Passive attenuator

John Goumis

The Doomguy
Μηνύματα
2,118
Πόντοι
423
Καλησπέρα σε όλους

Έχω μια κεφαλή Marshall Jcm2000 dsl 100watt. Την χρησιμοποιούσα σε rock club με ικανοποιητικό stage και καλή ηχομόνωση (και την καταευχαριστήθηκα)

αλλά τώρα που την έφερα σπίτι για τον χειμώνα δεν μπορώ να την ανοίξω όσο θα 'θελα για να βγάλω τον ήχο που θέλω.

Την χρησιμοποιώ με 1Χ12 ή και 1Χ10 καμπίνα...βέβαια δεν βοηθάει το γεγονός ότι μόλις παρήγγειλα και μια Μάρσαλ 1936 με δυο G12 75Ts...

Σκέφτομαι την λύση ενός passive attenuator... δεν θέλω ούτε ηχογραφήσεις, ούτε εξομοιώσεις καμπίνας, ούτε IR κτλ κτλ

Θέλω την γνώμη σας αφού διαβάσετε τα παρακάτω disclaimers για να γλυτώσουμε χρόνο:

1. Ο συγκεκριμένος ενισχυτής ΔΕΝ έχει master volume. Δεν ξέρω αν στα χαρτιά ή με τεχνικούς όρους θεωρείται ΜV ενισχυτής, αλλά πρακτικά δεν έχει master... η νέα έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου, η βιετναμέζικη έχει (έχει δυο έξτρα knobs δηλαδή, master volume 1 και master volume 2 που κανεις assign ανάλογα με ποιο θες να χρησιμοποιήσεις). Ο δικός μου ΔΕΝ έχει. Έχει μόνο Gain (πόσο cruch ή distortion θέλεις, ανάλογα το voicing) και volume.

2. Δεν επιζητώ volume τηλεόρασης ή κινητού τηλεφώνου. Και πάλι δυνατά θα τον έχω. Απλά δεν μπορώ σε άνω δωμάτιο 15 τετραγωνικών να τον έχω στο 3-4 (στο ultra κανάλι) που τον είχα στο εν λόγω stage. 

3. Το πρόβλημά μου κυρίως είναι μια ενοχλητική fizzy υψηλή συχνότητα αν ο ενισχυτής είναι κάτω από το 3 (στο ultra κανάλι πάντα, στο clean crunch κανάλι μου αρεσει σε ολες τις εντάσεις). Η συχνότητα αυτή όσο δυναμώνεις τον ενισχυτή, φεύγει (ή για να το περιγράψω καλύτερα, γίνεται όλο και πιο ''ασήμαντη'' όσο αυξάνεται το volume). Έχω δοκιμάσει να την ''δαμάσω'' με EQ pedal στην λούπα είτε παίζοντας με τις συχνότητες είτε χαμηλόνωντας το volume του EQ και δυναμόνωντας τον ενισχυτή. Επίσης εξαρτάται και από το που κοιτάς το μεγάφωνο... αν το κοιτάς στα μούτρα δεν είναι πολύ αντιλιπτή (βεβαια ο ήχος είναι πιο ''σκληρός'') στα πλάγια είναι πιο αντιληπτή.

4. Ο ενισχυτής δεν παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα με το bias, το τσεκάρω συχνά μαις και είναι εύκολο και δεν ντριφτάρει, μένει εκεί που το ρύθμισα.

Γνώμες? Αξίζει να δώσω μισό χιλιάρικο για ένα καλό passive ή να μαζέψω λεφτά για power station (που τα μισά του features μου είναι αχρείαστα)? Έχω και έναν Bassman του '68 και αν και δεν παίζω με αυτόν πια έξω, θα ήθελα να τον crankάρω μια μέρα... (έχω δοκιμάσει σπίτι αλλά ίσα ίσα γαργαλούσα τις χορδές και φοβόμουν να ''βαρέσω'' μην κουφαθώ) 

 


αυτό είχα κατα νου και εγώ... με ποιον ενισχυτή/ές το έχεις ακούσει? Μόνο μειονέκτημα οτι δεν έχει επιλογέα ohm (και κάποιες αχρείαστες λειτουργίες που άλλα ακριβά made in germany δεν έχουν...όπως line out κτλ)

 
Ερωτηση προς τον OP. 
O συγκεκριμενος ενισχυτης εκτος απο γκεην για το καθε καναλι εχει κ βολιουμ για το καθε καναλι σωστα?

Οποτε γιατι λες πως δεν εχει μαστερ βολιουμ. Απ'οτι καταλαβα, ειναι σαν να εχει μαστερ βολιουμ με δυο ρυθμιστικα για αυτο.

Αν εχω καταλαβει καλα βεβαια, το πραγματικο προβλημα εξακολουθει να υπαρχει κ να ειναι πως δεν παιζει οπως θες χαμηλα, πραγμα που σημαινει πως οντως χρειαζεσαι το ατενιουεητορ, αλλα μπερδευτηκα λιγο με το πρωτο ποστ κ το πως το εθεσες κ γι'αυτο κανω την ερωτηση

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αυτό είχα κατα νου και εγώ... με ποιον ενισχυτή/ές το έχεις ακούσει? Μόνο μειονέκτημα οτι δεν έχει επιλογέα ohm (και κάποιες αχρείαστες λειτουργίες που άλλα ακριβά made in germany δεν έχουν...όπως line out κτλ)


Το έχω ακούσει με έναν vibrolux reverb του 66 και έναν deluxe non reverb του 65 καθώς και με έναν 100ρη Plexi early 70s

 
Ερωτηση προς τον OP. 
O συγκεκριμενος ενισχυτης εκτος απο γκεην για το καθε καναλι εχει κ βολιουμ για το καθε καναλι σωστα?

Οποτε γιατι λες πως δεν εχει μαστερ βολιουμ. Απ'οτι καταλαβα, ειναι σαν να εχει μαστερ βολιουμ με δυο ρυθμιστικα για αυτον.

Αν εχω καταλαβει καλα βεβαια, το πραγματικο προβλημα εξακολουθει να υπαρχει κ να ειναι πως δεν παιζει οπως θες χαμηλα, πραγμα που σημαινει πως οντως χρειαζεσαι το ατενιουεητορ, αλλα μπερδευτηκα λιγο με το πρωτο ποστ κ το πως το εθεσες κ γι'αυτο κανω την ερωτηση


Σωστά, έχει gain και volume για κάθε κανάλι αλλά άλλο το gain άλλο το volume. Στο συγκεκριμένο μηχάνημα, το gain δεν επηρεάζει την ένταση... είναι απλά πόσο gain θες, αν θες λίγο το βάζεις χαμηλά αν θες trisatanic diabolator που λέει και ο superfunk το βάζεις πιο ψηλά. Έχεις όμως ένα volume για κάθε κανάλι που θα καθορίσει την τελική σου ένταση. 

Κοίτα τις εικόνες και δες πως η νέα έκδοση, η βιετναμέζικη έχει master volume για το κάθε κανάλι ενώ οι παλιοί DSLs δεν είχαν. Αυτή είναι η μόνη τους διαφορά (συν ενα resonance knob στον βιετναμέζικο αντί του deepswitch επιλογέα

image.jpeg

image.jpeg

 
Ναι τα εχω δει.

Βασικα 2 βολιουμ κ πριν κ τωρα. 

Απλα τα ονομαζει αλλιως κ τα εχει σε διαφορετικο σημειο στο φροντ πανελ.

Χωρις να εχω κοιταξει το μανιουαλ του ενισχυτη, μου φαινεται σαν να εχει 2 ρυθμιστικα για το μαστερ βολιουμ (παλι δηλαδη μαστερ βολιουμ ειναι)

Φυσικα δεν παιζουν ολοι οι ενισχυτες το ιδιο καλα χαμηλα, αρα η χρηση ατενιουετορ μπορει να επιβαλλεται.
 

 
Ναι τα εχω δει.

Βασικα 2 βολιουμ κ πριν κ τωρα. 


Ο παλιός έχει 2 volume, o καινούργιος έχει 4 volume. Δεν τα ονομάζει διαφορετικά. Άλλο τα volumes και άλλο τα master volumes :)

Τα front panels είναι ολόιδια αν εξαιρέσεις ότι τα equalisation και reverb controls είναι ανάποδα. 

 
Ο παλιός έχει 2 volume, o καινούργιος έχει 4 volume. Δεν τα ονομάζει διαφορετικά. Άλλο τα volumes και άλλο τα master volumes :)

Τα front panels είναι ολόιδια αν εξαιρέσεις ότι τα equalisation και reverb controls είναι ανάποδα. 
Απο τη στιγμη που εχει ρυθμιστικο κ για γκεην κ για βολιουμ ...τι το θες το μαστερβολιουμ? ?

