- Μηνύματα
- 1,495
- Πόντοι
- 7,473
Υπάρχει recording gear που προσφέρει "Mojo"? ....και τι μπορεί να είναι το mojo σε ότι αφορά το recording gear?
Ξέρω ότι η ερώτηση φαντάζει χαζή, αλλά ακόμη και οι πιο κυνικοί ανάμεσα μας έχουν στιγμές που πιθανότατα έχουν νιώσει την παρουσία αυτού του περιβόητου mojo στην ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια ενός recording session....κατά πόσο όμως μπορεί να οφείλεται σε ένα κομμάτι εξοπλισμού, δηλαδή κατά βάση σε μια χούφτα (άντε 2-3) πυκνωτάκια, λυχνίες, μετασχηματιστές τραντζίστορς, ολοκληρωμένα (ή μη )κλπ κλπ μέσα σε ένα μεταλικό σασί?
Προσωπικά και ξεκινώντας μια μικρή - εισαγωγική προσωπική τοποθέτηση, "πιστεύω" στο mojo. Ταυτόχρονα όμως το χωρίζω σε 2 ή και περισσότερες υποκατηγορίες, δηλαδή στην "ιδέα" και στην "ατμόσφαιρα" που μπορεί να προσφέρει μια συγκεκριμένη υλοποίηση (ακόμη και χωρίς να είναι στην πρίζα ;D) σε έναν καλλιτέχνη-εκετελεστή-ερμηνευτή ή σε έναν sound engineer κατά την διάρκεια ενός recording ή mixing session και από την άλλη στο μοναδικό ηχόχρωμα - "ταυτότητα" που μπορεί να έχει ένα μικρόφωνο, ένας επεξεργαστής κλπ κλπ
Το μεν πρώτο νομίζω ότι είναι πασιφανές πόσο επιδραστικό μπορεί να είναι για το αποτέλεσμα μιας ηχογράφησης (πχ ένας τραγουδιστής που αισθάνεται άνετα μόνο όταν ακούει ένα συγκεκριμένο room reverb του pcm60 στο cue mix ή αισθάνεται ασφάλεια μόνο μπροστά σε ένα U87 κλπ κλπ). Πολλές φορές μάλιστα το πρόβλημα είναι πως ακριβώς θα μπορέσει να συνδυαστεί αυτή η "ιδέα" με το πραγματικά (ηχητικά) επιθυμητό αποτέλεσμα
Σε ότι αφορά το δεύτερο....τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα, καθώς όπως συμβαίνει συνήθως η υποκειμενικότητα είναι αυτή που καθορίζει το αποτέλεσμα. Παρ'όλα αυτά προσωπικά θεωρώ βασικότατη προυπόθεση την ύπαρξη συγκεκριμένων "συστατικών και γεύσεων" για την επιτυχημένη εκτέλεση κάθε "συνταγής"....ακόμη και αν οι διαφορές αντιπροσωπέυουν ποσσοστό μικρότερο του 1% σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα. Αναφέρομαι βέβαια στην προσωπική μου εκτίμηση περί επιτυχημένου αποτελέσματος και όχι απαραίτητα σε αυτή του τελικού ακροατή...και έτσι επανερχόμαστε και πάλι στο θέμα της "ιδέας" που θα επιδράσει πολύ περισσότερο από αυτό το υποθετικό 1% στο τελικό αποτέλεσμα ακόμη και από την πλευρά ενός recording & mixing engineer.
Λοιπόν ψηφίστε (αντί να κάνετε μπάνια και να πίνετε κοκτέηλς σε ειδιαλιακές παραλίες και τέτοιες αηδίες ;D ;D ;D) και περιγράψτε τα απόλυτα "mojo pieces of gear" αν υπάρχουν....ΑΛΛΑ γράψτε για αυτά που ΕΣΕΙΣ έχετε χρησιμοποιήσει και όχι για αυτά που έχετε ακούσει ή έχετε διαβάσει....και ας είναι και πιο "ταπεινά", μπορεί να ανακαλύψουμε κρυμμένους θυσαυρούς
Εννοείται πως οι αναλυτικές περιγραφές (τρόπος χρήσης, εφαρμογές κλπ) αλλά και (κυρίως ;D) οι προκλητικές φωτό είναι για άλλη μια φορά καλοδεχούμενες
Ξέρω ότι η ερώτηση φαντάζει χαζή, αλλά ακόμη και οι πιο κυνικοί ανάμεσα μας έχουν στιγμές που πιθανότατα έχουν νιώσει την παρουσία αυτού του περιβόητου mojo στην ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια ενός recording session....κατά πόσο όμως μπορεί να οφείλεται σε ένα κομμάτι εξοπλισμού, δηλαδή κατά βάση σε μια χούφτα (άντε 2-3) πυκνωτάκια, λυχνίες, μετασχηματιστές τραντζίστορς, ολοκληρωμένα (ή μη )κλπ κλπ μέσα σε ένα μεταλικό σασί?
