Recording gear & "Mojo"

nikodemos

Recording Guru
Μηνύματα
1,495
Πόντοι
7,473
Υπάρχει recording gear που προσφέρει "Mojo"? ....και τι μπορεί να είναι το mojo σε ότι αφορά το recording gear?

Ξέρω ότι η ερώτηση φαντάζει χαζή, αλλά ακόμη και οι πιο κυνικοί ανάμεσα μας έχουν στιγμές που πιθανότατα έχουν νιώσει την παρουσία αυτού του περιβόητου mojo στην ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια ενός recording session....κατά πόσο όμως μπορεί να οφείλεται σε ένα κομμάτι εξοπλισμού, δηλαδή κατά βάση σε μια χούφτα (άντε 2-3) πυκνωτάκια, λυχνίες, μετασχηματιστές τραντζίστορς, ολοκληρωμένα (ή μη  ;)  )κλπ κλπ μέσα σε ένα μεταλικό σασί?

Προσωπικά και ξεκινώντας μια μικρή - εισαγωγική προσωπική τοποθέτηση, "πιστεύω" στο mojo. Ταυτόχρονα όμως το χωρίζω σε 2 ή και περισσότερες υποκατηγορίες, δηλαδή στην "ιδέα" και στην "ατμόσφαιρα" που μπορεί να προσφέρει μια συγκεκριμένη υλοποίηση (ακόμη και χωρίς να είναι στην πρίζα  ;D) σε έναν καλλιτέχνη-εκετελεστή-ερμηνευτή ή σε έναν sound engineer κατά την διάρκεια ενός recording ή mixing session και από την άλλη στο μοναδικό ηχόχρωμα - "ταυτότητα" που μπορεί να έχει ένα μικρόφωνο, ένας επεξεργαστής κλπ κλπ

Το μεν πρώτο νομίζω ότι είναι πασιφανές πόσο επιδραστικό μπορεί να είναι για το αποτέλεσμα μιας ηχογράφησης (πχ ένας τραγουδιστής που αισθάνεται άνετα μόνο όταν ακούει ένα συγκεκριμένο room reverb του  pcm60 στο cue mix ή αισθάνεται ασφάλεια μόνο μπροστά σε ένα U87 κλπ κλπ). Πολλές φορές μάλιστα το πρόβλημα είναι πως ακριβώς θα μπορέσει να συνδυαστεί αυτή η "ιδέα" με το πραγματικά (ηχητικά) επιθυμητό αποτέλεσμα  ;)

Σε ότι αφορά το δεύτερο....τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα, καθώς όπως συμβαίνει συνήθως η υποκειμενικότητα είναι αυτή που καθορίζει το αποτέλεσμα. Παρ'όλα αυτά προσωπικά θεωρώ βασικότατη προυπόθεση την ύπαρξη συγκεκριμένων "συστατικών και γεύσεων" για την επιτυχημένη εκτέλεση κάθε "συνταγής"....ακόμη και αν οι διαφορές αντιπροσωπέυουν ποσσοστό μικρότερο του 1% σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα. Αναφέρομαι βέβαια στην προσωπική μου εκτίμηση περί επιτυχημένου αποτελέσματος και όχι απαραίτητα σε αυτή του τελικού ακροατή...και έτσι επανερχόμαστε και πάλι στο θέμα της "ιδέας" που θα επιδράσει πολύ περισσότερο από αυτό το υποθετικό 1% στο τελικό αποτέλεσμα ακόμη και από την πλευρά ενός recording & mixing engineer.

Λοιπόν ψηφίστε (αντί να κάνετε μπάνια και να πίνετε κοκτέηλς σε ειδιαλιακές παραλίες και τέτοιες αηδίες  ;D ;D ;D) και περιγράψτε τα απόλυτα "mojo pieces of gear" αν υπάρχουν....ΑΛΛΑ γράψτε για αυτά που ΕΣΕΙΣ έχετε χρησιμοποιήσει και όχι για αυτά που έχετε ακούσει ή έχετε διαβάσει....και ας είναι και πιο "ταπεινά", μπορεί να ανακαλύψουμε κρυμμένους θυσαυρούς  ;)

Εννοείται πως οι αναλυτικές περιγραφές (τρόπος χρήσης, εφαρμογές κλπ) αλλά και (κυρίως ;D) οι προκλητικές φωτό είναι για άλλη μια φορά καλοδεχούμενες  ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενδιαφερον θεμα Nikodemo

Δεν ξερω εαν αυτο που θα αναφερω ειναι εντος θεματος, αν οχι μπορειτε να το διαγραψετε.

