Ο πονοκέφαλος του overdrive στην 335

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,651
Λύσεις
1
Πόντοι
3,578
Θα ήθελα να μάθω τι συνδυασμούς πεταλιών ή και ενισχυτών χρησιμοποιείτε όσοι παίζετε με την Gibson 335 ή παρόμοιες κιθάρες semi-hollow που έχουν ένα πολύ χαρακτηριστικό ήχο στα χαμηλομεσαία. Οταν δε παραμορφωθεί με κάποιου είδους distortion pedal είναι για κλάματα εκτος και αν παίζεις grundge και West side psychedelia.

Βέβαια ο μάστορας του ήχου για τα αυτιά μου πάντα, είναι ο Larry Carlton ο οποίος παίζει με 335.

Εκείνος πετυχαίνει τον ήχο του με έναν Dumble ενισχυτή ή πιο πρόσφατα με τον Bloodotone αποκλειστικά όπως λέει ο ίδιος χωρίς πετάλια αλλά και ούτε έχει δείξει κάποια προτίμηση ποτέ σε κάποιο, απο τότε που τον παρακολουθώ. 40 χρόνια τώρα.





Τετοιους ενισχυτές δεν είχα ποτέ. Νομίζω όμως πως δεν υπάρχουν άγια δισκοπότηρα και σίγουρα με έναν ενισχυτή του χιλιάρικου με ίδια κύρια χαρακτηριστικά, όπως 12ΑΧ7 και 6L6 ή 5881 λάμπες, κάπου κοντά θα έπεφτε κανείς.

Κοντά στον ήχο που ακούω στις ηχογραφήσεις του, έχω βγάλει με Les Paul (solid body) κιθάρες. Με 335, όχι.

Οσο και αν ο ήχος αυτός οφείλεται στα χέρια του Carlton σίγουρα, η 335 είναι ένα πολύ δύσκολο όργανο να δαμάσει κανείς στην break-up παραμόρφωση.

Απο τα 400Hz μεχρι τα 800, κάτι γίνεται και τονίζονται κάποιες συχνότητες λόγω του σκάφους και οσο και αν δεν απασχολεί κανέναν το θέμα μιας και στα καθαρά αλλά και σε εμφάνιση σκίζει, παραμένει ένας μικρός εφιάλτης.

Ακούστε τον Lee Ritenour πχ με 335 σε παλιές ηχογραφήσεις και θα καταλάβετε τι εννοώ. Τελείως διαφορετικός ήχος απο του Larry και με όλα τα αρνητικά που ανέφερα. Γι αυτό και ο άνθρωπος κατέληξε να παίζει με Les Paul για overdrive και L5 για καθαρά αργότερα.

Κι έτσι τείνω και εγω να καταλήξω σε αυτό το συμπέρασμα πως ο ήχος του Larry Carlton είναι μόνο στα χέρια του και η 335 παίζει διακοσμητικό ρόλο. Δεν είναι συλλέκτης και έχει μια κιθάρα που παίζει απο το 1969.

Πριν πάρω λοιπόν για εικοστή φορά Les Paul με humbuckers, ρωτάω μήπως κανένας μάστορας απο εδω μέσα, έχει βρει την προενίσχυση - πετάλι - ενισχυτή που δάμασε την 335.

 
 Ακούστε τον Lee Ritenour πχ με 335 σε παλιές ηχογραφήσεις και θα καταλάβετε τι εννοώ. Γι αυτό και ο άνθρωπος κατέληξε να παίζει με Les Paul για overdrive και L5 για καθαρά αργότερα.
Σοφός άνθρωπος... Μήπως να ακολουθούσες το παράδειγμα του!

Sorry για το ψιλοofftopic....?

 
Τον καταπληκτικό ήχο στους Steely τον είχε όμως με tweed (13.23). 

Επίσης χρησιμοποιεί το Zencudo (δηλ. το γιαπωνέζικο Zendrive) για Dumble ήχο.

Άρα είναι στα χέρια.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν εχω καμια εμπειρια με hollow body κιθαρες.

Νομιζω θελεις ενα πεταλι με το καταλληλο eq ωστε να μη σου τονιζει αυτες τις συχνοτητες. Ενα πριματο low/mid gain od πεταλι. Εαν το θεμα ειναι καθαρα συχνοτικο, ειμαι σιγουρος πως σχετικα ευκολα θα βρεθει λυση με καμποσο tweaking.

