Budget καρτες ηχου, προενισχυσεις και DAC - 2024

Οδυσσέας Παππάς

odis13

Βινταζολάγνος
Μηνύματα
6,431
Πόντοι
2,548
Κύριοι, τα φώτα σας. Έχω μπει σε σκέψεις για αγορά μιας κάρτας ήχου στα 250-300 ευρώ και έχω κάποιους προβληματισμούς σχετικά με το setup μου, τις απαιτήσεις μου και το τι υπάρχει στην αγορά. Ξεκινάω κατεβατό...

Αυτή τη στιγμή, ΔΕΝ έχω τυπικό home studio setup. Ο υπολογιστής μου (Windows 11), στον οποίο ακούω μουσική πρακτικά όλη μέρα είναι ενσωματωμένος στο hi-fi μου. Ο ήχος φέυγει απο το pc με ένα DAC Audioquest Dragonfly, παει σε εναν NAD 3120 και απο εκεί στα ακουστικά μου (AKG) ή στα ηχεία μου (Bower Wilkins 607). Στην παρούσα φάση ΔΕΝ προβλέπεται αγορά monitor κλπ. Δεν έχω ιδαίτερες αξιώσεις περι mixing/παραγωγής όπως θα εξηγήσω. Οι όποιες ηχογραφήσεις κάνω αυτή τη στιγμή γίνονται πάνω σε ένα Zoom R16 multitrack field recorder (που μπορει sort of kind of να ντουμπλάρει και σαν audio interface). Το στήνω, γράφω τα λιγοστά μου (συχνά ένα) track και μετά το αρχείο μπορεί να περαστεί στο PC για ένα βασικό editing/processing στο Cakewalk. Oι ηχογραφήσεις που με ενδιαφέρουν είναι κατα κύριο λόγο ακουστικών οργάνων. Στο 90% ακουστική κιθάρα, άντε και μερικά άλλα ακουστικά όργανα ή καμια ηλεκτρική στο τσακιρ κεφι. Μιλάμε δηλαδή για μια solo πηγή πάντα και 1 ή 2 πυκνωτικά.

Tι με χαλάει στο παρόν setup με τo R16: Οι προενισχύσεις του μηχανήματος είναι, πιστεύω, ολίγον τι ανέκδοτο. Ακόμα και απο πλευρας gain, με κάποια μικρόφωνα δυσκολεύομαι να πάρω υγιές σήμα χωρίς να μαξαρω το gain, το useful range ειναι κάπου στο 9-10 του gain knob και παλευώ κάθε φορα να βρω μια οριακή στάθμη που να μην είναι στα πατώματα πριν κλιπάρει. Ηχητικά, δεν λεει κάτι ιδιαίτερο προφανώς. Λογικό δεδομένου του τί είναι και πόσο κοστίζει το μηχάνημα. Έχουν υπαρξει oμως περιπτώσεις όπου έχω γράψει ακουστικές με την Apogee Duet φίλου και το raw σήμα (ίδιο οργανο/παικτης/χωρος/μικροφωνα/ακουστικα) ειναι μέρα με τη νύχτα, πανωλεθρια λεμε. Θέλω να δω λοιπόν αν υπάρχει δυνατότητα να γράφω κάπως καλύτερα απο πλευράς ADC/mic preamp. 

Τι με απασχολεί:

- 2 κανάλια mic preamp με phantom power, ιδανικά με ανεξάρτητη παροχή phantom για το κάθε κανάλι. Η ποιότητα των ADC και των προενισχυτών είναι το μείζων θέμα μου, δε με απασχολεί σχεδόν τίποτα άλλο παρα το να βρώ το όσο δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο κομμάτι. Ξέρω ότι με αυτό το budget στο συγκεκριμένο θέμα δεν πάει μακριά η βαλίτσα αλλά λέμε τώρα.

- ποιότητα DAC/output.

Tι ΔΕΝ με απασχολεί:

- παραπάνω κανάλια in/out. Δεν τα χρειάζομαι, και αν τυχόν χρειαστούν υπάρχει το R16.

- MIDI. Δεν σκοπεύω να στήνω controllers, keyboards κλπ, δεν με απασχολεί.

- Software Bundles. Έχω το Cakewalk το οποίο κουτσα στραβά έμαθα και 4-5 plugin και κάνω τη δουλειά μου οκ, η οποία κατα 90% ξαναλέω είναι ένα stereo track ακουστικής με minimal processing. Το πόσα/ποιά DAW, VST, plugin κλπ έρχονται bundled με την κάρτα είναι ελάσσονος σημασίας στην παρούσα φάση. 

Απορίες λοιπόν.

1) Eίναι όλες οι κάρτες ήχου κάτω απο 300αρικο τόσο μάπα απο πλευράς προενισχύσεων που δεν έχει νόημα αυτο που πάω να κάνω, και καλύτερα να μαζέψω budget για Apogee/RME κλπ? Τείνω να πιστεύω πως όχι, τι διάολο μιας τελευταίας γενιάς 2κάναλη κάρτα του 250-300ρικου θα είναι κάπως καλύτερη ηχητικά από ένα 16κάναλο field recorder/mixer/ταπανταολα 10ετιας των 150 ευρω. Aλλά σας ακούω. 

2) Πως θα συγκρίνεται το output μιας τέτοιας κάρτας με το DAC που έχω ήδη? Οπως είπα, στο pc κυρίως ακούω μουσική παρά παράγω/γράφω. Οπότε, το να βγάλω το Dragonfly DAC μου και να το αντικαταστήσω με αυτο μιας νέας κάρτας μόνο για να δω (ακούσω) οτι δε μπιστάει το μασίνι το ίδιο καλά με πρίν θα είναι μια ξενέρα. Στην ανάγκη βάζω/βγάζω κατα το δοκούν αλλα είναι λίγο suboptimal αυτο. Έχει κανένας ιδέα του πως συγκρίνονται τα DAC τετοιας κατηγορίας καρτών σε σχέση με μηχανάκια τύπου Dragonfly, Cyrus Soundkey κλπ?

2b) Εν συνεχεια του παραπανω, πες ότι μου αρέσει παραπάνω για ακρόαση το τωρινό setup - ειναι λέτε εφικτό/θεμιτό να πάρω κάρτα ήχου για τα input της, με direct monitoring οταν χρειαστεί με τα ακουστικά πάνω της αλλα να διατηρήσω ως main audio output device του pc το παρών DAC ή το έχω χάσει τελείως?

Kοιταξα στα γρήγορα τι παίζει στην αγορά (δεν έχω παρακολουθήσει εδω και δεκαετία και βάλε το τι/πως) και έχω δει πέραν απο τα κλασσικά απο Focusrite, Steinberg κλπ τις παρακάτω δύο για τις οποίες θα ήθελα να ακούσω γνώμες, αν και φυσικά είμαι ανοιχτός σε άλλες προτάσεις και γενικότερα σχόλια, ειδικά πάνω στις παραπάνω ερωτήσεις.

SSL 2
14769576_800.jpg


Αυτή φαίνεται ιδανική για αυτό που ψάχνω και είναι και ιδιαίτερα φτηνή. Δεν έχω προφανώς αυταπάτες οτι θα πάρω SLL 4000 προενίσχυση με 150 ευρώ, αλλά λένε τίποτα ιδιαίτερο τα preamp της σε σχέση με άλλες? 'Η μοστράρει απλά το όνομα? Yπάρχει βλέπω και έκδοση SSL 2+ αλλά αν κατάλαβα καλά απλά έχει και MIDI in/outs που δεν με πολυενδιαφέρουν όπως είπα. Μου αρέσει και το form factor της.

Universal Audio Volt 276

529077.jpg


Eνα πουλάκι μου είπε ότι αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα κάρτα στην budget κατηγορία. Ισχύει? Λένε κάτι το ιδιαίτερο (συγκριτικά) τα preamp της και το built-in compressor? 

