Περί ξύλων ένα ενδιαφέρον τεστ που βρήκα

ez είπε:
Να επαναλάβω εδώ κάτι που έχω σχολιάσει και σ'άλλη κουβέντα. Υπάρχουν κιθάρες που τις ακούς χωρίς ενισχυτή και "τραγουδάνε" αλλά μόλις παίξεις ηλεκτρικά απογοητεύεσαι και το αντίθετο... Κι εγώ κατά βάση σχηματίζω εντυπώσεις χωρίς να παίξω ηλεκτρικά αλλά κυρίως για τη γενικώτερη αίσθηση του οργάνου στα χέρια μου κι ΟΧΙ για τον ηλεκτρικό του ήχο. Σχηματικά μιλώντας, οι ηλεκτρικές κιθάρες πρέπει να κρίνονται για τον ΗΧΟ τους ΜΟΝΟ plugged in...
Ειναι φοβερο αυτο που λεει ο δασκαλος Ηλιας, στη δανελεκτρο που εχω ο ηχος ειναι το κατι αλλο ανπλαγκντ! Σκασιμο, σαστε.ι.ν, τα παντα ολα! Το πιο βολικο μανικι! Αλλα στον ενισχυτη.. Σα να ακουω τζιτζικια. Προφανως ευθυνεται το κακης ποιοτητος ηλεκτρικο της κυκλωμα.. Αυτα δεν ειναι ποτενσιομετρα.. Ειναι διακοπτες!
 
argytar είπε:
Ειναι φοβερο αυτο που λεει ο δασκαλος Ηλιας, στη δανελεκτρο που εχω ο ηχος ειναι το κατι αλλο ανπλαγκντ! Σκασιμο, σαστε.ι.ν, τα παντα ολα! Το πιο βολικο μανικι! Αλλα στον ενισχυτη.. Σα να ακουω τζιτζικια. Προφανως ευθυνεται το κακης ποιοτητος ηλεκτρικο της κυκλωμα.. Αυτα δεν ειναι ποτενσιομετρα.. Ειναι διακοπτες!
Μάλλον θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο κύκλωμα, συνήθως οι Ντάνο ακούγονται αξιοπρεπώς (τουλάχιστον) και ηλεκτρικά... Πάντως τη μεγάλη πλάκα την παθαίνεις στο "ανάποδα", δηλαδή όταν σου τύχει κάποια κιθάρα που σκέτη ακούγεται σαν να λιμάρεις τα τάστα κι όταν "μπαίνει στο ρεύμα" ψάχνεις να βρείς απο που σούρθε :o!

 
ez είπε:
Μάλλον θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο κύκλωμα, συνήθως οι Ντάνο ακούγονται αξιοπρεπώς (τουλάχιστον) και ηλεκτρικά... Πάντως τη μεγάλη πλάκα την παθαίνεις στο "ανάποδα", δηλαδή όταν σου τύχει κάποια κιθάρα που σκέτη ακούγεται σαν να λιμάρεις τα τάστα κι όταν "μπαίνει στο ρεύμα" ψάχνεις να βρείς απο που σούρθε :o!
ακριβως και να μη ξεχναμε οτι οι Ντανελεκτρο ηταν οι πρωτες fully shielded κιθαρες που βγηκαν ποτε ;)

 
ez είπε:
Σχηματικά μιλώντας, οι ηλεκτρικές κιθάρες πρέπει να κρίνονται για τον ΗΧΟ τους ΜΟΝΟ plugged in...
Αυτη η προταση με εκφραζει απολυτως και ειναι και η δικη μου αποψη περι δοκιμης μιας υποψηφιας νεας κιθαρας. Σαν να αγοραζω μια ferrari προορισμενη για χρηση πιστας και μονο και να μενω απογοητευμενος γιατι μου κοπανουσε στις λακουβες μεσα στην πολη.