Προσωπικα θα δοκιμαζα ενα tubescreamerοειδες πεταλι, που κοβει μπασα ή θα δοκιμαζα καποιο σχετικα transparent πεταλι με bass και treble knob. Εαν εχεις το dark matter, δοκιμασε το πρωτο πρωτο.

Παντα υπαρχει και η εναλλακτικη του πεταλιου αυτου...










 
Έλα από το σπίτι να την δοκιμάσεις με το mojo mojo και τον tweed Deluxe.

Νομίζω ότι αΦτο ζητάς ?

 
Το mojo μπασοφερνει αρκετα. Το εχει κιολας ο Γιαννης. Το dark matter ειναι πιο bright. Νομιζω θα ταιριαζε καλυτερα.

Οπως και να ' χει, σιγουρα θα βρει καταλληλο πεταλι.

 
Σοφός άνθρωπος... Μήπως να ακολουθούσες το παράδειγμα του!

Sorry για το ψιλοofftopic....?
Το έχω ήδη πει

Κοντά στον ήχο που ακούω στις ηχογραφήσεις του, έχω βγάλει με Les Paul (solid body) κιθάρες.

Πριν πάρω λοιπόν για εικοστή φορά Les Paul με humbuckers, ρωτάω μήπως κανένας μάστορας απο εδω μέσα, έχει βρει την προενίσχυση - πετάλι - ενισχυτή που δάμασε την 335.


Τον καταπληκτικό ήχο στους Steely τον είχε όμως με tweed (13.23). 

Επίσης χρησιμοποιεί το Zencudo (δηλ. το γιαπωνέζικο Zendrive) για Dumble ήχο.

Άρα είναι στα χέρια.
Τα πετάλια που έχούν ακουστεί πως χρησιμοποίησε κάποιες φορές είναι μύθος (όπως το δασύτριχο μου στήθος) καταλήγω, μετα απο ενδελεχή παρακολούθηση του θέματος.

Δεν εχω καμια εμπειρια με hollow body κιθαρες.

Νομιζω θελεις ενα πεταλι με το καταλληλο eq ωστε να μη σου τονιζει αυτες τις συχνοτητες. Ενα πριματο low/mid gain od πεταλι. Εαν το θεμα ειναι καθαρα συχνοτικο, ειμαι σιγουρος πως σχετικα ευκολα θα βρεθει λυση με καμποσο tweaking.

Προσωπικα θα δοκιμαζα ενα tubescreamerοειδες πεταλι, που κοβει μπασα ή θα δοκιμαζα καποιο σχετικα transparent πεταλι με bass και treble knob. Εαν εχεις το dark matter, δοκιμασε το πρωτο πρωτο.
Είμαι 62. Λες να μην τα εχω δοκιμάσει; Το tubescreamer σίγουρα δεν κάνει, ενω το GE-7 EQ σε συνδυασμούς, περνάει απ' όξω και δεν ακουμπάει. Επίσης έχουν περάσει απο την κατοχή μου δεκάδες πετάλια και δεν έχω καταλήξει. Κάποια όπως το Barber LTD και το Zendrive είναι πιο κοντά στο ζητούμενο αλλά μέχρι εκεί. Δεν είπα problem solved και γι αυτό άνοιξα το θέμα μήπως κάποιοι που ξέρουν το πρόβλημα, το έλυσαν.

 
Ο Larry ήταν πάντα αναφορα μου τα τελευταία 20 30 χρόνια. Μια τελος παντων.

Δυστυχως δεν μπορω να βοηθησω πολυ διοτι την παλια εποχη επαιζα σε αλλο ύφος με δανεικο=σχεδον αγυριστο ενισχυτή super reverb 4x10 και αργοτερα με οτι υπηρχε in house.

Σημερα που δουλεύω με simulation οτι βγαινει βγαινει με preset του vamp ή με clean τον vamp και μπροστα του κυριως το joyo american drive που υποτιθεται ειναι κλωνος καποιου επωνυμου.

Αλλα δεν νομιζω οτι οι εμπειριες αυτες προσφέρουν κατι στην κουβεντα

Το american drive ειναι εξαιρετικα φτηνο για δοκιμη παντως

 
Δεν έχω διαβάσει για το πως παίζει ο Κάρλτον, απο εμπειρία όμως να καταθέσω πως τα sweet spots στον ήχο που μας τρελλαίνουν, κυρίως τα κατάφερα με 50s wiring και "δούλεμα" στα ποτς.

Ανεξάρτητα με το ποια πετάλια κι ενισχυτή χρησιμοποιείς, με δεδομένο πως έχεις αξιοπρεπή κιθάρα με καλούς μαγνήτες, αυτός είναι ένας tricky και δύσκολος - όμως αποτελεσματικός - δρόμος.

 
κιθάρες semi-hollow που έχουν ένα πολύ χαρακτηριστικό ήχο στα χαμηλομεσαία. Οταν δε παραμορφωθεί με κάποιου είδους distortion pedal είναι για κλάματα


Σε neck μαγνήτη ή  bridge?

Με ποιους μαγνήτες?

Σε ακκόρντα ή single lines?

Με τι ρυθμίσεις σε τι ενυσχυτή?

Με τι τρόπο παιξίματος?

 
Για μένα προσωπικά το να βρω το sweet spot του ενισχυτή είναι το κλειδί.

Δεν ξέρω σε τι εντάσεις παίζεις αλλά εάν οι τελικές δεν δουλέψουν ήχος

σωστός δε βγαίνει. Δεν λέω να είσαι στο δέκα αλλά στον tweed μου έχω βρει

να ξυπνάει (μαζί του και η γειτονιά) λίγο μετά το 3.

Δε βοηθάω, το ξέρω αλλά είπα να καταθέσω τον πόνο μου.

 
Από αυτούς τους ήχους ποιος σου φαίνεται καλύτερος?

Υπάρχει κάποιος που να προτιμάς ιδιαίτερα?




 
Όταν είχε έρθει στην Αθήνα και τον είχαμε δεί παρέα με το Γιάννη, δεν είχε κανένα πετάλι, δεν θυμάμαι εαν είχε καν ενισχυτή και είχε τη κιθαρούλα του και ένα Μac laptop...Μήπως αντί να ταλαιπωρείσαι με πετάλια να πας να πάρεις ένα σοβαρό laptop??

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
6 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Από αυτούς τους ήχους ποιος σου φαίνεται καλύτερος?

Υπάρχει κάποιος που να προτιμάς ιδιαίτερα?





Σίγουρα πάντως ο break up ηχος χωρίς την χαρακτηριστική καμπούρα της 335 (που μάλλον εμενα ενοχλεί περισσότερο, μιας και δεν έχω ξαναδει σχετικό θέμα) πετυχαίνεται σχετικά εύκολα με solid body. Οσο για το tasty παίξιμο ε... αυτό είναι άλλο πράγμα και ιδιότητα του Larry που εξαφανίζει και όποιο αρνητικό ηχόχρωμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα πετάλια που έχούν ακουστεί πως χρησιμοποίησε κάποιες φορές είναι μύθος (όπως το δασύτριχο μου στήθος) καταλήγω, μετα απο ενδελεχή παρακολούθηση του θέματος.
Το αν είσαι ο Οδυσσεύς (με το δασύτριχο στήθος) δεν το γνωρίζω. Το ότι παίζει ενίοτε με το Zencudo ο ίδιος το λέει στο βιντεάκι (rig rundown) που παρέθεσα. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι δεν το αμφισβήτησα, μονο που δεν τον είδα ή άκουσα να το κάνει. Σε όλες τις συναυλίες και βιντεο δεν το έχει.

Το ίδιο είχε πει και για το Mad Professor Sky Blue και... το έδωσα ένα μήνα αφου το πήρα.

Εμενα με ενδιαφέρει να διορθώνω την "προβληματική" περιοχή της 335 και ο Carlton το πετυχαίνει, γι αυτό τον αναφέρω.

Αν δεν προκύψει νεότερο, έχω σχεδόν πειστεί πως η κιθάρα που κρατάει είναι άσχετη με τον ήχο του.?

Εδω πχ παίζω με την 335 στον bridge στα σόλο. Το break up είναι στο μινιμουμ για τους λόγους που ανέφερα. Η άλλη κιθάρα που είναι bright είναι η Yamaha 520 με mini humbuckers.

https://www.reverbnation.com/yannismethenitis/song/29112485-so-jazzman-tribute

ΥΓ - Το τεμάχιο είναι μια δεκαετία πριν εξ ου και η φωτογραφία με μαλλί ΟΚ;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιάννη μου αρέσει πολύ ο ήχος στο clip, πολύ ωραία δουλειά, να μας ανεβάζεις συχνότερα γιατί ξεχνάμε τι μουσικάρα είσαι.

Στο θέμα δε μπορώ να βοηθήσω, μήπως μπορεί ο Gregory Kochery ή ο Tim Pierce;




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top