Ποιότητα ήχου στο ραδιόφωνο, ένα ωραίο παραμύθι .

PCMAN

Νέο μέλος
Μηνύματα
149
Πόντοι
16
Ποιότητα ήχου στο ραδιόφωνο, ένα ωραίο παραμύθι .

Στα πλαίσια έγγραφης μουσικής με τον υπολογιστή, πωρώθηκα λιγάκι, το ομολογώ, χάριν της τελειομανίας μου, να βρω πάση θυσία, τις ιδανικές συνθήκες, που θα μου επέτρεπαν να πάρω το μέγιστα ηχητικά δυνατών αποτέλεσμα.

Και μιλάω για μηχανήματα και προγράμματα .

Και επαναλαμβάνω και πάλι, ότι μιλάμε για μουσική γραμμένη με υπολογιστή , αυτό είναι και το κοινό, που απευθύνετε το θέμα.

Έτσι λοιπόν , μια και άρχισα να ψάχνω για τον ήχο και τις λεπτομέρειες του, τώρα στα γεράματα , ενώ όταν ήμουν μικρός δούλευα με ήχο ως ραδιοφωνατζής στα FM, αλλά δεν το έψαχνα και τόσο.

Τώρα που λέτε , έκανα μια ας πούμε τραγική διαπίστωση ! Ο μάγκας που δημιούργησε το μηχάνημα Στερεοφωνίας ραδιοφωνικών σταθμών έκανε μια γιγάντια πατάτα .

Η γεννήτρια Στέρεο (κατά τους πιο ψαγμένους) έχει το σήμα πιλότο στα 19KHz !!

Ενώ κατά την επιστήμη, το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα φτάνει μέχρι τα 18 KHz !!

Ξέρεται τι θα συμβεί εάν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα υπερβεί το ακουστικό φάσμα και παρεμβάλει το σήμα πιλότο στα 19KHz ?

Και εδώ ξεκινάει το παραμύθι, μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ιταλός που λέγονταν Μαρκόνι, και ανακάλυψε το ραδιόφωνο .

Έπειτα από χρόνια πολλά, βρέθηκε τρόπος να μεταδοθεί ο ήχος και στερεοφωνικά , από την στιγμή που εφευρέθηκε η χρήση, της μπάντας FM .

Ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα επιπλέον μηχάνημα που ονομάζετε Γεννήτρια Στέρεο.

Το μηχάνημα αυτό κάνει πρακτικά δυο δουλείες , η πρώτη είναι να συνενώνει τα δυο κανάλια ήχου ( Δεξιό και Αριστερό) , σε μια νέα μορφή σήματος κατά την εκπομπή ( ας το πούμε απλά εμπλουτισμένη μορφή) .

Όπου έπειτα, τα ραδιόφωνα, εξοπλισμένα με τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά κυκλώματα θα το διαχώριζαν ξανά, σε δυο ξεχωριστά κανάλια .

Η δεύτερη δουλεία του μηχανήματος είναι η συνεχή παραγωγή ενός σήματος – συχνότητας, στα 19KHz.

Το σήμα αυτό, οι 19KHz δηλαδή , έχει ως σκοπό να ενημερώνει συνεχώς τους ραδιοφωνικούς δέκτες εάν ο σταθμός που λαμβάνουν περιέχει η όχι, στερεοφωνικά εμπλουτισμένη, μορφή ήχου.

Ένα ραδιόφωνο από την στιγμή που λάβει την συχνότητα αυτή , ενεργοποιεί αυτόματα τα κυκλώματα επεξεργασίας στερεοφωνικού ήχου .

Και αντίστοιχα εάν σταματήσει η αποστολή αυτού του σήματος , και τα ραδιόφωνα κλείνουν το διαχωριστή στερεοφωνικού ήχου, και παίζουν, και στα δυο ηχεία τους μονοφωνικά .

Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και το δράκο στο παραμύθι μας, κάθε καλό παραμύθι έχει και δράκο !!

Ο δράκος λοιπόν είναι ο καημένος ο τεχνικός ενός τέτοιου συστήματος , όπου για να προστατέψει την συχνότητα των 19KHz από οποιαδήποτε παρεμβολή, διότι διαφορετικά όλοι οι ραδιοφωνικοί δέκτες θα άρχιζαν να μπερδεύονται , με αποτέλεσμα ο σταθμός να έχει διακοπές στην στερεοφωνία του.

