• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

NAMM 2024

Κανένα workstation δεν έχει τερματίσει, συνεχώς γίνονται όλο και πιο δυνατά. Και θα συνεχίσουν να γίνονται όσο η τεχνολογία προχωρά. Δεν πιστεύω ότι θα σταματήσουν ποτέ να βγάζουν workstations, εδώ συνεχώς βγαίνουν όλο και περισσότερα αναλογικά, που έχουν μηδαμινή εξέλιξη εδώ και δεκαετίες.
ε. δεν  νομίζω  πως γίνονται πιο δυνατά. Πιο ελαφριά και πλαστικά γίνονται και αναμασούν τις ίδιες επι δεκαετϊες "μηχανές σύνθεσης", τις ίδιες δρομολογήσεις από εφφέ και φίλτρα, τους ίδιους σε ανάλυση sequencers, τις ίδιες εισόδους - εξόδους? κλπ.  Δεν θα σταματήσουν σίγουρα να βγάζουν και να κάνουν το lifting ή το integration με το λειτουργικό, αλλά δεν παρέχουν τίποτα ουσιαστικότερο από τους προκατόχους τους.

 Αν εξαιρέσεις μια προσθήκη ήχων και συνδυασμών ήχων και set για να ακολουθούν τα επίκαιρα μουσικά είδη.

 Η μόνη εξέλιξη θα είναι για εμένα και θα έχει νόημα να είναι, η εξέλιξη στο integration με τους υπολογιστές, γιατί όχι και να είναι και πιο αμφίδρομο για να τρέχουν και κάποιο software αυτά αν δυναμώσουν σε υπολογιστική ισχύ. Αν αυτή θα είναι η δύναμη τους που θα αυξάνεται και  για τέτοιο π.χ. σκοπό. Ναι θα εξελίσσονται.

 Η τεχνολογία νομίζω έχει φτάσει όσο αφορά τη μουσική και τη μουσική παραγωγή στο απόγειο.

 Μόνο οι μορφές επικοινωνίας και απόδοσης στον έξω κόσμο έχουν περιθώριο να βελτιωθούν.

 
ε. δεν  νομίζω  πως γίνονται πιο δυνατά. Πιο ελαφριά και πλαστικά γίνονται και αναμασούν τις ίδιες επι δεκαετϊες "μηχανές σύνθεσης", τις ίδιες δρομολογήσεις από εφφέ και φίλτρα, τους ίδιους σε ανάλυση sequencers, τις ίδιες εισόδους - εξόδους
Δεν παίζει αυτό που λες. Σύγκρινε το Korg Trinity με το Nautilus, το Roland Fantom X με το σημερινό Fantom, το Yamaha W7 με το Montage M κλπ. Η μέρα με τη νύχτα. Η άποψη ότι τα workstations δεν εξελίσσονται είναι μύθος. Στα πάντα εξελίσσονται, και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται όσο εξελίσσεται η τεχνολογία. Τα μόνα που πραγματικά δεν εξελίσσονται είναι τα αναλογικά, εκεί η τεχνολογία τους έχει τερματίσει εδώ και δεκαετίες. Παρ'όλ'αυτά, συνεχίζουν και κατασκευάζονται. Δεν νομίζω ότι υπήρξε ποτέ άλλη εποχή με τόσα αναλογικά synths στην αγορα.

 
Δεν παίζει αυτό που λες. Σύγκρινε το Korg Trinity με το Nautilus, το Roland Fantom X με το σημερινό Fantom, το Yamaha W7 με το Montage M κλπ. Η μέρα με τη νύχτα. Η άποψη ότι τα workstations δεν εξελίσσονται είναι μύθος. Στα πάντα εξελίσσονται, και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται όσο εξελίσσεται η τεχνολογία. Τα μόνα που πραγματικά δεν εξελίσσονται είναι τα αναλογικά, εκεί η τεχνολογία τους έχει τερματίσει εδώ και δεκαετίες. Παρ'όλ'αυτά, συνεχίζουν και κατασκευάζονται. Δεν νομίζω ότι υπήρξε ποτέ άλλη εποχή με τόσα αναλογικά synths στην αγορα.
έχουμε άλλες απόψης σε αυτό. ?

Επειδή το θέμα είναι για τη NAMM δεν θα επεκταθώ για τα workstations και την εξέλιξή τους.

 Άμα γίνει άλλο thread σχετικό με αυτό θα πω και άλλες απόψης εκεί.