Για να μην παρεξηγηθω, δεν λεω ναι καποια πραγματα πχ το σαστειν αν υπαρχει στο ανπλαγκντ θα υπαρχει και στον ενισχυτη κτλ κτλ.

Παντως για να το ριξουμε και λιγο στην πλακα, το ξυλο της καμπινας ακομα και του κεφαλιου θα παιζει και αυτο το ρολο του στον ηχο δεν μπορει...  ;D

 
Passive είπε:
Παντως για να το ριξουμε και λιγο στην πλακα, το ξυλο της καμπινας ακομα και του κεφαλιου θα παιζει και αυτο το ρολο του στον ηχο δεν μπορει...  ;D
Μεγαλύτερη απ'όσο ίσως φαντάζεσαι.  ;) ;)

 
ez είπε:
Πάντως τη μεγάλη πλάκα την παθαίνεις στο "ανάποδα", δηλαδή όταν σου τύχει κάποια κιθάρα που σκέτη ακούγεται σαν να λιμάρεις τα τάστα κι όταν "μπαίνει στο ρεύμα" ψάχνεις να βρείς απο που σούρθε :o!
Και αυτο εχει την εξηγηση του:

Ο ηχος που ακουμε "σκετος",περιεχει καποιες "αιχμες" και καποια "βυθισματα" στις συχνοτητες του

(αναριθμητες-α,αφου μιλαμε για χιλιαδες μεμονωμενες συχνοτητες,με μεγαλες διαφορες σε db,αυτο ειναι και η "βασικη χροια" μας).

Αν δεχτουμε (οσοι γιατροι τοσες γνωμες) οτι ο ακουστικος ηχος ενος ηλ/κου οργανου επιρρεαζει οντως τον ηλ/κο ηχο του,τοτε μιλαμε για επιρροη μεσω του φαινομενου της αναδρασης.

Ξερουμε οτι ο καθε μαγνητης (η σετ) εχει "τον δικο του" ηχο,οποτε τα δικα του βυθισματα και αιχμες,εκτος τις "μεγαλες καμπυλες" (που περιεχουν βυθισματα και αιχμες) που μας δινουν οι εταιριες ως χαρακτηριστικο του ηχου των προϊοντων τους.

Τι συμβαινει τωρα,αν πχ εχουμε μια κορυφη ("αιχμη") στα 2568hz η οποια επιρρεαζει και τις γυρω της συχνοτητες,στον "σκετο ηχο",και ερχεται και ο μαγνητης με μια κορυφη στην περιοχη?

-Εχουμε μια υπερβολη στην περιοχη,και αυτο ακουγεται ασχημα και "τσιγκινα"...

Αν ομως ο επιλεγμενος μαγνητης εχει ενα "βυθισμα" στην εν λογω περιοχη?

-Τοτε εχουμε (σχετικη) ισοσταθμιση και ευχαριστο ηχ/κο αποτελεσμα! :D

Αυτο κανει τους μαγνητες (με τον "στανταρ" ηχο τους) να ακουγονται διαφορετικα απο ενα οργανο σε αλλο.

Η επιρροη της αναδρασης! ;)

Φαινομενο που ειχε ταλαιπωρησει τον Fender στην προσπαθεια του να απομονωσει τους ενοχλητικους εξωτερικους θορυβους,(χτυπηματων απο τη ζωνη του παντελονιου πχ),και "θολωνε" την προσπαθεια του για καθαρο,high tech ηχο.