Αναγκάζονται λοιπόν να χρησιμοποιούν μηχανήματα, που κατά την μοντέρνα τους ονομασία λέγονται επεξεργαστές , και σκοπό έχουν να θανατώνουν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα πλησιάζει απειλητικά από θέμα έντασης στην συχνότητα των 19KHz.

Και το πρόβλημα είναι δυστυχώς, ότι το μαχαίρι αυτό, κόβει πολύ περισσότερο από όσο πρέπει !!

Και κάποιος θα μας πει τώρα , Εεεεε και τι με αυτό ? Το παραμύθι αυτό είναι τόσο παλιό όσο ….. και τα τρία γουρουνάκια .

Ναι δεν λέω , αλλά όταν κάθομαι και σκέφτομαι εάν το αποτέλεσμα της προσωπικής μου τελειομανίας πρόκειται στο τέλος να σφαγιασθεί από έναν επεξεργαστή ήχου ? αξίζει το κόπο, εγώ να αγοράζω, μηχανήματα και ηχεία με επιδώσεις και κόστος ,πάνω από τον μέσο όρο !

Βάση των πιθανοτήτων , είναι πιο πιθανό ο φίλος μου, με τον ραδιοφωνικό του σταθμό, να φιλοξενήσει μερικά δικά μου Mp3 με τα μουσικά μου κατορθώματα , και να τα παίξει στης τέσσερις τα χαράματα , όταν ο κόσμος κοιμάται, και ο υπολογιστής στο σταθμό ψάχνει μάταια για ένα κομμάτι, ώστε να μην μείνει ο σταθμός από μουσική.

Ενώ, είναι πιο απίθανο, να σκεφτώ ότι τα κομμάτια μου, θα μπουν κάποτε σε ένα CD που θα το ακούσουν ελάχιστα άτομα σε ένα σοβαρό σύστημα ήχου, και θα χαρούν τον ήχο, σε όλη του την έκταση !

Το θέμα είναι ελεύθερο , γράψτε ότι θέλετε και ότι νιώθετε , όσο αφορά το πώς αντιμετωπίζετε εσείς το θέμα που έχει σαν τίτλο :

Ποιότητα ήχου και ηχητικός εξοπλισμός , και εσείς μέχρι ποιο σημείο συμβιβάζεστε ή ισορροπείτε από απαιτήσεις .

Υστερόγραφο.

Η φράση :Η ενασχόληση επεξεργασίας ήχου με υπολογιστή είναι ένα απλό παιχνίδι, και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζετε , δεν μου κάνει !!

Σημαίνει καταδίκη ενός νέου μέσου, από την γέννηση του.

 
Κατ'αρχήν Μπράβο σου που για ακόμα μια φορά, ασχολείσαι με ένα ζήτημα και εκθέτεις στο forum τους προβληματισμούς σου.

Θέλω απλά να θίξω μερικά σημεία στο οποία δεν συμφωνώ με την τοποθέτησή σου. Τα 19Khz όπως λες χρησιμοποιούνται για την μετάδοση του σήματος αυτού. (Δεν το είχα ακούσει ξανα να πώ την αλήθεια). Οκ μέχρι εδώ όλα καλά γιατί εννοείται θεωρητικά ότι αυτή η συχνότητα βρίσκεται στο άκρο του ανθρωπίνου ακουστικού φάσματος.

Λές όμως ότι ψαλιδίζεται όποια συχνότητα φτάνει σε ένταση τα 19Khz??? Αυτό νομίζω πως δεν στέκει γιατί συγκρίνεις 2 διαφορετικά μεγέθη. ¶λλο πράγμα η συχνότητα ενός ήχου και άλλο πράγμα η ένταση του. Το σωστό σε αυτήν την περίπτωση είναι να πεί κάποιος: α. ή κόβεται τελείως από το μουσικό σήμα ότι είναι πάνω από πχ. 18,5Khz ή β. Μειώνεται από τον επεξεργαστή η περιοχή 18 - 19Khz κατά 8db για να είναι ευκρινές το "ειδικό σήμα" ή τέλος πάντων κάτι παρόμοιο.

