• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Roland GAIA 2 (Nο2)

Waterfall-K

🎹🎹🎹🎹🎹
Μηνύματα
13,618
Πόντοι
2,098
Νέα harrdware synths έρχονται σύντομα από αρκετές εταιρείες. Παρακάτω το GAIA 2.

Δεν έχω δει ακόμα ολόκληρο το βίντεο, αλλά το χρώμα του synth (μισώ το γκρι χρώμα στα synths) σε συνδυασμό με την τραγικά αστεία πολυφωνία (22-voice!? vs 64-voice στο original GAIA του 2010) με αναγκάζει να του ρίξω ένα μεγάλο Χ.

image.png




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ήρθα τρέχοντας στο forum με το link αλλά με πρόλαβες!
Έχει ενδιαφέρον ήχο πάντως για digital. Ειδικά όταν άκουσα τη προσομοίωση του 101 κόλλησα λίγο. 
 

σε συνδυασμό με την τραγικά αστεία πολυφωνία (22-voice!? vs 64-voice στο original GAIA του 2010)
Βλέπω και το αναφέρεις για τη πολυφωνία συχνά και μου γεννήθηκε η απορία: Ti τη θες τόση μεγάλη πολυφωνία? Είναι θέμα overlapping στο release ξέρω γω? Η μάλλον να ρωτήσω, πόσα δάκτυλα έχεις?! ?
 

 
Βλέπω και το αναφέρεις για τη πολυφωνία συχνά και μου γεννήθηκε η απορία: Ti τη θες τόση μεγάλη πολυφωνία? Είναι θέμα overlapping στο release ξέρω γω? Η μάλλον να ρωτήσω, πόσα δάκτυλα έχεις?! ?
Κάτσε παίξε σε ένα 8φωνικό digital synth ένα έργο για πιάνο, ή προσπάθησε να γράψεις στο sequencer ενός 16φωνικού workstation 5-6 tracks, ή προσπάθησε να φτιάξεις ένα πολύπλοκο pertormance/combi που αποτελείται από 10 parts/sounds σε ένα 32φωνικό synth, και θα καταλάβεις γιατί η μεγάλη πολυφωνία παίζει τεράστιο ρόλο στα synths. 

Μην σκέφτεσαι με όρους αναλογικών synths, η synth τεχνολογία έχει προχωρήσει εκατομμύρια μίλια πιο μπροστά από αυτά. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Η μεγαλη πολυφωνια, σε συνδυασμο με τη μεγαλη πολυχρωματικοτητα, μας δινει τη δυνατοτητα να δημιουργησουμε περιπλοκους ηχους με εξτρα κινητικοτητα, ωραια splits με πολλαπλους ηχους για καθε χερι, και αλλα ωραια πραγματα.

 Βεβαια το Gaia 2 ειναι monotimbral ? οποτε ουτε στον υπνο του ολα αυτα. Οντως αφου ειναι monotimbral δε θελει και μεγαλη πολυφωνια.

 Μην ασχολεισαι καν Ioan, αν σου αρεσαν οι ηχοι του ή μαζεψε κανα φραγκο παραπανω να παρεις κανα καλυτερο roland hardware, ή χτυπα τα vst της rοland που ειναι καρμπον.

 Διαφορετικα δες κανα wavestate η κανα modwave της korg, ειναι πιο μπαμπατσικα σε δυνατοτητες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάτσε παίξε σε ένα 8φωνικό digital synth ένα έργο για πιάνο, ή προσπάθησε να γράψεις σε ένα 16φωνικό workstation 5-6 tracks, ή προσπάθησε να φτιάξεις ένα πολύπλοκο pertormance/combi που αποτελείται από 10 parts/sounds σε 'ένα 32φωνιό synth, και θα καταλάβεις γιατί η μεγάλη πολυφωνία παίζει τεράστιο ρόλο στα synths. 

Μην σκέφτεσαι με όρους αναλογικών synths, η synth τεχνολογία έχει προχωρήσει εκατομμύρια μίλια πιο μπροστά από αυτά. 
Κοίτα να δεις τώρα που διαφωνώ: 
Θεωρώ πως αν θες να γράψεις μουσική για πιάνο, δεν μιλάμε καν για συνθεσάιζερ. Ή αγοράζεις ένα πιάνο ή παίζεις με samples. 

