• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

NPap Tests: Tape saturation plug ins

Κανένας


...

Για αυτό σας λέω,να το ακούσεις αυτό σε ηχογράφηση ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ σε κάποιο αξιοπρεπές ηχοσύστημα


αχαχαχααα... οκ! μου έφτιαξες το κέφι...

πάμε παρακάτω...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αγαπητέ Νpap ορίστε η γνώμη μού για τα 2 δείγματα που ανέβασες,πες μου σε παρακαλώ,αυτά που έγραψα απο πάνω,τα ακούς?

 
ορίστε η γνώμη μού για τα 2 δείγματα που ανέβασες,πες μου σε παρακαλώ,αυτά που έγραψα απο πάνω,τα ακούς?




α "την γνώμη σου" γιατί νόμιζα ότι μιλάς μόνο με θέσφατα (τα οποία ως γνωστόν σιχαίνομαι) αντιπροσωπεύοντας τους "όλους" του μικρόκοσμου σου...

να ακούσω τι βρε; εγώ τα διαμόρφωσα έτσι ώστε να κάνουν το διάφορον για να έχει νόημα το εγχείρημα... το ότι κάποιος μπορεί να έχει άλλη γνώμη και να του αρέσει "η ομοιογένεια του πειραγμένου, η laid back αίσθηση και ο χώρος σε βάθος που απέκτησε ακριβώς λόγω της συμπίεσης και της μείωσης της ατάκας"  (έτσι ακριβώς μου το περιέγραψε το πρωί φίλος που το συζητήσαμε) δεν περνάει από το μυαλό σου;.... 

πως να σεβαστώ την γνώμη σου αν δεν σέβεσαι κανενός άλλου (ακόμα και αν όλοι τελικά συμφωνήσουν μαζί σου για τα αυταπόδεικτα και αναμενόμενα λόγω της φύσης του "πειράγματος"); θες μπράβο που τα "άκουσες" τα αυτοαναδεικνυόμενα;  να στο δώσω... εγώ σε περιμένω στα blind να δω το αισθητήριο σου κι όχι το θυμικό σου...

εδώ να ξαναπώ χιλιοστή φορά ότι δεν αναφερόμαστε σε ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ... προς τι λοιπόν τα "ξεπλύματα" των πιατινιών και π@π@ρια μάντολες... μιλάμε για άλλη οπτική που ενδεχομένως κάποιος να έδινε σε μια παραγωγή (τηρουμένων των αναλογιών των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν)... ή σ αρέσει ή δεν σ αρέσει...  εμένα όπως είπα από την αρχή η οriginal εκδοχή κοσμεί χρόνια την δισκοθήκη μου... αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα άκουγα ευχάριστα και μια εναλλακτική της προσέγγιση... ειδικά μία που θα κρατούσε κάποια απόσταση από την in your face της αρχικής...

το να συγκρίνεις απαίδευτα (αλλά με πάθος να αποδείξεις κάτι) μια πολυδάπανη παραγωγάρα, με μια πρόχειρη πειραγμένη εκδοχή της με φτωχά μέσα για να εξυπηρετηθεί μια κουβεντούλα εδώ, με κουράζει και είναι βασικός λόγος που απομακρύνομαι όλο και περισσότερο από ανάλογες  σκέψεις να συμμετέχω...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντα λέω την προσωπική μου γνώμη,έχεις διαβάσει ποτέ απο εμένα "εμας" και "εμείς"?Μάλλον με μπερδεύεις με κάποιον άλλο εδώ μέσα.

Πάντα δέχομαι μια άλλη γνώμη και πίστεψε με αυτό με εξελίσει.Αν ακούσεις το πρώτο μου ροκ κομμάτι που ανέβασα εδώ για έναν διαγωνισμό 4 χρόνια πρίν και το τελευταίο,θα καταλάβεις μια τεράστια διαφορά την οποία την κατάφερα απο ερωτήσεις και γνώμες άλλων.

η ομοιογένεια του πειραγμένου, η laid back αίσθηση και ο χώρος σε βάθος που απέκτησε ακριβώς λόγω της συμπίεσης και της μείωσης της ατάκας (έτσι ακριβώς μου το περιέγραψε το πρωί φίλος που το συζητήσαμε) δεν περνάει από το μυαλό σου;....
Η αλήθεια είναι οτί δέν το χωράει το μυαλό μου.Να βρώ θετικά στο 2 δείγμα,έχοντας ακούσει το 1.