Θα ήθελα επίσης να πω ότι ακόμα και να ισχύει εντελώς κόψιμό πάνω απο τα 18Khz και πάλι κατα την γνώμη μου δεν τρέχει και τίποτα... Δεν ξέρω αν μπορείς να ακούσεις εσύ 18Κhz , πάντως εγώ δεν μπορώ με τίποτα... και νομίζω ότι ανήκω στην πλειοψηφία.

Τέλος και φτάνοντας στο ζουμί η γνώμη μου είναι ότι ένα καλό "hi-end" σύστημα ήχου το παίρνει κάποιος, όχι για να έχει απόκριση συχνωτήτων 20Hz - 20Khz, αλλά για άλλους πολλούς διαφορετικούς λόγους, όπως πχ. η καμπύλη του να είναι flat (αν και με τα cd αυτό είναι μείον πια...), να έχει ελάχιστη παραμόρφωση σε υψηλές εντάσεις, να έχει πολυ καλό s/n ratio, να έχει καλό d/a converter, το ραδιοφωνό του να έχει καλό selectivity (το α και το ω όπως είναι πλέον οι σταθμοί ασφηκτικά ο ένας δίπλα στον άλλον) και άλλα τέτοια.

Βέβαια πάντα η υπερβολή (χρηματική) στον εξοπλισμό του στύλ theta digital, wadia, x-1 grand slam κλπ για μένα είναι απλά ψώνιο όσα λεφτά να έχει κανείς. Αλλά ένα καλό σύστημα χωρίς αυτές τις υπερβολές, σου δίνει μεγαλύτερη μουσική απόλαυση.

ΥΓ. Τις αποκρίσεις πλέον οι εταιρίες τις μοστράρουν περίπου σαν τα watt... δηλαδή πχ 15Hz - 20Khz (και με ψιλά γράμματα δίπλα +-τάδε db...)

Αυτά από εμένα και πάλι μπράβο! :D :wink: :wink:

 
Πολύ ωραίο πραγματικά το κείμενο κ ενημερωτικό.

Θα σου πω κ εγώ τι γνώμη μου λοιπόν.... Νομίζω οι περισσοτεροι από μας ασχολούνται με το όλο θέμα (παραγωγή, υπολογιστές κτλ) γιατι απλά τους αρέσει. Μας αρέσει να ψειρίζουμε τον ήχο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Προσωπικά μιλώντας, θεωρώ άσκοπο να σκέφτομαι σε τι σύστημα θα ακουστούν τα κομμάτια μου. Εγώ θέλω να είναι τέλεια όταν ακούω σπίτι μου με τις ηχειάρες μου .

Επίσης έτυχε να βρεθώ σε ένα σεμινάριο μουσικής παραγωγής στο οποίο ομιλητής ήταν ενας ώραιος παλίκαρος , παραγωγός... ο τύπος είπε το εξής :

" Η επεξεργασία του ήχου είναι τέχνη. Όπως δε γίνεται να σαι ζωγράφος κ να σκέφτεσαι την ποιότητα των JPEG αρχείων, έτσι δε γίνεται να σαι παραγωγός κ να σκέφτεσαι την ποιότητα του ΜP3 (εγώ βάζω κ του ραδίοφωνου)".

 
Λοιπόν, ας απαντήσουμε πρώτα στο μουσικό σκέλος του προβληματισμού του φίλου μας του PCMAN.

Πρώτον, το στεροφωνικό ραδιόφωνο (FM φυσικά) θεωρείται (και είναι) ανώτερης ποιότητας πηγή ήχου. Την εποχή των δίσκων βινυλίου και των κασσετών, η ποιότητα των διάφορων σταθμών του BBC στην Αγγλία, ήταν για τους κριτές εξοπλισμού εκείνης της εποχής ένα σημαντικό σημείο αναφοράς, το οποίο μάλιστα πλεονεκτούσε στο ότι ήταν προσβάσιμο στον καθένα. ¶ρα, ο συλλογισμός σου έχει σίγουρα κάτι λάθος (θα δούμε σε λίγο ποιο είναι).

Δεύτερον, ακόμη και αν εσύ έχεις γράψει μουσική που να έχει περιεχόμενο στα 19ΚΗz, μη στενοχωριέσαι διότι α) οι περισσότεροι άνθρωποι μόλις και μετά βίας ακούνε εκεί πάνω και β) το 99,9 των ενισχυτών/ηχείων του πλανήτη δεν θα παίξουν αυτή τη συχνότητα χωρίς σοβαρότατη απόκλιση στην έντασή της ή χωρίς κάποιου τύπου παραμόρφωση, γ) το ίδιο θα ίσχυε αν έπαιζε τη μουσική αυτή το καλύτερο cd του κόσμου όπου οι γάτες του δωματίου θα ξετρελαίνονταν, αλλά όχι οι άνθρωποι.

Τρίτον, δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο περιορίζεις τη συζήτηση στη μουσική που παράγεται από υπολογιστές; Αν το πρόβλημα αυτό ήταν πρόβλημα, δεν θα αφορούσε κάθε είδος μουσικής; Τι ακριβώς εννοείς;

Πάμε τώρα στα τεχνικά:

Πρώτον, το αναλογικό FM ραδιόφωνο έχει εύρος συχνοτήτων που μπορεί να αναπαράγει (αν ο πομπός και ο δέκτης είναι άψογοι) από 20Hz - 15KHz. Τέλος. Αν σε κάποιον δεν αρκεί αυτή η απόκριση συχνότητας, τότε δεν πρόκειται να ακούσει ποτέ ικανοποιητικά από το ραδιόφωνο. Οπότε, όπως βλέπεις, ακόμη και αν είχες δίκιο για το σήμα των 19KHz (που δεν έχεις), δεν θα υπήρχε λόγος να ψαλιδίσει κανείς τις συχνότητες ενός μουσικού προγράμματος διότι έτσι η αλλιώς το σύστημα δεν μπορεί να τις αναπαράγει.

Δεύτερον, το σήμα των 19KHz είναι σήμα-πιλότος, ήτοι δεν ακούγεται. Η ακριβής χρήση του περιγράφεται εδώ (http://en.wikipedia.org/wiki/Pilot_tone) και αφορά την "ειδοποίηση" του δέκτη ότι το συγκεκριμένο ραδιοφωνικό σήμα περιέχει στερεοφωνική πληροφορία στον πρώτο αρμονικό (δηλ. 38KHz). Καμία σχέση δηλαδή.

Τρίτον, τι εννοείς όταν λες "Ενώ κατά την επιστήμη, το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα φτάνει μέχρι τα 18 KHz !! "; Σύμφωνα με τα ανθολογήματα αυτής της σελίδας (http://hypertextbook.com/facts/2003/ChrisDAmbrose.shtml) μόνο η Encarta ισχυρίζεται κάτι τέτοιο.

Τέταρτον, (εγκυκλοπαιδικό αυτό), ο "μάγκας" που έφτιαξε το σύστημα στερεοφωνικής μετάδοσης FM είναι η Zenith (τη δεκαετία του 60) και το σύστημα λέγεται Zenith-GE Pilot Tone Multiplex System, ενώ για ένα μικρό χρονικό διάστημα υπήρχε μία τετραφωνική εκδοχή του η οποία χρησιμοποιούσε άλλο ένα σήμα carrier στα 76KHz.

---

Για άλλη μία φορά σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας τις σκέψεις σου, αλλά δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τη μουσική σου και τη πιθανότητα μετάδοσής της από FM σταθμό. Την πιθανότητα να στήσεις τον δικό σου internet radio σταθμό τη σκέφτηκες;

 
Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και το δράκο στο παραμύθι μας' date=' κάθε καλό παραμύθι έχει και δράκο !!

Ο δράκος λοιπόν είναι ο καημένος ο τεχνικός ενός τέτοιου συστήματος , όπου για να προστατέψει την συχνότητα των 19KHz από οποιαδήποτε παρεμβολή, διότι διαφορετικά όλοι οι ραδιοφωνικοί δέκτες θα άρχιζαν να μπερδεύονται , με αποτέλεσμα ο σταθμός να έχει διακοπές στην στερεοφωνία του. [/quote']

Οι τεχνικοί που γνωρίζουν θεωρία και δεν είναι απλοί κατσαβιδάκηδες, δεν το προσπαθούν.

Το ακουστικό φάσμα των FM είναι (χρόνια τώρα) 20Hz- 15Khz.

Αναγκάζονται λοιπόν να χρησιμοποιούν μηχανήματα' date=' που κατά την μοντέρνα τους ονομασία λέγονται επεξεργαστές , και σκοπό έχουν να θανατώνουν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα πλησιάζει απειλητικά από θέμα έντασης στην συχνότητα των 19KHz. [/quote']

Οι επεξεργαστές που αναφέρεις είναι Multiband Compressors, Limiters και κάποιες φορές ψυχοακουστικοί enhancers όπως αυτά της Aphex.

Χρησιμοποιούνται για να ελέγχουν την δυναμική περιοχή και να μην υπερδιαμορφώνεται το σήμα και ταυτόχρονα να δημιουργούν ένα "apparent loudness" ώστε να ξεχωρίζει ηχητικά ο σταθμός από τους ανταγωνιστές του.

Αλοίμονο βέβαια στους ακροατές όταν έχει "ρυθμιστεί" από "κατσαβιδάκια".

Ναι δεν λέω ' date=' αλλά όταν κάθομαι και σκέφτομαι εάν το αποτέλεσμα της προσωπικής μου τελειομανίας πρόκειται στο τέλος να σφαγιασθεί από έναν επεξεργαστή ήχου ? αξίζει το κόπο, εγώ να αγοράζω, μηχανήματα και ηχεία με επιδώσεις και κόστος ,πάνω από τον μέσο όρο ! [/quote']

Ναι. Αξίζει. Αρκεί να γνωρίζεις τι κάνεις.

Σε γενικές γραμμές η παραγωγή που θ' ακούγεται σωστά και στο ραδιόφωνο είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζεται από επαγγελματίες, όπως mixing και mastering engineers που έχουν τη γνώση να το κάνουν.

Εχουμε αναφερθεί σε άλλα ποστς σε αυτό το θέμα. Ρίξε μια ματιά.

Βάση των πιθανοτήτων ' date=' είναι πιο πιθανό ο φίλος μου, με τον ραδιοφωνικό του σταθμό, να φιλοξενήσει μερικά δικά μου Mp3 με τα μουσικά μου κατορθώματα , και να τα παίξει στης τέσσερις τα χαράματα , όταν ο κόσμος κοιμάται, και ο υπολογιστής στο σταθμό ψάχνει μάταια για ένα κομμάτι, ώστε να μην μείνει ο σταθμός από μουσική. [/quote']

Το MP3 δεν θεωρείται ποιοτικός ήχος αλλά συμπιεσμένη εκδοχή. 'Αρα κοίταξε πρώτα τι είναι αυτό που θα παραδώσεις εσύ στην κυκλοφορία (αν έχει σωστές προδιαγραφές δηλαδή) και δες μετά τι θα γίνει σε "ποιό" ραδιόφωνο.

Η φράση :Η ενασχόληση επεξεργασίας ήχου με υπολογιστή είναι ένα απλό παιχνίδι' date=' και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζετε , δεν μου κάνει !!

Σημαίνει καταδίκη ενός νέου μέσου, από την γέννηση του.[/quote']

Ο υπολογιστής υποκαθιστά τα ήδη γνωστά μηχανήματα εγγραφής και επεξεργασίας ήχου.

Δεν κάνει κάτι καινούργιο.

Κάνει το πολυκάναλο μαγνητόφωνο, τους επεξεργαστές όπως compressors, reverb κλπ.

Ταυτόχρονα όπως παλαιότερα αυτά τα χειρίζονταν ειδικοί (ηχολήπτες όχι ηλεκτρολόγοι), έτσι και τώρα που μας έχει προκύψει αυτή η τεχνολογία στην κρεββατοκάμαρα μας, πρέπει να αντιμετωπίζεται με γνώση.

Πρώτον' date=' το αναλογικό FM ραδιόφωνο έχει εύρος συχνοτήτων που μπορεί να αναπαράγει (αν ο πομπός και ο δέκτης είναι άψογοι) από 20Hz - 15KHz. Τέλος.[/quote']
Αν κάποιος έχει ασχοληθεί με το ραδιόφωνο, πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον την παραπάνω αρχή.

Όσο για την ποιότητα που ακούμε στα ραδιόφωνα μας, δεν θα διαφωνήσω με τον τίτλο του thread. Σε πολλές περιπτώσεις ακριβώς επειδή ρυθμίζεται από παλιούς πειρατές, είναι τουλάχιστον ενοχλητικός.

Πάντως φίλε PCman όπως και σε άλλα θέματα που υπέβαλες ξεκινάς τις θεωρίες σου και φτάνεις σε λάθος συμπεράσματα, γιατί σου λοίπουν βασικές θεωρητικές λεπτομέρειες.

Ας μην χρειάζεται ν' ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά.
 
Ας μην χρειάζεται ν' ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά.
+1000000

Και να μην ξεχνάμε ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη απο την αμάθεια.

 
Δεν βλέπω αρκετή κίνηση στο συγκεκριμένο θέμα !! :)

Θα του ρίξω λίγο αλατοπίπερο μπας και νοστιμίσει !! :lol:

Το έτος 2012, είναι το έτος υποχρεωτικής και αποκλειστικής εφαρμογής της ψηφιακής τηλεόρασης σε όλη την Ευρώπη .

Το έτος 2017 , είναι το έτος υποχρεωτικής και αποκλειστικής εφαρμογής του ψηφιακού ραδιόφωνου.

Όσοι σταθμοί δεν μεταβούν σε αποκλειστική χρήση ψηφιακών συστημάτων εκπομπής , δεν ανανεώνονται οι άδειες τους ως επιχειρήσεις.

Κατόπιν τούτου , θα υποχρεωθούν να κλείσουν .

Συμπέρασμα , γράψτε μουσική σε όσο υψηλή δειγματοληψία θέλετε , διότι το ψηφιακό τραίνο δεν σταματά με τίποτα, απλά θα έχει λίγο καθυστέρηση, στο δρομολόγιο ! ως συνήθως ..

Συμπέρασμα νούμερο δυο , όλες οι στέρεο γεννήτριες θα πάνε στον κάδο , ξέρετε, αυτόν τον πράσινο !! και έτσι θα εξαφανιστούν ,και μαζί τους θα εξαφανιστούν και όλοι οι περιορισμοί στο θέμα ακουστική ποιότητα ..

Πως τα ακούτε όλα αυτά ?

Πάντως εάν δεν τα ακούτε καλά , θα βοηθήσω και πάλι !! Θα σας παραγγείλω ένα ακουστικό βαρηκοΐας με δειγματοληψία 192/24, ΥΨΗΣΥΧΝΟ μάστορα …. ΥΨΗΣΥΧΝΟ είπαμε ….χαχαχαχαχαχα :lol:

Πάντως αλήθεια, σκεφτείτε λίγο το μέλλον !! Νέα Digital ραδιόφωνα – DVD αυτοκινήτου και Home Audio … στερεοφωνία επί δυο !!

Και νέες τηλεοράσεις που μάλλον θα αντικαταστήσουν το Home Audio .. φαντάσου λέει να έχουν και ηχεία Genelec !!

Χαχαχααααααααααααααααααααααααααααααααα …. ΟΕΟ … :lol: :lol: :lol:

 
βρε φιλε pc man τι κολημα εχεις φαει με το φασμα και με τα <<υψισυχνα>> συστηματα? :lol: :lol: ( με το συμπαθειο κιολας)

λες και μεγαλο φασμα σημαινει ποιοτητα ηχου.

επισης τι σχεση εχει η συχνοτητα δειγματοληψιας που θα κανουμε την μουσικη μας με την ψηφιακη τηλεοραση και το ψηφιακο ραδιοφωνο?

ΥΓ Σχετικα με το Pilot tone .

υπαρχουν μερικα απλα κυκλωματακια που βαζουν κατι επαρχιωτικοι συνηθως ραδ. σταθμοι και εκπεμπουν αυτο το pilot tone ενω στην πραγματικοτητα εκπεμπουν Mono και οχι στερεο. Ετσι , το ενδεικτικο του στερεο αναβει στην οθονη του ραδιοφωνου μας ενω αυτο που ακουμε ειναι αναμφιβολα μονοφωνικο, και μαλιστα χείριστης ποιότητας. :wink:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όχι πως είμαι άσχετος :D αλλά πως γίνεται τότε να eq να ξεπερνάν τα 19khz και εμείς να καταλαβαίνουμε της αλλαγές στις συχνότητες;

 
Καλή η ερώτηση !! και κρίμα που δεν πήρες απάντηση τόσες μέρες .

Αυτή ερώτηση, σε μεγαλύτερη ανάπτυξη θα φανέρωνε τις δυνατότητες και τις αδυναμίες των μηχανημάτων μας ,ΑΛΛΑ !! σε σχέση πάντα, με την χρήση και τις συνθήκες.

Ας δούμε λίγο την απάντηση στα γρήγορα , και έπειτα θα βάλω τάξη στα πράγματα, βάση της δικιάς μου προοπτικής .

Ένα EQ (ισοσταθμιστής ) είναι ένα σύνολο από μικρούς ενισχυτές , συνενωμένοι σε μια πλακέτα , και ο καθένας θεωρητικά δυναμώνει ή κόβει της συχνότητες που είναι προρυθμισμένος.

Κάθε κουμπί ελέγχει μια ακουστική περιοχή .

Επειδή τα μικρά EQ έχουν, πολύ λιγότερα κουμπιά από ότι χρειάζονται για τον πλήρη έλεγχο των συχνοτήτων , τα λιγοστά κουμπιά ελέγχουν περισσότερες από μια περιοχές , έτσι !! Εάν σηκώνεις τα 20kHZ , επηρεάζετε το φάσμα από 16kHz - 24kHz .

Μέσα από αυτές τις συνθήκες, θα ακουστούν πολύ περισσότερες συχνότητες από την μια, που θα ήθελες να επηρεάσεις.

Σε πρακτικό επίπεδο , ένα EQ κρίνεται ικανοποιητικό όταν έχει τουλάχιστον 18 περιοχές επί δυο (18 περιοχές ανά κανάλι ).

Ενώ τα μεγαλύτερα σε περιοχές δίνουν ακόμα περισσότερο έλεγχο .

Στην δικιά μου περίπτωση , αγόρασα το τέλειο EQ πριν από δώδεκα χρόνια , αλλά την πάτησα από την ανωριμότητα της υψηλής τεχνολογίας της εποχής.

Το τέλειο EQ είναι αυτό , το οποίο διαχειρίζεται την στάθμη ανά ακουστική περιοχή, χωρίς ποντεσιόμετρα !!

Το Kenwood GE-7030 έφερε την επανάσταση στον παραπάνω τομέα .

Ούτε που θέλω να θυμάμαι, πόσο μου στοίχισε οικονομικά !!

Όμως ακόμα και σήμερα , όταν το ανάβω με πιάνει δέος, σκεπτόμενος το γεγονός πόσο μπροστά ήταν αυτό το προϊόν από την εποχή του.

Το μειονέκτημα του όμως είναι , ότι τα κυκλώματα ψηφιακού έλεγχου είναι λιγάκι ανώριμα , και περνάνε κάποιους ηλεκτρονικούς θορύβους, όταν το κανάλι δεν έχει ακουστικό σήμα. ( Σε αρκετά χαμηλή βέβαια ένταση)

Θα τους ονόμαζα σε απλή γλώσσα, ως ψηφιακή βαζούρα . ( Βαβούρα )

Γενικότερα θα έλεγα ότι μηχανήματα , για πιστή αναπαραγωγή ήχου στα 20-20kHZ υπάρχουν, ΕΔΩ και αρκετά χρόνια, και τα έχω , είναι πανάκριβα, είναι δύσκολο να τα βρεις στο ράφι κάθε μαγαζιού, και επειδή κόστιζαν το κάθε ένα , δυο ως τρία μηνιάτικα ενός εργάτη , τρελάθηκα να πληρώνω γραμμάτια, για να τα ξοφλήσω.

Σήμερα όμως μιλάμε για τα λιγοστά μηχανήματα που χρειάζεται ένας υπολογιστής για να παράγει , και να γράφει, μουσική !!

Και αυτά τα λιγοστά μηχανήματα , πρέπει να είναι υπέρ ποιοτικά , για να πιάσεις καλή απόδοση.

Έχω αρκετούς φίλους μουσικούς, και τους φτιάχνω τα μηχανήματα τους, βλέπω από κοντά τα προβλήματα τους !!