Σας μερσω και σας ακουω. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σίγουρα οι κάρτες που αναφέρεις δεν έχουν σχέση με την κάρτα που ήδη έχεις.

Αλλά θα έλεγα να ξεκινήσεις από τα μικρόφωνά σου. Βρες τι ακριβώς φταίει.

Απ'ότι κατάλαβα αυτό που γράφεις στο R16 το μεταφέρεις σαν αρχείο στο PC σου και το ακούς μέσω της κάρτας.

Το ίδιο αρχείο που έχεις γράψει στο R16 όταν το μεταφέρεις στο PC ακούς αισθητή διαφορά μεταξύ των δύο;

Ποιό από τα δύο ακούς καλύτερα;

 
Κατ' αρχάς @odis13, καμία από αυτές τις κάρτες δεν έχει ως δυνατό σημείο τα preamps/dac.

H πρώτη μου πρόταση φυσικά θα ήταν, αφού σου άρεσαν τόσο πολύ οι προενισχυτές της Apogee Duet, να βρεις μια μεταχειρισμένη τέτοια αλλά καταλαβαίνω ότι δε θες να φύγεις απ' το PC.

Επειδή λοιπόν έχω κάνει Α/Β tests στο ίδιο υλικό με μια Apogee Ensemble (κοντινή, λίγο καλύτερη από την Duet), μια Focusrite Forte (ίδια preamps με τις Clarett), μια MOTU Audio Express και μια Antelope ZenQ, να πως ακούστηκαν στα αυτιά μου:

1. H Apogee είχε το μεγαλύτερο punch απ' όλες και τα πιο σφιχτά μπάσα.

2. Η Focusrite σαφώς πιο μαλακό ήχο, πιο ζεστή με πιο απλωμένα μπάσα, πιο θολά transients όμως.

3. Η MOTU ήταν μια χαρά ουδέτερη, η πιο γρήγορη απ΄ όλες σε PC είχε όμως κάποιες αστάθειες στους drivers, όχι κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό, αλλά που και πού χρειαζόταν κανα restart.

4. Η Antelope ένοιωσα ότι ήταν η πιο καθαρή και πιστή στο υλικό, τα καλύτερα transients αλλά ψηλά στην προενίσχυση, η πιο θορυβώδης. Βέβαια έχει άπειρο gain.... Η Antelope επίσης έχει τον πιο πολύπλοκο τρόπο λειτουργίας στο PC, ιδιαίτερα αν πας σε Thunderbolt και Native Zero Latency plugins, πρέπει να έχεις γνώσεις και υπομονή.

Οι πρότασή μου σε αυτά τα χρήματα είναι η Focurite Clarett, αν μπορείς να γλυτώσεις τo ΦΠΑ ή τη βρεις μεταχειρισμένη. Θα έβαζα και καμιά Forte μεταχειρισμένη, μιας και στην ουσία είναι ίδιες -και μάλιστα η Forte έχει και πολύ καλύτερο design- αλλά η Forte δεν υποστηρίζεται πλέον σε drivers, φτάνει μέχρι W10.

Ακόμη κι αν χρειάζεται να δώσεις κάτι παραπάνω, για μένα αξίζει. Είναι άλλωστε πολύ κοντά:

https://www.audioshow.gr/focusrite-thunderbolt-audio-midi-interface?skr_prm=WyIzMGEwZDgwNS04YjM3LTRhYzUtOWJiMi1iZTQwYmJjNjc1NDYiLDE3MDYyNjcxOTUwMDMseyJhcHBfdHlwZSI6IndlYiIsImNwIjoiYiIsInRhZ3MiOiIifV0

Πολύ δύσκολο να ξενερώσεις με το DAC της Clarett σε σχέση με αυτό που έχεις. Δεν παίρνω όρκο γιατί δεν τα έχω ακούσει, αν συγκρίνω όμως με την Antelope τη διαφορά (που υπάρχει) νομίζω ελάχιστοι θα την καταλάβαιναν. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Odis, έχει μεγάλη σημασία το αν γράφεις ένα (έστω stereo) track από το αν γράφεις περισσότερα στο Zoom. Εννοώ ότι ίσως δεν χρειάζεσαι καθόλου audio card, έτσι όπως το περιγράφεις.