Που συμφωνώ: 
Σε ένα workstation συμφωνώ πρέπει να έχεις μεγάλη πολυφωνία. Δεν νοείται workstation με 22 νότες πολυφωνία. 

Το συνθεσάιζερ δεν είναι workstation ούτε πιάνο και δε θα έπρεπε να είναι. Διαφορετικές έννοιες. Το συνθεσάιζερ σαν όργανο προορίζεται για τη δημιουργια ήχων που δε προσφέρουν τα κλασσικά όργανα. Μη κοιτάς τώρα που ήρθε η yamaha το 80 και έμπλεξε τα πράγματα. Τώρα θα ου πεις, είναι νόμος αυτό? Αν δεν έχω τα χρήματα να έχω 10 διαφορετικά όργανα δε θα έπρεπε να υπάρχει η επιλογή? Φυσικά και θα έπρεπε και εδώ έρχεται το workstation όμως όχι το συνθ.  

Γενικά νομίζω κακώς έχει επικρατήσει η άποψη που θέλει το συνθ να τα κάνει όλα. 
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μην ασχολεισαι καν Ioan, αν σου αρεσαν οι ηχοι του ή μαζεψε κανα φραγκο παραπανω να παρεις κανα καλυτερο roland hardware, ή χτυπα τα vst της rοland που ειναι καρμπον.
Καλά εννοείται! Τη τελευταία φορά που αγόρασα ψηφιακό συνθ πρέπει να ήταν 2004! (Εκτός κι αν πιάνεται και το minifreak που τσίμπησα φέτος). Ασε που δε τη συμπαθώ τη Roland γενικά. Πάντως με εξέπληξαν οι προσομοιώσεις analog που είναι το στοιχείο μου και μπορώ να κρίνω. 

 
 Παντως η multitimbrality και η πολυφωνια δεν εξυπηρετει μονο τις workstation αναγκες και το να παιζεις πιανο. Για αυτο αλλωστε το Jupiter 8, ενα καθαροαιμο αναλογικο συνθ, ηταν bitimbral 40 χρονια πριν, και τo virus ti, ενα καθαροαιμο ψηφιακο synth, ειχε 80 πολυφωνια και 16 multitimbrality 20 χρονια πριν.

 Ουτε workstations ηταν αυτα, ουτε πιανο ειχαν. Καθαροαιμα synth ηταν, αλλα synth που πραγματικα εδιναν οση τεχνολογια μπορουσαν να δωσουν στο χρηστη τους.

 Τα synth στυλ Gaia 2, δε δινουν ουτε καν οση τεχνολογια μπορει να δωσει το ιδιο τους το hardware.  Ειναι πετσοκομμενα και λειψα,  με επιτηδευμενο τροπο οπως π.χ. monotimbral σχεδιασμο λες και ηταν δυσκολο να εχει εστω bitimbral δυνατοτητες, μονο και μονο για να μην κοψουν πωλησεις απο τα ακριβοτερα μοντελα της εταιριας.

 Μακρια απο τετοια μηχανηματα και τετοιες λογικες, μακρια. Ειναι σιγουρο οτι θα εχουν ληφθει μετρα και για να μην κοψουν και μελλοντικες πωλησεις της εταιριας, και ονο ονο ητο.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε ένα workstation συμφωνώ πρέπει να έχεις μεγάλη πολυφωνία. Δεν νοήται workstation με 22 νοτες ποκυφωνία. 
Σήμερα, όχι. Κάποτε υπήρχαν workstations με 16-voice πολυφωνία. 

Πέρα από αυτό, μην ξεχωρίζεις τα workstations από τα synths, τα workstations είναι πρώτα και κύρια synths. Το ότι διαθέτουν και έξτρα καλούδια (sequencers, effects, arpeggiators, vocoder, sampler κλπ) δεν τα βγάζει από την synth κατηγορία. Τα workstations ήταν η φυσική εξέλιξη των synths. Αρχικά ακόμα και τα digital synths ήταν σκέτα synths (DX7 πχ), μετά τους πρόσθεσαν κάποια υποτυπώδη εφέ, μετά κάποια μορφή sequencer ή arpeggiator και πάει λέγοντας, πράγματα που κάποτε έπρεπε να σκάσεις χοντρά λεφτά να τα αγοράσεις ξεχωριστά. 