Ένα από αυτά είναι : Δεν μπορούν να ακούσουν , τον ίδιο ήχο που βγάζουν από τα Hardware synthesizer, μέσα από τις εγγραφές τους με το CUBASE .

Έτσι , πηγαίνουν σε ένα τοπικό κατάστημα ήχου, και φορτώνονται με EQ της YAMAHA , και έπειτα ρυθμίζουν, και ρυθμίζουν , και ρυθμίζουν, και ακόμα ρυθμίζουν !!

Έχω γίνει κέντρο ακροάσεων για τα δείγματα τους , και τους μαλώνω συνέχεια , διότι παρά το γεγονός ότι παίζουν μουσική καλά, έχουν πρόβλημα στο να τηρούν βασικές αρχές ηχοληψίας στις εγγραφές τους.

Παρόλα αυτά , αγαπιόμαστε και πάντα σέβονται την γνώμη μου , όποια και εάν είναι !! Διότι πάντα συνοδεύετε με τα κατάλληλα επιχειρήματα.

Στο θέμα μας … εφόσον κόλλησα και εγώ το μικρόβιο, και έχω και όπλα, όπου οι φίλοι μου μουσικοί, δεν έχουν , τέλεια γνώση Αγγλικών και τεχνολογικό υπόβαθρο .

Έπεσα στην έρευνα για εξοπλισμό, και το τελικό συμπέρασμα είναι, ότι η κάρτα ήχου, και η πραγματικά συμβατή με αυτήν, κονσόλα ( ασχέτως μεγέθους), είναι το παν !!!

Κατά δεύτερων, όλες οι κάρτες ήχου που υποστηρίζουν 96kHz & 192kHz , χρησιμοποιούν αναγκαστικά υψήσυχνους προενισχυτές καλής ποιότητας.

Και λέω αναγκάστηκα, διότι πρακτικά οι μετατροπείς αναλογικών & ψηφιακών σημάτων , βασίζονται σε ένα πρωτότυπο κύκλωμα , όπου απλά αντιγράφετε αυτούσιο, από κάθε κατασκευαστή που θα το βάλει, σε κάποιο μηχάνημα του.

Έτσι δεν ψάχνουμε αυτό το κομμάτι της αγοράς !! για το θέμα ποιότητας υλικών και δυνατοτήτων.

Εκεί που χρειάζεται ψάξιμο είναι οι κατασκευαστές ηχητικών συστημάτων, όπου δείχνουν να εναρμονίζονται με την παραπάνω λογική.

Και είναι δικαίωμα μας, να ελέγχουμε τα έργα τους, ψάχνοντας για το ιδανικό προϊόν.

Το αρχικό θέμα , έχει να κάνει με την ιδέα ότι η ψηφιακή επέλαση ,στα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, είναι ένας νέος χρησμός, με βάση το μαντείο της Ευρώπης !!

Γιατί να μην πάρουμε από τώρα, κάτι πιο ανεβασμένο από δυνατότητες, αφού γνωρίζουμε ήδη το μέλλον?

Προσωπικά, θα το ψάξω αρκετά, έτσι ώστε να είμαι ήσυχος στο μέλλον.

 
ευχαριστώ.

Από ότι κατάλαβα όταν αλλάζεις το eq στα 20khz αυτό που καταλαβαίνεις είναι η αλλαγή στης συχνότητες που ανήκουν σε αυτήν την ακουστική περιοχή που επηρεάζει το συγκεκριμένο ποντεσιόμετρο.

 
ευχαριστώ.Από ότι κατάλαβα όταν αλλάζεις το eq στα 20khz αυτό που καταλαβαίνεις είναι η αλλαγή στης συχνότητες που ανήκουν σε αυτήν την ακουστική περιοχή που επηρεάζει το συγκεκριμένο ποντεσιόμετρο.
Σωστά. Μόνο που δεν ακούγεται αυτή η συχνότητα.

Είναι καθαρα στην άκρη του ιδεώδους ανθρώπινου ακουστικού φάσματος.

Την ερώτηση σου μάλοον έπρεπε να τη θέσεις σε άλλο θέμα.

Εδώ είναι πολύ μπερδεμένα τα πράματα.

 
ίσως απλός βλέποντας το θέμα μου ρθε η ερώτηση και την έκανα.εξάλου δεν νομίζω να άξιζε καινουριο θέμα για αυτήν...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top