Στην εννοια recording gear θα συμπεριλαβω τα πληκτρα που εχω, Fender Rhodes, Crumar Trilogy, Crumar T1/c και βεβαιως κλασσικο πιανο. Σιγουρα η τεχνολογια εχει καταφερει να αναπαραγει αυτους τους ηχους με soft-synths, αλλα πιστευω υπαρχει μια βασικη ομοιοτητα και μια βασικη διαφορα. Ειναι αληθεια οτι ακουγονται σχεδον ιδια αλλα απο την πλευρα του μουσικου θα υποστηριξω οτι δεν εχουν την ιδια αισθηση. Πιστευω οτι υπαρχει μια παρομοια αναλογια μεταξυ plug-in και hardware. Ετσι το mojo προσωπικα το προσδιοριζω ως την αισθηση που σου δημιουργει ο εξοπλισμος, τα κουμπια, τα ποτενσιομετρα και γενικοτερα η επαφη που εχεις μαζι του σε ολη την διαδικασια της ηχογραφησης

Νικος

 
Λοιπόν ψηφίστε (αντί να κάνετε μπάνια και να πίνετε κοκτέηλς σε ειδιαλιακές παραλίες και τέτοιες αηδίες  ;D ;D ;D) και περιγράψτε τα απόλυτα "mojo pieces of gear" αν υπάρχουν....ΑΛΛΑ γράψτε για αυτά που ΕΣΕΙΣ έχετε χρησιμοποιήσει και όχι για αυτά που έχετε ακούσει ή έχετε διαβάσει....και ας είναι και πιο "ταπεινά", μπορεί να ανακαλύψουμε κρυμμένους θυσαυρούς  ;)
Aν με τον όρο "recording gear" εννοούμε μέσα καταγραφής και επεξεργασίας (tapes, κομπρέσσορες, βίντατζ κονσόλες κλπ) τότε αυτομάτως εγώ - και μάλλον το 98% του Νόιζ - βρισκομαι απέξω και δεν μπορώ να συμμετάσχω καν στη συζήτηση μιας και δεν έχω τέτοια πείρα που να αξίζει να σχολιαστεί... εννοώ ότι έχω κάποια αλλά είναι ανάξια λόγου. Αν όμως με τον όρο αυτό εννοούμε και gear παραγωγής μουσικής όπως κιθάρες, ενισχυτές, συνθς, βίντατζ ντραμς κλπ. τότε είμαι σαφώς σε καλύτερη θέση.

Υπάρχει recording gear που προσφέρει "Mojo"? ....και τι μπορεί να είναι το mojo σε ότι αφορά το recording gear?
Ξέρω ότι η ερώτηση φαντάζει χαζή, αλλά ακόμη και οι πιο κυνικοί ανάμεσα μας έχουν στιγμές που πιθανότατα έχουν νιώσει την παρουσία αυτού του περιβόητου mojo στην ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια ενός recording session....κατά πόσο όμως μπορεί να οφείλεται σε ένα κομμάτι εξοπλισμού, δηλαδή κατά βάση σε μια χούφτα (άντε 2-3) πυκνωτάκια, λυχνίες, μετασχηματιστές τραντζίστορς, ολοκληρωμένα (ή μη  ;)  )κλπ κλπ μέσα σε ένα μεταλικό σασί?
Και βέβαια πιστεύω ότι υπάρχει mojo, και δεν πιστεύω ότι τίθεται καν αμφιβολία για αυτό. Η συγκίνηση, το σκίρτημα που νιώθεις όταν χρησιμοποιείς ένα κομμάτι εξοπλισμού που έχει ψυχή, που το αγαπάς όχι μόνο για τον ήχο του αλλά και για τις ατέλειές του και την randomness που φέρνει σε μια διαδικασία που ολοένα και περισσότερο γίνεται ψυχρή και ρομποτικά προβλέψιμη, είναι κάτι που πρέπει να το ζήσει κάποιος για να το αντιληφθεί, και πολύ περισσότερο για να το εκτιμήσει.

