• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

40 Years YAMAHA Synths (complete synth catalogue)

Its Ok...
Baby_2.gif


 
DX1_600x_1.png



To DX1 ηταν το flagship synth της Yamaha στις αρχες των 80s. Το μεγαλυτερο και ακριβοτερο synth της σειρας DX, το DX1 ηταν ενα τερας. Αρχικα ειναι πολυ σπανιο, ακουγεται οτι κατασκευαστηκαν μονο 150-300 κομματια, και αυτα handmade. Aλλοι λενε για 1000 κομματια. Οπως και να'χει, παραμενει ιδιαιτερα σπανιο synth. Οι τιμες που παιζουν στο eBay οταν καποιο κομματι εμφανιζεται προς πωληση, αρχιζουν απο 8.000€ και μπορει να φτασουν ως και 16.000€.

Το DX1 ηταν (ακομα ειναι) ενα μοναδικο και πολυ ισχυρο FM synth. 6 Operator / 32 Algorithms sound engine x2, ή πιο απλα, δυο DX7 μαζι μεσα σε ενα σασι απο μεταλλο και ξυλο. Το βαρος του ηταν 50 κιλα και ειχε ισως το πιο βαρυ πληκτρολογιο που εχει περασει απο synth, ενα 73-key βαρυκεντρισμενο_ξυλινο_πληκτρολογιο με velocity και poly aftertouch!

Η πολυφωνια του ηταν 32 νοτες και ειχε φυσικα MIDI IN/OUT/THRU. Το 1983 τα παραπανω χαρακτηριστικα ηταν απλα "εξωγηινα", οταν τα περισσοτερα synths την εποχη εκεινη ηταν μονοφωνικα ως 8φωνικα, χωρις MIDI, velocity και aftertouch, πολυ περισσοτερο χωρις polyphonic aftertouch το οποιο ακομα και σημερα ειναι πολυ σπανιο να βρεθει σε synth. Το DX1 κοστιζε περιπου $14.000 στα μεσα των 80s.

Ηταν σχετικα ευκολο να προγραμματιστει, σε σχεση παντα με τα υπολοιπα DX synths, χαρη στα LED displays και στην οθονη του. Ενα mega-synth με φανταστικο ηχο και μεγαλες δυνατοτητες που ομως η τιμη του το εκανε απλησιαστο για τους περισσοτερους μουσικους, οι οποιοι προτιμησαν το κατα πολυ φτηνοτερο DX7.

Ακολουθει οφθαλμολουτρο. 8)

CSDX_DX1_Prototype_600x.png

Μια παρα πολυ σπανια φωτο: Yamaha CSDX aka DX1 prototype. Το CSDX ηταν αρκετα διαφορετικο σε πολλα σημεια απο το τελικο εργοστασιακο DX1 μοντελο.




DX1_600x_2.png


DX1_600x_3.png


DX1_600x_4.png


DX1_600x_5.png


DX1_600x_6.png


DX1_600x_7.png


DX1_600x_8.png


DX1_600x_9.png


DX1_600x_10.png


DX1_600x_11.png


DX1_600x_12.png


DX1_600x_13.png


DX1_600x_14.png


DX1_600x_15.png


DX1_600x_16.png


DX1_600x_17.png


DX1_600x_18.png


DX1_600x_19.png


DX1_600x_20.png


DX1_600x_21.png


DX1_algorithms_600x.png


DX1_600x_22.png


DX1_inside.png


DX1_front.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
dx1 =  :o

ποσο καλα θαταν να εβγαζε η YAMAHA κατι τωρα με τα guts του FS1R αλλα σε στυλ/interface με άπλα... σαν τα DX1-5 ... αλλα και με knobs...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ή εστω καποια anniversary DX ρεπλικα. Ενα DX5 θα το χτυπαγα μονο και μονο για το design του. Αργοτερα θα ποσταρω φωτος κι απο αυτο, το οποιο ηταν ενα DX1 σε αλλο σασι και κοστιζε κατι χιλιαρικα παρακατω.

 
Φαινεται οντως εκπληκτικο... δεν ξερω αν συμφωνειτε,αλλα μου φαινεται το αντιστοιχο cs80 σε FM synth... στιβαρη κατασκευη,vintage σχεδιασμος, εξαιρετικες δυνατοτητες συνθεσης, βαρυ κλαβιε,poly aftertouch...

