Ποιότητα ήχου στο ραδιόφωνο, ένα ωραίο παραμύθι .
Στα πλαίσια έγγραφης μουσικής με τον υπολογιστή, πωρώθηκα λιγάκι, το ομολογώ, χάριν της τελειομανίας μου, να βρω πάση θυσία, τις ιδανικές συνθήκες, που θα μου επέτρεπαν να πάρω το μέγιστα ηχητικά δυνατών αποτέλεσμα.
Και μιλάω για μηχανήματα και προγράμματα .
Και επαναλαμβάνω και πάλι, ότι μιλάμε για μουσική γραμμένη με υπολογιστή , αυτό είναι και το κοινό, που απευθύνετε το θέμα.
Έτσι λοιπόν , μια και άρχισα να ψάχνω για τον ήχο και τις λεπτομέρειες του, τώρα στα γεράματα , ενώ όταν ήμουν μικρός δούλευα με ήχο ως ραδιοφωνατζής στα FM, αλλά δεν το έψαχνα και τόσο.
Τώρα που λέτε , έκανα μια ας πούμε τραγική διαπίστωση ! Ο μάγκας που δημιούργησε το μηχάνημα Στερεοφωνίας ραδιοφωνικών σταθμών έκανε μια γιγάντια πατάτα .
Η γεννήτρια Στέρεο (κατά τους πιο ψαγμένους) έχει το σήμα πιλότο στα 19KHz !!
Ενώ κατά την επιστήμη, το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα φτάνει μέχρι τα 18 KHz !!
Ξέρεται τι θα συμβεί εάν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα υπερβεί το ακουστικό φάσμα και παρεμβάλει το σήμα πιλότο στα 19KHz ?
Και εδώ ξεκινάει το παραμύθι, μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ιταλός που λέγονταν Μαρκόνι, και ανακάλυψε το ραδιόφωνο .
Έπειτα από χρόνια πολλά, βρέθηκε τρόπος να μεταδοθεί ο ήχος και στερεοφωνικά , από την στιγμή που εφευρέθηκε η χρήση, της μπάντας FM .
Ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα επιπλέον μηχάνημα που ονομάζετε Γεννήτρια Στέρεο.
Το μηχάνημα αυτό κάνει πρακτικά δυο δουλείες , η πρώτη είναι να συνενώνει τα δυο κανάλια ήχου ( Δεξιό και Αριστερό) , σε μια νέα μορφή σήματος κατά την εκπομπή ( ας το πούμε απλά εμπλουτισμένη μορφή) .
Όπου έπειτα, τα ραδιόφωνα, εξοπλισμένα με τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά κυκλώματα θα το διαχώριζαν ξανά, σε δυο ξεχωριστά κανάλια .
Η δεύτερη δουλεία του μηχανήματος είναι η συνεχή παραγωγή ενός σήματος – συχνότητας, στα 19KHz.
Το σήμα αυτό, οι 19KHz δηλαδή , έχει ως σκοπό να ενημερώνει συνεχώς τους ραδιοφωνικούς δέκτες εάν ο σταθμός που λαμβάνουν περιέχει η όχι, στερεοφωνικά εμπλουτισμένη, μορφή ήχου.
Ένα ραδιόφωνο από την στιγμή που λάβει την συχνότητα αυτή , ενεργοποιεί αυτόματα τα κυκλώματα επεξεργασίας στερεοφωνικού ήχου .
Και αντίστοιχα εάν σταματήσει η αποστολή αυτού του σήματος , και τα ραδιόφωνα κλείνουν το διαχωριστή στερεοφωνικού ήχου, και παίζουν, και στα δυο ηχεία τους μονοφωνικά .
Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και το δράκο στο παραμύθι μας, κάθε καλό παραμύθι έχει και δράκο !!
Ο δράκος λοιπόν είναι ο καημένος ο τεχνικός ενός τέτοιου συστήματος , όπου για να προστατέψει την συχνότητα των 19KHz από οποιαδήποτε παρεμβολή, διότι διαφορετικά όλοι οι ραδιοφωνικοί δέκτες θα άρχιζαν να μπερδεύονται , με αποτέλεσμα ο σταθμός να έχει διακοπές στην στερεοφωνία του.
Αναγκάζονται λοιπόν να χρησιμοποιούν μηχανήματα, που κατά την μοντέρνα τους ονομασία λέγονται επεξεργαστές , και σκοπό έχουν να θανατώνουν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα πλησιάζει απειλητικά από θέμα έντασης στην συχνότητα των 19KHz.
