Ορθογραφια, απλα η γνωμη μου

alexmei είπε:
Γιατί υπάρχει κάποια γλώσσα που να μην είναι ΦΤΙΑΧΤΗ;

Τι θα πει δεν βρίσκεις νόημα στους τρείς τόνους; Οι Γάλλοι και αυτοί έχουν πάνω από ένα τόνο και οι Γερμανοί έχουν το ουμλάουτ με το οποίο αλλάζει η προφορά της λέξης. ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΟΝΟΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Άσχετο που δεν το χρησιμοποιούσαν στο δρόμο και καταργήθηκαν μέσα σε ένα βράδυ.

Εγώ βρίσκω νόημα και στους τρεις τόνους και στα πνεύματα και στην σωστή ορθογραφία. Αν όχι σε θέματα προφοράς(γιατί δεν μάθαμε πολυτονικό στο σχολείο), βλέπεις μέσα από τους κανόνες πως να γράφεις (και τελικώς να προφέρεις) σωστά μία παραγόμενη λέξη(στη μοντέρνα ελληνική γλώσσα). ΠΧ.

Στα αρχαία το Ελένη γραφόταν: ΗΕΛΕΝΕ. Μετά το γράφαμε με δασεία (όπως όλα τα ΟΝΟΜΑΤΑ που αρχίζουν από φωνήεν). Και μετά; Πως το γράφουν στις λατινικές γλώσσες; Helen?Μήπως μοιάζει με το ΗΕΛΕΝΕ; Mήπως όποια ελληνική λέξη παίρνει δασεία στα αγγλικά, γαλλικά κτλ παίρνει H μπροστά; Βέβαια πολύ άχρηστο εργαλείο αυτό ε;

Κατα + ορίζω = καΘορίζω και όχι καΤορίζω. ΓΙΑΤΙ; γιατί το ρήμα Ορίζω παίρνει ΔΑΣΕΙΑ. Οπότε γνωρίζω ΛΙΓΟΤΕΡΑ (γιατί δεν αποστηθίζω ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ) και παράγω περισσότερες.

Και πάει και αντίστροφα. Το παράδειγμα ήταν αρκετά απλό και προφανώς μιλάω για πιο περίπλοκες λέξεις.

Όσο για τα κείμενα σε πολυτονικό, αν μεταφράστηκαν παλαιότερα είναι λογικό να είναι σε πολυτονικό γιατί έτσι έγραφαν τότε.

Γενικά,η Γλώσσα είναι ένα μαθηματικό σύστημα το οποίο αποτελείται από σύμβολα, αξιώματα, κανόνες (θεωρήματα), πορίσματα. Όπως κάθε μαθηματικό σύστημα, ξεκινάς από τα λίγα αξιώματά σου και προχωράς και χτίζεις ολόκληρο σύστημα. Και η μουσική είναι ένα μαθηματικό σύστημα με κανόνες και αξιώματα και ΓΡΑΦΗ η οποία σου λέει πως να ΠΡΟΦΕΡΕΙΣ τις νότες. Στη Γλώσσα, το η,υ,ι έχουν διαφορά στην προφορά άσχετα αν δεν το μαθαίνουμε.

Η γλώσσα είναι Τέχνη, από τις αρχαιότερες και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των πολιτισμών. Από τις σπηλειές βγήκαμε, φτιάξαμε τη γραφή, και τώρα θέλουμε να γυρίσουμε στις σπηλιές σαν ζώα.

Και μια τελευταία παρατήρηση, από την ορθογραφία(και τον τονισμό) καταλαβαίνεις από που προέρχεται μία λέξη, ΔΗΛΑΔΗ, ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ.

Απλά η γνώμη μου, όπως ολων.
1. Φίλε μου τη λέξη "βιβλίο" πως τη γράφεις;

2. Το "Ελένη" το προφέρεις "helene" ή "Eleni"; Επειδή υποψιάζομαι το δεύτερο αυτο εδω "ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΟΝΟΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" δεν υφίσταται.