Εννοω πως κ αυτο μαστερ βολιουμ δεν ειναι? 

Απλα ενα για καθε καναλι?

Τελος παντων το προβλημα εξακολουθει να ειναι προβλημα, το πως παιζει δηλαδη χαμηλα, απλα εχω μπερδευτει οπως ειπα κ πριν γι'αυτο ρωταω

 
Σορρυ για το πλαγιως offtopic (δεν εχω κατι να σου προτεινω απο πλευρας attenuator, ειμαι και εγω απλα περιεργος πως δουλευουν τα 300 vol controls σε αυτους τους Marshall) αλλα ειπες οτι στον δικο σου με τα gain & volume οταν ανεβαζεις το gain "βρωμιζει" μεν ο ήχος αλλα η ενταση του παραμενει απολυτως ιδια? Δεν υπαρχει εστω μια καποια αυξηση και στο συνολικο volume output απλα ανεβαζοντας gain? Γιατι τοτε σιγουρα δεν ειναι "συμβατικο" master volume στο τελος της προενισχυσης (πραγμα που εξηγει και γιατι προσθεσαν ενα σε μετεπειτα εκδοσεις), απορω γιατι το σχεδιασαν ετσι.

Edit - οπως το ειπε και ο Βρασιδας παραπανω, με μπερδευαν παντα οι εν λογω Marshall με τα 37 volume, I don't get it.

Edit 2 - καταλαβαινω την ιδεα του να εχεις σε ενα πολυκαναλο ενισχυτη gain και volume για καθε καναλι ΣΥΝ χωριστο master volume για ολα μαζι, ωστε να μπορεις να στησεις σε καθε καναλι το gain και τη σχετικη ενταση του καθενος και ΜΕΤΑ να μπορεις συνολικα αυτο το πραμα να το ανεβασεις/κατεβασεις απο το μαστερ. Αλλα γιατι να εχεις gain, volume και master για ΚΑΘΕ καναλι?
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Απο τη στιγμη που εχει ρυθμιστικο κ για γκεην κ για βολιουμ ...τι το θες το μαστερβολιουμ? ?


δες τον παρακάτω DSL401 ενισχυτή (τον έχω και αυτόν) που έχει όντως master volume

Πες ότι παίζω στο od κανάλι (μεσαίο πάνελ)

Πρόσεξε ότι έχει και gain και volume το κανάλι αυτό.

Αν βάλεις το volume του καναλιού αυτού (κίτρινο) πχ στο 7 και το master volume (κόκκινο) στο 1, ο ήχος σου θα είναι χάλια μαύρα (σαν χαλασμένος τρανζίστορ). Υπεροδηγείς την προενίσχυση και οι τελικές δεν δουλεύουν όπως πρέπει.

Aν όμως βάλεις το volume (κίτρινο) πχ στο 2 και το master τέρμα πχ στο 11 ο ήχος βγαίνει φανταστικός. Ίδια decibel και στα δυο σενάρια ?

Tώρα ας πούμε ότι θέλω να εφαρμόσω το παραπάνω σενάριο στον DSL 100. ΔΕΝ γινεται, γιατί αυτό το με κόκκινο κύκλο κουμπάκι δεν ...υπάρχει ?  Έχω μόνο το gain και το κίτρινο κουμπάκι.. που πάει να πει ότι ο μονος τρόπος να κάνω τις τελικές να πάρουν μπρος είναι να δώσω όλο και περισσότερη ένταση στο με κίτρινο κύκλο volume !!!

Kαταλαβαίνεις τώρα γιατί θέλω το master volume? ?

image.jpeg

@odis13 ναι, το gain δεν αυξάνει την ένταση (αντε να την αυξάνει ελάχιστα, αν είναι βέβαια στο 0 δεν βγαίνει ήχος γιατί δεν δίνεις σημα), είναι όπως τα gain που έχουμε στα πεταλάκια μας. Στους μοντέρνους ενισχυτές νομίζω αυτό είναι σύνηθες? Αυτό βέβαια για το OD κανάλι (τόσο του DSL όσο και του DSL401 του παραπάνω παραδείγματος). Το πράσινο (clean) κανάλι συμπεριφέρεται αλλιώς το gain, όπως οι vintage amps, δίνει και ένταση.

Στο παράδειγμα δε του DSL401 όπως βλέπετε δεν υπάρχει volume στο καθαρό κανάλι, μόνο gain (το οποίο λειτουργεί και ως volume και ως gain control) - ετσι για να μπερδευτουμε περισσότερο ?

Αν και δεν νομίζω ότι είναι και τόσο μπερδεμένα τα πράγματα. Νομίζω ότι οι μοντέρνοι δικάναλοι ενισχυτές αυτή την φιλοσοφία έχουν περί gain ανάλογα με το αν πρόκειται για το καθαρό ή το od κανάλι

 
Κατ' αρχάς τον αν έχει η όχι master volume ο ενισχυτής του @Lord_Goumis δεν παίζει κάποιον ιδιαίτερο ρόλο για εμένα στην ερώτησή του. Άλλος είναι ο ήχος και ακόμη πιο σημαντικό το response που θα πάρει από έναν Marshall με το Gain ψηλά και το Volume χαμηλά και άλλος ο ήχος που θα πάρει με το Volume ψηλά το Gain εκεί που χρειάζεται + Attenuator.

To αν χρειάζεται ή όχι attenuator πρέπει να το αποφασίσει ο ίδιος λαμβάνοντας υπόψιν ότι:

1. Mε το attenuator θα χρειάζεται πιο συχνά αλλαγή στις μεγάλες λάμπες αν παίζει συχνά και με τον ενισχυτή τελικιασμένο.

2.  Το power amp drive που θα πάρεις με το volume ψηλά είναι πιο ογκώδες που μπορεί να είναι καλό ή κακό. Επίσης ένας ενισχυτής στον οποίο εξαρτάσαι απ' το power amp drive είναι πολύ πολύ λιγότερο κομπρεσσαρισμένος. Το οποίο είναι πολύ καλό αν τον θέλεις touch sensitive αλλά πολύ κακό για solos Megadeth ?

3. Τα καλά attenuators κοστίζουν. Tα καλά attenuators που μπορούν να κάνουν καλά έναν 100άρη Marshall που παραμορφωμένος με τελικιασμένα volumes ξεπερνάει ίσως τα 200 watt, κοστίζουν ακόμη περισσότερο. 

Τέλος προσωπική εμπειρία για το αν αξίζουν. Εγώ έχω αυτό:

https://www.motherload.co.uk/product/motherload-elemental-copy/

Παλιότερα είχα το Ultimate Attenuator και αυτό μου φάνηκε αμέσως κλάσεις ανώτερο, παρόλο που και τα δύο είναι reactive τεχνολογίας. Τα απλά passive attenuators που είναι στην ουσία μια ωμική αντίσταση έτσι κι αλλιώς εγώ δε θα τα κοίταζα καν. Compressed fizzy mess. Θα προτιμούσα να παίζω με χαμηλά το όποιο volume ή και με τη βοήθεια πεταλιών (πχ Himmelstrutz) .

Γενικά σπάνια παίζω metal ή παρεμφερή είδη οπότε σίγουρα προτιμώ το attenuator απ' το volume στους Marshall, Vox, Matchless. Όταν όμως παίζω metal η κάτι τέτοιο, βάζω απλά τον Boogie, τσίτα το preamp, χωρίς attenuator. H  μόνη περίπτωση βασικά που θα βάλω attenuator στον Boogie είναι όταν θέλω να πιάσω "ψευτο-Dumble" ήχους.

Καλύτερο attenuator σήμερα από αυτά που διαβάζω, χωρίς προσωπική εμπειρία θεωρείται αυτό της Tone King. Πάντως κι εγώ επαναλαμβάνω είμαι ικανοποιημένος απ' το δικό μου. Δεν ξέρω αν το άλλαζα. 

YΓ: Αυτό που ΔΕΝ θα αλλάξει σίγουρα είτε παίζεις με volume ενισχυτή είτε με attenuator, είναι το response καμπίνας-μεγαφώνων. Τον ήχο των πιεσμένων Celestion μόνο με εκκωφαντικές εντάσεις μπορείς να τον πάρεις. 
  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τεχνικα αφου αυτα τα 2 βολιουμς, επηρεαζουν κ την ενταση του τελικου σταδιου, ειναι μαστερ βολιουμς.

Στο οτι δεν υπαρχει ας το πουμε global master, δε νομιζω να ηταν για να μην κανει το κυκλωμα πιο πολυπλοκο, αλλα πιο πολυ μου μοιαζει για κακο σχεδιασμο οπως ειπε ο @odis13

Απο Μαρσαλ κ μαστερ βολιουμ, ο μονος που επαιζε καλα χαμηλα απ'οσους ειχα ηταν ο JVM οποτε σε καταλαβαινω απολυτα για το ατενιουεητορ.

Δυστυχως πρεπει να τα σκασεις οπως ειπαν τα παιδια κ πιο πριν. Εγω θα προτεινα κ το Power station της Fryette. Πανακριβο μεν αλλα καταπληκτικο κ σαν ατενιουεητορ κ σαν τελικος κ για να στειλεις σημα κατευθειαν στον υπολογιστη κ να φορτωσεις IR. Που εδω που τα λεμε μιας κ ολα τα καλα ατενιουεητορ ειναι κοντα στο χιλιαρικο, αυτο προσφερει κ αλλες χρησεις που ενδεχομενως μπ[ορει να χρειαστουν 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To αν χρειάζεται ή όχι attenuator πρέπει να το αποφασίσει ο ίδιος λαμβάνοντας υπόψιν ότι:

1. Mε το attenuator θα χρειάζεται πιο συχνά αλλαγή στις μεγάλες λάμπες αν παίζει συχνά και με τον ενισχυτή τελικιασμένο.

2.  Το power amp drive που θα πάρεις με το volume ψηλά είναι πιο ογκώδες που μπορεί να είναι καλό ή κακό. Επίσης ένας ενισχυτής στον οποίο εξαρτάσαι απ' το power amp drive είναι πολύ πολύ λιγότερο κομπρεσσαρισμένος. Το οποίο είναι πολύ καλό αν τον θέλεις touch sensitive αλλά πολύ κακό για solos Megadeth ?

3. Τα καλά attenuators κοστίζουν. Tα καλά attenuators που μπορούν να κάνουν καλά έναν 100άρη Marshall που παραμορφωμένος με τελικιασμένα volumes ξεπερνάει ίσως τα 200 watt, κοστίζουν ακόμη περισσότερο. 


1. Όντως οι λάμπες θα επιβαρυνθούν περισσότερο, και έχω διαβάσει στο διαδίκτυο περιπτώσεις που τα (passive) attenuators άρχισαν το... κάπνισμα. Βέβαια σε κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις ήταν φθηνά σχετικά attenuators, αλλά και λίγα σε watt, και είχαν τον ενισχυτή τέρμα.. ε το να έχεις στο δέκα έναν κατοστάρη ενισχυτή με attenuator στο -άπειρο και να είναι και το attenuator μόλις στα 100watt ε, το σενάριο αυτό μυρίζει... καταστροφή ?

Πάντως στο σενάριο μου θέλω να τον παίζω όπως και όταν τον έπαιζα στο παλκο, δηλαδη στο 3-4... και απλά να κόψω κάποια decibel στο σπίτι (όχι σε ένταση ψιθύρου) σίγουρα οι λάμπες θα φθαρούν περισσότερο.. αλλα θέλω να κάνω λελογισμένη χρήση. Όχι κατι extreme 

2. Συμφωνώ απόλυτα. Ο συγκεκριμένος ενισχυτής έτσι συμπεριφέρεται. Γεμάτες νότες με όγκο στα leads τύπου Gary Moore (της still got the blues περιόδου του, όχι πριν) και όχι metal.

3. Αν είχα δυναότητα να δοκιμάσω και μου έκαναν, θα τα έσκαγα in a heartbeat

ερώτηση: το ultimate και το motherload δεν είναι passive δηλαδή? Θέλουν ρεύμα? 

 
Τεχνικα αφου αυτα τα 2 βολιουμς, επηρεαζουν κ την ενταση του τελικου σταδιου, ειναι μαστερ βολιουμς


Δεν διαφωνώ σε αυτό. Γι αυτό έγραψα στο αρχικό μου ποστ ότι ''δεν ξέρω αν στα χαρτιά θεωρείται MV amp''.

Πρακτικά όμως imho δεν είναι... γι αυτό έδωσα το παράδειγμα με τον dsl401. ίσως ο χαρακτηρισμός global που ανέφερες να ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Στο οτι δεν υπαρχει ας το πουμε global master, δε νομιζω να ηταν για να μην κανει το κυκλωμα πιο πολυπλοκο, αλλα πιο πολυ μου μοιαζει για κακο σχεδιασμο οπως ειπε ο @odis13


yup, το άλλαξαν άλλωστε σε πολλά μοντέλα. Όχι μόνο στην κεφαλή αλλά και στα βιετναμέζικα combos DSL40cr το πρόσθεσαν αργότερα.

Απο Μαρσαλ κ μαστερ βολιουμ, ο μονος που επαιζε καλα χαμηλα απ'οσους ειχα ηταν ο JVM οποτε σε καταλαβαινω απολυτα για το ατενιουεητορ.


γιατί είχε master volume ? (ή global master volume όπως συμφωνήσαμε να λέμε τώρα)

Εγω θα προτεινα κ το Power station της Fryette. Πανακριβο μεν αλλα καταπληκτικο κ σαν ατενιουεητορ κ σαν τελικος κ για να στειλεις σημα κατευθειαν στον υπολογιστη κ να φορτωσεις IR. Που εδω που τα λεμε μιας κ ολα τα καλα ατενιουεητορ ειναι κοντα στο χιλιαρικο, αυτο προσφερει κ αλλες χρησεις που ενδεχομενως μπ[ορει να χρειαστουν 


δυστυχώς το έχω υπόψην μου αλλά μου φαίνεται λίγο overkill σαν λύση.. έχει πολλά features που δεν χρειάζομαι και σκεφτόμουν μήπως είναι τα features αυτά που το κάνουν τόσο ακριβό σε σχέση με ένα απλό attenuator των 500 ευρώ. Αλλά όπως λες, μπορεί κάποτε να χρειαστούν...

 
1. Όντως οι λάμπες θα επιβαρυνθούν περισσότερο, και έχω διαβάσει στο διαδίκτυο περιπτώσεις που τα (passive) attenuators άρχισαν το... κάπνισμα. Βέβαια σε κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις ήταν φθηνά σχετικά attenuators, αλλά και λίγα σε watt, και είχαν τον ενισχυτή τέρμα.. ε το να έχεις στο δέκα έναν κατοστάρη ενισχυτή με attenuator στο -άπειρο και να είναι και το attenuator μόλις στα 100watt ε, το σενάριο αυτό μυρίζει... καταστροφή ?

Πάντως στο σενάριο μου θέλω να τον παίζω όπως και όταν τον έπαιζα στο παλκο, δηλαδη στο 3-4... και απλά να κόψω κάποια decibel στο σπίτι (όχι σε ένταση ψιθύρου) σίγουρα οι λάμπες θα φθαρούν περισσότερο.. αλλα θέλω να κάνω λελογισμένη χρήση. Όχι κατι extreme 
Το πόσο συχνά θα χρειάζεσαι αλλαγή στις λάμπες έχει να κάνει πολύ και με τον ενισχυτή. Σε κάποιον vintage ενισχυτή, σε κάποιον Matchless ή Boogie, αν έπαιζες στο 10 μάλλον θα μιλούσαμε για οικονομική καταστροφή ?.

Πολλοί ενισχυτές από τη δεκαετία του '80 και μετά έχουν χαμηλότερα ρεύματα έτσι κι αλλιώς για να μπορούν να ανταπεξέλθουν και οι Κινεζολάμπες ?. Oπότε μάλλον με τον ενισχυτή σου στο 3-4 θα είσαι μια χαρά. 

Όσον αφορά τους καπνούς, έχει να κάνει με ένα κοινό λάθος. Ο ενισχυτής σου είναι μετρημένος 100watt ΚΑΘΑΡΑ. Όταν αρχίζει και βρωμίζει, αυτό το rating πάει περίπατο και η ισχύς του είναι πολύ μεγαλύτερη. Οπότε πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το attenuator που θα διαλέξεις τη σηκώνει.

ερώτηση: το ultimate και το motherload δεν είναι passive δηλαδή? Θέλουν ρεύμα? 


Κατ' αρχάς όχι, κανένα από αυτά δε θέλει ρεύμα. Έχεις δίκιο είναι λίγο περίεργη η ορολογία.

'Εχεις δίκιο στο ότι passive ονομάζονται αυτά που δε θέλουν ρεύμα και active ονομάζονται αυτά που θέλουν. Αλλα: Passive ονομάζονται επίσης και αυτά που είναι resistive, δηλαδή λαμβάνουν υπόψιν μόνο τα ωμικά φορτία και απλά προσθέτουν μία αντίσταση για να μην καεί ο τελικός μετασχηματιστής. Παράδειγμα THD Hotplate, DR. Z Brake κλπ

Ενώ REACTIVE (και πολλές φορές θα τα ακούσεις και ως active) είναι αυτά που λαμβάνουν υπόψιν όλα τα φορτία: ωμικά, επαγωγικά και χωρητικά. Τα φορτία δηλαδή των αντιστάσεων, των πηνίων και των πυκνωτών. 

ΥΓ: Λοιπόν ίσως τώρα που το ξανασκέφτομαι @Lord_Goumis, αν κάνεις τόσο λελογισμένη χρήση όσο λες, ακόμη και ένα όχι τόσο τρομερό attenuator, θα σου κάνει μια χαρά τη δουλειά. Στο reverb έχει ένα ultimate attenuator με 360€, έχει επίσης και ένα Dr.Z AirBrake με τα ίδια λεφτά. Εγώ θα έπαιρνα το UA. 

ΣΗΜΑΝΤΙΚO: Ελέγξε τα Ohm να είναι ίδια με της καμπίνας σου!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το πόσο συχνά θα χρειάζεσαι αλλαγή στις λάμπες έχει να κάνει πολύ και με τον ενισχυτή. Σε κάποιον vintage ενισχυτή, σε κάποιον Matchless ή Boogie, αν έπαιζες στο 10 μάλλον θα μιλούσαμε για οικονομική καταστροφή ?.

Πολλοί ενισχυτές από τη δεκαετία του '80 και μετά έχουν χαμηλότερα ρεύματα έτσι κι αλλιώς για να μπορούν να ανταπεξέλθουν και οι Κινεζολάμπες ?. Oπότε μάλλον με τον ενισχυτή σου στο 3-4 θα είσαι μια χαρά. 

Όσον αφορά τους καπνούς, έχει να κάνει με ένα κοινό λάθος. Ο ενισχυτής σου είναι μετρημένος 100watt ΚΑΘΑΡΑ. Όταν αρχίζει και βρωμίζει, αυτό το rating πάει περίπατο και η ισχύς του είναι πολύ μεγαλύτερη. Οπότε πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το attenuator που θα διαλέξεις τη σηκώνει.

Κατ' αρχάς όχι, κανένα από αυτά δε θέλει ρεύμα. Έχεις δίκιο είναι λίγο περίεργη η ορολογία.

'Εχεις δίκιο στο ότι passive ονομάζονται αυτά που δε θέλουν ρεύμα και active ονομάζονται αυτά που θέλουν. Αλλα: Passive ονομάζονται επίσης και αυτά που είναι resistive, δηλαδή λαμβάνουν υπόψιν μόνο τα ωμικά φορτία και απλά προσθέτουν μία αντίσταση για να μην καεί ο τελικός μετασχηματιστής. Παράδειγμα THD Hotplate, DR. Z Brake κλπ

Ενώ REACTIVE (και πολλές φορές θα τα ακούσεις και ως active) είναι αυτά που λαμβάνουν υπόψιν όλα τα φορτία: ωμικά, επαγωγικά και χωρητικά. Τα φορτία δηλαδή των αντιστάσεων, των πηνίων και των πυκνωτών. 

ΥΓ: Λοιπόν ίσως τώρα που το ξανασκέφτομαι @Lord_Goumis, αν κάνεις τόσο λελογισμένη χρήση όσο λες, ακόμη και ένα όχι τόσο τρομερό attenuator, θα σου κάνει μια χαρά τη δουλειά. Στο reverb έχει ένα ultimate attenuator με 360€, έχει επίσης και ένα Dr.Z AirBrake με τα ίδια λεφτά. Εγώ θα έπαιρνα το UA. 

ΣΗΜΑΝΤΙΚO: Ελέγξε τα Ohm να είναι ίδια με της καμπίνας σου! Εκτός αν πάρεις UA που είναι by default 30Ohm και δεν παίζει ρόλο, στα περισσότερα πρέπει να ματσάρεις to attenuator με την καμπίνα.

 
@kpeyos σε ευχαριστώ για το κατατοπιστικό ποστ, καταλαβα...

έχω αρκετά πράγματα να σκεφτώ τώρα. Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας! 

 
Άμα είναι να δώσεις 500 ευρώ για αυτό το τενεκεδένιο κουτί πούλα τον ενισχυτή που έχεις και πάρε JVM που τα κάνει όλα και συμφέρει. 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top