Πρόβλημα με truss rod στο σετάρισμα

@dimsonic έχεις δίκιο, δύσκολα μπορεί κανεις να αντιληφθεί με εικονίτσες και περιπτωσιολογία τι ακριβώς συμβαινει και για ποιο λόγο σετάρουμε κατα το δοκούν διαφορετικά σε καθε οργανο. Προς το παρόν εχε κατα νου ότι μιλάμε για αποκλίσεις δεκατων του χιλιοστού και όχι για τις υπερβολές στις εικόνες, χάριν κατανόησης. Χρήζει μεγαλύτερης και πιο συγκροτημένης ανάλυσης για την οποία θα χρειαστώ λιγο παραπανω χρόνο, τη βοήθεια σκαριφηματων και ενδεχομενως, βίντεο και φυσικα πιο κατανοητό κείμενο. Δεσμεύομαι να το πράξω κάποια στιγμή, αλλά σε περίπτωση που βρεθούμε δια ζώσης, θα ήταν χαρα μου να τα πούμε επί τόπου, με ένα όργανο στα χέρια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι θεμα παιξίματος, μια φορά έπαιξα θυμάμαι με μια 7 χροδη Schecter hellraiser 26", στην οποία ο παικταράς πωλητής δεν έτριζε καθόλου, αλλά εγω αισθανόμουν action αρκετα υψηλό σε σχεση με τα δικά μου σεταπ, και αυξημένο buzz, μερα με την νύχτα με την Ibanez Universe που πηρα τελικά.

Και εμενα μου αρεσει το μηδενικό ριλιφ, όποτε μπορεί όμως αυτο να γίνει εφικτο και δεδομένου του εκάστοτε στυλ αλλά και συνθηκών.

π.χ. έχεις μια single cut, mahogany, 6-string, 25" με 11άρες και θες να παίζεις και drop-C π.χ. καλιώρα august burns red, ΔΕΝ γίνεται χωρίς relief. Θα ακούγεται μια ασάφεια ένα buzz, κανενα definition. Και αν θες να είσαι λιγο πιο ανετος σε standard tuning, και γουσταρεις 10άρες?

Οπότε στις δικές μου σετάρω με ριλιφ, ελάχιστο μέν (σε μερικές περιπτώσεις στις πρίμες χορδες μηδενικό όταν αυτο επιτρέπεται) αλλά στις μπασες, δεν μπορώ να βρω ένα σεταπ με μηδενικό ρηλιφ που να ακούγεται παντού σχεδόν ανεκτά, και μιλάω για άξιον στο 24ο 1.1mm (high E) και 1.5mm (low E, low B), στο 1.5mm χρειάζεται ριλιφ για να δώσει κάποιο αέρα να μην πνίγονται τα ριφς.

Σέβομαι την εμπειρία των γραφόντων (αν και εγω δεν έχω λίγη σετάροντας απο το 1986 και παίζοντας απο το 1980), απλά παραθέτω κάποια στοιχεία που ίσως δώσουν εξήγηση στο γιατί πάρα πολλοί κιθαρίστες παίζουν με κάποιο (μικρο ή μεγάλο) ριλιφ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
superfunk ακώμα στέλνεις το προσπέκτους...άντε θα σου στείλω εγώ πρώτος.Ορίστε,και καλή μελέτη στα συναρμολογήματα

https://www.get-app.gr/paidika/lego-katalogos-paixnidia/

Φάνη,ετοιμάζω ένα μπάσο για εναν φίλο απο Θεσσαλονικη.Άμα είναι,δεν θα το σετάρω,θα στο φέρω να το σετάρουμε μαζί (κάπου τον επόμενο μήνα πιστεύω) και θα δούμε το όλο θέμα dead straight neck.Έτσι και αλλιώς lined fretless είναι,οπότε ο παράγοντας "μάπα leveling" βγαίνει απο το παιχνίδι.Θεωρώ οτι η ταστιέρα δεν έχει ανομαλίες στην επιφάνια της.

fusion τι τα θες τα torzal...ο leo δεν έκανε ποτέ κάτι τέτοιο οπότε είναι κάτι που υπάρχει μόνο στην φαντασία μας.