Workstations και synths λοιπόν Δεν είναι δύο διαφορετικές κατηγορίες οργάνων, τα workstations είναι μια ακόμα synth κατηγορία, η ανώτατη synth κατηγορία. 

 
Workstations και synths λοιπόν Δεν είναι δύο διαφορετικές κατηγορίες οργάνων, τα workstations είναι μια ακόμα synth κατηγορία, η ανώτατη synth κατηγορία. 
Συμφωνώ εννοείται. Απλά ήθελα να τονίσω ότι, σίγουρα δεν θα πάει κάποιος να αγοράσει ένα prophet 5 ή ένα ARP 2600 για να γράψει κομμάτι για πιάνο. Και δεν θα πάει επίσης να πάρει ένα PSR Yamaha για να κάνει πειραματική μουσική. Είναι για άλλου είδους πράγματα σαν όργανα εκ φύσεως. 

 
Συμφωνώ εννοείται. Απλά ήθελα να τονίσω ότι, σίγουρα δεν θα πάει κάποιος να αγοράσει ένα prophet 5 ή ένα ARP 2600 για να γράψει κομμάτι για πιάνο. Και δεν θα πάει επίσης να πάρει ένα PSR Yamaha για να κάνει πειραματική μουσική. Είναι για άλλου είδους πράγματα σαν όργανα εκ φύσεως. 




 Σιγουρα, αν παει σε καποιο αναλογικο behemoth θα παει για τη χροια του και τις ιδιαιτεροτητες του σχεδιασμου του και το vintage σκηνικο.

 Οταν ομως μιλαμε για ψηφιακο, τοτε θελουμε τις ψηφιακες δυνατοτητες της εποχης μας. Το να αγορασεις ενα ψηφιακο synth του 2023, και να μην εχεις καν τη δυνατοτητα να κανεις ενα απλο 2 part layer, το βρισκω too much, η μαλλον too little. Σε αυτα τα λεφτα εχει και αλλου πορτοκαλιες, για να μην μπουμε και στο τριπακι της μεταχειρας.

 
Συμφωνώ εννοείται. Απλά ήθελα να τονίσω ότι, σίγουρα δεν θα πάει κάποιος να αγοράσει ένα prophet 5 ή ένα ARP 2600 για να γράψει κομμάτι για πιάνο. Και δεν θα πάει επίσης να πάρει ένα PSR Yamaha για να κάνει πειραματική μουσική. Είναι για άλλου είδους πράγματα σαν όργανα εκ φύσεως. 
Δεν είναι μόνο θέμα πιάνου όπως είπαμε παραπάνω. Σήμερα υπάρχουν hardware synths με 256-300-voice πολυφωνία, και φυσικά 16-part multitimbrality. Εκεί αρχίζουν τα πραγματικά ωραία στην σύνθεση ήχου, να φύγεις από τα 2 oscillators/EGs/filters/LFOs κλπ και να πας σε ήχο με 32/64/128 oscs/EGs/filters/LFOs, και για να γίνει αυτό χρειάζεται μεγάλη multitimbrality και ακόμα μεγαλύτερη πολυφωνία. Δεν θα είχαν και πολύ νόημα όλα αυτά αν δεν μπορούσαμε να τα παίξουμε πολυφωνικά.

Το να καθόμαστε σήμερα και να μιλάμε για 22-voice πολυφωνία σε οποιοδήποτε σύγχρονο digital synth είναι ανέκδοτο

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Οταν ομως μιλαμε για ψηφιακο, τοτε θελουμε τις ψηφιακες δυνατοτητες της εποχης μας. Το να αγορασεις ενα ψηφιακο synth του 2023, και να μην εχεις καν τη δυνατοτητα να κανεις ενα απλο 2 part layer, το βρισκω too much, η μαλλον too little. Σε αυτα τα λεφτα εχει και αλλου πορτοκαλιες, για να μην μπουμε και στο τριπακι της μεταχειρας.
Ναι σε αυτό δε τίθεται ζήτημα. Και αυτός είναι βασικά και ο λόγος που δεν αγοράζω πια ψηφιακά. Είναι κοροϊδία όταν μπορώ να φορτώσω στο Mac ότι VST και Sample θέλω χωρίς περιορισμούς σε πολυφωνία και δυνατότητες και επεξεργαστική ισχύ. 

 
 Παντως, για να πουμε και του στραβου το δικιο, ετσι οπως εχουν ανεβει οι τιμες των hardware synths, η τιμη ξερω γω 9 κατομπαλα ειναι σα να λεμε 500 ευρω πριν λιγα μολις χρονια. Στου διαολου τη μανα εχουν παει τα οργανα γενικα, μας βλεπω ολους αποκλειστικα με vst και behringer ?

 
Δεν είναι μόνο θέμα πιάνου όπως είπαμε παραπάνω. Σήμερα υπάρχουν hardware synths με 256-300-voice πολυφωνία, και φυσικά 16-part multitimbrality. Εκεί αρχίζουν τα πραγματικά ωραία στην σύνθεση ήχου, να φύγεις από τα 2 oscillators/EGs/filters/LFOs κλπ και να πας σε ήχο με 32/64/128 oscs/EGs/filtres/LFOs, και για να γίνει αυτό χρειάζεται μεγάλη multitimbrality και ακόμα μεγαλύτερη πολυφωνία. Δεν θα είχαν και πολύ νόημα όλα αυτά αν δεν μπορούσαμε να τα παίξουμε πολυφωνικά.

Το να καθόμαστε σήμερα και να μιλάμε για 22-voice πολυφωνία σε οποιοδήποτε σύγχρονο digital synth είναι ανέκδοτο
Και πάλι σύμφωνο με βρίσκεις. Είναι καλό να υπάρχουν δυνατότητες. Νομίζω από δω και μετά έχει να κάνει με το τι μουσική κάνει ή παίζει ο καθένας και τις προτιμήσεις μας γενικά. Παράδειγμα, προσωπικά με ευχαριστεί περισσότερο το ακουστικό αποτέλεσμα της αναλογικής αφαιρετικής σύνθεσης. Πες το τρέλα αλλά αυτό μου κόλλησε σαν ήχος που μπορώ να οικειοποιηθώ. Οπότε θυσιάζω ψηφιακές ευκολίες για αυτό τον συγκεκριμένο ήχο.

Παρεμπιπτόντως, μέσα από τη κουβέντα μου απάντησες το τι τη χρειάζεσαι τη πολυφωνία και με κάλυψες ?

 Παντως, για να πουμε και του στραβου το δικιο, ετσι οπως εχουν ανεβει οι τιμες των hardware synths, η τιμη ξερω γω 9 κατομπαλα ειναι σα να λεμε 500 ευρω πριν λιγα μολις χρονια. Στου διαολου τη μανα εχουν παει τα οργανα γενικα, μας βλεπω ολους αποκλειστικα με vst και Behringer ?
Ναι ρε γαμώτο. Βλέπεις όργανα από 1200 και είναι τώρα σε καταλόγους 2300+. Τι έγινε ρε παιδιά! Εμείς οι addicts τι θα γίνουμε ?

 
Προτείνω τα δυο θεματα να συγχωνευθούν όσο δεν παρεμβάλλονται μηνύματα μεταξύ τους χρονικά. Στο μεταξύ παραθέτω και ένα βίντεο απο τον απολαυστικό Claudio





"Γκάγια" λεει... άκου "γκάγια" ?

 
Κοίτα να δεις τώρα που διαφωνώ: 
Θεωρώ πως αν θες να γράψεις μουσική για πιάνο, δεν μιλάμε καν για συνθεσάιζερ. Ή αγοράζεις ένα πιάνο ή παίζεις με samples. 

Που συμφωνώ: 
Σε ένα workstation συμφωνώ πρέπει να έχεις μεγάλη πολυφωνία. Δεν νοείται workstation με 22 νότες πολυφωνία. 

Το συνθεσάιζερ δεν είναι workstation ούτε πιάνο και δε θα έπρεπε να είναι. Διαφορετικές έννοιες. Το συνθεσάιζερ σαν όργανο προορίζεται για τη δημιουργια ήχων που δε προσφέρουν τα κλασσικά όργανα. Μη κοιτάς τώρα που ήρθε η yamaha το 80 και έμπλεξε τα πράγματα. Τώρα θα ου πεις, είναι νόμος αυτό? Αν δεν έχω τα χρήματα να έχω 10 διαφορετικά όργανα δε θα έπρεπε να υπάρχει η επιλογή? Φυσικά και θα έπρεπε και εδώ έρχεται το workstation όμως όχι το συνθ.  

