξανά να είναι τόσο ίσιο (χορδές ή όχι, δεν ξαναισιώνει όπως ήταν στην αρχή λόγω μηχανικής - που να το πας σε ναυπηγείο που λέει ο λόγος)

ελπίζω να τα δεχθείτε αυτά ειδικά αφού τώρα πια όλοι οι κιθαρίστες έχουμε μάθει να κρατάμε μικρό καλάθι για αυθαίρετα 'μυστικά' που κυκλοφορούν, αφού ήδη πολλά (αν όχι τα περισσότερα) έχουν αποδειχθεί μύθοι κι όμως ξεκίνησαν από τους πιο 'έμπειρους' τεχνίτες

τέλος πάντων, για αυτό είπα πως δεν είναι τόσο θέμα του τι είναι σωστό αλλά θέμα δυνατοτήτων

θα εξηγούσα σε τι αναφέρονται και τα περί κατασκευής που έγραψα σε άλλο σημείο στο προηγούμενο post (μιλάω για την τοποθέτηση των ξύλων βασικά) αλλά σε λίγο ο φίλος που ξεκίνησε το θέμα αντί να ψάχνει για λύση, θα ψάχνει εμένα για να μου φορέσει τη κιθάρα κολάρο... ;D

βασικά θέλει δέκα φορές περισσότερο κείμενο αν είναι να μιλήσουμε για σετάρισμα και να καταλάβει ο καθένας όχι τι είναι το σωστό αλλά για ποιο λόγο, πώς αιτιολογείται η κουλή κούρμπα που πρέπει να κάνει το μπράτσο και γιατί πρέπει να τη κάνει σε συγκεκριμένο σημείο και όχι καθ' όλο το μήκος, κτλ κτλ, θα πρέπει να πιάσουμε μέχρι θέματα αποστάσεων των τάστων μεταξύ τους, δεν μαζεύεται το θέμα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αγαπητοί μου φίλοι, και Αγαπητοί Superfunk και Teoteo( μες την σειρά που έλαβα τις πολύ χρήσιμες απαντήσεις σας :) ), σωστά το επισήμανες φίλε teoteo δεν ανέφερα που έχω τα τριξίματα, σε ποια έκταση της ταστιέρας, τα έχω  στα πρώτα 7 τάστα ξεκινώντας από το 3

(δηλαδή σχεδόν στον μέσον της ταστιέρας) θα αναφέρω με την σειρά τι έκανα προσπαθώντας να την επαναφέρω στον "ίσιο δρόμο"

1. έβγαλα όλες τις χορδές(οι οποίες είναι πάντα καινούργιες αφού αλλάζω σε τακτά χρονικά διαστήματα)

2. Ίσιωσα εντελώς το μπράτσο(όσο ευθεία γινόταν να έρθει δλδ)

3. Μέ ένα πολύ ψιλό σμυριδόπανο και με ένα αυτοσχέδιο εργαλείο( 40αρι κιλοδοκό κομμένο σε μήκος 40 εκατοστών) και αφού τύλιξα επάνω του το σμυριδόπανο, έτριψα τα τάστα όχι πολύ, ίσα που να φύγει το σκούρο από ιδρώτες και τα σημαδάκια από τις χορδές.

4.στην συνέχεια τα έτριψα με σύρμα κουζίνας, τόσο αυτά όσο και όλη την ταστιέρα(για να καθαρίσει περισότερο.

5. Μετά πέρασα την ταστιέρα με το λαδάκι, και την σκούπισα

6. Μετά ξεκόλλησα προσεχτικά το κόκκαλο του λαιμού  και προσεχτικά πέρασα στις τρεις τελευταίες σχισμές(θέσεις e-B-G) το ψιλό σμυριδόπανα ώστε να καθαρίσει, (έχω και λιμάκια για αυτήν τη δουλειά) στην συνέχεια τις πέρασα με λίγο μολυβάκι.

7. Μετά έβγαλα τον κάτω καβαλάρη και τον έτριψα ελαφρά με πολύ ψιλό γυαλόχαρτο στα πλαϊνά, και στο επάνω μέρος που πατάνε οι χορδές,τον ξαναεβαλα στην θέση του και "έκατσε κανονικά"

8. Πέρασα στην συνέχεια τις νέες χορδές(12-53), προσέχοντας τα τυλίγματα τους να γίνονται "στρωτά"

9. Κατόπιν κούρδισα κανονικά το όργανο

10. Δοκίμασα να παίξω και τα τριξήματα(τσιτσιρίσματα) πως αλλιώς να τα πω δεν ξέρω, συνεχίζονται..