Και το πρόβλημα είναι δυστυχώς, ότι το μαχαίρι αυτό, κόβει πολύ περισσότερο από όσο πρέπει !!
Και κάποιος θα μας πει τώρα , Εεεεε και τι με αυτό ? Το παραμύθι αυτό είναι τόσο παλιό όσο ….. και τα τρία γουρουνάκια .
Ναι δεν λέω , αλλά όταν κάθομαι και σκέφτομαι εάν το αποτέλεσμα της προσωπικής μου τελειομανίας πρόκειται στο τέλος να σφαγιασθεί από έναν επεξεργαστή ήχου ? αξίζει το κόπο, εγώ να αγοράζω, μηχανήματα και ηχεία με επιδώσεις και κόστος ,πάνω από τον μέσο όρο !
Βάση των πιθανοτήτων , είναι πιο πιθανό ο φίλος μου, με τον ραδιοφωνικό του σταθμό, να φιλοξενήσει μερικά δικά μου Mp3 με τα μουσικά μου κατορθώματα , και να τα παίξει στης τέσσερις τα χαράματα , όταν ο κόσμος κοιμάται, και ο υπολογιστής στο σταθμό ψάχνει μάταια για ένα κομμάτι, ώστε να μην μείνει ο σταθμός από μουσική.
Ενώ, είναι πιο απίθανο, να σκεφτώ ότι τα κομμάτια μου, θα μπουν κάποτε σε ένα CD που θα το ακούσουν ελάχιστα άτομα σε ένα σοβαρό σύστημα ήχου, και θα χαρούν τον ήχο, σε όλη του την έκταση !
Το θέμα είναι ελεύθερο , γράψτε ότι θέλετε και ότι νιώθετε , όσο αφορά το πώς αντιμετωπίζετε εσείς το θέμα που έχει σαν τίτλο :
Ποιότητα ήχου και ηχητικός εξοπλισμός , και εσείς μέχρι ποιο σημείο συμβιβάζεστε ή ισορροπείτε από απαιτήσεις .
Υστερόγραφο.
Η φράση :Η ενασχόληση επεξεργασίας ήχου με υπολογιστή είναι ένα απλό παιχνίδι, και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζετε , δεν μου κάνει !!
Σημαίνει καταδίκη ενός νέου μέσου, από την γέννηση του.
Στα πλαίσια έγγραφης μουσικής με τον υπολογιστή, πωρώθηκα λιγάκι, το ομολογώ, χάριν της τελειομανίας μου, να βρω πάση θυσία, τις ιδανικές συνθήκες, που θα μου επέτρεπαν να πάρω το μέγιστα ηχητικά δυνατών αποτέλεσμα.
Και μιλάω για μηχανήματα και προγράμματα .
Και επαναλαμβάνω και πάλι, ότι μιλάμε για μουσική γραμμένη με υπολογιστή , αυτό είναι και το κοινό, που απευθύνετε το θέμα.
Έτσι λοιπόν , μια και άρχισα να ψάχνω για τον ήχο και τις λεπτομέρειες του, τώρα στα γεράματα , ενώ όταν ήμουν μικρός δούλευα με ήχο ως ραδιοφωνατζής στα FM, αλλά δεν το έψαχνα και τόσο.
Τώρα που λέτε , έκανα μια ας πούμε τραγική διαπίστωση ! Ο μάγκας που δημιούργησε το μηχάνημα Στερεοφωνίας ραδιοφωνικών σταθμών έκανε μια γιγάντια πατάτα .
Η γεννήτρια Στέρεο (κατά τους πιο ψαγμένους) έχει το σήμα πιλότο στα 19KHz !!
Ενώ κατά την επιστήμη, το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα φτάνει μέχρι τα 18 KHz !!
Ξέρεται τι θα συμβεί εάν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα υπερβεί το ακουστικό φάσμα και παρεμβάλει το σήμα πιλότο στα 19KHz ?
Και εδώ ξεκινάει το παραμύθι, μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ιταλός που λέγονταν Μαρκόνι, και ανακάλυψε το ραδιόφωνο .
Έπειτα από χρόνια πολλά, βρέθηκε τρόπος να μεταδοθεί ο ήχος και στερεοφωνικά , από την στιγμή που εφευρέθηκε η χρήση, της μπάντας FM .
Ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα επιπλέον μηχάνημα που ονομάζετε Γεννήτρια Στέρεο.