Γενικοτερα, τρομερα synths απο μια πολυ καλη εταιρια

 
Στάθης είπε:
δεν ξερω αν συμφωνειτε,αλλα μου φαινεται το αντιστοιχο cs80 σε FM synth
Ετσι ειναι, το DX1 ηταν ο πραγματικος διαδοχος του CS80. Κατασκευαστικα εχει παρει αρκετα πραγματα απο το CS80, αν και το DX1 ηταν κατα 50 κιλα ελαφρυτερο και λιγο πιο μακροστενο. Δεν ειναι τυχαιο εξαλλου οτι το πρωτοτυπο του DX1 ονομαζοταν CSDX.
Παμε να δουμε τωρα ενα αλλο υπερσπανιο synth της σειρας DX, το DX7 Centennial.

DX7_Centennial_1.png



"Only 300 were made to celebrate 100 years of Yamaha musical instruments, the Centennial model of the DX7 IIFD was quite unique. 76 glow in the dark keys with a silver and gold case, it was quite a commemorative model. Still one of the most misunderstood and underrated synthesizer technologies ever, in the right hands, the DX7 IIFD was capable of almost anything sonically."

DX7_Centennial_4_x600.png

DX7_Centennial_3.png


DX7_Centennial_2.png


DX7_Centennial_3.png


DX7_Centennial_4.png


DX7_Centennial_1.png


DX7_Centennial_2.png


044.png


ax_14.jpg


052.png


KGr_Hq_J_o_IE_up4_Swt_HBP15_k_Eo_Ow_60_57.png


024.png


061.png


KGr_Hq_Z_j_E_Eqm_KWWBP15_B2_SQVw_60_57.png


09692a4623565838a73000484b6dc0b4.jpg


DX7_Centennial.png


DX7_Centennial_3_600x.png


dx7_c.png


DX7_Centennial_1_600x.png


DX7_Centennial_4.png


ax_38.png


Υπαρχουν πιο πολλες πιθανοτητες να κερδισει καποιος το Lotto παρα να δει ενα DX7 Centennial σε καποιο live. Στην παραπανω φωτο ομως βλεπουμε ενα, το οποιο ειναι αναμεσα σε ενα Hammond C3 και ενα Roland Jupiter-8





 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Yamaha_TX802_poster.png



1987, και η Yamaha κυκλοφορει το εξαιρετικο TX802 rack. To TX802 δεν ειναι παρα ενα DX7 II σε rack μορφη. Για να ειμαστε ακριβεις, το TX802 ηταν 8 DX7 II μαζι, αφου το synth αυτο ειχε 8-part multitimbrality, αρα μπορουσε να παιξει 8 διαφορετικους ηχους ταυτοχρονα. Η πολυφωνια του ηταν 16 νοτες και ειχε 8 ξεχωριστες εξοδους συν την main stereo εξοδο στο πισω μερος του.

Το TX802 ειχε και μερικα μοναδικα χαρακτηριστικα, οπως το Alternate Assign Mode, το οποιο επαιζε στη σειρα τους διαφορους ηχους που ο χρηστης ειχε επιλεξει για ενα Performance. Για παραδειγμα, σε ενα Performance αποτελουμενο απο 4 ηχους, ας πουμε πιανο, κιθαρα, Hammond και μπασο, οταν παταγες μια συγχορδια 4 νοτων ή αν επαιζες 4 νοτες τη μια μετα την αλλη, η καθε νοτα ακουγοταν με τον ηχο διαφορετικου οργανου, πχ η Ντο ακουγοταν με ηχο πιανου, η Μι με ηχο κιθαρας κλπ. Στο Mode αυτο μπορουσες να κανεις μερικα πολυ "κουφα" εφφε σε συνδυασμο και με το panning του καθε ηχου.

Δεν θυμαμαι να το εκανε αυτο αλλο οργανο της Yamaha μετα το TX802. Τα Motif XS/XF και τα MOX/MOXF το κανουν αυτο αλλα σε επιπεδο κυματομορφων, μπορουν να παιξουν δηλαδη σε σειρα (τυχαια ή μη) τις κυματομορφες ενος ηχου, οι οποιες ειναι απο 1 ως 8 (1 to 8 Oscillators). Ωστοσο εδω μιλαμε για το 1987, και αυτη η δυνατοτητα του TX802 ηταν κατι το νεο.

Παρακατω δυο βιντεο. Στο πρωτο ακουμε μια συνθεση παιγμενη αποκλειστικα με ηχους απο το TX802, με την προσθηκη reverb και delay σε μερικους απο αυτους. Αυτο το βιντεο ειναι και μια μικρη επιδειξη του τι ηχους μπορει κανεις να φτιαξει με ενα 6-Operator FM synth.

Το δευτερο βιντεο ειναι το "Back To The Rivers Of Belief: Hallelujah" απο το αλμπουμ "MCMXC a.D" των Enigma. Στο κομματι αυτο παιζει ενας πολυ χαρακτηριστικος μεταλλικος preset ηχος του TX802 με αυτοματο panning το οποιο γινεται απο το ιδιο το μηχανημα. O ηχος αρχιζει απο το 0:51 και ειναι ο κυριος ηχος στον οποιο βασιζεται το συγκεκριμενο κομματι.

ΥΓ


Στο αλμπουμ αυτο ο κυριος
Michael Cretu (ο οποιος δηλωνει μεγας fan του Παπαθανασιου) εχει samplαρει και παιξει αποσπασματα απο τουλαχιστον δυο κομματια του "666" (The Seventh Seal και Seven Bowls) των Aphrodite's Child, αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.


 
Καταρράκτη,

Η δουλεια βγαίνει εκπληκτική

Τις επιδοκιμασίες μου, φίλτατε
okay.gif


Εύγε!!

Στο 1987 είμαστε... Έχουμε ψωμί ακόμα... Ωραία...

 
Καλα μη περιμενεις να περασω κι ολα τα μοντελα, ;D ειναι αδυνατον. Ακομα και να μπορουσα δηλαδη θα θελαμε κατι μηνες. Οτι θυμαμαι ποσταρω τελος παντων, κυριως landmark μηχανηματα οπως τα μεγαλα DX αλλα και αλλα. Το παραπανω TX802 για παραδειγμα το ειχα και γω, οπως και πολλα DX, οποτε πολλες λεπτομερειες τις ξερω απο πρωτο χερι.

 
Waterfall-K είπε:
Καλα μη περιμενεις να περασω κι ολα τα μοντελα, ;D ειναι αδυνατον. Ακομα και να μπορουσα δηλαδη θα θελαμε κατι μηνες.
>:(

Χρονο έχουμε...

Μην κάνουμε μισές δουλειές

Ας το χρηματοδοτήσει η Yamaha βρε αδερφέ

Η ας το αυτοχρηματοδοτήσουμε και πουλάμε τα δικαιώματα στη Yamaha μετα  ;D

 
DX5_40.png



Παμε πισω στο 1985, τη χρονια που η Yamaha κυκλοφορησε το DX5. Στην ουσια το DX5 ηταν ενα DX1 με διαφορετικο "περιτυλιγμα". Μεταλλικο σωμα χωρις τα ξυλινα μερη του DX1, 76 πληκτρα αντι 73 αλλα οχι βαρυκεντρισμενα. To πληκτρολογιο του ειχε κι αυτο velocity & aftertouch, αλλα οχι poly aftertouch οπως του DX1. Επισης στο πανελ του δεν υπηρχαν τα LED displays που ειχε το DX1.

Κατα τα αλλα, ιδια sound engine με το DX1. Κι εδω δηλαδη εχουμε 2x 6-Operators / 32-Algorithms και 32 νοτες πολυφωνια. Δυο DX7 μαζι λοιπον, με τη διαφορα οτι το 1985 αν αγοραζες δυο DX7 μαλλον θα σου ερχοταν πιο φτηνα απ'το να αγοραζες ενα DX5. Anyway, το DX5 παραμενει ενα εξαιρετικο και σπανιο FM synth με φοβερο ηχο και μεγαλες δυνατοτητες. Οι καθαρες επιπεδες γραμμες του σε συνδυασμο με το μεγεθος του φτιαχνουν ενα πανεμορφο synth.

Ας το δουμε απο κοντα.
searching.gif


DX5_11.png

DX5_12.png


DX5_13.png


DX5_14.png


DX5_16.png


DX5_17.png


DX5_18.png


DX5_19.png


DX5_20.png


DX5_21.png


DX5_22.png


DX5_24.png


DX5_28.png


DX5_29.png


DX5_31.png


DX5_32.png


DX5_33.png


DX5_34.png


DX5_35.png


DX5_36.png


DX5_25.png


DX5_41.png


DX5_26.png


DX5_37.png


DX5_38.png


DX5_39.png


DX5_44.png


DX5_45.png


DX5_43.png


DX5_42.png


Παρακατω μερικες φωτογραφιες απο ενα custom DX5 το οποιο εχει ξυλινη επενδυση, η κατασταση του δε ειναι λες και μολις βγηκε απο το εργοστασιο.

DX5_1.png


DX5_2.png


DX5_3.png


DX5_4.png


DX5_5.png


DX5_6.png


DX5_7.png


DX5_8.png


DX5_9.png


DX5_10.png


DX5_15.png


North_Orca_Studio.png






Και ενα πολυ ωραιο setup. Solaris, Motif XF7, DX5.

DX5_27.png




 
Μιλάμε όμως για πολύ τσόντα, ματάκηδες καταντήσαμε, τί κουκλιά είναι αυτά τα μανούλια, να αγγίξουμε και λίγο ρε παιδιάααααααα.  ;D Το DX1 και DX5 τα σπάνε όμως.

 
DX7_big_2.png



Καλα τα DX1 και DX5, αλλα ακομα δεν μιλησαμε για το Lead synth της DX σειρας, που δεν ειναι αλλο απο το κλασσικο DX7. Ηταν το lead synth της Yamaha γιατι πουλησε περισσοτερο απο καθε αλλο DX synth, για πολλους δε ηταν το synth που πουλησε περισσοτερο απο καθε αλλο synth ανεξαρτητως μαρκας και εποχης. Το μονο σιγουρο ειναι οτι η DX σειρα ειναι μεχρι και σημερα η synth σειρα με τις περισσοτερες πωλησεις παγκοσμιως, και το DX7 ειναι το synth που αλλαξε ριζικα την μουσικη οσο κανενα αλλο synth, πριν και μετα απ'αυτο.

Πολυ μπροστα απο την εποχη του, το DX7 κυκλοφορησε το 1983 και ταραξε τα νερα. Ενα καθαρα ψηφιακο synth,* εφερνε μαζι του μια νεα τεχνολογια συνθεσης ηχου, την FM (Frequency Modulation) η οποια δεν ειχε καμια σχεση με την ως τοτε επικρατουσα αναλογικη αφαιρετικη συνθεση. Η FΜ παραμενει ακομα και σημερα μια πολυπλοκη συνθεση ηχου με πολυ μεγαλες δυνατοτητες, ενω το 1983 φανταζε σαν εξωγηινη.

O προγραμματισμος ενος DX7 ηταν κατα γενικη ομολογια Α Pain In The Ass. :P Οχι τοσο γιατι η FM ηταν πολυ δυσκολη στη χρηση, αλλα κυριως γιατι ηταν εντελως διαφορετικη απο την συνηθισμενη και απλη αφαιρετικη συνθεση που ειχαν συνηθισει οι μουσικοι της εποχης, και γι αυτο χρειαζοταν μια καποια εξοικειωση του μουσικου με αυτην. Απλα, επρεπε να ανοιξει καποιος αυτο το ρημαδι το manual και να διαβασει τα βασικα. Αλλα που...

dx7_a.png



Το DX7 λοιπον ηρθε σε μια εποχη που επικρατουσαν τα αναλογικα synths, τα οποια ηταν κυριως μονοφωνικα ως 8φωνικα και με το πανελ τους γεματο με ποτενσιομετρα και faders.

Συγκριτικα με τα παραπανω, το design του DX7 ηταν "απο αλλο ανεκδοτο". Flat μεταλλικο σασι, με μονο δυο ποτενσιομετρα (Volume & Data Entry), μια LCD (μη-φωτιζομενη) οθονη 2x16, ενα κοκκινο LED δυο ψηφιων και 42 multi-function κουμπια μεμβρανης. Ενα πολυ λιτο και πρωτοτυπο design για την εποχη. Αλλα δεν μπορουσε να γινει κι αλλιως, η Yamaha προτιμησε να φτιαξει ενα λιτο πανελ με multi-function κουμπια παρα ενα πανελ με τα απαραιτητα κουμπια/controls τα οποια θα ξεπερνουσαν τα 170! και θα μετετρεπαν το DX7 σε ενα synth-γιγα, θα το καθιστουσαν δε εντελως ασυμφορο για αγορα.

Οσο cool λοιπον φαινοταν στο ματι το πανελ του DX7, αλλο τοσο δυσκολο αποδεικνυοταν στην χρηση. Την εποχη εκεινη οι περισσοτεροι πληκτραδες ηταν συνηθισμενοι σε synths τιγκα στα ποτενσιομετρα, ενα ποτενσιομετρο για σχεδον καθε λειτουργια. Απο αυτη την αμεσοτητα στον προγραμματισμο μεχρι το flat πανελ του DX7 με την μικρη οθονη και το πληθος των σελιδων και των νεων για την εποχη παραμετρων της FM, η αποσταση ηταν τεραστια.

Πολυ λιγοι εκατσαν να ασχοληθουν με τον προγραμματισμο του, και υπο αλλες συνθηκες το DX7 θα ηταν ενα μεγαλο flop, αλλα ο φανταστικος του ηχος σε συνδυασμο με τις μεγαλες δυνατοτητες της sound engine του, την τεραστια βιβλιοθηκη ηχων και την σχετικα χαμηλη τιμη του ($2000) εκαναν το DX7 ενα παγκοσμιο standard.

hy6.png




FM



Η FM συνθεση του DX7 ηταν κατι νεο για την εποχη αλλα οχι τοσο δυσκολη οσο ακουγεται.

Με απλα λογια λοιπον:
hot.gif


Το DX7 εχει 6 πανομοιοτυπους oscillators (Operators) οι οποιοι ειναι τοποθετημενοι σε 32 διαφορετικους συνδυασμους (Algorithms).

Και οι 6 Operators παραγουν μια sine κυματομορφη. Αναλογα με τη θεση τους μεσα σε ενα Αλγοριθμο, οι Operators χωριζονται σε Modulators και Carriers. Oι Modulators διαμορφωνουν την κυματομορφη των Carriers. Στην ουσια η βαση της FM συνθεσης ειναι οι Operators οι οποιοι μπορουν να παιξουν τον ρολο του Modulator ή του Carrier.

Ο πιο απλος συνδυασμος που μπορει να κανει καποιος με τους Operators ειναι να συνδυασει δυο μονο απο αυτους σε σειρα ή παραλληλα. Οταν ειναι σε σειρα, ο πρωτος Operator ειναι ο Modulator και ο δευτερος ειναι ο Carrier. Γενικα ο τελευταιος Operator σε μια αλυσιδα απο δυο ή περισσοτερους Operators ειναι παντα ο Carrier. Ο παραλληλος συνδυασμος δυο Operator εχει σαν αποτελεσμα να ειναι και οι δυο Carrier, οποτε κανεις δεν διαμορφωνει κανεναν και η εξοδος τους ειναι μια καθαρη sine κυματομορφη.

dx7_left.png



Ο παραλληλος συνδυασμος δυο ή περισσοτερων Operator (ολοι Carrier δηλαδη) ειναι ιδανικος για ηχους Organ, οπως για παραδειγμα ειναι ο αλγοριθμος 32 στον οποιο ολοι οι Operators ειναι Carriers. Συνδυασμος δυο ή περισσοτερων Operator χωρις εστω εναν Carrier δεν υπαρχει, δεν θα δειτε δηλαδη ποτε ενα συνδυασμο που να αποτελειται μονο απο δυο ή περισσοτερους Modulators. Η υπαρξη ενος τουλαχιστον Carrier ειναι αναγκαια για να παραχθει ηχος.

Ο καθε Operator εχει ξεχωριστο output level, την δικια του περιβαλουσα (EG) 8 σημειων (4 Level & 4 Rate), ξεχωριστες Frequency Coarse και Frequency Fine παραμετρους, Detune, ξεχωριστο Velocity Sensitivity, Keyboard Level Scaling κλπ κλπ...

Με το Frequency Coarse μπορουμε να κανουμε αλλαγες στο Frequency Ratio του Operator. Το Frequency Ratio αυξανει απο το 0.50 στο 1.00, ενω απο το 1.00 ως το 32.00 η αυξηση γινεται με ακεραιους αριθμους (1.00, 2.00, 3.00 κλπ).

Με το Frequency Fine μπορουμε να κανουμε μικρες αλλαγες στο τρεχων Frequency Ratio ενος Operator. Για παραδειγμα, αν ενας Operator εχει Frequency Ratio 1.00, "πειραζοντας" το Frequency Fine μπορουμε να ανεβασουμε το Frequency Ratio απο το 1.00 ως το 1.99 σε βηματα του 0.1, αντιστοιχα αν ενας Operator εχει Frequency Ratio 2.00, με το Frequency Fine μπορουμε να ανεβασουμε το Frequency Ratio απο το 2.00 στο 2.98 σε βηματα του 0.2, κλπ...

DX7_back.png



Η EG του καθε Operator επηρεαζει την ενταση ή την χροια της νοτας, αναλογα με τη θεση που εχει μεσα στον αλγοριθμο ο καθε Operator. Αν ο Operator ειναι Modulator, τοτε η EG του επηρεαζει την χροια της νοτας, ενω αν ο Operator ειναι Carrier τοτε η EG του επηρεαζει την ενταση της νοτας.

Υπαρχει επισης μια Pitch EG 8 σημειων (4 Level & 4 Rate) που επηρεαζει και τους 6 Operators, καθως και ενα κοινο LFO με 6 waves για Pitch/Amp modulation.

To DX7 δεν ειχε φιλτρα, κανενα DX synth δεν ειχε φιλτρα (αυτα μπηκαν αργοτερα σε πιο εξελιγμενα FM synths οπως το SY77). Η ελλειψη φιλτρων ομως δεν ειναι απαραιτητα κατι το κακο στην FM συνθεση. Μπορει καποιος να μιμηθει το αργο ανοιγμα και κλεισιμο ενος Low Pass φιλτρου σε ενα ηχο, απλα αυξομειωνοντας το amplitude του Modulator μεσω της EG για παραδειγμα. Πχ, αν παρουμε δυο Operators με το ιδιο maximum output level και το ιδιο frequency ratio, αυξανοντας το amplitude του Modulator ο ηχος γινεται πιο "bright", οπως γινεται οταν ανοιγεις το φιλτρο, ενω μειωνοντας το amplitude του Modulator ο ηχος γινεται πιο "σκοτεινος"/μουντος, οπως οταν κλεινεις το φιλτρο.

Yamaha_DX7_T4.png



Τελος να πουμε οτι το DX7 ηταν 16φωνικο και monotimbral, και η πολυφωνια του (οπως και στα υπολοιπα synths της DX σειρας) δεν επηρεαζοταν απο το ποσοι Operators (oscillators) χρησιμοποιουνταν σε καθε ηχο. Δηλαδη, ειτε ενας ηχος ηταν φτιαγμενος απο δυο Operators ειτε απο εξι, η πολυφωνια του synth και στις δυο περιπτωσεις ηταν παντα 16 νοτες. Στην ουσια και οι εξι Operators ειναι παντα ανοιχτοι, μονο στο Edit Mode μπορει καποιος να θεσει καποιον Operator σε κατασταση On/Off και αυτο για λογους γρηγορου editing, εξω απο κει ομως και για να μην ακουστει καποιος Operator που δεν θελουμε, θα πρεπει το output level του να ειναι στο 0.

Μετα απο τα παραπανω, οποιος αποφασισει να αγορασει ενα απλο μονοφωνικο αναλογικο synth και οχι ενα DX7, θα ειναι απολυτα δικαιολογημενος. :P Η FM συνθεση ειναι λιγο πονοκεφαλος, αλλα απ'την αλλη δεν ειναι και πυρηνικη φυσικη. Αξιζει τον κοπο να ασχοληθει καποιος γιατι η συνθεση αυτη ειναι ικανη να παραξει μια τεραστια γκαμα απο νεους και μοναδικους ηχους οι οποιοι ειναι αδυνατον να φτιαχτουν με αλλους τυπους συνθεσης, γι αυτο και το DX7 παραμενει "All Time Classic".

DX7_2a.png




* Ενα καθαρα ψηφιακο synth...


Kαι πως θα μπορουσε να ηταν αλλιως? Αντιγραφω απο το SOS:

 


"Some analogue polysynths such as the Oberheim Matrix 6 are capable of simple, 2-oscillator FM. This is because their digitally controlled oscillators (DCOs) are stable enough to maintain the precise frequency ratios required for the technique. However, FM is only truly versatile when you have access to a large number of oscillators, VCAs and contour generators. Furthermore, however many modules you need for a sound, you will need twice as many for duophony, three times as many for 3-note polyphony etc.

 


This soon becomes a very large number of modules, and is undoubtedly the reason why FM never caught on in the analogue realm. Just consider the size of the modular synth that you would need to emulate a DX7: 96 oscillators, 96 VCAs and 96 multi-stage EGs for the oscillator levels, plus pitch envelope generators and their associated VCAs, innumerable mixers, and heaven-knows-what-else. The total system would incorporate hundreds of modules and would weigh many tons."


 




T2e_C16_V_yg_E9s7_HI7i_HBRtj_SFHG_60_57.png
 


DX7_screen.png


 


dx7_cartridge.png


 


dx7_c.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


image.png


 


Jellinghaus_DX7_programmer.png



Jellinghaus DX Programmer, ενα υπερβολικα σπανιο programmer για τα 6-Op DX synths . Κατασκευαστηκαν μονο 25 κομματια. To μεγεθος του ηταν λιγο μεγαλυτερο απο το μεγεθος ενος DX7, ενω το πανελ του ειχε 147 ποτενσιομετρα και 30 διακοπτες. Περσι πουληθηκε ενα στο eBay απο καποιον Γερμανο στην αστρονομικη τιμη των 3.900€ :-X την ιδια στιγμη που η τιμη ενος DX7 μπορει να φτασει πλεον ακομα και τα...250€.

 


Brian_Eno_DX7_programmer_600x_1.png



Το Jellinghaus DX Programmer του Brian Eno. Το programmer αυτο ηταν ισως και ο λογος που ο Eno ηταν τρελαμενος με τον προγραμματισμο του DX7.

 


Brian_Eno_DX7_programmer_600x_2.png



Μια πιο κοντινη φωτο του DX programmer του Brian Eno. Κατω δεξια βλεπετε τρια αποκομματα που εχει κοψει απο το manual του DX7 και τα οποια δειχνουν (απο αριστερα προς δεξια):


1) την Pitch Envelope Generator



2) την Amp/Timbre Envelope Generator



3) ενα γραφημα/παραδειγμα με δυο Operator σε σειρα, στα δεξια των οποιων υπαρχουν δυο EG με αναφορα στις αλλαγες που αυτες επιφερουν στον ηχο



(η πανω δεξια EG διαμορφωνει τον Modulator επιφεροντας αλλαγες στη χροια του ηχου, ενω η κατω δεξια EG διαμορφωνει τον Carrier επιφεροντας αλλαγες στην ενταση του ηχου)

 


149069407_A8y_LJ326.png


 


149069408_7c8e_M4dx.png


 


DX7_programmer_600x_1.png


 


Jellinghaus_DX7_Programmer_and_DX1.png



Το Jellinghaus DX Programmer πανω απο ενα DX1



 


Και μια τελευταια φωτο με τον Βαγγελη καπου εκει στα τελη των 80s. Αριστερα μπροστα του το DX7
(με καλυμμενο το "Yamaha DX7" με μαυρη κολλητικη ταινια) διπλα στο Emulator II, και τερμα στο βαθος στα δεξια του το DX7 IIFD.




v20.png
 


glasses9.gif




 
"As an engineer and synthesizer developer, Dave Smith was instrumental in the development of MIDI as well as designing the Prophet 5 and some of the world's first software synthesizers. Here is his message for Yamaha on the 40th Anniversary of Yamaha Synthesizers."



Ευγενεστατος ο γερο-Smith. Για να δουμε, θα ακολουθησουν την κινηση του και αλλοι κατασκευαστες synth? Χλωμο...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top