11. Στην συνέχεια έβαλα καποτάστο στο 1ο τάστο και πάτησα με το χέρι στο 12ο, ρυθμίζοντας το κενό μεταξύ του 7ου και 8ου τάστου να είναι όσο τόσο όσο να περνάει μια πένα medium 0,50, οπότε το μπράτσο κατά συνέπεια έχει μια ελαφριά κύρτωση που το κέντρο της είναι σχεδόν στην μέση του μπράτσου, δοκίμασα ξανά να παίξω και τα τριξίματα παραμένουν(όχι τόσο έντονα όμως όσο πριν)

...Βασικά έχω την υποψία πως περισσότερο έντονα τα ακούω όσο παίζω πιο κοντά στον κάτω

καβαλάρη

12. Για να επιβεβαιώσω την υποψία μου, έβγαλα και έβαλα καινούργιο καβαλάρη( μου είχε σταλεί μαζί με το όργανο όταν το αγόρασα), όμως μετά την δοκιμή, πάλι μια από τα ίδια, οπότε μετά και απο τις συνεχείς αποτυχημένες μου απόπειρες να την φέρω στα ίσια της, κατέφυγα στις γνώσεις σας, μπας και το σώσω πριν την τελική να πάει στον "Γερμανό της" 

Αυτά έγιναν με αυτή την σειρά, οπότε ελπίζω να μην έχω ξεχάσει τίποτα, και εκείνο που βασικά θα ήθελα να γνωρίζω( αν και ο Superfunk το απάντησε, είναι η σωστή θέση του μπράτσου, ίσιο;, η με όση καμπύλη χρειάζεται απο τις "ρυθμίσεις;"

Ελπίζω να πάρω κάποιες απαντήσεις ώστε να λύσω το πρόβλημα.

Και πάλι ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων 

 
.....Ξέχασα να αναφέρω πως τα τάστα (σύρματα) τα έτριψα γιατί τεστάρωντάς τας με ένα μεταλλικό χάρακα, κάποια ήταν " ψηλότερα " και κάποια χαμηλότερα από κάποια άλλα, το 4 και το 6 δλδ, και με το τριψηματάκι ήρθαν όλα στο ίδιο ύψος.

 
Γειά σας φίλοι :)

Ναί Superfaunk, έκανα και crowning με κάτι ψιλά λιμάκια νυχιών που έχω για αυτή τη δουλειά..

Όσο για το Βιβλίο όντως φαίνεται να βοηθάει(όταν θα γίνει η μετάφραση στα Ελληνικά θα ψάξω να το βρω, γιατί τα Αγγλικά μου δεν είναι και στα καλύτερά τους)  :)

...Χμ! μάλλον στερεύουν οι ιδέες και οι απαντήσεις νομίζω ε;

...άντε για προσπαθήστε ακόμα λίγο μπας και βρούμε την άκρη... :)

Φιλικά Πάντα

 
..άντε για προσπαθήστε ακόμα λίγο μπας και βρούμε την άκρη... Smiley
Δεν ειναι και rocket science ξερεις...

Αν εχεις τριξιματα και τασταρισματα κατι απο τα παρακατω συμβαινει

1.εχεις πολυ χαμηλο action για τον τροπο που παιζεις

2.δεν εχεις αρκετο relief για τον τροπο που παιζεις

3.Τα αυλακια του nut ειναι πολυ χαμηλα κομμενα & οταν παιζεις ανοικτες χορδες αυτες τριζουν (αυτο το τσεκαρεις βαζοντας ενα καποταστο και παιζοντας ανοιχτα ακορντα ,αν η κιθαρα δεν τριζει παει να πει οτι φταιει το nut)

4.το μπρατσο εχει "στριψει" οποτε η κιθαρα παει για πεταμα

5.καποια ταστα δεν ειναι leveled ή εν πασει περιπτωση δεν ειναι τοσο leveled οσο απαιτει ο τροπος που παιζεις σε σχεση με το relief & τo action που εχεις. 

κατι αλλο "μεταφυσικο" δεν  μπορει να συμβαινει

 
sorry που απουσιάζω, είμαι λίγο στο τρέξιμο και δεν θα προλαβαίνω να συμμετέχω

όχι πως έχω καμμιά εξωγήινη συμβουλή - όπως λέει ο superfunk είναι

απλώς ανάλογα με την ευκολία που έχεις να διαπιστώσεις το πρόβλημα μπορεί να παιδευτείς λίγο, θέλει λίγο ψάξιμο

για τη περιοχή που λες πάντως, αν δεν είχες ήδη ακολουθήσει τα βήματα που έγραψες, θα ήταν ψιλοκλασσική ένδειξη κακής κλίσης μπράτσου