Για λέξεις όπως "καθημερινός" μπορώ να συμφωνήσω στο νόημα της δασείας. Σκέψου όμως λίγο το παράλογο του πολυτονικού: Χρησιμοποιήσαμε τη δασεία για να δηλώσουμε αυτή την άχνα που πρόφερε ο αρχαίος Έλληνας στο "Ελένη" και την ψιλή για να δηλώσουμε...την απουσία αυτής (!)

Τέλος, η γλώσσα είναι πράγματι σημειακό σύστημα, όπως η μουσική, τα σήματα μορς και άλλα. Αλλά διαφέρει από όλα αυτά και για αυτό είναι τόσο ενδιαφέρουσα γιατί ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ. Και μάλιστα συνήθως όχι με άνωθεν παρεμβάσεις, αλλά από τους ομιλητές της, κυρίαρχα μέσω των λαθών. Οι αντιστοιχίες με τη μουσική είναι επομένως άστοχες. Με τη λογική αυτή, μη φτιαχτές είναι οι περισσότερες γλώσσες του κόσμου. Η καθαρεύουσα διαφέρει, και με αυτή την έννοια μοιάζει περισσότερο με τη μουσική (ως περισσότερο κλειστό σύστημα, μη δεκτικό σε αλλαγές).

 
alexmei είπε:
Γιατί υπάρχει κάποια γλώσσα που να μην είναι ΦΤΙΑΧΤΗ;
Εννοούσα πως είναι μία γλώσσα που δεν την μίλησε σχεδόν κανείς... Μία γλώσσα που υπήρχε για να γράφετε σε κείμενα την ώρα που οι άνθρωποι που τη γράφανε μιλάγανε μεταξύ τους μία άλλη γλώσσα (ή έστω απλοποίησή της)...

Για τους τόνους δεν βρίσκω νόημα γιατί πολύ απλά οι τόνοι δεν αλλάζουν τον ήχο μιας λέξης... Αλλά σου είπα κι αυτό το συζητάω... Δεν έχω τόσο πρόβλημα με το πολυτονικό... Αν και οπτικά μου φαίνεται αστείο...

Mήπως όποια ελληνική λέξη παίρνει δασεία στα αγγλικά, γαλλικά κτλ παίρνει H μπροστά; Βέβαια πολύ άχρηστο εργαλείο αυτό ε;
Αυτό δεν το ήξερα... Αλλά και πάλι δεν το βρίσκω "χρήσιμο εργαλείο" για κάποιον που δασείες είδε πρώτη φορά στη ζωή του στα 10 όταν διάβαζε τη μυστηριώδη νήσο του Ιουλίου Βερν και μόλις είδε τους τόνους ΤΡΟΜΑΞΕ! (ναι για μένα λέω :P)

Σαφως,αλλα και το επισημο....πολιτευμα μας (και οικονομικο συστημα) απο τη μεταπολιτευση και μετα ηταν η σοβιετικη συντεχνιοκρατια ,δε λεει τιποτα αυτο.... ;D
Ας μην το πάμε εκεί... Υπάρχει και η παιδική χαρά για αυτά τα πράματα ;) Συμφωνούμε πως διαφωνούμε!!! ;D

 
Ριχάρδος είπε:
Τα ίδια λέμε στην ουσία.
Μπα...  δεν νομίζω  ;)

Πίστεψέ με, ο μέσος ομιλητής πιθανότατα δεν κάνει αυτό τον συνειρμό που μόλις περιέγραψες. Είτε ξέρει τη λέξη, είτε όχι. Για αυτό κάνω τον διαχωρισμό μεταξύ χρηστικότητας και βαθύτερης κατανόησης. Το να σου προκαλεί μια λέξη συνεκδοχικές σκέψεις σχετικά με την ερμηνεία της, υπάγεται στο δεύτερο σκέλος.
Αν κάνουμε τέτοια έκπτωση σ' αυτό που εσύ ονομάζεις "βαθύτερη κατανόηση", τη χάσαμε τη μπάλα... Κατεβάζουμε ΠΟΛΥ τον πήχυ... Δεν το δέχομαι με τίποτε.

Αυτή την ετυμολογία εγώ δεν δέχομαι να την πετάξω στα σκουπίδια φίλε μου._

http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1

 
Εννοούσα πως είναι μία γλώσσα που δεν την μίλησε σχεδόν κανείς... Μία γλώσσα που υπήρχε για να γράφεται σε κείμενα την ώρα που οι άνθρωποι που τη γράφανε μιλάγανε μεταξύ τους μία άλλη γλώσσα (ή έστω απλοποίησή της)...
Ναι αλλα αποτελεσε και ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ επιλογη για ΠΛΗΘΟΣ ΚΟΛΟΣΣΩΝ της λογοτεχνίας μας,μη το ξεχναμε αυτο και για να την επελεξαν καποιο λογο θα ειχαν....δεν ξυπνησε ενα πρωι ο Εμπειρικος και αποφασισε να γραψει στην...καθαρευουσα

σκεψου ας πουμε αυτο το αριστουργημα

Σκοπός της ζωής μας δεν είναι η χαμέρπεια. Υπάρχουν απειράκις ωραιότερα πράγματα και απ’ αυτήν την αγαλματώδη παρουσία του περασμένου έπους. Σκοπός της ζωής μας είναι η αγάπη. Σκοπός της ζωής μας είναι η ατελεύτητη μάζα μας. Σκοπός της ζωής μας είναι η λυσιτελής παραδοχή της ζωής μας και της κάθε μας ευχής εν παντί τόπω εις πάσαν στιγμήν εις κάθε ένθερμον αναμόχλευσιν των υπαρχόντων. Σκοπός της ζωής μας είναι το σεσημασμένον δέρας της υπάρξεώς μας.—Ανδρέας Εμπειρίκος, Τριαντάφυλλα στο παράθυρο, από την Υψικάμινο (1935)
στην..δημοτικια...

Εξακολουθω να επιμενω οτι η "πληρης" καταργηση της καθαρευουσας ειναι λαθος...ειδικα στη λογοτεχνία μια ΜΙΚΤΗ γλωσσα που ανάλογα με τη ΧΡΗΣΗ της θα "επετρεπε" και την καθαρευουσα ειναι σαφως προτιμοτερη σαν "καλλιτεχνικο" οπλο  (ή χρωμα) αλλα και ,γιατι οχι, σαν ενα ακομα "μεσον" καθημερινης επικοινωνιας.

Απο την αλλη μπορει και να κανω λαθος και απλα να εχω παρασυρθει απο τη λατρεια μου για τον Καβαφη ,τον Παπαδιαμαντη και τον Εμπειρικο... ;)

 
gdevelek είπε:
Μπα...  δεν νομίζω  ;)

Αν κάνουμε τέτοια έκπτωση σ' αυτό που εσύ ονομάζεις "βαθύτερη κατανόηση", τη χάσαμε τη μπάλα... Κατεβάζουμε ΠΟΛΥ τον πήχυ... Δεν το δέχομαι με τίποτε.

Αυτή την ετυμολογία εγώ δεν δέχομαι να την πετάξω στα σκουπίδια φίλε μου._

http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1
Ναι...Βέβαια αυτά που γράφω δεν είναι ακριβώς δικές μου απόψεις, αλλά τελοσπάντων...Δικαίωμα σου να μη το δεχτείς φυσικά. Η πλάκα είναι ότι διαφωνείς σε ένα θέμα που ούτε καν υποστήριξα, την καθιέρωση της φωνητικής ορθογραφίας  ;)

 
Ναι αλλά ο Εμπειρίκος έχει γράψει κι αυτό:

Και ενώ εξηκολούθει ο βαλλισμός, άλλοι μεν άνδρες εκοίταζαν με περιπάθειαν, ή με βλέμμα οξύ τας ντάμας των εις τα μάτια, άλλοι κάτι ψιθυρίζοντες και άλλοι σιωπηλοί. Τινές εξ αυτών είχαν μερικάς ή πλήρεις στύσεις, αι οποίαι έκαμναν τας περισκελίδας των να εξογκούνται εις ποικίλους βαθμούς και τας οποίας, άλλοι μεν προσεπάθουν να δαμάσουν, ή, τουλάχιστον, να αποκρύψουν, άλλοι δε - οι πλέον φιλήδονοι ή θαρραλέοι - προσεπάθουν, αντιθέτως, να τας καταστήσουν όσον το δυνατόν πλέον εκδήλους και πλέον αισθητάς, εις τα ωραίας ντάμας των.
(σε αυτό το πλοίο είχε γίνει της κακιάς π@@@@ς έτσι?  :P)

Πάντως πέραν της πλάκας... Η δημοτικιά είναι η γλώσσα που θα καταλάβει ο απέναντι σου... Γιατί να γράψεις ένα "αριστούργημα" όταν μπορεί να γίνει κατανοητό από ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ανθρώπους ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ?

 
Superfunk είπε:
σκεψου ας πουμε αυτο το αριστουργημα
Σκοπός της ζωής μας δεν είναι η χαμέρπεια. Υπάρχουν απείρως ωραιότερα πράγματα και απ’ αυτήν την αγαλματώδη παρουσία του περασμένου έπους. Σκοπός της ζωής μας είναι η αγάπη. Σκοπός της ζωής μας είναι η αθάνατη μάζα μας. Σκοπός της ζωής μας είναι η λυσιτελής παραδοχή της ζωής μας και της κάθε μας ευχής, σε κάθε τόπο και σε κάθε στιγμή και σε κάθε ένθερμη αναμόχλευση των υπαρχόντων. Σκοπός της ζωής μας είναι το σημαδεμένο δέρμα της υπάρξεώς μας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Σκοπός της ζωής μας δεν είναι η χαμέρπεια. Υπάρχουν απείρως ωραιότερα πράγματα και απ’ αυτήν την αγαλματώδη παρουσία του περασμένου έπους. Σκοπός της ζωής μας είναι η αγάπη. Σκοπός της ζωής μας είναι η αθάνατη μάζα μας. Σκοπός της ζωής μας είναι η λυσιτελής παραδοχή της ζωής μας και της κάθε μας ευχής, σε κάθε τόπο και σε κάθε στιγμή και σε κάθε ένθερμη αναμόχλευση των υπαρχόντων. Σκοπός της ζωής μας είναι το σεσημασμένο δέρμα της υπάρξεώς μας.
+1

 
funky_bassman είπε:
να γράψεις ένα "αριστούργημα" όταν μπορεί να γίνει κατανοητό από ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ανθρώπους ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ?
Γιατι κάποιοι άνθρωποι επιλέγουν και τα εκφραστικά τους μέσα, και το ακροατήριό τους.

 
audiokostas είπε:
Σκοπός της ζωής μας είναι το σεσημασμένο δέρμα της υπάρξεώς μας.
Όχι που να με πάρει, "σημαδεμένο τομάρι" θες εκεί για να το απογειώσεις.

 
shelter είπε:
Γιατι κάποιοι άνθρωποι επιλέγουν και τα εκφραστικά τους μέσα, και το ακροατήριό τους.
Σαφώς... Αλλά όταν κάποιοι ζητούν τα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ εκφραστικά μέσα (που δεν τα θέλει ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ) να γίνουν κανόνας για τους υπόλοιπους τότε κάτι πάει στραβά... Ή όχι?

 
funky_bassman είπε:
Ναι αλλά ο Εμπειρίκος έχει γράψει κι αυτό:

(σε αυτό το πλοίο είχε γίνει της κακιάς π@@@@ς έτσι?  :P)

Πάντως πέραν της πλάκας... Η δημοτικιά είναι η γλώσσα που θα καταλάβει ο απέναντι σου... Γιατί να γράψεις ένα "αριστούργημα" όταν μπορεί να γίνει κατανοητό από ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ανθρώπους ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ?
γιατι στη ζωη παντα υπηρχαν,υπαρχουν και θα υπαρχουν  η ΠΛΕΜΠΑ και η Elite.... εσυ απλα διαλεγεις με ποιον θα πας.. ;)

ασε που οτιδηποτε γραμμενο στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ειναι καταδικασμενο να...γινεται κατανοητο απο..ελαχιστους ανθρωπους παγκοσμιως... ;D

@Audiokostas

μα οι μισες λεξεις που γραφεις...καθαρευουσιανικες ειναι... ;D...

δυστυχως ΔΕΝ ειναι το ιδιο με το original...

προσπαθησε να..μεταφρασεις το κειμενο απο τον Μεγα Ανατολικο που παραθετει ο FB να δεις τι θα γινει..... ;D

 
Earendil είπε:
Όχι που να με πάρει, "σημαδεμένο τομάρι" θες εκεί για να το απογειώσεις.
Το χεις. Εγώ κιότεψα μπρος στο σημάδεμα του αριστερού.....

Έβαλα τη νεοελληνική ρίζα της μετοχής αλλά άφησα τη πέτσα απ όξω.

Φχαριστώ σε δάσκαλε.

@ Σουπερφακ

Μάλλον έχεις σύγχυση τι είναι δημοτική και τι καθαρεύουσα .....

Άσε που ΔΕΝ μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για τον Εμπειρίκο.....

Ο οποίος ΔΕΝ μπορεί να είναι τόσο μεγάλος σαν τον Καζαντζάκη ("Η δημοτική γλώσσα είναι η πατρίδα μας")

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπα δεν νομιζω..... ;D

Εγω παντως σου εστειλα μεταφρασμενο το αποσπασμα απο  τον Μεγα Ανατολικο για να καταλαβεις την ΔΙΑΦΟΡΑ...(μια και εισαι ξεροκεφαλος)..

Καταλαβαινεις βεβαια οτι στην..δημοτικια απλα δεν ΜΠΟΡΩ να το παραθεσω στο κοινο του ΝΟΙΖ...(αλλη μια διαφορα μεταξυ καθαρευουσας και..δημοτικιας.... ;D)

Άσε που ΔΕΝ μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για τον Εμπειρίκο.....Ο οποίος ΔΕΝ μπορεί να είναι τόσο μεγάλος σαν τον Καζαντζάκη
εχουμε και διαφορετικες αποψεις περι μεγαλειου βλεπω... ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
γιατι στη ζωη παντα υπηρχαν,υπαρχουν και θα υπαρχουν  η ΠΛΕΜΠΑ και η Elite.... εσυ απλα διαλεγεις με ποιον θα πας.. ;)
Αν η ελιτ μου απαγορεύει τη γείωση με τα στρώματα τα οποία ζούνε, μιλάνε, προωθούν τη γλώσσα τόσες χιλιάδες χρόνια προτιμώ να είμαι με την πλέμπα...  Έτσι κι αλλιώς όλοι το ίδιο είμαστε... Τα είπε ο δάσκαλος...


 
Έτσι κι αλλιώς όλοι το ίδιο είμαστε..
Στην καθημερινοτητα,στις υποχρεωσεις μας και στα δικαιωματα μας  σαφως και ειμαστε (ή μαλλον θα ΠΡΕΠΕΙ να ειμαστε) ,στις επιλογες μας ως προς την τεχνη που...καταναλωνουμε σαφως και ΔΕΝ ειμαστε... ;)

 
funky_bassman είπε:
Σαφώς... Αλλά όταν κάποιοι ζητούν τα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ εκφραστικά μέσα (που δεν τα θέλει ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ) να γίνουν κανόνας για τους υπόλοιπους τότε κάτι πάει στραβά... Ή όχι?
Σωστά,

Εχεις μπερδέψει τον εκάστωτε ακαδημαισμό, με τους ανθρώπους που παράγουν πνευματικό έργο κάποιας στάθμης, ανεξαρτήτου προελεύσεως.

Πέραν αυτών δεν νομίζω ότι υποχρέωσε ποτέ κανένας και κανέναν να ενστερνιστεί κατι δια των γρόνθων και της βίας.

Θερμή παράκληση όμως μην το ρίχνεις στο δικαιο του λαού γιατι θα πάει τζάμπα όλη η κουβέντα που προσπαθούμε να κάνουμε .

 
Superfunk είπε:
@Audiokostas

μα οι μισες λεξεις που γραφεις...καθαρευουσιανικες ειναι... ;D...

δυστυχως ΔΕΝ ειναι το ιδιο με το original...
Δεν περιέχει ούτε μία καθαρευουσιάνικη λέξη, και απέχει ελάχιστα από το πρωτότυπο.

Έχω ήδη γράψει πως θεωρώ την ΔΗΜΟΤΙΚΗ "κατώτερη" γλώσσα, αλλά μη φτάσουμε στο σημείο να τη θεωρούμε κατάλληλη μόνο για "πιάσε μου ένα δίπιτο με γύρο απ' όλα!"...

Γενικά η τάση σου προς την ισοπέδωση - σε κάθε πεδίο συζήτησης - είναι ακατάσχετη....

 
Ξεκινώντας...το θέμα μαμάει.Για την ακρίβεια μαμάει η συζήτηση και όχι η ''επιστημονική'' θεωρία του blue monk.Να πω επίσης ότι συμφωνώ με LK,Audiokosta,gdevelek και όσους είπαν τα ίδια.

SF σε αρκέτα συμφωνώ (βασικά σχεδόν σε όλα) αλλά τι ακριβώς είπες ότι είχαμε ως πολίτευμα;Άστο αυτό γιατί αν κάτσουμε να το σχολιάσουμε θα κλείσει το thread από modulators.O συντηρήτισμός σου με εκπλήσσει δυσσάρεστα.  :(

Το θέμα βέβαια εκ φύσεως είναι έντονα ιδεολογικό/πολιτικό και είναι αναπόφευκτο να μην συζητήσουμε πάνω σε αυτό ακριβώς τον χαρακτήρα του, οπότε παρακαλώ να μην κλειδωθεί μιας και φτάσαμε ως εδώ με πολύ ωραία ροή.  :)

Απόψεις σαν του blue monk έχω διαβάσει σε πάμπολα ''ρεμπέλικα'' βιβλία ''περιθωριακών'' ''αντιεξουσιαστικών'' απόψεων ουκ ολίγες φορές και ευχαριστώ το θεό που δεν επηρεάστηκα καθώς έστω και ένα μικροσκοπικό μυαλό το διαθέτω για να αντικρούσω τις π@πάρι*ς.Ομολογώ βέβαια ότι αυτές οι μπούρδες αρχικά φαίνονται δελεαστικές...εξαιρετικά θα έλεγα.

Δεν είναι όλες οι γλωσσικές εξελίξεις ορθές κύριοι.Όσο πάμε δυστυχώς από την ακριβολογία καταλήγουμε στο περίπου αλλά έλα μωρέ συννενοούμαστε.Η γλώσσα ως αναγκαία προυπόθεση της σκέψης και φορέας του πολιτισμού ΝΑΙ δείχνει την νοημοσύνη μας.

Οπότε αν την βιάζουμε(και στο βιασμό συμπεριλαμβάνεται η ανορθογραφία) μάλλον δεν μας διέπει ιδιαίτερη ευφυϊα.  ::)  

Η μητρική μας κοντεύει να καταντήσει παρακατιανή.  >:(

Η λεξιπενία δεν δικαιολογείται όσο και να προσπαθούν οι δήθεν επαναστάτες οι οποίοι ρίχνουν το φταίξιμο για τα κακώς κείμενα της κοινωνίας σε όλα.Ούτε προάγει τον πολιτισμό.Δεν μπορώ να δεχτώ την βλακώδη ιδέα η οποία λέει οτιδήποτε έχει κοινωνική βάση,νομιμοποιείται...πολλές μπούρδες έχουν κοινωνική βάση.

Κάτι άλλο τώρα...η γλώσσα δεν είναι μια ουρανοκατέβατη απλή εφεύρεση όπως ειπώθηκε..είναι η ταυτότητα μας. Δεν τελειώνει ο ρόλος της στην ικανοποίηση της τυπικής επικοινωνίας.Επιπλέον τα ιδιώματα μερικών μικρών κοινωνικών ομάδων είναι επιεικώς αστείο να παρουσιάζονται ως πλήρης γλώσσα.

Εν κατακλείδι όποια γλώσσα μας αποσυνθέτει διανοητικά,συναισθηματικά,ψυχικά χειροκροτώντας την ασάφεια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΛΩΣΣΑ.Δεν πρέπει να θεωρείται τουλάχιστον.

End of story για μένα εδώ. (να τη και η ξενομανία)  ;D ;D ;D ;D

Επειδή η γενιά μου πάει κατα διαόλου σε αυτό το θέμα και προβληματίζομαι όσο δεν μπορείται να φανταστείται, με φασιστική σιγουριά επιβάλλω αυτήν την άποψη σε κάθε φαντασμένο τεμπέλη.

Φυσικά και γώ ακόμα δεν κατέχω όσο θα έπρεπε την γλώσσα μου...δεν κάνω τον ξύπνιο.   ;)

ΥΓ:Πάντως εμένα δεν μου κολλάνε ταμπέλα ακροδεξιού...φαίνομαι ότι είμαι άπλυτος  8)

Συνήθως όσοι εκφέρουν τις παραπάνω ειπωμένες ιδέες και ΕΙΝΑΙ ακροδεξιοί...δεν ξέρουν ούτε την αλφαβήτα.  ;D  :P

 
Ριχάρδος είπε:
1. Φίλε μου τη λέξη "βιβλίο" πως τη γράφεις;

2. Το "Ελένη" το προφέρεις "helene" ή "Eleni"; Επειδή υποψιάζομαι το δεύτερο αυτο εδω "ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΟΝΟΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" δεν υφίσταται.

Για λέξεις όπως "καθημερινός" μπορώ να συμφωνήσω στο νόημα της δασείας. Σκέψου όμως λίγο το παράλογο του πολυτονικού: Χρησιμοποιήσαμε τη δασεία για να δηλώσουμε αυτή την άχνα που πρόφερε ο αρχαίος Έλληνας στο "Ελένη" και την ψιλή για να δηλώσουμε...την απουσία αυτής (!)

Τέλος, η γλώσσα είναι πράγματι σημειακό σύστημα, όπως η μουσική, τα σήματα μορς και άλλα. Αλλά διαφέρει από όλα αυτά και για αυτό είναι τόσο ενδιαφέρουσα γιατί ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ. Και μάλιστα συνήθως όχι με άνωθεν παρεμβάσεις, αλλά από τους ομιλητές της, κυρίαρχα μέσω των λαθών. Οι αντιστοιχίες με τη μουσική είναι επομένως άστοχες. Με τη λογική αυτή, μη φτιαχτές είναι οι περισσότερες γλώσσες του κόσμου. Η καθαρεύουσα διαφέρει, και με αυτή την έννοια μοιάζει περισσότερο με τη μουσική (ως περισσότερο κλειστό σύστημα, μη δεκτικό σε αλλαγές).
Aς δηλώνει η ψιλή απουσία της δασείας, πειράζει; Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είναι πλεονασμός, αλλά δεν είναι κάτι το τραγικό, ούτε κουραστικό, ούτε τίποτα.

Για το Ελένη  δεν γνωρίζω αν η ύπαρξη του τόνου άλλαζε το "ε" στην λίγουσα σε "η", αλλά και στα Ρώσσικα για παράδειγμα, το Χαρασό γράφεται ΧΟΡΟΣΟ (σημασία έχουν τα όμικρον) Ο κανόνας λέει ότι αν δεν τονίζεται το Ο διαβάζεται ώς Άλφα. Τρελό θα μου πεις αλλά βλέπουμε οτι σε όλες τις γλώσσες υπάρχουν αυτά, και κάποιο ρόλο παίζουν. Επείσης οι Τρεις τόνοι δίνουν τον τρόπο με τον οποίο προφέρεις την κάθε λέξη, άσχετα που εμείς δεν γνωρίζουμε πως λειτουργούν! (εγώ προσωπικά). Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τα καταργήσουμε; Δίνουν μία ομορφιά ρε παιδιά! Νιώθω ότι είναι σαν να ζωγραφίζουμε με λέξεις. Και μην μου πείτε ότι είναι τυχαίο πως όλοι οι μεγάλοι διανοούμενοι γνώριζαν σε βάθος τις γλώσσες τους...

Η γραφή της μουσικής και η γλώσσα μοιάζουν στην βάση, όχι στο όλον.

Και ας διαχωρίσουμε κάτι. Το "αλλαγές" που λέμε στην εξέλιξη. Είναι αλλαγές προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο; Να αντικαταστήσουμε όλα τα "η,ι,υ" με "ι" ας πουμε θα μας έκανε καλό ή κακό; Για σκεφτείτε το. Εγώ πάντως ακούω τους μεγαλύτερους ανθρώπους που μιλάνε την καθαρεύουσα (ναι υπάρχουν!) και παρατηρώ ότι μιλάνε πιο όμορφα από τους νέους. Και τη ζωή τη χαιρόμαστε λόγω της ομορφιάς τριγύρω μας. Δες τους Γερμανούς που σου λέει γλυκόλογα και είναι σαν να σε βρίζει ;D

Η ορθογραφία ήταν το σύνολο των τόνων, των γραμμάτων και των πνευμάτων. Πετάξαμε τα μισά απέξω και εγώ βλέπω ότι από τις εκατομμύρια λέξεις που έχουμε χρησιμοποιούμε 100.

Αυτό που προτίνουν οι περισσότεροι είναι ότι αφού έγινε το κακό και δεν μάθαμε να προφαίρουμε τις λέξεις ανάλογα με τον τονισμό τους και το γράμμα που υπάρχει, ας τα χειροτερεύσουμε. Αυτό είναι αισχρό.

Ναι αλλά ο Εμπειρίκος έχει γράψει κι αυτό:

(σε αυτό το πλοίο είχε γίνει της κακιάς π@@@@ς έτσι?  :P)

Πάντως πέραν της πλάκας... Η δημοτικιά είναι η γλώσσα που θα καταλάβει ο απέναντι σου... Γιατί να γράψεις ένα "αριστούργημα" όταν μπορεί να γίνει κατανοητό από ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ανθρώπους ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ?
Και σε αυτό ποιος φταίει; Οι πολλοί που δεν έμαθαν την πλούσια γλώσσα ή ο συγγραφέας του αριστουργήματος; Είναι γνωστό πως αν το κάνουν οι πολλοί δεν σημαίνει ότι είναι και το ορθό.

Σας βάζω στοίχημα ότι αν μαθαίναμε να μιλάμε και να γράφουμε σωστά, θα ήμασταν καλύτερος λαός.

Ποιος εξάλλου είπε το παρακάτω;

"Ο λαός των Γκρεκών είναι αναρχικός και δύσκολος να τιθασευθή. Γι' αυτό πρέπει να τον χτυπήσουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως αναγκασθή να συμμορφωθή. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα του, την θρησκεία του, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε την δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, ώστε να μην μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, στην Ανατολική Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή την νευραλγική περιοχή στρατηγικής σημασίας για μας"
Το κάνανε ήδη και εσείς το υποστηρίζετε...

Υ.Γ. Για να αποφύγουμε παρεξηγήσεις, ούτε ακροδεξιός είμαι ούτε τίποτα. Ανθρωπος είμαι και εσείς συνδέεται τη γλώσσα με τα πολιτκά. Ξεφτίλα.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top