Νεα Yamaha synths: MOXF6 & MOXF8

cos_dr είπε:
ενδιαφεροντα αυτα που λέτε, αλλα οσων αφορά την αγορα της Ελλάδος πλέον, μετα την ειδηση Σαμαρα, θα πρέπει οι τρεις εταιρείες, περαν απο τις πολυφωνίες, parts , performance κλπ, να ενσωματώσουν και προσαρμογέα wi-fi στα workstations τους.
Βλέπε Roland τελευταίας διετίας τουλάχιστον, ηλεκτρικά πιάνα stage & home, , όλα τα νέα αρμόνια, ηλεκτρονικά τύμπανα κλπ κλπ κλπ.Γιατί νομίζεις πως το είπε;

Οι πελάτες της Roland του παραπονέθηκαν ;D

 
Μια απορία παντως βρε παιδια. Ολα αυτα τα 500 oscs και τα 1200 parts, τα εχετε τερματίσει ποτε? :P Να πείτε οτι ευτυχως ειχα 16 parts και 800 oscs, γιατι αλλιως δε θα έβγαινε η τάδε δουλειά ας πουμε.

 
neeq είπε:
Μια απορία παντως βρε παιδια. Ολα αυτα τα 500 oscs και τα 1200 parts, τα εχετε τερματίσει ποτε? :P Να πείτε οτι ευτυχως ειχα 16 parts και 800 oscs, γιατι αλλιως δε θα έβγαινε η τάδε δουλειά ας πουμε.
Αϊ γεια σου!Αν στα τρία - τέσσερα πρώτα κανάλια (track), αυτό που γράψεις δεν μοιάζει με μουσική, αλλάζεις επάγγελμα.

 
neeq είπε:
Μια απορία παντως βρε παιδια. Ολα αυτα τα 500 oscs και τα 1200 parts, τα εχετε τερματίσει ποτε? :P Να πείτε οτι ευτυχως ειχα 16 parts και 800 oscs, γιατι αλλιως δε θα έβγαινε η τάδε δουλειά ας πουμε.
Προσωπικά όση μουσική έγραψα με σκέτο το Fantom-G (γιατί από κάποια στιγμή και μετά χρησιμοποιώ τον υπολογιστή μου και τα VSTs του), από πολυφωνία δεν είχα θέμα. "Γεμίζει" αρκετά εύκολα ο ήχος, χωρίς να φτάσεις καν στις 90-100 φωνές. Ο μόνος περιορισμός που βρήκα ήταν στη χρήση των εφέ. Να έχεις κοτζάμ 22 μονάδες και να μη μπορείς να βάλεις όσα εφέ θες στη σειρά, ή να μη μπορείς να αφιερώσεις ένα εφέ ανά κανάλι audio, ντροπής πράμα. Σε κατάσταση παραγωγής το effects configuration είναι άθλιο. 8)

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Με το X να το καταλάβω, αλλά και με το G ?
Δεν είναι στον αριθμό Μανώλη, είναι στο τι σου επιτρέπει να κάνεις με αυτά. Τα έχουμε πει στο παρελθόν στο αντίστοιχο νήμα που αφορούσε το Fantom-G και σου έχω εξηγήσει ποια ήταν η ένστασή μου. ;)

 
Neeq μην εισαι υπερβολικος. ΦΥΣΙΚΑ και τα εχουμε τερματισει.
proud.gif


Εδω φτιαχναμε ηχους στο SY77 με 4 elements, οπου τα δυο elements ηταν AFM, που σημαινει 6 Operators (oscillators) σε καθε AFM element με τα αντιστοιχα EGs/FEGs/LFOs/Filters κλπ κλπ, στα 8 ψωρο-oscillators ενος...rompler θα σκαλωσουμε? 8) Δεν ειναι δα και πυρηνικη φυσικη να φτιαξεις ενα ηχο απο 8 elements. Φαντασια να εχεις και χρονο.

Ευκολο να φτιαξεις ηχο, στα rompler της Yamaha τουλαχιστον, αλλα δυσκολο να τερματισεις την sound engine. Ολα αυτα τα romplers ειναι εργοστασια παραγωγης, μονο με το τμημα των εφφε να ασχοληθεις θα γερασεις. Στα 80s για να εχεις ολα αυτα που βρισκεις σημερα σε ενα rompler workstation θα επρεπε να σπαταλησεις πολλα, μα πολλα χιλιαρικα σε εξοπλισμο, και παλι σε πολλα σημεια δεν θα ειχες την ποιοτητα του ηχου και τις δυνατοτητες επεξεργασιας που εχεις σημερα με λιγα ευρω. Καποτε φιλε ακομα και ενα απλο vocoder επιανε 2U χωρο, :P ασε τις εξωτερικες μοναδες εφφε.

Ζουμε στην καλυτερη εποχη κυριοι, αγοραστε hardware αφοβα. 8)

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Αν θυμάμαι καλά, μιλάς για το σετ καθώς και την σειρά των εφφέ;
Μιλάω για τη μη ανάθεση των εφέ σε ξεχωριστά audio tracks, όταν έχεις κάνει ηχογράφηση audio. Δε μπορείς να βάλεις ξεχωριστό εφέ σε κάποια συγκεκριμένα tracks, παρά μόνο 2 send effects (MFX1 + 2), effects sends για Reverb + Chorus, συν multiband master compressor. Ξεχωριστά effects, compressors, eqs κλπ σε audio tracks δεν έχει.

 
Waterfall-K είπε:
Ζουμε στην καλυτερη εποχη κυριοι, αγοραστε hardware αφοβα. 8)
...και στην πιο παρεξηγημένη και συνάμα δύσκολη.

Άντε και έφτιαξες έναν ήχο (δεν αναφέρομαι προσωπικά σε σένα) πως τον φέρνεις "μέσα" και πως τον "βγάζεις" έξω για να ακουστεί η ηχάρα σου έτσι όπως ακριβώς την άκουγες αρχικά στο όργανο;Δεν φτάνει ΜΟΝΟ το hardware.By the way τι κάρτα ήχου χρησιμοποιείς;

 
Waterfall-K είπε:
Neeq μην εισαι υπερβολικος. ΦΥΣΙΚΑ και τα εχουμε τερματισει.
proud.gif


Εδω φτιαχναμε ηχους στο SY77 με 4 elements, οπου τα δυο elements ηταν AFM, που σημαινει 6 Operators (oscillators) σε καθε AFM element με τα αντιστοιχα EGs/FEGs/LFOs/Filters κλπ κλπ, στα 8 ψωρο-oscillators ενος...rompler θα σκαλωσουμε? 8) Δεν ειναι δα και πυρηνικη φυσικη να φτιαξεις ενα ηχο απο 8 elements. Φαντασια να εχεις και χρονο.
Ναι, δεν είπα ότι δε μπορεις να φτιάξεις εναν ήχο με χιλιαδες oscs και elements.

Ρωτησα αν εχει καποιος απο εδω μέσα χρειαστει αυτο τον αριθμο απο elements και oscs. Οχι σε ακαδημαϊκο επίπεδο, "εχω τοσους ταλαντωτες, ας τους βάλω με διαφορετικα envelopes, να δω τι θα ακουστει."

Αν εχει χρειαστει σε οποιοδήποτε πλαισιο, περα της απλής εξάντλησης των specs, να χρησιμοποιήσετε ολα αυτα που παρέχονται απο αυτα τα τερατα.

Ετσι ώστε να βγει ενα αποτελέσμα που θελατε (και δεν προέκυψε ως happy accident), και ένας ήχος χρήσιμος σε κάποιο πλαισιο (πλην αυτου που προανεφερα).

Ρωταω απο περιέργεια, και καλοπροαίρετα, αλλα με μεγάλη δοση αμφισβήτησης ;D

 
neeq είπε:
Ναι, δεν είπα ότι δε μπορεις να φτιάξεις εναν ήχο με χιλιαδες oscs και elements.

Ρωτησα αν εχει καποιος απο εδω μέσα χρειαστει αυτο τον αριθμο απο elements και oscs. Οχι σε ακαδημαϊκο επίπεδο, "εχω τοσους ταλαντωτες, ας τους βάλω με διαφορετικα envelopes, να δω τι θα ακουστει."

Αν εχει χρειαστει σε οποιοδήποτε πλαισιο, περα της απλής εξάντλησης των specs, να χρησιμοποιήσετε ολα αυτα που παρέχονται απο αυτα τα τερατα.

Ετσι ώστε να βγει ενα αποτελέσμα που θελατε (και δεν προέκυψε ως happy accident), και ένας ήχος χρήσιμος σε κάποιο πλαισιο (πλην αυτου που προανεφερα).

Ρωταω απο περιέργεια, και καλοπροαίρετα, αλλα με μεγάλη δοση αμφισβήτησης ;D
Το λες και "ρητορικό ερώτημα".

Να θυμήσω ότι πρόσφατα ρώτησε κάποιος για την wavetable synthesis και πήρε απαντήσεις που μάλλον πρόδωσαν το πόσο έχει εμβαθύνει το φόρουμ σε τέτοια ζητήματα. Μπορείς να είσαι βέβαιος ότι παίζουν όλοι τους με τα factory presets, και μάλλον όχι με όλα.

 
Neeq, πολλες φορες φτιαχνεις πολυπλοκους ηχους με πολλα elements απλα για...Just For Fun. Αλλες φορες για καποιο σκοπο, καποιο εφφε ή περιεργο pad, στο SY77 θυμαμαι ειχα κολλησει ενα διαστημα και εφτιαχνα χαωδη/αργοσυρτα pads, pads που το attack τους αρχιζε στις 10:00μμ και το release τους τελειωνε στις...10:15μμ. :P Συνήθως δεν φτιαχνεις ηχους με 8 elements, δεν σου χρειαζονται, εκτος κι αν θες να φτιαχνεις συνεχως μεγαλα και πολυπλοκα ηχητικα τοπια για ambient ή να φτιαχνεις περιεργα εφφε.

Τα συγχρονα synths σου παρεχουν πληθος ηχων οι οποιοι σε καλυπτουν σχεδον στα παντα, και αντε στο τελος να πειραξεις απλα μερικους απο αυτους για να τους φερεις πιο κοντα σε κατι που θες. Η αναγκη για "νεο ηχο" δεν ειναι τοσο εντονη λογω της απιστευτης πληθωρας εξαιρετικων "εργοστασιακων" ηχων που σου παρεχονται με το ανοιγμα του synth. Παλιοτερα αυτο δεν ηταν δεδομενο, αγοραζες ενα synth και οι εργοστασιακοι ηχοι του ηταν για γελια, και μονο μετα απο αρκετο προγραμματισμο και πολυ χασιμο χρονου εφτανες σε ενα επιθυμητο αποτελεσμα. 

 
trolley είπε:
Το λες και "ρητορικό ερώτημα".

Να θυμήσω ότι πρόσφατα ρώτησε κάποιος για την wavetable synthesis και πήρε απαντήσεις που μάλλον πρόδωσαν το πόσο έχει εμβαθύνει το φόρουμ σε τέτοια ζητήματα. Μπορείς να είσαι βέβαιος ότι παίζουν όλοι τους με τα factory presets, και μάλλον όχι με όλα.
Είναι χαρακτηριστικό πολλών συναδέλφων. Μια διαδικασία απο την οποία περασα και την αφήνω πίσω μου ξαλαφρωμένος.

Δηλαδή να συγκρίνω specs απο τέρατα, για να βρω κατι διαφορες τρεχα γύρευε (στους ποσους βαθμους βραζει πχ), και τελικά έπαιρνα το όργανο, και αν δεν ειχε καλό hammond, το πουλούσα σε 2 μήνες ::) Δε μου εκανε το όργανο, εγω ήμουν μια χαρα ::)  

Ξενερωνα αν το ενα όργανο δεν ειχε FM, αλλα δεν την εχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Δε μου αρεσουν οι ηχοι που προκύπτουν απο το FM.

Τελικά, περισσότερο με βοήθησαν τα μαθήματα ακουστικής, και ηλεκτρονικής συνθεσης που ξαναεπισκέφθηκα στο πανεπιστήμιο, παρά η μελέτη των τεχνικών χαρακτηριστικών τέτοιων τεράτων.

Κι επισης, ο προσδιορισμός που έκανα στο ΤΙ τελικά ζηταω. Ποιος είναι ο ήχος που μου αρέσει? Και πως θα καταφέρω να τον πετυχω με καλύτερη αποδοση κοστους-κέρδους (ή αναποδα? ;D ).

Γι'αυτο και μπαινω στην κουβεντα, με μια αποψη-φρένο στην spec-o-λογία.

Αλλα γιατί όχι και να δουμε το κάτι διαφορετικό, αν καποιος με διαψευσει. Σιγουρα αυτος ομως θα σπανίζει σε ποσοστό μικροτερο του 1%.

Η αναγκη για "νεο ηχο" δεν ειναι τοσο εντονη λογω της απιστευτης πληθωρας εξαιρετικων "εργοστασιακων" ηχων που σου παρεχονται με το ανοιγμα του synth.
Το κάνω κι εγω, κατα κορον, στις διαφορες δουλειες όπου δεν ενδιαφερομαι καθολου για το δημιουργικο κομματι. Δε θα το χαρακτήριζα θετικό ομως, ουτε θα έλεγα πως συνάδει με τη φιλοσοφία των synths. Και ειδικά, αυτων με τα απειρα specs!

 
neeq είπε:
Είναι χαρακτηριστικό πολλών συναδέλφων. Μια διαδικασία απο την οποία περασα και την αφήνω πίσω μου ξαλαφρωμένος.

Δηλαδή να συγκρίνω specs απο τέρατα, για να βρω κατι διαφορες τρεχα γύρευε (στους ποσους βαθμους βραζει πχ), και τελικά έπαιρνα το όργανο, και αν δεν ειχε καλό hammond, το πουλούσα σε 2 μήνες ::) Δε μου εκανε το όργανο, εγω ήμουν μια χαρα ::)  

Ξενερωνα αν το ενα όργανο δεν ειχε FM, αλλα δεν την εχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Δε μου αρεσουν οι ηχοι που προκύπτουν απο το FM.

Τελικά, περισσότερο με βοήθησαν τα μαθήματα ακουστικής και ηλεκτρονικής συνθεσης που ξαναεπισκέφθηκα, παρά η μελέτη των τεχνικών χαρακτηριστικών τέτοιων τεράτων.

Κι επισης, ο προσδιορισμός που έκανα στο ΤΙ τελικά ζηταω. Ποιος είναι ο ήχος που μου αρέσει? Και πως θα καταφέρω να τον πετυχω με καλύτερη αποδοση κοστους-κέρδους (ή αναποδα? ;D ).

Γι'αυτο και μπαινω στην κουβεντα, με μια αποψη-φρένο στην spec-o-λογία.

Αλλα γιατί όχι και να δουμε το κάτι διαφορετικό, αν καποιος με διαψευσει. Σιγουρα αυτος ομως θα σπανίζει σε ποσοστό μικροτερο του 1%.
Συμφωνώ απόλυτα.

Η λέξη κλειδί είναι "μαθήματα ακουστικής και ηλεκτρονικής σύνθεσης" τα οποία πρέπει κανείς να τα πάρει (τα μαθήματα) έστω και ως αυτοδίδακτος (όπως εγώ). Αλλιώς τι να λέμε;

 
@cyclops

Ναι, το γνωρίζω.

Τις 16 Patch Multi MFX μονάδες, τις προορίζει καθαρά για τo midi, συγκεκριμένα για τα 16 parts/patches που θα παίξουν ταυτόχρονα.

Τις 2 γενικές Master MFX μονάδες (σύνολο 18) για όλο το μηχάνημα.

Στα audio, αναγκαστικά μπορούν να μπουν τα γενικά, οι δύο τελευταίες.

Μέχρι εδώ τα γνωρίζεις.

Τώρα, εάν το κατασκεύαζε όπως πολύ σωστά επιθυμείς, θα έπρεπε να βάλει τις 16 μονάδες για τα midi (ως έχουν) συν άλλες 24 για τα audio, σύνολο 40 μονάδες multi effects. Θα μου πεις μα τόσα είναι τα parts (midi+audio) που στην πραγματικότητα μπορεί να παίξει.

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο, όμως όπως καταλαβαίνεις είναι υπερβολικό από την μία και από την άλλη θα ανέβαζε το κόστος μόνο από την παραπάνω προσθήκη, που βάση αγοραστικής δύναμης το βλέπω χλωμό. Πιστεύω πως τα 16 ξεχωριστά Multi effects, ως έχουν, για τα midi parts είναι ότι πρέπει. Τα 24 audio tracks, είναι μεν και αυτά πολύτιμα αλλά όχι ο βασικός κορμός του μηχανήματος.

Βέβαια, αν θες το ξεπερνάς αυτό το "πρόβλημα" με ένα πάρα πολύ απλό "trick", όπως κάναμε τότε, πολύ παλιά με τα αναλογικά πολυκάναλα στα studio, τον καιρό που είχαμε μόνο ένα 480-L.

Έχεις 24 audio tracks, μπορείς άνετα να γράψεις όπως παλιά το εφφέ που θες για το audio σε διαφορετικό audio track. Οπότε έχεις σε ένα track το dry και σε άλλο track το εφφέ.

Στην μίξη, τα midi κανάλια χρησιμοποιούν κανονικά τα MFX.

Τα audio δεν χρησιμοποιούν τα εσωτερικά MFX διότι πολύ απλά τα εφφέ είναι γραμμένα.

Το ίδιο σχεδόν που θα έκανες εάν το μηχάνημα είχε μικρή midi πολυφωνία ή μικρό multitimbrality αλλά αρκετά audio κανάλια.

nektarios είπε:
...Δεν φτάνει ΜΟΝΟ το hardware...
Σαφώς...

By the way τι κάρτα ήχου χρησιμοποιείς;
Και με μεταχειρισμένη κάρτα των δέκα ευρώ μπορώ να ακούσω σοβαρά πράγματα.
Την σοβαρή κάρτα θα την χρειαστώ όταν φτάσω εγώ ο ίδιος πάνω από κάποιο επίπεδο. Όταν αρχίσω να ακούω σωστά. Όταν διαβάσω - μελετήσω και καταλάβω κάποια πράγματα.

Όταν αρχίσω να ακούω και να καταλαβαίνω ουσιαστικές διαφορές.

Όσο όμως νομίζω πως το όργανο ή ο ήχος ή η κάρτα θα με κάνουν "μουσικό" ή θα ακουστώ καλύτερα, τότε ξεγελάω τον εαυτό μου, τους τριγύρω μου και παραμένω εκεί που είμαι. Οι μουσικοί που γνωρίζουν - κατέχουν τόσο από τεχνολογία, από ήχο όσο και από μουσική καταλαβαίνουν πόσο άσχετος είμαι.

@ neeq

Απλά συζήτηση γίνεται. Θα ακουστεί κάπως αλλά... συνήθως κανείς δεν τερματίζει το κοντέρ μίας Ferrari διότι πολύ απλά θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά πολλά πράγματα, όπως π.χ. καλή οδήγηση, να επιλέξει κατάλληλους δρόμους κλπ κλπ.

Και κάτι ακόμα, το ότι συζητάει κάποιος για Ferrari, δεν σημαίνει ότι έχει οδηγήσει, μπορεί να μην έχει μπει καν μέσα.

Neeq, πολλες φορες φτιαχνεις πολυπλοκους ηχους με πολλα elements απλα για...Just For Fun. ... Συνήθως δεν φτιαχνεις ηχους με 8 elements, δεν σου χρειαζονται, εκτος κι αν θες να φτιαχνεις συνεχως μεγαλα και πολυπλοκα ηχητικα τοπια για ambient ή να φτιαχνεις περιεργα εφφε.
+1

Τα συγχρονα synths σου παρεχουν πληθος ηχων οι οποιοι σε καλυπτουν σχεδον στα παντα, και αντε στο τελος να πειραξεις απλα μερικους απο αυτους για να τους φερεις πιο κοντα σε κατι που θες. Η αναγκη για "νεο ηχο" δεν ειναι τοσο εντονη λογω της απιστευτης πληθωρας εξαιρετικων "εργοστασιακων" ηχων που σου παρεχονται με το ανοιγμα του synth.
+10

Παλιοτερα αυτο δεν ηταν δεδομενο, αγοραζες ενα synth και οι εργοστασιακοι ηχοι του ηταν για γελια, και μονο μετα απο αρκετο προγραμματισμο και πολυ χασιμο χρονου εφτανες σε ενα επιθυμητο αποτελεσμα.
Μήπως ξεχνάς κάτι ?Tότε, οι διαθέσιμες θέσεις για εργοστασιακούς ήχους ήταν ελάχιστες. Από 32-64. Έπρεπε να αγοράσεις κάρτες με εργοστασιακούς ήχους των 64 ήχων (only patches) η κάθε μία κάρτα. Αν το workstation ήταν sampler (βλέπε π.χ. S-50), αγόραζες δισκέτες με περίπου 8 ήχους (patches & samples) σε μία δισκέτα.

Σήμερα ένα """""αντίστοιχο""""" workstation με το καλημέρα σας, έχει παραπάνω καμιά χιλιάδα - μπορεί και δύο χιλιάδες preset patches, έναν σκασμό samples, άλλο τόσο συμβατότητες, επεκτασιμότητα, συνδεσιμότητα με τον γύρο κόσμο και πάρα πολλά άλλα.

Υ.Γ.

Τω καιρώ εκείνω, γράφαμε στα studio ολόκληρο δίσκο με ένα S-50 και με ένα synth D-50/DX-7/M1. Όταν βγήκαν τα D-110 είπαμε θα γλυτώσουμε από τα πολλά takes όπως κι έγινε, ή μήπως τα ξεχάσαμε ?

 
Μανώλη, σαφέστατα και μπορείς να κάνεις πολλά τρικ, αλλά απ' ό,τι φαίνεται η Roland έβαλε τη δυνατότητα ηχογράφησης audio σαν ένα έξτρα, το οποίο δε θα το "τερματίσουν" πολλοί χρήστες. Κακά τα ψέμματα, αν θες να κάνεις σοβαρή ηχογράφηση και επεξεργασία, μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις μεν τις AD εισόδους του FG οι οποίες είναι πραγματικά πολύ ποιοτικές, και να κάνεις την όποια επεξεργασία σε υπολογιστή. Καλώς ή κακώς, ολοκληρωμένη παραγωγή δεν κάνεις χωρίς υπολογιστή, όσο και να θέλουν να μας παραμυθιάζουν οι εταιρίες για το πόσο ολοκληρωμένα είναι τα synth wortkstations.

Το concept του synth workstation κατ' εμέ δε θα χαθεί ποτέ, γιατί είναι το πιο εύκολο και βολικό μέσο για να καταγράψεις πολύ γρήγορα μια μουσική ιδέα, χωρίς να χρονοτριβείς με DAWs, σκληρούς δίσκους, κάρτες ήχου, bootαρίσματα υπολογιστή, σεταρίσματα VSTs κλπ.

Η συνέχιση της αρχικής ιδέας σαφώς και θα μπορεί να συνεχιστεί και να εμπλουτιστεί στο κατάλληλο για τον καθένα υπολογιστικό περιβάλλον. Στη μουσική παραγωγή παίζουν ρόλο τα εργαλεία και τα specs. Στη μουσική σύνθεση παίζουν (ευτυχώς ακόμα) ρόλο η φαντασία και το ταλέντο. Και στην καταγραφή τους παίζει ρόλο η ευκολία, πράγμα που σου το δίνει απλόχερα ένα workstation, όσο απλό ή "τούμπανο" κι αν είναι. Όσο πιο καλά εξοπλισμένο είναι (π.χ. Kronos), τόσο λιγότερη "παρέμβαση" από τον υπολογιστή χρειαζεσαι για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

 
Τρελό off topic,αλλά διαβάζοντας αυτό το thread δε μπορώ να μην το γράψω.

Αν και κιθαρίστας σας ζηλεύω αφάνταστα εσάς τους πληκτράδες.Έχετε τη δυνατότητα με τα μηχανήματά σας να ανακαλύψετε άπειρους μουσικούς δρόμους,να γίνεστε πάρα πολύ δημιουργικοί,να μην παιδεύεστε όσο εμείς και να έχετε άμεση επαφή με μια υπέροχη πλευρά της μουσικές τεχνολογίας,όπως το στήσιμο και η αναπαραγωγή ήχου μέσω των synths σας!

Συνεχίστε την κουβέντα,έχω μάθει άπειρα πράγματα! :)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top