Θες jig 5 αξόνων ή καλύτερα cnc (ξέρω έναν τύπο σε ενα χοριό της Έδεσσας που κάνει κιθάρες σε cnc απο την εποχή των δραχμών,και δεν ξερω αν διατίθεται να φάει 3 μέρες για ένα torzal όργανο μιας και το cnc του έχει 3 άξονες)

Εγώ είχα κάνει jig 4 αξόνων (έπιασε χόρο 4,5 τμ) και γιαυτό υπήρξαν κάποια ελαττώματα στο τελικό αποτέλεσμα αλλά τουλάχιστον,το όργανο παίζει.Αλήθεια όμως,θέλει καλή γνώση γεωμετρίας (εγώ δεν έχω,με βοήθησε καθηγητής μαθηματικός)

IMG-d77573326238e7ceefc14729443bdee9-V.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
superfunk ακώμα στέλνεις το προσπέκτους...άντε θα σου στείλω εγώ πρώτος.Ορίστε,και καλή μελέτη στα συναρμολογήματα

https://www.get-app.gr/paidika/lego-katalogos-paixnidia/




Λες και εχεις google maps παρακολουθητηρι.....

Πριν απο 2 ωρες περασα  απο τον ΝΑΟ  

The LEGO® Store Berlin
Tauentzienstraße 20, 10789 Berlin
030 21016222
https://maps.app.goo.gl/2asQxerXVT6mGsSR9

πήρα το MINECRAFT για τον μικρο,αΦτο με τα PANDA   ,το ειχαν προσΦορα, ΕΣΥ θες τιποτα?

Διπλα ειμαι και πινω καφε** στο KaDaWe δεν ειναι κοπος...  εχει γονατίσει ο τουριΖμος φετος και δεν εχει ουρες.

**Να και ο καφες ?.... α ρε  @fusiongtr που ησαι....

**
csm_bitburger_int_koestritzer-schwarzbier_stage-sm_669815cb07.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
fusion τι τα θες τα torzal...ο leo δεν έκανε ποτέ κάτι τέτοιο οπότε είναι κάτι που υπάρχει μόνο στην φαντασία μας.
 


Με παρεξήγησες.

Κατ' αρχήν δεν είμαι κανένας κολλημένος με fender, το αντίθετο θα έλεγα.

Από εκεί και πέρα, δεν με ενδιαφέρει να φτιάξω κάτι τέτοιο (όχι ακόμα τουλάχιστον), αλλά με ενδιαφέρει να μάθω περισσότερες πληροφορίες από κάποιον που ξέρει (και μάλιστα πρακτικά) περισσότερα πράγματα, όπως ....

- εργονομία

- τι σε έκανε εσένα να ασχοληθείς

- πώς λειτουργεί στην πράξη μια τέτοια ταστιέρα (τι βελτιώνει)

κλπ.

Γι' αυτό πρότεινα να ανοίξει ένα θέμα κάποιος που ξέρει τα σχετικά.

 
Fusiongtr ξέρω οτι δεν είσαι κανας κολλημένος με fender.Αυτό το έγραψα για αυτούς που είναι.

Γενικά σε εκείνο το μπάσο έβαλα οτι περίεργο spec μου ήρθε στο μυαλό.Ήθελα να κάνω ένα headless,ένα multiscale,ένα torzal,ενα με κουφοτό σώμα κτλ και τα έβαλα όλα σε ένα όργανο έτσι για να μου βγεί το άχτι χωρίς να κάνω 15 όργανα.

Τώρα,εαν είναι πιο άνετο?ναι,είναι.Εαν θες κανα μήνα να το συνηθίσεις?οχι δεν θες.Σκέψου οτι το έδωσα στον δάσκαλο του ωδείου να παίξει,και έπαιξε χωρίς πολύ δυσκολία,και φαντάσου οτι ΔΕΝ έχω βάλει side dots και την στηγμή που το scale του ΔΕΝ είναι 34 θα μπορούσε να μπερδευτεί πολύ εύκολα αφού δεν έβλεπε ουτε καν τα τάστα.Δεν θυμάμαι τι κλήσεις είχα δώσει νομίζω 25 μοίρες σε nut και 15 σε bridge.Το θέμα όμως είναι πως το πήρε κάποιος πρώτη φορά στην ζωή του και έπαιξε χωρίς πολλα πολλα.Είχα φωτό στο photobucker αλλά πλέον έχουν κλειδώσει.Κάποια μέρα όντως καλό είναι να κάνω κανα θέμα για αυτό.