 
Είχα βάλει και εγώ στο μάτι την ssl2+, διαφορά είναι στο +1 stereo output, +1phones outup, midi I/O και διαφορές στον DAC, αν και ίσως ανεπαίσθητες. Απο τα όσα είχα δει σε αξιολογήσεις και εδώ και σε άλλα site ,πιθανό να τα αξίζει τα λεφτά της .Δε θα την αγοράσω όμως γιατί θέλω έστω και ένα line input για να καρφώσω το μίκτη. Οπότε σε συνδυασμό +1 stereo line input και +1phones output που το θεωρω απαραίτητο για ηχογραφήσεις φωνής σε home studio, κοιτάζω την native instruments komplete 6. Δεν γνωρίζω την ποιότητά της οπότε θα ήθελα και εγώ μία γνώμη επι τη ευκαιρία. 

 
Παρε αυτη και μην ασχοληθεις ξανα

https://www.ozon.gr/product/audient-id14-mkii/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6aS0UwNzzz6e6UeSpiJEZMRsQ3KN4mGYsjlapQ_5wDoOenmeEqMDbRoCGusQAvD_BwE

εξαιρετικοι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟΙ προενισχυτες με οσο gain θες για οποιοδηποτε μικροφωνο, αποκλειεται να μην σε καλυψει για την δουλεια που θες (εγω γραφω και φωνη απροβληματιστα με αυτην καθως και ολες τις ηλεκτρικες κιθαρες και μπασα). 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αλλά θα έλεγα να ξεκινήσεις από τα μικρόφωνά σου. Βρες τι ακριβώς φταίει.

Απ'ότι κατάλαβα αυτό που γράφεις στο R16 το μεταφέρεις σαν αρχείο στο PC σου και το ακούς μέσω της κάρτας. Το ίδιο αρχείο που έχεις γράψει στο R16 όταν το μεταφέρεις στο PC ακούς αισθητή διαφορά μεταξύ των δύο; Ποιό από τα δύο ακούς καλύτερα;
Κοιταξε, δε θα έλεγα τόσο οτι υπάρχει πρόβλημα. Σιγουρα οχι με τα μικρόφωνα, έχουν δοκιμαστεί και αλλου και ειναι ΟΚ. Απλά είναι λίγο δύσχρηστο το σύστημα, δεν εκμεταλευομαι/χρειάζομαι αυτη τη στιγμή τα πολλά κανάλια του και αν μπορούσα να έχω κάτι πιο ευχρηστο και ευηχο θα με ενδιέφερε. 
Αυτο που γράφω στο R16 το μεταφέρω μετα στο PC και ακουγεται ΟΚ, απλα λιγο φτωχο/φλατ (παιγμενο DAC->NAD->AKG, η R16 φευγει μετα το data transfer). Αν το ακουσω απευθειας απο το R16 ακουγεται το ιδιο (οκ προφανως με καποιες μικροδιαφορες καθως αλλιως παιζουν τα ακουστικα πανω στο output του R16 και αλλιως στο pc/hifi), αλλα δεν υπαρχει καποια δραματική αλλαγη. 

Απλα συγκρίνοντας την καταγραφή αυτη με αυτή που πήραμε απο την Apogee η διαφορά ήταν τρομερά εμφανής και διερωτόμαι αν μπορώ να πλησιάσω κάτι τέτοιο με μια κάρτα αυτού του budget.

Κατ' αρχάς @odis13, καμία από αυτές τις κάρτες δεν έχει ως δυνατό σημείο τα preamps/dac.
Nαι φυσικα, δεν ψαχνω κανα διαμαντι. Ρωτάω αν υπάρχει τυχόν ανάμεσα στις πατάτες κάποια πατάτα Νευροκοπίου, ειδικά σκεπτόμενος οτι η δικιά μου πατάτα είναι και μουχλιασμένη απο πάνω. 
 

