vasilios είπε:
Ρε παιδιά, εδώ και κάνα 4μηνο εχω αρχίσει να ακούσω τριξίματα στην e, την Β, και G, έβγαλα και έβαλα μολυβάκι στον Nut, καθάρισα και έτριψα τα τάστα, έφτιαξα "υποτίθετε" το trusrod, αλλά αυτό το τρίξιμο εξακολουθεί να παραμένει, τι να κάνω ρε παιδιά;
επίσης ένα δεύτερο ερώτημα, το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο;
επειδή χρησιμοποιείς τη λέξη 'τριξίματα', δεν είμαι σίγουρος αν μιλάμε σίγουρα για ταστάρισμα ή αν το ψάχνουμε
αν είναι ταστάρισμα τότε κατά πάσα πιθανότητα θα πρεπε να εμφανίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές της ταστιέρας (πχ από το 7ο μέχρι το 12ο τάστο ή από το 12ο και μετά ή στα πρώτα 5 τάστα κτλ - τυχαία παραδείγματα)
δεν βλέπω να αναφέρεις κάποια συγκεκριμένη περιοχή που να έχει το πρόβλημα, συμβαίνει αυτό;
αν δε είμαστε σίγουρα ότι είναι ταστάρισμα τότε μπορεί να έχει ελάττωμα κάποια χορδή ή να έχει κάποιο πρόβλημα στο καβαλάρη ή γύρω από τα κλειδιά και απλώς να συγχρονίζει όταν παίζεις κάποιες άλλες χορδές οπότε να μην καταλαβαίνεις ότι το πρόβλημα είναι σε μία και εκεί που συγχρονίζει να χτυπάει κάπου και να κάνει τρίξιμο
έλεγξε κάθε χορδή μεμονωμένα κρατώντας τις υπόλοιπες και επίσης ελεγξε με το χέρι σου να κρατάει τις χορδές μεταξύ κοκκαλου και κλειδιών (στο headstock δηλαδή)
επίσης αν δεν έχεις αλλάξεις τις χορδές (επομένως αποκλείεται να είναι εκεί το πρόβλημα) έλεγξέ τες και οπτικά για εμφανή ελαττώματα
έλεγξε κάθε κινητό κομμάτι με το χέρι σου βασικά μήπως υπάρχει κάπου πρόβλημα
όσο για το μπράτσο, είναι λίγο σχετικά τα πράγματα
μπορεί να σου πει κάποιος το σωστό και να στο αποδείξει μηχανικά
αλλά τι γίνεται αν δεν υπάρχει κάποιος να το εφαρμόσει; άρα πας στο 'σωστό' δηλαδή εφαρμόσιμο, έτσι δεν είναι;
το σωστό είναι να υπάρχει relief (καμπύλη δηλαδή) στη κεντρική περιοχή (διαφορετικής έκτασης αναλόγως της κιθάρας - (μιλάμε για ελάχιστη καμπύλη έτσι, δύσκολο να τη διαπιστώσεις με το μάτι από το πλάι... - όσοι το ισχυρίζονται αυτό ή λένε σαχλαμάρες ή έχουν κάνει τη κιθάρα τόξο...))
(αναγκαστικά θα υπάρχει λίγο αντίστροφη τάση στα τελευταία τάστα για αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η κατασκευή του οργάνου)
όποιες διαφορές προκύπτουν από τάστο σε τάστο κανονικά θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της κλίσης του μπράτσου και όχι της διαφορετικής διαμόρφωσης των τάστων
η τελευταία (κανονικά...) πρέπει να γίνεται όταν υπάρχουν μεμονωμένα/εμφανή προβλήματα ή δεν υπάρχει τρόπος να έρθει σωστά η κιθάρα με τίποτα (παλιά κιθάρα πχ)
αυτός ο τρόπος είναι ρεαλιστικός για ένα πολύ καλής κατασκευής (μηχανικά) όργανο
για πάρα πολλούς λόγους όμως, ξεκινώντας από την κατασκευή του οργάνου ή προηγούμενη εργασία σε αυτό η οποία μπορεί να προδιαγράψει ένα φαύλο κύκλο (βλέπετε παρακάτω), η επιλογή στην οποία καταφεύγουν πολλοί, είναι η αντίστροφη
δηλαδή να αντιπαλέψουν όλα τα θέματα λαιμού, χορδών, τάστων με απευθείας διαμόρφωση των τάστων (που είναι και το τελικό σημείο που ενδιαφέρει το κιθαρίστα) διατηρώντας το λαιμό 'ίσιο' (με χορδές πάνω αυτό δεν είναι δυνατό σε καμμία περίπτωση αλλά έστω)
αφού τελειώσει η διαμόρφωση τάστων, η κιθάρα παίζει τέλεια αφού τα τάστα είναι ουσιαστικά το τελικό σημείο που ενδιαφέρει το κιθαρίστα και αν διαμορφωθούν σωστά απλά λειτουργεί τέλεια
αλλά αυτό κρύβει αρκετά προβλήματα (μη γράφω κι άλλο...) τα οποία αν δεν γίνει σωστά το σετάρισμα τότε μάλλον θα λυθούν με επανα-διαμόρφωση των τάστων

(εδώ είναι ο φαύλος κύκλος που ανέφερα)
έτσι λοιπόν ανάλογα με τις επιλογές που υπάρχουν, άλλες φορές σωστά και άλλες καθ' υπερβολή, η διαμόρφωση τάστων έχει γίνει ρουτίνα και πολλοί κιθαρίστες/τεχνίτες επιλέγουν πιο 'ίσιο' μπράτσο γνωρίζοντας ότι χρειάζεται διαμόρφωση τάστων
ιδανικά, μια κιθάρα που δεν έχει προβλήματα σε κάποια τάστα, δηλαδή αυλάκια κτλ κτλ, δεν πρέπει να χρειάζεται διαμόρφωση τάστων σε καμμία περίπτωση, ότι χρειάζεται έχει γίνει από τη βιοτεχνία/εργοστάσιο κατασκευής
μερικά ακόμη:
πιάσε το λαιμό και σπρώξε απαλά (σαν να έφτιαχνες το truss rod) όταν τρίζει - φεύγει το τρίξιμο;
πόσο χαμηλό είναι το action;
δες τα τάστα σου από το πλάι, μήπως έχει πεταχτεί κάποιο έξω από τη θέση του;
αυτά για τώρα, ελπίζω να βρεις λύση