Γενικά νομίζω κακώς έχει επικρατήσει η άποψη που θέλει το συνθ να τα κάνει όλα. 
 
Και η mono-timbrality ακολουθεί τη λογική του οργάνου. Ένα part θσ χειριστείς ακομα Και αν το έχεις slave. 

Αυτο το όργανο αυτόν τον προσανατολισμό έχει. Και το παιχνίδι γίνεται στα φίλτρα και τα εφφε και το πόσο οι ρυθμίσεις των ήχων την πολυφωνία που στο συγκεκριμένο όργανο και για τον προσανατολισμό του την βρίσκω, αν και μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο επαρκή. Και το αν είναι μειωμένη ίσως είναι γιστι ακριβώς έχει περισσότερες δυνατότητες επεξεργασιας σε σχέση με τον προκατοχο, επαρκείς. Μπορεί γι αυτό να έχει πέσει. Είναι θέμα σχεδιασμού που δίνει καλύτερο αποτέλεσμα. Υποθέτω, δεν το ξέρω το όργανο, δεν το έχω μελετήσει. 

 Πάντως αυτά τα VA synths παραμένουν ενδιαφέροντα 

 Και μου αρέσει το σχέδιο και η εργονομία αλλα στο χρώμα αυτό και εμένα με χαλάνε, θα τα ήθελα μαύρα επιβλητικά η με σκούρες δίχρωμιες, επιθετικό, μαύρο ΣΑΝ ΤΗΝ ΨΥΧΉ ΜΟΥ Χαχαχαχαχα 

 
Άσπρο, άσπρο και παχύ καλό είναι .

Ένα part θσ χειριστείς ακομα Και αν το έχεις slave. 

Αυτο το όργανο αυτόν τον προσανατολισμό έχει.
Όλα αυτήν τη λογική έχουν , και το novation ks,nova (το παλιό , το 2000, το μουλτιτιμπραλ) και το nord lead 4. Το μουλτιτιμπράλιτη δε χάλασε κανέναν , πλεονέκτημα ήταν πριν χρόνια που η dsp ήταν είδος πολυτελείας, τώρα βαζεις μια κάρτα γραφικών στο pc και εκτοξεύεις την dsp σου για πλάκα και είσαι και ιδιώτης...πόσο μάλλον το μεγαθήριο της roland , αν ηθελε 16εκατομύρια παρτς του εβανε.Εμένα μου αρκούν 4 ?

Και μου αρέσει το σχέδιο και η εργονομία
+1

 
Και το παιχνίδι γίνεται στα φίλτρα και τα εφφε και το πόσο οι ρυθμίσεις των ήχων την πολυφωνία που στο συγκεκριμένο όργανο και για τον προσανατολισμό του την βρίσκω, αν και μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο επαρκή.
Κοίτα, τα synthesizers είναι σα τα εστιατόρια ένα πράγμα όπως το βλέπω εγώ χαχα... Με πια έννοια:
Ένα εστιατόριο που κάνει πολλών ειδών φαγητά είναι καταδικασμένο να είναι μέτριο στα περισσότερα. Ενώ ένα άλλο που ειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο φαγητό αργά ή γρήγορα θα επιτύχει για τους προφανείς λόγους. Οπότε πάντα ήμουν της λογικής "less is more" και συμφωνώ μαζί σου (και ειδικά στο θέμα των εφφε, πάντα προτιμούσα τα εξωτερικά πετάλια ή VST, δικής μου επιλογής, όχι στα "οn-board που τα κάνουν όλα").

Δε θα αγόραζα το συγκεκριμένο αλλά δεν είναι λόγω δυνατοτήτων. Σίγουρα το θεωρώ επαρκές για αυτό που θέλει να είναι σαν όργανο. Π.χ. το υπέρτατο polysynth για τα δικά μου γούστα είναι το Prophet 5. Κι αυτό γιατί για τη μουσική που κάνω και το τρόπο που τη κάνω μου αρκεί και ανταλλάσσω τη χροιά του για οποιαδήποτε ψηφιακή ευκολία. Τώρα πέρα απο αυτό προφανώς άλλοι άνθρωποι έχουν άλλες ανάγκες και δε συμφωνούν, αλλά γι' αυτό είμαστε δω να τα συζητάμε να περνάει η ώρα μας ευχάριστα χαχα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top