H πρώτη μου πρόταση φυσικά θα ήταν, αφού σου άρεσαν τόσο πολύ οι προενισχυτές της Apogee Duet, να βρεις μια μεταχειρισμένη τέτοια αλλά καταλαβαίνω ότι δε θες να φύγεις απ' το PC.
Aκριβως, το Mac ειναι no-go. Βλέπω οτι η Apogee Duet 3 πλέον υποστηρίζει και PC αλλά δεν έχω ιδέα πόσο καλά και είναι εκτος budget. Αν τυχόν αποφασίσω να ανεβώ την κοιτάω.

1. H Apogee είχε το μεγαλύτερο punch απ' όλες και τα πιο σφιχτά μπάσα.

2. Η Focusrite σαφώς πιο μαλακό ήχο, πιο ζεστή με πιο απλωμένα μπάσα, πιο θολά transients όμως.

3. Η MOTU ήταν μια χαρά ουδέτερη, η πιο γρήγορη απ΄ όλες σε PC είχε όμως κάποιες αστάθειες στους drivers, όχι κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό, αλλά που και πού χρειαζόταν κανα restart.

4. Η Antelope ένοιωσα ότι ήταν η πιο καθαρή και πιστή στο υλικό, τα καλύτερα transients αλλά ψηλά στην προενίσχυση, η πιο θορυβώδης. Βέβαια έχει άπειρο gain.... Η Antelope επίσης έχει τον πιο πολύπλοκο τρόπο λειτουργίας στο PC, ιδιαίτερα αν πας σε Thunderbolt και Native Zero Latency plugins, πρέπει να έχεις γνώσεις και υπομονή.

Οι πρότασή μου σε αυτά τα χρήματα είναι η Focurite Clarett, αν μπορείς να γλυτώσεις τo ΦΠΑ ή τη βρεις μεταχειρισμένη.
Ενδιαφερον, το κραταω - έχω μια προτίμηση σε α) μη-μεταχειρισμένο και β) οσο πιο plug n play γίνεται, αλλα δεν ειναι κανένα απο τα 2 deal breaker αν αξίζει τον κόπο.
 

Odis, έχει μεγάλη σημασία το αν γράφεις ένα (έστω stereo) track από το αν γράφεις περισσότερα στο Zoom. Εννοώ ότι ίσως δεν χρειάζεσαι καθόλου audio card, έτσι όπως το περιγράφεις.
Το 90% του χρόνου γράφω 2 κανάλια στο zoom - είτε 2 πυκνωτικά σε stereo pair είτε σε mid/side. Σίγουρα δεν χρειάζομαι κάρτα per se, γράφω και με το παρών σύστημα, αλλά όπως είπα και στον κ. Χναράκη αν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ήχου και usability εντός του budget θα με ενδιέφερε να το κοιτάξω.

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παρε αυτη και μην ασχοληθεις ξανα

https://www.ozon.gr/product/audient-id14-mkii/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6aS0UwNzzz6e6UeSpiJEZMRsQ3KN4mGYsjlapQ_5wDoOenmeEqMDbRoCGusQAvD_BwE

εξαιρετικοι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟΙ προενισχυτες με οσο gain θες για οποιοδηποτε μικροφωνο, αποκλειεται να μην σε καλυψει για την δουλεια που θες (εγω γραφω και φωνη απροβληματιστα με αυτην καθως και ολες τις ηλεκτρικες κιθαρες και μπασα). 
Ωραία φαίνεται αυτή, κάτι τέτοιο ψάχνω - μπαίνει στη λιστα. Δεν χρειαζομαι τα extra in/out αλλα απο τη στιγμη που εχουμε 2 καναλια mic και δεν ειναι τεραστια η καρτα ειναι οκ. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παρε αυτη και μην ασχοληθεις ξανα

https://www.ozon.gr/product/audient-id14-mkii/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6aS0UwNzzz6e6UeSpiJEZMRsQ3KN4mGYsjlapQ_5wDoOenmeEqMDbRoCGusQAvD_BwE

εξαιρετικοι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟΙ προενισχυτες με οσο gain θες για οποιοδηποτε μικροφωνο, αποκλειεται να μην σε καλυψει για την δουλεια που θες (εγω γραφω και φωνη απροβληματιστα με αυτην καθως και ολες τις ηλεκτρικες κιθαρες και μπασα). 


