gdevelek είπε:
όταν ακούω ακουστική, ακούω ταλαντώσεις χορδών και μόνο, όχι σώματος (η όποια ταλάντωση κάνει το σώμα είναι εντελώς αμελητέα)
(Δε νομιζω να εννοεις ακουστικη κιθαρα,μαλλον ηλ/κη αλλα ακουστικα εννοεις.)
Αν η ταλαντωση του σωματος ηταν αμελητεα,
τοτε και μια σκετη τεντωμενη στο pitch χορδη θα ακουγοταν οπως πανω σε μια κιθαρα.
Ομως οσο και αν παλλεται αυτη η σκετη χορδη,ηχος δεν ακουγεται,...
μονο το σφυριγμα του αερα που "σκιζεται" κυκλικα απο τη χορδη!
(λεγε με μαστιγιο! ;D )
Οποτε,για να ακουσουμε τον παλμο και τις συχνοτητες που περιεχει σε μια α' χαμηλη ενταση,χρειαζεται κατι για να ενισχυσει αυτην την ενταση του (υπαρκτου μεν,εφ'οσον η χορδη παλλεται,ανηκουστου δε αφου δεν εχει ενταση) ηχου,
δηλαδη ενα ηχοπερατο-ενισχυτικο υλικο οπως το ξυλο.
(και το μπετο ηχοπερατο ειναι,δεν κανει για οργανα ομως.. ;D )
ο προβληματισμός μου εγειται στο αν μπορούμε να συσχετίσουμε τις ακουστικές ιδιότητες του ξύλου στις οποίες αναφέρεσαι σ'αυτό που λές για την ανάδραση με τις ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ιδιότητες που είναι οι μόνες που επηρρεάζουν την "είσοδο" του μαγνήτη.
Φυσικα και μπορουμε!
Αυτο ειναι που κανει τη διαφορα αναμεσα σε ενα καλο και ενα κακο ηλ/κο οργανο,
και εναν καλο και κακο κατασκευαστη!
Η αναδραση ειναι ο συνδεσμος ηχητικων και μηχανικων ιδιοτητων,
μεσω της αναδρασης περναει ο ηχος της χορδης στο hardware-μπρατσο-σκαφος,
και μεσω της αναδρασης περναει απο το σκαφος (περισσοτερο λογω ογκου,και το μπρατσο λιγοτερο) στον αερα, και ακουμε το αναλογο:
Ηλ/κο οργανο χαμηλη ενταση (αλλα ακουγεται),
Ακουστικο μεγαλυτερη αναλογως ειδους,συχνοτικου ευρους και μεγεθους.
(..και κατασκευης.. :

;D ;D )
για παράδειγμα μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα απο το βίντεο που παράθεσες παραπάνω, οτι ο πιο πρίμος έβενος θα μας δώσει ενα πιο πρίμο ηλεκτρικό όργανο?
μήπως ο πιο πρίμος έβενος είναι απλά πιο σκληρός και άρα πάνω του τα μεταλλικά μέρη θα ταλαντώνονται λιγότερο και θα έχουμε πιο "ατόφιο" τον ήχο του μαγνήτη, χωρις όμως να μπορουμε να βγάλουμε συμπέρασμα για την συχνοτική του επιρροή?
Το βιντεο δειχνει την εμφανη ηχητικη διαφορα αναμεσα σε δυο κομματια ξυλο,
που μεχρι πριν λιγο ηταν ενα!
Λογικα,και εφ'οσον τα ειδη ξυλων εχουν συγκεκριμενο ηχητικο χαρακτηρα οπως διαλαλει μερος της βιομηχανιας (και ισχυει μερικως (!!) 8) ),θα επρεπε τα δυο κομματια με ακριβως την ιδια μαζα,να ακουγονται το ιδιο πεφτοντας πανω στο ιδιο υλικο,
με την ιδια περιπου ταχυτητα...
Εδω ομως ειναι πια δυο διαφορετικα κομματια,με αλλη τονικοτητα και αλλη χροια,
ενω ειναι στην ουσια το...ιδιο κομματι!
Εχει κι αυτο την εξηγηση του,αλλο "κεφαλαιο"... ;D
επίσης να κάνω και μια προσωπική παρατήρηση, αν ισχύουν γενικά τα (1) και (2), τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως ένα ΚΑΛΟ ξύλο δεν σημαίνει ΚΑΛΟ ηχο σε μια ηλεκτρική. Απλά διαφορετικό, ανάλογα με τις μηχανικές του ιδιότητες.
Αλλο καλο ξυλο για μενα,αλλο για τον αλλο... ;D
Ακριβο δεν σημαινει καλο.Ομορφο δεν σημαινει καλο.Σπανιο δεν σημαινει καλο.
Καλο ξυλο για οργανα σημαινει παλιο,με ΙΣΙΑ νερα.
Τα ζητουμενα ειναι δυο:
Η σταθεροτητα και η ηχοπερατοτητα.
Οσο παλιοτερο,τοσο σταθεροτερο.Οσο πιο ισια νερα (και quartersawn),
τοσο πιο σταθερο (αλλα και πιο "ασχημο"... ;D )
Οσο παλιοτερο τοσο πιο "ανοιχτο" ηχητικα,μπορει δηλαδη να δονειται σε μεγαλυτερο ευρος συχνοτητων (εξ'ου και η φρασις: "ο ηχος του θα ανοιξει με τον καιρο"..

)
Μπορει λοιπον να εχουμε πανεμορφα και πανακριβα ξυλα,που ομως λογω ιδιοτητων
ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ για οργανα (χρησιμοποιουνται ομως ευρεως βιομηχανικα-βιοτεχνικα)
και ειναι μια μεγαλη αβαντα του μαρκετινγκ-μπουτικουινγκ.. ;D
Καλος ηχος χωρις καλη πρωτη υλη (ξυλο η οχι) δεν γινεται...
Οπως και δεν γινεται αν οι καλες πρωτες υλες δεν δουλευτουν σωστα...
Καλοηχα ξυλα θα βρουμε πολλα.Σταθερα επισης.
Συνδιασμο των δυο ιδιοτητων ομως?..'Νταξει τιποτα δυσκολο...
Επιλογη με κριτηριο τη συχνοτικη αποκριση (αφου σταθεροτητα-ηχοπερατοτητα ειναι σιγουρα σε ενα στοκ που πχ εχουμε στην αποθηκη),γινεται? ???
Φυσικα,ετσι δουλευουν οι "χειροποιητοι"...
Οτι δεν εχει το ενα,τα εχει το αλλο,ετσι "παντρευονται" διαφορα μεταξυ τους,
και αλληλοσυμπληρωνονται στο επιθυμητο αποτελεσμα!