Υπάρχει....αλλά υπό συνθήκες και όχι πάντα και για όλους.
Aυτήν την επιλογή δεν την πολυκαταλαβαίνω...!

 
bloody_sunday είπε:
Aν με τον όρο "recording gear" εννοούμε μέσα καταγραφής και επεξεργασίας (tapes, κομπρέσσορες, βίντατζ κονσόλες κλπ) τότε αυτομάτως εγώ - και μάλλον το 98% του Νόιζ - βρισκομαι απέξω και δεν μπορώ να συμμετάσχω καν στη συζήτηση μιας και δεν έχω τέτοια πείρα που να αξίζει να σχολιαστεί... εννοώ ότι έχω κάποια αλλά είναι ανάξια λόγου. Αν όμως με τον όρο αυτό εννοούμε και gear παραγωγής μουσικής όπως κιθάρες, ενισχυτές, συνθς, βίντατζ ντραμς κλπ. τότε είμαι σαφώς σε καλύτερη θέση.
Αναφέρομαι πιο πολύ στο recording chain από το μικρόφωνο έως το recording medium, αλλά δεν αμφισβητεί κανείς την ύπαρξη αντίστοιχου (και υπερπολλαπλάσιου) θέματος στο σύνολο μιας μουσικής παραγωγής, από τον χώρο έως τις χορδές μιας κιθάρας....παρ'όλα αυτά προτείνω στο συγκεκριμένο θέμα να μείνουμε στο recording gear  ;)

Aυτήν την επιλογή δεν την πολυκαταλαβαίνω...!
Αναφέρομαι στην υποκειμενικότητα της κρίσης του καθενός, δηλαδή στο ότι ένας επεξεργαστής μπορεί για εμένα να είναι ο ορισμός του mojo μόνο και μόνο με την παρουσία του στο signal chain ενώ για εσένα να είναι πλήρως αδιάφορη η παρουσία του ενώ από την άλλη ο ίδιος αυτός επεξεργαστής μπορεί σε μια άλλη περίπτωση να μην "δουλέψει" για εμένα αλλά να είναι η απόλυτη επιλογή για έναν άλλον και ούτω καθ'εξής.

 
Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει μόνο για τους γνώστες του χώρου.Τώρα εγώ ας πούμε σαν αρχάριος στον χώρο της ηχοληψίας είτε ηχογραφήσω με shure δυναμικό είτε με πυκνωτικό του 80  το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο αφού δεν γνωρίζω τον τρόπο ώστε αν αναδείξω αυτή την αξία που έχει ο εξοπλισμός μου.Το ίδιο και στα synth είτε παίζω με korg polysix ειτε παίζω με patches του korg m3 το ίδιο θα είναι το αποτέλεσμα για μένα.

 
Είχα την τύχη να ηχογραφήσω μ' ένα 8-track Fostex μπομπίνα. Δεν ξέρω τίποτα περί mojo, αλλά η αίσθηση ήταν καταπληκτική. Και μόνο που έβλεπες τα καρούλια να γυρίζουν, σού 'κανε κάτι ρε παιδί μου...

Δεν ξέρω κατά πόσο έπαιξε ρόλο στο ότι εκείνες οι ηχογραφήσεις είναι οι καλύτερες που έχουμε κάνει ποτέ. Η έκπληξη ήταν όμως μετά, όταν τα ακούγαμε: ΜΑΓΕΙΑ! ΗΧΟΣ! ΤΡΕΛΑ!

Κρίμα που το παιδί που μάς ηχογραφούσε το κατάργησε λόγω δυσχρηστίας και τώρα χρησιμοποιεί υπολογιστή. Καμμιά σχέση παιδιά...  :'( Αλλά η ευκολία βλέπεις.

Δεν ξέρω καν αν εμπίπτει στην κατηγορία "mojo" το όλο θέμα, μιάς κι οι διαφορές με την ψηφιακούρα είναι ΚΡΑΥΓΑΛΕΕΣ, οπότε σε καμμιά περίπτωση δεν παίζει ρόλο η ιδέα μόνο. Ήχος παχύς, πραγματικός, μπάσα πού σκοτώνουν και vitage-ιά πραγματική, σε σημείο να αισθάνεσαι ότι έχεις μεταφερθεί καμμιά 20-30 χρόνια πριν και ζεις το όνειρο...