 
 Άμα γίνει άλλο thread σχετικό με αυτό θα πω και άλλες απόψης εκεί.
Δεν χρειάζεται άλλο θρεντ, τα έχουμε γράψει άπειρες φορές. Πιάσε την Korg πχ, μια και είσαι πιο κοντά σ'αυτή την εταιρεία, πέρνα όλα ανεξαιρέτως τα workstations της, απ'το Μ1 ως και το Nautilus, σύγκρινε τα specs, και αν δεν δεις την μεγάλη εξελικτική πορεία τους, τι να πω? Κερνάω καινούργιο ζευγάρι γυαλιά σε έναν οφθαλμίατρο της αρεσκείας σου, τζάμπα όλα λέμε.?

 
Εξέλιξη, είναι να κάνεις νέα πράγματα (η μία άποψη) και να κάνεις αυτά που έκανες και πριν, αλλά να τα κάνεις καλύτερα (η άλλη άποψη). Η δεύτερη τιμάται από τους κατασκευαστές, αλλά η πρώτη όχι και τόσο. Ίσα-ίσα τα sequencer έχουν πάει περίπατο, το sampling ας τα λέμε καλά, η ενσωμάτωση καινοτόμων μηχανών σύνθεσης ήχων (π.χ. physical modelling), ακόμη λιγότερο.

Είναι φανερό ότι, σε συνδυασμό με την προσπάθεια να κρατήσουν τις τιμές σε λογικό πλαίσιο, οι κατασκευαστές δεν ενσωματώνουν νέες δυνατότητες στα workstation, απλά αυξάνουν την πολυφωνία και την ποιότητα των εφέ και ωραία, αλλά μέχρι εκεί. Και βάζουν και καλύτερες οθόνες. Εξέλιξη λοιπόν, αλλά ίσως και όχι.

 
Θα διακόψω λίγο τη ροή για τα πληκτροφόρα με ένα σφηνάκι για τους μπασίστες. Η SansAmp θα παρουσιάσει και το XB Driver 

XB_Driver_4Webpage-2048x1733.jpg


XB_Driver_LO9_BackPanel_Illus-1024x338.png





 
Εξέλιξη, είναι να κάνεις νέα πράγματα (η μία άποψη) και να κάνεις αυτά που έκανες και πριν, αλλά να τα κάνεις καλύτερα (η άλλη άποψη). Η δεύτερη τιμάται από τους κατασκευαστές, αλλά η πρώτη όχι και τόσο.
Ναι.

Ίσα-ίσα τα sequencer έχουν πάει περίπατο, το sampling ας τα λέμε καλά, η ενσωμάτωση καινοτόμων μηχανών σύνθεσης ήχων (π.χ. physical modelling), ακόμη λιγότερο.
Ποια sequencers έχουν πάει περίπατο? Όλα τα flagship μοντέλα από Korg, Yamaha, Roland, Kurzweil και Akai, τις εταιρείες δηλαδή που κατασκευάζουν ακόμα workstations, διαθέτουν sequencer. Sampling κάνουν οι 4 από αυτές (Korg, Roland, Akai, Yamaha), με την Yamaha να μην μπορεί να επεξεργαστεί τα samples με τον κλασικό τρόπο που κάνουν τα dedicated samplers και οι άλλες τρεις εταιρείες. Τη βαριά δουλειά (multisampling) την έχει αφήσει για τους υπολογιστές, εκεί που πραγματικά πρέπει να γίνεται. Αν το ζητούμενο είναι να ηχογραφήσουμε την πόρτα του μπάνιου που τρίζει και να την παίξουμε στα πλήκτρα, όλα τα workstations των παραπάνω εταιρειών θα κάνουν μια χαρά τη δουλειά. Αν θέλουμε να φτιάξουμε ένα multisample από το vintage πιάνο του παππού μας, κανένα workstation δεν θα βοηθήσει, αυτές οι δουλειές θέλουν επαγγελματίες και dedicated μηχανήματα για να βγει ένα σοβαρό αποτέλεσμα, δεν γίνονται με το χέρι.

Είναι φανερό ότι, σε συνδυασμό με την προσπάθεια να κρατήσουν τις τιμές σε λογικό πλαίσιο, οι κατασκευαστές δεν ενσωματώνουν νέες δυνατότητες στα workstation, απλά αυξάνουν την πολυφωνία και την ποιότητα των εφέ και ωραία, αλλά μέχρι εκεί. Και βάζουν και καλύτερες οθόνες. 
Ξανά ναι (σχεδόν). Οι κατασκευαστές προχωράνε και εξελίσσουν τα workstations με βάση την δεδομένη τεχνολογία και την αγορά. Τίποτα δεν εμποδίζει την Yamaha να βγάλει αύριο το Montage Max, με 24πύρηνο i9, 20 sound engines, 1,024-voice πολυφωνία, 64-part multitimbrality, 10 MIDI Out, 24 line Out, 10 pedal/foot switch In, 2TB flash RAM, ενσωματωμένο πλήρες Cubase (που είναι και δικό της), 4Κ OLED touch screen και poly-aftertouch πληκτρολόγιο. Αλλά όταν το βγάλει στο Thomann στα €20,000, γιατί τόσο θα το βγάλει, μην έχετε καμία αμφιβολία, άντε να δω πόσοι και ποιοι θα το αγοράσουν. Κάτσε, σκέφτομαι ήδη δύο.? J.M. Jarre και Hans Zimmer. Άλλοι? Άντε να βρεθούν και άλλοι 15-20 φραγκάτοι και 5-6 στούντιο, και τέλος.

H Yamaha όμως δεν είναι μπουτίκ εταιρεία πεταλιών με 1-2 εργαζόμενους, η Yamaha είναι εταιρεία κολοσσός, μακράν η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μουσικών οργάνων, και αν περίμενε να επιβιώσει από τους διάφορους Jarre κ' Zimmer αυτού του πλανήτη, θα είχε βάλει λουκέτο εδώ και δεκαετίες.

Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν για όλες τις παρόμοιες εταιρείες που κατασκευάζουν (και) τεχνολογικά προϊόντα, πρέπει να απευθύνονται στην πλειονότητα του αγοραστικού κοινού, το οποίο -και δυστυχώς για αυτές- δεν αποτελείται από Jarres & Zimmers.

Εξέλιξη υπάρχει λοιπόν, αλλά βγαίνει στην αγορά με ρέγουλα. Αυτό γινόταν πάντα έτσι κι αλλιώς. Είδατε τι έγινε με το Korg PS-3300 που λέγαμε πιο πίσω, τα specs του ήταν αδιανόητα για την εποχή (ακόμη είναι στα αναλογικά synths), το ίδιο όμως και το κόστος παραγωγής και η τιμή του, και το αποτέλεσμα γνωστό, ούτε 25 κομμάτια δεν πούλησαν.? Πάνω-κάτω τα ίδια έπαθε και το CS80, κάτω από 800 μονάδες μπόρεσαν να κατασκευάσουν πριν σταματήσουν την πανάκριβη παραγωγή του. Αντίστοιχα "θύματα" υπήρξαν και τα πρωτοποριακά Yamaha VL1, VL7 & VP1. Το δε VP1 πούλησε μόνο...2 ή 3 κομμάτια!? Mιλάμε για ένα physical modelling/virtual acoustic synth που κυκλοφόρησε το 1994 παρακαλώ, αλλά η εποχή δεν το σήκωνε, η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν τότε απίστευτα ακριβή και το πρωτοποριακό αυτό mega-synth πήγε άπατο.
Τουλάχιστον έδειξε τον δρόμο σε πολλούς (που σήμερα το παίζουν...innovators), κάτι είναι κι αυτό.

 
Κάτσε, σκέφτομαι ήδη δύο.? J.M. Jarre και Hans Zimmer.


Όχι, ο Jarre θα παραγγείλει μία ειδική έκδοση σε μουσμουλί χρώμα με rainbow πλήκτρα :).

Εντάξει, έτσι είναι όπως τα λες, άλλωστε το ίδιο έγραψα, λιγότερο περιφραστικά. Οπότε, ας συμφωνήσουμε ότι πραγματική εξέλιξη είναι όταν κάποιος vendor κατορθώνει να διαθέσει νέες δυνατότητες σε προσιτή τιμή, αρκετά νέες ώστε να ξενίζουν όσους είχαν συνηθίσει στις παλιές δυνατότητες. Εξέλιξη είχαμε όταν βγήκε το πρώτο smartphone, ή όταν βγήκε το Μ1... τώρα έχουμε τη "ρέγουλα" στην οποία αναφέρθηκες και εσύ. Επειδή όμως η "ρέγουλα" αφορά μόνο τις hardware υλοποιήσεις (το software έχει εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς εξέλιξης), δικαίως υπάρχουν απορίες για το μέλλον των workstations.

 
Και εισοδος της Taylor στο χωρο των ενισχυτων, με το νεο τους ακουστικο ενισχυτη Circa 74. 
 

A Class D solid state 150-watt 2-channel combo, weighing 24lbs without its stand, the Circa 74 features a 10-inch full-range speaker designed to accommodate acoustic guitar and vocalists. Each channel includes its own three-band EQ and reverb control. There's Bluetooth and auxiliary inputs for your backing tracks too, plus a headphone output. 



 
https://www.musicradar.com/news/namm-2024-acoustic-amps-arent-cool-taylor-says-otherwise-with-its-circa-74-guitar-and-vocal-combo

 
Επειδή όμως η "ρέγουλα" αφορά μόνο τις hardware υλοποιήσεις (το software έχει εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς εξέλιξης), δικαίως υπάρχουν απορίες για το μέλλον των workstations.
Η ρέγουλα αφορά τα πάντα, και τα softs, μια και αυτά δημιουργούνται βασιζόμενα στα specs των συμβατικών PCs, η τεχνολογία των οποίων αναπτύσσεται κι αυτή με...ρέγουλα. Ακόμα και τα πιο "τούμπανα" συμβατικά PCs σήμερα δεν πιάνουν μία συγκρινόμενα με κάποια supercomputers, τα οποία τρέχουν διάφορα εργαστήρια και εταιρείες και είναι χιλιάδες φορές πιο ισχυρά. Κάποτε κι αυτά θα μικρύνουν, θα φτηνύνουν και η ισχύς τους θα μπει στα σπίτια μας, αλλά ως τότε έχουμε ακόμα δρόμο.

Το μέλλον των workstations δεν to φοβάμαι, απευθύνονται σε άλλο κοινό και προσφέρουν διαφορετικές δυνατότητες, όπως και όλα τα hardware synths εξάλλου, τα οποία αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο και ανεξαρτήτως της κυκλοφορίας των soft synths. Είναι δύο παράλληλες και εντελώς διαφορετικές αγορές που απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό με διαφορετικά γούστα και ανάγκες. 

Άλλο ένα 6φωνικό από την Supercritical Synthesizers, το Redshift 6. Στην τιμή των €1285.

Επίσημη σελίδα κατασκευαστή.

Ωραία ακούγεται.

Να πω την αμαρτία μου, θα έδινα άλλα €1000 να πάρω το Regen με 98 πολυφωνία και άλλα...
Διάβαζα τις προάλλες το review του στο SOS. Στα €3Κ που το πουλάνε και μάλιστα σαν desktop, δεν...Αν το κυκλοφορούσαν σε 61-key version με καλύτερη/εργονομικότερη σχεδίαση και χαμηλότερη τιμή, το συζητούσαμε. Η πολυφωνία του επίσης ακούγεται καλή στα χαρτιά, αλλά δεν είναι "κλειδωμένη", βασίζεται στην CPU και αυτό σημαίνει ότι όσο πιο πολύπλοκος γίνεται ο ήχος και όσα πιο πολλά εφέ προσθέτει κανείς τόσο η πολυφωνία θα μειώνεται, και αργά ή γρήγορα ο χρήστης θα αντιμετωπίσει το κλασικό πρόβλημα που έχουν όλα τα synths που δεν έχουν fixed πολυφωνία (Korg Kronos/Nautilus, Roland Fantom, Waldorf Blofeld κ.α.).
Έτσι όπως είναι τώρα και σε αυτή την τιμή δεν θα πάει πολύ μακριά. Θα παραμείνει (όσο αντέξει) ακόμα ένα μπουτίκ synth για λίγους.

 
Για όσους πάνε, μην ξεχάσουν να περάσουν απ'το σημαντικότερο booth της έκθεσης.?

image.png

 
Τα στούντιο και οι επαγγελματίες;
Ξέρω ποιους ενδιαφέρει, κι εγώ σαν παλιός έμπορος έχω αγοράσει αρκετά όργανα χωρίς ΦΠΑ στο παρελθόν, αλλά αυτό δεν αφορά την πλειονότητα των μελών εδώ. Μην γράφουμε λοιπόν τιμές οργάνων χωρίς ΦΠΑ γιατί δεν θα βγάλουμε άκρη.?

 
Ξέρω ποιους ενδιαφέρει, κι εγώ σαν παλιός έμπορος έχω αγοράσει αρκετά όργανα χωρίς ΦΠΑ στο παρελθόν, αλλά αυτό δεν αφορά την πλειονότητα των μελών εδώ. Μην γράφουμε λοιπόν τιμές οργάνων χωρίς ΦΠΑ γιατί δεν θα βγάλουμε άκρη.?
Συγγνώμη, νόμιζα πως απευθύνομαι σε επαγγελματίες.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top