Πλησιασε,χωρις να το καταφερει πληρως,με την εδραση των μαγνητων σε σχετικα αδρανες ηχητικα υλικο (δεν ειναι τυχαια η επιλογη του ακρυλικου για τα pickguards,και ολοι ξερουμε ποσο αλλαζει μια strat οταν τοποθετηθει ξυλινο,μεταλλικο,carbon fiber ή ακομα και απο βακελιτη pickguard! ;) )

Moνο που το σχετικα αδρανες υλικο,αντιδρα και αυτο,απλως σε περιορισμενο ευρος,

στις χαμηλομεσαιες δηλαδη,αλλιως δεν θα ακουγαμε τιποτα απο τον ενισχυτη χτυπωντας το ξυλο του σκαφους,ή ακομα και το headstock! ;D

Αυτος και ο λογος που π.χ. οι Lace εχουν "αποστειρωμενο" ηχο (που για καποιους ειναι το ζητουμενο,ενω για αλλους λογος αποφυγης) :

Ο μαγνητης εδραζεται σε λαστιχα πανω στη μεταλλικη βαση του,κατι που δειχνει σαφη περεταιρω προσπαθεια (αρκετα επιτυχημενη) απομονωσης του μαγνητη απο την επιρροη της αναδρασης και κατ'επεκτασιν το φυσικο ηχο του ηλ/κου οργανου! ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
yann έχω κάποιους προβληματισμούς πάνω σε αυτό που λές σχετικά με την ηχητική προσφορά του σώματος στον ήχο της ηλεκτρικής.

όπως το καταλαβαίνω εγώ, όταν παίζω με μια ηλεκτρική χωρις ενισχυτή, αυτό που ακούω είναι

1) αποτέλεσμα της ταλάντωσης των χορδών [συνάρτηση που εξαρτάται μεταξύ άλλων ΚΑΙ απο τις μηχανικές ιδιότητες του σώματος (συνάρτηση που εξαρτάται ΚΑΙ απο τα ξύλα αλλα όχι μονο)]

2) αποτέλεσμα της ίδιας της ταλάντωσης των ξύλων, που περιλαμβάνει απλές ταλαντώσεις, ανακλάσεις κλπ και άρα σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο το υλικό του ξύλου

όταν την ακούω μεσα απο ενισχυτή όμως, αυτό που έρχεται στα αυτιά μου είναι αυτό που συλλαμβάνουν οι μαγνήτες, το οποίο είναι ΜΟΝΟ μεταβολές στο μαγνητικό πεδίο λόγο ταλαντώσεων των μεταλλικών μερών.

Η μόνη επίδραση που τα ξύλα θα μπορούσαν να έχουν είναι ανάλογη με τη συνεισφορά τους στις μηχανικές ιδιότητες του σώματος (στις οποίες συνεισφέρουν και πολλά αλλα μέρη του συνόλου)

ο προβληματισμός μου εγειται στο αν μπορούμε να συσχετίσουμε τις ακουστικές ιδιότητες του ξύλου στις οποίες αναφέρεσαι σ'αυτό που λές για την ανάδραση με τις ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ιδιότητες που είναι οι μόνες που επηρρεάζουν την "είσοδο" του μαγνήτη.

για παράδειγμα μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα απο το βίντεο που παράθεσες παραπάνω, οτι ο πιο πρίμος έβενος θα μας δώσει ενα πιο πρίμο ηλεκτρικό όργανο?

μήπως ο πιο πρίμος έβενος είναι απλά πιο σκληρός και άρα πάνω του τα μεταλλικά μέρη θα ταλαντώνονται λιγότερο και θα έχουμε πιο "ατόφιο" τον ήχο του μαγνήτη, χωρις όμως να μπορουμε να βγάλουμε συμπέρασμα για την συχνοτική του επιρροή?

επίσης να κάνω και μια προσωπική παρατήρηση, αν ισχύουν γενικά τα (1) και (2), τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως ένα ΚΑΛΟ ξύλο δεν σημαίνει ΚΑΛΟ ηχο σε μια ηλεκτρική. Απλά διαφορετικό, ανάλογα με τις μηχανικές του ιδιότητες.

 
διαφωνώ μερικώς μαζί σου

όταν ακούω ακουστική, ακούω ταλαντώσεις χορδών και μόνο, όχι σώματος (η όποια ταλάντωση κάνει το σώμα είναι εντελώς αμελητέα)

το σώμα συνεισφέρει, γιατί πολύ απλά είναι "δεμένο" με τις χορδές, και συνεπώς επηρεάζει το πώς αυτές ταλαντώνονται

στην ηλεκτρική συμβαίνει ακριβώς το ίδιο: ακούμε βέβαια  το "ηλεκτρικό καθρέφτισμα" της ταλάντωσης των χορδών στο μαγνητικο πεδίο του μαγνήτη, όμως αυτή η ταλάντωση χρωματίζεται από το σώμα, αφού οι χορδές είναι δεμένες στο σώμα, μέσω γέφυρας, nut και τάστων

 
gdevelek είπε:
όταν ακούω ακουστική, ακούω ταλαντώσεις χορδών και μόνο, όχι σώματος (η όποια ταλάντωση κάνει το σώμα είναι εντελώς αμελητέα)
(Δε νομιζω να εννοεις ακουστικη κιθαρα,μαλλον ηλ/κη αλλα ακουστικα εννοεις.)

Αν η ταλαντωση του σωματος ηταν αμελητεα,

τοτε και μια σκετη τεντωμενη στο pitch χορδη θα ακουγοταν οπως πανω σε μια κιθαρα.

Ομως οσο και αν παλλεται αυτη η σκετη χορδη,ηχος δεν ακουγεται,...

μονο το σφυριγμα του αερα που "σκιζεται" κυκλικα απο τη χορδη! ;)

(λεγε με μαστιγιο! ;D )

Οποτε,για να ακουσουμε τον παλμο και τις συχνοτητες που περιεχει σε μια α' χαμηλη ενταση,χρειαζεται κατι για να ενισχυσει αυτην την ενταση του (υπαρκτου μεν,εφ'οσον η χορδη παλλεται,ανηκουστου δε αφου δεν εχει ενταση) ηχου,

δηλαδη ενα ηχοπερατο-ενισχυτικο υλικο οπως το ξυλο.

(και το μπετο ηχοπερατο ειναι,δεν κανει για οργανα ομως.. ;D )

ο προβληματισμός μου εγειται στο αν μπορούμε να συσχετίσουμε τις ακουστικές ιδιότητες του ξύλου στις οποίες αναφέρεσαι σ'αυτό που λές για την ανάδραση με τις ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ιδιότητες που είναι οι μόνες που επηρρεάζουν την "είσοδο" του μαγνήτη.
Φυσικα και μπορουμε!

Αυτο ειναι που κανει τη διαφορα αναμεσα σε ενα καλο και ενα κακο ηλ/κο οργανο,

και εναν καλο και κακο κατασκευαστη!

Η αναδραση ειναι ο συνδεσμος ηχητικων και μηχανικων ιδιοτητων,

μεσω της αναδρασης περναει ο ηχος της χορδης στο hardware-μπρατσο-σκαφος,

και μεσω της αναδρασης περναει απο το σκαφος (περισσοτερο λογω ογκου,και το μπρατσο λιγοτερο) στον αερα, και ακουμε το αναλογο:

Ηλ/κο οργανο χαμηλη ενταση (αλλα ακουγεται),

Ακουστικο μεγαλυτερη αναλογως ειδους,συχνοτικου ευρους και μεγεθους.

(..και κατασκευης.. ::) ;D ;D )

για παράδειγμα μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα απο το βίντεο που παράθεσες παραπάνω, οτι ο πιο πρίμος έβενος θα μας δώσει ενα πιο πρίμο ηλεκτρικό όργανο?

μήπως ο πιο πρίμος έβενος είναι απλά πιο σκληρός και άρα πάνω του τα μεταλλικά μέρη θα ταλαντώνονται λιγότερο και θα έχουμε πιο "ατόφιο" τον ήχο του μαγνήτη, χωρις όμως να μπορουμε να βγάλουμε συμπέρασμα για την συχνοτική του επιρροή?
Το βιντεο δειχνει την εμφανη ηχητικη διαφορα αναμεσα σε δυο κομματια ξυλο,

που μεχρι πριν λιγο ηταν ενα!

Λογικα,και εφ'οσον τα ειδη ξυλων εχουν συγκεκριμενο ηχητικο χαρακτηρα οπως διαλαλει μερος της βιομηχανιας (και ισχυει μερικως (!!) 8) ),θα επρεπε τα δυο κομματια με ακριβως την ιδια μαζα,να ακουγονται το ιδιο πεφτοντας πανω στο ιδιο υλικο,

με την ιδια περιπου ταχυτητα...

Εδω ομως ειναι πια δυο διαφορετικα κομματια,με αλλη τονικοτητα και αλλη χροια,

ενω ειναι στην ουσια το...ιδιο κομματι!

Εχει κι αυτο την εξηγηση του,αλλο "κεφαλαιο"... ;D

επίσης να κάνω και μια προσωπική παρατήρηση, αν ισχύουν γενικά τα (1) και (2), τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως ένα ΚΑΛΟ ξύλο δεν σημαίνει ΚΑΛΟ ηχο σε μια ηλεκτρική. Απλά διαφορετικό, ανάλογα με τις μηχανικές του ιδιότητες.
Αλλο καλο ξυλο για μενα,αλλο για τον αλλο... ;D

Ακριβο δεν σημαινει καλο.Ομορφο δεν σημαινει καλο.Σπανιο δεν σημαινει καλο.

Καλο ξυλο για οργανα σημαινει παλιο,με ΙΣΙΑ νερα.

Τα ζητουμενα ειναι δυο:

Η σταθεροτητα και η ηχοπερατοτητα.

Οσο παλιοτερο,τοσο σταθεροτερο.Οσο πιο ισια νερα (και quartersawn),

τοσο πιο σταθερο (αλλα και πιο "ασχημο"... ;D )

Οσο παλιοτερο τοσο πιο "ανοιχτο" ηχητικα,μπορει δηλαδη να δονειται σε μεγαλυτερο ευρος συχνοτητων (εξ'ου και η φρασις: "ο ηχος του θα ανοιξει με τον καιρο".. ;) )

Μπορει λοιπον να εχουμε πανεμορφα και πανακριβα ξυλα,που ομως λογω ιδιοτητων

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ για οργανα (χρησιμοποιουνται ομως ευρεως βιομηχανικα-βιοτεχνικα)

και ειναι μια μεγαλη αβαντα του μαρκετινγκ-μπουτικουινγκ.. ;D

Καλος ηχος χωρις καλη πρωτη υλη (ξυλο η οχι) δεν γινεται...

Οπως και δεν γινεται αν οι καλες πρωτες υλες δεν δουλευτουν σωστα... ;)

Καλοηχα ξυλα θα βρουμε πολλα.Σταθερα επισης.

Συνδιασμο των δυο ιδιοτητων ομως?..'Νταξει τιποτα δυσκολο...

Επιλογη με κριτηριο τη συχνοτικη αποκριση (αφου σταθεροτητα-ηχοπερατοτητα ειναι σιγουρα σε ενα στοκ που πχ εχουμε στην αποθηκη),γινεται? ???

Φυσικα,ετσι δουλευουν οι "χειροποιητοι"...

Οτι δεν εχει το ενα,τα εχει το αλλο,ετσι "παντρευονται" διαφορα μεταξυ τους,

και αλληλοσυμπληρωνονται στο επιθυμητο αποτελεσμα! ;)

 
yann είπε:
Τι συμβαινει τωρα,αν πχ εχουμε μια κορυφη ("αιχμη") στα 2568hz η οποια επιρρεαζει και τις γυρω της συχνοτητες,στον "σκετο ηχο",και ερχεται και ο μαγνητης με μια κορυφη στην περιοχη?

-Εχουμε μια υπερβολη στην περιοχη,και αυτο ακουγεται ασχημα και "τσιγκινα"...

Αν ομως ο επιλεγμενος μαγνητης εχει ενα "βυθισμα" στην εν λογω περιοχη?

-Τοτε εχουμε (σχετικη) ισοσταθμιση και ευχαριστο ηχ/κο αποτελεσμα! :D
Συγχαρητήρια για την εκλαίκευση μέσω των παραδειγμάτων σας που κάνει όλους μας -νομίζω- να καταλάβουμε βαθύτερα τα πως και γιατί του ήχου μιάς ηλεκτρικής κιθάρας.

Αλλά να καταλάβουμε επίσης και τον όγκο μελέτης και δουλειάς που πρέπει να καταθέσει κάθε σοβαρός οργανοποιός.

 
yann είπε:
(Δε νομιζω να εννοεις ακουστικη κιθαρα,μαλλον ηλ/κη αλλα ακουστικα εννοεις.)
ναι όντως αυτό εννοούσα

Αν η ταλαντωση του σωματος ηταν αμελητεα,

τοτε και μια σκετη τεντωμενη στο pitch χορδη θα ακουγοταν οπως πανω σε μια κιθαρα.

Ομως οσο και αν παλλεται αυτη η σκετη χορδη,ηχος δεν ακουγεται,...

μονο το σφυριγμα του αερα που "σκιζεται" κυκλικα απο τη χορδη! ;)
μηπως το ξύλο (ταστιέρα + σώμα) δρα ως ανακλαστήρας στα ηχητικά κύματα που δημιουργεί η χορδή κατά την ταλάντωση, χωρίς το ίδιο να δονείται;

 
gdevelek είπε:
ναι όντως αυτό εννοούσα

μηπως το ξύλο (ταστιέρα + σώμα) δρα ως ανακλαστήρας στα ηχητικά κύματα που δημιουργεί η χορδή κατά την ταλάντωση, χωρίς το ίδιο να δονείται;
Μα...δονείται- δεν τίθεται τέτοιο θέμα.  Το καταλαβαίνεις και μόνος σου.

Το θέμα είναι πώς και κατά πόσο αυτή η δόνηση επηρεάζει τον ηλεκτρικό ήχο  :)

 
Πάντως...τόσο καιρό εδώ μέσα, δεν έχω καταλάβει ειλικρινά τι σας ενδιαφέρει όλη αυτή η ιστορία...το 99,9% των εδώ μέσα, αγοράζει έτοιμα όργανα. Άρα ένα τελειωμένο όργανο, με ΞΕΚΑΘΑΡΑ χαρακτηριστικά...που μπορείς να το δοκιμάσεις και να ακούσεις μόνος σου εάν δονείται-δεν δονείται, να πάρεις ένα παραδίπλα...

Θα επαναλάβω, ότι δεν έχω δεί ΚΑΝΕΝΑ να αλλάζει σώμα για να αλλάξει ήχο, μαγνήτες ναι.

 
ez είπε:
Συγχαρητήρια για την εκλαίκευση μέσω των παραδειγμάτων σας που κάνει όλους μας -νομίζω- να καταλάβουμε βαθύτερα τα πως και γιατί του ήχου μιάς ηλεκτρικής κιθάρας.

Αλλά να καταλάβουμε επίσης και τον όγκο μελέτης και δουλειάς που πρέπει να καταθέσει κάθε σοβαρός οργανοποιός.
-Ευχαριστω! :)

-Εχω επανειλημενα προσκαλεσει συν/φους να "καταθετουν οβολον",αλλα...

αλλος αυτο κι αλλος εκεινο... ::) η συνηθης δικαιολογια ειναι "δεν τα παω καλα με το ιντερνετ".... ;D

-Προσωπικα νομιζω οτι διαθετω ογκο μελετης,αλλα και δουλειας 20κατι Μαίων,

συν την πρακτικη αποδειξη για οτιδηποτε υποστηριζω.Αυτο που δεν διαθετω και δεν νομιζω να το διαθεσω ουτε στο αβεβαιο μελλον της αγορας της χωρας μας,ειναι...

"Προσωπικη επιχειριση"... ;D (ουτε εταιρια βεβαια..θεος φυλαξει.. ;D ;D )

Αυτο ισως υποβαθμιζει τη γνωμη μου γενικοτερα,

αλλα δεν ενοχλουμαι! ;)

Πάντως...τόσο καιρό εδώ μέσα, δεν έχω καταλάβει ειλικρινά τι σας ενδιαφέρει όλη αυτή η ιστορία...το 99,9% των εδώ μέσα, αγοράζει έτοιμα όργανα. Άρα ένα τελειωμένο όργανο, με ΞΕΚΑΘΑΡΑ χαρακτηριστικά...που μπορείς να το δοκιμάσεις και να ακούσεις μόνος σου εάν δονείται-δεν δονείται, να πάρεις ένα παραδίπλα...

Θα επαναλάβω, ότι δεν έχω δεί ΚΑΝΕΝΑ να αλλάζει σώμα για να αλλάξει ήχο, μαγνήτες ναι.
-Υπαρχει το 0,01% που ισως καποια μερα φτιαξει χειροποιητο,πρεπει να ξερει! ;D

-Να αλλαζει γυμναστηριο για να αλλαξει σωμα εχεις δει ομως... ;) ;D ;D ;D

(..ειχε αλλαξει και μαγνητες???? ;D)

πώς ακριβώς;
Αφου "κουνιεται",μωρε!;D

Σε καποια δεν κινηται τιποτα,παρα μονο οι χορδες...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
yann είπε:
-Υπαρχει το 0,01% που ισως καποια μερα φτιαξει χειροποιητο,πρεπει να ξερει! ;D
Mα ακριβώς αυτό εννοώ ;D ;D

 
The Genius Loci είπε:
Ελπίζω να μην υπάρχει κάποιος που ΜΗΝ ακούει διαφορές, ειδικότερα στα clean κομμάτια.
Στα δικά μου ηχεία και στα ταπεινά μου αυτιά οι διαφορές υπάρχουν (μάλιστα ακούω αντίθετα πράγματα από αυτά που περίμενα: πχ ο συνδυασμός alder+rosewood δίνει νομίζω έναν πιο συρμάτινο και με μεγαλύτερη διαύγεια στις υψηλές συχνότητες ήχο, σε σχέση με τον συνδυασμό alder+maple. Εγώ περίμενα να ακούσω το αντίθετο...).

Όπως και να έχει όμως, νομίζω ότι οι διαφορές στον ηχογραφημένο από τις κιθάρες είναι τέτοιες που, κατά τη γνώμη μου πάντα, δεν είναι άξιες λόγου.

Σε ένα ηχογραφημένο κομμάτι πχ αν ο κιθαρίστας έπαιζε το μισό με τη μια κιθάρα και το υπόλοιπο με την άλλη, ούτε που θα το παίρναμε χαμπάρι...

Θεωρώ δηλαδή ότι η αλλαγή των ηλεκτρικών στην κιθάρα (πυκνωτές, ποτενσιόμετρα και βέβαια μαγνήτες) θα επέφερε δραματικά μεγαλύτερες και πιο αντιληπτές μεταβολές στον ήχο από αυτές με την αλλαγή των μπράτσων.

Από εκεί και πέρα, συμφωνώ ότι η αίσθηση του κάθε μπράτσου στον κιθαρίστα που κρατά το όργανο, είναι μοναδική και μπορεί να τον επηρεάσει να παίξει καλύτερα ή χειρότερα ;)

My 2 cents ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top