Εμπειρία μιλάμε...  :D

(Θα έβαζα φωτό τού μηχανήματος αν ήξερα πώς βαζεις image. Μπορείτε να το βρείτε κάνοντας google με λεζάντα "Fostex 8 reel")

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
klhronomos είπε:
Δεν ξέρω καν αν εμπίπτει στην κατηγορία "mojo" το όλο θέμα, μιάς κι οι διαφορές με την ψηφιακούρα είναι ΚΡΑΥΓΑΛΕΕΣ
...προφανώς εννοείς ΚΑΚΗ "ψηφιακούρα" (πχ. jitter) ή αυτό που αντιλαμβανόσουν εσύ έτσι (πχ. άσχημες και ψεύτικες ψηλές, έλλειψη headroom, απουσία "μουσικότητας" κλπ) γιατί σκέτο "ψηφιακούρα" δεν νοείται... το γιατί θα το βρεις στα διακόσια ογδοντατρία θρεντς επί του θέματος που έχουν προηγηθεί.

 
Δεν ξέρω τί εννοείς bloody, μιάς και η "καλή" ψηφιακούρα που χρησιμοποιεί τώρα ο εν λόγω ηχολήπτης πάλι δεν πιάνει μία μπροστά στο real (ή reel;) thing... Τουλάχιστον στα κατεστραμμένα - άμουσα - ανεκπαίδευτα - ψιλοκουφά αυτιά μου...  ;D

Μού φαίνεται ότι η μπομπίνα έχει έναν μαγικό τρόπο να "αιχμαλωτίζει" feeling και ατμόσφαιρα. Δεν μιλάω γιά την καθ' αυτού ποιότητα τού ήχου, αλλά γιά όλο το "πακέτο" που (νομίζω πως) ακούω.

Είμαι θύμα τού mojo;;;  :o Μπορεί... Πάντως το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις ακούγονται καλύτερα από τις πιό καινούριες ψηφιακές το παραδέχεται πρώτος-πρώτος και ο συγκεκριμένος ηχολήπτης. Μπορεί να είναι απλά θέμα αισθητικής και άποψης. Πάντως εμένα το συγκεκριμένο μηχάνημα μέ σημάδεψε! :D

 
Συμφωνώ στην ύπαρξη αυτής της έννοιας, αν και θα προτιμούσα την ελληνική εκδοχή.

Εάν ο εξοπλισμός μας είναι ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο που οριοθετείται από την αλυσίδα των μηχανημάτων που διαθέτουμε τότε οι μεταβολές σε αυτό το πεδίο (αν υποθέσουμε ότι είναι ηλεκτρικά σωστό) είναι απειροελάχιστες έως και μηδαμινές οπότε δεν τίθεται θέμα mojo και όλα λειτουργούν το ίδιο την κάθε στιγμή.

Εάν όμως στην εξίσωση προσθέσουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά - διάθεση η οποία είναι και αυτή (όπως φαίνεται) ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο του οποίου όμως η ένταση και το πλάτος δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν, τότε φτάνουμε στο ακόλουθο συμπέρασμα...

Είναι περισσότερο θεμιτό να ασχοληθούμε με την δημιουργία του ΚΛΙΜΑΤΟΣ ( ή της ''ατμόσφαιρας'') που θα μας φέρει ευτυχή αποτελέσματα παρά με τις απειροελάχιστες αλλαγές στην ένταση και το πλάτος ενός πεπερασμένου πεδίου πάνω στο οποίο ούτως ή άλλως τα όντα που λειτουργούν επάνω σε αυτό είναι ΑΟΡΙΣΤΑ (ή τουλάχιστον έτσι τους βολεύει να πιστεύουν!)  :)

Κλείνοντας πιστεύω ότι το mojo είμαστε εμείς που απλώς αλληλεπιδρά με τα στερεότυπα.Τουλάχιστον αυτό πιστεύω μέχρι τώρα. :)

 
Bασίλη δεν μπορώ να αντιληφθώ τον παραλληλισμό ενός ηλεκτρομαγνητικού πεδίου με τον εξοπλισμό μας. Γενικώς δεν κατάλαβα σχεδόν τίποτα από το παράδειγμά σου...  ;D Θα μπορούσες ίσως να το εκφράσεις λίγο διαφορετικά?

Κληρονόμε ένα από τα πολλά που μάλλον συνέβησαν ήταν το λεγόμενο tape saturation (google it) απέναντι σε λανθασμένο χειρισμό μοντέρνου εξοπλισμού, αν και δεν αρνούμαι την επίδραση του mojo... ας μείνουμε όμως αποκλειστικά σε αυτήν σύμφωνα με το τόπικ.

 
bloody_sunday είπε:
Bασίλη δεν μπορώ να αντιληφθώ τον παραλληλισμό ενός ηλεκτρομαγνητικού πεδίου με τον εξοπλισμό μας. Γενικώς δεν κατάλαβα σχεδόν τίποτα από το παράδειγμά σου...  ;D Θα μπορούσες ίσως να το εκφράσεις λίγο διαφορετικά?
Ok,ας το δούμε έτσι...

Ο εξοπλισμός σου όταν είναι σε λειτουργία (ΟΝ) είναι μια ηλεκτρικά φορτισμένη κατάσταση έτοιμη να διαχειριστεί τα διάφορα ηλεκτρικά σήματα που διαπερνούν αυτή την κατάσταση.Τα δύο χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν στο κάθε σήμα κυρίως είναι η ένταση και το πλάτος.Οι τιμές αυτές σε ένα σύστημα είναι συγκεκριμένες οπότε εάν γνωρίζουμε τον εξοπλισμό μας, είναι και γνωστές...

Εμείς από την άλλη (οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το σύστημα δηλαδή) είναι ένα αντίστοιχα φορτισμένο ηλεκτρικά σύστημα του οποίου τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά (η ένταση και το πλάτος) δεν είναι γνωστά σαν τιμές.

Το resume είναι μια κατάσταση όπου στην έξοδο έχουμε μια συνεχή εναλλαγή του σήματος και της δικής μας αίσθησης (mojo) για το ίδιο ηχητικό περιεχόμενο.

 
Περισσοτερο εγω το mojo το αναζητω σε συγκεκριμενους ΧΩΡΟΥΣ και οχι σε ....μηχανισματα ;D ;D

Ετσι οντως κατα τη διαρκεια του tracking νοιωθω καλυτερα σε καποια συγκεκριμενα στουντιο απο οτι σε αλλα ,ΚΑΙ ΑΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΟ εξοπλισμο,εχω γραψει σε απιστευτα καλα εξοπλισμενα στουντιο και δεν εχω καταφερει να πετυχω το ηχητικο αποτελεσμα που θελω,ενω εχω γραψει σε "φτωχα" στουντιο και εχω "νοιωσει" τη ...μαγικη βοηθεια του ...mojo...

Εχω βεβαια γραψει και σε....μαγικα στoυντιο με εξωφρενικο gear  αλλα και με εξωφρενικο...mojo (Hansa Studios Berlin) αλλα ειναι κομματακι δυσκολο να το κανω συνεχεια αυτο.... ;D

Καποια συγκεκριμενη..."λατρεια" η "ψυχωση" δεν εχω αλλα φυσικα ...ενα δακρυ συγκινησης κυλαει απο τα ματια μου αν δω ξαφνικα μια ωραια καλοδιατηρημενη παλια Neve να μου ....κλεινει το ματι,η καποιον ωραιο παλιο κομπρεσσορα να μου χαμογελαει....ομως δεν με χαλαει καθολου και μια καλη σουϊτα με top plug ins ;) 

Στα μικροφωνα ειμαι πιο...φανατικος,οσο πιο καλα και οσο πιο πολλα/παλια τοσο το καλυτερο (ενα ωραιο C12 ή U67 μου προκαλει...οργασμο οταν τραγουδαω ενω ενα Royer 121 ή ενα MD421 μπροστα απο τις γρυλιες  του Boogie μου με κανουν και νοιωθω καλυτερα..... ;D

Το ιδιο συμβαινει και με τους προενισχυτες με τους Manley πρωτους στην επιλογη μου....

Οσον αφορα στο θεμα ..."ζεστου" ηχου της μπομπινας & της αναλογικης ηχογραφησης απλα μου δημιουργει ανατριχιλες...απεχθειας  ;D μια και δεν μου λειπει ΚΑΘΟΛΟΥ ο χειροτερος ηχος της (τουλαχιστον στα πλαισια του ΧΡΟΝΟΥ που απαιτειται σε μια μεση ελληνικη παραγωγη),η ανυπαρξια ουσιαστικα editing (ποιος παλιος δεν εχει εφιαλτες με ...ξυραφακια και κομματια ταινιας) και το ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ κοστος της (300 ευρω για 15 λεπτα μουσικης  ΠΡΙΝ καλα καλα ξεκινησω να γραφω?..ευχαριστω δεν θα παρω.... ;D)......daw ξανα και ξανα και ξανα για εμενα παρακαλω..... :)

 
vassilisAFP είπε:
Ok,ας το δούμε έτσι...

Ο εξοπλισμός σου όταν είναι σε λειτουργία (ΟΝ) είναι μια ηλεκτρικά φορτισμένη κατάσταση έτοιμη να διαχειριστεί τα διάφορα ηλεκτρικά σήματα που διαπερνούν αυτή την κατάσταση.Τα δύο χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν στο κάθε σήμα κυρίως είναι η ένταση και το πλάτος.Οι τιμές αυτές σε ένα σύστημα είναι συγκεκριμένες οπότε εάν γνωρίζουμε τον εξοπλισμό μας, είναι και γνωστές...

Εμείς από την άλλη (οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το σύστημα δηλαδή) είναι ένα αντίστοιχα φορτισμένο ηλεκτρικά σύστημα του οποίου τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά (η ένταση και το πλάτος) δεν είναι γνωστά σαν τιμές.

Το resume είναι μια κατάσταση όπου στην έξοδο έχουμε μια συνεχή εναλλαγή του σήματος και της δικής μας αίσθησης (mojo) για το ίδιο ηχητικό περιεχόμενο.
FANFARAS.jpg


 
Έδωσα ψήφο στην τελευταία επιλογή...

...γιατί kate me χωρίς τα κατάλληλα άτομα* να δουλέψουν το gear και να το κάνουν μια ωραία αλυσίδα (από τις ταπεινές βίδες του rack μέχρι το τελικό export), ακόμα και τα πιο τρανταχτά gear στους πιο ονομαστούς χώρους θα βγάλουν ενα μέτριο αποτέλεσμα.

Με λίγα λόγια, ανατρέξατε (ξανά) στην υπογραφή του αρχηγού.

*δηλ. άτομα με εμπειρία, ταλέντο, μεράκι και διάθεση συνεργασίας και δημιουργίας

 
Δε νομίζω πως υπάρχει κανείς που αμφισβητεί την καθοριστική σημασία του παράγωντα άνθρωπος χειριστής και ακόμη περισσότερο βέβαια όταν μιλάμε για κάτι άυλο, την "ιδέα", την "ατμόσφαιρα".....το mojo!!!

Θεωρώ λοιπόν περιττό το να αναφέρουμε συνέχεια το πόσο σημαντικότερος είναι ο άνθρωπος από τα μηχανήματα κλπ κλπ ......όλα αυτά είναι ωραία, αλλά είναι λίγο εκτός θέματος....ή για την ακρίβεια θα πρέπει να τα θεωρούμε δεδομένα ως αξιώματα της μουσικής παραγωγής και να μην χρειάζετε να τα αναφέρουμε συνέχεια  ;)

Στο θέμα μας και πάλι λοιπόν....

Εγώ ανήκω στην "μεσαία" απάντηση δηλαδή στο "ναι, υπό συνθήκες" με την έννοια πως ενώ πραγματικά πιστεύω στο magic touch συγκεκριμένων χώρων, ανθρώπων, μικροφώνων, επεξεργαστών κλπ κλπ κλπ εν τούτοις στην πράξη η εμπειρία με έχει διδάξει πως αυτό το "μαγικό άγγιγμα" είναι κάτι που ουσιαστικά χτίζεται κάθε φορά από την αρχή και δεν έχει σχεδόν ποτέ την ίδια μορφή, ιδιότητα και αποτέλεσμα....

Σίγουρα η "συμπεριφορά" ενός χώρου, ενός μηχανήματος κλπ κλπ είναι έχει συγκεκριμένα πεπερασμένα όρια μέσα στα οποία κινήται, από την άλλη όμως αςμην ξεχνάμε πως μιλάμε για μια πελώρια (στην ουσία) αλυσίδα παραγώντων η οποία θα καθορίσει το αποτέλεσμα και η κάθε μικρή μεταβολή ενός κρίκου της μπορεί να αλλάξει αρκετά δραστικά το αποτέλεσμα....άρα ναι μεν συγκεκριμένα όρια, άλλα με άπειρα ενδιάμεσα σημεία και συνδυασμούς τους.

Και εδώ έρχεται και ο άνθρωπος, ο οποίος καλείται να διαμορφώσει και να επιλέξει ουσιαστικά το κατάλληλο mojo. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο άνθρωπος δεν έχει απλά αξία ως χειριστής εξοπλισμού γενικότερα , αλλά και ως αυτός που επιλέγειτον εξοπλισμό, το πως και το γιατί, το πότε και το που.

Φυσικά και δεν έχει τόση σημασία το τι έχεις όσο το πως το χρησιμοποιείς αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει τεράστια σημασία το τι έχεις ειδικά ΑΝ ξέρεις και πως να το αξιοποιήσεις και φυσικά αν ξέρεις πως και γιατί επέλεξες να το έχεις.

Φυσικά και πιστεύω πως υπάρχουν "μηχανάκια" με mojo & "προσωπικότητα"....από μικρόφωνα και προενισχύσεις έως tape echoes. Ταυτόχρονα όμως πιστεύω ακράδαντα πως όσο αυτά τα χαρακτηριστικά γίνονται πιο έντονα τόσο περισσότερο μετατρέποντε σε one trick ponies. Αν κάποιος μπορεί να "αντέξει" το σπορ τότε αυτό είναι πιθανότατα ο παράδεισος, τουλάχιστον για αυτόν  ;)

Από την άλλη πλευρά και σίγουρα λανθασμένα τείνουμε να αναζητούμε το περιβόητο mojo αποκλειστικά και μόνο σε υλοποιήσεις του παρελθόντος που σήμερα τείνουν να αποκτουν μυθολογικές διαστάσεις....ας μην ξεχνάμε πως και αυτοί οι "μύθοι" κάποτε κυκλοφόρησαν ως "μοντέρνες υλοποιήσεις" (και πιθανότατα στην εποχή τους αμφισβητήθηκαν ως "πλαστικούρες", "ψηφιακούρες", "παλιατζούρες" -ανάλογα με το εκάστοτε τρεντ - και διάφορες άλλες "ούρες"  ;D)

Το mojo ως "ιδέα" σίγουρα υπάρχει.....μπορεί να είναι μία φίρμα, ένα όνομα, η αίσθηση ενός ποντεσιόμετρου ή μιας επιφάνειας κλπ κλπ Από την στιγμή που βοηθάει στην επίτευξη του καλύτεορυ δυνατού αποτελέσματος ακόμη και ως ψυχολογική επιροή τότε ναι η παρουσία του είναι αδιαμφισβίτητη.

Το mojo ως υπαρκτή έννοια σε σχέση με τις ιδότητες ενός μηχανήματος υπάρχει?......για εμένα ναι, υπάρχει, όχι πάντα και όχι με τα ίδια αποτελέσματα για όλους....αλλά υπάρχει.....και μπορεί να είναι κοντά μας και να μην το βλέπουμε....δίπλα μας και να μην του δίνουμε την πρέπουσα σημασία.....απλά να μην έχουμε κάνει την κατάλληλη επιλογή...απλά η επιλογή μας να μην ταιριάζει...να είναι πολύ πιο φθηνό απ'ότι περιμεναμε...αλλά ίσως και πολύ πιο ακριβό κλπ κλπ

Το σίγουρο είναι πως δεν το αποκτάς επειδή στο είπανε, δεν το αγοράζεις επειδή το διάβασες....

Το κυνηγάς επειδή το έχεις ανάγκη και το αποκτάς επειδή το ένιωσες.  

edit: Παρ'όλα αυτά εννοείται πως οι "προτροπές" και η κοινοποίηση εμπειριών  ειδικά όταν συνοδέυονται με οπτικοακουστικό υλικό είναι πάντα ιδιαίτερα χρήσιμες για όσους από εμάς είναι σε αυτή την διαρκή αναζήτηση ;) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το σίγουρο είναι πως δεν το αποκτάς επειδή στο είπανε, δεν το αγοράζεις επειδή το διάβασες....

Το κυνηγάς επειδή το έχεις ανάγκη και το αποκτάς επειδή το ένιωσες. 
ΑΚΡΙΒΩΣ.

Παντως ποτε μου δεν θα ξεχασω πως εννοιωσα οταν μπηκα εδω μεσα

http://www.hansatonstudio.de/

τα μηχανηματα ηταν βεβαια παντελως "διαστημικα" για τα δικα μας δεδομενα αλλα ΔΕΝ ηταν μονο αυτο,πραγματικα "ακουγες" & "εννοιωθες" τους αποηχους ολων αυτων που ειχαν περασει εκει μεσα...

κακα τα ψεμματα μερη σαν και αυτο "ποτιζουν" απο την ιστορια τους.

 
nikodemos είπε:
Το mojo ως "ιδέα" σίγουρα υπάρχει.....μπορεί να είναι μία φίρμα, ένα όνομα, η αίσθηση ενός ποντεσιόμετρου ή μιας επιφάνειας κλπ κλπ Από την στιγμή που βοηθάει στην επίτευξη του καλύτεορυ δυνατού αποτελέσματος [glow=lightgreen,2,300]ακόμη και ως ψυχολογική επιροή[/glow] τότε ναι η παρουσία του είναι αδιαμφισβίτητη.
Μα αυτό ακριβώς είναι το mojo, η αυτοπεποίηθηση που σου βγάζει και ο "αέρας" ότι κάνεις κάτι cool. Κάτι σαν μαγεία δηλαδή. Εγώ δεν έχω τέτοια μαγικά μηχανήματα προφανώς, αλλά το αν βοηθάνε στην επίτευξη καλύτερου αποτελέσματος, αυτό δεν το ξέρω. Δεν εξαρτάται περισσότερο απ'τον άνθρωπο; Προφανώς, αν κάποιος φτάσει σε σημείο να έχει ή να δουλεύει με τέτοια πράγματα, όλο και κάτι θα σκαμπάζει, οπότε ίσως και να μη χρειάζεται τη μαγεία, το flare του μηχανήματος... μήπως είναι ψευδαίσθηση δηλαδή;

 
ψευδαίσθηση δεν είναι σίγουρα....τουλάχιστον όχι για τα μηχανάκια στα οποία αναφέρομαι.

Φυσικά και η "ιδέα" μετράει πολύ....αλλά δεν μπορεί να ξεγελάσει κιόλας. Για παράδειγμα εγώ έχω ένα κόλλημα με detented chiken head pots.....(ντρέπομαι που το ομολογώ αλλά είναι αλήθεια ;D ;D ;D) αυτό όμως σίγουρα δεν αρκεί για να με φτιάξει σε ένα μηχανάκι. Είναι πιο πολύ το αντίστοιχο που συμβαίνει με το φαγητό...ένα πεντανόστιμο φαγητό θα είναι ακόμη πιο νόστιμο αν σερβιριστεί όμορφα και με γούστο.Πάντα όμως θα μετράει πιο πολύ η ουσία....δηλαδή η γεύση, η ποιότητα,το πάντρεμα και το μαγείρεματων συστατικών του.

Έτσι άλλη γεύση έχει ένα 1176, άλλη ένα LA2A, άλλη ένα Alan Smart κλπ κλπ αλλά και άλλη ένα MC77, άλλη ένα ELOP και άλλη ένα 384 GSSL (αναφέρομαι σε 3 διαφορετικές σχεδιάσεις με διαφορετικούς εκπροσώπους η κάθε μία).

Από την άλλη (και για να μείνουμε στην γαστρονομία  ;D) πάντα υπάρχουν και φαγητά με "ποιοτικά" συστατικά και "σωστά" μαγειρεμένα που πέρα από την βασική τους αποστολή (δηλαδή τον κατευνασμό της πείνας) δεν προσφέρουν καμμία αισθητική απόλαυση...είναι αυτό που λέμε "θρεπτικότατα.....αλλά αδιάφορα"

 
nikodemos είπε:
Θεωρώ λοιπόν περιττό το να αναφέρουμε συνέχεια το πόσο σημαντικότερος είναι ο άνθρωπος από τα μηχανήματα κλπ κλπ ......όλα αυτά είναι ωραία, αλλά είναι λίγο εκτός θέματος....ή για την ακρίβεια θα πρέπει να τα θεωρούμε δεδομένα ως αξιώματα της μουσικής παραγωγής και να μην χρειάζετε να τα αναφέρουμε συνέχεια  ;)
Γράψε λάθος τότε στις 02:30 που έγραψα το ποστ μάλλον δεν εμπέδωσα τη φιλοσοφία αυτού που ρώταγες...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top