Το μηχάνημα αυτό κάνει πρακτικά δυο δουλείες , η πρώτη είναι να συνενώνει τα δυο κανάλια ήχου ( Δεξιό και Αριστερό) , σε μια νέα μορφή σήματος κατά την εκπομπή ( ας το πούμε απλά εμπλουτισμένη μορφή) .
Όπου έπειτα, τα ραδιόφωνα, εξοπλισμένα με τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά κυκλώματα θα το διαχώριζαν ξανά, σε δυο ξεχωριστά κανάλια .
Η δεύτερη δουλεία του μηχανήματος είναι η συνεχή παραγωγή ενός σήματος – συχνότητας, στα 19KHz.
Το σήμα αυτό, οι 19KHz δηλαδή , έχει ως σκοπό να ενημερώνει συνεχώς τους ραδιοφωνικούς δέκτες εάν ο σταθμός που λαμβάνουν περιέχει η όχι, στερεοφωνικά εμπλουτισμένη, μορφή ήχου.
Ένα ραδιόφωνο από την στιγμή που λάβει την συχνότητα αυτή , ενεργοποιεί αυτόματα τα κυκλώματα επεξεργασίας στερεοφωνικού ήχου .
Και αντίστοιχα εάν σταματήσει η αποστολή αυτού του σήματος , και τα ραδιόφωνα κλείνουν το διαχωριστή στερεοφωνικού ήχου, και παίζουν, και στα δυο ηχεία τους μονοφωνικά .
Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και το δράκο στο παραμύθι μας, κάθε καλό παραμύθι έχει και δράκο !!
Ο δράκος λοιπόν είναι ο καημένος ο τεχνικός ενός τέτοιου συστήματος , όπου για να προστατέψει την συχνότητα των 19KHz από οποιαδήποτε παρεμβολή, διότι διαφορετικά όλοι οι ραδιοφωνικοί δέκτες θα άρχιζαν να μπερδεύονται , με αποτέλεσμα ο σταθμός να έχει διακοπές στην στερεοφωνία του.
Αναγκάζονται λοιπόν να χρησιμοποιούν μηχανήματα, που κατά την μοντέρνα τους ονομασία λέγονται επεξεργαστές , και σκοπό έχουν να θανατώνουν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα πλησιάζει απειλητικά από θέμα έντασης στην συχνότητα των 19KHz.
Και το πρόβλημα είναι δυστυχώς, ότι το μαχαίρι αυτό, κόβει πολύ περισσότερο από όσο πρέπει !!
Και κάποιος θα μας πει τώρα , Εεεεε και τι με αυτό ? Το παραμύθι αυτό είναι τόσο παλιό όσο ….. και τα τρία γουρουνάκια .
Ναι δεν λέω , αλλά όταν κάθομαι και σκέφτομαι εάν το αποτέλεσμα της προσωπικής μου τελειομανίας πρόκειται στο τέλος να σφαγιασθεί από έναν επεξεργαστή ήχου ? αξίζει το κόπο, εγώ να αγοράζω, μηχανήματα και ηχεία με επιδώσεις και κόστος ,πάνω από τον μέσο όρο !
Βάση των πιθανοτήτων , είναι πιο πιθανό ο φίλος μου, με τον ραδιοφωνικό του σταθμό, να φιλοξενήσει μερικά δικά μου Mp3 με τα μουσικά μου κατορθώματα , και να τα παίξει στης τέσσερις τα χαράματα , όταν ο κόσμος κοιμάται, και ο υπολογιστής στο σταθμό ψάχνει μάταια για ένα κομμάτι, ώστε να μην μείνει ο σταθμός από μουσική.
Ενώ, είναι πιο απίθανο, να σκεφτώ ότι τα κομμάτια μου, θα μπουν κάποτε σε ένα CD που θα το ακούσουν ελάχιστα άτομα σε ένα σοβαρό σύστημα ήχου, και θα χαρούν τον ήχο, σε όλη του την έκταση !
Το θέμα είναι ελεύθερο , γράψτε ότι θέλετε και ότι νιώθετε , όσο αφορά το πώς αντιμετωπίζετε εσείς το θέμα που έχει σαν τίτλο :
Ποιότητα ήχου και ηχητικός εξοπλισμός , και εσείς μέχρι ποιο σημείο συμβιβάζεστε ή ισορροπείτε από απαιτήσεις .
Υστερόγραφο.
Η φράση :Η ενασχόληση επεξεργασίας ήχου με υπολογιστή είναι ένα απλό παιχνίδι, και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζετε , δεν μου κάνει !!
Σημαίνει καταδίκη ενός νέου μέσου, από την γέννηση του.