Νεα Yamaha synths: MOXF6 & MOXF8

Waterfall-K είπε:
Σκεψου το καθε part/patch σαν 8 synths.
Δηλαδή μπορώ να κατασκευάσω 4 διαφορετικά patch όπου το κάθε ένα από αυτά τα patch να έχει 8 διαφορετικά synths και στη συνέχεια να τα βάλω όλα, τα 4 patch, να παίξουνε μαζί σε ένα performance ?

Edit

Αυτά τα 8 synth που θα απασχολεί το κάθε patch, είναι stereo ή mono ?

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Δηλαδή μπορώ να κατασκευάσω 4 διαφορετικά patch όπου το κάθε ένα από αυτά τα patch να έχει 8 διαφορετικά synths και στη συνέχεια να τα βάλω όλα, τα 4 patch, να παίξουνε μαζί σε ένα performance ?
Ακριβώς αυτό. ;)

Ή αντί για 4 parts, 16 parts έχεις όταν είσαι σε Song mode.

 
Τέλος πάντων...

Χωρίς να το γνωρίζω, έστω πως είναι mono, οπότε έχουμε:

4parts X 8synths = 32 νότες πολυφωνία/note on.

Με βάση την συνολική πολυφωνία (128) μπορώ να παίξω έως και 4 νότες ταυτόχρονα.

Εάν stereo τότε 2 νότες ταυτόχρονα.

Οριακό καθ´ότι υπερβολική η σύνθεση των patches.

Όσο για τον έλεγχο του live, κάτι που μόλις διάβασα στα γρήγορα.

Master

User:128 (Each master includes Master keyboard settings with 4 Zones, Assignable Knob settings, Program Change table.)

@ cyclops

Σου λέει κάτι;

Βέβαια, μιά χαρά όργανο είναι και αυτό όπως όλα τα άλλα.

Κάθε όργανο είναι κατασκευασμένο για κάτι συγκεκριμένο, με τα υπέρ και τα κατά για κάποιους χρήστες, ανάλογα αυτό που ζητάνε. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Επαναλαμβάνω, δεν το γνωρίζω.

 
Τα Performance τρεχουν σε ενα καναλι MIDI. Για περισσοτερα, πας σε Mix Mode. Παιδια καντε κανα υπολογισμο για το τι τρεχει ταυτοχρονα σε ενα Performance γιατι κατι δεν εχετε πιασει σωστα. Ενα 4-part Performance στα Yamaha κανει σχεδον τα ιδια με ενα 16-part Performance καποιου αλλου synth, κι αυτο γιατι το Yamaha εχει 8 ξεχωριστα synths σε καθε ηχο/patch.

Ας παρουμε ενα 2-Oscillator synth, οπως τα Korg M50/Μ3. Aν θυμαμαι καλα, ενα patch αποτελειται απο 2 Oscillators, 4 φιλτρα, 2 EG, 2 FEG, 1 PEG, 5 LFO. Στο Performance Mode (Combination για την Korg) μπορεις να βαλεις ως 16 patches.

Οποτε σε ενα Performance/Combi εχουμε:

32 oscillators

64 filters

32 EG

32 FEG

16 PEG

80 LFO

Προσθεσε 5 insert effects/2 master effects/1 total effect και 2 arpeggiators.

Στο καθε Performance των Yamaha MOXF/XS/XF εκτος αυτων που εγραψα παραπανω προσθεσε 4 arpeggiators, 8 insert effects/2 master effects/1 total effect. Τα Part/Master EQ τα αφηνω απ'εξω και για τα δυο synths.

Μανώλης Χναράκης είπε:
Δηλαδή μπορώ να κατασκευάσω 4 διαφορετικά patch όπου το κάθε ένα από αυτά τα patch να έχει 8 διαφορετικά synths και στη συνέχεια να τα βάλω όλα, τα 4 patch, να παίξουνε μαζί σε ένα performance ?
Ναι.

EditΑυτά τα 8 synth που θα απασχολεί το κάθε patch, είναι stereo ή mono ?
Αναλογα το waveform που χρησιμοποιει το καθε element, αν ειναι stereo ή mono. Aν ειναι stereo η πολυφωνια που "τρωει" διπλασιαζεται, οπως γινεται εξαλλου σε ολα τα rompler.

Τέλος πάντων...

Χωρίς να γνωρίζω, έστω πως είναι mono, οπότε έχουμε:

4parts X 8synths = 32 νότες πολυφωνία/note on.

Με βάση την συνολική πολυφωνία (128) μπορώ να παίξω έως και 4 νότες ταυτόχρονα.

Εάν stereo τότε 2 νότες ταυτόχρονα.

Οριακό καθ´ότι υπερβολική η σύνθεση των patches.
H συνθεση των patches ειναι μια χαρα, και το μεγαλο ατου του οργανου. Αυτη η "υπερβολικη" συνθεση των patches αναγκαζει τη Yamaha να εχει "μονο" 4 parts στο Performance mode. Τα υπολοιπα synths που εχουν 16 parts, και δεδομενης της 128ρας πολυφωνιας, τα ιδια "τραβανε" σε Performance mode στον τομεα της πολυφωνιας. 4 Parts ή 16 parts, παλι 32 oscillators εχουμε να παιζουν συμφωνα με το παραπανω παραδειγμα, οποτε η πολυφωνια παει περιπατο και στις δυο περιπτωσεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μανώλης Χναράκης είπε:
Όσο για τον έλεγχο του live, κάτι που μόλις διάβασα στα γρήγορα.

Master

User:128 (Each master includes Master keyboard settings with 4 Zones, Assignable Knob settings, Program Change table.)

@ cyclops

Σου λέει κάτι;
Δε μπορούν να είναι όλα Fantom, με έλεγχο 16 εξωτερικών MIDI zones αναξαρτήτως mode. ;D

Κάπου υπερέχει κάθε όργανο, κάπου αλλού χωλαίνει.

 
Το ΜΟΧF εχει 4 zones ενω το XF 8 zones. Να μια ακομα διαφορα μεταξυ ΜΟΧF και XF. Προσωπικα το θεωρω λεπτομερεια, θα μπορεσω να ζησω με αυτες τις 4 zones. ;D

 
Waterfall-K είπε:
Τα Performance τρεχουν σε ενα καναλι MIDI. Για περισσοτερα, πας σε Mix Mode. Παιδια καντε κανα υπολογισμο για το τι τρεχει ταυτοχρονα σε ενα Performance γιατι κατι δεν εχετε πιασει σωστα. Ενα 4-part Performance στα Yamaha κανει σχεδον τα ιδια με  ενα 16-part Performance καποιου αλλου synth, κι αυτο γιατι το Yamaha εχει 8 ξεχωριστα synths σε καθε ηχο/patch.
Δεν αμφιβάλλω ότι η σειρά Motif και ΜΟ είναι πολύ ικανή, αλλά εφόσον ρωτάς τι τρέχει σε κάθε voice ή performance, υπολογίζω ότι λίγο-πολύ τρέχει κάτι αντίστοιχο με αυτά που τρέχουν στα υπόλοιπα μεγάλα synths/workstations των υπόλοιπων εταιριών. Αν κρίνω από το Fantom-G μου, κάτι αντίστοιχο τρέχει κι εκεί, μόνο που σε Live ή σε Studio mode έχεις περισσότερους "διακριτούς" ήχους, τους οποίους έχεις φτιάξει από πριν, και απλά τους συνδυάζεις και ορίζεις ζώνες keyrange/velocity, effects sends κλπ.

Και από άποψη περιβαλλουσών τονικότητας/έντασης/φίλτρου, φίλτρων, LFOs κλπ διαμορφωτών, modulation matrices κλπ, πάνω-κάτω παραπλήσιες δυνατότητες έχουν.