(κι αυτό δεν έχει σχέση με την κουβέντα που είχαμε με τον superfunk - οποιοσδήποτε τεχνίτης ή μη, καλός ή κακός, το πρώτο που θα σκεφτόταν για τα τάστα που λες είναι ότι θέλει ρύθμιση truss rod - μιλάμε για ψιλοχύμα ρύθμιση, ούτε επιστημονικές θεωρίες, ούτε διαφωνίες ούτε τίποτα)

οπότε η δική μου σκέψη θα ήταν να δουλέψω κι άλλο το truss rod, με μικρά βήματα για να δώσω κι άλλο relief, να δω πως συμπεριφέρεται το πρόβλημα και που θα το αφήσω

περίμενε λίγο να δεις μήπως κάποιος έχει να προτείνει κάτι άλλο βέβαια ή φυσικά αν θες να το κοιτάξει κάποιος πιο έμπειρος

 
Ερώτηση σχετικά με το relief.

Σέταρα την κιθάρα μου ξεκινώντας με relief σχεδόν 0.10. Χωρίς χορδές το μπράτσο είχε καμπύλη προς τα πίσω.

Είχα buzzes σε όλη την ταστιέρα και ιδιαίτερα προς το nut με action λίγο πάνω από 2mm στο 12ο τάστο.

Άρχισα να δίνω relief με σκοπό να μειωθεί το ταστάρισμα και ελπίζοντας μήπως πετύχω λίγο χαμηλότερο action. Έδωσα relief μέχρι και 0.3 …και κάτι. Τα buzzes μειώθηκαν ψηλά στην ταστιέρα άλλα έχω ακόμα κυρίως από τη μέση και κάτω. Για χαμηλότερο action ούτε λόγος.

Αν συνεχίσω να δίνω relief υπάρχει περίπτωση να πετύχω λίγο χαμηλότερο action και να μειωθούν τα buzzes; Μήπως είμαι οριακά στο relief και αν συνεχίσω να δίνω κι άλλο θα έχω άλλα προβλήματα; Πώς μπορώ δηλαδή να βρω το καλύτερο δυνατόν σημείο relief;

Ξέρω ότι η κιθάρα χρειάζεται ταστοδουλειά άλλα θέλω να πετύχω ότι καλύτερο μπορώ όπως είναι η κιθάρα τώρα.

Ευχαριστώ και χρόνια πολλά!

 
οσο περισσοτερο relief δινεις τοσο υψηλοτερο action θα εχεις στην περιοχη που επηρεαζει το truss rod δηλ. απο το 4ο μεχρι το 14ο ταστο περιπου,το action δεν το φτιαχνουμε βεβαια με το truss rod αλλα απο τα σελακια της γεφυρας.

Πώς μπορώ δηλαδή να βρω το καλύτερο δυνατόν σημείο relief;
δεν υπαρχει καλυτερο δυνατον relief ,ενα μηδενικο ή ελαχιστο relief μπορει να ειναι τελειο για καποιον παιχτη που παιζει απαλα (οπως εγω π.χ)  και απαραδεκτο για καποιον που βαραει πολυ,οσο περισσοτερο βαρας τοσο περισσοτερο relief θελεις ειδικα αν η κιθαρα σου δεν εχει ΤΕΛΕΙΑ leveled & crowned ταστα.

μη κολλας σε νουμερα λοιπον αλλα φερε την κιθαρα σου στο δικο σου στυλ παιξιματος.  

αν θες πολυ χαμηλο action & ελαχιστο relief αναγκαστικα πας για λεπτομερες fret leveling & crowning.

φυσικα μη ξεχνας οτι το truss rod επηρεαζει μονο απο το 4ο εως το 14ο ταστο και αν εχεις τριξιματα σε αλλες περιοχες δεν ειναι θεμα relief αλλα ταστων.

 
Το relief είναι κάτι το στάνταρ και έχει να κάνει με την σωστή δομή που θέλουμε να έχει το μπράτσο,άρα είναι υπόθεση της κιθάρας και όχι του παίχτη(τον τρόπο που παίζει).

Δεν το ορίζεις με τον τρόπο που θέλεις να παίζεις.

Από εκεί και πέρα όπως προείπε ο Superfunk αν αυτό που ζητάς είναι χαμηλό action πρέπει να έχει πολύ καλό fret level.

Κάποιο τριξιματάκι που δεν περνάει στον ενισχυτή δεν πειράζει.

Αυτό που έχει να κάνει με το παίξιμο είναι όπως και πάλι προείπε ο Superfunk είναι το action το οποίο το φέρνεις από τα σελάκια της γέφυρας και κοιτάς πάντα οι χορδές να ακολουθούν το radius της ταστιέρας.

Αν έχεις να κάνεις με floyd rose τότε από τις πλαϊνές βίδες της γέφυρας που τις ποιό πολλές φορές είναι άλεν,το radius είναι έτοιμο από τα σελάκια.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top