superfunk, merci για την καλή σου πρόθεση,αλλά,ακώμα και στα lego μου,εγω φτιάχνω τα τουβλάκια.Μπορείς όμως να κρατήσεις αυτό που θα μου έπαιρνες για σένα.

Βέβαια,αυτό που προέχει για την ώρα είνα να ξεκινήσεις public disgrace videos κτλ οτι ο rick toone είναι παρταλιάβος και κομπογιαννίτης με τέτοια απάντηση που μου έδωσε,αφού σύμφωνα με τα λεγώμενα σου,βαριετε να κάνει σωστό set up σε κάποια όργανα,ενώ σε κάποια άλλα όχι.Μα τι τσαπατσουλιά...Au mon dieu δηλαδής!! ricktoonenanswer.jpg

 
superfunk, merci για την καλή σου πρόθεση,αλλά,ακώμα και στα lego μου,εγω φτιάχνω τα τουβλάκια.Μπορείς όμως να κρατήσεις αυτό που θα μου έπαιρνες για σένα.

Βέβαια,αυτό που προέχει για την ώρα είνα να ξεκινήσεις public disgrace videos κτλ οτι ο rick toone είναι παρταλιάβος και κομπογιαννίτης με τέτοια απάντηση που μου έδωσε,αφού σύμφωνα με τα λεγώμενα σου,βαριετε να κάνει σωστό set up σε κάποια όργανα,ενώ σε κάποια άλλα όχι.Μα τι τσαπατσουλιά...Au mon dieu δηλαδής!!





 
Καπου έχω σε κάποιο μπαούλο το βιβλίο του Dan Erlewine "How to Make Your Electric Guitar Play Great!" το οποίο φαντάζομαι το έχουν πολλοί απο εδω. Στο κεφάλαιο :  " How They Do It: A Guide To The Great setups"       περιγράφει τα σεταπ κιθαρών πολλών γνωστών κιθαριστών με τις τεχνικές μετρησεις να έρχονται απο τους ίδιους τους τεχνικούς τους που τις σετάρουν. Ελάχιστοι παίζουν με μηδενικό ριλίφ... Απο Steve Ray που ρωτάει ο @dimsonic αν ακούω, μέχρι την washburn του Bettencourt όλοι εκτός απο 1-2 (π.χ. Eric Johnson) παίζουν με ριλιφ.

 
Καπου έχω σε κάποιο μπαούλο το βιβλίο του Dan Erlewine "How to Make Your Electric Guitar Play Great!" το οποίο φαντάζομαι το έχουν πολλοί απο εδω. Στο κεφάλαιο :  " How They Do It: A Guide To The Great setups"       περιγράφει τα σεταπ κιθαρών πολλών γνωστών κιθαριστών με τις τεχνικές μετρησεις να έρχονται απο τους ίδιους τους τεχνικούς τους που τις σετάρουν. Ελάχιστοι παίζουν με μηδενικό ριλίφ... Απο Steve Ray που ρωτάει ο @dimsonic αν ακούω, μέχρι την washburn του Bettencourt όλοι εκτός απο 1-2 (π.χ. Eric Johnson) παίζουν με ριλιφ.




Το θεμα μας δεν ειναι αν υπαρχουν παικτες που χρησιμοποιουν πολυ relief.

ΦΥΣΙΚΑ και υπαρχουν.

Το θεμα μας ειναι πιο ειναι το ΣΩΣΤΟ....και πιο κανει την κιθαρα να ακουγεται ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

Σεταρω κιθαρες 37 χρονια....ΟΛΕΣ ακουγονται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ καλυτερα με ελαχιστο ή καθολου relief...

To λεει αλλωστε και ο DAN ERLEWINE που αναφερεις παραπανω  (δυστυχως ολο το αρθρο θελει πληρωμη....παντως παρακατω λεει οτι το relief σκοτωνει το attack & το compression της νοτας και χαλαει τον συνολικο ηχο της κιθαρας)  ο ιδιος δε συστηνει ελαχιστο ή μηδενικο relief (οπως και ο @Πνοή και Νύξη παραπανω)

https://www.questia.com/magazine/1G1-16327159/being-straight-s-no-relief

(Αυτό το άρθρο το είχα διαβάσει πολύ παλιά και στην κυριολεξία μου άνοιξε τα μάτια και άλλαξε τον τρόπο που σεταρα τις κιθάρες μου ως τότε ,δηλ.συμφωνα με τα Fender,Gibson specs)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενα μανικι με μηδενικο relief, και κατεβασμενα ταστα, θα καταφερει να φερει στην επιφανεια θεματα των ταστων, που λυνονται με fret leveling/ crowning κτλ. (κακα τα ψεμματα δεν ξερω πόσοι και με πόσες κιθαρες εχουμε που απο τη μαμα τους ηταν τελειως leveled τα ταστα - και σε αυτο θα ηθελα και την αποψη των κατοχων ακριβων οργανων...)

Το relief θεωρω (αν και δεν ημεθα μαστορες ? αλλα σεταρω μονος μου τις κιθαρες μου εδω και χρονια) εχει λογο ύπαρξης για καποιον που θελει χαμηλα τις χορδες, αλλα περιοριζεται στο πανω μισο της ταστιερας. Δεν βρισκω πρακτικο λογο, να θες να παιζεις σολα στο μεσον της ταστιερα, και η χορδη να "βουταει" πιο χαμηλα απο τα επόμενα ταστα και να ταστιαζει...(βεβαια αναλογα το χτυπημα με την πενα, και το υψος απο τα saddles, και το μεγεθος χορδων...)

.

.

Ναι, ξερω...τα θελω και τα θελουμε ΟΛΑ!:

1. Χαμηλό action

2. Και σε δυνατο χτυπημα στυλ παιξιματος

3. Να μην ταστιαζει ακομα χωρις fret leveled μανικι σε μαστορα

4. Light gauge χορδες για να σηκωνουμε 3 τονους στα bends....

5. και ετσι να ΜΗΝ ΤΡΙΖΕΙ!

Πλέον με σειρα προτεραιότητας στα μανικια μου θεωρω τα εξήςγια λιγοτερο τριξιμο (και διορθωστε με please αν κάνω λάθος):

1. Fret leveled/crowned ταστα

2. Πιο χοντρες χορδες (το καλύτερο ηταν με 11αρες και ειχα καλύτερο κουρδισμα, και λιγότερο τριξιμο, αλλα θελει γερα χερια...)

3. Πιο...ελαφρυ παιξιμο...

 
Απο Steve Ray που ρωτάει ο @dimsonic αν ακούω, μέχρι την washburn του Bettencourt όλοι εκτός απο 1-2 (π.χ. Eric Johnson) παίζουν με ριλιφ.
Δεν σε ρωτησα αν ακους stevie ray.

ΤΟΝ Stevie Ray ρωτησα αν ακουει (τι λεμε)

 
κακα τα ψεμματα δεν ξερω πόσοι και με πόσες κιθαρες εχουμε που απο τη μαμα τους ηταν τελειως leveled τα ταστα - και σε αυτο θα ηθελα και την αποψη των κατοχων ακριβων οργανων..




Fender ουτε ΜΙΑ (ουτε Custom Shop) ,Gibson μονο οσες εχουν γινει Plecked ,Gretsch σχεδον ολες,Rickenbacker/PRS (USA) /SUHR/YAMAHA (ακριβα μοντελα & ΟΛΑ τα 70s,80s)/IBANEZ (ακριβα μοντελα & ΟΛΑ τα 70s,80s)  ολες.....το καλυτερο...fret leveling & crowning παντως απο ΟΛΕΣ τις κιθαρες που ειχα (μιλαμε...για πολλες....) το εχει μια EASTWOOD TUXEDO των 700 ευρω κορεατικη (εχει εντελως μηδενικο relief  και action 1 χιλιοστο στο 12ο και δεν τριζει πουθενα ουτε με 9αρες)

Τα παραπανω ισχυουν και για το CROWNING (άλλη πικρα και αυτη...)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εδώ στο pleck έχουν μια tele η οποία φαίνετε να έχει relief και ο τεχνικός κάπου στο 10:20 λέει : we are gonna loose the truss rod"

superfunk πάνε δίδαξε τονα ρε συ που τον αφήνουν να χειρίζεται και το pleck...




 
Ωρε παλικάρια, δεν ξέρετε πότε να σταματάτε? Σα μωρά παιδιά κάνετε...

 
Ωρε παλικάρια, δεν ξέρετε πότε να σταματάτε? Σα μωρά παιδιά κάνετε...


Όχι τίποτα δεν μπορώ και από το κουΝητο να κάνω ignore όποιον μου τα.... φουσκώνει ?

άχρηστη η τεχνολογία ,να πάμε στο φεγγάρι μπορούμε να αποφύγουμε τΣι ενοχλητικοί δεν μπορούμε...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το θεμα μας δεν ειναι αν υπαρχουν παικτες που χρησιμοποιουν πολυ relief.

ΦΥΣΙΚΑ και υπαρχουν.

Το θεμα μας ειναι πιο ειναι το ΣΩΣΤΟ....και πιο κανει την κιθαρα να ακουγεται ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

Σεταρω κιθαρες 37 χρονια....ΟΛΕΣ ακουγονται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ καλυτερα με ελαχιστο ή καθολου relief...

To λεει αλλωστε και ο DAN ERLEWINE που αναφερεις παραπανω  (δυστυχως ολο το αρθρο θελει πληρωμη....παντως παρακατω λεει οτι το relief σκοτωνει το attack & το compression της νοτας και χαλαει τον συνολικο ηχο της κιθαρας)  ο ιδιος δε συστηνει ελαχιστο ή μηδενικο relief (οπως και ο @Πνοή και Νύξη παραπανω)

https://www.questia.com/magazine/1G1-16327159/being-straight-s-no-relief

(Αυτό το άρθρο το είχα διαβάσει πολύ παλιά και στην κυριολεξία μου άνοιξε τα μάτια και άλλαξε τον τρόπο που σεταρα τις κιθάρες μου ως τότε ,δηλ.συμφωνα με τα Fender,Gibson specs)


μιλάμε για την πλειοψηφία η οποία κατα τα φαινόμενα παίζει με λίγο ή περισσότερο ριλιφ.

2ον απο το ίδιο σου το άρθρο :

Like you, Ed, I prefer a straight neck. I don't like relief, even though I know many players benefit from it, especially those with light strings and low action. Neck/fingerboard relief can help eliminate light-and-low fret buzzing, since the slight curve of a relieved fretboard more closely matches the curve of a vibrating string, thereby increasing the string's clearance over the frets in the center of the vibrating string length. …


τι άλλο να προσθέσω...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όχι τίποτα δεν μπορώ και από το κουΝητο να κάνω ignore όποιον μου τα.... φουσκώνει ?
Φυσικά και μπορείς απλά δεν ξέρεις πως.

Αλλά τι νόημα έχει για μια διαφωνία σε ένα θέμα, μπορεί στο μέλλον κάτι που θα γράψει σε άλλο θέμα να σου είναι χρήσιμο

 
Φυσικά και μπορείς απλά δεν ξέρεις πως.

Αλλά τι νόημα έχει για μια διαφωνία σε ένα θέμα, μπορεί στο μέλλον κάτι που θα γράψει σε άλλο θέμα να σου είναι χρήσιμο


Έχεις δίκιο.

Για το ότι δεν κΣερω πως ?

Θα το κάνω από το λαπιτοπι ?

άλλο να προσθέσω.


Εσύ τίποτα , προσθέτει ο ίδιος ο Erlewine παρακάτω ότι όλα αυτά διορθώνονται με σωστή ταστοδουλεια ώστε να μη χρειάζεται relief.

Θα προσπαθήσω να βρω ολόκληρο το άρθρο.

,

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top