Πιστεύω πάντως ότι το μεγάλο λάθος που έκανε η Yamaha από τη σειρά Motif XF κι έπειτα, είναι ότι κατήργησε τις κάρτες επέκτασης PLG, που εκτός των άλλων παρείχαν και εναλλακτικές μεθόδους σύνθεσης (physical/analog modeling κλπ). Μόνο με sample + synthesis δεν έχεις την ευελιξία των πολλαπλών μεθόδων σύνθεσης ήχου.

Θεωρώ ότι σ' αυτό τον τομέα η Korg είναι μπροστά, με τη Roland να ακολουθεί με το sample+modeling υβρίδιο της SuperNatural.

Ελπίζω στο μέλλον να έχουμε κάτι πραγματικά πρωτοποριακό από τους Yammies.

Εξάλλου η εταιρία που έβγαλε ένα VL-1 δε δικαιούται να μένει μακριά από τις εξελίξεις για πολύ καιρό... ;)

 
cyclops είπε:
Πιστεύω πάντως ότι το μεγάλο λάθος που έκανε η Yamaha από τη σειρά Motif XF κι έπειτα, είναι ότι κατήργησε τις κάρτες επέκτασης PLG, που εκτός των άλλων παρείχαν και εναλλακτικές μεθόδους σύνθεσης (physical/analog modeling κλπ). Μόνο με sample + synthesis δεν έχεις την ευελιξία των πολλαπλών μεθόδων σύνθεσης ήχου.

Θεωρώ ότι σ' αυτό τον τομέα η Korg είναι μπροστά, με τη Roland να ακολουθεί με το sample+modeling υβρίδιο της SuperNatural.

Ελπίζω στο μέλλον να έχουμε κάτι πραγματικά πρωτοποριακό από τους Yammies.

Εξάλλου η εταιρία που έβγαλε ένα VL-1 δε δικαιούται να μένει μακριά από τις εξελίξεις για πολύ καιρό... ;)
Βασικά, αυτές τις κάρτες επέκτασης τις κατήργησε από το MOTIF XS, υπήρχαν μέχρι και το MOTIF ES. Κάτι όμως μου λέει ότι μετά την κίνηση της KORG με το θεικό KRONOS το οποίο έχει πολλές μηχανές σύνθεσης, η Yamaha θα κάνει κάτι αντίστοιχο. Εδώ μέχρι και η ALesis με το Fusion έδωσε πολλές μηχανές και η Yamaha η οποία μάλλον ήταν η πρώτη που έκανε κάτι τέτοιο το 1998 με το Yamaha EX5-7, έπαψε να δίνει τέτοια εργαλεία επειδή μάλλον βασίστηκε στην πώληση των plg καρτών για τα MOTIF. Υποθέτω ότι τελικά το καλύτερο εργαλείο από άποψης σύνθεσης της Yamaha παραμένει το EX5 και το ΕΧ7 επειδή έχουν ενσωματωμένες πολλαπλές μηχανές και δεν χρειάζεται να ψάχνει κάποιος για κάρτες...

 
axtarmas είπε:
Βασικά, αυτές τις κάρτες επέκτασης τις κατήργησε από το MOTIF XS, υπήρχαν μέχρι και το MOTIF ES. Κάτι όμως μου λέει ότι μετά την κίνηση της KORG με το θεικό KRONOS το οποίο έχει πολλές μηχανές σύνθεσης, η Yamaha θα κάνει κάτι αντίστοιχο. Εδώ μέχρι και η ALesis με το Fusion έδωσε πολλές μηχανές και η Yamaha η οποία μάλλον ήταν η πρώτη που έκανε κάτι τέτοιο το 1998 με το Yamaha EX5-7, έπαψε να δίνει τέτοια εργαλεία επειδή μάλλον βασίστηκε στην πώληση των plg καρτών για τα MOTIF. Υποθέτω ότι τελικά το καλύτερο εργαλείο από άποψης σύνθεσης της Yamaha παραμένει το EX5 και το ΕΧ7 επειδή έχουν ενσωματωμένες πολλαπλές μηχανές και δεν χρειάζεται να ψάχνει κάποιος για κάρτες...
Ναι σωστά, μέχρι και το ES υπήρχαν, έχεις δίκιο.

Και ελπίζω να κάνουν αντίστοιχη κίνηση στο επόμενο workstation, γιατί η Korg τραβάει μπροστά και δε βλέπω με τη σειρά Motif - όπως είναι σήμερα - να γίνεται προκοπή. ;)

 
ενδιαφεροντα αυτα που λέτε, αλλα οσων αφορά την αγορα της Ελλάδος πλέον, μετα την ειδηση Σαμαρα, θα πρέπει οι τρεις εταιρείες, περαν απο τις πολυφωνίες, parts , performance κλπ, να ενσωματώσουν και προσαρμογέα wi-fi στα workstations τους.

 
Κοιταξτε, το μεγαλο ατου των Yamaha ειναι κυριως στο patch mode, στο οποιο δεν εχουμε απλα ενα patch αποτελουμενο απο 8 oscillators, κατι που θα ηταν απο μονο του φοβερο, αλλα εχουμε ενα patch αποτελουμενο απο 8 ανεξαρτητα synths. Το τι χαμος μπορει να γινει σε επιπεδο patch το καταλαβαινει ο καθενας μας. Η ατιμη η πολυφωνια ομως μας τα χαλαει παντα, ελπιζω το επομενο Yamaha να εχει 256ρα ή και μεγαλυτερη πολυφωνια ωστε να δουμε σε Performance mode 16 parts με 8 oscillators το καθενα. ;D

Τωρα περα απο την πλακα βεβαια, ολα τα παραπανω που συζηταμε ειναι λιγο extreme καταστασεις. Επειδη το Χ synth εχει 8 oscillators δεν σημαινει οτι ο χρηστης του πρεπει να φτιαχνει ηχους ντε και καλα με το maximum αριθμο oscillators, ή καποιος αλλος με το Ψ synth δεν θα πρεπει σωνει και καλα να φτιαχνει ολη την ωρα Performances με 16 μερη. Στην περιπτωση των Yamaha, οι ηχοι που αποτελουνται απο 4,6,8 oscillators δεν κανουν παντα ταυτοχρονη χρηση αυτων, τις περισσοτερες φορες οι διαφορετικοι oscillators παιζουν αναλογα με το velocity, το aftertouch, τα assignable buttons, το key off κλπ.

Σε μερικες ακουστικες κιθαρες για παραδειγμα, μεσω των 2 assignable buttons ακουγονται μονο οι κυματομορφες για τις αρμονικες ενω σταματουν να παιζουν οι υπολοιπες κυματομορφες, ή μεσω aftertouch ακουγεται μονο μια slide κυματομορφη, ή στα strings για παραδειγμα, pizzicato κυματομορφες ακουγονται μονο οταν πατας τα assignable buttons κλπ, οι ηχοι που κανουν χρηση και των 8 oscillator και μπορεις να τους ακουσεις ταυτοχρονα ειναι μαλλον λιγοι. Αλλα η ουσια ειναι οτι μπορεις πραγματικα να φτιαξεις "παλαβους" και ιδιαιτερα πολυπλοκους ηχους, και ολα αυτα σε patch mode.

Για την επομενη ναυαρχιδα της Yamaha, που δεν βλεπω να αργει μια και κυκλοφορησε την sound engine του XF στο MOXF, περιμενω και γω κατι με πολλες sound engines. Το Kronos ειναι εκει αλλωστε και φανταζομαι η Yamaha θα θελει να δωσει μια "απαντηση". Ενα synth με τα χαρακτηριστικα του XF συν μερικες αλλες sound engines μεσα, oπως VA και/ή FM, θα ηταν ευπροσδεκτο.

Btw @axtarmas, η Yamaha "παντρεψε" διαφορετικες sound engines πολυ πριν το 1998 και το (superb) EX5. To 1989 κυκλοφορησε ενα απο τα καλυτερα synths ever, το κλασσικο SY77, το οποιο ειχε AFM και AWM2 sound engines οι οποιες δουλευαν ξεχωριστα ή σε αλληλεπιδραση μεταξυ τους.

ΥΓ:

Χτες χτυπησα ενα SY77 :-* απο το eBay σε δημοπρασια απο Γερμανια στην τιμη των 286€, με τα μεταφορικα μεσα. ;D Το ειχα στα 90s και το πουλησα, το σκυλομετανιωσα και παντα ηθελα να ξανααποκτησω ενα, και χτες εγινε. Ελπιζω να ειναι σε νορμαλ κατασταση, απ'οτι ειδα παντως φαινεται να ειναι σε πολυ καλη κατασταση. 8)

cos_dr είπε:
ενδιαφεροντα αυτα που λέτε, αλλα οσων αφορά την αγορα της Ελλάδος πλέον, μετα την ειδηση Σαμαρα, θα πρέπει οι τρεις εταιρείες, περαν απο τις πολυφωνίες, parts , performance κλπ, να ενσωματώσουν και προσαρμογέα wi-fi στα workstations τους.
"A new OS update for the MOTIF XF offers wireless MIDI connectivity with Yamaha’s new iPad applications. After connecting a compatible Wi-Fi USB adapter, you can send and receive MIDI messages between the XF and the iPad" μπλα μπλα... ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αααα. αυτο ειδε ο Σαμαρας....

Τελικα τι δεν κανει αυτο το όργανο, δεν μπορουμε να βρούμε ...... χαχα

 
cos_dr είπε:
Τελικα τι δεν κανει αυτο το όργανο, δεν μπορουμε να βρούμε ...... χαχα
Spaghetti. Εκει δεν το εχει και πολυ και αναγκαζομαι να μαγειρευω εγω. :( Ελπιζω στα νεα μοντελα η Yamaha να διορθωσει αυτη την βασικοτατη λειτουργια.
rrr.gif


 
θες τα το βγαλουμε φαουλ τελείως? μια λυση υπάρχει, να το στειλουμε να δωσει συνεντευξη στον Πρετεντέρη, την Τρεμη και τον Βερυκιο στο ιδιο πανελ.

 
Waterfall-K είπε:
Κοιταξτε, το μεγαλο ατου των Yamaha ειναι κυριως στο patch mode, στο οποιο δεν εχουμε απλα ενα patch αποτελουμενο απο 8 oscillators, κατι που θα ηταν απο μονο του φοβερο, αλλα εχουμε ενα patch αποτελουμενο απο 8 ανεξαρτητα synths. Το τι χαμος μπορει να γινει σε επιπεδο patch το καταλαβαινει ο καθενας μας. Η ατιμη η πολυφωνια ομως μας τα χαλαει παντα, ελπιζω το επομενο Yamaha να εχει 256ρα ή και μεγαλυτερη πολυφωνια ωστε να δουμε σε Performance mode 16 parts με 8 oscillators το καθενα. ;D

Τωρα περα απο την πλακα βεβαια, ολα τα παραπανω που συζηταμε ειναι λιγο extreme καταστασεις. Επειδη το Χ synth εχει 8 oscillators δεν σημαινει οτι ο χρηστης του πρεπει να φτιαχνει ηχους ντε και καλα με το maximum αριθμο oscillators, ή καποιος αλλος με το Ψ synth δεν θα πρεπει σωνει και καλα να φτιαχνει ολη την ωρα Performances με 16 μερη. Στην περιπτωση των Yamaha, οι ηχοι που αποτελουνται απο 4,6,8 oscillators δεν κανουν παντα ταυτοχρονη χρηση αυτων, τις περισσοτερες φορες οι διαφορετικοι oscillators παιζουν αναλογα με το velocity, το aftertouch, τα assignable buttons, το key off κλπ.

Σε μερικες ακουστικες κιθαρες για παραδειγμα, μεσω των 2 assignable buttons ακουγονται μονο οι κυματομορφες για τις αρμονικες ενω σταματουν να παιζουν οι υπολοιπες κυματομορφες, ή μεσω aftertouch ακουγεται μονο μια slide κυματομορφη, ή στα strings για παραδειγμα, pizzicato κυματομορφες ακουγονται μονο οταν πατας τα assignable buttons κλπ, οι ηχοι που κανουν χρηση και των 8 oscillator και μπορεις να τους ακουσεις ταυτοχρονα ειναι μαλλον λιγοι. Αλλα η ουσια ειναι οτι μπορεις πραγματικα να φτιαξεις "παλαβους" και ιδιαιτερα πολυπλοκους ηχους, και ολα αυτα σε patch mode.

Για την επομενη ναυαρχιδα της Yamaha, που δεν βλεπω να αργει μια και κυκλοφορησε την sound engine του XF στο MOXF, περιμενω και γω κατι με πολλες sound engines. Το Kronos ειναι εκει αλλωστε και φανταζομαι η Yamaha θα θελει να δωσει μια "απαντηση". Ενα synth με τα χαρακτηριστικα του XF συν μερικες αλλες sound engines μεσα, oπως VA και/ή FM, θα ηταν ευπροσδεκτο.

Btw @axtarmas, η Yamaha "παντρεψε" διαφορετικες sound engines πολυ πριν το 1998 και το (superb) EX5. To 1989 κυκλοφορησε ενα απο τα καλυτερα synths ever, το κλασσικο SY77, το οποιο ειχε AFM και AWM2 sound engines οι οποιες δουλευαν ξεχωριστα ή σε αλληλεπιδραση μεταξυ τους.

ΥΓ:

Χτες χτυπησα ενα SY77 :-* απο το eBay σε δημοπρασια απο Γερμανια στην τιμη των 286€, με τα μεταφορικα μεσα. ;D Το ειχα στα 90s και το πουλησα, το σκυλομετανιωσα και παντα ηθελα να ξανααποκτησω ενα, και χτες εγινε. Ελπιζω να ειναι σε νορμαλ κατασταση, απ'οτι ειδα παντως φαινεται να ειναι σε πολυ καλη κατασταση. 8)

"A new OS update for the MOTIF XF offers wireless MIDI connectivity with Yamaha’s new iPad applications. After connecting a compatible Wi-Fi USB adapter, you can send and receive MIDI messages between the XF and the iPad" μπλα μπλα... ;)
Ο αριθμός των elements ανά voice και η πολυπλοκότητά τους χρησιμεύει πάρα πολύ σ' αυτό που περιγράφεις, στη δημιουργία φυσικών ήχων με εναλλασσόμενα articulations. Θεωρώ ότι με τα 4 elements (tones) του δικού μου μηχανήματος θα ήταν δύσκολο να κάνω κάτι τέτοιο, και στο τέλος θα κατέληγα να φτιάξω δύο-τρεις ήχους και να τους πετάξω σε ένα multitimbral setup (Live mode) για να τους συνδυάσω. Δε μπορώ να φανταστώ πόσο πιο δύσκολο θα ήταν με τα 2 oscillators των Korg.

Και ναι, όντως η πολυφωνία είναι ένα θέμα. Θα πρέπει να διπλασιαστεί οπωσδήποτε. Είναι πολύ περιοριστικός παράγοντας. Και καλά τα μικρά μοντέλα. Μηχάνημα 2500€ δε δικαιολογείται να έχει μείνει ακόμα στις 128 φωνές.

Λύστε μου κάποιος μια απορία: γιατί σε πολλά synth workstations (σε Yamaha και Korg ισχύει στάνταρ, σε Roland δεν το έχω δει) που οι μηχανές σύνθεσης έχουν πολυφωνία 128 νότες, το sequencer έχει output πολυφωνία 124 νότες; Τι παίζει εδώ;

 
Last edited:
cyclops είπε:
Ναι, όντως η πολυφωνία είναι ένα θέμα. Θα πρέπει να διπλασιαστεί οπωσδήποτε.
Το να διπλασιαστει η πολυφωνια ειναι ευκολο. Αλλα αυτο κοστιζει. Δεν ειναι τοσο απλο οσο ακουγεται. Οταν λεμε διπλασιασμο της πολυφωνιας σημαινει διπλασιασμο των oscillators και ολων των υπολοιπων παραμετρων. Μιλαμε για περισσοτερο hardware. Τεχνικα, ενα monosynth χρησιμοποιει ενα oscillator, ενω ενα synth με 128ρα πολυφωνια χρησιμοποιει ταυτοχρονα 128 oscillators. Αν και η τεχνολογια ειναι πλεον αρκετα φτηνη ωστε να βλεπουμε 128ρες πολυφωνιες σε οργανα κατω των 1000€, οποιαδηποτε αυξηση της πολυφωνιας επιφερει αυξηση της τιμης του οργανου.

γιατί σε πολλά synth workstations (σε Yamaha και Korg ισχύει στάνταρ, σε Roland δεν το έχω δει) που οι μηχανές σύνθεσης έχουν πολυφωνία 128 νότες, το sequencer έχει output πολυφωνία 124 νότες; Τι παίζει εδώ;
Το εχω παρατηρησει κι εγω, ειναι περιεργο, δεν ξερω γιατι γινεται αυτο. Στο ΜΟΧ δε, το οποιο εχει 64ρα πολυφωνια, το sequencer του εχει 124ρα πολυφωνια. ???

Edit:

Δε μπορώ να φανταστώ πόσο πιο δύσκολο θα ήταν με τα 2 oscillators των Korg.
Η Korg κανει κατι αλλο, μπορει να εχει σε καθεναν απ'τους δυο oscillator μεχρι 4 κυματομορφες (Μ50/Μ3) ή 8 κυματομορφες (Krome) μεσω velocity, crossfades, layers κλπ. To "κακο" ειναι βεβαια οτι ολες αυτες οι κυματομορφες δεν μπορουν να ακουστουν ταυτοχρονα οπως στα Yamaha, θα ακουγονται παντα δυο ταυτοχρονα, αλλα και ετσι οι δυνατοτητες για προγραμματισμο ειναι μεγαλες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Waterfall-K είπε:
Η Korg κανει κατι αλλο, μπορει να εχει σε καθεναν απ'τους δυο oscillator μεχρι 4 (Μ50/Μ3) ή 8 κυματομορφες (Krome) με crossfades, layers κλπ. To "κακο" ειναι βεβαια οτι ολες αυτες οι κυματομορφες δεν μπορουν να ακουστουν ταυτοχρονα οπως στα Yamaha, θα ακουγονται παντα δυο ταυτοχρονα, αλλα και ετσι οι δυνατοτητες για προγραμματισμο ειναι μεγαλες.
Χωρίς να είμαι σίγουρος, αν δεν απατώμαι, η καθεμία από τις κυματομορφές σε κάθε oscillator στα Korg δεν έχει δικό της φίλτρο, περιβάλλουσες κλπ κλπ. Μοιράζεται τις ρυθμίσεις του oscillator στον οποίο τρέχει. Απλά υπάρχουν οι διάφορες κυματομορφές για τις ανάγκες δημιουργίας layers/splits. Με επιφύλαξη αυτό.

 
Ναι ετσι ειναι. Ολες οι κυματομορφες περνανε απο το ιδιο φιλτρο/EG/LFO κλπ του εκαστοτε oscillator που τις χρησιμοποιει. Τα Korg εχουν λιγο "περιεργη" αρχιτεκτονικη ηχου, με μπερδευουν λιγο. Δεν ξερω, ισως εγω εχω περασει πολλα χρονια με Yamaha και με μπερδευουν αλλα synths, :P αλλα και με τις υπολοιπες μαρκες που εχω δεν εχω προβλημα, το (αγαπημενο κατα τα αλλα) Μ50 μου με μπερδευει καπως, αν και η οθονη του ειναι τεραστια, οι συντομευσεις που χρησιμοποιει με νευριαζουν. Θεωρω τα Yamaha τα πλεον ευκολα στον προγραμματισμο. Τα Yamaha rompler εννοω βεβαια, γιατι τα FM (DX/SY) ειναι απο αλλο εργο... ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top