• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

48 - 96 - 192 kHz Σε απλά ΕΛΛΗΝΙΚΑ

  • Thread starter Thread starter PCMAN
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 70
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 25K
. . .αν και τα 24/88.2 είναι μάλλον η ιδανική λύση αν μιλάμε για CD.
¶ν καταλαβαίνω καλα . . .

Μιλάμε πάντα γιά ΑΚΕΡΑΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ του τελικού downsampling ? ? ?

Δηλ. άν κάποιος "τρελός" ήθελε (γιά δικούς του λόγους) να πάει παραπάνω,

τότε προτείνεις τα 176,4 καί όχι τα 192 (άν μιλάμε για CD τελικά) ? ? ?

Φιλικά, Γιώργος.

_______________________________________

ΥΓ. Κάπου διάβασα (δεν θυμάμαι που, δυστυχώς) οτι "άν δεν είσαι σε ακέραιο πολλαπλάσιο, έχεις προβλήματα λόγω Inderpolation".

Ισχύει ? ? ?

Τί είδους προβήματα μπορεί να έχεις ? ? ?

 
Last edited by a moderator:
. . .αν και τα 24/88.2 είναι μάλλον η ιδανική λύση αν μιλάμε για CD.
¶ν καταλαβαίνω καλα . . .

Μιλάμε πάντα γιά ΑΚΑΙΡΑΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ του τελικού downsampling ? ? ?Δηλ. άν κάποιος "τρελός" ήθελε (γιά δικούς του λόγους) να πάει παραπάνω' date='

τότε μιλάμε γιά [b']176,4 καί όχι 192 [/b](άν μιλάμε για CD τελικά) ? ? ?

Φιλικά, Γιώργος.

_______________________________________

ΥΓ. Κάπου διάβασα (δεν θυμάμαι που, δυστυχώς) οτι "άν δεν είσαι σε ακαίραιο πολλαπλάσιο, έχεις προβλήματα λόγω "Inderpolation".

Ισχύει ? ? ?

Τί είδους προβήματα μπορεί να έχεις ? ? ?

Εγω την εχω μεγαλυτερη................ :D :D

 
Μιλάμε πάντα γιά ΑΚΑΙΡΑΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ του τελικού downsampling ? ? ?
Δεν είναι πιο εύκολο να παράγεις για κάθε δευτερόλεπτο και κανάλι ήχου

44100 αριθμούς από πχ. 88200 (μέσος όρος κάθε δύο) από ότι

44100 από 96000 ;

Για να παράγεις 44100 αριθμούς από 96000 θες μάλλον κάποιον πιο πολύπλοκο μαθηματικό τύπο (<--- interpolation). Δεν ξέρω κατά πόσο είναι "πρόβλημα", σε κάθε περίπτωση είναι πιο απαιτητικο για τον επεξεργαστή από το να υπολογίσει έναν απλό μέσο όρο.

 
Εγω την εχω μεγαλυτερη................
Φίλε antouan_z,

Δέν καταλαβαίνω το σεξιστικό σου μένος ! ! !

Τί σόι απάντηση είναι αυτή σε μιά καθαρά τεχνικού περιεχομένου ερώτηση ? ? ?

Φιλικά, Γιώργος.

 
. . .αν και τα 24/88.2 είναι μάλλον η ιδανική λύση αν μιλάμε για CD.
¶ν καταλαβαίνω καλα . . .

Μιλάμε πάντα γιά ΑΚΕΡΑΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ του τελικού downsampling ? ? ?

Δηλ. άν κάποιος "τρελός" ήθελε (γιά δικούς του λόγους) να πάει παραπάνω' date='

τότε προτείνεις τα 176,4 καί όχι τα 192 (άν μιλάμε για CD τελικά) ? ? ?

Φιλικά, Γιώργος.

_______________________________________

ΥΓ. Κάπου διάβασα (δεν θυμάμαι που, δυστυχώς) οτι "άν δεν είσαι σε ακέραιο πολλαπλάσιο, έχεις προβλήματα λόγω Inderpolation".

Ισχύει ? ? ?

Τί είδους προβήματα μπορεί να έχεις ? ? ?[/quote']

Σύμφωνα με το θεώρημα του Σάνον δεν θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσια (και μεγαλύτερη) η συχνότητα δειγματοληψίας; Δηλαδή, όπως το καταλαβαίνω, μεγαλύτερη από 2Χ ? :?
 
Εγω την εχω μεγαλυτερη................
Φίλε antouan_z' date='

Δέν καταλαβαίνω το σεξιστικό σου μένος ! ! !

