Ο πονοκέφαλος του overdrive στην 335

Χωρίς να έχω υπάρξει ποτέ κάτοχος hollowbody, αλλά όντας μονίμως προβληματισμένος με τον overdriven ήχο διαφόρων solid με ποικιλία μαγνητών έχω καταλήξει σε κάτι που ανέφερες κι εσύ Γιάννη:

Σε εντάσεις διαμερίσματος το μόνο που μπορεί να κάνουμε είναι συμβιβασμούς ηχητικά. Η δική μου εμπειρία λέει ότι, τη στιγμή που ο συνδυασμός ενισχυτής-πετάλι θα μου δώσει ακριβώς αυτό που θέλω, είναι και η στιγμή που ο διπλανός θα αρχίσει να κοπανάει τη μεσοτοιχία με σκουπόξυλο και ο από κάτω το ταβάνι του. Ειδικά με humbuckers δεν υπάρχει περίπτωση να πάρω ωραίο overdrive, από τα δεκάδες που έχω, με τον ενισχυτή στο ενάμιση.

 
Εγώ να ρωτήσω το εξής, γιατί δεν είμαι σίγουρος αν ξεκαθαρίστηκε εξ αρχής.

Για ποιόν ήχο Larry μιλάμε?

Μιλάμε για τον ήχο του Royal Scam?

Μιλάμε για τον ήχο του Aja ή για το Gaucho?

Μιλάμε για τον ήχο του Hejira?

Μιλάμε για τον ήχο των τριών πρώτων δικών του (Larry Carlton, Strikes back, Sleepwalk) ή της ίδιας εποχής Mr 335 live in Japan?

Μιλάμε για τον ήχο των Crusaders?

Όλοι αυτοί οι ήχοι είναι σχεδόν εντελώς διαφορετικοί όσον αφορά την 335, πχ στο Royal Scam - Kid Charlegmagne - Don't take me alive παίζει με τον μικρό tweed όπου ο ήχος είναι αρκετά τραχύς και στα μούτρα, σε αντίθεση με το Aja-Gaucho όπου είναι πολύ περισσότερο polished. Με την Mitchell επίσης είναι ατμοσφαιρικός σχεδόν.

Οι δε δικοί του (τουλάχιστον οι 3 πρώτοι) είναι κάτι στο ανάμεσα, με μικρή διαφορά στο bite στον strikes back, ενώ στο Sleepwalk γλυκαίνει ξανά.

Με τους Crusaders θυμίζει τον ήχο του Royal Scam.

Αντίθετα οι πιό μετά (Friends) έχουν γλυκό ήχο, αλλά με αγριάδα και πάλι.

Φυσικα αφήνω έξω τους εντελώς πρώιμους With a little help from my friends, ή τις εποχές της ακουστικής κλπ.

O ακριβός εξοπλισμός Dumble, Bloodotone ακούγεται σε πολύ πρόσφατες παραγωγές πχ Trio live in Paris 

 
Μιλάμε για τον ήχο των τριών πρώτων δικών του (Larry Carlton, Strikes back, Sleepwalk) ή της ίδιας εποχής Mr 335 live in Japan?
Που ήταν για το(η) Hilton.

 
Είναι δικό μου λάθος που εστίασα στον Carlton. Ας ξεκολλήσουμε απο αυτόν.

Αυτός απλά δεν έχει στον ήχο του τις συχνότητες αυτες της 335 που θα αφαιρούσα χειρουργικά και γι αυτό τον ανέφερα.

Οπως λέει και ο Tim Pierce στο παραπάνω βίντεο "η 335 έχει χαρακτήρα που κάποιες φορές αισθάνομαι με πολεμάει στο να πετύχω αυτό που θέλω αλλά το αποτέλεσμα αποζημιώνει".

Ισως είναι δική μου παραξενιά τελικά αλλά ο προβληματικός ήχος που αναφέρω είναι στο βιντεο με το Zendrive. Αν πατήσετε το βίντεο θα ξεκινήσει ακριβώς εκεί. Ισως δεν σας πει κάτι αλλα είναι παχύς και φαζάτος που δεν γουστάρω και εντονότατος στον neck φυσικά.





Σας ευχαριστώ όλους για την συνεισφορά σας αλλά θα συνεχίσω τον εσωτερικό μου αγώνα με τα φαντάσματα του.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παντως το overdrive που θα δωσει ενας καλος λαμπατος σε εντασεις, ειδικα χωρις master volume, δε θα το δωσει ποτε κανενα πεταλι.  Εγω τους πιο απολαυστικους ηχους με την 335 τους βγαζω στα λαιβ καρφι στον ενισχυτη, κανοντας το ολο απο την κιθαρα. Το μισο ειναι ο ηχος, το αλλο μισο η αποκριση, το πως καθαριζει, δυναμικες, κτλ. Μετα απο χρονια παιζοντας ετσι, ποτε δεν ευχαριστηθηκα πεταλι πραγματικα, και εχω δοκιμασει πολλα (εχω και ενα σωρο). Ωραια ειναι διαφορα, αλλα αισθανεσαι σαν να μπαινει κατι αναμεσα στην κιθαρα και στον ηχο σου..

 
Θα ήθελα να μάθω τι συνδυασμούς πεταλιών ή και ενισχυτών χρησιμοποιείτε όσοι παίζετε με την Gibson 335 ή παρόμοιες κιθάρες semi-hollow που έχουν ένα πολύ χαρακτηριστικό ήχο στα χαμηλομεσαία.
Το στάνταρ που κάνω πλέον με κάθε κιθάρα που παίζω, συμπεριλαμβανομένης και μια κουφωτής epiphone dot με dimarzio PAF, είναι να χρησιμοποιώ ένα booster ή το boss eq πάντα ανοιχτό, μετά από οποιοδήποτε overdrive. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεις το headroom και μειώνεις το κλιπάρισμα του drive, έχοντας φυσικά το drive χαμηλά. Αν έχεις αρκετά μεσαία, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο πετάλι με flat μεσαία, όπως το boss blues driver ή το EHX Soul food, αντί για πετάλια που τονίζουν τα μεσαία, όπως το tubescreamer ή το sd-1. Επίσης μπορείς αντί για overdrive να χρησιμοποιήσεις δύο booster μαζί ή έναν κομπρέσσορα κι ένα boost, ώστε να πετύχεις το break up. Σε μια τέλε έβαλα το tubescreamer πρώτο μονίμως ανοιχτό με χαμηλό drive και μετά το soul food για να παραμορφώνει τον breakup ήχο. Μπορείς βέβαια να χρησιμοποιήσεις και το boss sd-1 και να αλλάξεις το eq μ' ένα πετάλι eq. Έχει ο Wampler ένα τέτοιο βίντεο. Τέλος, μπορείς να αλλάξεις και το ύψος των μαγνητών, ειδικά στον neck, ώστε να μην έχει τόσα μπάσα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η αίσθησή μου πάντως είναι ότι η 335 δεν κάνει (ως πλατφόρμα) για αυτό τον ήχο - οι solidbody τον πετυχαίνουν πιο εύκολα. Οι 335 είναι για να έχουν αυτή την (κατά κάποιο τρόπο) ένρινη ατάκα και την αλληλεπίδραση με τον ενισχυτή (για τις οποίες απαιτείται μεγαλύτερη ένταση και έχει διαφορετικό χαρακτήρα στις solidbody)

Αν για κάποιο λόγο *θέλεις* να παίζεις με 335 πρέπει να βρεις τρόπο να αλλοιώσεις το χαρακτήρα της και να την κάνεις να μοιάζει με solidbody.  Θα έκοβα το tone και θα έβαζα και ένα ήπιο limiter/compressor. (Αν τα κάνεις αυτά όλες αρχίζουν να ακούγονται ίδιες.) Μετά, θα πήγαινα σε ένα ήπιο drive τύπου barber ltd και μετά θα ξαναπείραζα το eq π.χ. από τον ενισχυτή σπρώχνοντας τα μεσαία και κόβοντας λίγο τα υψηλά. 

 
Ετσι όπως τα λες είναι Χαρίλατρε.

taming of the shrew.jpg

 
Γι αυτό λέω πως είμαι στην κοσμάρα μου! Ο κόσμος τον γουστάρει αυτόν τον ήχο. Εγω έχω το πρόβλημα.

Είναι πολύ πιθανό να είναι και θέμα ταιριάσματος ενισχυτή.

Οι μαγνητες είναι Gibson Classic '57 Humbuckers. Οτι φοράει απο το εργοστάσιο δηλαδή.

 
Γι αυτό λέω πως είμαι στην κοσμάρα μου! Ο κόσμος τον γουστάρει αυτόν τον ήχο. Εγω έχω το πρόβλημα.

Είναι πολύ πιθανό να είναι και θέμα ταιριάσματος ενισχυτή.

Οι μαγνητες είναι Gibson Classic '57 Humbuckers. Οτι φοράει απο το εργοστάσιο δηλαδή.
Αυτους ειχε και η πρωτη μου 335 την οποια θεωρουσα one trick pony.  Η δευτερη που εχει MHS ειναι πολυ πιο ευελικτο οργανο.

Στη θεση σου θα ψαχνομουν λιγο με τους μαγνητες και οχι με πεταλια πριν γυρισω σε les paul. 
 

 
Οι διαφορές σε παρόμοιους μαγνήτες είναι ελάχιστες κατα τη γνώμη μου.

Απο το παρακάτω τεστ προτιμώ τους 57 ενω βρίσκω τους MHS κάπως dry. Ολοι τους όμως ήταν χάλια στο overdrive.??




 
Θα σου πρότεινα τους burstbuckers pro, αλλά δεν έχω προσωπική άποψη από αυτούς σε 335 και δεν ξέρω.

Νομίζω όμως ότι έχουν πιο σφιχτά μπάσα και πιο έντονα μεσαιοπρίμα.

Τους 57άρηδες τους είχα σε μια es135 και ήταν μια χαρά για την κιθάρα (σκάφος είναι).

Σε μια es333 (που ήταν μια φθηνότερη 335) είχα τους 490-498 που φόραγε η les paul custom, και μάλλον θα είχες και εκεί πρόβλημα.

Εμένα δεν με χάλαγε καθόλου βέβαια.

Πάντως νομίζω ότι μπορείς να το λύσεις το θέμα με κομπρέσσορα και παραμετρικό eq.

 
Οι μαγνητες είναι Gibson Classic '57 Humbuckers. Οτι φοράει απο το εργοστάσιο δηλαδή


ΓΤΠ μαγνήτες δηλαδή.

Τους είχα σε μια 335 ίδια με την δική σου. Μάπα το καρπούζι...

Μετά σε μια SG custom.

Και εκεί μάπα το καρπούζι.

Όταν τους άλλαξα με DM 36th anniversary στην LP traditional που είχα αναπνευσε το όργανο...καθάρισε ο ήχος και έπαιζε πολύ καλύτερα με od (και σκέψου ότι δεν μου αρέσουν οι humbuckers έτσι κι αλλιώς....).

Η αρχαία Yamaha AS1200s που έχω πάντως με πολύ low output PAF copies (όπως αυτούς που είχαν οι περισσότερες 335 μέχρι και το 64) φτάνει πιο κοντά στον ήχο που θες (είναι βέβαια και πολύ καλύτερη κιθάρα από την 335 έτσι κι αλλιώς ?? ) ίσως να παίζει ρόλο και το ότι δεν έχει καπάκι κόντρα πλακέ maple όπως η 335 αλλά solid spruce.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπαρχει παντα και η επιλογη P90. Ψαχνομαι για μια τετοια κιθαρα τωρα, αλλα θα προτιμουσα 330 απο 335 (καλη τυχη βεβαια να βρω αριστερη.. ) )

Για humbuckers ο ηχος του Freddie king πως σας φαινεται? Απο τους αγαπημενους μου..


























 
37 λεπτά πριν, Alter είπε

Υπαρχει παντα και η επιλογη P90. Ψαχνομαι για μια τετοια κιθαρα τωρα, αλλα θα προτιμουσα 330 απο 335 (καλη τυχη βεβαια να βρω αριστερη.. ) )

Για humbuckers ο ηχος του Freddie king πως σας φαινεται? Απο τους αγαπημενους μου..




Εγώ πάλι νομίζω ότι όλη η ιστορία είναι να έχεις "δεθεί" με την κιθάρα..

Καλώς ή κακώς κάθε παίκτης βρίσκει έναν τύπο κιθάρας με τον οποίο εκφράζεται καλύτερα από τις άλλες κιθάρες.

Εγώ ας πούμε είμαι Tele player και κΣερω να βγάζω ότι ήχο θέλω αν μου δώσουν μια αξιοπρεπή τελε, εσύ είσαι σαφώς 335 player ,όχι ότι δεν βγάζεις ήχο και από άλλες κιθάρες βέβαια, είσαι άλλωστε εκπληκτικός κιθαρίστας, αλλά  αν σε ακούσει κάποιος με 335 θα πει "εδώ είμαστε".

Όσο περισσότερο "κόλλας" με μια κιθάρα τόσο πιο πολύ "ήχο" βγάζεις από αυτήν.

 
Όσο περισσότερο "κόλλας" με μια κιθάρα τόσο πιο πολύ "ήχο" βγάζεις από αυτήν.
Μα πόσο δίκιο έχεις (επιτέλους?)!

Οσο περισσότερο μπερδεύεσαι με πολλες κατασκευες τόσο περισσότερο χάνεσαι.

Ελα όμως που όλες οι κλασικές (LP, Strat, Tele, 335) έχουν αυτό το κάτι κι αν είσαι ανοιχτός σε πολλά ακούσματα, τσιμπάς και θέλεις και το ενα, θες και τ' άλλο. Και προσπαθείς να τα ενσωματώσεις σε μια αν είναι δυνατόν.

Με τα δικά μου χάλια θα πεις. Και δίκιο θα 'χεις.

ΥΓ Εχω και 2 κιθάρες με Ρ90, δεν θα 'θελα να δοκιμάσω και με την 335. Αρκουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και προσπαθείς να τα ενσωματώσεις σε μια αν είναι δυνατόν.


Όντως.

Πάντως όσο το σκέφτομαι... επικρατεί... διχασμός στη σκέψη μου..

?

μια και από τους τέσσερις απόλυτα αγαπημένους μου κιθαρίστες οι δύο έπαιζαν με ΜΙΑ μόνο κιθαρα (Rowland S.Howard,Andy Summers) ενώ οι άλλοι δύο (the Edge, Johnny Marr) τις άλλαζαν σαν τα πουκάμισα...

 
μια και από τους τέσσερις απόλυτα αγαπημένους μου κιθαρίστες οι δύο έπαιζαν με ΜΙΑ μόνο κιθαρα (Rowland S.Howard,Andy Summers) ενώ οι άλλοι δύο (the Edge, Johnny Marr) τις άλλαζαν σαν τα πουκάμισα...
Λάθος.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top