Μου θυμίζετε με τον φίλο σου,λίγο αυτούς που κάθονται σε κάτι εκθέσεις ζωγραφικής και υπεραναλύουν τρίβοντας τα μούσια τους,το πόσο ρεαλιστικός και φουτουριστικός είναι ένας πίνακας,την ασύμμετρη αλλά συγχρόνος ταξική τοποθέτηση των γεωμετρικών σχημάτων που τον απαρτίζουν,της εναλλαγές μεταξύ των χρωμάτων και τον συνδιασμό υλικών,μέχρι να μπεί μπροστά τους ο νυχτοφύλακας,να ανοίξει το τζαμάκι,να κατεβάσει τους διακόπτες για τα φώτα και να τους ειδοποιήσει οτί η έκθεση έκλεισε και πρέπει να αποχωρίσουν.Μαζί με τον πυροσβεστήρα που αγόρασαν 1 ώρα πρίν.

το να συγκρίνεις απαίδευτα αλλά με πάθος να αποδείξεις κάτι, μια πολυδάπανη παραγωγάρα με μια πρόχειρη πειραγμένη εκδοχή της με φτωχά μέσα για να εξυπηρετηθεί μια κουβεντούλα εδώ, με κουράζει και είναι βασικός λόγος που απομακρύνομαι όλο και περισσότερο από ανάλογες  σκέψεις να συμμετέχω...
Αγαπητέ Npap,προσπαθείς να αποδείξης εν αγωνιωδώς την χρηστικότητα κάποιων εργαλείων,τα οποία και εγώ χρησιμοποιώ,αλλά σε σύγκριση με αυτό που υποτίθεται κάνουν,εκθέτουν δια του αποτελέσματος.Καλό Βράδυ!

 
ένα δεν θέλησα πεισματικά να μάθω τόσα χρόνια στο κουρμπετ'... το ότι δεν αξίζουν όλοι και όλα τον κόπο... ευτυχώς η μαζοχιστική μου αφέλεια με εγκαταλείπει σιγά σιγά... το μόνο που δεν αντέχω είναι τα "στα λεγα εγώ" που θα ακούσω για μια ακόμα φορά από κάποιους (πραγματικούς) φίλους... δεν γ@μι3ται όμως... πάλι δίκιο θα χουν οι μπαγάσες... respect...

 
 Φιλε npap μην το παιρνεις προσωπικα. Απο τοτε που θυμαμαι τον εαυτο μου, το ιδιο πραγμα συμβαινει.

  Σε αλλα thread ο waterfall δικαια απορει και εξανισταται για την τιμη του minimoog. Αυτο ομως που δεν καταλαβαινει ειναι πως, αν η moog βαλει μια λογικη και προσιτη τιμη, ΑΜΕΣΩΣ ο ηχος του mini θα παψει να εχει "αυτην την πραγματικη vintage μαγεια" και την "αυθεντικη αυθεντικοτητα των αυθεντικων 70ies". Αμεσως. Θα γινει meh.

 Ποσες και ποσες φορες δεν το εχουμε δει αυτο το εργο. Το εχω ξαναπει, ΜΟΥ ΧΑΡΙΖΑΝ analog synth και δεν μπηκα καν στον κοπο να το παρω, γιατι " τα ψηφιακα ειναι τα καλα, αυτα κοστιζουν". Η δε θυμασαι τι ακουγαμε για τα protools; Οποιος δεν εγραφε σε pro tools ηταν λεσης αγραμματος κατσιβλαχος. Αυτα μεχρι να βγουν τα native protools, και ω του θαυματος μεσα σε μια μερα με το που επαψαν να χρειαζονται μια περιουσια για να τα λειτουργησεις επαψαν να ειναι και must.

 Τα ιδια εχουν γινει και με τους ψηφιακους επεξεργαστες. Ακομα θυμαμαι προ αμνημονευτων κατι απιστευτες θριαμβολογιες οταν εσκαγαν μυτη σε μορφη ρακ καποιοι πραγματικα ΠΑΝΑΚΡΙΒΟΙ ψηφιακοι mastering επεξεργαστες , μιλαμε επιληψια βαραγαν ολοι στα πατωματα, θυμαμαι ατακα σε στυλ " μην κουραζεστε αδικα να προσπαθειτε να φτασετε τον ηχο μεγαλων παραγωγων, πριν αποκτησετε τον ταδε digital processor", και δε μιλαμε για καφενειακη forumικη φαση, μιλαμε για επωνυμη αποψη, και να σου πω, δικιο δεν ειχε; Ακομα και σημερα, που τα μεσα που εχουμε στο home/ project studio ειναι ΚΛΑΣΕΙΣ ανωτερα απο τα τοτε, ακομα ομως και σημερα, αν δε βαλουμε κανα limiter η κανα multiband, η καμια πουτανια τελος παντων στο master bus, μπορουμε να κανουμε Α/ Β,  να παρουμε ενα reference απο καλες παραγωγες; Με τιποτα.

 Και τωρα, αυτο το "μαγικο πσηφιο" που ηταν το ιερο δισκοποτηρο οταν ηταν σε μορφη ρακ και κοστιζε καποια εκατομμυρια δραχμες, εγινε meh, γιατι βγηκε σε μορφη προσιτου plug in.

 Μην το ψαχνεις. Μην το παιρνεις προσωπικα. Δε θα αλλαξει ποτε αυτο. Αν ενα laptop με το sonar κοστιζε 1.000.000 ευρω, και η μπομπινα ηταν freeware ?, θα ακουγαμε ΤΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΑΠΟΔΑ, ποσο μαγεια και ομορφια δινει τη πσηφιο, ειναι 100% σιγουρο και εμπειρικα επιβεβαιωμενο αυτο.

 Οσοι λοιπον καταλαβαινουν το απο πανω, απολαμβανουν μεχρι το κοκκαλο αυτα που τους δινει η σημερινη τεχνολογια, και φτιαχνουν τη μουσικουλα τους με οτι εχουν χωρις φοβο και παθος. Οι υπολοιποι βραζουν στο ζουμι τους, και χτυπανε το χερι γιατι, "αχ γαμωτο, να ειχαμε τη μπομπινα και το moog να καναμε σωστα τη δουλεια μας, αδικη ζωη, dishonorable society." ?

 
πόσο δίκιο έχεις ρε Μάνο... πόσο δίκιο...?

 
image.gif

 
 Ειναι πολυ σημαντικο, απαραιτητο θα ελεγα, να βαζουμε ολες τις διαδικασιες της μουσικης δημιουργιας στη σωστη τους διασταση.

 Και να το κανω πολυ απλο: Αυτη τη στιγμη, για οποιον εχει επιγνωση της ιστοριας της τεχνης, οι τρεις κορυφες της μουσικης ολων των εποχων ειναι καβατζωμενες απο το τριο Bach- Beethoven- Mozart, και το μονο ερωτημα ειναι σε ποια σειρα θα τους βαλουμε μεταξυ τους.

 Λοιπον, αυτοι οι τιτανες δεν ειχαν ουτε μπομπινα, ουτε DAW, ουτε hardware outboard, ουτε plug in, και οι θαυμασιοι αυτοσχεδιασμοι τους θα μεινουν χαμενοι για παντα. Ηταν ομως συνθετες τετοιου επιπεδου, που και μονο οι συνθεσεις τους, οι παρτιτουρες τους, οι ιδεες τους αν θελετε και η μουσικοτητα των μελωδιων τους ως συλληψη, αρκει για να τους βαλει στην κορυφη του πανθεον της μουσικης για την αιωνιοτητα.

 Αρκει δηλαδη το πρωτο βημα της μουσικης δημιουργιας, τη συνθεση να κανει καποιος καλα, και ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.

 Οταν λοιπον συζηταμε οχι τη συνθεση, οχι την ενορχηστρωση που ειναι το Α και το Ω του ηχου, οχι την εκτελεση που κανει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τη διαφορα, οχι το οργανο, την επιλογη του και την κατασταση του, οχι το μικροφωνο και την τοποθετηση του, οχι τον χωρο που θα γραψουμε, οχι τον χωρο και τα μεσα αναπαραγωγης που ακουμε και κατα συνεπεια παιρνουμε και τις αποφασεις, οχι ολα αυτα τα απειρως σημαντικοτερα στοιχεια της παραγωγης, αλλα συζηταμε το αν η καταγραφη θα γινει σε ταινια η DAW, τοτε θα πρεπει τελικα να συνειδητοποιησουμε το εξης απλο:

  Δε θα κανει καμια διαφορα, απλα και ξεκαθαρα, δε θα κανει καμια ουσιαστικη διαφορα, στα ισα.

 Διοτι ακομα και η ελαχιστη αυτη διαφορα που υπαρχει, και η τελειομανια μιας παραγωγης που τα πρωτα βηματα συνθεσης- ενορχηστρωσης ειναι ηδη υψηλου επιπεδου, και θα ασχοληθει και με τις παραμικρες λεπτομεριες και την οποια διαφιρα, δεν ειναι ικανη ομως αυτη η διαφορα για να κανει μονοδρομο την μπομπινα. Μαλιστα αυτη η διαφορα δειχνει να εχει αποδειχθει πλεον οτι ειναι μαλλον υπερ του ψηφιακου. ΟΚ υποκειμενικη αισθητικη, ο καθενας κανει τις επιλογες του, αλλα οπου τα ζητουμενο ειναι η πιστοτητα, π.χ. στα Bach και τα Beethoven, η πρωτη επιλογη ειναι η ψηφιακη. Δεν υπαρχει δηλαδη κατι που να κανει την μπομπινα αναντικαταστατη, ακομα και οταν η τεραστια διαφορα του κοστους δεν ειναι θεμα, το αντιθετο μαλλον.
Συμφωνώ σε όλα εκτός του ότι οι 3 που ανέφερες ήταν οι πιο σπουδαίοι μουσικοί.Ειδικα ο Μότσαρτ είναι επιπέδου Ελεονόρας Ζουνελη.Και ο Μπαχ φανφαρας. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η ψυχολογία του αγοραστή λέει ότι αν το χαβιάρι είχε δυο ευρώ το κιλό τότε θα το βάζαμε για κολατσιό στο ταπεράκι του σχολείου και θα λέγαμε Αχ Και Να Ήμουν Πλούσιος Να Έτρωγα Τον Ταραμά. Τι να πεις, άβυσσος η ψυχή του καταναλωτή.

Για την τριάδα ας συμφωνήσουμε ότι στον θρόνο κάθεται ο Άγιος της Δυτικής Μουσικής, γιατί αν δεν συμφωνήσουμε και σε αυτό τότε μάλλον καταρρέουν τα δομικά στοιχεία της καλλιτεχνικής μας ύπαρξης. O Bach γύρισε την σελίδα και αν ο χρόνος ήταν μουσικός τότε σήμερα θα ζούσαμε στο έτος 338 μΜ (μετά Μπαχ).

Ο Μότσαρτ έδειξε το πως παράγεται το μέγιστο αποτέλεσμα με τα ελάχιστα υλικά και ο Μπετόβεν αποφάσισε να καθηλώσει το ακροατήριο προσθέτοντας ό,τι καρύκευμα υπάρχει στις συνταγές του Μότσαρτ. Κάπως έτσι τους τοποθετώ.

Σχετικά πάντως με τα επίμαχα plug-ins, είναι καταπληκτικό το πως μπορούμε στο σήμερα να φτάσουμε (με ελάχιστο κόστος) πράγματα που ούτε στο όνειρό μας δεν φανταζόμασταν. Ας είμαστε ευγνώμονες και δημιουργικοί (και ρετρό όποτε το θέλουμε, το ρετρό είναι ταξίδι στον χρόνο και έχει απίστευτη μαγεία, όση και το σκρατς του δίσκου, όση και τα σατουρέσιο της μπομπίνας! )

 
?️‍♂️ (Αυτός που συμφωνείς και του δίνεις δίκιο αγαπητέ Npap είναι αυτός που λέει συνέχεια εμείς και εμάς και αυτά είναι τα καλύτερα και τέλος,αλλά μιας και ανήκετε στον ίδιο κόσμο,δεν βλέπω να σε ενοχλεί ιδιαίτερα).Πάει ο Waterfall,θα του την πέσουν ξημερώματα και θα του σπάσουν ότι vintage αναλογικό έχει στην πλατεία του χωριού. R.I.P  ?

 
Πάει ο Waterfall,θα του την πέσουν ξημερώματα και θα του σπάσουν ότι vintage αναλογικό έχει στην πλατεία του χωριού. R.I.P  ?
Το μόνο vintage αναλογικό που υπάρχει σπίτι μου είναι ένα Korg Poly 800 μέσα σε μια ντουλάπα. Είναι δε τόσo out of order που είναι απίθανο να μπει κάποιος στον κόπο να το σπάσει. Χειρότερα έτσι κι αλλιώς αποκλείεται να το κάνει. Απορώ γιατί δεν το έχω πετάξει ακόμα, μια και πώληση δεν παίζει στην κατάσταση που είναι (ποτέ δεν ξέρεις βέβαια, με τόσα analog fanboys/ψώνια που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια όλα είναι πιθανά...?)

 
Το μόνο vintage αναλογικό που υπάρχει σπίτι μου είναι ένα Korg Poly 800 μέσα σε μια ντουλάπα. Είναι δε τόσo out of order που είναι απίθανο να μπει κάποιος στον κόπο να το σπάσει. Χειρότερα έτσι κι αλλιώς αποκλείεται να το κάνει. Απορώ γιατί δεν το έχω πετάξει ακόμα, μια και πώληση δεν παίζει στην κατάσταση που είναι (ποτέ δεν ξέρεις βέβαια, με τόσα analog fanboys/ψώνια που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια όλα είναι πιθανά...?)
Αν είναι λειτουργικό,χάρισε το σε κάποιον πιτσιρικά(όπως έκανα εγώ με την πρώτη μου κιθάρα και ενισχυτή) που θα θέλει να ασχοληθεί.

Αυτός είναι και ο κυριος λόγος που έγινε η στροφή προς τον ψηφιακό κόσμο και τα vst's και plug ins πρός τους ερασιτέχνες κυρίος,αλλά και επαγγελματίες σε δουλειές αναλογων απαιτήσεων.

Για να μην σπαταλούνται τόσοι πόροι,έρευνα,τεχνολογία,ενέργεια και ρύποι στο περιβάλλον που μας επιφυλάσει μεγάλες εκπλήξεις,για να καταλήξει ένα synth σε κάθετη θέση μέσα σε μία ντουλάπα.

Τι να την κάνεις την ταινία όταν γράφεις μουσική για θέατρο/διαφιμήσεις/ταινίες/pop και άλλα είδη που δέν απαιτείται.(πάντα υπαρχουν εξαιρέσεις)

Εκεί και τα vst's και τα plug ins μια χαρά δουλεία θα σου κάνουν.

Αλλά αν θές να γράψεις π.χ τους kuyss,τον jack white,τους arctic monkies και γενικά κάποια άλλα γκρούπ/είδη,θές πραγματικά όργανα και ταινία.ΧΟΝΤΡΗ.

Αυτό κάποιοι δέν πρόκειται να το δεκτούν ποτέ,και συγκρίνουν μάλιστα την απόδοση τον εν λόγο εξομοιωτών,με το πραγματικό πιάνο π.χ η με την πραγματική ταινία.

Με λίγα λόγια,μπερδεύουν τις δικές τους απαιτήσεις/προσδοκίες με την απόδοση.

Αυτό λέω εν ολίγης...

Δώστο να πάει στο διαλα το κωλο synth.Να μην κινδυνεύεις κιόλας.Το πολύ πολύ να σου σβήσουν κάνα vst/plug in απο το pc.

 
Με λίγα λόγια,μπερδεύουν τις δικές τους απαιτήσεις/προσδοκίες με την απόδοση.
Ισχύει αυτό. Βέβαια, ισχύει και αντίστροφα.

Για την ακρίβεια, οι συνθήκες που θα έπρεπε να ισχύουν για να εκτιμηθούν τα φερόμενα ως προτερήματα της ταινίας, είναι τόσο σπανιες που δεν έχει νόημα ούτε να τις αναλογίζεται κάποιος.

 
Αυτός είναι και ο κυριος λόγος που έγινε η στροφή προς τον ψηφιακό κόσμο και τα vst's και plug ins πρός τους ερασιτέχνες κυρίος,αλλά και επαγγελματίες σε δουλειές αναλογων απαιτήσεων.

Για να μην σπαταλούνται τόσοι πόροι,έρευνα,τεχνολογία,ενέργεια και ρύποι στο περιβάλλον που μας
To dx7 σιγουρα δεν αναπτυχθηκε για τους λογους που αναφερεις. Ουτε τα DCOs . Ουτε τα ψηφιακα μεσα αποθήκευσης. Το οτι ο ψηφιακός κόσμος παρουσιάζει κάποια extra πλεονεκτήματα  όπως αυτά που αναφέρεις, είναι κάτι που έρχεται και δένει.

Αλλά αν θές να γράψεις π.χ τους kuyss,τον jack white,τους arctic monkies και γενικά κάποια άλλα γκρούπ/είδη,θές πραγματικά όργανα και ταινία.ΧΟΝΤΡΗ.

Αυτό κάποιοι δέν πρόκειται να το δεκτούν ποτέ,και συγκρίνουν μάλιστα την απόδοση τον εν λόγο εξομοιωτών,με το πραγματικό πιάνο π.χ η με την πραγματική ταινία.


Τι  προδιαγραφή είναι αυτή; Ο οποιοσδήποτε γράφει οπουδήποτε θέλει. Το 70 υπήρχαν συγκεκριμένα μέσα παραγωγής και υπήρχε ένα συγκεκριμένο ηχητικό αποτέλεσμα λόγω αυτού του εξοπλισμού. Τώρα υπάρχουν άλλα μέσα παραγωγής. Αν θελω να γράψω σε μέσα παραγωγής του 70, γράφω σε μέσα παραγωγής του 70 . Εαν θέλω μέσα παραγωγής μοντέρνα, με ηχητικό αποτέλεσμα δεκαετίας 70 , είμαι ελεύθερος να το κάνω και να δοκιμάσω οτι θέλω. Ένας τρόπος είναι και οι εξομοιωτές . Απλά εκεί λογικό είναι να δημιουργείται το ερώτημα κατα πόσο αυτοί οι εξομοιωτές έχουν το αποτέλεσμα που προορίζεται να έχουν . Ενδιαφερόμενος αξιολογεί , κρίνει και αποφασίζει τι είναι ιδανικό για εκείνον. Αν κρίνει πως θέλει ένα vst tape recorder αντι για πραγματικό tape recorder, ή ένα vst piano αντί για πραγματικό piano, τοτε είναι καλύτερο γι αυτόν το vst. 

 
?️‍♂️ (Αυτός που συμφωνείς και του δίνεις δίκιο αγαπητέ Npap είναι αυτός που λέει συνέχεια εμείς και εμάς και αυτά είναι τα καλύτερα και τέλος,αλλά μιας και ανήκετε στον ίδιο κόσμο,δεν βλέπω να σε ενοχλεί ιδιαίτερα).






Κοιτα, δεν ξερω τι ακριβως εννοεις.

 Παντως σε καθε ευκαιρια σε παρομοιες συζητησεις, δε χανω ευκαιρια να τονιζω πως αν ειναι λογοι αισθητικης που οδηγουν καποιον στο να επιλεξει μπομπινα, αναλογικο synth, outboard επεξεργαστες, λαμπα, δειγματα απο μανταλακια μπουγαδας, γατα περασμενη απο vocoder και οτιδηποτε αλλο, τοτε γιασαν του μαγκα και η συζητηση τελειωνει εκει.

 Δερβεναγες στις αισθητικες επιλογες του καθενος ουτε μπορουμε ουτε πρεπει να γινομαστε.

 Ομως αλλο η αισθητικη επιλογη, και αλλο το mojo και η υποτιμηση τεχνικων μεσων με βαση την τιμη και τη διαθεσιμοτητα τους. Το πρωτο ειναι σεβαστο, το δευτερο κατακριτεο.

 Ειχα την τυχη ( η την ατυχια) να μπλεξω απο πιτσιρικι με τα μπλιμπλικια και τα στουντιο. Εχω ζησει λοιπον και την εποχη του mojo των ψηφιακων, και την μετεπειτα εποχη του mojo των αναλογικων.

 Ξερεις ποια ειναι η μεγαλη πλακα; Οτι οταν τα ψηφιακα ειχαν το mojo, ηταν πιο δυσχρηστα απο τα αναλογικα. Ειτε λογω των παντελως αναξιοπιστων ταινιων τους, ειτε λογω του πολυ μικρου σκληρου τους, ηταν ταλαιπωρια. Ειχαν ομως τοσο καλυτερο ηχο απο τα αντιστοιχης τιμης μπομπινοφωνα, διοτι studer 24καναλα  και τετοια εξωτικα πτηνα μονο στα μεγαλα στουντιο εβρισκες, που ολα τα μικροτερα project studio επεσαν σαν τα κορακια πανω τους, σαν τα κορακια.

 Και τωρα δηλαδη που με ενα PC εχεις ΚΑΙ καλυτερο ηχο απο τα τοτε ADAT και τα παρομοια, ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΩΣ μεγαλυτερη αξιοπιστια, και οσα καναλια θες, και editing θεικο, και μιξη ενσωματωμενη με απειρο headroom,  και απειρα δυναμικα, απειρα fx κλπ, τωρα δηλαδη που το πιο υγρο μας ονειρο εγινε πραγματικοτητα, βγαινουν οι mojoπληκτοι να μας πουν οτι δεν τρεχει τιποτα, διοτι η αληθεια βρισκεται στην  μπομπινα;

 Καποιον που δεν την προλαβε, ισως τον πεισουν. Προσωπικα θυμαμαι παντως οτι το editing στο 24 καναλο, αν δηλαδη χρειαζοταν να κοψουμε κατιτις και να το κολλησουμε παραπερα, το καναμε με το sampler. Σαμπλαραμε αυτο που θελαμε, και το καναμε punch in εκει που το θελαμε, και χαμπαρι δεν επαιρνε κανεις.

 Αν δηλαδη εχεις αυτο που θελεις στην πηγη, αν το ιδιο το οργανο βγαζει αυτο που θες, μια χαρα θα "περασει" ο χαρακτηρας του στο πσηφιο. Αν παλι αυτο που θες περιλαμβανει και το χρωμα της μπομπινας, ειπαμε, αισθητικες επιλογες. Ο καθενας κανει τις δικες του.

Οταν παντως δουλευαμε με ταινια, ποτε δε θυμαμαι να μας προβληματιζε κατι τετοιο, να επρεπε δηλαδη ντε και καλα να περασουν ολα απο την μπομπινα. Ισα ισα, θυμαμαι οτι επιλεγαμε σε καθε ευκαιρια να συγχρονησουμε την ταινια με το MIDI μεσω timecode, για να περναμε απευθειας τα καναλια των synth και των drum modules στην κονσολα, ωστε και tracks απο το πολυκαναλο να γλυτωνουμε, και απευθειας το σημα να παιρνουμε χωρις να το ταλαιπωρουμε.

 Αυτα λοιπον που τηρουσα τοτε, το βρισκω παρανοικο να τα αντιστρεψω τωρα μονο και μονο λογω mojo, η επειδη το αισθητικο κριτηριο του Jack Black η ξερω γω της daptone η οποιοδηποτε αλλου τους οδηγει αλλου.

Και αυτο προτεινω με καθε σεβασμο στον καθε ενα: Οι επιλογες σας να ειναι προιον της δικης σας αισθητικης, και οχι των επιλογων των αλλων. Και οσο παραξενο και αν ακουγεται αυτο, το νουμερο ΕΝΑ εργαλειο για να διαμορφωσετε την σισθητικη σας ειναι τα ΤΥΦΛΑ ΤΕΣΤ. Το mojo, η φημη, το prestige και ολες αυτες οι μαλακιες δουλευουν μεσα μας, και μας στερουν την αντικειμενικοτητα.

 Blind tests, η μονη οδος, blind tests, ετσι σπαμε το αποστημα των influencers, ? blind tests θελομεν και ας τρωγωμεν πετρες.

 
Αλλά αν θές να γράψεις π.χ τους kuyss,τον jack white,τους arctic monkies και γενικά κάποια άλλα γκρούπ/είδη,θές πραγματικά όργανα και ταινία.ΧΟΝΤΡΗ.


Υπερβολές.

Άσε που κάποιο απο αυτους έχουν γράψε μια χαρά και σε DAW.

Θυμάμαι τα γέλια που είχα ρίξει οταν διαπίστωσα ότι ο Lenny Kravitz που έχει ότι βιντατζια υπάρχει,συν tape machine, αποκάλυψε ότι το μέσο καταγραφής ήταν φυσικά DAW.

Υπάρχουν δεκάδες τρόποι να "ζεστάνεις" μια παραγωγή και η χρήση ταινίας είναι ίσως ο τελευταίος και πλέον αχρειαστος για αυτό και έχει σχεδόν πέσει σε αχρηστία.

 
Πάντως το τετρακαναλάκι μου είναι ήδη εμπορικός στόχος του συναδέλφου μου απέναντι ο οποίος τρελαίνεται για low fi home παραγωγές (και μιλάμε για παιδί της τεχνολογίας, λόγω επαγγέλματος και σπουδών είναι ΜΕΣΑ στους υπολογιστές).

 
Αν είναι λειτουργικό,χάρισε το σε κάποιον πιτσιρικά(όπως έκανα εγώ με την πρώτη μου κιθάρα και ενισχυτή) που θα θέλει να ασχοληθεί.
Είπαμε, είναι out of order, δεν δουλεύει δηλαδή, συν ότι είναι ξεβιδωμένο και ανοιγμένο και οι βίδες έχουν χαθεί. Δεν μπορώ λοιπόν να το χαρίσω κάπου, εξάλλου αν ήταν λειτουργικό θα το πούλαγα, δεν θα το χάριζα. Σε πιτσιρίκι δεν θα έδινα ποτέ κάποιο αναλογικό synth, θα του έδινα κάποιο digital να ανοίξει τα αυτιά του, το μυαλό του και να μην παιδεύεται με VCOs, μονοφωνίες και άλλα αστεία εν έτει 2023. Είμαι fan και χρήστης των digital synths (και του digital World γενικότερα) πριν καν γίνουν mainstream, δεν θα συμβούλευα ποτέ ένα πιτσιρίκι ή οποιονδήποτε άσχετο με τα synths να αγοράσει οποιοδήποτε analog synth, vintage ή σύγχρονο. Μία εξαίρεση θα έκανα ίσως για τα synths της Behringer και να τα πρότεινα ως αγορά (όχι όμως ως πρώτη επιλογή για την είσοδο στον κόσμο των synths), κι αυτό γιατί είναι αξιόπιστα και οι τιμές τους συμβαδίζουν απόλυτα με την τεχνολογία, τα specs και τα features που κουβαλάνε.

Αυτός είναι και ο κυριος λόγος που έγινε η στροφή προς τον ψηφιακό κόσμο και τα vst's και plug ins πρός τους ερασιτέχνες κυρίος,αλλά και επαγγελματίες σε δουλειές αναλογων απαιτήσεων.

Για να μην σπαταλούνται τόσοι πόροι,έρευνα,τεχνολογία,ενέργεια και ρύποι στο περιβάλλον που μας επιφυλάσει μεγάλες εκπλήξεις,για να καταλήξει ένα synth σε κάθετη θέση μέσα σε μία ντουλάπα.
Τα VSTs/plugins είναι τόσο διαδεδομένα όχι επειδή αποφασίσαμε κάποτε να μην σπαταλάμε πλέον "τόσους πόρους, έρευνα και ενέργεια", η γρήγορη εξέλιξη και η εξάπλωση της digital τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αναμενόμενη και τρομακτική μείωση των τιμών ήταν η αιτία. Στις αρχές των '80s ένα hard drive των...10ΜΒ κόστιζε σχεδόν $3,500, σήμερα με το ίδιο ποσό φτιάχνουμε PC-διαστημόπλοιο. 

Τι να την κάνεις την ταινία όταν γράφεις μουσική για θέατρο/διαφιμήσεις/ταινίες/pop και άλλα είδη που δέν απαιτείται
Πουθενά δεν απαιτείται σήμερα η χρήση ταινίας, εκτός κι αν μιλάμε για κολλητική ταινία, οπότε το πράγμα αλλάζει.? Σεβαστή η επιθυμία χρήσης της από κάποιους αναλογικόπληκτους που για τους δικούς τους ΧΨΖ λόγους (τους οποίους η ψυχιατρική επιστήμη και η πλειονότητα των κατοίκων αυτού του πλανήτη αδυνατεί να κατανοήσει) γουστάρουν να κάνουν την ζωή τους δύσκολη, αλλά ως εκεί. 

Αλλά αν θές να γράψεις π.χ τους kuyss,τον jack white,τους arctic monkies και γενικά κάποια άλλα γκρούπ/είδη,θές πραγματικά όργανα και ταινία.ΧΟΝΤΡΗ.
Γιατί? Aν τους γράψεις σε DAW λες να παρεξηγηθούν? Και ποια είναι αυτά τα είδη που χρειάζονται εγγραφή σε ταινία, και μάλιστα χοντρή? image.gif

Δώστο να πάει στο διαλα το κωλο synth.Να μην κινδυνεύεις κιόλας.Το πολύ πολύ να σου σβήσουν κάνα vst/plug in απο το pc.
Έχω την αμυδρά εντύπωση ότι με μπερδεύεις με κάποιον άλλον. image.gif  Δεν ασχολούμαι με VSTs/plugins και ούτε πρόκειται να συμβεί αυτό στο μέλλον, τουλάχιστον στον τομέα synths. Είμαι hardware & digital fan(boy). image.gif

image.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top