Τί σόι απάντηση είναι αυτή σε μιά καθαρά τεχνικού περιεχομένου ερώτηση ? ? ?

Φιλικά, Γιώργος.

χχαχαχααχαχαχαχαχαχααχαχα..............Θεος........Εισαι Θεος.............

Μην δινεις σημασια σε εμενα και το μενος μου.... 8)

 
Σύμφωνα με το θεώρημα του Σάνον δεν θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσια (και μεγαλύτερη) η συχνότητα δειγματοληψίας; Δηλαδή' date=' όπως το καταλαβαίνω, μεγαλύτερη από 2Χ ? :?[/quote']

Σύμφωνοι φίλε Abraxas, η ερώτηση όμως είναι "ΑΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΚΕΡΑΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ Ή ΟΧΙ"

δηλ, άν με τελικό προορισμό τα 44,1 του CD είναι καλύτερα τα 176,4 απο τα 192 khz, γιά κάποιους λόγους που αγνοώ .

πχ. 192/44,1=4,537κλπ ενώ 176,4/44,1=4 (ΑΚΑΙΡΑΙΟ )

Φιλικά, Γιώργος
 
Σύμφωνα με το θεώρημα του Σάνον δεν θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσια (και μεγαλύτερη) η συχνότητα δειγματοληψίας; Δηλαδή' date=' όπως το καταλαβαίνω, μεγαλύτερη από 2Χ ? :?[/quote']

Σύμφωνοι φίλε Abraxas, η ερώτηση όμως είναι "ΑΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΚΕΡΑΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ Ή ΟΧΙ"

δηλ, άν με τελικό προορισμό τα 44,1 του CD είναι καλύτερα τα 176,4 απο τα 192 khz, γιά κάποιους λόγους που αγνοώ .

πχ. 192/44,1=4,537κλπ ενώ 176,4/44,1=4 (ΑΚΑΙΡΑΙΟ )

Φιλικά, Γιώργος
Είχε ξανασυζητηθεί στο φόρουμ πολύ παλιότερα, θα ψάξω να βρω κάποια αναφορά. Ωστόσο αν θυμάμαι καλά ο Γεράσιμος είχε απαντήσει τότε σχετικά και μπορεί να μας διαφωτίσει και τώρα.
 
. . .σε κάθε περίπτωση είναι πιο απαιτητικο για τον επεξεργαστή από το να υπολογίσει έναν απλό μέσο όρο.
Αυτό δεν το είχα σκεφτεί.

Προφανώς έχεις δίκιο.

Thanks Gant.

 
Μία τεχνική ανάλυση έκανε ο PCMAN. Δεν είναι πεζογράφημα ώστε να επιδέχεται παρερμηνειών.
+1.000.000

Σύμφωνα με την ταπεινή μου άποψη . . .

_____________________________________________

Φίλε μου PCMAN η τεχνική σου ανάλυση' date=' εκτός από μακροσκελής και πέραν του δέοντος παραφορτωμένη, σε βαθμό που αγγίζει το "κουραστική" και το "δυσνόητη", [b']ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΛΑΘΗ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ! ! ![/b]

Εσύ που εμφανίζεσαι τόσο διαβασμένος τόν όρο "OVERSAMPLING" δέν τον έχεις ακούσει ποτέ ? ? ?

Τό θεώρημα του Nyquist-Shannon έχεις προσέξει οτι λέει "τουλάχιστον διπλάσια" και όχι "ακριβώς διπλάσια" συχνότητα δειγματοληψίας ? ? ?

Αν δεν καταλαβαίνεις γιατί η δειγματοληψία είναι καλύτερα να γίνεται σε πολλαπλάσια του ακουστικού φάσματος συχνοτήτων (και μάλιστα όσο πιό πολύ τόσο καλύτερα) ρίξε μιά ματια εδώ

Αν βαριέσαι να διαβάσεις να σου εξηγήσω -με λίγα λόγια- ότι παρόλες τις πρακτικές δυσκολίες (πχ ανάγκη για τεράστια επεξεργαστική ισχύ, ανάγκη γιά φοβερά γρήγορους δίσκους, και δήμιουργία τεραστίων αρχείων αποθήκευσης) η δειγματοληψία στα 24/192 επιτρέπει την κατασκευή ΦΘΗΝΩΝ φίλτρων στούς A/D και D/A converters, με φοβερά μειωμένο "aliasing" και φοβερά μειωμένο θόρυβο ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ.

Θα συμφωνλησω και εγώ οτι το αρχικό κείμενο έχει πολλά λάθη.... και πολλά και βασικά....

Λάθη που δυστυχώς ούτε μερικοί από τους "επικριτές" διορθώνουν αν και προσπαθούν....

π.χ. ποιό είναι ΤΟ Πολλαπλάσιο του ακουστικού φάσματος συχνοτήτων....

και ποιό είναι το ρημάδι το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων.....;

Και αλήθεια....

έτσι... για να δικαιολογήσω την απο πάνω ερώτηση μου....

εσείς που ξέρετε το θεώρημα του Σάννον.... για πείτε και σε μένα αν θέλετε..... τι λέει.....;;;;;;;;;;

ΠΟΥ λέει για πολλαπλάσιο του ακοθστικού φάσματος συχνοτήτων (πώ πώ.. βρείτε καμιά άλλη λέξη... που να το γράφεις όλο αυτό)...

Και αλήθεια.... όσο πιό πολύ τόσο πιο καλά...........;;;;

Όχι πάντα.

Επίσης......

Ο αριθμός των μπίτς, ουδεμία σχέση έχει με συχνότητες........

ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω......

Ακόμα.......

Μεγαλύτερη συχνότητα δειγματοληψίας δεν σημαίνει μόνο μεγαλύτερο πεδίο συχνοτήτων........

Και αυτό με το 173.9 176.4 πόσο ήταν δεν θυμάμαι.....

Μια ματιά και μία δεύτερη στο περιβόητο θεώρημα πιστεύω θα λύσει την απορία...............

Υπάρχουν πολλές ανακρίβιες διάσπαρτες σε όλο το θέμα.....

δεν έχω πρόθεση να θίξω κανέναΝ.....

ούτε χρόνο να διελευκάνω τα σκοτεινά σημεία..........

Αυτά.

 
ποιό είναι το ρημάδι το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων.....;
"Ακουστικό φάσμα συχνοτήτων" ή "Φάσμα των ακουστικών συχνοτήτων" ή "Ακουστικές συχνότητες" Στ'αλήθεια φίλε Granule δεν καταλαβαίνεις τι λέω ? ? ?

εσείς που ξέρετε το θεώρημα του Σάννον.... για πείτε και σε μένα αν θέλετε..... τι λέει.....;;;;;;;;;;
Το θεώρημα των Nyquist–Shannon λέει οτι:
"Η τέλεια ανακατασκευή ενός σήματος είναι εφικτή' date=' όταν η συχνότητα δειγματοληψίας είναι μεγαλύτερη από το διπλάσιο του εύρους ζώνης συχνοτήτων του σήματος στό οποίο κάνουμε δειγματοληψία, ή αντίστοιχα, άν η συχνότητα Nyquist (τό 1/2 της συχνότητας δειγματοληψίας) είναι μεγαλύτερη από το εύρος ζώνης συχνοτήτων του σήματος στο οποίο κάνουμε δειγματοληψία. ¶ν χρησιμοποιήσουμε χαμηλότερη συχνότητα δειγματοληψίας απο αυτή, τότε η αυθεντική πληροφορία του σήματος δεν θα μπορεί να ανακτηθεί πλήρως."[/b']

 

Τίποτα παραπάνω καί τίποτα λιγώτερο. Για πληροφορίες και την μαθηματική απόδειξη δές εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist%E2%80%93Shannon_sampling_theorem .

 

ΠΟΥ λέει για πολλαπλάσιο του ακουστικού φάσματος συχνοτήτων ?
ΠΟΥΘΕΝΑ ! ! !Αυτό προκύπτει από πρακτικά προβλήματα και οχι απο την θεωρία.

¶ν ίσχυε η θεωρία στήν πράξη' date=' τότε τα 44.1 khz θα ήταν υπεραρκετά, όμως . . .

1. Πολλά όργανα βγάζουν ακουστική ενέργεια, και με την μορφή αρμονικών, πολύ πάνω από τις ακουστικές συχνότητες. Αυτό δίνει χρώμα - χροιά στόν ήχο, που δεν γίνεται - δεν πρέπει να κόψουμε.

( Αλήθεια μέχρι ποιές συχνότητες φτάνει αυτό δεν ξέρω. Το θέμα χωράει παραπάνω διερεύνηση).

2. Οι A/D και D/A μετατροπείς εμφανίζουν προβήματα, όπως θόρυβο - aliasing κλπ, στήν πάνω άκρη του φάσματος συχνοτήτων που μετατρέπουν.

3. Για να ισχύει η θεωρία, μία απο τις βασικές προυποθέσεις είναι να υπάρχει, ακριβώς στήν συχνότητα Nyquist (τό 1/2 της συχνότητας δειγματοληψίας), ένα απόλυτο φίλτρο αποκοπής, δηλαδή απο εκεί καί πάνω να μήν υπάρχει τίποτα. Αυτό είναι κοματάκι δύσκολο - ακριβό κατασκευαστικά, άν θέλουμε να είναι ακριβείας το φίλτρο.

Οι παραπάνω είναι κάποιοι από τούς λόγους που μας οδηγούν στήν Υπερδειγματοληψία (Oversampling).

 

Και αλήθεια.... όσο πιό πολύ τόσο πιο καλά...........;;;;Όχι πάντα.
Από που βγάζεις αυτό το συμπέρασμα ? ? ? Το αιτιολογείς άν θές' date='για να καταλάβουμε και εμείς ? ? ? Σίγουρα υπάρχουν πρακτικά προβήματα (ανάγκη για τεράστια επεξεργαστική ισχύ, θηριώδη μεγέθη αρχείων κλπ) αλλά το "Όχι πάντα" πώς προκύπτει ? ? ? 

Υπάρχουν πολλές ανακρίβιες διάσπαρτες σε όλο το θέμα.....δεν έχω πρόθεση να θίξω κανέναv.....

ούτε χρόνο να διελευκάνω τα σκοτεινά σημεία..........
Δέν θίγεται κανένας. Κουβέντα κάνουμε και ανταλαγή απόψεων. Σέ παρακαλώ όμως, άν όντως ξέρεις 5 πράγματα παραπάνω, βρές λίγο χρόνο να διαλευκάνεις τα "σκοτεινά σημεία" και να διορθώσεις καμιά ανακρίβεια. Θα μας βοηθήσεις πολύ στήν κουβέντα. 

 

Φιλικά, Γιώργος.

 
Το θεώρημα των Nyquist–Shannon λέει οτι:
"Η τέλεια ανακατασκευή ενός σήματος είναι εφικτή' date=' όταν η συχνότητα δειγματοληψίας είναι μεγαλύτερη από το διπλάσιο του εύρους ζώνης συχνοτήτων του σήματος στό οποίο κάνουμε δειγματοληψία, ή αντίστοιχα, άν η συχνότητα Nyquist (τό 1/2 της συχνότητας δειγματοληψίας) είναι μεγαλύτερη από το εύρος ζώνης συχνοτήτων του σήματος στο οποίο κάνουμε δειγματοληψία. ¶ν χρησιμοποιήσουμε χαμηλότερη συχνότητα δειγματοληψίας απο αυτή, τότε η αυθεντική πληροφορία του σήματος δεν θα μπορεί να ανακτηθεί πλήρως."[/b']
 

Αυτά όντως λέει η θεωρία.Όμως στην πράξη, για ένα απλό ημιτονικό σήμα η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 (20 συστήνεται) φορές μεγαλύτερη από την συχνότητα του σήματος,για να είναι σε αποδεκτά επίπεδα η ανάκτηση της πληροφορίας. Αυτό ισχύει για ένα απλό ημιτονικό σήμα επαναλαμβάνω, που δεν περιέχει φυσικά την πληροφορία που περιέχουν τα αναλογικά ακουστικά σήματα. Δηλαδή φανταστείτε ότι για μουσικά σήματα μιλάμε για εκατοντάδες φορές μεγαλύτερη συχνότητα για σωστή ανάκτηση της πληροφορίας.

 

Για να το πω πιο απλά να το καταλάβουν και κάποιοι που δεν ασχολούνται επαγγελματικά μ'αυτά: η συχνότητα δειγματολειψίας τί σημαίνει? αν αντιστρέψουμε την τιμή της συχνότητας (δηλαδή 1/f) προκύπτει χρόνος (αν μιλάμε για khz τότε ο χρόνος θα είναι σε msec).Δηλαδή, όταν χρησιμοποιούμε 192 kHz για συχν. δειγμ. ουσιαστικά λέμε ότι ανά 0,005 msec (ή περίπου 5 μsec) παίρνουμε ένα δείγμα από το αναλογικό σήμα μας. Το επόμενο δείγμα θα το πάρουμε μετά από άλλα 5 μsec κ.ο.κ. Αυτά τα δείγματα που συλλέξαμε κβαντοποιούνται και κωδικοποιούνται σε κάποιες στάθμες (τιμές) που προσδιορίζουμε εμείς. Θεωρητικά αυτές οι τιμές μπορεί να είναι και του 1 bit, αλλά δε μας βοηθάει πουθενά. Γι' αυτό χρησιμοποιούμε 16, 24 ή και 32 κ.ο.κ. Εννοείται ότι όσο μεγαλύτερο το "κουτί" τόσο περισσότερη πληροφορία μπορεί να χωρέσει και άρα καλύτερος διαχωρισμός μπορεί να επιτευχθεί ανάμεσα στα δείγματα που συλλέξαμε. (Αν πάρουμε μικρά κουτιά, δύο δείγματα που έχουν διαφορετική τιμή κανονικά, στο τέλος θα έχουν ίδια, αφού δεν θα υπάρχει χώρος για να γραφεί όλη η πληροφορία τους.)

 

π.χ. 1ο δείγμα: 100000001 και το 2ο δείγμα: 100000000 . Όπως βλέπετε είναι διαφορετικά.Αν όμως το κουτί που τα βάλω μέσα είναι του ενός byte (=8 bits) τότε τα τελευταία μπιτς (και αυτά που τα διαφοροποιούν) θα χαθούν.¶ρα στην ανάκτηση, ο D/A θα τα εκλάβει - λανθασμένα - ως ίδια.

 

Πάντως ότι και να κάνουμε, ένα φηφιακό σήμα που προκύπτει από ένα δειγματοληπτημένο αναλογικό σήμα, δεν μπορεί ποτε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ιδιο με το αυθεντικό. Πάντα θα χάνεται πληροφορία ανάμεσα στα 5 μsec που είπα πρωτίτερα.

Αυτά....ελπίζω να βοήθησα κάπως αυτούς που είχαν χαθεί στα θεωρήματα.

 

Υ.Γ. Σίγουρα με λάθη, αλλά χαρά στο κουράγιο σου φίλε PCMAN για το άρθρο.Μακάρι νε βλέπουμε πιο συχνά τέτοια "λάθη" που να ακολουθούνται από ωραίες συζητήσεις...

 
Πάντως ότι και να κάνουμε' date=' ένα φηφιακό σήμα που προκύπτει από ένα δειγματοληπτημένο αναλογικό σήμα, δεν μπορεί ποτε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ιδιο με το αυθεντικό. Πάντα θα χάνεται πληροφορία ανάμεσα στα 5 μsec που είπα πρωτίτερα. Αυτά....ελπίζω να βοήθησα κάπως αυτούς που είχαν χαθεί στα θεωρήματα. [/quote']Thanks φίλε κoκoman. Έριξες λίγο παραπάνω φως, στα σκοτάδια της άγνοιάς μας.

Φιλικά, Γιώργος.
 
Πάντως ότι και να κάνουμε' date=' ένα φηφιακό σήμα που προκύπτει από ένα δειγματοληπτημένο αναλογικό σήμα, δεν μπορεί ποτε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ιδιο με το αυθεντικό. Πάντα θα χάνεται πληροφορία ανάμεσα στα 5 μsec που είπα πρωτίτερα. Αυτά....ελπίζω να βοήθησα κάπως αυτούς που είχαν χαθεί στα θεωρήματα. [/quote']Thanks φίλε κoκoman. Έριξες λίγο παραπάνω φως, στα σκοτάδια της άγνοιάς μας.

Φιλικά, Γιώργος.
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, το είπες κυριολεκτικά ή ειρωνικά?

Για την πρώτη περίπτωση ευχαριστώ, για την δεύτερη δεν καταλαβαίνω γιατί.
 
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων' date=' το είπες κυριολεκτικά ή ειρωνικά?[/quote']Κυριολεκτικά το είπα φίλε kokoman, δεν έχω κανέναν απολύτως λόγο να σε ειρωνευτώ.
Όμως στην πράξη' date=' για ένα απλό ημιτονικό σήμα η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 (20 συστήνεται) φορές μεγαλύτερη από την συχνότητα του σήματος,για να είναι σε αποδεκτά επίπεδα η ανάκτηση της πληροφορίας. [/quote']Αλήθεια μπορείς να μας δώσεις κάποιες παραπάνω πληροφορίες γι'αυτό ? ? ? Κάποιες παραπομπές ίσως ? ? ?
Φιλικά, Γιώργος
 
ΟΚ, σόρι για την ...καχυποψία και ξανά σε ευχαριστώ.Αλλά δεν είπα και τίποτα φοβερό,απλά ήπροσπάθησα να το πω λίγο πιο απλά.Δυστυχώς δεν ξέρω να σου πώ κάπου συγκεκριμένα να ψάξεις.Επειδή είμαι ηλεκτρονικός τα ξέρω. Πάντως αν έχεις κάποια συγκεκριμένη ερώτηση πες μου μήπως μπορώ να σε βοηθήσω (ή και άλλοι φίλοι από το νοιζ)

 
Η βασική μου απορία είναι άν φτάνουν στ'αλήθεια τα 88,2 khz ή άν πρέπει να πάμε παραπάνω πχ 176,4 ή 192 khz, με δεδομένο ότι το τελικό downsampling θα γίνει στα 44,1 khz γιά CD.

Σέ πολλά αναλογικά μηχανήματα βλέπουμε τρελές αποκρίσεις συχνότητας 80-100 και παραπάνω khz, με τελικό ζητούμενο να πιάνεις τόν "αέρα" που υπάρχει πάνω απο το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων.

Κάτω απ'αυτή την λογική πρέπει κι εμείς να ψάχνουμε την μεγαλύτερη δυνατότητα δειγματοληψίας που μας επιτρέπουν τα μηχανήματα μας ή οχι ? ? ?

Μια δεύτερη απορία μου είναι άν η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι ακέραιο πολλαπλάσιο της τελικής συχνότητας downsampling, δηλαδή άν πάω γιά "τα πολλά" με τελικό downsampling τα 44,1 khz του CD είναι καλύτερα τα 176,4 ή τα 192 khz ? ? ?

Φιλικά, Γιώργος.

 
Κύριε πρόεδρε … είμαι αθώος !!

Αποθήκευσα και διάβασα με την ησυχία μου ,και όχι συνδεδεμένος , τις τέσσερις αριθμητικά ενότητες απαντήσεων.

Και η ψυχολογία μου επηρεάσθηκε στο βαθμό , που μου ήρθε να ξεφωνίσω … Κύριε πρόεδρε … είμαι αθώος !!!!

Όλοι, σε κάποιο βαθμό έχετε δίκαιο, ΝΑΙ έχετε.

Τώρα όμως τι πρέπει να κάνω και εγώ ? είμαι μπερδεμένος .

Το μόνο που μου έρχεται είναι να παρουσιάσω , όσο πιο καλογραμμένα, μου επιτρέπει το μορφωτικό μου επίπεδο, τα κίνητρα μου.!!

1) Ήθελα να κάνω μια παρουσίαση για τους Νέους μικρής ηλικίας που δεν έχουν πολύ χρόνο, ή έχουν πρόβλημα στο ψάξιμο, λόγο ότι δεν κατέχουν γνώσεις Αγγλικής τεχνικής ορολογίας …. Το να λέω σε έναν δεκαεξάχρονο ότι θα έχει … headroom & μεγαλύτερη ανάλυση στις δυναμικές … ΔΕΝ το βλέπω και τόσο εποικοδομητικό ως ιδέα. (Δεν θα απαντούσα έτσι ούτε στον Γιο μου .. εάν είχα )

2) Η απλοποίηση της περιγραφής ενός τόσο υπέρ- πολύπλοκου θέματος όπως οι τεχνολογικές αρχές που παράγουν μεγάλα μυαλά ,σε επιστημονικό κύρος , σίγουρα δημιουργεί το αίσθημα της φλυαρίας, σε κάποιον που βρίσκετε σε ένα μεγαλύτερο επίπεδο γνώσης από ένα παιδί !!

3) Ποιες είναι οι πηγές ? από πού έρχεται το φαγητό ?

Οι πηγές είναι άνθρωποι , οι οποίοι είναι και αυτοί νεαρής ηλικίας , και γράφουν παθιασμένα , αλλά επικεντρώνονται στο θέμα ή να το πω αλλιώς , βλέπουν το θέμα από το δικό τους πεδίο γνώσης .

Παραδείγματα :

Α) Ο ιντερνετικός δημοσιογράφος , θα γράψει ότι λέει ο κατασκευαστής του προϊόντος, αλήθεια ? ψέματα ? ότι του πει θα γράψει .

Και η πλάκα είναι, ότι η δικιά του γνώμη θα φτάσει στα περισσότερα αυτιά !!

Β) Ο δημοσιογράφος νέων τεχνολογιών , θα γράψει ότι του πει ο κατασκευαστής του υλικού, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ εύκολος τρόπος να ψάξει ο ίδιος, την αληθοφάνεια της πληροφορίας, αρκείτε, στο να έχει μια λογική εξήγηση ο λόγος του.

Γ) Ο Ηλεκτρονικός όπως εγώ, θα πάει από την πίσω πόρτα στο μαγαζί της Behringer για ανταλλακτικά , και θα πάθει ΣΟΚ όταν διαπιστώσει ΚΑΤΑ ΤΥΧΗ, ότι το ίδιο υλικό να μπαίνει εδώ και οκτώ χρόνια σε τόσα μοντέλα !! Πηγαίνετε στο pms-electronics.com/shop1/ και στο πεδίο που γράφει στα γερμανικά … Artikelsuche … γράψτε την λέξη NJM4580L και πατήστε Go! ..

Δ) Ο δημοσιογράφος που ασχολείται με ψηφιακό ήχο και πληροφορική , θα καταλάβει .. όσα καταλάβει.., από το τι προσφέρουν οι τεχνολογίες σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο .

Ε) Ενώ ο μουσικός , που είναι και δημοσιογράφος , θα δοκιμάσει το μηχάνημα προς δοκιμή, και θα πει, τι άκουσαν τα αυτιά του !! Δηλαδή τα 192/24 ? ( Σαρκαστικό ύφος , αλλά και γεμάτο απορία ).

Επίλογος .

Ο Κυριάκος από τον Βόλο , απόφοιτος Πολυκλαδικού Λυκείου, και ειδικότητας Ηλεκτρολόγος Γενικών εφαρμογών , με Αγγλικά και Γερμανικά .. και δέκα χρόνια δουλειάς ως επισκευαστής συσκευών ήχου, με γνώση υπολογιστών και δίκτυα στα τελευταία δέκα χρόνια .

Τώρα που έγινε 37 χρονών, θα πάρει όλα αυτά που γράφουν οι άλλοι, θα τα βάλει κάτω , και θα προσπαθήσει να ενώσει το πάζλ , ως έναν βαθμό .

Τέλος, θα κλείσω με άλλη μια μακροσκελή απάντηση … ( Καλό είναι να αρχίζετε να συνηθίζετε στην ιδέα (μακροσκελή απάντηση) !! χαχαχα )

Any way! :)

Θα κλείσω λοιπόν με πρόταση.

Ναι θέλουμε τεχνικά άρθρα ΑΛΛΑ !! Τα θέλουμε γραμμένα για ΠΑΙΔΙΑ .. Το καταλάβατε ? !! γραμμένα για ΠΑΙΔΙΑ !!

Όποιος καταφέρει να γράψει για τεχνικά θέματα με απλότητα , αυτός είναι για μένα ο Ήρωας !!

Και να πω, και δύο λόγια από καρδιάς, είμαι πολύ χαρούμενος που κατάφερα να ταράξω λίγο τα νερά στο φόρουμ, και ανάγκασα να φανούν κάποια άτομα που έχουν παρόμοιες αναζητήσεις με τις δικές μου .

Έστω και εάν παρουσιάσθηκαν, με αφορμή την καταγραφή των δικών μου, ίσως αδυναμιών.

Βρήκα με άλλα λόγια παρέα !!, και πλέων ως ομάδα , θα έχουμε τον χρόνο να βρούμε και τις λεπτομέρειες, από την αναζήτηση της τεχνολογικής γνώσης , και τις πηγές, και όλα τα ρέστα .

Και άμα τρελαθούμε από τις πολλές δειγματοληψίες .. θα πάμε και στο 'Περί Ανέμων' …και θα το κάψουμε το μαγαζί !! .. :)

Εκτίμησα πολύ, τα καλά σας λόγια , γέμισαν οι μπαταρίες μου με θετική ενέργεια .

Φιλικά Κυριάκος .

Υστερόγραφο

yamethτο ρισκάρισα και εγώ, γράφοντας την αλήθεια, για κάποια Behringer.

Σκέφτηκα δηλαδή, μετά από αυτό, θα ήταν ίσως, το πρώτο και το τελευταίο μου, θέμα στο φόρουμ.

Αλλά από την άλλη, τι αξίζει η ζωή, άμα ζεις συνέχεια με το κεφάλι χωμένο στην άμμο.

Λέω δηλαδή, ότι η εντιμότητα για εμένα, είναι κυρίαρχη αξία, και σε καμία περίπτωση, δεν θα πρέπει, να την αφήνουμε να επηρεάζετε από άλλα πιθανά οφέλη.

Και συμπεραίνω ότι αφού είμαι ακόμα ζωντανός και αναπνέω μέσα το συγκεκριμένο φόρουμ (που λέει ο λόγος), την γλίτωσα !! αδερφέ μου .. :)

Και λόγο υγιών συνθηκών στο φόρουμ ,θα έχω πλέων βήμα, για να σκίζω ελευθέρα τα ιμάτια μου, παντός καιρού !! :)

Gerasimos

Φίλε Γεράσιμε , μήπως ξέρεις πότε έχει γενέθλια αυτός ο Nyquist-Shannon να του στείλω μια τούρτα ? Καλοπροαίρετα πάντα !!

Φίλε Γεράσιμε, άκουσε ένα ωραίο κόλπο ψαξίματος .

1) πάμε με βάση το τσιπάκι στην JRC

2) διαβάζουμε το PDF , όπου !! αυτός που το έγραψε τον ξέρει σίγουρα τον Nyquist-Shannon. !!

3) Διαβάζουμε μόνο τα γραφήματα, και τις καμπύλες που μας ενδιαφέρουν .

4) Και έτσι με πλάγιο τρόπο, βγάζουμε συμπέρασμα χωρίς το Nyquist-Shannon στην παρέα μας.

Τώρα εάν πέσουμε και λίγο έξω , δεν θα γκρεμιστεί και ο φούρνος .

Αλλά, από την άλλη, αντιπαθώ και το προφίλ του ανθρώπου που κάνει τον μεταφορέα ειδήσεων από την μια μεριά του Ιντερνετ στην άλλη , χωρίς αυτός ο ίδιος να έχει κατανοήσει το τι διάβασε.

Σε θέλω στο πλευρό μου , συμπολεμιστή και οπλαρχηγό .. :)

JOJOS

Εάν και επιθετικός , τα λες καλά , από την άλλη , πάρε πρωτοβουλία και γράψε με δικά σου λόγια , αυτά που νομίζεις ότι λείπουν από την δικιά μου απλοϊκή περιγραφή, σε ένα καινούργιο θέμα , ακόμα και με τον ίδιο τίτλο.

Να δώσουμε περισσότερες από μια οπτικές γωνίες , στους φίλους ΕΛΛΗΝΕΣ στο φόρουμ.

Εδώ δεν γράφουμε βιβλίο, αλληλοβοήθεια προσπαθούμε να δώσουμε και να πάρουμε.

Ααααα και να μην το ξεχάσω, όταν ήμουνα στο σχολείο , στην έκθεση – μαθηματικά - γυμναστική δεν είχα καλό βαθμό, αλλά στα θρησκευτικά – ιστορία – μουσική ήμουνα τσακάλι !!

Στη μουσική είχα είκοσι .. τραγουδούσα καλά τα εμβατήρια !! ΑΑΑχαχαχαχααααα.. :)

Δεν έχω στο σπίτι Ιντερνετ, από την δουλεία, μπαίνω λαθραία και βλέπω το φόρουμ στα γρήγορα, και τα μεγάλα τραίνα τα ετοιμάζω στο σπίτι και τα ξεφορτώνω από το Ιντερνετ καφέ .

Διαφορετικά θα τα λέγαμε πιο τακτικά, για αυτό μην με παρεξηγείτε εάν αργώ να απαντήσω.

Και βέβαια, θα ξανά ελέγξω, το αρχικό κείμενο για μίκρο-διορθώσεις .

Και να μην ξεχνάτε, ότι όπου βάζω κώμα, να πατάτε φρένο, και να παίρνεται ανάσα..

Η κώμα δεν μπαίνει για πλάκα . :)

 
Φίλε PCMAN,έκανες πολύ καλά που έγραψες αυτό το κείμενο και χαίρομαι ιδιαίτερα που θα συνεχίσεις να το κάνεις.

Η επεξεργασία που του έκανες σήμερα,που το χώρισες σε ενότητες το κάνει πιο ευανάγνωστο. :wink:

Πολύ καλώς κατα τη γνώμη μου τα αναφέρεις από μια προσωπική ματιά μιας και το κείμενο βρίσκεται στη "δημόσια συζήτηση" και όχι στα ¶ρθρα.Μάλιστα βρήκα διασκεδαστικό και ενδιαφέρον τον τρόπο γραφής σου, ο οποίος μου μου θύμισε λίγο τον Robert L. Wolke.Στο guitars bass & amps λέμε όλοι ( κι εγώ ) το μακρύ και το κοντό μας βασισμένοι κυρίως σε υποκειμενικότατες απόψεις και κανένας δεν πειράχτηκε ως τώρα.

Αν υπάρχουν λάθη κλπ,καλό είναι να τα διευκρινίσουν οι πιο ειδικοί ή και να τα σβήσουν αν δεν έχουν χρόνο να τα διορθώσουν-ενώ έχουν χρόνο να τα υποδεικνυουν και να τα υπερτονίζουν. :(

ΥΓ.Αν ξέρεις τι είναι στο αβατάρ σου....ε-σαμπστ-ούρια :lol: :lol:

 
Last edited by a moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα