Ορθογραφια, απλα η γνωμη μου

freerock1974 είπε:
Θα παραμεινω παντως λατρης της αρχαιας ελληνικης,προσωπικα δεν εχω αναγκη τονωσης του εγω,οταν ολα γυρω ειναι γκρεμισμενα,μεσω αυτης και αν μη τι αλλο,θα νιωθω καλα αν αυτη τη λατρεια ενστερνιζονται και αλλοι,επιστημονες χωρις συναισθηματισμους γιατι πιστευω πως υπαρχουν πολλοι.

Παντως να πω την αληθεια...Εχω αρχισει να εκνευριζομαι με το οτι ολες οι χωρες ψαχνουν να βρουν πραγματα απο την Ιστορια τους,τα αποθεωνουν,τα επιδεικνυουν ως επιτευγματα και μεις παμε να τα υποτιμησουμε ολα.

Παν μετρον αριστον.

Καλες βουτιες σ ολους! :-*
Δεν τα υποτιμούμε... Απλά 1+1=2... Ούτε 0,5, ούτε 5, ούτε 3, ούτε 100... Κάνει 2... Απλά στην Ελλάδα υπάρχει η τάση της ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗΣ κάποιον πραγμάτων (πολιτισμός, γλώσσα, επιστήμη κλπ) με φαιδρά επιχειρήματα και σε πολλές περιπτώσεις ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ...  ;)

Ναι, με χαλάει με ενοχλεί όταν το κάνουν ΧΩΡΙΣ ΒΑΣΙΜΟ ΛΟΓΟ. Όταν δηλαδή αυτό που θέλουν να πουν αποδίδεται εξίσου καλά στα ελληνικά. Έγραψα προ... αρκετών σελίδων για το "πρες ρουμ" αντί του "αίθουσα τύπου".

Διαφωνείς μ' αυτό το σκεπτικό;
Διαφωνώ με αυτό το σκεπτικό σε 1-2 σημεία. Επί της αρχής ίσως όχι αλλά 1-2 σημεία με βρίσκουν διαφωνούντα... Το ότι δια γράφεις το με χαλάει ας πούμε... Γιατί? Κάποτε υπήρχε η έκφραση "πω ρε μάγκα τζάμι η κατάσταση" που είναι από τα πιο γελοία που λέγαμε ποτέ αλλά ήταν έκφραση που την καταλάβαινε όλος ο κόσμος... Το ότι παίρνουμε λέξεις και τις εννοούμε με άλλο νόημα δεν είναι απαραίτητα κακό... Είναι?

Όσων αφορά το βάσιμο λόγο... Ποιος κρίνει το βάσιμο λόγο? Για εσένα βάσιμος λόγος μπορεί να είναι ο χ, για τον άλλον ο ψ για τον τρίτο κανένας, για τον τέταρτο όλοι... Ποιος κανόνας λοιπόν θα κρίνει τον βάσιμο λόγο?

 
Σταύρο, σίγουρα όλοι το κανουμε αυτό το "λάθος" που και που (δεν είναι πάντα λάθος βέβαια γιατί κανείς δεν τα ξέρει όλα).

gdevelek είπε:
Ναι, με χαλάει με ενοχλεί όταν το κάνουν ΧΩΡΙΣ ΒΑΣΙΜΟ ΛΟΓΟ. Όταν δηλαδή αυτό που θέλουν να πουν αποδίδεται εξίσου καλά στα ελληνικά. Έγραψα προ... αρκετών σελίδων για το "πρες ρουμ" αντί του "αίθουσα τύπου".
Βέβαια, το ότι εσένα σε εκνευρίζει ή όχι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κατά κάποιο απροσδιοριστο τρόπο "σωστό" ή "λάθος" αντικειμενικά.

 
theoctapus είπε:
Σταύρο, σίγουρα όλοι το κανουμε αυτό το "λάθος" που και που (δεν είναι πάντα λάθος βέβαια γιατί κανείς δεν τα ξέρει όλα).

Βέβαια, το ότι εσένα σε εκνευρίζει ή όχι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κατά κάποιο απροσδιοριστο τρόπο "σωστό" ή "λάθος" αντικειμενικά.
Τι εννοείς δλδ ότι σωστά έχουμε ΣΟΥΠΕΡ ΛΙΓΚ? ΜΕΓΚΑ ΤΣΑΝΕΛ? ΣΚΑΙ γραμμένο μάλιστα με ελληνικούς χαρακτήρες? Πράιμ Ζόουν? Χάπι άουαρ? Φαστ τρακ? Μπάρμπερ σοπ ? Μπανκ και ένα σωρό άλλα?

Για βλαχομπαρόκ επαρχιωτισμό μου κάνει  ;D

Το να χρησιμοποιήσω την ορολογία των ΗΥ που είναι ανακάλυψη που συνέβει επί ημερών αγγλικής είναι λογικό δάνειο ,σα το δάνειο της ιατρικής ορολογίας απ την ελληνική γλώσσα προς τις άλλες ,αλλά το να δανείζομαι με το ζόρι λέξεις και μάλιστα πολλές φορές δεύτερο χέρι απ την ελληνική πχ ΜΕΓΚΑ ΤΣΑΝΕΛ είναι ηλίθιο

 
samy paraga είπε:
Τι εννοείς δλδ ότι σωστά έχουμε ΣΟΥΠΕΡ ΛΙΓΚ? ΜΕΓΚΑ ΤΣΑΝΕΛ? ΣΚΑΙ γραμμένο μάλιστα με ελληνικούς χαρακτήρες? Πράιμ Ζόουν? Χάπι άουαρ? Φαστ τρακ? Μπάρμπερ σοπ ? Μπανκ και ένα σωρό άλλα?

Για βλαχομπαρόκ επαρχιωτισμό μου κάνει  ;D

Το να χρησιμοποιήσω την ορολογία των ΗΥ που είναι ανακάλυψη που συνέβει επί ημερών αγγλικής είναι λογικό δάνειο ,σα το δάνειο της ιατρικής ορολογίας απ την ελληνική γλώσσα προς τις άλλες ,αλλά το να δανείζομαι με το ζόρι λέξεις και μάλιστα πολλές φορές δεύτερο χέρι απ την ελληνική πχ ΜΕΓΚΑ ΤΣΑΝΕΛ είναι ηλίθιο
Από αύριο μόνο ET1, ΝΕΤ και ΕΤ3? afto ine? :P

 
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει πάντα να συζητάμε με όρους άσπρου-μαύρου. Επειδή κάποιος υποστηρίζει ότι δεν ισχύει κάτι δεν πάει να πεί ότι υποστηρίζει αυτομάτως το αντιδιαμετρικά αντίθετό του.

Αυτό που λέω είναι ότι δεν ξέρω αν είναι σωστό ή λάθος, καλό ή κακό. Προσωπικά δεν με ενοχλεί, αλλά that's me (και η πίεση του gdevelek στο 20  ;D )

 
theoctapus είπε:
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει πάντα να συζητάμε με όρους άσπρου-μαύρου. Επειδή κάποιος υποστηρίζει ότι δεν ισχύει κάτι δεν πάει να πεί ότι υποστηρίζει αυτομάτως το αντιδιαμετρικά αντίθετό του.

Αυτό που λέω είναι ότι δεν ξέρω αν είναι σωστό ή λάθος, καλό ή κακό. Προσωπικά δεν με ενοχλεί, αλλά that's me (και η πίεση του gdevelek στο 20  ;D )
Εντάξει ,εξάλλου είναι γνωστό ότι ο καθένας έχει την άποψή του ,που είναι σεβαστή ,δεν θα επιμείνω σεβόμενος την άποψή σου  ;)

 
theoctapus είπε:
Βέβαια, το ότι εσένα σε εκνευρίζει ή όχι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κατά κάποιο απροσδιοριστο τρόπο "σωστό" ή "λάθος" αντικειμενικά.
Γράφουμε με βάση τις προσωπικές μας απόψεις και κριτήρια. Αν για να γράψουμε έπρεπε να έχουμε τη στάμπα της αντικειμενικής ορθότητας, το φόρουμ θα είχε μερικές δεκάδες μηνύματα.

 
Προφανώς. Δεν σ' το 'πα για να αναθεωρήσεις βάσει αντικειμενικων κριτηρίων. Απλά τόνισα την υποκειμενικότητα της εν λόγω άποψης χρησιμοποιώντας την δικιά μου υποκειμενική άποψη.

Ώπα, κάτσε μπερδεύτητα. Τι ισχύει τελικά είπαμε;  ;D

 
freerock1974 είπε:
Το ''αποκλειεται'' να προερχεται κατι απο κατι αλλο ειναι απολυτο και δεν μπορει να στηριχθει.Εκατερωθεν βεβαια.Απλα εικαζουμε σ ενα παραδειγμα για την σημασια της ορθογραφιας...
Σταύρο, λυπάμαι, αλλά δεν μπορείς να αποφαίνεσαι απόλυτα για κάτι που δεν έχεις σπουδάσει και δεν το γνωρίζεις, ούτε -με κάθε σεβασμό- η άποψή σου μπορεί να μπει στο ίδιο ζύγι με τη δική μου. Άλλο το δικαίωμα άποψης, καθόλα σεβαστό, και άλλο η βαρύτητα της κάθε άποψης.

Το πιρούνι αποκλείεται να βγαίνει από το πείρω και μπορώ να σου παραθέσω και άπειρη βιβλιογραφία: έχω 5 λεξικά σπίτι και τα 5 το δίνουν με ι ως προερχόμενο από το περόνιον. Δες ενδεικτικά το Λεξικό Τριανταφυλλίδη (η ετυμολογία στις αγκύλες μετά το λήμμα):

http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=πιρουνι&dq=

Φυσικά μπορείς να το αμφισβητήσεις και αυτό, αν εσφαλμένα συνδέεις την κατάρριψη της κάθε κολακευτικής ιντερνετικής μπαρούφας με ανθελληνισμό και αυτομαστίγωση.

Αλλά πρόσεξε σε πόσο επικίνδυνο χωράφι άθελά σου έχεις μπει: αμφισβητείς τα λεξικά Τριανταφυλλίδη, Μπαμπινιώτη, Τεγόπουλου-Φυτράκη, και το 15τομο Δημητράκου, με βάση κάτι που διάβασες σε ένα email. Είναι επικίνδυνο να μην αναρωτιόμαστε για την άποψή μας και να φτάνουμε να λέμε σε αυτόν που έχει ξοδέψει κάποια χρόνια σπουδών, άπειρες ώρες προσωπικού διαβάσματος αλλά και χρήματα για να έχει τη βιβλιογραφία σπίτι του, ότι μπορούμε να εικάζουμε ισοδυνάμως. Λυπάμαι, αλλά δεν μπορούμε.

[Υπερβαλλεις.Παιρνεις ως αφετηρια το οτι οσοι θεωρουν υπεροχη την ελληνικη γλωσσα θεωρουν εαυτον γαματον...(μακρια απο μενα)

Βαζεις την πολιτικη στην κουβεντα ενω εγω προσπαθω να μιλησω για την γλωσσα(για τα αρχαια μιλαμε μια και το αντεκρουσες)ως κωδικα επικοινωνιας ενος λαου σ εναν τοπο.
Φοβάμαι ότι ερμηνεύεις τα λεγόμενά μου κρίνοντας από παλιότερες τοποθετήσεις μου σε άσχετα θέματα, και αυτό σε εμποδίζει να δεις αντικειμενικά το παρόν θέμα (σε συνδυασμό με την έλλειψη γνώσεων που δεν σου επιτρέπουν να παρακολουθήσεις πλήρως το σκεπτικό μου).

Δεν βάζω εγώ την πολιτική στην κουβέντα. Η σχέση της γλώσσας με το έθνος είναι πολιτική κουβέντα από μόνη της και όχι επιστημονική. Μια επιστήμη δεν μπορεί να ξεκινά από το πόσο μεγάλο, μακραίωνο και ένδοξο είναι ένα έθνος ή η γλώσσα του.

Η ελληνική κοινωνία γαλουχείται με την ιδέα ενός ανώτερου παρελθόντος και αυτό μας εμποδίζει να ακούσουμε την παραμικρή αντίρρηση για αυτή την ανωτερότητα. Κάθε αποσύνδεση με το παρελθόν μας καταθλίβει και αυθόρμητα προκαλεί την άρνησή μας.

Έτσι η γλώσσα, από ένα ζήτημα επιστημονικό, ανάγεται σε ζήτημα που δημιουργεί αγωνία απώλειας της ταυτότητάς μας, σε ένα ζήτημα συναισθηματικό και ιδεολογικό. Με τέτοια βαρίδια δεν μπορεί κανείς να δει αντικειμενικά.

Τα κείμενα όπως αυτό που παρέθεσες, είναι πολιτικά κείμενα. Είναι κείμενα εθνικής υπερηφάνειας και όχι αλήθειας. Θέλουμε τους δικούς μας γλωσσικούς μύθους για να φτιαχνόμαστε; ΟΚ, αλλά ας ξέρουμε τουλάχιστον ότι είναι μύθοι.

Ξεκίνησα να σπουδάζω το 1991. Από τότε έχω δει άπειρες φορές κείμενα αυτού του τύπου με αυτό το περιεχόμενο και αυτό το σκεπτικό. Όλα προέρχονται από εθνικιστικούς κύκλους. Για την ακρίβεια από ακροδεξιούς. Πολλοί από αυτούς που εξέδιδαν σχετικά περιοδικά με τέτοιες απόψεις σήμερα πολιτεύονται σε πολύ συγκεκριμένους χώρους, από ΛΑΟΣ και προς τα δεξιότερα.

Ακόμη αυτά τα κείμενα φιλοξενούνται κυρίως σε σχετικά σάιτ, πολλές φορές μάλιστα διαδίδονται από αυτά virally. Δεν το κάνω λοιπόν εγώ πολιτικό το θέμα. Το κάνουν αυτοί που παράγουν ή αναμεταδίδουν αυτά τα ανακριβή κείμενα.

Υπάρχουν τόμοι επί τόμων για το πώς οι Ελ παρέλαβαν το αλφάβητο από τους εξωγήινους, για το πώς οι Έλληνες αποίκισαν πρώτοι την Αμερική και τη Χαβάη, της οποίας λέει η γλώσσα είναι ελληνική, για το πόσο ανώτεροι είμαστε στη γλώσσα, στην κατατομή του προσώπου, στο τάδε, στο δείνα.

Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Σε ιστοσελίδα Ούγγρων νεοναζί έχω δει κείμενα που υποστηρίζουν ότι η Σουμεριακή γλώσσα (πολιτισμός του 3.000 στη Μεσοποταμία) είναι κατά βάθος ουγγρική γλώσσα. Σε σκοπιανές εθνικιστικές ιστοσελίδες υπάρχουν χιλιάδες "μελέτες" που "αποδεικνύουν" ότι ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε κάποια σλαβική διάλεκτο. Στις αλβανικές υποστηρίζουν πάλι ότι όλοι είναι Αλβανοί. Οι Ισπανοί ακροδεξιοί τα ίδια, κοκ.

Σε κάθε χώρα γίνεται πολιτικό παιχνίδι γύρω από το παρελθόν και τη γλώσσα, δεν είναι εφεύρεση του sfaku αυτό. Η διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό αυτές οι ιδέες δεν γνωρίζουν μεγάλη κοινωνική διάχυση, ενώ στην Ελλάδα (και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων), υιοθετούνται από την πλειοψηφία. Ο λόγος είναι η παιδεία μας, που μας κάνει να εξαρτώμαστε από το παρελθόν μας σαν μοναδική πηγή περηφάνειάς μας, ξεχνώντας ότι καλούμαστε να ζήσουμε στο σήμερα και να αποδείξουμε τι αξίζουμε εμείς οι ίδιοι, και όχι οι πρόγονοί μας.

Προσωπικά δεν χρειάζομαι τέτοιες "αποδείξεις" και "εγκώμια" για να αγαπάω τη γλώσσα μου και να νιώθω εξαιρετικά υπερήφανος για αυτή. Ούτε την υπερηφάνεια την αντλώ από την παλιές δόξες. Μου αρέσει η σημερινή ελληνική εξίσου με την αρχαία.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν λέω ότι όποιος τα ενστερνίζεται αυτά είναι εθνικιστής, ούτε μου έδωσες ποτέ τέτοια εντύπωση. Λέω ότι αυτή όμως είναι η υποκείμενη ιδεολογία κάτω από αυτές τις απόψεις και συχνά χρειάζεται πολύ μελέτη και εσωτερικός αγώνας για να απαλλαγούμε από την πλύση εγκεφάλου περί εθνικού μεγαλείου.

Προς τι η αμφισβητηση οιουδηποτε θεωρει οτι η γλωσσα μας ειναι αξιοθαυμαστη?
Δεν αμφισβητώ ότι η γλώσσα μας είναι αξιοθαύμαστη, αμφισβητώ κάθε άποψη που λέει ρητά ή εμμέσως ότι μόνο εμείς είμαστε αξιοθαύμαστοι. Και αυτά τα κείμενα αυτή την ιδέα υποβάλλουν.

Επειδη ρωτησες,για μενα ''ζωσα γλωσσα'' ειναι μια γλωσσα που εξελισσεται χωρις τερμα και ανα πασα (αν σ ενδιαφερει)στιγμη μπορεις να βρεις το απο που προηλθε μια λεξη.
Σε όλες τις γλώσσες που διέθεταν γραφή στην αρχαιότητα, μπορείς να κάνεις ετυμολόγηση σε μεγάλο βάθος χρόνου. Υπάρχουν γλώσσες που έχουν να μιληθούν από το 1300 π.Χ. (π.χ. τα Χεττιτικά) αλλά η ετυμολογία τους είναι απολύτως διάφανη.

Το οτι το επισημο κρατος αποφασισε να μην εχουμε τα αρχαια ως γλωσσα(προς Θεου τ αγαπω αλλα δεν θεωρω οτι θα πρεπε)και καποιοι δεν ξερουν να σχηματιζουν σωστα τους τυπους επειδη δεν το διδαχθηκαν,δεν καθιστα μια γλωσσα νεκρη.
Και όμως έχει συμβεί ακριβώς το αντίθετο: το κράτος αποφάσισε να καθιερώσει μια αρχαΐζουσα γλώσσα, την καθαρεύουσα, την οποία δίδασκε με μεγάλη επιμονή επί μία 100ετία και βάλε, και οι μαθητές δυσκολεύονταν αφάνταστα να την αφομοιώσουν, κάνοντας λάθη επί λαθών, συχνά τραγελαφικά (βλ. Ζήκος) και δημιουργώντας το περίφημο γλωσσικό ζήτημα για το οποίο έχει χυθεί αίμα στην κυριολεξία.

Δυσκολεύονταν, διότι ζωντανή δεν είναι η ακατανόητη γλώσσα σε μια πολύ παλιότερη φάση της, αλλά η γλώσσα που μιλιέται στο σπίτι, αυτή που τη μαθαίνουμε από τις μανάδες μας (εξού και μητρική) και τη μιλάμε χωρίς καμία σκέψη και επεξεργασία. Στο σχολείο απλώς την εμπλουτίζουμε και τη μαθαίνουμε σε βάθος. Αν χρειάζεται το σχολείο για να πούμε τη γάτα γάτα, τη βάψαμε.

Όσο για τα ήτρεξα, ήφερα κλπ, αυτοί είναι ιδιωματικοί τύποι, εδώ μιλάμε για επίσημη γλώσσα και όχι για ιδιώματα.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Δεν είμαι της γνώμης ότι μόνη και έρημη η αρχαία ελληνική είναι νεκρή γλώσσα. Κάθε γλώσσα που δεν μάθαμε από τη μάνα μας και ανάγεται στο παρελθόν, είναι νεκρή. Και τα σεξπιρικά αγγλικά νεκρά είναι, και τα λατινικά νεκρά είναι, και οι ρομανικές γλώσσες του Μεσαίωνα που διαδέχτηκαν τα λατινικά και αυτές νεκρές είναι, και τα αρχαία κινέζικα νεκρά είναι.




Και τέλος, γιατί αν μια γλώσσα είναι νεκρή, δεν μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για αυτή; Για τους πεσόντες του '40 και της αντίστασης δεν είμαστε υπερήφανοι; Και αυτοί δεν ζουν πια. Δεν βλέπω τη σύνδεση.

 
Σε κάθε χώρα γίνεται πολιτικό παιχνίδι γύρω από το παρελθόν και τη γλώσσα, δεν είναι εφεύρεση του sfaku αυτό. Η διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό αυτές οι ιδέες δεν γνωρίζουν μεγάλη κοινωνική διάχυση, ενώ στην Ελλάδα (και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων), υιοθετούνται από την πλειοψηφία. Ο λόγος είναι η παιδεία μας, που μας κάνει να εξαρτώμαστε από το παρελθόν μας σαν μοναδική πηγή περηφάνειάς μας, ξεχνώντας ότι καλούμαστε να ζήσουμε στο σήμερα και να αποδείξουμε τι αξίζουμε εμείς οι ίδιοι, και όχι οι πρόγονοί μας.
+1000

Και δυστυχως το παραπανω σκεπτικο,συν το γεγονος οτι οι περισσοτεροι Ελληνες ειναι αταξιδευτοι,μας κανει να θεωρουμε τη χωρα μας το κεντρο του κοσμου.....(δικαιολογημενα βεβαια μια και....τοσα ξερουμε τοσα λεμε) ...υπαρχουν φυσικα και εξαιρεσεις αλλα γενικα μπορω να πω οτι ,εχοντας ταξιδεψει παντου στον κοσμο, ειμαστε ο μοναδικος λαος ,μαζι με τους Σερβους και τους Τουρκους,που παρουσιαζουμε αυτη την....συμπεριφορα....και αυτη την ...αστειρευτη λαγνεια για το παρελθον μας.... (και μαλιστα στον ΝΕΟ σε ηλικια πληθυσμο )

 
Για ακόμα μια φορά, +1 sfaku.

Ειδικά το κομμάτι της λανθασμένης εκτίμησης της βαρύτητας μιας πηγής έχει γίνει πλέον Η μάστιγα στην εποχή της fast food πληροφόρησης (το ταχυφαγικής πληροφόρησης θα είχε το ίδιο νόημα; ) Έχει γινεί σχεδόν αποδεκτό ότι μπορείς να καταρρίψεις ένα επιχείρημα που παρουσιάζει πραγματική επιστημονική γνώση με ένα...link από ένα blog, ή κατ' αναλογία, να υποστηρίξεις μια θέση αποκλείστικά και μόνο με χρήση μιας αντίστοιχης πηγής.

Δεν δουλεύει έτσι το πράγμα κύριοι. Δυστυχώς θέλει λίγο παραπάνω προσπάθεια και προσπάθεια δεν είναι π.χ. το youtube.

Superfunk είπε:
(και μαλιστα στον ΝΕΟ σε ηλικια πληθυσμο )
Ο πνιγμένος απ' τα μαλλιά του πιάνεται.

 
Sfaku...Πολυ σθενος ρε φιλε...πολυς φανατισμος... :-\

Ειναι καλο παντως γιατι ενημερωνεις τον κοσμο.

Προσωπικα εχω ως σταση να μην υποτιμω κανεναν και να μην θεωρω τιποτα απ οσα λεω απολυτο.

Παω πασο στην κουβεντα γιατι εισαι σιγουρα πιο ενημερωμενος απο μενα αν οχι ειδικος. :)

Παω να ριξω καμια πυρουνια. :D

 
+1000 στον sfaku... Δεν το περίμενα πως θα ταίριαζε το σκεπτικό μου με τις σπουδές κάποιου... Μάλλον διάλεξα λάθος ειδικότητα στο μηχανογραφικό πριν κάποια χρόνια  :P

 
sfaku είπε:
Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Σε ιστοσελίδα Ούγγρων νεοναζί έχω δει κείμενα που υποστηρίζουν ότι η Σουμεριακή γλώσσα (πολιτισμός του 3.000 στη Μεσοποταμία) είναι κατά βάθος ουγγρική γλώσσα. Σε σκοπιανές εθνικιστικές ιστοσελίδες υπάρχουν χιλιάδες "μελέτες" που "αποδεικνύουν" ότι ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε κάποια σλαβική διάλεκτο. Στις αλβανικές υποστηρίζουν πάλι ότι όλοι είναι Αλβανοί. Οι Ισπανοί ακροδεξιοί τα ίδια, κοκ.
Υπάρχει μια βασική διαφορά, και συγνώμη αν ακούγομαι «ακροδεξιός, φασίστας, γραφικός» κλπ κλπ κλπ. Αν συγκρίνεις την αρχαία ελληνική γραμματεία, από την οποία όλη η επιστημονική κοινότητα έχει αντλήσει γνώσεις και λεξιλόγιο για τις θετικές επιστήμες, έχουν βγει στην επιφάνεια αριστουργήματα των μεγάλων μας συγγραφέων, που καμαρώνει και θαυμάζει όλη η ανθρωπότητα και αποτελούν αντικείμενο μελέτης για όλη την ανθρωπότητα, η σύγκριση με άλλους πολιτισμούς όπως ούγγροι, σκοπιανοί, αλβανοί κλπ, είναι τουλάχιστον άστοχη. Ειδικά για τους σκοπιανούς, πλέον σ' αυτό το κρατίδιο έχουμε εσωτερική διαμάχη, όπου αντιπολιτευόμενοι κύκλοι έχουν αρχίσει να κατηγορούν την κυβερνώσα κάστα ότι καπηλεύεται την ιστορία και τα σύμβολα της ελλάδας, πράγμα που είναι γνωστό τοις πάσι.

Όπως και να το κάνουμε, μπορεί όλες οι φυλές να είναι ίσες μεταξύ τους, και προσωπικά δεν αναγνωρίζω καμία φυλετική ανωτερότητα και κατωτερότητα, αλλά δεν είναι η προσφορά όλων πολιτισμών η ίδια στην παγκόσμια ιστορία.

Μπορούμε εμείς να ισχυριστούμε ότι φτιάχνουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα, ή τις καλύτερες ηλεκτρονικές συσκευές; Αφού δεν παράγουμε τίποτα απ' όλα αυτά. Δεν είναι κακό, κάθε λαός έχει την ιστορία του. Γιατί να απολογηθούμε για το ότι έχουμε μια από τις πιο μακραίωνες ιστορίες και έναν από τους πιο πολύτιμους πολιτισμούς στα βάθη της ιστορίας; Αυτό είναι ακόμα ένα κουσούρι και μια κατάρα του έλληνα: να νιώθει κόμπλεξ κατωτερότητας και να απορεί για το παρελθόν του.

 
Last edited:
freerock1974 είπε:
Προσωπικα εχω ως σταση να μην υποτιμω κανεναν
Λυπάμαι αν θεωρείς πως έγραψα ό,τι έγραψα με διάθεση υποτιμητική. Δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου. Σκοπός μου δεν είναι απλώς να μεταφέρω στους αναγνώστες του φόρουμ 5 πράγματα που έχω διαβάσει/δει, αλλά καταρχήν σε εσένα που είσαι ο συνομιλητής μου.

Αυτό ίσως δεν το καταλαβαίνεις με αυτό τον τρόπο, αλλά το θεωρώ σεβασμό προς το πρόσωπό σου. Θεωρώ ότι μιλάω με έναν συνομιλητή ευφυή και αξιόλογο, και ότι η αντιπαράθεση, εφόσον είναι κόσμια, δεν πάει στο βρόντο, είναι εποικοδομητική, ακόμη κι αν μερικές κουβέντες ηχούν έντονες. Αν δεν το πίστευα αυτό δεν θα σου έγραφα σεντόνια.

Οι επισημάνσεις δεν αφορούν εσένα προσωπικά. Δεν είμαι δικαστής ούτε θεωρώ ότι όποιος υιοθετεί αυτές τις απόψεις είναι κατακριτέος. Οι απόψεις οι ίδιες όμως είναι κατακριτέες και κυρίως αυτοί από τους οποίους εκπορεύονται αυτές οι απόψεις. Από την άλλη έχω πλήρη κατανόηση ότι όλοι είμαστε επιρρεπείς στο να τις υιοθετήσουμε γιατί, κακά τα ψέματα, ακούγονται πολύ ωραία στα αυτιά μας.

Κι εγώ δεν γεννήθηκα στον Άρη, παρόμοιες αντιλήψεις είχα περί γλώσσας, απλώς είχα την καλή (κατά τη γνώμη μου) τύχη να σπουδάσω το αντικείμενο. Πιάνω όμως πολλές φορές τον εαυτό μου να αναπαράγει την κακή παιδεία μας σε διάφορα άλλα θέματα όπου δεν έχω κατάρτιση.

Και εξ αφορμής του σχολίου του Κύκλωπα, να βάλω και αυτόν στη συζήτηση και να επαναλάβω ποιο θεωρώ το πρόβλημα της παιδείας μας: Μας έχει μάθει ότι εμείς είμαστε οι καλύτεροι, και σαν να μην έφτανε αυτό, ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι οι χειρότεροι.

Ο Ριχάρδος έκανε μια ωραία παρομοίωση:

Στην Ελλάδα υπάρχει κόσμος (δε μιλώ προσωπικά freerock) που, λες και δεν τον ικανοποιεί το πραγματικό μεγαλείο του πολιτισμού μας, της γλώσσας μας κ.ο.κ. και σπεύδει να αποδώσει σε αυτά χαρακτηριστικά που δεν έχουν! Μου φαίνεται απίστευτος παραλογισμός, σαν μια μάνα που τα παιδιά τους βγάζουν 18 στο σχολείο και αυτή λεει στις φίλες της ότι βγάζουν 20...
Για να επαυξήσω, όλες αυτές οι απόψεις περί "ανώτερης ελληνικής γλώσσας" αποσκοπούν όχι απλώς να πουν ότι εμείς παίρνουμε 21 (γιατί το 20 δεν φτάνει) αλλά ότι όλοι οι άλλοι είναι του 15 ή κάτω από τη βάση. Αυτό προσωπικά δεν μπορώ να το υιοθετήσω ούτε να το αφήσω χωρίς αντίλογο. Κατανοώ τη διάθεση να παινέψουμε το σπίτι μας, αλλά δεν κατανοώ γιατί είναι προϋπόθεση για αυτό να πρέπει να πέσει του γείτονα.

Όσο για τη ειδικότητά μας στη γλώσσα που ανέφερες Κύκλωπα, δεν αποτελεί αποκλειστικότητά μας. Όπως καλά αυτοκίνητα φτιάχνουν οι Γερμανοί αλλά και οι Ιάπωνες και οι Σουηδοί και οι Αμερικάνοι κλπ, έτσι καλλιεργημένη γλώσσα δεν είναι μόνο η ελληνική.

Η αγγλική, που έχει να επιδείξει τα τελευταία 500 χρόνια έναν Σέξπιρ, έναν Χομπλ, έναν Χιούμ, έναν Τζον Λοκ, έναν Νεύτωνα, έναν Μίλτον, έναν Γέιτς, έναν Τζόις, συν όλη την τεράστια λογοτεχνική παραγωγή των ΗΠΑ (Χεμινγουέι, Μίλερ, Μπάροουζ κλπ κλπ);

Η γαλλική που έχει να επιδείξει όλους τους Διαφωτιστές, τον Μολιέρο, τον Ρακίνα, Μπωντλέρ, τον Ρεμπό, τον Προυστ, τον Καμύ, τον Σαρτρ κλπ κλπ;

Η κινεζική που έχει να επιδείξει Κομφούκιο, Λάο Τσε, Σουν Τζου, και είναι μια γλώσσα εξίσου παλιά και δουλεμένη με τη δική μας;

Η Ιταλική με τον Δάντη και τη Λατινική γλώσσα πίσω της; Η Ισπανική με τον Θερβάντες και τους τρομερούς λατινοαμερικανούς συγγραφείς; Οι Ρώσοι με Πούσκιν, Γκόρκι, Γκογκόλ, Ντοστογιέβσκι, Τολστόι, Μαγιακόφσκι, Σολζενίτσιν; Οι Γερμανοί με Γκαίτε, Ρίλκε, Μαν, Σοπενάουερ, Βιτγκενστάιν, Χάιντεγκερ;

Το κλαμπ των γλωσσών με καλλιέργεια και σπουδαία έργα δεν είναι πριβέ κλαμπ δικό μας, έχει πολλά μέλη και εμείς μπορεί να είμαστε από τα ιδρυτικά μέλη αλλά άλλοι όμως συγκαταλέγονται στα ανθηρά και ακμάζοντα -σήμερα, εδώ και τώρα- μέλη. Έχει κι αυτό την αξία του δεν νομίζεις Κύκλωπα;

Ποιος ο λόγος να καμαρώνουμε μόνοι μας; Ας καμαρώνουμε όλοι μαζί τουλάχιστον.

Αυτό το λέει ένας άνθρωπος που στη βιβλιοθήκη του έχει πάνω από 300 έργα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων στο πρωτότυπο. Αυτό σκέψου το λίγο προτού ξαναθέσεις το θέμα του  "κόμπλεξ κατωτερότητας". Διότι αυτό είναι το πρόβλημα. Κάθε προσγείωση στην πραγματικότητα, που λέει ότι δεν είχαμε μόνο εμείς γαμάτο πολιτισμό, αλλά και άλλοι, εκλαμβάνεται σαν κόμπλεξ ή σαν ανθελληνισμός.

 
sfaku είπε:
Θεωρώ ότι μιλάω με έναν συνομιλητή ευφυή και αξιόλογο,
Σ εφχαριστο.

Θελω να ξεκαθαρισω οτι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν ειπα οτι η ελληνικη γλωσσα ειναι ανωτερη,(οπως μου καταλογισες για να ισχυροποιησεις την αποψη σου χτυπωντας στο συναισθημα των ''την των Ελληνων ψωναραν μαχομενων'') απλα υπερασπιστηκα την αγαπη μου γι αυτην.

Κι ας επιλεγω να τραγουδαω αμερικανικα,ισως αποδειξη του οτι δεν ειμαι δεσμιος καμιας ελληνοφρενειας η ελληνοτραγελαφικης παρανοιας και παρελθοντολαγνειας... ;)

Επισης δεν ειπα οτι ειναι ανθελληνισμος το να θεωρουμε οτι εχουν και οι αλλοι πολιτισμο.

Ειπα να μην υποτιμουμε οσους λενε το αυτο για μας. ;)

Τελος,να πω οτι απλα υπερασπιστηκα την ζωσα ελληνικη γλωσσα...

(βιντεο 7:00) ;)

Το παρακατω βιντεο βγηκε χωρις ιδιαιτερο ψαξιμο αφου ηταν απο τα πρωτα που εβγαλε στη λεξη ''Μπαμπινιωτης''.

Το πατησα για να ακουσω την αποψη του Γλωσσολογου.

Ευτυχως για το φτωχο μου μυαλο,επιβεβαιωνομαι 100% σ αυτα που εγραψα και ας μην ανεφερα τις δικες μου περγαμηνες και τα πτυχια μου γιατι δεν θεωρω τα πτυχια εχεγγυο εγγυροτητας και ανωτεροτητας.

Απλα την ευκαιρια  να ασχοληθει καποιος με ενα αντικειμενο με ενδελεχεια,το αποτελεσμα της οποιας ομως ειναι παντα επισφαλες αναλογα με το προσωπικο του φιλτρο.

Eπισης θεωρω δειγμα επαρσης το να αναφερει καποιος τις σπουδες του για να αντλησει ισχυ η αποψη του(ή και ο ιδιος)απο αυτες,αφου μιλαμε χαλαρα και δεν ειμαστε σε επιστημονικο συνεδριο για να δειξουμε ταυτοτητα στην εισοδο... ;)

Οι πραγματικα μορφωμενοι ανθρωποι δε διατυμπανιζουν τα προσοντα τους.Τα αποδεικνυουν. :)

Επισης οι πραγματικοι γνωστες καποιων πραγματων ξερουν να διυλιζουν μια κουβεντα,εστιαζοντας στο θεμα.

Δεν πλατυαζουν με φιλοσοφικες και κοινωνιολογικες αναλυσεις,καθημερινο κοστουμι λερωμενο στο γιακα,ασχετως περιστασης επικοινωνιας που λενε οι παιδαγωγοι...

Δεν εχω ΚΑΜΙΑ αναγκη να νιωσω οτι εχω δικιο σε κατι(ιδιως στο νοιζ που κανει αναλυσεις εξω απο αυτα που πραγματευεται,τα μουσικα),παραθετω το βιντεο ως ενημερωση για οσους ακομα ψαχνονται οπως εγω και δεν εχουν κατασταλλαξει στα εκατερωθεν δογματα αλλα ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ κατα βουληση.(Ναι,και αυτο ειναι επιστημη). :)

Οσοι εχουν κατασταλλαξει..ας μην το δουν.

Οσοι παλι αρχισουν τις μλκιες του στυλ ''ελα μωρε το μλκ το  Μπαμπινιωτη'' ας μας παραθεσουν καποιον που εκτιμουν. ;)

Εδω κλεινω την συμμετοχη μου στην ωραια κουβεντα,καλη συνεχεια σ ολους!

Για συντομια.. δειτε απο την αρχη ως το 3:27

μετα   απο το 6:10

ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Το μεγαλείο της Ελληνικής γλώσσας

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εντωμεταξύ σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου...

The ancient Greek initiative is a new approach to education; using ancient Greek to enhance and enrich the school curriculum and literacy, aims to support the curriculum for children at primary level and to enhance their achievements in many subject areas and especially literacy at key stage two.

http://irisproject.org.uk/index.php/projects/greek-in-schools

 
To noiz σίγουρα δεν είναι χώρος για να γίνει αναλυτική κριτική στον Μπαμπινιώτη ούτε για να ανοιχτεί το ζήτημα της συνέχειας της γλώσσας το οποίο θέλει πολύ γερή κατάρτιση.

Θα προσπαθήσω να περιοριστώ σε πράγματα απλά και κατανοητά λοιπόν.

Ο Μπαμπινιώτης, δάσκαλός μου σε 4 εξάμηνα στο Αθηνών, είναι ένας πολύ καλός δάσκαλος, κατανοητός, συστηματικός και μεταδοτικός. Είναι επίσης αρκετά καλός στην εκλαΐκευση επιστημονικών εννοιών. Αλλά σαν γλωσσολόγος δεν έχει συνεισφέρει κάτι το ιδιαίτερο, ούτε στην ελληνική ούτε στη διεθνή γλωσσολογία.

Ο Μπαμπινιώτης χαίρει της εκτίμησης του κοινού ως ο πρώτος Έλληνας γλωσσολόγος-φίρμα. Δεν θεωρείται κάτι σπουδαίο στην επιστημονική κοινότητα όμως. Αυτό είναι κάτι σύνηθες για τους ακαδημαϊκούς που γίνονται μιντιακές περσόνες, και σε διεθνές επίπεδο.

Εξάλλου ο Μπαμπινιώτης είναι πολύ πιθανόν ότι έχει και πολιτικές φιλοδοξίες (αυτό για να μη νομίζουμε ότι μιλάει πάντοτε 100% ανιδιοτελώς).

Στα ζητήματα της συνέχειας της γλώσσας, λόγω της πολιτικής φόρτισης που έχουν τα ζητήματα αυτά, παίρνει μια χαμηλών τόνων αλλά συντηρητική θέση, αρκετά σοβαρή θα έλεγα (δεν ξεπέφτει σε εθνικιστικές βλακείες) αλλά με αρκετές ανακρίβειες και στρογγυλέματα, και σε καμία περίπτωση δεν τα βάζει με τις καθιερωμένες 150 χρόνια τώρα ιδέες.

Λέει ότι καταλαβαίνουμε Αίσωπο, για παράδειγμα. Όταν στο Ζ΄εξάμηνο φιλολογικού κάναμε Αίσωπο (δηλαδή στο τελευταίο έτος της σχολής μας) ήταν όντως ένα βατό κείμενο, που όμως σε καμία περίπτωση δεν έβγαινε χωρίς διδασκαλία, παρότι εμείς ήμασταν τελειόφοιτοι φιλολογίας (και μάλιστα κατεύθυνση κλασικής φιλολογίας, δηλαδή με ειδίκευση στα αρχαία και λατινικά). Και παρότι είχαμε διδαχτεί πολύ πιο δύσκολα κείμενα (Όμηρο, Πίνδαρο, Σαπφώ, τραγωδία κ.λπ.).

Πώς λοιπόν μπορεί κανείς να ισχυριστεί στα σοβαρά ότι ο Αίσωπος είναι κατανοητός σήμερα; Δηλαδή ένα παιδί 13 χρονών και μια συνταξιούχος κυρία του δημοτικού καταλαβαίνουν Αίσωπο; Εδώ έτοιμοι φιλόλογοι και δεν το καταλαβαίναμε.

Καταλαβαίνουμε λέει και Ξενοφώντα. Αυτό είναι τελείως μπαρούφα. Στο άγνωστο κείμενο του Ξενοφώντα κοβόμασταν σωρηδόν στο 4ο εξάμηνο. Τι είδους κατανόηση είναι δαύτη που κόβονται εκκολαπτόμενοι επιστήμονες;

Στην καθαρεύουσα (πολύ πιο πρόσφατη μορφή γλώσσας, αφού είχε αρχαϊκά στοιχεία αλλά με νεοελληνική κατά 90% σύνταξη) οι μαθητές ίδρωναν να βγάλουν μία αράδα χωρίς μαργαριτάρι. Και έτσι καθαρεύουσα μάθαιναν μόνο αυτοί που είχαν πολύ υψηλό μορφωτικό επίπεδο στο σπίτι τους και πήγαιναν σε καλά σχολεία, δηλαδή η αστική τάξη. Η πλέμπα, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις, έμενε στην αμάθεια.

Αν καταλαβαίνουμε Αίσωπο, γιατί δεν είχαν όλοι 10, άντε 9; Γιατί πάλι οι μισοί είχαν 5, όπως και στον Όμηρο;

Καταλαβαίνουμε λέει και τη Βίβλο. Να πω εδώ ότι κάποτε (1900-01) στην Ελλάδα υπήρχε το αίτημα της μετάφρασης στη δημοτική της Βίβλου, για να καταλάβουν επιτέλους οι απλοί άνθρωποι τι είναι αυτά τα ακατανόητα που μουρμουράνε οι παπάδες.

Οι εθνικιστές (πολύ στα ντουζένια τους τότε) ξεσηκώθηκαν κατά αυτής της "ιεροσυλίας" με αποτέλεσμα αιματηρά επεισόδια, γνωστά ως Ευαγγελικά, με 11 νεκρούς και 70 τραυματίες. Διαβάζει όποιος θέλει ενδεικτικά εδώ:

http://el.wikipedia.org/wiki/Ευαγγελικά

Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα της φόρτισης που υπάρχει γύρω από το ζήτημα της συνέχειας της γλώσσας, και δείχνει πόσο πολιτικοποιημένο ζήτημα ήταν πάντοτε, όχι τώρα και όχι μόνο στο noiz. Από αυτό ίσως καταλάβεις Σταύρο ότι η κουβέντα δεν είναι προσωπική, ούτε ζήτημα ιδεολογικής τύφλωσης, και το ξαναλέω γιατί και στην τελευταία σου απάντηση υπάρχει μια αίσθηση ότι σου καταλογίζω πράγματα που δεν υπάρχουν στα γραφόμενά μου.

Και για να το κλείσω κι εγώ από τη μεριά μου, θα ήθελα να παραθέσω ένα μύθο του Αισώπου στα αρχαία και να μου πείτε αν καταλαβαίνετε χωρίς βοήθεια και χωρίς κάποια μετάφραση αυτό το κείμενο:

Ἀετὸς λαγωὸν ἐδίωκεν. ὁ δὲ ἐν ἐρημίᾳ τῶν βοηθησόντων ὑπάρχων, ὅν μόνον ὁ καιρὸς παρέσχε, κάνθαρον ἰδών, τοῦτον ἱκέτευεν. ὁ δὲ παραθαρσύνας αὐτόν, ὡς ἐγγὺς ἐλθόντα τὸν ἀετὸν ἐθεάσατο, παρεκάλει μὴ ἀπάγειν αὐτοῦ τον ἱκέτην. κἀκεῖνος ὑπεριδὼν τὴν μικρότητα ἐν ὄψει τοῦ κανθάρου τὸν λαγωὸν κατεθοινήσατο. ὁ δὲ ἀπ' ἐκείνου μνησικακῶν διετέλει παρατηρούμενος τοῦ ἀετοῦ τὰς καλιὰς καί, εἴ ποτε ἐκεῖνος ἔτικτε, μετάρσιος αἰρόμενος ἐκύλιε τὰ ὠὰ καὶ κατέασσε, μέχρις οὗ πανταχόθεν ἐλαυνόμενος ὁ ἀετὸς ἐπὶ τὸν Δία κατέφυγεν ( ἔστι δὲ τοῦ θεοῦ ἱερὸς ὁ ὄρνις ) καὶ αὐτοῦ ἐδεήθη τόπον αὐτῷ πρὸς νεοττοποιίαν ἀσφαλῆ παρασχεῖν. τοῦ δὲ Διὸς ἐν τοῖς ἐαυτοῦ κόλποις τίκτειν ἐπιτρέψαντος αὐτῷ, ὁ κάνθαρος τοῦτου ἑωρακώς, κόπρου σφαῖραν ποιήσας ἀνέπτη καὶ γενόμενος κατὰ τοὺς τοῦ Διὸς κόλπους ἐνταῦθα καθῆκεν. ὁ δὲ Ζεὺς ἀποσείσασθαι τὴν κόπρον βουλόμενος, ὡς διανέστη ἔλαθεν τὰ ὠὰ ἀποῤῥίψας. ἀπ' ἐκείνου τέ φασι περὶ ὃν καιρὸν οἱ κάνθαροι γίνονται μὴ νεοττεύειν τοὺς ἀετούς.

Ὁ λόγος διδάσκει μηδενὸς καταφρονεῖν, λογιζομένους ὅτι οὐδεὶς οὕτως ἐστὶν ἀδύνατος ὡς προπηλακισθεὶς μὴ δύνασθαί ποτε ἑαυτὸν ἐκδικῆσαι.

Ιδού και ένα απόσπασμα Καινή Διαθήκη για να μου πείτε αν καταλαβαίνετε πλήρως χωρίς βοήθεια και χωρίς κάποια μετάφραση αυτό το κείμενο:

ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν. ῞Οτι δέ ἐστε υἱοί, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸ Πνεῦμα τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ εἰς τὰς καρδίας ὑμῶν, κρᾶζον· ἀββᾶ ὁ πατήρ. ὥστε οὐκέτι εἶ δοῦλος, ἀλλ᾽ υἱός· εἶ δὲ υἱός, καὶ κληρονόμος Θεοῦ διὰ Χριστοῦ. ᾽Αλλὰ τότε μὲν οὐκ εἰδότες Θεὸν ἐδουλεύσατε τοῖς μὴ φύσει οὖσι θεοῖς· νῦν δὲ γνόντες Θεόν, μᾶλλον δὲ γνωσθέντες ὑπὸ Θεοῦ, πῶς ἐπιστρέφετε πάλιν ἐπὶ τὰ ἀσθενῆ καὶ πτωχὰ στοιχεῖα, οἷς πάλιν ἄνωθεν δουλεύειν θέλετε;

Εν κατακλείδι: η άποψή αυτή για τη συνέχεια της γλώσσας, που θέλει να μας πει ότι δεν υπάρχει κενό ανάμεσα στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα, είναι μια χονδροειδής υπερβολή.

Υπάρχει συνέχεια αλλά το ξαναλέω, με την έννοια της κληρονομιάς, όχι της ζωντανής γλώσσας. Ζωντανή γλώσσα σημαίνει πλήρως κατανοητή γλώσσα: όχι να πιάνουμε 20% των φράσεων γιατί κάποιες λέξεις μοιάζουν με τις σημερινές, αλλά χωρίς να ξέρουμε τι σημαίνει το υπόλοιπο 80% -και κυρίως τι σημαίνει το σύνολο του κειμένου.

atreu73 είπε:
Εντωμεταξύ σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου...

The ancient Greek initiative is a new approach to education; using ancient Greek to enhance and enrich the school curriculum and literacy, aims to support the curriculum for children at primary level and to enhance their achievements in many subject areas and especially literacy at key stage two.

http://irisproject.org.uk/index.php/projects/greek-in-schools
Φίλε μου είναι πολύ ωφέλιμη η διδασκαλία των αρχαίων (παρότι η αύξηση από 3 στα 6 χρόνια διδασκαλίας που υπάρχει στην Ελλάδα εδώ και σχεδόν 20 χρόνια δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα). Και πάλι, πιστεύω ότι για όποιον τα επιλέγει, όπως τα επέλεξα εγώ επειδή μου άρεσαν, είναι πολύ ωφέλιμα.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ζωντανή γλώσσα. Καταλαβαίνεις τη διαφορά πιστεύω.

Πιστεύω ότι στην Ελλάδα τα αρχαία δεν θα είναι ποτέ ωφέλιμα αν δεν τους αφαιρέσουμε όλα τα βαρίδια που τους έχουν φορέσει οι διάφοροι υπερ-πατριώτες εδώ και 250 χρόνια. Μόνο τότε θα είναι γνώση και όχι αφιονισμός-ιδεολογία που αντί να οξύνει την αντίληψη, αποβλακώνει δια βίου.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top