Δεν είχα ποτέ Audient. Όλοι λένε ότι έχει πολύ καλούς προενισχυτές για την τιμή της αλλά υπάρχουν και πάρα πολλά παράπονα στο ίντερνετ ότι βγάζoyn μεγάλα προβλήματα σαν hardware. Γενικά μου έχει μείνει η αίσθηση ότι πάσχει λίγο από αξιοπιστία. 

 
Ενδιαφερον, το κραταω - έχω μια προτίμηση σε α) μη-μεταχειρισμένο και β) οσο πιο plug n play γίνεται, αλλα δεν ειναι κανένα απο τα 2 deal breaker αν αξίζει τον κόπο.


H Focusrite είναι plug and play. Oi Μotu είναι λιιιγο πιο περίεργες. Για τις Antelope δεν το συζητώ καν, μείνε μακριά αν θες plug and play.

 
Κι εγώ ψάχνομαι για νέα κάρτα και έχω βάλει στο μάτι αντίστοιχες με τις δικές σου αλλά τις πιο μεγάλες εκδόσεις.

SSL 12, Universal Audio Volt 476P, MOTU M6 και Focusrite Clarett+ 4Pre. Ειλικρινά δεν έχω ιδέα περι preamp και σχετικών διαφορών. Ξέρω μόνο ότι θέλω 4 κανάλια με τουλάχιστον 2 Combo/XLR, και 2 υποδοχές ακουστικών. Τα υπόλοιπα είναι έξτρα.

 
Κι εγώ ψάχνομαι για νέα κάρτα και έχω βάλει στο μάτι αντίστοιχες με τις δικές σου αλλά τις πιο μεγάλες εκδόσεις.

SSL 12, Universal Audio Volt 476P, MOTU M6 και Focusrite Clarett+ 4Pre. Ειλικρινά δεν έχω ιδέα περι preamp και σχετικών διαφορών. Ξέρω μόνο ότι θέλω 4 κανάλια με τουλάχιστον 2 Combo/XLR, και 2 υποδοχές ακουστικών. Τα υπόλοιπα είναι έξτρα.
Οι MOTU M6 και Focusrite Clarett είναι μια κατηγορία επάνω απ' τις SSL και UA. Ουσιαστικά αυτές σαν preamps/converters μπορούν να συγκριθούν με τις Focusrite Scarlett. 

Αν έχεις παλιότερο/πιο αδύναμο PC, οι MOTU μάλλον θα είναι πιο γρήγορες. Σε ταχύτητα οι drivers τους μόνο με τους RME μπορούν να συγκριθούν, με τη διαφορά ότι στις RME είναι και πάρα πολύ πολύ σταθεροί oi drivers, ενώ στις MOTU μου έκαναν λίγα νεράκια. Πάντως είναι ουδέτερες σαν ήχος και έχουν και απίστευτη υποστήριξη στα μοντέλα στους, ακόμη βγάζουν drivers για κάρτες 15ετίας.

Οι Focusrite έχουν πιο χρωματισμένο ζεστό ήχο, που εμένα μου αρέσει. Δένει πολύ καλά αν τα μικρόφωνα είναι φθηνότερα και έχει την τάση να κάνει το recording chain να ακούγεται πιο "ακριβό" απ' ότι πολλές φορές είναι. Είναι και πιο plug and play από τις MOTU. Δε μου κόλλησε ποτέ. Η υποστήριξη σταμάτησε στη 10ετία για τη Forte μου αλλά έπαιζε με 11άρια Windows κανονικά και το σκυλομετάνοιωσα που την πούλησα, φοβούμενος μην απαξιωθεί τελείως και μου μείνει για doorstopper.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@kpeyos Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο! Μου τα έκανες όλα αρκετά ξεκάθαρα. Βέβαια με το να μου συγκρίνεις τις MOTU με τις RME με μπερδεύει λίγο γιατί η μία κάνει 500 και η άλλη 1500. Τώρα έχω Focusrite Scarlet 2i2 Gen2 και προς το παρόν δεν είχα κανένα θέμα, πέραν του κάποιες μικρο-περιέργιες που μάλλον φταίνε τα Windows και όχι η κάρτα. Παρ'όλα αυτά είναι όντως αρκετά plug-n-play, το πανελάκι είναι εύκολο και γρήγορο, και δεν είχα ποτέ θέμα με drivers. Με MOTU δεν έχω ιδέα τι παίζει - αυτό που λες πχ για τα νεράκια στα drivers. Μου τις σύστησε ένας φίλος σαν όνομα αλλά δεν ξέρει ούτε αυτός λεπτομέρειες.

 
Η υποστήριξη σταμάτησε στη 10ετία για τη Forte μου αλλά έπαιζε με 11άρια Windows κανονικά και το σκυλομετάνοιωσα που την πούλησα, φοβούμενος μην απαξιωθεί τελείως και μου μείνει για doorstopper.
Α κατσε, αυτο ειναι ενδιαφερον. Αν εχεις εμπειρια απο την Forte σε 11αρια και ηταν οκ, ισως ειναι κατι που πρεπει να κοιταξω. Βρισκομαι και Αγγλια, οποτε η αγορα μεταχειρισμενων ειναι πιο μεγαλη εδω, και βλεπω ηδη μερικες για 100-150 ευρω - ειδικα μια στο ebay σε open bid που παιζει να ληξει χαμηλα, με λιγη τυχη κατω απο 100ρικο. Αν μπορει να βρεθει τοσο φτηνα και δεν ειναι ηδη bricked λογω Windows 11 αξιζει το "ρισκο" και ας κανει νερα που και που, μπορω να την συνδεω μονο οταν γραφω και να παραμεινω με το παρων μου συστημα για καθημερινη ακροαση. 

 
Α κατσε, αυτο ειναι ενδιαφερον. Αν εχεις εμπειρια απο την Forte σε 11αρια και ηταν οκ, ισως ειναι κατι που πρεπει να κοιταξω. Βρισκομαι και Αγγλια, οποτε η αγορα μεταχειρισμενων ειναι πιο μεγαλη εδω, και βλεπω ηδη μερικες για 100-150 ευρω - ειδικα μια στο ebay σε open bid που παιζει να ληξει χαμηλα, με λιγη τυχη κατω απο 100ρικο. Αν μπορει να βρεθει τοσο φτηνα και δεν ειναι ηδη bricked λογω Windows 11 αξιζει το "ρισκο" και ας κανει νερα που και που, μπορω να την συνδεω μονο οταν γραφω και να παραμεινω με το παρων μου συστημα για καθημερινη ακροαση. 
Ναι αλλά έχω σχεδόν ένα χρόνο που την έδωσα. Μπορεί κάτι να έχει γίνει στο μεταξύ με ενημερώσεις κλπ στα Windows ή να γίνει στο άμεσο μέλλον.

 
@kpeyos με MOTU δεν έχω ιδέα τι παίζει - αυτό που λες πχ για τα νεράκια στα drivers. Μου τις σύστησε ένας φίλος σαν όνομα αλλά δεν ξέρει ούτε αυτός λεπτομέρειες.
@Alex Raptakis Εμένα πχ κάποιες λίγες φορές τη MOTU δεν την έβλεπε το PC στην εκκίνηση και έπρεπε να της κάνω restart. Κάποιες ακόμη λιγότερες φορές άρχιζε τα κρατσα κρουστά σε κάποιο session. Επίσης έκανα restart κι έστρωνε.

Η RME σαν ήχος, preamps, converters δεν ήταν ποτέ κάτι ιδιαίτερο για την κατηγορία τιμής της. Απλά έχει τους κορυφαίους pc drivers. Μπορεί να τις βάλεις και σε ένα παλιό pc laptop και να εκπλαγείς από τις επιδόσεις σε σχέση με αυτές που είχε με μια focusrite. Οπότε καταλαβαίνεις τι σήμαινε αυτό κάποτε που τα PC ήταν πιο αδύναμα.

H Motu πάντως είχε επίσης τόσο γρήγορους drivers που άνετα θα την πρότεινα σαν πιο budget λύση που ψάχνουν κάτι τέτοιο.

 
Δεν είχα ποτέ Audient. Όλοι λένε ότι έχει πολύ καλούς προενισχυτές για την τιμή της αλλά υπάρχουν και πάρα πολλά παράπονα στο ίντερνετ ότι βγάζoyn μεγάλα προβλήματα σαν hardware. Γενικά μου έχει μείνει η αίσθηση ότι πάσχει λίγο από αξιοπιστία. 


Σκυλια κανονικα και οι ΔΥΟ που εχω, εντελως απροβληματιστες 

 
Λοιπόν μετά από ένα βραδυνό session διαβάζωντας reviews κλπ, έφυγε παραγγελία για την Audient ID14 MkII. 

Η ιδέα της Focusrite Forte με έβαλε σε σκέψεις, αλλά με λίγο πιο ενδελεχές ψάξιμο είδα οτι στις μεταχειρισμένες που βρήκα (φτηνές, και με δελεάσαν) η μια δεν είχε το breakout cable της (και αντε βρες το), η άλλη είχε θεματάκια με την οθόνη της και πάει λέγωντας. Η μονη που ήταν του κουτιου ήταν στα 250 και δεν ψήθηκα, δεδομένου και του ρίσκου με τα Windows 11.

Για την SSL2 και την UA Volt επισης δεν διαβασα κάτι που να μου φάνηκε ιδιαίτερα έγκριτο (περαν marketing blurb για legendary SSL sound και classic designs) ως προς τις προενισχύσεις τους. Αντιθέτως για την Audient σαν να υπάρχει όντως ενα consensus ως προς τις προενισχύσεις της, σαν να ξεχωρίζουν λίγο απο το average της κατηγορίας. Την τσιμπησα λοιπον, να δουμε τι ψάρια θα πιάσουμε.

Το feature εν τω μεταξύ που με έκανε να πατήσω το κουμπί με ενθουσιασμό είναι λίγο αστείο - μου τη δίνει απίστευτα να πρέπει να ανεβοκατεβάσω την ένταση στο PC μέσω του mouse/taskbar control ή μεσω keyboard shortcuts. Οπότε έχω ενα usb volume control, αυτά τα κλασσικά free rotary knobs που τα πατάς και κάνουν mute, τα καλυτερα 10 ευρώ που ξόδεψα ποτέ μου. Διαβάζωντας το maual είδα οτι τo vol control της Audient δεν ειναι τυπικο ποτενσιομετρο, είναι ενα τέτοιο κοντρολ (έχει και mute function) και ενθουσιάστηκα λέμε ?.

 
Με το καλο να σου έρθει και καλορίζικη!

Το feature εν τω μεταξύ που με έκανε να πατήσω το κουμπί με ενθουσιασμό είναι λίγο αστείο
Οτιδήποτε βολεύει στο workflow είναι απολύτως σοβαρό. Πολλες φορές μικρα πραγματάκια μας σπάνε τα νεύρα και επηρεάζουν το workflow και κάποιες φορές δεν τα καταλαβαίνουμε καν. Για παράδειγμα κάποιοι βολεύονται όταν πατούν το "0" ο κέρσορας του sequencer να γυρίζει στην αρχή μονομιάς, χωρίς να το πατήσουν δευτερη φορά. 

Αλλα δεν κατάλαβα, όλα τα master volume knobs δεν ελέγχουν την ένταση του pc? Έχει κάτι διαφορετικό αυτό?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top