Προσωπικά και ξεκινώντας μια μικρή - εισαγωγική προσωπική τοποθέτηση, "πιστεύω" στο mojo. Ταυτόχρονα όμως το χωρίζω σε 2 ή και περισσότερες υποκατηγορίες, δηλαδή στην "ιδέα" και στην "ατμόσφαιρα" που μπορεί να προσφέρει μια συγκεκριμένη υλοποίηση (ακόμη και χωρίς να είναι στην πρίζα ;D) σε έναν καλλιτέχνη-εκετελεστή-ερμηνευτή ή σε έναν sound engineer κατά την διάρκεια ενός recording ή mixing session και από την άλλη στο μοναδικό ηχόχρωμα - "ταυτότητα" που μπορεί να έχει ένα μικρόφωνο, ένας επεξεργαστής κλπ κλπ
Το μεν πρώτο νομίζω ότι είναι πασιφανές πόσο επιδραστικό μπορεί να είναι για το αποτέλεσμα μιας ηχογράφησης (πχ ένας τραγουδιστής που αισθάνεται άνετα μόνο όταν ακούει ένα συγκεκριμένο room reverb του pcm60 στο cue mix ή αισθάνεται ασφάλεια μόνο μπροστά σε ένα U87 κλπ κλπ). Πολλές φορές μάλιστα το πρόβλημα είναι πως ακριβώς θα μπορέσει να συνδυαστεί αυτή η "ιδέα" με το πραγματικά (ηχητικά) επιθυμητό αποτέλεσμα
Σε ότι αφορά το δεύτερο....τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα, καθώς όπως συμβαίνει συνήθως η υποκειμενικότητα είναι αυτή που καθορίζει το αποτέλεσμα. Παρ'όλα αυτά προσωπικά θεωρώ βασικότατη προυπόθεση την ύπαρξη συγκεκριμένων "συστατικών και γεύσεων" για την επιτυχημένη εκτέλεση κάθε "συνταγής"....ακόμη και αν οι διαφορές αντιπροσωπέυουν ποσσοστό μικρότερο του 1% σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα. Αναφέρομαι βέβαια στην προσωπική μου εκτίμηση περί επιτυχημένου αποτελέσματος και όχι απαραίτητα σε αυτή του τελικού ακροατή...και έτσι επανερχόμαστε και πάλι στο θέμα της "ιδέας" που θα επιδράσει πολύ περισσότερο από αυτό το υποθετικό 1% στο τελικό αποτέλεσμα ακόμη και από την πλευρά ενός recording & mixing engineer.
Λοιπόν ψηφίστε (αντί να κάνετε μπάνια και να πίνετε κοκτέηλς σε ειδιαλιακές παραλίες και τέτοιες αηδίες ;D ;D ;D) και περιγράψτε τα απόλυτα "mojo pieces of gear" αν υπάρχουν....ΑΛΛΑ γράψτε για αυτά που ΕΣΕΙΣ έχετε χρησιμοποιήσει και όχι για αυτά που έχετε ακούσει ή έχετε διαβάσει....και ας είναι και πιο "ταπεινά", μπορεί να ανακαλύψουμε κρυμμένους θυσαυρούς
Εννοείται πως οι αναλυτικές περιγραφές (τρόπος χρήσης, εφαρμογές κλπ) αλλά και (κυρίως ;D) οι προκλητικές φωτό είναι για άλλη μια φορά καλοδεχούμενες
Τελευταία επεξεργασία από moderator: